הידעתם? מי שהלכתית לא רוצה לתרום אברים אחרי המוותאריך וייס
אסור לו לקבל איברים.

חוויה.


ברצינות,תחתמו על תרומת איברים. זה מציל חיים
מה שכתבת בכותרת, זה מובן מאליוrivki
יש לי אדי. לא כדי לקבל איברים קרובה
עדיף על בלבבי.הָיוֹ הָיָה

אדי בעייתי מאוד הלכתית.

לפני כשנה הרבנים דרוקמן מלמד וכוליadvfb

החלו לתמוך בו. הבנתי שנוצרו התאמות באדי.

אכן, בלבבי זה סתם שקר של דוסיםאריך וייס
ניתן לסמן באדי שמותר לתרום רק באישור איש דת מטעם המשפחה.
לא סתם דוסים, דוסים עם קרניים ואף מעוקל, שגונבים לאריך כסף..הָיוֹ הָיָה

מסכן אריכוש   במקום שהכסף שלו ייתרם כראוי  לאל ג'זירה, זה הולך לדוסים המסריחים והמרושעים. מסכן.

לא, בזכות בלבבי - היום אפשר לחתום על אדי!ק"ש
עד לפני כמה שנים, המשמעות של חתימה על אדי, היתה הסכמה לתת את ההחלטה לשיקול דעת בלעדי של הרופאים. לא פעם שיקול הדעת הזה, לא עמד בגדרי קביעת המוות לפי ההלכה. לכן נאלצו להקים את בלבבי.

לאחר הקמת 'המסלול העוקף', נזכרו באדי לאפשר את ההבהרה הזאת.
נכון, אבל היום זה סתם מיותראריך וייס
מה שמזכיר לי את המסלול העוקף של אותה מסורבת גט. אותו דבר
ולזה אתה קראת "שקר של דוסים" להזכירך....הָיוֹ הָיָה

 

 

ולכן היום, ההמלצה של 'בלבבי' היא לחתום עלק"ש
כרטיס אדי המחודש:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://bilvavi.co.il/&ved=2ahUKEwj6kK_D1IHsAhVwTRUIHXHoAT0QFjAAegQIAxAB&usg=AOvVaw0HrgGZPWWtRye2L5j17lnJ

וגם החתימה כשאתה נכנס מהאתר שלהם, היא על 'כרטיס אדי'. משום מה היה לך צורך בוער, להשמיץ את 'הדוסים', בלי הצדקה.
שמע, אני חושב שיש הרבה בעיות בציבור הדוסיםאריך וייס
ולצערי יש לנו אפס ענווה וזה חבל. אז אני יתקוף כי אולי ככה יהיה לו מעט ענווה.

בלבבי היה ונגמר, כיום אין לו שום יתרון. אז הוא שקר של דוסים דה פקטו. נכון?
לא, היום זו עמותה שעוסקת בהעלאת המודעות בציבור הדתיק"ש
כרטיס נפרד לא קיים היום. אין בזה שום שקר.
ועדיין,אין מודעות בציבור.אריך וייס
אם היה לא הייתי פותח את השירשור הזה.

אגב, גם בציבור הכללי אין יותר מדי.
רק חבל שבשביל לקרוא כמו שצריך, באתר של 'דוסים'ק"ש
צריך לפתוח את הנטספארק
^^^^בד'כ תחרות מוסיפה טובrivki
זה פשוט לא נכוןג'ון
כבר ב2007 היה אפשר לסמן בחתימה של כרטיס אדי שתרומה תתבצע רק באישור איש דת לפי בחירת המשפחה. 4 שנים לפני שקמה עמותת בלבבי.
וההבדל המהותי והקריטי -ק"ש
שהנוסח ההוא, אומר שהמשפחה ההמומה, שגם נתונה ללחץ של הרופאים, צריכה עכשיו למצוא 'איש דת', שגם מונח מספיק בנושא, מה שבד"כ רב בית הכנסת שלהם אינו. מציאותית ראו, שאפילו כשהחוק (של עותניאל שנלר) חייב - פעמים רבות לא עמדו בבדיקות הוודאיות של מות מוחי נשימתי, שמקובל על הפוסקים.

