מסקנה שכזומדרשיסטית20
המסקנה שלי מהחיים היא זו:
שיעורים של בנות זה כזה-
5%- לימוד מקורות והבנה שלהם
95%- איפה זה פוגש אותנו בחיים+מלא סיסמאות ריקות 😑

הותשתי.
סופריקה😅

(מקווה שלא עשיתי לי פה אאוטינג🙈)
מסכנה שכזו ...‍ ‍בנות לא לריב
לפעמים באמת מבאס להיות בת, מה נגיד 🤷‍♀️מדרשיסטית20
מבאס לגדול בחינוך שלא נותן מענה להשכלה ברמה גבוההadvfb


חד משמעית 😩מדרשיסטית20
ושגם לא מחנך בכלל להשכלה גבוהה (בתורה לפחות)..
לכן תמיד תאשימי את הממסדadvfb

כמו שיש מצווה לעניין להאמין בדברים גדולים וחשובים יש מצווה לזלזל בדברים קטנים וזניחים (להתייחס אליהם בהתאם פשוט).

 

ח"ו לקשר את זה לרגע בגלל שאת בת!!! זה יתן נצחון לרדידות הזאת!

בסופו של דברחמדת66

בכל מקום, גם במקומות הטובים ביותר, גדלים ע"י לימוד עצמי. אין מנוס. וכבר מפורסם שבדורות האחרונים, הרבנים הם הספרים...

זה חתיכת אתגר הדבר הזה..מדרשיסטית20
ונדמה לי שאצל בנות העניין הספציפי הזה הוא אפילו יותר אתגר..
נכון😶חמדת66

אבל היום יש עזרים שלא היו פעם. וכדאי להשתמש בהם.

יש מצב, אבל שווה לחשוב אם זה אתגר משתלםארץ השוקולד
את במדרשה, תראי אם יש חברה שתוכלי ללמוד איתה בדרך שהייתן רוצות.
בהצלחה
ספר זה משהו מת, חברותא/רב זה משהו חיadvfb

ספר זה חשוב כדי לעורר ללימוד אבל לימוד עצמו הוא ע"י קשר חברתי.

...מדרשיסטית20
רק עכשיו קלטתי את המשפט השני שכתבת.
וואי, זה טרגי. נוראי. ממש אבל...
זה נראה לך נכון?advfb

יכול להיות שלא הבנתי כמוך

מה הכוונה?מדרשיסטית20
גם היום יש רבנים שהם לא ספריםadvfb


ברור שיש רבניםמדרשיסטית20
אבל בהחלט יש משהו באמירה הזאת שהמון מסתפקים יותר מידי בספרים ופחות מידי ב"עשה לך רב"..
(מה גם שבמקרה הטוב זה ספרים רציניים, ובמקרה הפחות טוב מדובר בעיקר ב"ספרים צבעוניים"🙄)
אהה זה נאמר כביקורת לשימוש רק בספרים?advfb

אם כך אז אני ממש מזדהה..

זה ענין של מציאותחמדת66

ממש לא אידיאל.

ברור, בעיקר הצטערתי שזה המצב.מדרשיסטית20
"קרא ושנה ולא שימש..."נשמה-כללית

וזה מסתדר עם מימרא אחרת של חז"ל לגבי השנאה של אותו "הרי זה...".

😂 פתטיחמדת66

אין לך מושג ירוק לגבי הרקע שלי. 

יש לי מושג שחור משחור לגבי הדעות שלך.נשמה-כללית

ולומר "פתטי" בתגובה לעקיצה טובה, לא מוציא אותך נקי ממנה...

אז"שחמדת66

יש לך רושם חלקי שהשלמת מדעתך, ולכן אתה יורה לכיוונים מביכים מצידך, ומצחיקים מבחינתי. אתה כמובן מוזמן להמשיך, אני אמשיך להתאפק ולא להנחית על ההודעות שלך🙃(ויש הרבה הזדמנויות).

לא השלמתי מדעתי כלום.נשמה-כללית

הכל מתוך הודעותיך. לא מוצא שום דבר מביך כאן, אם כי אני מבין שאותך מצחיק לראות אנשים שאכפת להם כבוד שמיים. פאנטים פגאניים שמאמינים בכח עליון, ולא זכו להיות נאורים כמוך שיודעים שהעיקר הוא פתיחות וסובלנות...

