אוקיי תגובה לתובנהכלי פשוט
@ultracrepidam, אשמח להבין מדוע יש אמת בטענה הזו.

תובנה #2 - לקראת נישואין וזוגיות:

יש אמת בתפיסה שהבחורה היא העיקר בדייט - הבחור צריך לשלם עליה וכו'

ואפילו השיחה בדייט - אמורה להיות שיחה שהבחורה מרגישה בה טוב, ולא שיחה שנועדה להעביר מידע והיכרות
ברגע שאתה חווה את זה נכון, אתה מבין למה זה טובultracrepidam

אם לא היתה לך הזדמנות לחוות את זה נכון, קשה מאד להסביר.

זה משהו שבא עם נסיון.

'יש אמת בתפיסה' זה בעצם תחושה שלא ניתן להסביר?כלי פשוט
אני חושב שהוא התכווןסבכי החשתי
לכך שלפעמים אנחנו נרתעים מזה כי לא חווינו את זה נכון ולכן גם לא הרגשנו עם זה טוב, או שאנחנו לא רואים את ההגיון בזה. אבל כשזה נעשה בצורה הנכונה אז זה דווקא בא בטוב. השאלה היא, איך זה נעשה נכון?
האמירה שלו נשמעת לי הזויה לחלוטין.כלי פשוט
קשר נועד בשביל הגבר בדיוק כמו בשביל האשה. היא לא המוקד היחידי בקשר. זאת גישה מעוותת... במחילה
אתה מדייק נכוןultracrepidam

זה לא שזה תמיד נכון, אלא שכאשר זה נעשה נכון - מרגישים שזה אכן נכון. וכאשר זה נעשה בצורה לא נכונה - אז התחושה היא שונה.

מה שכן, לשני הצדדים יכולה להיות השפעה, ולכן פתיחות לאופציה הזאת תעזור לך לזהות הזדמנות לחוויה, ולהיפך - סגירות לאופציה הזאת תגרום לך להחמיץ הזדמנות כזאת

 

כל עוד לא הגעת לחוויה הזאת - יש לך הרבה מה ללמוד (לא אומר כשיפוט עליך, פשוט ממליץ לך לחפש מקורות שילמדו אותך)

מילים כדורבנותסבכי החשתי
אגב, מרוב הפעמים שהשתמשנו כאן במילה "נכון" היא פתאום מתגלת לי כמילה מוזרה עד מאוד. צריך למצוא למשמעות שהיא נושאת מילה חדשה
מנין לך שלא הגעתי לחוויה כזאת?... ועדיין,כלי פשוט
אני רואה אותה כמעוותת לחלוטין
קטונתיסבכי החשתי
בנתיים אסתכל מן הצד ואקנה פופקורן בחמישים שקל כי אני פראייר לא קטן שנופל לנשנושים קלים ברגעי אקשן גורליים מסוג זה. בנתיים,
@ultracrepidam אתה מתבקש להגיב
אתה כנראה באמת פראיירארץ השוקולד
למה לשלם כל כך הרבה על פופקורן?


לנשנש ברגעים עם אקשן זה הגיוני, אבל פופקורן לא אמור לעלות חמישים שקל.
לא אמורסבכי החשתי
תגיד לבתי הקולנוע
האמת, פעם אחרונה שהייתי בבית קולנוע היה לפני הרבה מאוד שנים וזה היה יכול להגיע אז לסביבות השלושים שקל, אז אתה יודע, אינפלציה קורונה ישראלים וזה..
ארץ השוקולד
אבל בקולנוע כאן בערוץ מחירי הפופקורן זולים יותר

גם אני לא הייתי זמן רב, אז מי יודע...
אני לא בא לעשות דרמה, אלא לנהל דיוןכלי פשוט
שים לב שהתגובה לא מופנית אליך
אבל אני אוהב להוסיף דרמהסבכי החשתי
בגבול הטעם הטוב כמובן, בקטע יותר תיאטרלי מאשר אישי. תחשוב על זה, דיון בלי דרמה זה כמו סרט בלי צבע, או כמו סרט בעל תוכן עמוק עם תסריטאי חסר כישרון. אסתטיקה זה דבר חשוב בחיים
זה חביב שאתה משכנע את עצמך (:כלי פשוט
חחחח זה יותר מופנה לצופים בביתסבכי החשתי
קנית אותי כצופה..מבקש אמונה

