האם אתם חושבים שהיהדות היא הדת שהכי קשם לקיים אותה?חסדי הים


כרגע כשאין בית מקדשבנות רבות עלי
לא רואה למה זה קשה לנהל אורח חיים דתי. במיוחד אחרי שאתה נשוי.

מה קשה? להמנע מאוכל לא כשר? לשמור נגיעה? בוא תגיד לי מה .
עמל התורה. דקדוק מצוות המקיפות את כל חיי האדם.חסדי הים
עמל התורה? איפה כתוב שצריך לעמול?בנות רבות עלי
והגית בו יומם ולילה? תהגה שעה, מי חייב אותך ליותר..?
לגבי דקדוק מצוות, מי אמר שצריך לדקדק? תקיים שולחן ערוך וזהו. האם אברהם אבינו למד בישיבה? ובכל זאת קיים את כל התורה.
ברש"י על החומש שמבוסס על מדרש 'תורת כוהנים':חסדי הים
"אם בחוקותי תלכו"-"שתהיו עמלים בתורה".
מדרש ת"כ: "מלמד שהמקום מתאוה שיהיו ישראל עמלים בתורה"

גם לקיים שולחן ערוך כמו שצריך זה קשה.
גם לגבי הרש״י הזהבנות רבות עלי
השאלה היא האם יש לזה השלכה הלכתית. הקושי הוא דבר סובייקטיבי.. ככה שהשאלה שלך יכולה ללכת לכל מיני כיוונים, אין כאן שחור לבן.
לקום כל בוקר לתפילה זה כבר מספיק קשה.אניוהוא
הוא שאל מה קשה היום שאין בית מקדש...אניוהוא
הכי קשה אבל גם הכי מספקת, כבר בעולם הזהברגוע
^^רפרם בר פפא
וכשמגיעים לסיפוק אמיתי - הקושי אינו קושי...
לאהפי
היהדות הכי מאתגרתרץ-הולך
כי יש ציפייה מכל אחד שיגיע למקום גבוה או לפחות ישאף להיות כזה.
כן? שמעת על נירוואנה?בנות רבות עלי
ברור.יו0י

בשאר הדתות יש דברים שצריך לעשות\ להאמין- אבל ביהדות כל זה הוא רק כלי לקרבה לקב"ה. 

כי קב"ה ליבא בעי. והכי קשה לכוון את הלב. ואין סוף לקרבה הזאת. תמיד אפשר להגיע קרוב יותר.

ככה יוצא שגם אנשים צדיקים וזקנים, נלחמים על הקרבה הזאת יום-יום.

 

"התשובה היא תופסת את החלק היותר גדול בתורה ובחיים, עליה בנויות כל התקוות האישיות והציבוריות, היא מצות ה' שהיא מצד אחד קלה שבקלות, שהרי הרהור תשובה הוא כבר תשובה, ומצד אחר הרי היא קשה שבקשות, שלא יצאה עדיין אל הפועל במילואה בעולם ובחיים" (מהפתיחה לאורות התשובה)

 

וזה בעניין עבודת האדם הפרטי. בעניין האומה- לא צריך להסביר כמה קשות הרדיפות והבזיונות בכל הדורות. ובשביל ציפיה של כ"כ הרבה שנים לגאולה צריך כח סיבולת עצום.  

יש עשרות דתות, לא מכיר את כולן לעומקן. ואגב, נקודה מעניינתשום וחניכה

היא האם רק נדמה לנו שהיהדות מתעסקת יותר בשאר הדתות יותר מאשר כל דת אחרת בחברותיה או שזה באמת כך?

אתה מכיר חומרים כתובים של יחס האיסלאם, נצרות, בודהיזם, הינדואיזם ליהדות מעבר ל'סיסמאות' המקובלות? כלומר חומר פילוסופי-תיאולוגי. זה מאוד מעניין איך אנחנו נראים מבחוץ בעיני מאמינים אחרים.

אני מכיר טוב לגבי נצרות. כבר בברית החדשה יש ביקורתחסדי הים
של יש"ו על דקדוקי הלכה כמו נטילת ידיים לחולין ואיסור רפואה בשבת. כמו שידוע פאולוס כותב שעם בוא יש"ו יש להם ברית חדשה והם לא מחוייבים למצוות התורה בפועל אלא הם סמלים רוחניים.
הם לא מזלזלים לגמרי ביהדות, כי זהו הדת שהם ינקו ממנה בהתחלה, אבל הם טוענים שאנחנו עוסקים בדקדוקי מצוות מיותרים, במקום לקיים טקסי פולחן ליש"ו ולמריה (קתולים) או פשוט להאמין ביש"ו (פרוטסטנטים).

[כמובן שאני לא מתייחס לתנועות החדשות Hebraics שחלק מהזרמים מאמינים בשימור מצוות במידה זו או אחרת]
לגבי מה שכתבת בהתחלהבנות רבות עלי
כל מה שהוא אמר על נטילת ידיים ורפואה בשבת זה לא כי הוא לא האמין שצריך לקיים את זה. נטילת ידיים רצה לומר שיש דבר אחר שיכול לטמא את האדם בטומאה קשה יותר.

לגבי הרפואה בשבת, יש לשאול אם רפואה על טבעית היא אסורה על פי ההלכה . ועל זה דובר שם ולא על רפואה רגילה .
1. הוא כותב בפירוש: "אֲבָל אֲכִילָה בְּלֹא נְטִילַת יָדַיִםחסדי הים
לֹא תְּטַמֵּא אֶת־הָאָדָם׃"
2. הרמב"ם בפירוש המשנה אוסר רפואה על טבעית. יש בזה מחלוקת ראשונים ואחרונים.
3. הוא גם אמר שזה שתלמידיו קטפו מלילות בשבת זה בסדר.
1. לא מדויקבנות רבות עלי
ראשית, הוא לא כתב כלום. יתכן מאוד שמה שכתוב נכתב במכוון באופן מוקצן ויתכן שהוא בחר להגיד את זה בצורה הזו במכוון, לומר שהעיקר הוא תיקון המידות. רוב הפוסקים יתירו לך לאכול ממאכל שנגעת בו בידיים טמאות הלא כן? ..

2. בסדר.. מחלוקות.. אז הוא בחולקים ?

3. אכן קשה. ראיתי איזה תירוץ ארוך לזה פעם אבל לא התעמקתי בו. בכל אופן לא ברור למה אתה מקבל את כל מה שכתוב שם כאמת מוחלטת לגבי מה הוא אמר אם אתה לא מאמין לאמת ההיסטורית של הטקסט כולו. לדידך רוב הדברים שם כלל לא התרחשו..
זה כמו כל טקסט. אתה חוקר ולומד ומעריך מה נכון בטקסט ומהחסדי הים
לא.
מכיוון שהמסורת היהודית מימי הביניים היה שכבר יש"ו סטה מהדרך, אז אני מעריך שמה שכתוב שם על סטייתו מדקדוק המצוות נכון.
די נו בחייךבנות רבות עלי
ומצד שני הוא אומר להקשיב לפרושים ..

קשה באמת לדעת מה קרה שם.
גם כתוב אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָהדי שרוט
אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. 18 אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. 19 לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם.
כנראה זה על תורה שבכתבחסדי הים


הנוצרים מקיימים תורה שבכתב?חושבת בקופסא


הם טוענים שהם מקיימים את זה מבחינה סמלית רוחניתחסדי הים


איך אפשר לקיים שילוח הקן מבחינה סמלית?חושבת בקופסא

באמת מוזר לי היחס שלהם לתורה כי הם מצטטים פסוקים מסוימים כמחייבים התנהגות מסוימת בדיונים פוליטיים (נגיד על הפלות או על להט"ב) ומצד שני לא חושבים שמצוות שמצווות בפסוקים אחרים מחייבות בשום צורה.

לפי מה הם מבחינים את זה?

קודם כל, הם טוענים שהמוסר של התורה נשאר. שנית, הרבהחסדי הים

מהפירושים הם על דרך המוסר, כמו שילוח  הקן הם רואים את זה כקריאה לרחמים על האם לא לקחת את הבנים ממש בפניה וריחוק מצער בעלי חיים. לא שממש חייבים לשלח את האם בצורה מוחלטת.

טוב. אני לא רוצה להכנס לזה אוקי?בנות רבות עלי
כי זה יתחיל לצאת משליטה כמו שחזו ענינו בתגובה של די שרוט.

אבל רק אומר שאם כדבריך, איך הוא בירך על הלחם ועל היין? אבל בסדר לא ניכנס לזה עכשיו
אני יותר מתכויןשום וחניכה
להתפלמסות פילוסופית סטייל ימי הביניים ע"י הוכחות טענות ומופתים. משום מה נראה שעושים לנו הנחה. אני לא דמעתי איזה טיעון פילוסופי מצידם נגד הדת שלנו (לא הרבה בכל אופן) כמו שהארסנל שלנו מלא עליהם. פעם שמעתי מהרב שרקי שיש להם מניעה סמויה לעשות את זה על משקל תסביך אדיפוס - הם חוששים לכרות את הענף עליו הם יושבים.
--- ---רב שמואל
אני לא חושב שאתה באמת מבין מה הנצרות אומרת.

בימי הביניים כל הנצרות עסקה בזה.. לא?טיפות של אור

נניח אבנר מבורגוס?

דווקא נראה לי ההפךאלפיניסטית

היהדות לא מתעסקת בדתות אחרות (מונותאיסטיות) כי היא הראשונה.

דתות אחרות מתעסקות יותר - מסיון בנצרות, היחס לכופרים מדתות אחרות באיסלם  וכו'

כמה שאת טועה...שום וחניכה
מקובל לכתוב מדועאלפיניסטית


כתבתישום וחניכה
כתבי ימי הביניים גדושים בהתפלמסויות שונות, וגם בדורות שלאחריהם לא טמנו ידם בצלחת.
את כנראה כתבת 'מתעסקת' במובן של ניסיון להכניס לשורותינו. לא על זה הדיון.
...טיפות של אור

תקרא רגע את זה ואת התגובות שם?

 

(מזהיר שמי שכתב את הפוסט הוא סטודנט, לא דוקטור או משהו)

"אש דת למו".חסדי הים
דרך אגב שמעתי מנוצרים פרוטסטנטים שהם טוענים ככה גם על נצרות שזה לא דת אלא דרך חיים.
בשביל לענות על השאלה הזאת צריך להשוות את חווית קיום כל הדתותחושבת בקופסא

כולל הדתות הפגאניות העתיקות שבין היתר כוללות הקרבת בכורים למולך ופעולות דומות. צריך לקחת את כל מאות החוויות הדתיות האלו ואיכשהו להשוות את הדבר הסובייקטיבי ביותר הזה בצורה אובייקטיבית.

 

איך תעשו את זה? תיקחו אדם אחד ואיכשהו תעבירו אותו חיים שלמים של קיום כל אחת ואחת מהדתות שאי פעם היו קיימות? ברור שזה יהיה לו קשה לקיים את המנהגים שהוא לא רגיל אליהם.

ואם נשווה חוויות של אנשים שונים, לכל אדם יש אופי שונה ודברים שונים שקשים או קלים לו אז אי אפשר באמת להשוות מבחינה מדעית אמיתית.

 

וגם מה המטרה של השאלה הזאת? להתמסכן? להרגיש עליונות?

בכל מקרה מיותר.

1. יותר התכוונתי לדתות בימינו. 2. היו בפגאניות דבריםחסדי הים
קשים, אבל דווקא לעשות דברים קיצוניים, יותר קל מדרך האמצע. 3. אני חושב שהיו דברים קיצוניים וקשים בפגאניות אבל הם היו פעם בכמה זמן ופחות כדרך חיים קבועה יומיומית כמו היהדות 4. כמו שכתבתי בשרשורים דומים קודמים, המטרה שלי היא לחקור את החווייה הדתית שלנו. אנחנו נמצאים בקשר ואינטראקציה תמידית עם אמונות ודתות אחרות, אז צריך לברר לעצמנו את החוויה. זה כמו משפחה שיש נגיד איש ואישה וגיס (אח) וגיסה, אז מצד אחד אתה רוצה לחוות את החווייה המשפחתית הפנימית אבל מצד שני ברור שאתה צריך למקם את עצמך ביחס לגיס ולגיסה כי אתה חווה איתם דברים.
יכול להיות שנח לך להתרכז רק ביהדות, אני לא במקום הזה מבחינת החווייה שלי.
כןאלפיניסטית

אבל אני מסייגת ואומרת שלא חקרתי דתות לעומק

לא הכי קשה פיזית, אבל הכי קשה ללב להיכנע להמבקש אמונה

עובדתית בעבר יהודים עזבו את היהדות שהכירו והעדיפו עבודות זרות אפילו שהיו אכזריות 

איך אפשר לענות אם לא מכירים את שאר הדתות?!פתחתי ניקק
זאת שאלה סובייקטיבית. מה יותר קשה, לצום או לשתוק?די שרוט
להתפלל או לעשות מדיטציה?
להניח תפילין או לקדש פרות?
לחזור בתשובה או להתוודות מול אדם?

בסוף, כל הדתות הן חוויות סובייקטיביות שברוב המקרים מקיימים את אותה דת מכוח האינרציה. כלומר, מכוח זה שנולדת וגדלת למשהו מסויים וזה מה שאתה מכיר אז זה מה שאתה מקיים.

זה נכון לא רק לגבי דת אגב. זה נכון גם לדיעות פוליטיות. לאהבת מאכלים. להרגלים ומנהגים.

פחות שכיח למצוא מישהו שעושה מהפך קיצוני ומנתק את כל ההיסטוריה של עצמו מעצמו.
לא ניסיתי משהו אחרחתולה ג'ינג'ית

אבל ממה שקצת למדתי ושמעתי...

זו הדת עם הכי הרבה הגיון פנימי.

וכשיש הגיון, אישית הדברים פחות קשים לי.

לא מכיר הרבה דתות אבלekselion

יותר קשה מהנצרות ומהאיסלם זה בטוח..

איך מודדים את הקושי הזה בדיוק?חושבת בקופסא


משווים אורח חייםekselion

האורח חיים של היהודי רצוף בחוקים שהוא חייב לקיים בכל רגע נתון

מה יש אצל הנוצרי? ללכת ביום ראשון לכנסיה? 

למוסלמי? לעשות קצת ספורט על השטיח 5 פעמים ביום ולא לשתות שכר? ביג דיל

אז אתה מגדיר קושי כמספר פעולות גבוה?חושבת בקופסא

אולי קל יותר לעשות 10 פעולות יום יומיות מאשר פעולה אחת מיוחדת? (למשל אולי יש אדם שקל בשבילו להתפלל בכוונה, אבל ממש קשה לו להתנזר מאלכוהול.)

זה פשוט עניין סובייקטיבי מאוד.

 

וגם הנצרות והאסלם לא מסתכמות רק במה שתיארת, זה כמו לומר ש"יהדות זה כולה לא לאכול חזיר ולשים חתיכת בד על הראש"

אתה לא מבין בדתות האלו, גם אין סיבה שתבין, אז השוואה הלא מדויקת הזאת מיותרת כי אתה לא משווה באותה רמת ידיעה.

 

(סתם מחיפוש ויקיפדיה של דקה: 7 הטקסים (נקראים סקרמנטים) שנוצרים קתולים מקיימים: טבילה, קונפירמציה, נישואין, אוכריסטיה (במהלך המיסה), וידוי, משיחה אחרונה והסמכה לכהונה. סקרמנט – ויקיפדיה 

אני יכולה להשקיע את אותו אפס מאמץ בשביל להוכיח שאתה טועה גם לגבי אסלם, אבל זה כבר מוכיח את הנקודה שמה שאמרת על הדתות האלו עובדתית לא נכון)

לא הוכחה ולא נעלייםekselion

אם את אומרת שזה סוביקטיבי אז על אותו אופן עם ההשערה הסוביקטיבית שלך את לא יכולה להביא הוכחה שסותרת את טענתי.

 

 

מטבע הדברים דת שמחייבת יותר הלכות היא דת שמשפיעה יותר על אורח החיים

הסקרמנט זה טקס חד פעמי בחייו של נוצרי שחצי מהפעולות בו בכלל לא דורשות מאמץ מהנוצרי עצמו,כגון לאכול קרקר וכו

את יכולה לומר שאולי בישביל אנשים מסוימים יהיה יותר קשה לעשות פעולה חד פעמית מאשר לעשות המון פעולות יומיות 

אבל על פי רוב זה לא ככה, ולא משליכים ממקרים יוצאי דופן על הכלל, זה פשוט מטופש.

 

 

אז תעשי טובה תפסיקי להתקטנן אתי על ניונאסים שאמרתי ולשחק אותה יותר חכמה מהאפיפיור.

--- ---רב שמואל
אני לא חושב שאדוני הטרול מבין מה פירוש "מאמץ פנימי" - וזו הסיבה העיקרית גם שאדוני הטרול לא מצליח להבין בכלל את היהדות, שבזה עיקר ההבדל בינה לדת אחרת (לאו דווקא בכמות או אפילו בצורה, אלא שעצם הצורה של המאמץ הפנימי ביהדות שונה ומחייבת התייחסות אחרת ושונה)
--- ---רב שמואל
"אדוני" זה תואר, כלומר "האדון המדבר עימי " אדון כלומר=מוכס העומד מאליו. שזהו כידוע סוג של שודד
בוא נעזוב לשנייה את האפיפיורחושבת בקופסא

הבעיה שלי היא עם כל הרעיון של ההשוואה הזאת.

מה המטרה פה? לא משנה מה התשובה התשובה לשאלה יוצאים ממנה או בתחושת עליונות או בתחושת התמסכנות. אני לא רואה איך זה עוזר לאף אחד. 

רואים שאתה בחרת במסקנת העליונות. לדעתי זה נראה ממש כמו תירוץ קלוש למי שאכול קנאה במישהו אחר אז הוא אומר "גם אם אצלי החיים יותר קשים ממנו, זה אומר שאני הכי טוב" או משהו כזה. זאת גישה שלא מועילה נפשית ורק גורמת לאותו אדם להראות עוד יותר מסכן שצריך תירוצים כאלו להרגיש טוב עצמו.

 

בגלל שחוויה דתית היא דבר סובייקטיבי, אי אפשר לערוך השוואה אמיתית מבחינה פסיכולוגית- תיאולוגית. ככה שמסקנות שלוקחים מההשוואה הזאת הן בסך הכל פרשנות אישית שאני לא חושבת שהיא מועילה לאף אחד ולכן אין בה צורך.

רדי ממניekselion

 

 

מכל האנשים בשירשור שהביעו את דעתם 

רק עליי נתפסת

שמתי לב שיש לך משהו נגדי 

 

 

and keep these odd assumptions to your self

אין לי שום דבר אישי נגדךחושבת בקופסא
סליחה, זה קפץחושבת בקופסא
הבעיה היחידה שיש לי היא עם היא עם השאלה. אני דנה על זה עם כל מי שמגיב בתגובה, במקרה עכשיו זה אתה. אם כבר מי שהגיוני שירגיש תחושת רדיפה כזאת זה הפותח, אבל הוא דן בצורה עניינית לכל אורך השרשור.

אתה לא רוצה לנהל דיון? אין בעיה.
שום דבר פה בהחלט לא אישי.
קשה לקיים את מה שאתה לא מתחבר אליו רגשית וחוויתית.מנורי

לא את מה שקשה אובייקטיבית.

קושי זה עניין סובייקטיבימתו"שאחרונה
ואני חושבת שאי אפשר לדעת איזו דת הכי קשה לקיים אם לא התנסנו בדתות האלו, או לפחות בלי שיש הכרות מעמיקה עם מנהגי הדתות באופן שווה. אני בספק שיש כאן אנשים עם הכרות כזאת.
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויקאחרונה
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
שם קוד!ריבוזוםאחרונה
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים

להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.

גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.


אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.

נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה

יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.

 

אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.

הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים

ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.

אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.

זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.

לכאורהמשה

זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.

 

זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.

אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
שאני נותן טוב.
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי

עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.

לברר את האמתנחלת

עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.

אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין

זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.

 

הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,

ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ

שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה

אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים

בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון

ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב

ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים

עם עצמנו, בכנות. 

 

לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות

נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים

ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים

על זה נכון.

 

מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.

לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו

ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו

כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.

 

חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)

אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.

גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...

צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים

שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול

בחבטה קשה על האדמה).

 

הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,

כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים

להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את

המקום הזה...

 

הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,

וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי

הקב"ה עוזר ומרחם עלינו.  אבל זה בקיצור

נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,

למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה

ב350 מעלות. וגם הרגיע.

 

יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס

הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו

חתיכת עבודה וחתיכת כאב.

 

וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.

 

כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה

הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה

באמת טוב.

 

אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות

פנימית", לבטח מדבר על זה.

ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.

 

החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,

והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)

 

זהו זה. שבת שלום לכולכם.

 

כן...נחלתאחרונה

זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.

תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לא יודע איך להתקדם...והנה חלום

אני משתף בקצרה

מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה  שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.

כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.  

הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.

קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.

האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...

אולי מישהו חווה משהו דומה?

לא חוויתי משהו דומהסוף טוב

אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!

עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.

מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.

בהצלחה רבה!!

בהחלטנחלת

בס"ד

 

 

מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! -  ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.

מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה

בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי.  מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני

מדינות למיניהן.  אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים

קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.

 

סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם  מישהו יפרוץ

במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו...  בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....

 

ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!

 

אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).

 

עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?

 

אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה.  מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.

השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה!  משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי

לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?

 

כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך.  כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...

יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר,  היה מר ועצוב אחר כך.

 

וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.

 

הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!

 

אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,

אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....

 

משהו באמנות, למשל?

 

מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?

 

רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,

פשוט לשרבט  מה שבא?

 

ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה

מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)

 

 

בני אדם  חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות.  מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!

 

רב נחמן  ל  א    מ ר  ש   ה!!!

 

ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!

 

רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.

 

סבלנות. קודם כל, לעצמך!

 

תהיה בקשר. בבקשה!

נ.ב.נחלת

במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".

 

רק כרטיס קופת חולים.

 

שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד. 

 

אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.

מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת

לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "

 

אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..."   לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!

זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.

תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת

בהחלט.  מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.

 

מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות

שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.

למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.

 

אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.

מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),

הם מקדימים.

 

טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.

(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).

 

 

 

תכנית עמיתנקדימון
מילאת את השאלון?
עמית?נחלת

לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.

אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.

אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע

ממה שעברת, א ז   היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.

 

לענ"ד,  א  ס  ו  ר   לך  לצאת למילואים שוב. בשום אופן!

אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.

היית......די והותר.  מספיק!

 

 

יש ספרנחלת

אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.

הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.

 

אז מודעות למצב, זה   א ב   ויש לך את זה, ב"ה!

 

לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר. 

אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...

כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.

נ.ב.נחלת

בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.

חוסר מודעות...פחד!

 

עכשיו, זה אחרת (לצערנו).  אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,

לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך. 

 

רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!

עוד משהונחלת

 

 

ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....

 

1201

 

לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.

והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו

הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....

 

נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין

שנראה אותו. שנבטח בו.

 

יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,

אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את

אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....

 

בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש

והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית

שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)

 

פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה

עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!

אני לא מאמינה.

 

כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים

שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.

יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים

שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."

 

לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף

אבל האדם הוא דינאמי!  המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה

קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.

מהנצח.

 

ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.

אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום

נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,

איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם

זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים

היו דמעות....

 

הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה

ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?

 

מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי

אפילו ימחקו.

 

הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.

איך אומרים באנגלית?

 

CHEAR UP!  (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)

 

רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות

נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.

 

 

שכחתי משהונחלת

יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.

היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת. 

כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר

פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,

מאוד.

המון כוחותארץ השוקולד

מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.

לא יודע מה לומר מעבר

חוויתי על קרובים אליגפן36

אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.

ועם הזמן רואים שיפור.

לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.

כותבת כי יש סיכוי לאור.


זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.

כנראה של כמה שנים.

עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה. 

תודה לכם!והנה חלום

חיזקתם אותי!

קראתי כל מילה

@נחלת תודה לך במיוחד על ההשקעה. 

שכחתי משהו (כרגיל)נחלת

לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי

יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...

מובן ותקיןהעני ממעש

יש לך קבנ של היחידה?

לוקח זמן וזמן ... לא פשוט

תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים

נשמע לי שאתה בטווח הנורמה 

אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אל תילחץ, תכיל את הרגשות והתחושות, תעבד אותם, תמצא עם מי לדבר על זה בלי להעמיס על אשתך הגיבור, ואל תתבייש עשית מצווה ענקית למען עמ"י והמון מקנאים בך
אפשרנחלת

אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..

לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי

מקצוע טובים זה מומלץ.

 

לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.

גיבור יקררפואה שלמה

זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.

אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.

חנוכה מלא אור וניסים

כמה דבריםאריק מהדרום
הרבה מאוד אנשים נוטלים נוגדי דיכאון מסוגים שונים, לא תאמין עד כמה, ציפרלקס (לתקופה מסויימת?) לא אומר עליך שמשהו נדפק אצלך, להפך, זה אומר שאתה צריך עזרה ואתה לוקח אחריות על עצמך ועל היקרים לך וכמו תרופה לסכרת, אפשר בלי, אבל חבל, תהיינה השלכות.


דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.


בהצלחה

מסכימה!נחלת

יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.

ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!

ואיך שכחנונחלת

"תעיתי כשה אובד בקש עבדך" 

אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ

למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי 

שהיה חצי שנה 

בארץ הקדושה

אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
https://shikum.mod.gov.il/about/harvot-barzel/recognition


לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.


תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.

משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד

גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.

יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..

שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..

תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה

ושה' שילח לך רפואה שלימה.

 

אין לי דברי חכמה לומר לך,

רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,

ולהתפפל עליך .

אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ

למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה

אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא

דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה

גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי

ויהושע כובש הארץ

ויהודה המכבי

ורב אלוף שמעון בר כוכבא

הכל לצידך ולימינך

 

עלה והצלח 

סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni

מצרפת את הקישור.

הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.

ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה


Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת

השיתוף שלך ככ חשוב!!!reniאחרונה

כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.

חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.


כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.


העובדה שאתה:


מודע למה שקורה לך


מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה


פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר


כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !


חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.


כמה המלצות כלליות חשובות :


1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן


2. להמשיך טיפול  - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי


3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:

Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת


3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.


והכי חשוב-

אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..

עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.

הרבה כוחות !


שאלה על פייסבוקיוני.ו.

התחלתי להשתמש לאחרונה, ויש משהו שאני מנסה להבין אם הוא מובנה או שאפשר לשנות אותו בהגדרות.

ב"מסך הבית", לא משנה אם מהמחשב או פלפאון, תמיד מראים לי כל מיני פוסטים כנראה ויראלים של כל מיני אנשים שלא חיפשתי ואני לא רוצה לראות בכלל.
יש אפשרות להסתיר אותם?

פייסבוק הוא מעצבן כזה. יש לזה איקס בצדתמיד בבטחה

אבל זה רק מסתיר דברים מהאדם הספציפי הזה

זה היוני.ו.

"i don't want to see this"?

או "I'm not interested"?

לזה הכוונה?

 

(ובאמת לא ידידותי)

כן, נראה ליתמיד בבטחה
האינטרס שלהם זה לדחוף לך תכנים ויראליםזיויקאחרונה
כדי שהאלגורתים שלהם יעבוד

אולי יעניין אותך