 

וקצת מגוחך שאתה מדבר על להתאפק, בשעה שאתה משתדל לא לפספס הזדמנות להכנס בי, עם או בלי קשר לנושא הנידון. ("מצביעי בנט", כמשל. אפשר לחשוב שמישהו נותן לך סוכריה על כל פעם שאתה מגיב לי את זה, משול לאובססיה של "אוהב א"י" באקו"ח נגד ביבי)

טוף, מעניין - אני לא מכירחמדת66

אני מקווה שאתה לא מעקם ככה גם בלימוד.

לאט לאט אדם נהיה מודע לעצמו, זה יבוא.נשמה-כללית

וב"ה גם בלימוד אני שם נגד עיני קודם כל את דבר ה', ולא את הנאורות המערבית אהובתך. ובטח ובטח שאני לא לומד מתוך צביעות.

אני חושש שצריך לדווח על הדיון הזהultracrepidam

הוא שייך יותר לפורום "פרוזה וכתיבה חופשית".

 

כמה יצירתיות ויכולת כתיבה הדיון הזה מצליח להוציא מאנשים

אני לפחות נהנה מהיצרתיות שנמצאת כאן בדיון

בשמחה 🤣נשמה-כללית

כיף לשמוע שאתה נהנה

באופן כלליחמדת66

אני נגד שיעורים. גם של בנים.

וואלה, כי?מדרשיסטית20
בעיני חשוב שיהיה גם את המימד הזה.
שיהיה מימד של לקבל מתלמידי חכמים.

לא על זה מתבסס כל התושב"ע בעצם?
ומה באת להגיד בזה בעצם?מדרשיסטית20
זה כוון לחמדת, לא אלייך...נשמה-כללית


נערך לצורך בירור‍ ‍בנות לא לריב
עמכם הסליחה
אני מתכווןחמדת66

נגד שיעורים עם יותר מידי משתתפים, ועם מהלך קבוע שלפעמים עלול ל'יישר' כדי לייפות את השיעור. העברת תורה אמיתית, היא לענ"ד בחבורות של ארבעה-חמישה משתתפים (שמכינים לפני את החומר(!)). וזה גם לפי מה ששמתי לב, מה שהולך בכוללים רציניים.

 

מעניין.מדרשיסטית20
אני מסכימה עם המשפט הראשון, וזה חד משמעית גם חלק מהתסכול.
אבל מעניין הנקודה השניה על מס' המשתתפים. למה בעיניך זה כזה קריטי?
אולי קצת הגזמתי עם הגודלחמדת66

אבל זה נובע משתי סיבות שעולות לי כרגע:

א. ככל שיש פחות אנשים יותר קל ללמד, שזה לא חידוש שלי..

ב. יש אווירה אחרת שמאפשרת להכניס נופך יותר אישי.

...מדרשיסטית20
ומצד שני יש אווירה אחרת שחשובה לא פחות בלימוד בציבור, לא?
מצד האווירה יכול להיות,חמדת66

ובאמת חשוב להקהיל קהילות וכו' ושיהיו שיעורים עם הרבה משתתפים (כמו של הרב מזוז וכו').

אבל מצד 'העברת תורה מרב לתלמיד'? כנראה שפחות...

לא מסכימה שזה כזה חד משמעי.מדרשיסטית20
מה גם שטכנית לרוב זה לא כל כך אפשרי..
בעיקר לרבנים עם הרבה תלמידים.
בסוף צריך לפעול עם המציאות 🤷‍♀️
לא חבל להיות בגישה של או הכל או כלום?
'שיעורים כלליים' בישיבות הם בדר"כadvfb

השיעורים הכי מעמיקים וכל הישיבה נמצאת בהם..

 

לא סותר את זה באמת ליווי אישי במהלך הלימוד הוא חשוב מאין כמוהו.

^^נשמה-כללית

ומוסריהם ייחדו להם חשיבות מיוחדת מאוד. 

לפחות על שניים מגדולי ראשי הישיבות ומקימי עולם התורה ידוע היחס החרד שלהם לשיעור כללי - הגראמ"מ שך מחד (מי לא שמע על ה"דינסטיג" המקודש..) ומרן הגר"א שפירא מאידך.