סליחה, שלא ננצל"ש

אה, אוקייultracrepidam

1 כתבתי את דעתי

2 לא כתבתי שלא הגעת

3 אם אכן זאת היתה החוויה שלך, מוזר לי שאתה רוצה להתייחס לחוויה חיובית שחווית כמעוותת

4 אתה תמיד יכול להגיד שאתה לא מסכים, או אפילו שאני טועה

5 בסופו של דבר השאלה היא לא אם הצלחתי להפריך את הטענות שלך (ולהיפך, אם הצלחת אתה להפריך את הטענות שלי), אלא אם תפיסת העולם שלך גורמת לך להצליח יותר ולחיות חיים שמחים יותר. אם בסופו של דבר תפיסת העולם שלך גורמת לך להגיע ליעדים שלך, ולחיות חיים שמחים וטובים יותר - לך על זה. אני באופן אישי מרגיש שתפיסת העולם שאני מציג מאפשרת יותר שמחת חיים ויותר הגעה ליעדים שלי. אם אשתכנע שתפיסת העולם שלך היא טובה לי, כנראה אאמץ אותה בעצמי. אבל כבר עשיתי דרך ארוכה שגרמה לי לאמץ את התפיסה שלי, ולכן לא סביר שאשתכנע בקלות.

אני לא מדבר על הצלחה. אני שואל מה אמת בה?כלי פשוט
יש טענה מוסרית או של צדק מאחורי הדברים?
אם זו תחושה שאתה לא יכול להסביר, כדבריך, אז אכן - אין דרך לפרוך טענות שכאלה
אם משהו מועיל לכל המעורבים, זה הצידוק המוסרי שלוultracrepidam


הבנתי...כלי פשוט
שאלה אם זה באמת תמיד מועיל לכל המעורביםכלי פשוט
אם לא חווית את הצד השני (מה שתלוי גם במזל בחיים ובתחום של "הכל בידי שמים"), ייתכן שלא תבין מדוע זה לא תמיד מועיל, ולא לכולם.

אבל בלי קשר אני לא חושב שכך נבחנת תפיסה נכונה או לא נכונה...
מה גם שאין כאן הוכחה אמיתית שהמעשה מועיל לאלו שהוא מועיל להם. כי אם התפיסה היתה אחרת, היינו פועלים אחרת ואז לזה היית קורא תפיסה מועילה... כי הדרך להתחתן היתה עוברת דרכה.
כתבתי שיש בזה אמת, לא שזאת הדרך היחידהultracrepidam

כתבתי שאפשר להתנהל כך ושני הצדדים ירגישו טוב עם זה.

ואפשר ללמוד להיות כזה, וכמי שהיה בשני הצדדים, אני רואה יתרונות (בתחושה) לאפשרות השניה, זאת שאתה לא מקבל.

אם לא למדת להפיק מזה תועלת זה לא אומר שזה לא מועיל, זה אומר שאתה לא מכיר. וזאת התובנה שבאתי לחדש.

 

אני חושב שאם זה יכול לעבוד, זה כנראה באמת גישה שיש בה משהו נכון. כי גישה לא נכונה לא תעבוד אצל אנשים בריאים, או לפחות מתוך שתי האפשרויות הם יבחרו בגישה הבריאה יותר.

כי יש אמת במה שאומרהפי
מזה מדוע כי גדולים וחכמים ממנו אמרו כאשר מתייחסים בנועם לאישה ושמים לב אליה זוהרת והרבה יותר אדיבה לך ולסביבה

לעומת זאת שגבר עסוק בעצמו או בקבלה זה לא מתרחש והאישה מרגישה לא חשובה וכבויה
לא הבנת. בין התמקדות רק בצד אחד של הקשרכלי פשוט
לבין אגואיזם של הצד השני יש המון באמצע...
מקווה שרוב הדוסים עדיין לא חושבים ככה.

אגב, מהצד של האשה מאוד נוח להגיד את מה שאת אומרת.

הגבר, בדיוק כמו הגברת, רוצה וצריך להתחתן. שניהם אמורים להיות במוקד, ותמונת מצב בה הבחורה מתמקדת בעצמה וגם הבחור מתמקד בבחורה בעיני מעוותת לחלוטין.
יש בזה משוסבכי החשתי
מצלצל לי מוכר הדיון הזה, אתה חושב בעצם שהתמקדות בצד של האישה בקשר מעודד אגואיזם שלילי בכל מצב? אתה לא חושב שזה חוזר חזרה במן סוג כזה של אור חוזר?
בעיני התמקדות של צד אחד בעצמו -כלי פשוט
הוא לא נכון.
צריכה להיות התמקדות גם בעצמך, כמשרתת את ההתמקדות בצד השני. בלי מיקוד פנים בכלל- קשר בעיני לא יצליח וגם ייגמרו לנו הכוחות, אבל אם עיקר המיקוד הוא כלפי פנים - לדעתי התוצאה תהיה שלילית באותה מידה לפחות, אך מעבר להצלחה בקשר בעיני זו גישה לא בריאה
ניראלי שהבנתי אותך סוף סוףסבכי החשתי
אמרת עכשיו משהו שאני חושב שלא אמרת פעם קודמת, או לפחות לא שמתי לב. הערה מאוד חשובה.
שאם מזכירים אותה אתה צודק לגמרי, כשאתה מתעסק רק בה ושוכח את עצמך, אני לא חושב שיהיה מישהו שיחלוק עליך שזה בעיה. אבל מה תגיד על מצב שבו אתה ער לצרכים שלך, אבל הם לא תלויים באשתך, ואז יוצא שאתה דואג לעצמך לא פחות משאתה דואג לאשתך. אני חושב שרק כשאתה נותן מקום לעצמך ודואג לעצמך עצמאית אז אולי זה כבר התחלה שלה לתמוך בך, תוסיף לזה אור חוזר מהנתינה שלך כלפיה וזה נשמע לי אחלה
הנקודה לפי ראות עיני היא כזאת:כלי פשוט
הבחור צריך להתמקד בעיקר בבחורה, ומעט בעצמו כך שזה ישרת את ההתמקדות בבחורה.
עם זה לדעתי כולם פה יסכימו.

החלק השני הוא שבעיני גם הבחורה צריכה להתמקד בעיקר בבחורה, ומעט בעצמה כך שזה ישרת את ההתמקדות בבחור.

בקשר יש שני אנשים, לא אחד (אחת..). ההבדל ביניהם הוא ברמת הצרכים? בסדר, כמו בין כל שני אנשים.
למה?הפי
כי אתה אישה? מז"א מאוד נוח?
לא הבנתי את הנקודה שלךכלי פשוט
את זההפי
אגב, מהצד של האשה מאוד נוח להגיד את מה שאת אומרת.- לא הבנתי
הוא התכווןחושבת בלב

שמאד נח לך שאומרים שיש אמת בזה שהאישה היא העיקר שצריך להתמקד בה,
כי את זאת שנהנת מהאמרה הזאת.
ולא הגבר האומלל ששוכח את עצמו בשבילך...

(ואני חושבת? שגם מלקבל מהשני אפשר להרגיש אומללים.
הכל עניין של איזונים בחיים. לתת זה לא אמור להיות משהו רע, גם אם אתה היחיד שעושה את זה במקום מסויים.
וגם לקבל זה לא תמיד רע, גם את זה צריך ללמוד, תתפלא @כלי פשוט.
זה לא תמיד בא לבנות כזה בטבעי)

אזהפי
(במידה והוא התכוון כך)לא יודעת מאיפה ההסקה הזאת כי לי ועוד בנות מאוד קשה לקבל באופן אישי ..
זה מאוד לא פשוט ללמוד לקבל
לגמריחושבת בלב

וכמה פעמים שעשיתי את זה כדי לוותר על ה'אגו' ולהוציא אותו בהרגשה טובה.

אני אמרתי לאהפי
כי לא נעים לי שהוא יתאמץ ממש כעסתי שהוא נותן בשבילי ..אבל היום אני במקום אחר.
אני יודעת שאני אתן לו וזה בסדר לשחרר ולקבל בטח מהגבר שלך.
אם הוא לא רוצה לתת ..זה כואב.. כי לי יש נתינה
אולי זו פשוט לא הדרך הנכונה לנתינה בשלב הראשונימבקש אמונה

אולי זה שצריך להתייחס יותר שלאשה יהיה נעים בפגישה ולתת לה הרגשה טובה זה לא עם כסף..

פשוט לשבת במקום נעים אבל לא שצריך לשלם על משהו חושב

יאלה יאלה מי ישמע איזה קושי אתן עוברותחדשכאן
אני דווקא חושבת שגם אתם לא יודעים לקבל,חושבת בלב





ביקורת


סתם סתם חלילה

אנחנו גם לא רוצים לקבלחדשכאן
ביקורת 😁

רוצים/צרכים?!חושבת בלב

תלמדו, זה חשוב. בחיים צריך ללמוד גם לקבל

לי אין בעיה לקבלחדשכאן
משהו טעים
חחחדשכאן
יפה 😁
אף צד לא אמור רק לקבל או רק לתת. העמדה הזאתכלי פשוט
לא נכונה בעיני.
קשר זאת הדדיות בה כל צד הוא גם מקבל וגם נותן. רק שבעיני הדגש היותר מרכזי הוא על הנתינה, וזה אמור גם לגבי הבחורה כלפי הבחור.
בסוף הגברחושבת בלב

הוא זה שמתחייב לזון, ולפרנס ולכבד את אשתו.
והיא? לא נראה לי שיש סעיף שמחייב אותה במשהו
חוץ מלהיות שלו

נו טוב. חבל.כלי פשוט
אזרוק משהו קטן: הלכה מפורשת ברמב"םכלי פשוט
שגם האשה צריכה לכבד את בעלה.
יש גם מקום להדדיות מסוימת. האשה היא לא היחידה במערכת הזוגית.. אפשר לחשוב טיפה מעבר לדקלום משפטים
וואי וואי את כל כך טועה 😂😂חדשכאן
תאמיני לי שאת לא רוצה לדעת מה האישה חייבת ע"פ המקורות 🤣
חח לא אמרתי שאין לנו מחוייבותחושבת בלב

אמרתי שהיא לא מופיעה בשטר התנאים.

לא לשם הפקרת אחריות מעלי כתבתי את זה.

ואעצור פה את הדיון.

גם המחוייבות שלה להיות שלוחדשכאן
לא כתובה בשטר תנאים.
זה בדיוק העניין. התנאים האלה הם של הגבר כלפי האישה, לא תמצאי בהם של האישה כלפי הגבר.
ובל נשכח את "איני ניזונת ואיני עושה"כלי פשוט
וכל שאר התנאים שמותנים בהדדיות הזאת בדיוק..
לא יודעתהפי
אני לא מסכימה איתך בכלל (:
אבל מכבדת
מוזר שאת לא מסכימה שקשר צריך להיות הדדיכלי פשוט
היא מסכימה עם זהחדשכאן
למה אתה מגיב בשמה?כלי פשוט
סמוך עליי 😜חדשכאן
כן סמוך עליוהפיאחרונה
נכון, זה לא פשוט ללמוד לקבל.כלי פשוט
אבל זה לא קשור לנשים. זה קשור לכולנו. עבדתי על הנושא הרבה, הרבה לפני שיצאתי לדייטים.
נראה ליחושבת בלב

פשוט מה שאתה מדבר עליו זה מיקוד בסיסי

בשביל שבנאדם יוכל לתת באמת, בשלימות, הוא צריך לדעת מה/איך/כמה/מתי הוא יכול לעשות את זה
הוא צריך להכיר את עצמו ולהכיר בעצמו.
זה בסיסי

אתה צודק בזה לגמרי, וזה לא נראה לי קשור לשרשור
זה אמור להיות טבעי שבנאדם לא ישכח את עצמו
עצמו הוא עצמו, הוא הולך איתו לכל מקום וחי אותו ואין לו כל כך דרך להתעלם מזה
 

עלתה לי תובנה בשבת שקשורה לזה, אולי אכתוב בהמשך.
אבל הנקודה שבגלל שה'עצמי' כל כך ברור מה שאני אמור להתעסק איתו זה האחר.

מי שעדיין לא יודע את גודל חשיבותו/את האופן שבו יכול לתת לשני/ מה הוא צריך בשביל שהישאר ויוכל לתת, הנתינה שלו באמת תהיה פחות נכונה ויעילה

ואגב זה לא רק בן בני זוג.
ירדנו לעולם כדי לתרום את עצמנו לא כדי ל'פנן' ושיהיה לנו טוב.
אבל, בשביל לתת את עצמנו אנחנו צרכים להכיר בכל מה שיש לנו לתת, במה יעזור לנו לתפקד בצורה יותר טובה ושמחה(טוב זה גם נפשי כמובן)
ואיפה יותר יהיה לנו קל להשפיע. ועוד שאלות.
גם השאלות האלו, הם בשביל לדעת איך אנחנו תורמים,
הם לא התעסקות בעצמנו.
גם בנאדם שמתפלל על עצמו, אם עצמו בשביל הכלל, הוא לא מתעסק בעצמו.

בעיניילגיטימי?

מה שהכי חשוב בדייט זה לא אני או אתה,

אלא האנחנו.

ראו: תובנה #10 - לקראת נישואין וזוגיות

אני הגבתי לתגובה שלו... לא הבנתי אותה כך.כלי פשוט
עם התובנה שלך אני מזדהה מאוד
האמת זה שיש שני אנשים שנפגשיו והמוקד הואadvfb
בשכינה בניהם..
אני חושבת שהניסוח לא מדויקהשתדלות !
לפי מה שאני מבינה, כן?
הוא לא מתכוון לכך שהבחורה היא באמת עיקר הדייט, אלא בעיניו היא צריכה להיות העיקר...
והדברים האחרים הם מה שהוא רואה כמיישמים את התובנה הזאת- כמו לשלם עליה וכו'.
הגיוני שאתה רואה את הדברים השונים לגמרי, כמו שאני רואה אותם..

אבל כן למדתי להבין שיש לגבר צורך מאוד שונה מלאישה
פעם הייתי ממש מתעקשת לשלם על עצמי, שהוא לא ייתן לי כלום ולא יטרח על כלום, שנאתי את התחושה של להרגיש 'חלשה' או קטנה... עד שהבנתי שזה בכלל בכלל לא הקטע.

תאמינו או לא אבל כמו שהגבר (בכלליות) עובד קשה כדי לתת, האישה עובדת קשה כדי לקבל. כי בטבעי זה הפוך לנו הרבה פעמים...


לפי מה שאני יודעת, מוזמן להבהיר לי אחרת
לא הבנתי את ההבדל בין "היא באמת עיקר הדייט" לביןכלי פשוט
"בעיניו היא צריכה להיות העיקר"
כמו שבעיני האישה היא מתמקדת עכשיו בקשר ולא בעצמההשתדלות !
ובמה היא צריכה, אלא במה הגבר צריך מרחב, מתי הוא צריך הקשבה....

אלה פשוט נתינות אחרות, ואולי כמו שאני רואה את זה - הוא פשוט כותב מנקודת המבט הגברית, ולא מנקודת המבט של שני הצדדים.
טוב אם זאת הכוונה של מה שהוא כתב, אני בעד.כלי פשוט
אני שמעתי מבין המילים דברים אחרים.
למשל - אם מגדירים את הקבלה שלה ממנו כנתינה של הבחורה בקשר זה בעייתי בעיני. מאוד. מה ששמעתי ואני שומע מבחורות הרבה פעמים.

ואגב, יש גברים עם צרכים שונים. באותה מידה גם נשים. מקווה שאת מודעת לכך
והתכוונתי להוסיף...השתדלות !
שיכול להיות שמה שכתבתי זה לא מה שהוא התכוון, אז במקרה הזה זאת פשוט דעתי בעניין

וכמובן שלכל אחד צרכים אחרים, זה מה שכתבתי...
להיות קשוב למה שצריך ומתי.
לכל אחד יש צרכים שונים במינונים שונים
כן רק שמבחינתך "לכל אחד" הכוונהכלי פשוט
שלאיש יש צורך אחד ולאשה יש צורך אחר.
אני מתכוון שלכל איש יש צורך אחר מלאיש אחר, ולכל אשה יש צורך אחר מלאשה אחרת.

החלוקה הזאת שמסתכמת ב"גברים" מול "נשים" מעוותת בעיני. בעיקר עושה עוול להרבה אנשים שקצת יותר מורכבים מהפשטנות הקלישאתית והמנותקת הזאת.
איזה מדהים שהבנת את ההתבוננות שליהשתדלות !
מבלי להבין את ההתבוננות שלי,
וגם להזדעזע ממנה
אני לא מבין, כך כתבת כאן בעצמך-כלי פשוט
אני חושבת שהניסוח לא מדויק - לקראת נישואין וזוגיות

"אבל כן למדתי להבין שיש לגבר צורך מאוד שונה מלאישה"

מפורש.
כמובן, ואחר כך הוספתי שגם שם יש הבדליםהשתדלות !
התגובה שהגבת לה קודם, מפורש...
זה לא נראה כדיוק לתגובה הקודמת אלא כתוספת..כלי פשוט
במילים אחרות, כשאת כותבת פוסט ארוך שהרעיון שלו הוא כזה:

"תאמינו או לא אבל כמו שהגבר (בכלליות) עובד קשה כדי לתת, האישה עובדת קשה כדי לקבל. כי בטבעי זה הפוך לנו הרבה פעמים..."

ואחר כך את כותבת בתגובה יחסית קצרה -
"וכמובן שלכל אחד צרכים אחרים, זה מה שכתבתי..."

זה לא בדיוק מדייק לי את כוונתך. מצטער שהבנתי לא נכון. לא כדאי להיכנס לציניות, היא מיותרת
לא נוראהשתדלות !
הרבה פעמים יש קצר, כי זה האינטרנט,

בכל מקרה- אין צורך להסתכל בכל תגובה בנפרד כאילו נכתבה על ידי שני אנשים שונים...
ניסיתי לחבר ביניהם, והבנתי שהצרכים האחריםכלי פשוט
בעיניך הם צרכים של גבר מול צרכים של אשה.

והלוואי שגם אותי היו קוראים כמקשה אחת ולא מתייחסים לתגובה ספציפית... אחרת לא הייתי הופך לשנוא הפורום. ככל הנראה. אומר בלי קשר לנושא הנוכחי.
גם, וגם כמובן שלכל גבר יש צורך שונההשתדלות !
מאמינה שלכולנו ברור שאנחנו לא רובוטים במפעל,

כל אחד שונה לגמרי מהאחר, וזה נובע מהרבה דברים- כמו המגדר, האישיות, המידות, נסיבות החיים... ועוד מיליון ואחד דברים
וחלילה לא שנוא הפורוםהשתדלות !
או שאני פשוט לא עוקבת...

רק לשים לב לא לצאת על תגובות של אחרים גם אם הן לא תואמות את תפיסת עולמך
חס ושלום שנואחושבת בלב

ככה אתה מרגיש?

סליחה אם כחלק מהפורום נתתי תחושה כזאת!

בהמשך לשרשור מפגשים, מניחה פה פלייר- תצליחו!נפש חיה.

ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

אני לא באלעגאלענוגע, לא נוגע

קודם כל מהכותרת נשמע שזה סקר.

דבר שני, תרבות משפיעה על תת המודע, וגם כשאתה מודע להטיות שלו ויודע רציונלית שהן שטויות, זה עדיין משפיע.

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

תראי מצד שני זה שלי אין כוח לא אומר שאיןהפי
משם פתאום חתונות 
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמני

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

בחוף אילת או אל-עריש, סרדין קטן פגש כרישנקדימון
או חתול
וואוו וממש בימי אלו אזכרה לנעמי שמר זכרונה לברכהנפש חיה.אחרונה
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

זה קרה לי או הפוךהפי

שאמרתי בהתחלה ואי הוא נראה ממש טוב ודייט אחרי .. מזה מה קרה לי שחשבתי שהוא נראה טוב.

או שאמרתי לא אין מצב!!!!! ואז דייט אחרכ פתאום ראיתי אחרת 

 

מה אני אגיד לך מופתעת מעצמי

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבש

תודה

יש לך עצה איך לבחון אם זאת באמת הנקודהפתית שלגאחרונה

עוד לפני פגישה מקצועית?

לא תמיד זה אומר משהוהפי

יכול להיות גם שאתה מאוד מוצלח .. וזה מרתיע אנשים

זה במידה ובאמת אתה מראה רצינות ובשלות רגשית בדייטים

מזדההפתית שלג

אם מדובר במשהו עקבי שווה לנסות לבחון את זה בצורה מקצועית

לא מנסיון😬

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSeven

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

איזה חרטההפי
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ט' בתמוז תשפ"ו 21:58

אני 1.60 וסבא שלי כמעט 2 מטר וגם השני ויש לנו מלא גבוהים במשפחה

די עם הבולשיט .

דבר שני תגיד תודה רבה ,בחורה גבוהה מאוד מעל 1.80 זה לא הדבר הכי נשי שקיים אלא אם כן היא מיוחדת 

ולא הייתי חושבת שאגב 1.90 זה יפה לגבר

לא ראיתי בחורה אחת שרוצה 1.90

תגיד תודה שהיא רוצה אותך..

סורי אבל אתה חי בסרט רע

ועוד חושב שהיא הבעיה נו

וואו וואואני:)))))אחרונה

אין תגובה

אולי יעניין אותך