הנוסח הנוכחי, שאדי סרבו לו שנים והסכימו רק אחרי הקמת בלבבי ואלפי חותמים על כרטיס אלטרנטיבי, שבעת החתימה מובהר שקביעת המוות היא על פי נהלי הרבנות הראשית, ע"י נציג הוועדה המוסמכת לכך.
לא זאת לא הסיבהג'ון
1. לגבי האמירה שלך ביחס ל"רבני בית כנסת", אני לא יודע איך להתייחס. גם לשיטתך, נראה לך שהם היו חושבים לפסוק בזה לבד?! ברור שהיו מקשרים לרבנים שמבינים בזה יותר מהם.
2. החשש של אדי היה שבעלי הכרטיס של בלבבי ימנעו למעשה לתרומה לגויים, זאת הייתה הסיבה להתנגדות.
והמציאותק"ש
ברור שהוא לא יפסוק לבד. אבל המציאות, שכשמי שלא מונח בעניין ולא מבין את כל הפרטים ועכשיו - לא רק שנפלה עליו בשורת איוב (הבן/ההורה וכו' נהרג בתאונת דרכים, למשל), הרופאים גם מלחיצים אותו, שלקיים רצון המת, צריך להחליט מהר מהר, כשעדיין רלוונטי לתרום את האיברים - הרבה פעמים התפספס הלמצוא 'איש דת' שבאמת רלוונטי.

כיום, בזכות המאבק של 'בלבבי' - מובהר שההסכמה מותנית בהגדרות הרבנות הראשית ותלויה באישור אחד הרבנים (שבית החולים יודע להשיג בעצמו) שהוסמכו ספציפית לכך ע"י הרבנות הראשית.

לגבי מה שכתבת ב2. לא זאת הסיבה שבאדי התנגדו שנים להבהרה שהזכרתי. כנראה ערבבת עם הסיבה בגללה הם ניהלו מאבק מכוער נגד 'מתנת חיים'.
אוקיי, לא ידעתי, צריך לברר.הָיוֹ הָיָה


דרך בלבבי מגיעים לאדיקרובה
המון רבנים גדולים חתומים על אדי. כמדומני שגם רב ראשי. מומלץ להסתכל שם.
כשחתמתי על הכרטיס, ביררתי.
וואלה, בדיוק דברתי על זה עם אמא שלי.me.

היא אמרה לי שתרומת איברים יכולה להילקח רק מאדם שעוד לא מת.

 

כלומר - לא מת במלוא מובן המילה. 

יש חלון הזדמנויות שהוא בין חיים ומוות - מוות קליני שממנו אפשר לתרום איברים.

 

בשביל להעביר כליה - היא צריכה להיות חיה בזמן שקוצרים אותה מהאדם שעומר להפטר. 

אם הוא מת אז זה מאוחר מדי. 

 

בקיצור - הוצאת הכליה בשביל לתרום אותה (כתרומת איברים ולא כניתוח לאדם חי ובריא) זה להרוג את הבן אדם.

 

 

 

לגבי הקומבינה של בשביל לקבל צריך להיות מוכן לתת - נשמע לי כמו לחץ חברתי שלא בא להציל חיים אלא לקחת חיים. אני לא מוצא בו הרבה חסד ונחמה, אלא נסיון תעמולתי לשכנע אנשים לעשות משהו חריג ומוזר.

 

כדאי לדייק במושגים ובהלכהק"ש
את רוב האברים בהחלט שייך לתרום רק כשהאבר הספציפי עוד מתפקד. כשאבר כבר לא מתפקד, בד"כ כבר אין טעם לתרום אותו.