ממש חרדת קודש של "מעמד מסירת התורה".

אז זהו, שלא כ"כחמדת66

הגר"א שפירא הוא אולי יוצא דופן בנק' הזו (וגם הגר"א עוזר), אבל בד"כ ראשי הישיבה הם לא תלמידי החכמים הכי גדולים בישיבה (אלא שיש להם בד"כ מעלות אחרות, שתורמות לתפקיד). היחס הנ"ל הוא מלאכותי, אבל היו לו מטרות אחרות, יתכן שבאמת חשובות לא פחות.

גם לא אמרתי שהגישה היא 'הכל או כלום' (אולי בעצם טכנית כן, אבל זו לא הכוונה), אלא שמבחינתי שיעור מועיל הוא שיעור שיש לו הגבלה בכמות ובאיכות (קצת בוטה, אבל יש משמעות לזה) המשתתפים, ושנעשית לו הכנה מעמיקה גם מצד התלמידים. ואדגיש שוב, האם יש מטרות אחרות (ולגיטימיות לא פחות)? בהחלט. לא יצאתי בהכרזה לבטל שיעורים כלליים ואפילו לא יומיים. אבל מה לעשות שמבחינת 'מסירת התורה' זה פחות עובד.

לגבי 'הרבה תלמידים' - בסופו של דבר זה שיקול של כמות מול איכות, וזה לגיטימי.

מוזר, אני לא מסכים לגבי השיקוף שאתה עושה למציאותadvfb

הת"ח הכי גדולים הם בדר"כ ראשי הישיבות

הממ, לא.חמדת66


לא רוצה לרדת לשמות ולכן לא נוכל לדון(:advfb


כן, הגזמתultracrepidam

חמישה ששה זה גודל של שיעור שבו הרב רוצה לדבר בחופשיות ולאמן את התלמידים בלימוד תורה

 

בשביל להעביר שיעור טוב שמחנך ללימוד (לא מאמן, רק מחנך) אפשר גם בקבוצה של עשרים-שלושים

 

שיעורים המוניים הם טובים כדי להעביר ידע - יכול להיות ידע מאד מפוזר או ידע קונקרטי, אבל ידע

 

ומסכים איתך לגבי זה שספרים הם מקור לא פחות חשוב, מבחינת מסת הידע שאפשר לקבל ככה לעומת בשיעורים. ולכן רוב מוחלט של הלימוד בישיבה הוא לא בשיעורים. בדורות קודמים זה היה אחרת (חת"ם סופר למשל - בישיבה שלו הדגש היה על השיעורים) אבל אז המציאות היתה שונה.

מה שכן, החינוך ללימוד נכון מתקבל בעיקר על ידי רב ולא מספרים.

יפה דייקתחמדת66

אני באמת יותר מתחבר לדפוס הראשון. אבל אני עדיין נוטה לזלזל בשיעורים כלליים או בכלמיני חבורות (מבחינת ידע, כי באמת לשמוע חבורה בזבחים לא ממש יעיל).

לגבי השורה האחרונה - מסכים בלי ספק.

הדרך לקבל מתלמידי חכמים נובע בעיקר מקשר אישי איתםארץ השוקולד
ולא רק משיעור, אם כי שיעורים מעניקים מימד מסוים.
הרבנים שמהם קיבלתי הרבה זה גם כי שוחחתי איתם על דברים שנאמרו. (לאו דווקא עניינים אישיים, אבל שאלות הרחבה הקשורים לשיעור או לשאלות שעניינו אותי ולא רק הקשבה לשיעור.)
ובאקדמיה?טיפות של אור
(שואל באמת מתוך סקרנות, מעניין אותי האם יש הבדל בעיניך)
באמת עצוב גם בתור בן שרואה מהצדadvfb


אגב,advfb

אצל בנים *בדרך כלל* האיזון הוא בדיוק הפוך וזה גם ממש לא בריא.. 

^^נשמה-כללית

וככה מתעקמים..

יש לך הצעה לנידון דידן?advfb


לאזן את זה, מזתומרת?נשמה-כללית

המצב הנוכחי יוצר המון עקמומיות, רואים את זה בחוש. כואב.

צריך לקבל אישור מהפותחת כדי לנצלשadvfb


אין אישור אחי‍ ‍בנות לא לריב
ארץ השוקולד
כמעט תמיד כיף לקרוא הודעות שלך
חחח תודה מעריך 🙏🏻‍ ‍בנות לא לריב
בשמחה אח יקרארץ השוקולד
חח יש אישור 👌מדרשיסטית20
זה דיון חשוב לא פחות
עצם זה שהמסלול לרציניים היחיד הואadvfb

סדר לימוד בעיון ועוד שני סדרי בקיאות (לצורך העניין) הוא לא מאפשר יותר מדי מקום לעולם הרגש. כי בלמוד גמרא (לפחות הקלאסי) פחות מתייחסים לאמירה "איפה זה פוגש אותי" אלא בעניין המפושט כשלעצמו.

מה הפתרון?

קשה לי להתנסח בכתב, אבל אני לא רואה כאן משהו תוקע.נשמה-כללית

יש מספיק איך.

וסליחה על הייבוש הזה, באמת לא מצליח להתנסח.

(כנקודות - א. "איפה פוגש" לא חייב להיות רגשי, ב. יש מקום לעולם הרגש, ג. ויש סדרי עליה דווק'אים)

עזוב ניסוחadvfb

"יש מספיק איך"

יאללה תן אופציות

מה שכתבתי כנקודות.נשמה-כללית


ולהוסיף, אגב:נשמה-כללית

שכמו שרואים בשרשור, גם הנושא השני שלו - היחס בין שיעורים ללימוד עצמי, נמצא אצל הבנים כתמונת מראה לבנות, וגם זה צריך איזון לא מועט. זה מוציא אפילו יותר עקמומיות.

מגיבadvfb

א. חייה להיות בממשק כלשהו עם הרגש, לפחות זה הנידון דידן.

ב. איפה המקום הזה? בשפת אמת? כמה הוא תופס?

ג. מה זה סדרי עליה?

..נשמה-כללית

א. 1' לא נכון. 2' גם אפשרי, במידה מסויימת ומותאמת. 

ב. הרב יהושע שפירא נתפס כיהודי רציני?

ג. 1' שאכן צריך להשקיע גם בלהיות ת"ח בעיון, לכה"פ מספר שנים בסיסיות. 2' שמספר השעות אינו מדד, כי זה מצריך יותר שעות מזה...

 

 

...advfb

א. מה זה אומר "איך זה פוגש אותי" ולא רגשית? הלכתית? פשוט לא מבין.

ב. הרב יהושע הוא לא מקום. אם תגיד לי רמת גן אולי אבין את זה.

ג. מי זה צריך? כולם? צריך יותר שעות ממה?

..נשמה-כללית

א. מסר, דרך חיים, השקפת עולם, וכו' וכו'.

ב. לא! אני מוכיח מהאדם - תראה מה יצא ממנו!

ג. כולם. ולגבי שעות - תלמד את סדרי הישיבה בגמ' כראוי ועדיין יישאר לך כראוי לבניית הרגש. ומי שהופך את היוצרות לא מרוויח (-שוב: בשנים הצעירות לכה"פ)

..advfb

א. מסר לא שווה הרבה אם לא מפנימים אותו, הפנמה היא עניין רגשי בין היתר

ב. מה הקשר? אני מדבר איתך על מסגרת או דרך שתעזור *לי* לצאת ככה. לא טענתי שזה לא קיים.

ג. מניין לך?

..נשמה-כללית

א. אוקיי, אם זה הכוונה אז בסדר, אפשרי לחלוטין.

ב. איך הוא עשה את זה?

ג. יצאתי בעקבי הצאן...

..advfb

ב. זאת השאלה ששאלתי בהתחלה.

ג. לא הבנתי

..נשמה-כללית

ב. אז אם הוא עשה, לא נכון לומר שאין לזה מקום. (אם התכוונת למקום פיזי ולא ל"מקום" כמושג, אז זה משהו אחר, ועדיין כנראה סטייל רמ"ג וימינה)

ג. עזוב

ב. חחח לא הבנת אותיadvfb

לא אמרתי שזה לא לגיטמי

התכוונתי שזה לא נפוץ בתור דרך סלולה לרבים שזמינה ונגישה

נו, אכשר דרא, אני חושב שלא נתקעים...נשמה-כללית


אני לא מצאתי וראיתי רבים שלא מצאוadvfb

 

ולכן שאלתי אותך מה הדרך.

בין השאר טוב לחזור להלכה שנפסקה בשלחן ערוךארץ השוקולד
"חייב אדם לשלש למודו שליש בתורה שבכתב דהיינו הארבעה ועשרים שליש במשנה דהיינו תורה שבעל פה ופי' תורה שבכתב בכלל זה שליש בתלמוד דהיינו שיבין וישכיל אחרית דבר מראשיתו ויוציא דבר מתוך דבר וידמה דבר לדבר וידון במדות שהתורה נדרשת בהם עד שידע היאך עיקר המצות והיאך יוצא האסור והמותר וכיוצא בזה דברים שלמד מפי השמועה כיצד היה בעל אומנות ועוסק במלאכתו ג' שעות ביום וט' בתורה קורא ג' מהם בתורה שבכתב ובג' תורה שבעל פה ובג' יבין דבר מתוך דבר במה דברים אמורים בתחילת לימודו של אדם אבל כשיגדיל בתורה ולא יהא צריך ללמוד תורה שבכתב ולא לעסוק תמיד בתורה שבעל פה יקרא בעתים מזומנים תורה שבכתב ודברי תורה שבעל פה כדי שלא ישכח דבר מדיני התורה ויפנה כל ימיו לתלמוד בלבד לפי רוחב לבו וישוב דעתו:

הגה: וי"א שבתלמוד בבלי שהוא בלול במקרא במשנה וגמרא אדם יוצא ידי חובתו בשביל הכל (טור בשם ר"ת וע"פ ע"ל סי' רמ"ה ס"ו) ואין לאדם ללמוד כי אם מקרא משנה וגמרא והפוסקים הנמשכים אחריהם ובזה יקנה העולם הזה והעוה"ב אבל לא בלמוד שאר החכמות (ריב"ש סי' מ"ה ותלמידי רשב"א) ומ"מ מותר ללמוד באקראי בשאר חכמות ובלבד שלא יהיו ספרי מינים וזהו נקרא בין החכמים טיול בפרדס ואין לאדם לטייל בפרדס רק לאחר שמלא כריסו בשר ויין והוא לידע איסור והיתר ודיני המצות (רמב"ם סוף מדע ס"פ ד' מהל' יסודי התורה)"
(שלחן ערוך ורמ"א, טור יורה דעה סימן רמו סעיף ד)
לאפוקי רמ"א?נשמה-כללית


אמתארץ השוקולד
מסתמכים על הרמ"א וברור שזה השפיע על הלימוד והתפיסה התורנית
וואו תודה על ההפנייהadvfb

/באמת נראה לי שווה להתעמק בזה

אם יהיו לי תובנות יכול להיות שאחזור אליהם לפה

בשמחהארץ השוקולדאחרונה
ואם יהיו לך תובנות אחרי שכבר לא יהיה ניתן להגיב בשרשור אשמח לשמוע באישי.
אני אומר את זה כמה שנים בפורום הזהשום וחניכה
טוב, זה באמת נצלו"ש רציניחמדת66


למה? זה חלק ניכר מהטענה שלי.שום וחניכה


עיינתי שם קצתמדרשיסטית20
ורק אגיד שלא אהבתי, ויש לי מה לומר בנושא.
אבל אין לי כוח לעוד שרשורפלצת על זה. נכוותי כבר כמה פעמים מהעניין.
(למרות שיש לי תחושה שהשרשור הזה באיזשהו שלב בכל מקרה יגיע לשם 🙄)

הדבר היחיד שאגיד הוא-
שבפתיחת השרשור לא כיוונתי לכך שלימוד של נשים צריך להיות כמו של גברים. ממש לא. רק ביקשתי קצת איזון, קצת יותר רצינות ולימוד תורה בפועל.

וגם פשוט הבעתי את התסכול שלי בקול. יש לי כבר בחילה משיעורים של מדרשיסטיות.
======רב שמואל
אני עונה לך (לך ולא לאדם שאינו אתה)
כי אני יודע *מי* אתה

ואני חושב שזה נוגע גם לאותו נושא, כמו דעותיו של @ד.
שכותב הרבה בנושאים של פרישות ושקשורים תבינו לבינה.

ושוב, הדברים בודאי חשובים, ולמעשה מייצגים את התפיסה המסודרת וארגונית שקשורה לנושא. אבל לדעתי יש פה נושאים שנמצאים בחלקים של המיסוד של כל הנושא, שמובנים לא נכון, ולא רק שמובנים לא נכון, אלא שמפורשים אוטומטית בדרך "אחת" וחד משמעית, שאינה ניתנת כמעט לפירוש "רעיוני". - הדברים עצמם מביאים רעיונות ברורים, אבל פירוש רעיוני כמעט שלא ניתן לתת, ואני בהחלט חושב שיש פה אי הבנות חמורות שקשורות לכמה דברים. אם כי אין כאן המקום.
המממ.. וואו.נשמה-כללית


בשלב של הסיסמאות הריקות אפשרCherry
לעשות דברים מעניינים בלפטופ שהבאת 'כדי לסכם את השיעור'😁

כמו למשל לפרוק את התסכול על השיעור בפורום
זה לא מאד מנחם, אבלultracrepidam

גם אצל בנים יש אחוז גבוה מדי של "איפה זה פוגש אותי+סיסמאות ריקות"

ואני מדבר על ישיבות חשובות ונחשבות.

זאת לפחות המסקנה שלי מהשוואה בין אסכולות לימוד שונות.

רוב הלימוד בציבור הדתי לאומי הוא כזה, ובאופן כללי הגישה לדת.

זאת דעתי האישית, בין אם היא "דעה לא פופולרית" ובין אם לא.

 

טענותיהם של @נשמה כללית ושל @advfb יוכיחו, שזאת השאיפה גם אצל בנים

 

אבל כן, אצל בנות שאין חובה לצאת עם ידיעת תורה באופן ברור, אז בדרך הטבע ישקיעו יותר בצד ה"נפשי" ופחות בדברים האמיתיים.

הקפצת אותי עם "חשובות ונחשבות"advfb

יש חילוק מאוד גדול בין חשוב לנחשב...

אם במקום מסויים זורקים סיסמאות ריקות... למה שהוא יהיה חשוב בעיני?

 

אני למדתי בישיבה שבה לומדים גמרא בצורה מופשטת מנותקת ככל לימוד קלאסי שלא עסוק באיך זה פוגש אותי אלא בתוכן כשלעצמו בלי קשר ממשי אלי.

 

"אצל בנות אין חובה לצאת ידיעת התורה בבירור" - אצל הרבה אנשים, יראת שמיים מחייבת לימוד תורה מעמיק. אם לא נותנים את המענה את זה לבנות או לבנים - זה פשע. זה לא נותן ליראת שמיים להתפתח כראוי. לא פחות.

אתה מתייחס לכל פסיק שליultracrepidam

זה ניצלוש בן בנו של ניצלוש

 

נכון, יש הבדל.

אני חושב שב100% של הישיבות יש אחוז מסוים של סיסמאות ריקות, השאלה היא רק כמה.

וזה לא שולל את זכות הקיום שלהן, הן נשארו חשובות, ובכל זאת יש להן מאפיין מצער זה.

 

יכול להיות שאתה קורא לימוד מופשט ומנותק למה שאני קורא לימוד שמתעסק ב"איך זה מתחבר אלי" במקום להתעסק בחומר עצמו.

 

וואו. אדם שלא למד תורה באופן מעמיק יכול להיות ירא שמיים אמיתי.

אדם שהוא בור גמור לא יכול להיות ירא חטא (זה כתוב במשנה) בגלל שהוא לא יודע ממה להזהר.

אבל אדם יכול להיות עם הארץ עם יראת שמים אמיתית.

 

ואם משהו הוא פשע, זה לא אומר שלא עושים אותו.

ואתה לא מדייק בדברי ולכן לא מבין אותם...advfb

לא אמרתי שכולם חייבים ללמוד לעומק כדי להיות יראי שמיים!! תסתכל שוב ותבין מה אמרתי -מצטט בשבילך - "אצל הרבה אנשים, יראת שמיים מחייבת לימוד תורה מעמיק"

 

כשלומדים דף גמרא מתעסקים ב'איך זה פוגש אותי'? מה עושים בשלב הזה של הלימוד? מתי השלב הזה מגיע? הוא שייך בלימוד גמרא שאתה מכיר?

 

את המשפט האחרון בדבריך אין לי מושג איך הוצאת מדברי.

אני מתאר לעצמירב שמואל
שאתה שמעת דעות אינטרסנטיות ומוכוונות להפיץ דעה מסויימת.
אני לא חושב שדבריי מוכיחים כך.נשמה-כללית

ויש הבדלים מאוד יסודיים.

כן, מסכים איתךultracrepidam

זאת היתה הרוח מהדיון, אולי זה היה בעיקר הוא.

אין מקומות שבנות לומדות תורה בצורה רצינית?צהרים
זאת לא הייתה האמירהadvfb

היא לא אמרה 'אין בכלל' היא אמרה שזה לא נפוץ.

אולי לאחרות זה כן מתאים?צהרים
למה שלא תלכי למקומות בהם לומדים בצורה שאת רוצה?
רדידות זה דבר שיכול להיות מתאים לאחרות?advfb


לא רואה בזה רדידותצהרים
היא כן, אז נראה לי לשם גולש הדיוןadvfb


בעיני ככלל זה בעייתית לבסס ככה את העולם התורני.מדרשיסטית20
זה לא בריא בעיני.
המינונים אכן משתנים בין בת לבת. אבל היום אני מרגישה שזה נמצא יותר מידי בקצה.

ולשאלתך-
כי עוד לא מצאתי מקום כזה שהוא גם שמרני.
יש מדרשה אחת שהיא שמרנית ולכאורה לומדת יחסית רציני. אבל האמת שכשראיתי את המערכת שלהם התבאסתי על השמות של השיעורים וויתרתי.
יותר מידי שיעורים של בנות🙄
כדוגמאת-"הצמאון לתרבות יהודית" ו-"שינוי, יש סיכוי?!" ועוד ועוד.. זה כבר ממש על גבול המגוחך.
באסה שלא מצאת..צהרים
לא מספיק בקיא - את מדרשת נשמת את מגדירה שמרנית או לא שמרנית?
שאלה טובה, טרם החלטתי חחמדרשיסטית20
בכל מקרה שם צריך להשתקע, הם פחות בקטע של תוכניות חלקיות למינהם.
אז פחות רלוונטי לי כרגע בכל מקרה 🤷‍♀️

בכל אופן, אני זה לא הנושא.. הנושא הוא התסכול על עצם הנושא.
גם לבנים אין כל-כך מסגרות חלקיות..צהרים
לא באתי להקביל את זה לעולם הלימוד הגברי.מדרשיסטית20
זה נושא אחר.

(ותראה את העריכה שלי, היא חשובה)
נשמת נשמעת לי סופר שמרניתadvfb


שמרני/ליברלי נשמעת לי חלוקה מלאכותיתadvfb

יכול להיות שמקומות שהם פחות דוסים וזה בא עם ליברליות אבל זה לא תלוי בזה

"חבר אני לכל אשר יראוך"

אתה יכול לומר שההקבלה ליר"ש מלאכותית. עצם החלוקה זו עובדה.נשמה-כללית


אנחנו חולקים בנושא היר"ש, לא הליברליזםadvfb


שוב - על זה אתה יכול לומר שמלאכותי. לא על עצם החלוקהלאסכולותנשמה-כללית


אני ואתה לא מגדירים באותה הגדרה את המונח 'יראת שמיים'.advfb


ובפעם השלישית - לכן **זה** אכן נתון לויכוח. אבל לא העובדות.נשמה-כללית

זה שיש שמרנים ויש לא שמרנים זו עובדה אובייקטיבית בלתי תלויה.

החיבור של זה עם מושגי יראת שמיים - הוא מה שעליו אתה יכול לומר מלאכותי.

עזוב מלאכותי או לא, זה לא מענייןadvfb

אנחנו חולקים במושגי יראת שמיים.

שחור אצלך יכול להיות אצלי לבן

לבן אצלך יכול להיות שחור אצלי בעניין הזה..

 

🙄 אני מרגיש שדיברתי לקירנשמה-כללית

אני כותב פעם רביעית: אכן, לגבי "אם זה יראת שמים או לא" אנחנו יכולים לחלוק.

לגבי עצם העובדה שיש שמרנות וליברליות - לא.

אכן, שחור אצלך הוא לבן אצלי, יכול להיות שאתה תאמר ששמרנות היא חמורה שבחמורות וליברליות היא הדבקות העליונה. אבל לא תוכל לומר שאין דבר כזה "שמרנות וליברליות".

מה לא מובן?

בסדר אני מקבל את זה אבל הניותח שבין שמרנות לליברליות ממש ממשadvfb

לא מעניין אותי ולכן אמרתי לך "עזוב"!

זה לא מעניין.

לדון על יר"ש - זה ממש ממש ממש מעניין!!

ובכל זאת לגבי מה שכתבתי בענייןadvfb

יש הרבה שנמצאים על התפר של שמרנים וליברלים כך שהגבול הוא ממש לא מוחלט.

כמו כן יש הרבה שנחשבים כליברלים בתחומים מסויימים ושמרניים בעניינים אחרים.

החלוקה היא לא דיכוטמית.

זה משהו שנראה שאפשר לעמוד מאחוריו שהוא נכון.

 

בכל אופן - המסקנה החשובה, שמבחינתי אין זה בכלל קשור ליר"ש.

זה ככה, וחבל שזה הדבר היחיד אבל זה לא בטעותבלק
לימוד תורה כיום מתחלק ל2 מטרות.

בניית קומה רוחנית באדם כהכנה לחיים.
עבודת ה' בעצם לימוד וידיעת התורה.

הראשון יותר רגשי והשני יותר שכלי מדוייק. (כבר האחרונים חילקו בין המצווה לעסוק בדברי תורה למצוות ידיעת התורה, אבל זה לא בדיוק מקביל)

החלק הראשון יותר חשוב ובסיסי להמשך החיים, והחלק השני משמעותי מאוד אבל רק בנפחים גדולים, ודורש הרבה מאמץ. אמנם, מי שלומד בצורה השנייה לאורך זמן, הוא יקבל גם את הקומה הראשונה, כי בכל סוגיה הוא יפגוש את החיים שלו "בקטנה", אבל לאט לאט זה נצבר.

אבל בעולם שלנו שלא כולם מגיעים ללמוד תורה להרבה שנים, נוצר מצב שצריך לבחור במה להתמקד, מצד אחד אפשר לשמוע בעיניים שמתלוננים בשנתיים שלוש בישיבה התורה שלהם לא התחברה לחיים. מצד שני יש מכיניסטים שרק מחברים אותם לחיים ולא לומדים רציני.
אבל ככה זה, צריך לבחור במה להתמקד בזמן קצר. ולדעתי אם זה באמת רק שנה כולם יעדיפו להתמקד הרגשי שיחזיק מעמד.

ככה גם המדרשה שלך, לא סתם המדרשות שמעמיקות זה הליברליות, כי רק שם נותנים את הזמן בשביל באמת ללמוד לימוד עמוק שיהיה גם משמעותי. בתכנית של חצי שנה חבל להתעסק בלימוד כזה שאמנם יהיה משמעותי למבנה, אבל לאורך זמן לא יתרום הרבה.
באסהחופשיה לנפשי
אני לא הרגשתי ככה(ואני באמת לא אוהבת את הסגנון השני שכתבת) אבל המדרשה שלי היא רק לבנות שירות והיא כבר לא שלי ועכשיו אני קצת מתגעגעת😕
.מה גורם לך להתגעגע?advfb

אם אפשר לשאול..

הדיבור על זהחופשיה לנפשי
מה כבר יכול לגרום לבנאדם להתגעגע אחרי חמש שנים?
כאילו מה היה שם כל כך?advfb

חברות? לימוד ברמה? אווירה?

חוץ מרמת הלימוד(שאין לי למה להשוות אז אין לי מושג) הכלחופשיה לנפשי
מקום שהיה בשבילי יותר מבית והלוואי שהייתי יכולה להשאר שם עוד
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

לא ברור לי איך זה יעבודברגועאחרונה
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך