מישהו יכול להסביר לי מה הרווח של נערי הגבעות

כ"ח שבט 23:53

שמכסחים ערבים ופעילי שמאל לעיני המצלמות?
הם עוסקים בדבר חשוב מאד, אבל מה עוזר לקידום האינטרס שהם ושל כל עמ"י לייצר נזק תדמיתי אדיר שכזה?
במקום שהם ילחמו על א"י ויהפכו לסלתה ושמנה של בנינו הם הופכים לנוער מסומם חסר מסגרות ורסן שנתון לביקורת תמידית.
(אני לא מדברת מהיכרות, אשמח שתבהירו לי מה קורה בפועל)

הדיון הועבר לפה- נא להגיב רק פה.

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

כ"ט שבט 03:41

1. מה זה נותן "לכסח" מול מצלמות?

נקודת המוצא היא שדבר שפוגע בתדמית בעייתי, לעומת זאת הייחודיות של נוער הגבעות בין אם צודקים ובין אם טועים זה שהם הולכים עם האמת. הרי כל פעולה של צה"ל ביו"ש מתועד בקמפיין ממומן ונראה רע. גם הלח"י והאצ"ל נראו רע. אם צריך עושים את זה ולא חושבים על היח"צ.

2. הם הופכים לנוער מסומם חסר מסגרות ורסן

אכן רואים שאת לא מדברת מהיכרות. לרוב מי שמגיע לגבעות זה נוער איכותי ואידיאליסטי. מי שיגיע כי הוא מחפש בלאגן לרוב לא ישרוד, זה לא תנאים פשוטים לחיות בהם. האירועים שאת שומעת עליהם זה משהו שקורה פעם ב.. ביום יום הנערים האלה יבנו, ילמדו ויהיו מה שאת מכנה "סלתה ושמנה" הם פשוט חווים ניכור. בשנה האחרונה בעקבות מות אהוביה הגיעו הרבה רבנים ואנשי חינוך לגבעות, כולם יצאו מלאי התפעלות, ממליץ לקרוא את מה שחלקם כתבו.

3. אשמח שתבהירו לי מה קורה בפועל

יש את תוכנית סלאם פיאד לפיה תוך עשור תוקם מדינה פלסטינית בפועל. הערבים בעזרת פרובקטורים מהשמאל ומימון זר בונים ומשתלטים על שטחים. במקביל המדינה מפנה את נקודות ההתיישבות. כל שבוע יש הפס"דים במקומות קבועים, ומידי פעם פרובוקציות במקומות אחרים. (ביום שישי האחרון לדוגמא היה הפס"ד ליד ביתא במהלכה נגנב תחמושת צה"לית). התקשורת מפמפמת על "אלימות המתנחלים" קמפיין שממומן היטב מתחילת 2021 ומופץ ע"י ארגונים כמו שלום עכשיו ושוברים שתיקה, ולעומת זאת היא מתעלמת מאירועי הטרור שקורים בצורה יומיומית (44 מדווחים מהשבוע האחרון). ככה נוצר הרושם גם בקרב אנשי ימין שנערי הגבעות אלימים.

 

אני מניח שהשרשור הזה הגיע בעקבות אחד מ-3 האירועים שקרו לאחרונה:

1. מתנחלים מגבעת רונן היכו ערבים: פרובוקציה מתוכננת היטב במהלכה עלו ערבים ופעילי שמאל מכפר המרצחים בורין (רק במוצ"ש האחרון יצאו משם מחבלים לפיגוע ירי שבנס נגמר בלי פצועים), התירוץ היה מסיק, מדובר על עצים שבמשך שנים לא טיפלו בהם, הניסיון היה להתקרב לגבעת רונן ואולי לבצע פיגוע או הרס. בתגובה ירדו בחורים מהגבעה והרחיקו את הפרובוקטורים בעזרת מקלות ואבנים.

2. מתנחלים זרקו אבנים בחווארה: ערבים זרקו אבנים על שיירה של רכבים יהודים בחווארה, העניין שהפעם היהודים יצאו והחזירו אבנים, במהלך הזריקות ההדדיות נפצע ילד ערבי וגבר יהודי. שוב התקשורה עיוותה את מה שקרה.

3. דרום הר חברון: כבר כמה חודשים שיש שם פרובוקציות וניסיון להשתלטות על השטח, רק לאחרונה שרפו שם בית כנסת. היהודים שם שומרים על השטח ומחזירים.

 

יכול להיות שעניתי קצת מבולגן וארוך,

הכי טוב פשוט לבוא ולהכיר, מוזמנת לביקור בגבעות


כ"ט שבט 08:39

1. אין לי ספק שטוב לכסאח ערבים וכו' וכו' וכו'
אני פשוט מסתכלת לטווח רחוק, מה יועיל למאבק על ארץ ישראל ומה לא.
לכסאח ערבים ולהוציא את רוב העם (גם הימניים הקלאסיים) נגדם- זה חבל ולא יעיל.
נאיבי קצת בעיני לציין שהאצ"ל והלח"י עשו מהפכה ולא אהבו אותם, הדורות שונים וההתנהלות בדור המידיה צריכה להיות שונה.
לחלוטין צריך יח"צ טוב. כי מה מועילה אמת אם הציבור לומד להכיר את הנוער הזה כנוער אלים?
2. אני לחלוטין לא אמרתי שזה מה שאני חושבת עליהם.
(אני חושבת ככה על חלק מאד מסוים, אבל ברור לי שלא כולם ואפילו רובם לא ככה ב"ה)
אמרתי איך התקשורת מציגה אותם, וכמה שתזלזל בתקשורת הכללית- יש לה השפעה על מימד השיח בחברה.
היא תקבע אם הנוער הזה הוא מלח הארץ או סתם מופרעים שהתפלפו, זו בדיוק הסיבה שחשוב לפעול לפי אסטרטגיה שלוקחת בחשבון גם את התקשורת. והגיע הזמן שיתחילו לספור את התקשורת לפני שיהיה מאוחר.
3. אוף אוףףף אוף! למרות שאני לא מסכימה בכלל עם האידיאולוגיה (בעיקר הניכור וחוסר האמון במדינה, ולא, אני לא תמימה בכלל) כ"כ כואב לראות את החוסר משילות, ובאמת חשוב שנוער הגבעות נמצא, רק שוב ושוב ושוב, צריך יח"צ הולם!



ענית אחלה, תודה!
אשמח שתתייחס לטענה העיקרית.

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

ל' שבט 02:30

הנקודה היא כמו שאמרת בעצמך שלא משנה מה נערי הגבעות יעשו יוציאו אותם אלימים בתקשורת.

לאורך כל השנים במקביל לפעילות עסקו בתקשורת והסברה, אם זה כתיבה, פעילות ברשתות, ראיונות, כתבות, דוכני הסברה וכו'

לאחרונה שודרה למשל כתבה של גלעד שלמור על רמת מגרון, למרות שהכתבה הייתה אובייקטיבית יחסית בפתח הכתבה שודרו "נתוני הטרור היהודי", ובהמשך הכתבה הובא ראיון עם דביר קריב (בנאדם שהיה במחלקה האנטי יהודית בשב"כ) בה הוא קשקש ובעצם עשה דה לגיטימציה

 

ושוב, העיקרון הוא אם צריך לעשות עושים. הדורות אולי השתנו מאז האצ"ל והלח"י אבל אין כל חדש תחת השמש, גם הם כונו ארגוני הפורשים, סיפרו על זה שהם קיצוניים ואלימים, נידו אותם מהעבודות, מהבתי ספר, הקימו את מחלקת ש"י בהגנה שתפסו ועינו והסגירו אותם. הם עסקו בהסברה באמצעות כרוזים ובמקביל המשיכו את הפעילות שבסופו של דבר אין חולק שעזרה לעצמאות המדינית.

 

אנחנו רק צריכים להמשיך עם האמת ולהפיץ אותה, לאט לאט למרות התקשורת העם מתחיל להבין ולהצטרף בדיוק כמו שקרה בעבר...


כ"ט שבט 10:43

ניסיתי לשחזר, אבל זה כבר לא חם כמו שהיה בהתחלה.

 

אולי בהמשך היום אגש לזה מחדש.

 

ועד אז, מתייג את @ימח שם עראפת שנראלי שהוא מאזור שכם, ואולי מכיר יותר טוב את הנפשות הפועלות ומה שמניע אותן..

 

וכמובן שגם את מוזמנת לבקר במקומות האלה, ולהכיר את הנפשות הפועלות הנ"ל. שיש כ"כ הרבה ללמוד מהן, הרבה יותר ממה שיש להסתייג.

אם אנחנו מניחים את המשותף בצד, ומרבים להתעסק בסייגים שמבדילים בינינו, אנחנו מאבדים ודורסים בדרך המון, ורק מעצימים את החומות האלה בינינו, שבנוסף גורמות לעוד פערים, וחבל.

ובמיוחד במקרה דנן, שהמחלוקת היא לא ב'איבר שהנשמה תלויה בו', אלא רק הסברתית-תקשורתית, אם בכלל יש כזאת מחלוקת.

 

ופתאום האיר לי רעיון. בואי נסכם, שאם אני מתייחס לאותם סייגים (לפי הכוח והעניין), את הולכת ליום לנשום קצת אווירא דשכם, פוגשת אנשים ומכירה את האזור יותר- בעיניים ממש. אחלה?

 

כ"ט שבט 12:19

אני לא מסכימה איתם על כל דבר, אבל בגדול הם מקיימים רצון ה' וזה נהדר.
אני פשוט לא מבינה למה הם כאלו פרייארים ופשוט מאכילים את הטרול, נותנים לתקשורת לראות מה שהיא רוצה לראות במקום מה שקורה לרוב. 



אני אשמח ללכת לגבעה, רק צריכה שתפנו אותי.

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

כ"ט שבט 16:39

יש מקום בו האיפוק פוגע כל כך, מקום בו צריך לשבור את הכלים. לולי אותו המקום כל זמן שהתאפקנו לא התאפקנו מתוך מקום אמיתי בנפש אלא מתוך אדישות. ראוי לעבוד על מידת הכעס שלא נכעס כלל. אך אם יהיה אדם שאינו כועס לעולם, כנראה שחוסר הכעס בו אינו אמיתי אלא נובע מאדישות.

 

לפעמים לא עושים את מה שנכון לתדמית. לפעמים קמים עם רומח והורגים. לפעמים צועקים בקול ניחר מי לה' אלי. לפעמים הולכים בדרכו של ר' שמעון ומקיימים את האמת בטהרתה.

 

אל תדאגי, רוב אם לא כל הנוער הצדיק המיישב את הארץ ברוב הזמן לא מכים פעילי שמאל לעיני המצלמות. להפך, הנוער הזה הוא הוא הנוער האידיאליסט שלנו. במובן מסוים הוא התדמית היותר טובה שלנו. הצדיקים ממלאים את יומם בעבודת אדמת ארץ ישראל ובלימוד תורת ה'. האפשרות לבזבז זמן על שטויות בגבעה נמוכה כל כך מכל מקום אחר.

 

וכתבו נכון, בואי וראי.

הביטי אך יום באיזו גבעה שתבחרי ותגלי נוער צדיק ואידיאליסטי, בוגר ואחראי שבא לקדם שם ה' בעולם.

כ"ט שבט 17:30

שלפעמים צריך לעשות מעשה וכו', אבל זה לא מקדם את המטרה של נערי הגבעות עצמם! הם יורים לעצמם ברגל!

אני חושבת שצריך לרשת במצלמות במעגל סגור את כל הגבעות בארץ, ולבנות אתר שכל אחד יכול להיכנס אליו שאליו ינותבו המצלמות 24/7.
ככה נוכל לכסאח בכיף את מי שמציק לנו, וגם נוכל להראות לעולם מי פה הפושע העיקרי.

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

כ"ט שבט 17:58
אם אנחנו חוזרים על אותו הדבר, כנראה שיש משהו בדברינו שחמק ממך (: לפעמים נכון לעשות משהו על אף שהוא גם פוגע בנו. לא לעשות פוגע לאין ערוך יותר.

ואולי גם הנחת הנחה לא נכונה, שמטרת נוער הגבעות הינה להיות אהובי התקשורת ולהילחם על תדמית טובה בעינייה. אין מטרה כזו. הם, או אנחנו, פשוט באים ליישב את הארץ.
כ"ט שבט 18:03

איך לפעול נגד האינטרס הסופי שלכם הוא הכרח?

 

לא ביקשתי שתהיו אהודי התקשורת, זו לא המטרה, זה רק הדרך להגשמת החזון.
ברגע שהתקשורת תגבה אז המיינסטרים יהיה לטובתכם, וכך גם הממשלה וכו'...
בעצם להיות אהודי התקשורת זה למקסם רווחים.
מבחינתך תקשורת זה פרסום. מבחינתי זה כלי. וזה יכול להיות יעיל וזה בקלות יותר פשוט הרסני.
אז כדאי שננצל אותה לטובתינו.

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

כ"ט שבט 19:46

ולכן אינך מבינה אותנו. אם חלילה באים לפגוע באחותך הקטנה המעשה הטבעי והנכון יהיה להגן עליה - גם במחיר חייך. גם אם רציונלית אפשר לצאת עם חסרון כביכול נמוך יותר.
לא מבצעים חשבונות בשעה בה צריכים להתקומם. הם אלו המקררים, אולי אולי לפעמים אף נובעים מקליפת עמלק. אם תהיי אדישה לצרת אחותך תהיי מחוספסת יותר, אכפתית פחות. אם כי הדוגמא לא מושלמת לצערי.

השלב הבא הוא להסביר מדוע הדבר נכון גם רציונלית, אך עוד לא הגענו לשם. כעת עושים מה שמוכרח, גם אם הוא פוגע. ומזכיר שוב שרוב הנוער וברוב הזמן כלל לא מגיע לשם.


ולתקשורת,
אל דאגה, גם בה אנו עוסקים ומתחשבים, אם כי המיינסטרים והממשלה לא בהכרח הולכים בעקבותיה.
לנער שחי בגבעה ללא סמארטפון או גישה לאינטרנט עם מטרות מדויקות ובניית עולם ערכים נכון, לא נכון לו להתעסק בתקשורת שכה רחוקה היא מן עולמו. הוא עוסק הקודש הנראה, יש גם שעוסקים בקודש הנסתר.
ראוי רק לציין שבתקופה האחרונה חלק מאנשי הגבעות המבוגרים יותר אכן שותפים גם שם יותר.

כ"ט שבט 23:03

בהחלט הבעיה העיקרית שלי באידיאולוגיה של נערי הגבעות היא שהכל נובע מרגש, ורגש זה חשוב, אבל אם הוא לא מאוזן ע"י שכל הוא יכול להיות מאד הרסני כלפי הרעיון הסופי.
וכמה שתגיד שרצחו את אחותי ולכן צריך להרביץ, לא תמיד הנקמה הגדולה וההרתעה תהיה לכסאח מכות, אנחנו בעידן שאפשר לפגוע באנשים הרבה יותר חזק ופחות פיזי (ולא חסרים דרכים לא פיזיות לפגוע באנשים ולקדם את המאמץ שלך).
ואני בכלל לא מחוספסת, מאד מאד כואב לי על א"י, אתם עושים עבודת קודש- אבל פשוט לא מתנהלים חכם. לא חכם להתנהל מהלב כשכל הדם עלה לראש, פשוט טיפשי בעיני להשחיר את עצמינו בעיני העולם רק כי כואב לנו בלב. 
כואב לנו בלב? גם לי כואב! בואו נעשה משהו ביחד שיקדם את האינטרס של כולנו, לא ירחיק אותה ואת הציבור מאיתנו, זה סתם לא יעיל.

זה שאתם לא עוסקים בתקשורת זה סבבה, אבל באמת שאותם מבוגרים לא הוכיחו את עצמם כטובים מידי בהסברה.
צריך למצוא אנשים שבאמת ינהלו את המאבק הזה מקרוב. זה חשוב מאד. אתה מתייחס למידיה ככלי שולי, אבל זה כבר לא ככה, היום דעת הקהל מתעצבת ע"י המידיה ומה שמספרים לה שם, אם תצהירו נוכחות ותרחיבו פעילות ברשתות ובתקשורת הממסדית- תרוויחו את דעת הקהל שתהיה לצידכם ולא לצד הערבים.
 

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

כ"ט שבט 23:30
כתבתי ששאלתך רציונלית והיא אכן כזו. לא כתבתי שרגש הוא המוביל באידיאולוגית נוער הגבעות. בואי וראי - שאלותיך היו נפתרות מעצמן. תשובה זו נכונה גם לגבי ההתנהלות החכמה והאידיאולוגיה, תצטרכי לבוא לראות (:

אולי לא הייתי מובן, אין הם מכים כי זה פוגע. הם מכים כי פוגעים בה' כביכול. המטרה אינה להחזיר. אין כאן מטרה. זהו רגש חם וטוב שרק מי שארץ ישראל בוערת בעצמותיו מספיק כדי לחיות בשלג ללא חשמל יחוש אותו בעוצמה כזו.
ההתקוממות היא כי אינם יכולים לשתוק. ממש כמו שאצא להפגין למרות שאני יודע שזו דרך חלשה מאוד לשנות.

רוצה לעשות משהו? נהדר! גם אני רוצה. אשמח לשמוע את רעיונותייך ולהצטרף אליהם. את יודעת שהם הם הראשונים לבוא. מספיק להיות בלוד ורמלה בזמן הנכון בשביל להיווכח.

הסברה ותקשורת ואיך מסתכלים עלינו זה עולם נוסף. לא הורדתי ממנו לרגע, להפך. אשלח לך בפרטי ברשותך פיסת מידע שאולי תתן לך מעט יותר מהתגובה הזו. אך זה עולם מקביל. מי שבא לגבעה בא כחלוץ ומוכן גם לוותר על תמיכה גבית כשזו האמת - למרות שהדבר שהכי היה רוצה שהעם יבוא איתו.

ראוי להרחיב המון על הנושא שפתחנו כאן אך אומר משפט אחד בלבד. כך ה' יתברך ברא את העולם, שהבודדים, החלוצים והקיצוניים במבט שטחי מובילים ועושים דברים שהרוב לא יחתמו עליהם. רק בהמשך עוקבים הרוב.

כבר ציינתי, אינני מתעלם מהדרך המקבילה. להפך, אני חי גם אותה לא פחות. אך לא ביקשת הסבר עליה ~ מי מאיתנו שעוסק בה, עושה זאת בצורה איכותית.
ל' שבט 00:20

אם תצליחו לייצר תדמית טובה יותר זה הרבה יותר מועיל מלרתוח ולהראות שאכפת לנו ע"י מעשים שפוגעים בתדמית.
אין מטרה ברגש. עוד יותר כאשר הוא הרסני למטרה הסופית. רגש הוא כלי בכדי לקדם מטרה, ואם הוא פוגע בה- צריך לבדוק מה משנים.

הבעיה היא שאתה מנתק את התקשורת ממה שקורה בפועל בגבעה. אבל זה לא נכון.
אנחנו חיים בעולם שבו הכל מעורבב, הגבעה היא לא שטח נייטראלי (או לא, תלוי בעיניי המתבונן) שמסתכלים עליו מהצד וזהו, הגבעה היא בעצם מחלוקת כלל ישראלית רחבה, ואם תלמדו לייצג את עצמכם טוב יותר- גם היחס הציבורי והתועלת שתפיקו ישתנו ויגדלו. תקשורת לא באה במנותק לגבעה במציאות חיינו לצערי. לכן צריך ללמוד להיות אסרטיביים ופעילים מספיק, לא לתת לאף אחד להפוך אתכם לשק חבטות של העם.

לא אמרתי שתעבדו על העם, אמרתי שתהיו אתם ופשוט תחשבו פעמיים לפני כל מעשה אם זה משרת אתכם לטווח הרחוק. קצת שכל ומחשבה מעולם לא הזיקו.
 

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

ל' שבט 00:34
כיצד לפעול נכון לעומת זאת יהיה נושא השיחה בארוחת ערב סתמית באחת הגבעות. עוסקים שם במחשבה עמוקה כיצד נכון יותר מבכל מקום אחר.

גם בין תנועות א"י השונות יש מחלוקות כיצד. המעורבים מכירים יותר ממשפט קצר זה.

אותם נערים לא חתמו על תפקיד ציבורי לעלות לראיונות בטלוויזיה. זה לא תפקידם וככול הנראה גם לא יעשו זאת היטב. אם את חושבת שצריך למלא תפקיד זה - מדוע שלא תשאי את נס הדגל?

לכתוב מה צריך זה טוב, לפעול עוד יותר. חסרים אנשים בכמעט כל תפקיד שקשור ליישוב הארץ. לו רק היו לנו צדיקים 'מיותרים'.

ולפסקה הראשונה,
אני מרגיש שעדיין איננו מובנים. את מדברת ברציונל, עזבי זאת רק לרגע. לא תמיד נכון לעשות את מה שנכון לעשות.
אחרי שתרגישי זאת נוכל לדבר על השכל שמאחורי מעשה זה או אחר. אינני מדבר כלל על 'מועיל' ועל 'להראות שאכפת'.

ולהגדרתך לרגש אאלץ לחלוק. אכן יש דרכים הסוברות כך ביהדות אך יש גם שאינן כאלו, ורגש עבורן עמוק יותר מאשר כלי למימוש השכל.
ל' שבט 03:43

אבל חוץ מזה שגם לי אכפת מא"י אין מכנה משותף.
אנחנו חושבים על א"י אחרת, חושבים אחרת איך להתנהל (או לא חושבים יותר מידי), מרגישים שונה, המלחמה על א"י נובעת אצלינו ממקום שונה...
אז אם רוצים לשמוע מה יש לי להגיד- בשמחה.
אני אשמח לשמוע את דעתכם גם ולחוות את דעתי בנוגע.
אבל אם אני לא מסכימה עם דרכי הפעולה לא נראלי שיהיה לי מה לתרום.

מה לעזאזל עוזר הרגש החם אם הוא רק הורס את המטרה הסופית?
רגש לבד הוא לא טוב ולא בריא ויותר מזה- גם בכלל לא שימושי.
אין אידיאל ברגש חם, יש אידיאל ברגש חם שמביא לפעולה שקולה ורציונלית.
אתה נואם על ערך הרגש וכו', זה נהדר ויפה, אבל אני לא רואה תועלת בעולם שמתנהל ע"פ רגש בלבד.
וכן, אני מסתכלת בראיה תועלתנית, כי ככה העולם נברא, יש תכלית לכל דבר, ואם לא מסתכלים על התכלית אז מבזבזים את כוחות הנפש על דבר לא רלוונטי.

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

ל' שבט 10:41

בואי לגבעות וגלי שמה שדמיינת שהם חושבים אינו האמת. לבינתיים, דרך מי את מכירה, התקשורת המדוברת? רק אציין בדרך אגב שתנועת נחלה ונוער הגבעות אינם הולכים יד ביד היום. זאת אומרת שבאביתר ושאר גרעינים כמעט ולא תמצאי אותם.

 

ניסיתי את יכולתי בהסברה, לצערי נראה שאינני מובן. אם נמצא לידך ספרו המתוק של הרב חנן פורת על פרשיות השבוע, נסי לפתוח את פרשת פנחס, אולי יתן פתח לדבריי גם אם בהקשר אחר. אני חושש שאינך רוצה להבין אלא לומר דעתך שאינך מסכימה וממילא לא משנה כמה הסברים אתן. אם תרצי להבין אותם תצטרכי לפתוח את לבך אליהם.

ולמלחמה על הארץ, הלוואי ואגלה שאת תורמת לה יותר מהם.

ל' שבט 13:34

אני עובדת עם בנות מהגבעות (ויצא לי לעבוד קצת גם עם שלהבת גולדשטיין, אני אומרת את זה בשביל שלא תגיד ששמעתי את האנשים הלא נכונים), ושמעתי מהן דיי הרבה על האידיאולוגיה, החוסר הסכמה הגדול שאני מדברת עליו הוא בנוגע ליחס למדינה ולצבא וכו'.

הלוואי ואתרום למלחמה על א"י כמוהם.
לבנתיים לא עשיתי יותר מידי.
ולא התיימרתי לעשות כמוהם, לכן אני מעריכה אותם.
בנות שגרות במקום בלי מים, שאין להן מקלחת, זו הקרבה ענקית!!!

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

ל' שבט 16:24

אך אם תרצי להציע אלטרנטיבה או להקשות, תצטרכי קודם להבין. נראה שהחלק הזה עוד חסר ואולי חוויה תתן את המענה.

אם דרכם כעת תורמת יותר - נעדיף לבינתיים את דרכם, לא כך?

ל' שבט 19:29

אמרתי שאני חושבת שיש דרכים לשפר.

מִמְּקוֹמְךָ מַלְכֵּנוּ תּוֹפִיעַ וְתִמְלוֹךְ עָלֵינוּ כִּי מְחַכִּים אֲנַחְנוּ לָךְ
מָתַי תִּמְלךְ בְּצִיּוֹן בְּקָרוֹב בְּיָמֵינוּ לְעוֹלָם וָעֶד תִּשְׁכּוֹן
תִּתְגַּדֵּל וְתִתְקַדֵּשׁ בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַיִם עִירְךָ לְדוֹר וָדוֹר וּלְנֵצַח נְצָחִים
וְעֵינֵינוּ תִּרְאֶינָה מַלְכוּתֶךָ כַּדָּבָר הָאָמוּר בְּשִׁירֵי עֻזֶּךָ עַל יְדֵי דָּוִד מְשִׁיחַ צִדְקֶךָ

כ"ט שבט 22:53

(ממש בהגזמה רציתי להתחפש לנערות גבעות...)  

קיצור אני ממש בעדם ברור לי שלא צריך באלימות אבל המדינה שלנו לא ברורה אז אין לי כבר דעהחושב

*😀אל תיתן לעולם לשנות לך את החיוך-

תן לחיוך שלך לשנות את העולם😀*

אחיה ערקי ז"ל

 

 

א' אדר א 22:46

הריני להסביר.

המדינה - גוף שאינו מחובר לה' יתברך. אי לכך - אין לה סמכות עלינו.

כאשר החוק מתנגש בהלכה - הלכה קודמת.

זו הגישה אצל "נערי הגבעות" הנמצאים בישיבות ומוקפצים לפינויים או להפגנות או לבלאגן עם ערבים.

 

הגישה של הנערים הנושרים שבדרך כלל עושים יותר שטויות פזיזות, שאינם דוסים כל כך, היא פחות קשורה להלכה, זאת אומרת פחות לימוד מעמיק של הנושא, אלא ידיעה כללית - הארץ שלנו, צריך להילחם עליה.

 

מכיוון שעל רב השמאלנים חל דין מוסר, למי שבקיא בפרטי הסוגייה קל לזהות את המוסרים מבין השמאלנים.

סוגיית מוסר היא סוגייה קשה מאד, אפילו יותר מרודף. על הערבים אין כלל מניעה להרוג או להרביץ, מכיוון שעוברים על שבע מצוות בני נוח בעצם היותם גוזלים את הארץ בשהותם כאן. הסוגייה ארוכה ומורכבת, אך לא קשורה כ"כ לשאלה.

 

הנערים המכונים בפיכם נערי גבעות הנם נערים יהודים בעלי דם חם. אני אישית בורכתי בדם קר, ועל כן אני מרבה לדבר ופחות לעשות. הנערים שבורכו בדם חם - חלקם באמת לא חושבים על ההשלכות, ומנסים כעת למנוע מהערבים והשמאלנים להתקרב אל היישוב, להשתלט על שטחים, וכדו'. כאשר הם הולכים לבלאגן הם באים בראש - אנחנו כאן שומרים על היישוב. ובמקרים רבים זה נכון.

 

למשל גבעת רונן, סנה יעקב, הערבים והשמאלנים עולים אליהם לא מעט פעמים ומציתים שריפות מסכנות חיים.

נערים בעלי דם ולב חם, רוצים לעזור לתושבי המקום, ומוקפצים מהישיבות על מנת ליצור הרתעה בקרב הערבים לבל יעיזו להתקרב.

 

כמובן שבשטח בג"ץ יעניש ענישה קולקטיבית ובלתי הוגנת, יעבור על החוק וההלכה.

 

מכיוון שהוא בכל אופן עושה ויעשה את זה, למי אכפת מהתדמית?

 

לחילונים לא כיף לראות אותנו? זה מה שאנחנו. גם לנו לא כיף לראות אותם במצעד הדגלים הצבעוניים.

 

​​​​​​​​​יהודים!!! הר הבית ביד ישמעלים ערלים! איככה אתם יושבים בבית ארזים ובית השם חרב?????