לגבי הדוגמא של כליה - זה בכלל לא בעיה. אדם בריא יכול לתרום כליה ולהשאר בריא. מסתובבים ביננו מאות תורמים כאלו חיים ופעילים.

לגבי לב, כבד, ריאות וכד' - זה באמת מורכב. להוציא אותם מהגוף - זה אומר שהאדם לא ימשיך לחיות. חשבון הגיוני 'גויי', אומר שאם לפנינו שוכב אדם שאין לו סיכוי לחיות וחולה אחר ינצל אם ניקח את הלב שלו - עדיף ככה.

לפי ההלכה - קירוב מותו של גוסס ברגע אחד, זה רצח וזה ב'יהרג ואל יעבור'. כלומר, גם אם קירוב מותו של א', שממילא עומד למות בתוך זמן קצר יכול להציל את ב' ואם לא נעשה זאת ימותו שניהם - אסור לנו לעשות זאת.

עד הרפואה המודרנית, השאלה של קביעת רגע המוות המדוייק - לא היתה משמעותית. כל עוד שהמערכות תפקדו - הן תפקדו וכשאחת המערכות החיוניות קרסה - תוך רגעים ספורים, גם האחרות קרסו. ממילא ההלכה הפשוטה בש"ס ופוסקים שאם האדם עם נשימה ודופק הוא חי ומחללים שבת/יוה"כ וכד' בשביל להציל אותו ואם לא - אז הוא מת.

בעשרות השנים האחרונות, הרפואה התקדמה צעדים אדירים. בעזרת מכשור מתאים, אפשר להחזיק מתפקדות מערכות גוף מסוימות, למרות שמערכות אחרות, שהן תלויות זו בזו לא.

ממילא עלתה השאלה הגדולה, מהו רגע המוות לפי ההלכה.

רוב הפוסקים (בעיקר מועצת הרבנות הראשית, בראשות מרנן ורבנן הרב שפירא והרב אליהו זצ"ל ואיתם הרב ישראלי, הרב משאש, הציץ אליעזר ועוד מגדולי הדור, שקיבלו עדות שזו גם משנתו האחרונה של 'האגרות משה' וכמוהם פסק גם הרב עובדיה יוסף זצ"ל) - סברו שכאשר מוכח באופן ברור, שגזע המוח מת, כלומר האדם מוגדר במצב של 'מוות מוחי' והסיבה שהלב והריאות וכו' מתפקדים, זה רק בזכות המכשירים, האדם נחשב מת ע"פ ההלכה. ממילא מותר לנתק אותו מהמכשירים (ולצמצם עומס קריטי מהמערכת הרפואית והמשפחה) ובמידת האפשר לתרום איברים ובזה להציל חיים של אחרים.

מיעוט פוסקים (בעיקר הרב אלישיב זצ"ל), חלקו וסברו שכל עוד הלב פועם, האדם נחשב חי ע"פ ההלכה וממילא לשיטה זאת, אין שום אפשרות לתרום איברים חיוניים.

היו גם פוסקים, שאמנם הסכימו עקרונית עם ההיתר, אבל לא רצו לסמוך על הרופאים מכל מיני סיבות. יתכן שאם היו מכירים את הכללים וההגדרות שנקבעו היום - היו מסכימים.
^^ הסבר מדויק. המוות הוא בעצם תהליךrivki
ומתי קובעים את 'רגע המוות' זו שאלה תרבותית, הלכתית, מוסרית . ברפואה אפשר להיעזר מבחינה טכנולוגית.
הקלות בה אתה חורץ גורלות.me.
מעידה שאינך מתעסק עם זה ביום יום.

לעומת אימי שתחיה שהייתה עדה לניתוחים של עקירה והתשתלה.

אתה מדבר מהבית מדרש. אני מדבר מעדות של בית חולים.

