באמת שקוראים אותך והלב פשוט יוצא אלייך...
יוצא לכנות הזו,
יוצא לפשטות הזו, לבקשה הכה בסיסית של להיות נאהבת ונחשקת ולהרגיש אישה כמו שכתבת
יוצא לאהבה שלך אליו
יוצא לאהבה שלו אלייך
ויוצא לפער הבלתי נסבל הזה שקיים שם באמצע.
וכואב. כואב כל כך.
אני באמת מרגישה שיש משהו בימים האלו שבין ראש השנה ליום הכיפורים במיוחד שמברר הרבה יותר לעומק את המקום דווקא של "ואל אישך תשוקתך".
אני פשוט מרגישה את זה מבפנים, מרגישה מהסביבה, מנשים יקרות שאני פוגשת, מההוויה כולה, מרגישה כמה יש במיוחד כמיהה של נשים להרגיש במקום הראשון בלב בעליהן, להרגיש נחשקות, להרגיש אהובות, להרגיש שגם האיש שלהן כוסף אליהן, יוזם קירבה ואהבה אליהן וכאילו הנפש והנשמה שלהן זועקת כבר את הצורך בזה.
כל אחד ואיפה שזה פוגש אותה, כל אחת במקום שלה, כל אחת בכאב שלה.
אבל, וזה אבל חשוב – אני בהחלט מרגישה שבסופו של הבירור הזה (בירור שיהיה מאוד חודר ומאוד כואב, נכון) – יכולה להגיע גאולה גדולה, יכולים לצמוח ולגדול עוד יותר, יכולים להגיע לעומקים וקירבה ואהבה שלא חלמנו עליהם אפילו. לכן המצב הזה, הרע הזה, הכאב השורף והבלתי נסבל הזה – עצם קיומו הוא חיוני ואי אפשר בלעדיו!
וצריך לראות – מה *כן* אפשר לעשות כאן?
מה עוד לא ניסינו?
מה כן ניסינו עד עכשיו ולא הצליח?
מה כן ניסינו עד עכשיו ואולי קצת כן עזר?
מה יש שם במקום הזה בעצם?
מתי הוא התחיל?
האם זה היה כך מתחילת נישואיכם?
צריך גם לברר איך נראו חיי האישות ברצף של כל חייכם המשותפים עד כה,
להבין לעומק מאיפה הגיע בעלך,
על אילו תפיסות גדל, במיוחד בכל מה שקשור למיניות,
האם אולי היותו "דתי יותר חזק" גורם או גרם לו להרגיש שכל הנושא הזה הוא "לא ראוי"?
האם היו לו חוויות עבר לא טובות מול הנושא?
איך התייחסו לכך הוריו? אחיו? משפחתו? חבירו? מקום לימודיו?
איך הוא הרגיש אל מול כל נושא המיניות עם עצמו ומהרגע שגילה את התחום הזה?
מה זה בשבילו עכשיו?
האם זה "ראוי וטוב וכל המרבה הרי זה משובח ובגדר מצווה וקדושה ושיא הטוב בעולם ממש גם הרוחני", או האם זה "בלית ברירה כי "חייבים" או כדי לרצות או כדי להביא ילדים וכו' וכו' אבל בעצם משורש של זה זה לא ראוי ולא טוב ואולי חלילה אפילו "מלוכלך וטמא"?
אחרי הבירור הזה כדאי גם להבין ולשאול מי הוא בכלל בעלך?
ואיך נראים החיים שלו?
והאם הוא מסופק ומרוצה ועם מצב רוח טוב בחיים בכלל?
כתבת שיש לו עומס בעבודה – אם לוקחים רק את הנקודה הזו – האם יש משהו לעשות לגבי זה?
להפחית שעות? משהו אחר? להוריד קצת מהעומס?
למצוא זמנים שביחד בבוקר? בשעה שהוא לא גמור? בשבת? משהו8 אחר?
כנ"ל לגבי העייפות.
עומס ועייפות הם אכן שניים מחבלני החשק המרכזיים גם אצל גברים וגם אצל נשים.
וגם דימוי גוף שלילי – צריך גם כאן לראות איפה הוא מול זה?
האם לא נעים לו שהוא מלא, במיוחד כשזה כאילו כמו מראה מולך שאת חטובה אפילו אחרי לידות וכו'? האם אולי הוא מרגיש קצת "לא שווה" או "לא מספיק גבר" שםם וזה מוריד לו הכל וגם פוגע בחשק?
או אולי כל המעגל הזה שנכנסתם אליו בלי כוונה,
מעגל שבו את בלי כוונה לקחת את תפקיד "הרוצה, היוזמת", והוא לקח את תפקיד "הלא רוצה, הלא יוזם" נחקק לשניכם כל כך חזק, עד שזה כבר בגדר מעגל שמזין אאת עצמו וכמו "נבואה שמגשימה את עצמה?"
אולי יש אצל שניכם כבר חרדות מכל העניין הזה כי כלולים בתוכו כל כך הרבה מטענים לשניכם...
אצלך – במקום של: מה לא רוצים אותי? לא אוהבים אותי? אני לא יפה ושווה מספיק? אני לא נחשקת מספיק?
ואצלו המקום של – למה דוחקים בי? למה תמיד מצפים ממני? מה דפוק בי?!
ואז החרדות האלה יכולות להאכיל אתכם כל יום כל היום, אפילו לא בשעת קיום יחסים, ואז כל דבר שיכול אפילו להזכיר למוח קיום יחסים, אפילו איזה חיבוק קטן או אווירה טיפה רומנטית – זה כבר יכול לסגור אותו ואותך לשים במקום המצפה והמייחל ואז שוב כל אחד "מתבצר" בעמדה שלו עוד יותר חזק בגלל החרדות האלו.
אם זה המצב, או חלקו,
מאוד חשוב דבר ראשון להוריד לחצים!!!
להוריד להוריד להוריד
להקליל להקליל להקליל
לשחרר
להרפות
להפסיק לשים מטרה או יעד "להגיע לחדירה" או "לעשות את זה", או "להגיע לשיא" או "שזה יקרה כבר"
אלא להתרכז במטרה שהיא הקירבה, ההנאה, הביחד שלכם
וזהו!
רק רק הקירבה היא המטרה ולא משהו אחר.
ממש לומר זאת ולהחליט זאת בקול רם בין שניכם.
לומר בצורה הכי מפורשת ומוסכמת ביניכם – שאם מישהו רוצה והשני לא קודם כל הוא יכול להגיד "לא כרגע" וזה יהיה בסדר,
וגם שאם רוצים להתחבק וכדומה – זה יכול להתסכם רק בזה אם אחד/שני בני הזוג ירצו, להחליט שכל שלב וכל דבר עושים רק ***ברצון מלא ושלם*** של שני בני הזוג וזו המטרה עצמה ולא שום "יעד" אחר.
הרבה פעמים עצם השיחרור הזה מהלחצים, עצם הגדרת המטרה כמטרה של קירבה ותו לא בלי "הספקים" או "יעדים" כלשהם, עצם זה גורם לפעמים לרצון להתגלות, לחשק להתגלות, לשליטה לחזור.
לפעמים כשאין את זה,
וכאשר אחד מבני הזוג (ולא משנה כרגע אם זה האיש או האישה) מרגישים שהם עושים את זה כדי לרצות,
או כי חייב,
או כי אחראיים על שז"ל
או כי צריך
או כי מצווה
או כי "הוא גבר ויש לו צרכים"
או כי "היא אישה ואני חייב לספק אותה"
או כל דבר אחר שמרחיק את האדם ***מהרצון שלו הוא***
זה מוריד את החשק!
וכדי להחזיר את החשק צריך להחזיר את הרצון!
לנקות את כל רעשי הרקע
לנקות את כל ה"אני צריכ/ה בשביל מישהו אחר" ואחרים
ולראות מה טוב *לי*, מה אני רוצה, ממה *אני* נהנה/ית
ולראות ולדעת שאם *אני לא רוצה* זה בסדר ולא סוף העולם וזה לא יקרה
ואם אני כן רוצה – זה בהחלט יכול לקרות.
זה מאוד קשה לכתוב משהו כ"כ עמוק ע"ג הפורום אבל אני בכל זאת מנסה, ואומרת שממליצה בחום גדול לעבוד ולעבד את הדברים ואת כל מי שאת, הוא, אתם וכל הביחד שלכם מול איש מקצוע שיוכל לעזור לכם הרבה מאוד והרבה יותר מדויק ונכון לכם, ולעומק, ומהשורש.
מדוע הוא לא מוכן לשמוע על טיפול?
אמרת שלא יהיה אפקטיבי ואמין אם תיתני לו אולטימטום להתגרש, ושאת גם בכלל לא רוצה בכך כי את מאוד אוהבת אותו וחוץ מהעניין הזה הוא מושלם – אבל אולי כדאי להציע את עניין ***הטיפול*** כמשהו שחייב לעשות?
לא אולטימטום אלא בקשה מאוד נחרצת ובאה מתוך הלב שלך.
בקשה שאומרת – כך אני לא מסוגלת להמשיך פשוט. זה שובר אותי.
אני אוהבת אותך, רוצה בך, לנצח, בחיים לא אפרד,
אבל את הטיפול אנחנו חייבים לעצמנו. לילדים שלנו. חייבים.
זה לא חייב להיות משהו מפוצץ או ארוך בהכרח, אפשר להתחיל בתהליך של הדרכה של 3 מפגשים עם מרכז יה"ל, אולי כמה תהליך ממוקד אצל יועץ זוגי, ואחרי שמבינים לעומק מול מה עומדים אםשר למקד עוד יותר את הטיפול.
מאחלת לך מכל הלב שתגיעו לשלמות מלאה וקירבה גדולה גם בתחום האישות ביניכם, ביחד עם שאר הטוב הגדול שהוא כמובן מדהים מדהים ולא מובן מאליו בכלל,
ששלב הבירור ייעשה בצורה הכי טובה שיש,
תבקשי מה' שישים בפיך את המילים הטובות, אל תוותרי על חתירה לטוב שלם בתחום הזה, זה בנפשך,
אם לא מצליחים לבד להיעזר באנשי מקצוע, אם הוא לא מוכן ללכת רק את, אם יש דרך שכן יסכים לשמוע לנסות, אבל לא לוותר! לנסות עוד כיוון ועוד ועוד עד שימצא המפתח ללב העניין בעזרת השם!
אני מאמינה בלב שלם שזה אפשרי
ודווקא בזכות החוזקות שלכם והזוגיות שלכם והאהבה שלכם אתם תוכלו לעבור את החושך הגדול הזה ולצאת לאור גדול ב"ה
בהצלחה רבה רבה,
אם תרצי להמשיך ולדייק/להתייעץ בשמחה רבה 