האם אתם חושבים שעדיף דרך אחת בעבודת ה' כמו רמב"מיסט, חב"דניקחסדי הים
שאלה טובהekselion
אני חושב שכן כדאי לאדם שיכיר לפחות ברמה בסיסית את כל ההשקפות
וישתדל כמה שיכול ללקט את הטוב מכל שיטה.
אבל חייב שתהיה לו דרך אחת מרכזית שעל פיה הוא גם יחנך את הילדים שלו
יצא לי לדבר עם הרבה בעלי תשובה בנושא הזה וחלק מהם אמרו לי "שהם לא משייכים את עצמם לשום מגזר"
מצטער אבל אני לא קונה את זה, במוקדם או במאוחר אדם דתי יצתרך להחליט בעל כרחו איזו חינוך הוא יעניק לילדים שלו.
וזה יושפע מההשקפה שהוא מוצא לנכון כמתאימה.
האבא שעליו מוטל המצווה לחנך יכול לחשוף את בנו למכלולחסדי הים
לא צריך היום יש אינטרנטאריק מהדרום
התכוונתי בהעמקה למכלול שביהדותחסדי הים
..מבשר שלום
אין דרך מושלמת ובכל אחת חסר-אבל לפעמים ריבוי דרכים גורם לבלבול והתנגשויות ביניהם.
עכשיו השאלה אם ללכת בדרך אחת למרות החסרונות או לנסות לנווט בין הדרכים שזה לא תמיד נכון, מה גם שלפי דעתי קשה לחנך את ילדים למורכבות גדולה וצריך להיות חינוך חד וברור, ויכול להיות חסרון אם אין דוגמה אישית..
אני מתכוון כשהאב הוא דוגמא אישיתחסדי הים
^^מסכיםekselion
אין דבר כזה עדיףה-מיוחד
כל אחד ונטיותיו שלו
לכאורה צריך דרך אחת.מבקש אמונה
כי אם המסילת ישרים כותב שהעולם הוא מבוך ורק הצדיקים יודעים את הדרכים
אז איך בא בנאדם פשוט וקובע שפה יש חיסרון אז הוא לוקח יתרון מהשני?
מאיפה הוא יודע מה חיסרון ואם יש בכלל?
אלא אם כן הוא ניסה בעצמו את הדרך ונוכח בכך.
אבל ככה זה כמו שבנאדם ישמע מכמה נהגי מוניות כמה סוגי דרכים איך להגיע למקום מסויים
ויקח מכל דבר קצת... כנראה שהוא לא הולך להגיע לאן שהוא רוצה.
אני מסכים איתך לגבי אדם פשוט אבל אני מדבר לגבי תלמידחסדי הים
אה אוקיי, אז תלמיד חכם זה ההוא שניסה את הדרכיםמבקש אמונה
הוא כנראה יכול להעיד בעצמו מה קירב אותו ומה פחות ולחדש דרך בעבודת ה'
אגב, אני לא בקיא, אבל אני לא בטוח שכל הדרכים שהזכרת הן חולקות בהכרח או בכלל דרכים שלמות
יש כאלה שפשוט שמו דגש על משהו מסויים אבל לא שהביאו דרך שלמה לכל החיים.
אז כאילו סבבה לקחת מפה ומשם. נראה לי
לדעתי כדאי דרך אחת מרכזיתילדה של אבא
במיוחד לאב שהוא דוגמה אישית
כדי שהחיים שלו יהיו יציבים וגם השדר לילדים יהיה יציב וברור.
יש לכל אחד נטיית נפש שונה
וכדאי שימצא את הדרך שמתאימה לו והוא מתאים לה,
כשיש סדר בנפש יש גם סדר בחיים הטכניים
אם האדם מנסה לכלול את כל הדרכים, בסוף החיים שלו יהיו מבולבלים ומעורערים
מכל הבחינות.
(אולי קצת הגזמתי)
אדם יכול להיות מסודר במחשבתו ומעשיו ולקחת מכל דרךחסדי הים
אני כל הזמן חושבת על זה לאחרונה...היא יושבה בחלון
באמת כל מה שציינת
הרבי מילובאויטש
הרב מרדכי אליהו
הרב אבינר
הבבא סאלי
הרב קוק
וכו' וכו'
ואני חושבת שבאמת, בשורש, לגדולי עולם אלו, שכאילו כל אחד מהם מייצג זרם שונה, בינהים לא היה באמת חילוק. כלומר בין גדולי הדור מכל הגוונים אין באמת מחלוקת מהותית (יש על זה סיפורים נפלאים על הרב מרדכי אליהו והרב עובדיה)
וזה יכול ללמד אותנו על היחס שלנו לזרמים השונים. בטח שלכל אחד יש נטיית לב ודעה ,אבל תמיד לזכור ולהיות במהות שאין חילוק
כשלי קשה עם משהו מסויים אני ישר חושבת על הרב אליהו והרבי מחבד להתקשר החזק שהיה להם
ולמרות נראה שהם הוציאו זרמים שונים באמת הם לא
לרבי מחב"ד היה אהבת ישראל עצומה אבל הוא עדיין היה לגמריחסדי הים
נו ו? ברור שהיה חב"דניק עם משנה סדורההיא יושבה בחלון
אבל אני חושבת שבאמת ביניהם לא היה חילוק
הם כל כך גדולים שהם מעל החילוק
ממליצה לקרוא את תמליל השיחות של הרבי הרב אליהו והרב אברהם שפירא בהיותם רבנים ראשיים
ואת סיפור קבורתו של הרבי מחב''ד שבחר שהרב אליהו יספיד אותו בלבד ולא אף חב"דניק אחר
שמעתי שהוא גם חיבב את הזרם הליטאי 😂חסדי הים
לאנראה.לאחרונה
זה פשוט נפלא שיש צורות שונות לעבוד את הקדוש ברוך הוא. זה מכניס צבע לחיים ולמצוות.
החכמה היא להיות פלורליסט לגבי עבודת השם במסגרת ההלכה (לאפוקי כאלה שאומרים שהדרך שלי לעבוד את הקדוש ברוך הוא זה לעשן בשבת, ולא רוצים להתקדם הלאה)
...מדרשיסטית20
"מפני כח הקיבול אשר לאדם ידיעה סותרת ידיעה, והרגשה הרגשה, וציור ציור, אבל באמת ידיעה מחזקת ידיעה, והרגשה מחיה הרגשה, וציור משלים ציור. וכל מה שמתעלה האדם כליו מתרחבים עד שמוצא בעצמו את התוכן הגדול של השלום הפנימי, והתאמתן של הידיעות ההרגשות והציורים השונים זה עם זה. והדבר הולך ומתרחב, עד שבא לעומק עמקים, למקום ששם הסתירה חריפה ועזה מאד, עד כדי קצף איתן של קודש. ומרוב הדעת הפנימית, המתרחבת ומתפשטת בכל קומתו הרוחנית של האדם, נעשה שלום חודר נוקב ויורד עד התהום ותהום בכלל..."
(אורות הקודש א', ט')
בדיוק. יש לרב כמה פסקאות כאלה והוא גם יישם את זהחסדי הים
נכוןמדרשיסטית20
ומצד שני צריך לזכור ששני פסקאות אחר כך הוא כותב-
"כל הניגודים הנמצאים בהדעות, וכל אותה האפסיות שלפעמים נראה מחוג אחד על חברו, והניגודים הללו מתגדלים ביותר כל מה שהדעות תופסות מקום יותר גדול ברוח האדם, למסתכל פנימי מתראים הם בתואר ריחוקים מקומיים של שתילים, שהם משמשים לטובת רעננותם ושביעת יניקתם, כדי שכל אחד ואחד יתפתח במילואו, ותהיה הסגולה המיוחדת של כל אחד מחוטבה בכל פרטיה, מה שהקירוב היה מטשטש ומקלקל הכל. והאחדות המתואמה באה רק מתוך זה הריחוק, שרי בפירודא וסיים בחיבורא."
זה לא נראה לי סותר את הפסקה הראשונה שהעלית רק מרחיב אותההיא יושבה בחלון
בהחלט מרחיב ולא סותר(: לכן הבאתי אותה.מדרשיסטית20
פשוט במבט שטחי על הפסקה אפשר להבין אותה בצורה כזאת שכן סותרת את הפסקה השניה.
במחשבת האדם הוא צריך קודם להגדיר בצורה מדויקתחסדי הים
רק אחר כך אפשר לגשת ולהבין איך הם מתחברים במבט הכולל.
יפה
מדרשיסטית20
והאם האדם הפשוט מסוגל לעשות את החיבור הזה שהרב מדבר עליו, או שהחיבור הוא עמוק, כך שכל חיבור שנעשה יהיה מאולץ ביחס לדבר האמיתי.
בין אם זה כך ובין אם זה אחרת, חשוב להיות בתודעה שהדברים מתחברים בעומק שלהם. זה יגרום לנו להתייחס בכבוד לכל גישה.
אני חושב שכל אחד ברמתו יכול לעשות את השילוב הזהמישהו איתי
אבל בהמשך זה אפשרי, וכל פעם יש עוד לאן להתקדם ולגלות את האחדות בצורה יותר עמוקה (כמובן עם שלבים באמצע של הרגשת סתירה ופירוד).
וגם למי שבמדרגת הרב יש לאן לשאוף ב"ה..
כן ולא..מדרשיסטית20
אז אני מתלבטת אם באמת זה לא משהו שצריך להשאיר לגדולים מאיתנו.
וכמובן אני לא מדברת על הרמה הפשוטה של ללמוד קצת מכל גישה, זה פשיטא, אלא על חיבורים עמוקים יותר של דברים שנראים סותרים.
נכון, בסוף זה ענין של איזוןמישהו איתי
מצד אחד שלא יחיה בסרט ומצד שני שלא יחסום את עצמו מלחדש חידושים (זה רק אני שלא רואה בפועל נזק של חיבורים ילדותיים?
אני לא מזלזל במה שהרב שרקי אמר אבל לא נראלי שראיתי מישהו שהמציא משהו וזה פגע במישנו או משהו. מקסימום הבנאדם התחזק מהמהלך שלו.
אבל אולי אני לא מכיר או זוכר)
לגבי הסוגריים-מדרשיסטית20
אבל זה כמו שלוקחים מושגים עליונים מתורת הסוד שאנחנו לא באמת יכולים לתפוס, ומשטיחים אותם למעין "משלים" או רעיונות פרקטיים במציאות. ובעיני, דבר כזה יכול לגרום לנזק גדול.
יתכן שזה קצת סוטה מהנושא, אבל נראה לי שזה גם קצת קשור.
זה בהחלט קשורמישהו איתי
אבל במקום שלי אני בעד הכיוון הזה, לנסות להגעת במקומות הגבוהים האלה כמה שאפשר וזה מועיל (ויש אנשים שזה ממש מחיה ומחזיק את העולם הרוחני שלהם)
כן, אבל מה עם הנזק?מדרשיסטית20
ברור שצריך זהירותמישהו איתי
אבל זה כבר אישי מדי
קודם כל אני בעיקר מתבסס על דברי הרב קוק זצ"ל ב'מאמריחסדי הים
"כל ספר, כשהוא לבדו, מגלה רק חלק מצמצם וקטן מהרגש או השכל, וכדי לדעת את ערכו האמתי אפשר רק כשמוצאים את הקשר שבינו ובין הכלל כלו. וביותר יהיה ניכר היתרון והשלמות, כשמתחבר שפע של ספר חשוב אחד עם איזה ספר חשוב אחר, הנראה כעומד בנגוד אליו, שרק הנגוד הזה, כשהוא בא לידי התחברות הוא מביא לידי שלמות, שהאחד משלים את חבירו. ואת הדבר הזה אנו צריכים תמיד לשום על לבנו, כשאנו מדברים על דבר ספרינו הפנימיים, שרק אז תראה היהדות בשלמותה, אם נשקיף על כל ספר וספר כעל אחת מאבני היכל גדול שכלן מתחברות יחד לבנין אחד ענקי ושלם, כי אעפ"י שיש ליהדות צדדים שונים, הרי היא באמת חטיבה אחת: "אלו ואלו דברי אלהים חיים", ורק אז תביא השפעת הספרים ההם את ברכתם המרובה."
ברור שצריך להיות תלמיד חכם שלומד תורה לשמה כדי שהחיבור יהיה עמוק ואמתי: "ואולם החבור וההבאה לידי הרמוניא דורשת כשרון, אמון רוח וביותר עמל ומנוחת הדעת, הבאה ע"י עסק של קביעות והרגל של חנוך יפה באהבת הדעת, אהבת ישראל, אהבת תורה ואהבת שמים."
אבל אפשר להגיע לזה. אני כמה וכמה פעמים הצלחתי.
זה קשה והרבה פעמים זה מעבר להשגה אבל יגעת ומצאת תאמין.
מהמם. זה מה שניסיתי להגידהיא יושבה בחלון
נראה לי מה שהכי מחזק ונותן לך רוחניות אמיתית וכנה ללכת על זהרויטל.
ממ באופן כללי כן אבל.הודעה
זה תלוי טיפוס, אולי לא הייתי משייכת את זה בהכרח לסוג של זרמים שכתבת אבל אני כן חושבת שכדאי שלאדם תיהיה דרך ברורה בעבודת ה'. שיש לו רב אחד ודעת תורה עיקרית ולא מחפש כל פעם רב אחר באינטרנט, זה יכול לגרום לפעמים לבלבול רציני.
"עשה לך רב והסתלק מהספק".
עם זאת, זה לא סותר פתיחות לקבל גם מדרכים אחרות אם נטיית לבו נמצאת שם, ולפעמים זה גם תלוי טיפוס, אבל לענ"ד כדאי שתיהיה דרך אחת שיחסית ברורה- אם זה בהלכה או בהנהגה ובתוכה יש לו מרחב.
יש דברים שאפשר לשלב,מישהו איתי
ויש דברים שצריך לבחור, ככל שיורדים לפרקטיקה, או דברים שקשורים לחברה
וגם נראלי שלא תמיד זה תלוי בבחירה.
יש נשמות שמתחברות למשהו אחד, ויש כאלה שמטבעם מקבלים מכמה וכמה סגנונות, וזה יכול להשתנות במהלך הזמנים
ועוד משהו שעולה לי בהקשר הזה -
מי שנמשך לשילוב וכו, צריך לזכור שיש מקום גם לנשמות שקשורות לדרך אחת, ויש להן תפקיד.
אחרת עלולים להיות נעולים על השילוב ולא להיות פתוחים לצמצום (זה בעצם שני סוגי פתיחות/אחדות, במהות ובסגנון, ואכמל)
גרמת לי ללבטיםרץ-הולךאחרונה
"מצד אחד חשוב להכיר את כל הזרמים שמתוכם מגיעים לאחדות הכלל ישראלית, אבל מצד שני צריך את כל הגוונים האלה לאסור לטשטש את הכל לגוון אחד, הדבר הכי בעייתי שאנחנו יכולים לעשות זה לשלול לחלוטין זרמים לגיטימיים ביהדות.
אני אישית חושב שכל אחד צריך ללכת בדרך שמתאימה לו והוא נמשך אליה אבל חשוב לזכור שיש עוד דרכים והרב שלו לא היחיד שמכיר את התורה האמיתית."
אבל אז חשבתי על זה קצת שקשה לי לעמוד מאחורי זה כי אני באמת מאמין שהדרך שאני מכיר היא היותר נכונה אע"פ שהיא נותנת מקום לשאר הזרמים. בקיצור אני מסכים עם מה שכתבתי ברמה הרעיונית אבל עוד לא ברמה המעשית.
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע
כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.
נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..
ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..
אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..
(לא עשיתי במלחמה..)
האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?
במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..
רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..
בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃
תודה רבה..
אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויק
עבודה היא ברכה בלי קשר לתוכן שלהמשה
מה הכישרון הטבעי שלך? מה למדת?
סיימתי לימודי ראיית חשבון ב"ה.צע
לא עולם שאני מכירמשה
בינתיים אני במקומך הייתי יושב בבית ולומד שני דברים לעומק
1.AI
2. אקסל
ולא פחות חשוב מזה את השילוב בניהם.
נשמע רעיון ממש טוב, תודה.צע
אקסל אני מכיר קצת, היה לא מעט בתואר..
וגם יודע שיש קורסים חינמיים..
איך לומדים ai? אתה מכיר דרך או קורס?
ותוכל להסביר מעט מה יש ללמוד בזה?
אתה צריך בסוף ללמוד איך לעשות את העבודה שלךמשהאחרונה
כללומר. לנצל את הזמן כדי להתקדם מקצועית ולא רק "לחכות" שמישהו יואיל בטובו להסתכל עליך. כמובן גם הקו"ח שלך יתעדכנו בהתאם.
לימודי AI ברשת - למה זה לא שורה?
AI יש לא מעט חומר. הייתי מחפש ללמוד על השילוב בין AI לבין המקצוע שלך. כלומר איך לשאול שאלות על טבלאות דוחות וחשבוניות וכל אלה. בסוף איך לעשות את העבודה שלך טוב יותר.
דברים שאני עושה לפעמים/משה
יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.
מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע
.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
תכתבי בפורוםרקאני
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
בפועלנפשי תערוג
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
לא נוראנחלתאחרונה
כיף להיות במיטה עם אבא ואמא! לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק
והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון
לילד. אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?
אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
💁🏻♂️צדיק יסוד עלום
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום
בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים
הרצון להשתנות תמיד מתבדה