וכידוע לך מכל תחומי ההלכה הבית מדרש זו הלכה יבשה. חסרת רגשות. לא כוללת התחשבות מציאותית. רק כאשר זה מגיע לחדר של הרב עם אישה זועמת. או אל משפחה שעומדת ליד הקיר שלה ברגעים האחרונים מתחילים להגיע נשיקולים שהבית מדרש לא ידע להגיד אותם בדיון.

הדיוק שאתה מחפש טוב לבית מדרש. לא לחיים.

קירוב המוות ויהרג ובל יעבור אלו לא נתונים שאתה מעלה מול משפחה לחוצה נשאלת האם לחבר למכונת הנשמה (ולהשאיר בן אדם "חי" בקומה) או האם לתרום את האיברים שלו ולהרוג אותו.

כל תרומה (למעט קרנית) דורשת את האדם בחיים. לכן כאשר עושים תרומה הורגים את האדם. גם אם עוד רגע הוא הולך למות.. זו הריגה.

וגם אם לפני אלפי שנים החליטו שהאדם הזה מת או אם מישהו בתרבות שלנו מעיד עליו שהוא מת.. ואם הרפואה המודרנית החליטה שהוא מת.. זה לא מוריד אפילו מעט את העובדה שמי שפתח את הבטן וניתק את הכליה (בתרומת איברים של אדם העומד למות ולא אדם בריא כמו שציינתי ומשום מה לא תפסת) זו הריגה לכל דבר.

אם אתה מדבר על הלכה. מה שהרופאים מחייבים לספק הזה אוכל שתיה וחמצן. (חמצן לא באופן אקטיבי - כלומר לא לחבר למכונת הנשמה).

גם אם יש לך עשרות שנים בתרומת איברים . מה שכתבת מגיע מבית המדרש ולא מבית החולים.

הקלות שבה את חורצת עם מה אני מתעסק ובמה אני מביןק"ש
כשאת לא מכירה אותי ולא יודעת עלי כלום, מעידה שאת לא מסוגלת לקבל מורכבות.

העובדה שהבאת דוגמה של כליה - שאין שום בעיה להוציא מאדם חי והוא ישאר חי ואחרי החלמה קצרה גם בריא לגמרי, כמו גם העובדה שהשתמשת בביטוי 'מות קליני' ולא 'מות מוחי' - מעידה שהידע שלך בנושא הוא שטחי מאוד. לא רציתי להדגיש את זה בהודעה הקודמת, כי אין לי עניין בהתנצחות אישית, אלא בדיון ענייני. חבל שאילצת אותי להכנס לזה, אבל לאור ההתייחסות האישית בתגובה שלך - חשוב להבהיר מי מבין ומי צועק...

לגופם של דברים:

השאלה אם אדם, שגזע המוח שלו חדל לתפקד לחלוטין והלב שלו פועם, כי מכונות מפעילות אותו, הוא 'חי' או 'מת' - אינה שאלה רפואית, אלא שאלה אתית והלכתית. הידע הרפואי יכול לתת לנו את הנתונים על מצב הפעילות של הגוף או חלקים ממנו. השאלה האם לאור הנתונים, הצעד הבא שנבחר לעשות, יוגדר כחסד או כרשעות, כהצלה או כרצח - זאת שאלה מוסרית.

ההתעקשות שלך לטעון, שאפשר להוציא לב רק מאדם חי, תלויה באיך מגדירים 'חי'. השאלה האם כשמוציאים את הלב, או 'סתם' מנתקים מהמכונות, מורידים עומס ממערכת הבריאות וחוסכים סבל מהקרובים שכעת יכולים להתאבל ולקום, במקום לסחוב ימים ושבועות של מתח סביב קרוב שכבר לא יקום - תלויה בהחלט בשאלה, מה מגדיר את האדם כ'חי'.

כשמשפחה עומדת מול השאלות הללו (ואני מכיר מקרוב מאוד יותר ממשפחה אחת כזאת), בהחלט מעניינות אותה השאלות האתיות ואם היא משפחה שמנהלת את חייה לפי התורה - השאלות ההלכתיות.

אני לא חרצתי כלום, רק הסברתי את צדדי הדיון.
נו באמתפשוט אני..
גדולי ישראל, רבנים גדולים וחשובים כמעט מכל הזרמים, קבעו שזו מצווה גדולה לתרום איברים.

ואצלך אין אפילו פלפול, אלא פשוט קביעה פשוטה שזה רצח.

ברוך ה' הרבה אנשים חיים היום בזכות התהליך הזה, וכל המציל וכו'. תודה לא'ל שהציבור בישראל, לרבות הציבור הדתי, מצביע ברגליים (ובעוד כמה איברים) וחותם על כרטיס אדי בהמוניו.
יש להבדיל בין תרומת איברים.me.
כמו כליה של אדם בריא


לבין תרומות מפוקפקות של אנשים שנמצאים בין חיים למוות.

אני לא פוסק. ולא טוען. ולא רב. ולא מתפלפל.

אין חולק שתרומת איברים זו הריגה. יש פלפול האם זה מותר לעשות את זה למען חיים של אדם אחר.

מכיוון שאינני בקיא. ואיננני פוסק אני מביע דעה שאיננה הלכתית.
ומשקף פה נקודה של זריזי מקלדת לשפוט ולתלות בתי בכירות מעמיקה.בלי להכיר את הפרטים.

ואפילו אם זה מקור ראשון והוא ישב שם בחדר עם הרופא.. אין זה המקום לשפוט ולדון
תרומת לב וכבד נלקחות במצב של 'מוות מוחי'..אדם כל שהוא

ולכן יש מחלוקת גדולה האם היא הריגה, כאשר בשני הצדדים יש פוסקים חשובים.

לעומת זאת, אין כמעט מחלוקת, שאם היא הריגה, היא אסורה גם למען הצלת חיים של אדם אחר.

כליות עור וקרנית אפשר לקחת גם אחרי מוות לבבי.

אחלה..me.

תודה על התיקון. אשריך!

פייקפשוט אני..
אף רב לא מתיר להרוג בשביל לתרום איברים.
המחלוקת היא האם זה נחשב להריגה, כאשר האיברים ממשיכים לפעול רק בזכות מכשור רפואי, וגזע המוח כבר מת.

כאמור, רוב מניין ובניין של רבני הציונות הדתית פסקו שזו לא הריגה, אלא מצווה חשובה
פייק?.me.

אולי לא הניסוח שאתה מכיר.

 

 

תגיד לי,

סקילה, שריפה - זה גם לא הריגה אלא מצווה??

 

 

''אין חולק שתרומת איברים זו הריגה'' - פשוט שקרפשוט אני..
אוקיי..me.אחרונה
אחרי שקראתי פה כמה דברים.

אני מבין את הכוונה שלכם.

מאחל לאף אחד ממכם להגיע למצב הזה שהוא צריך להכריע על המשפחה שלו.
לא נכון - אין אף אחד שמתיר להרוג בשביל לתרוםק"ש
כלומר אין אף פוסק כזה. פשוט שהריגה אסורה גם בשביל להציל חיים. ההנחה הפשוטה שמקובלת על רוב הפוסקים - שכאשר המצב הוא של 'מות מוחי נשימתי' כלומר גזע המח נהרס לגמרי באופן בלתי הפיך - האדם נחשב מת.

אגב - למעלה ערבבת עם המושג 'מות קליני'. המושגים לא חופפים.

'מות קליני' - זה כאשר אין סימני חיות מוכרים כמו דופק ונשימה. במצב כזה החיאה וכד' יכולה לעזור ורבים חזרו משם (וכל הסיפורי 'הייתי בבית דין של מעלה', שאיני נכנס אליהם כרגע, הם ממצב כזה).

לעומת זאת ממצב של 'מות מוחי' (ברמת וודאות הנדרשת ע"פ הרבנות) - אף אחד לא חזר עד היום.
לא בקיא.me.
אשריך שאתה מעשיר את ידיעותי.

תודה.
שכוייח עצוםפשוט אני..
זה לא בדיוק נכון רפואית, אבל ממש אין לי כח לויכוחאריך וייס
הסיבה היא שכתבתי את הכותרת זה בגלל סיפור שהיה, מאן דהו קיבל לב ממשיהו. שאותו מאן דהו מת המשפחה התנגדה שיקחו את הלב לאדם שלישי. והסיפור הזה כזה מעוות ומגעיל שאין לתאר.

ותרומת איברים זה חשוב, ואמא שלך שתלך להתעדכן במה שקורה בחוץ. להוציא כליה זה לא להרוג מישהו.
אני לא מתווכח איתך..me.
באתי לשמוע ולהשמיע.

מעוות ומגעיל זה שאתה שופט אותם.
תן לאנשים להחליט מה יקרה לקרובים להם.

יש להם על מה שיסמכו
שופט אנשים שהם לא בסדראריך וייס
שוב, המוסר הכפול שלהם זה פשוט גועל נפש.
אין להם על מה שיסמוכוק"ש
יש כאן שתי אפשרויות שהולכות עד הקצה - או שזה 'רצח' או שזה הצלת חיים. אם זה רצח - זה איסור גמור, מוסרית והלכתית ואם זו הצלת חיים - זה חיוב גמור מוסרית והלכתית.

מי שכשהוא בסכנה 'סומך' על השיטה שזה לא רצח ועומד בתור שמחכה שיוציאו לב שעדיין פועם, ממישהו אחר, לא יכול כשמגיע תורו להציל אחרים, 'להזכר' שאהההה, בעצם זה רצח. כי 'יש לו על מי לסמוך'.

ינאי המלך אמר לאשתו שלומציון לפני מותו: "אל תתיראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים - אלא מן הצבועים".
יפה ענית לובן מערבא


לא מכיר את הסיפור.me.
ולא יכול לשפוט.

ואתה לא היית שם. ואתה לא מכיר את הסיפור.
אל תשפוט.

מי שמך דיין או פוסק או שופט.

אל תדון עד שתגיע. מאחל לך לא להגיע בזמן הקרוב
לא שופט את הסיפור הספציפיק"ש
מדבר על העקרון. שמעתי על התנהלות עקרונית כזאת בקרב ציבור לא קטן.
מסכים.me.
א. זה בד"כ לא סימטרי...אדם כל שהוא

כלומר, ברור שאם בגלל ההשתלה ייקחו לב מיהודי, ובלעדי זה לא יתבצע הניתוח, והוא יישאר עוד קצת זמן מחובר למכונת הנשמה במצב של מוות מוחי, אז השאלה על לתרום היא אותה שאלה על לקבל, ואין הצדקה להתנהלות אחרת בשני המקרים.

אבל נראה  שבד"כ זה לא המצב, [אלא למשל, שהתרומה תתבצע בכל מקרה, והשאלה למי].

ב. בד"כ, תרומת לב היא מאדם בריא שנהרג בתאונה וכדו'. אני מפקפק מאוד בכך שהיה באמת סיפור כזה, שהיה ניתן לעשות שימוש חוזר בלב מושתל, והייתה התנגדות.

אני מבין אותך..me.

לא חולק מקרה היפוטטי שהצגת.

 

אלא על השפיטה של אדם אחר.

 

אם זה היה מסופר כסיפור תיאורטי, חסר אנשים, זה היה נכון, והייתי מתחבר לזה.

 

 

 

לעמוד מחרוק ולשלוח אצבע - לא מתאים.

הציגו את כל הנתונים, יש יותר ברור מזה?אריך וייס


צודק.me.

ערבבתי. טעות שלי.

במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשהאחרונה

מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?

האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך