הרב אבישי מזרחי עם הדברים הכי חכמים שנכתבו היוםפשוט אני..
בעקבות הפוסט המרגש והנוגע של יאיר שרקי הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל וקבוצות הוואצאפ שלי מבעבעות.

מצרף כאן כמה תובנות חשובות בנושא לאנשי חינוך והורים:

1. נערים הנמשכים לבני מינם עוברים סבל אדיר כשבקצהו נטיות אובדניות.

2. הם לא בחרו בזה. זה לא "כיף" ולא "מגניב", לו היו יכולים הם היו בורחים, כמו מאש, מהנטייה המייסרת הזו שמטלטלת את חייהם.

3. נערים הנמשכים לבני מינם מועדים יותר להיפגע מינית על ידי דמויות בוגרות שמנצלות את הפחד שלהם מחשיפת נטייתם ופוגעות בהם.

4. כשהעולם הדתי לא נותן מענה קיומי או תיאולוגי למצוקה ולמבוכה הוא בעצם מרחיק אותם ממנו – אם לא יהיה להם מקום בעולם דתי הם לא רק יעברו על משכב זכר אלא גם על תרי"ב מצוות נוספות. אם העולם הרוחני שלהם חשוב לנו, מוכרחים לתת על זה את הדעת.

5. הנטייה המינית אינה אסורה. לא מדאורייתא ולא מדרבנן. אין איסור לגבר להימשך לגברים. האיסור הוא רק על הפרקטיקה המינית, על משכב זכר. אך הרבה פעמים נערים (ומחנכיהם) חושבים שהם טמאים וחוטאים ומוקצים מעצם הנטייה. חייבים לעקור את ההבנה השגויה והמסוכנת הזו.

6. מחנך צריך להיות "מטהר אויר" – כשהתלמיד המתמודד שומע את החברים שלו בכיתה משתמשים במילה "הומו" כקללה, כשהם חושבים ואומרים שזה "מגעיל" ו"דוחה" ו"צריך לאשפז אותם בבית חולים לחולי נפש" או ש"צריך לסקול אותם" תחשבו מה זה עושה לתלמיד שזו חוויית חייו. הוא מתכווץ בתוך הקונכיה שלו ומרגיש פחד וחרדה לדבר על זה עם מישהו. תייצרו אטמוספרה נקייה בכיתה. המילים הפוצעות הללו עלולות לאבד נפש בישראל. זו חובה קדושה לטהר את האוויר הכיתתי.

7. כשהוא שומע את אחד ההורים בבית אומר "אני מעדיף ילד חולה סרטן ולא הומו, אני מעדיף שיתחתן עם גויה ולא הומו, אני לא יודע איך אני אחיה אם אגלה שהבן שלי כזה" הילד מפנים. הוא מבין מה עלול לקרות להורים שלו כשהוא יספר להם. אין ספק שלהיות הורה לילד הנמשך לבני מינו זו התמודדות דרמטית גם של ההורים וצריך לתת לה מקום. אך הרגישות שלכם ההורים, המילים הרכות, המחבקות והמכילות, יצילו את הילד שלכם. כל ילד ראוי לאהבה שאינה תלויה בדבר.

8. הפרידו בין אידיאולוגיה לפסיכולוגיה. כשהוא שומע את המחנך מדבר בלהט על "התופעה" ועל המחירים שלה בדמות ערעור מוסד המשפחה ועל המבול שיגיע לעולם ועל רעידות האדמה – התלמיד המתמודד מרגיש שכל צרות העולם יושבות על כתפיו. הוא מבין שהוא נזק סביבתי, שהוא מסוכן לעולם, שעצם קיומו מערער את העולם היהודי ואולי גם שעדיף לעולם בלעדיו – למרות שהוא לא יודע מה זה תנועות פרוגרסיביות ואין לו מושג מה מבקשות תנועות להט"ביות רדיקאלית לחולל בעולם. הוא אפילו לא ראה מצעד גאווה אחד בחייו אך כל המשקל הזה רובץ על כתפיו – הוא לא בחר בנטייה הזו, הוא נקלע אליה, הוא נולד לתוכה, יתכן שהוא אפילו לא מימש אותה – הוא בוודאי לא אשם בכל התהליכים הגלובאליים המתרחשים בעולם. הוא ילד יחיד בעולם, הוא לא תנועה ולא דרך ולא אידיאולוגיה שצריך להילחם בה. בבקשה, תראו אותו, הניחו את כל האידיאולוגיות הציבוריות ותתבוננו בעיניו הקטנות והנבוכות.

9. סביבה מאפשרת – הוא ייגש אליכם רק אם הוא ירגיש מספיק בטוח, רק אם לא תיבהלו, רק אם תהיו אוזן קשבת, לא שיפוטית. הוא יודע להרגיש את האהבה שלכם ואת האמון שלכם בו. השיחים שלכם בכיתה בנושא הזה, או בכלל בהתמודדות שלכם עם נושאים רגישים, היא המבחן שלכם להיות כתובת עבורו. היו מזמינים ואמפתיים ורגישים – והוא יגיע אליכם.

10. הקשיבו להם, גלו אמפתיה, שהו איתם במקומם, אל תרוצו לפתרונות או להסברים תיאולוגיים – "תודה ששיתפת אותי", "איזה אמיץ אתה", "מה אתה מבקש ממני?" "איך אני יכול לעזור לך?". מחנכים מכוונים לפסגות גבוהות אך סולמותיהם מוצבים ארצה. מתוך הקשבה עמוקה, מתוך אהבה גדולה לתלמידיהם, באשר הם שם. מחנך אינו (רק) רב. מרחבי התוהו והבדיעבד לא צריכים להבהיל אותו, בכל מקום ניתן להושיט יד, לקדם, להאיר. כל תיקון ושכלול הוא נפלא. כל הדרכה שמניעה לטוב, גם כשהטוב קלוש, גם כשהוא לא הכי ולא מושלם ולא פסגת השאיפות הרוחניות. המחנך נוגע באהבה בחיים, במציאות הנוכחת, ללא מורא ופחד. ומשם הוא מציב אט אט פיגומים לשמיים.

11. המרחב הטיפולי – חשוב להפנות לטיפול ותמיכה רגשית מקצועית, זה מציל חיים. אך צריך להכיר לעומק את המרחב הטיפולי בתחום הזה – אנא היוועצו באנשי מקצוע לפני שאתם מפנים אותו לגורם מטפל. וודאו שהמטפל עומד בסטנדרטים מקצועיים, כפוף לאתיקה המקובלת בתחום, שהוא דואג לרווחתו הנפשית של התלמיד שלכם והוא קשוב לעולם הערכי-דתי שחשוב כל כך לתלמיד.

12. הסתרה היא חוויה מייסרת והיא תובעת המון אנרגיות שמתישות עד מכאוב. חשוב לשתף דמויות בוגרות ומיטיבות ולא להישאר עם זה לבד. אמנם ליציאה מהארון ברשתות חברתיות בגילאים צעירים מאוד עלולים להיות מחירים. חשוב לעבור מסע בירור עמוק ומקצועי לפני היציאה לעולם הרחב. בגיל ההתבגרות מתגבשת זהותו של הנער/ה וחשוב להבין גם את הרכיב המתפתח הזה לפני שיוצאים בהצהרות. כמובן ברגישות רבה ומתוך שיח כן, אוהב ומקבל ללא תנאי. כל מקרה לגופו.

ואחרי כל אלה כמה מילים על חינוך דיפרנציאלי – זכרו שהכיתה מורכבת מפרטים ולכל תלמיד יש את השביל שלו בעבודת ה', על פי דרכו, על פי קווי אישיותו וסיפור חייו. את שפת הפרסונליזציה בחינוך צריך לתרגם לעולם הרוחני שלנו ושל תלמידנו. צריך לחשוב בשפה של אבחונים דוסודידקטיים. צריך להתאים חליפה הלכתית ורוחנית לכל אדם. לא בדיעבד, לא בשעת הדחק, לא מכורח המציאות, אלא לכתחילה. שהרי הבדיעבד של זה הוא הלכתחילה של האחר. ובכלל מי רוצה להרגיש "בדיעבד", "שעת דחק", "חריג" ו"לא נורמלי"? אין השוואות או תחרות בעולם רוחני. כל אחד נמדד על פי אופיו ואישיותו, על פי יכולותיו וכישוריו הרוחניים, על פי עקומת הגדילה שלו ולא בהקבלה לאחרים. בחינוך ממוקד פרט – עבודת ה' של האחד לא תיראה כמו עבודת ה' של השני. אלה ואלה דברי אלוקים חיים, אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמיים. בכיתה שהשפה הזו מוטמעת גם התלמיד המתמודד לא ירגיש שהוא "לא נורמלי" כשמדברים על בית, חינוך ומשפחה, כשדנים בערכי הנצח של העם היהודי, אלא הוא וחבריו יבינו כי לכל אדם יש את הלכתחילה שלו בעולם, את התיקון שלו – הוא לא פחות מאחרים בשום צורה, יש לו פשוט שביל אחר לפסוע בו ברגליים יחפות.
אני אוהב לקרוא אותו בנושא הזהadvfb
בגלל שהוא מגלה הבנה וזה יפה, וגם פה הוא גילה הבנה בלי הכשיר צד כזה או איר. לפעמים לא מספיק הצעות שהוא זורק לחלל האוויר אבל נשמע יהודי שמבין בתחום אותו חוקר
הייתי יכול להחליף פה את המילה הומו בפדופילחסדי הים
ואז כולם היו מתעצבנים על הכותב.
ביהדות אין הבדלים בין מצוות בין אדם למקום למצוות בין אדם לחבירו.
בדיני התורה פדופיל שעושה מעשה לא חייב מיתת בית דין, הומו שעושה מעשה כן. ברור שמיתת בית דין לא נוהגת היום, אבל זה מראה את החומרה.

ברור שחס ושלום אנחנו לא רוצים שבן-אדם יתאבד, אבל בגלל זה לא צריך לתת לגיטימציה לנטייה. אפשר להראות לבן-אדם שמתמודד המון אהבה ואכפתיות, אבל להסביר לו שהנטייה לא בריאה ויכולה להוביל לאיסורים חמורים.
ברגע שהאדם מרגיש אהבה כללית מההורה או מהמחנך הוא לא ירגיש דחוי והוא לא יחשוב על התאבדות.

לא רק המעשה עצמו של משכב זכור אסור, אלא הרהורי זנות עם זכר שיש בזה "ולא תתורו", ואסור לאדם כזה להתייחד עם זכר, כנפסק בשו"ע לכל אדם, וכל האחרונים יודו באדם שיש לו נטייה לזה.
גם יש לכל יהודי חיוב של פרו ורבו, ומי שלא עושה את זה מבטל עשה וכאילו שופך דמים לפי הגמרא.
מחזקאחו

הדברים אולי קשים אבל צריך להכיר בהם,

 

בנקודה 12 הוזכר החינוך הדיפרנציאלי ואמנם קטונתי אבל אני מוכרח להביע סקפטיות כלפי הרעיון הזה.

 

כן יש דרכים שונות בעבודת ה'. כן יש אנשים שונים, תיקונים שונים, בעיות שונות, התמודדויות שונות, מדרגות שונות. אבל בסוף התורה היא לא דיפרנציאלית. "זאת התורה אשר שם משה לפני בני ישראל" - על כל המשתמע. עם כל החובות כולן, עם כל המצוות כולן, עם המדרגה הכי עליונה של דעת ה', זאת התורה והעולם צריך לשאוף אליה, לא לחצי הדרך, אלא לשם ממש.

 

בהדרכה הפרטית ברור שלא ניתן לעשות הכל בבת־אחת. וגם אין צורך לבנות שבלונה מסוימת שחייבים להיכנס אליה, אם לא חורגים מהתורה (ולדעתי זה אחד הכישלונות של החברה החרדית).

 

מאידך באמת יש גבול עד כמה שאפשר "לאשר" את עצמנו, ברגע שאישרנו את "מי שאנחנו" הלא שללנו את האפשרות לצמוח ולהתעלות מעלה למדרגת התורה.

 

וכן יש "חריג" ו"בדיעבד" מה לעשות. מי שנקלע למצב חריג שיש לו רק תפילין דרבנו תם יניח תפילין דרבנו תם בדיעבד וזאת עבודת ה' שנדרשת ממנו במצב כזה. רק האם זה מצב אידיאלי שעומד בשורה אחת עם אידיאל התורה? אז כן זאת חוויה לא נעימה להיות חריג ובדיעבד. רק לא ניתן לשלול מהחברה את ה"לכתחילה" לטובת תיקון החוויה, והחכמה היא לתת חוסן וכלים להצליח להפיק את המירב ממה שיש.

הכל נכוןadvfb
אבל תחשוב על זה שאדם לא עשה רע לאף אחד, אדם אפילו לא עשה מעשה אסור אלא פשוט נמצא עם נטייה מינית שמונעת ממנו להיות בזוגיות ולהקים משפחה.
אנשים חיים בסבל רב מיחס חברתי מסויים כאל מצורעים, שהתורה לא ציותה חלילה לעשות להם.
אתה צודק שזה ממש לא האידיאל אבל כן יש לצורך לנחם כדברי הנביא "ואל יאמר הסריס הן אני עץ יבש". אם ה,קב"ה שם אדם בסיטואציה מסויימת אז הוא רוצה ששם הוא יצטרך להתמודד.

אם יש באמירה של הרב אבישי מזרחי להתיר את האסור - זה ראוי לגינוי.
אך אם יש באמירה הבעת אמפתיה ותיקון העוול החברתי - זה מבורך מאוד.
אתה ראית בדבריו שהוא התיר את האסור?
הכוונה שלי היא כזאתאחו

אתה גם צודק בכל מה שאמרת, בוודאי שצריך לתקן את היחס החברתי ולגלות אהבה ואמפתיה כו' ולמסור נפש כדי לעזור, אין משהו שאני לא מסכים איתו בכל המאמר עד הנקודה האחרונה,

 

זה פשוט שלכל־אחד יש תיקון שונה ואמצעים שונים ונקודת מוצא שונה, זאת המציאות שלנו,

 

מה שרציתי לומר זה שאני רואה בעייתיות מסוימת במשפט הבא:

 

"צריך להתאים חליפה הלכתית ורוחנית לכל אדם. לא בדיעבד, לא בשעת הדחק, לא מכורח המציאות, אלא לכתחילה. שהרי הבדיעבד של זה הוא הלכתחילה של האחר. ובכלל מי רוצה להרגיש "בדיעבד", "שעת דחק", "חריג" ו"לא נורמלי"?"

 

אולי לא זאת כוונת הכותב, לכן אני אגיד באופן כללי, יש בעיה בשחיקת הלכתחילה באמירה שאין באמת מדרגה קשיחה כללית ושאיפה עליונה מוחלטת אלא הכל לפי האדם, וכך לפתור את תחושת החריגות, כי אולי זה פתרון מקומי למצב הנפשי, אבל גם מעצור לצמיחה. זה טוב לדעת שאנחנו לא מושלמים, שאנחנו לא עד־כדי־כך לכתחילה, שיש מדרגה עליונה. אז כן בוודאי יכול להיות שהיא לא נדרשת מאיתנו במצב הנוכחי אבל זה לא שאין דרישה כללית כזאת.

שכוייח!advfb
נטייה היא עובדה, אין כל קשר ללגיטמציהadvfb
ולפעמים זה גם לא משתנה בקלות, אם בכלל.
התורה לא אסרה על הנטייה עצמה אלא על המימוש שלה. מי שעומד בניסיון הזה... זה וואו
לגמרי.. מה שייך לגיטימציה בכלל?חצילוש
אין פה טרלול של כפייה להט"בית או נסיון לעוות חשיבה או משהו כזה, תפרידו. מדובר בבן אדם שסובל בטירוףףףף. בעלי מכיר בחור מתוק ממש. התחתן צעיר כי חשב שזה יעזור לו להכחיש ולזרום ולהיות כמו כולם. התגרש אחרי 3 חודשים. המון כאב לב. סבל נורא. מה קשה פשוט לחבק אותם? לומר בנים אתם לה'? מה? כולנו יודעים מה אסור ומה כתוב בתורה. וכולנו יודעים שזו לא פרובוקציה או אנשים סוטים שמחפשים להתנסות בכל דבר ודוחפים לכם בכוח אג'נדה הרסנית, מי שעושה את זה רק הורס לבחורים והבחורות האומללים האלה, מטובי בנינו ובנותינו שסובלים סבל נורא נורא. שרוצים רק למות ולהיעלם מהעולם הזה. שנאבקים כל יום מחדש. דיי כבר, תדעו מתי זו מלחמת תרבות ומתי זה מישהו שרק צריך כתף ותמיכה. ושיגידו לו שהוא בן אהוב.. אף אחד לא מתיר לו לעשות מה שהוא גם ככה יודע שאסור ואף אחד לא אומר לו שזה טוב..
לא רוצים שיתאבד, אבל מסבירים לו שהוא יהיה בגיהינוםפשוט אני..
לא חושב שזה יעבוד
אגב, לא יודע מי הסביר לך על גיהנוםהסטורי
במקומות המאוד תורניים-ציוניים בהם גדלתי, מעולם בשום הקשר לא אימו עלינו בגיהנום. לא בבית, לא במוסדות החינוך ולא במקומות אחרים. ידענו שיש מושג של שכר ועונש, שמתורגם לגן עדן וגיהנום, אבל תמיד היה צריך לעשות את הטוב והנכון בגלל שזה טוב ונכון ולהמנע מהרע, בגלל שהוא רע, לא בגלל גהינום.

רק אחרי הרבה נסיון להזכר, נזכרתי שהיה מורה אחד ביסודי, שאישית היה חרדי, שפעם בהקשר מסויים תיאר לנו את כף הקלע וכמה לא כדאי להגיע לשם...

איני מכיר אישית את יאיר שרקי, אבל כמה מבני משפחתו כן הכרתי. היות שסביבת גידולו ומוסדות החינוך בהם למדו, מאוד קרובים למקומות בהם אני גדלתי ולמדתי - קשה לי לחשוב שמישהו שמשמעותי לו, איים עליו בגהינום.

צודק אך זה לא מונע את העובדהadvfb
שהיחס לנמשכים לבני בינם בציבור הדתי לוקה בחסר (בשפה עדינה). אדם שמגלה שהוא במצב כזה הוא לא יצפה להרבה רגישות ותמיכה בפרהסיה הציבורית ואף מעבר. עלול להרגיש תחושות בדידןת קשות. הראיה - האנשים שאומרים שהם מתמודדים עם הנסיון הזה אף על פי הקשיים ולא זונחים את ערכי התורה בעניין, הם לא מעיזים לצאת בפנים גלויות. וזאת נקודה ממש קשה
לא כל הומו חייב מיתת בית דין. למשל מי ששכבדי שרוט
עם ילד מתחת לגיל 9.

זה גם הומו וגם פדופיל.

זה לא שזה מראה לך את החומרה, זה מראה לך את הסדרי עדיפויות של אותה תקופה.

בוגר ששוכב עם בוגר שניהם נסקלים.
בוגר ששוכב עם ילד, לא נסקל. "רק" ראוי להכותו כתוב ברמבם.

זה סדרי עדיפויות שלגמרי ברור שהם תואמות תקופה ולא איזה משהו נצחי.
ברור שבימינו לא שייך כלל מיתת בית דין, אבלחסדי הים
חוקי התורה הם נצחיים.
אבל גם "בזמנם" לא כל הומו היה חייב במיתת בית דיןדי שרוט
"רק" מגיל 9 ומעלה.
לא נכון! גם 'בזמנם' מיתת בית דין לא היתה בפועלהסטורי
בזמן הרמב"ם, שאתה ממציא כל מיני תיאוריות חברתיות למה פסק כמו שפסק - לא היתה מיתת בית דין בכלל. (ואם אתה מפתח תיאוריות סביבתיות, דווקא ב'סביבה' של הרמב"ם, עונשי מוות היו מאוד מקובלים...)

גם בזמן שהיה בית הדין הגדול, בלשכת הגזית - אם הגיעו למיתת בית דין, על אחת מכל העבירות הרבות מאוד שמוזכרת מיתה כזאת, פעם בשבע או בשבעים שנה - היו קוראים לסנהדרין חובלנית. ממילא, ממש לא סקלו "כל הומו", גם לא מעל גיל 9. ספק אם בכל מאות השנים שנהגה מיתת בית דין, פעם אחת היתה סיטואציה שבה עמדו בכל התנאים לסקול אדם אחד על איסור משכב זכור.

אין לי רצון להכנס לדיון עצמו, גדולים ומבינים ממני כתבו הרבה. רק חורה לי שאתה פעם אחר פעם, לא מפספס הזדמנות לדחוף כאילו דרך אגב, הערה שמקעקעת את יסודות האמונה.

"אני מאמין באמונה שלמה, שזאת התורה (כולל ההחלטה האלוקית, שהתפרשה בדברי חז"ל לגבי איסור משכב זכור וחומרתו הגדולה) לא תהא מוחלפת, לא תהא תורה אחרת".
לא מדובר על הפרקטיקה בפועל. מדובר על הרעיוןדי שרוט
זה שלא היו ממהרים להוציא להורג זה ידוע.

אבל חסדי הים אמר שהדין עצמו של משכב זכר הוא דין מיתה ושל פדופיליה לא. אז אני אומר שלא לכל משכב זכר הדין הוא דין מיתה. זה תחום בגיל. לא דנו על האם וכמה היו מוציאים להורג. חסדי הים הביא את הרעיון.

לגבי הפסקה שלפני אחרונה, לא דיברתי בכלל על לערער שום יסוד אמוני. אין לזה שום קשר. אם כבר אז להפך, אני מכיר בתפיסה המחשבתית של חז"ל של להוריד למינימום האפשרי את ההוצאות להורג. מבחינתי זה מגיע מתוך מקום רציונלי שחזל הבינו שאי אפשר להנהיג את העולם אם על כל דבר יוציאו להורג. אני אומר את זה לשבחם המותאם לזמנם, לא לגנותם.
מצטט אותך:הסטורי
"בוגר ששוכב עם בוגר שניהם נסקלים.
בוגר ששוכב עם ילד, לא נסקל. "רק" ראוי להכותו כתוב ברמבם.

זה סדרי עדיפויות שלגמרי ברור שהם תואמות תקופה ולא איזה משהו נצחי."

לך "לגמרי ברור" שדברים שמפורשים בתורה ובדרשות חז"ל הם "סדרי עדיפויות... שתואמות תקופה ולא משהו נצחי".

מה לא נכון במה שטענתי?!
אתה צריך להבין את ההקשר שלי.די שרוט
חסדי אמר בצורה פשוטה שמשכב זכר הדין הוא מיתה ופדופיליה לא וזה בא להראות את החומרה שמשכב זכר.

אני אמרתי שלא כל משכב זכר מחייב דין מיתה (עזוב פרקטיקה, מדבר על הרעיון) אלא זה תחום בגיל. על זה אמרתי שזה עניין של סדרי עדיפויות שהיו אז. כלומר, פעם משכב זכר "לא נחשב" משכב זכר מתחת לגיל מסויים והיום זה היה עשוי להשתנות (מנקודת מבטם, לא מנקודת מבט של אחרים).

אל תנסה לעורר דיון אמוני במקום שהוא לא קיים. אתה כאילו מנסה בכוח לקחת אותי למקום של שאלות אמוניות. אני לא שם. לא בפורום הזה לפחות.
לא נכוןהסטורי
חז"ל קיבלו במסורת, שכל מה שהתורה הגדירה במסגרת איסורי עריות, שייך רק בזכר מעל גיל 9 ונקבה מעל גיל 3. נקודה.

האם יש מקום להחמיר בעונשו של פדופיל? - לגמרי, יש בהלכה מושגים של תקנת הציבור, לפיהם מותר וחובה על השלטון או על בית הדין להעניש גם את מי שלא חייב עונש מדאוריתא, בשביל תקנ. הציבור. אגב, גם בעונשים שאינם קיימים בכלל מדאוריתא.

ממילא במציאות חיינו, היה ראוי לסרס פדופיל שמממש את נטיתו הנפשית והייתי מוכן להתנדב לעשות זאת עם סכין חלודה.

אבל, איסורי עריות בגדריהם, היו ממתן תורה וישארו עד עולם - רק לפי הגדרים שחז"ל קיבלו. הטענה שלך, כביכול דיני תורה תלויים במציאות חיים כזאת או אחרת, יוצאת מנקודת הנחה שהתורה היא המצאה אנושית.
ובכלל, אני רואה שיש לך לגבי דעה קדומה 😅די שרוט
עבר עריכה על ידי די שרוט בתאריך כ"ה בשבט תשפ"ג 10:16
אתה תתפלא לדעת כמה מן המשותף יש לי ולך. בנית לעצמך מין דמות של די שרוט בראש של אחד שרוצה להפיץ אתאיזם, כפירה, בהמיות ועוד כל מיני דברים.
אני לא כזה, צא מזה. אני פשוט נמנע מלהרחיב יותר מידי על הדיעות שלי.
לא יודע מה משותףהסטורי
וממש התאפקתי לא להכנס למקום האישי, למרות שאתה ממש דורש זאת...
סתם לגבי מה שאתה כותב בהתחלה..אלפיניסטית

זה לא נכון. אני לדוגמא ממש לא הייתי מתעצבנת. הדברים שהוא כתב נכונים עובדתית גם לגבי פדופיל

יפה.תילי חורבות

שמח לראות זאת כאן.

הוא איבד אותי ב3אניוהוא
לרוב זה הפוך.
בגלל פגיעות מיניות נערים מפתחים נטיה מינית לבני מינם.
ממש ממש לא נכון, מניין המחשבה הזאת?פשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ה בשבט תשפ"ג 07:47
ואפילו אם זה היה נכון, זה לא היה סותר את מה שהוא אמר.

הוא אמר שהומו או לסבית נמצאים בסיכון מוגבר להיפגע מינית לעומת סטרייטים.
איך העובדה שהם אולי נפגעו מינית בעבר, לפני שהיו להטבים, סותרת את זה?
זה עדיין נכון.

כך שמעתי בשיחה מפסיכולוג שעוסק בתחום רבותאניוהוא
שיחה מבוססת על כל המחקרים הותיקים והאחרונים בעולם כולו,
מנתחת את המציאות ואת המחקרים בצורה מדוייקת
מפריכה את כל הטענות של ארגוני הלהט'ב,
ומשאירה אחוזים בודדים שהם *אולי* מולדים.
אשמח לראות מקור מהימן. ספוילר: לא תמצאפשוט אני..
א. ברור שלא תמצא באינטרנטאניוהוא
ארגוני הלהט'ב לא יתנו חנתון כזה להסתובב ברשת...

ב. תסביר באופן הגיוני למה הכניסו את ה'ב' לשם להט'ב?

ג. אם תרצה אני יכול לנסות לשאול את אותו פסיכולוג אם תוכל לדבר איתו.

ד. אני לא אגיב כאן יותר בלנ'ד.
בטעות הגעתי לכאן עכשיו
ואתה יודע באיזה פורום למצוא אותי אם תרצה
בהו"ל?די שרוט
צר לי, אתה נשמע בדיוק כמו מתנגדי חיסוניםפשוט אני..
ביג פארמה וכו'.

א. ענית רק על חלק ממה שכתבתיאניוהוא
ב. התשובה שלך לא רצינית.
זה שארגוני הלהט'ב מתנהלים הארגוני טרור נגד כל מי שנגדם - זה לא חידוש ולא סוד
ממילא כל מי שיכתבו דבר כזה - אותם הארגונים ירדפו אותו
ממילא זה לא תמיהה למה זה לא מופיע באינטרנט.



ומעניין לעניין באותו עניין -
http://ch7.io/acqUP
מותר לשאול לדעתךkaparalay
על דברים נוספים שנכתבו בנושא?

הרב אברהם סתיו, אהרלה הראל, הרבנית נעמי וולפסון.. מי שבא לך, אם בא לך.
יש לי רעיוןפשוט אני..
תכתבי בכל תגובה טקסט אחר, ואני אגיב בנפרד לכל תגובה.

חייב לציין שלא קראתי בינתיים מה כתבו הרבנים הנ''ל למעט הרב אברהם סתיו.
לא מצליחה להעתיק נורמאלי, מצרפת קישוריםkaparalay
לשניים שתפסו אותי (שונים מאוד אחד מהשני. אולי דווקא בגלל זה)..

רועי אמגר-
מאבק של משפחה – על המעבר בין מלחמה בתופעה, לטיפול בתופעה
הרבנית נעמי וולפסון-
האמת זועקת מתוכי - תגובה למאמרו של הרב אברהם סתיו

קראתי את דבריה של הרבנית נעמי וולפסוןפשוט אני..
מודה שמעולם לא שמעתי עליה עד היום, כך שאי אפשר לחשוד שיש לי דעה קדומה לגביה.

היא כותבת הבלים שכבר לפני 20 שנה יצאו מהאופנה, אפילו גדולי הרבנים שהתעסקו בזה באובססיביות כבר לא טוענים שכולם יכולים לשנות את נטייתם המינית על ידי טיפול נכון.

עוד לא הוכח בשום צורה ודרך למה יש נטיות מיניות כאלה ואחרות, קל וחומר שלא ברור לאף אחד איך והאם אפשר לשנות נטיות מיניות.

כלל:
רופא או מטפל שמבטיח מאה אחוז הצלחה - הוא שרלטן.
וכשאתה אומר למישהו שהוא חייב להשתנות ויכול להשתנות, ואם הוא לא השתנה זה סימן שהוא לא מספיק ניסה - אתה אשם בסבל אינסופי שגרמת לו, סבל שיכול להוביל אותו למותו ל''ע.
דווקא בגלל שאתה לא מכיר אותהadvfb
אולי היא עזרה לכמה אנשים? זה נשמע לי דבר גדול, גם אם היא מגזימה.
סביר שעזרה לכמה אנשיםהסטורי
אבל, בזה אני מסכים עם פשוט אני וכבר כשקראתי אותה בבוקר זה צרם לי.

מנסיוני בתחומים אחרים, אין 100% הצלחה בשום סוג של טיפול.

כמה שזה מעצבן, כמה שכמחפש מזור לעצמי, או לאנשים יקרים לי, זה ממש מתסכל לפעמים - המקצועיים ביותר, בכל תחום רפואי או נפשי, הם הזהירים שלא מבטיחים את מה שאינם יכולים לקיים, שיודעים את הגבולות של עצמם ושאף פעם לא מבטיחים הצלחה.
אולי על זה נאמר טוב שברופאים...advfb
אבל אם היא עזרה לאנשים אז ראוי להעריך את זה ביחד עם ההתנגדות להגזמה
קראתי את דברי הרב אהרלה הראלפשוט אני..

מבטיח לך, באמת שאני לא מגזים, זאת הפעם הראשונה בחיים שקריאת טקסט גורמת לי פיזית לרפלקס הקאה. ממש הרגשתי את האוכל עולה ואת הבטן מתכווצת. 

זה מעולם לא קרה לי בעקבות קריאת טקסט.

 

איכס, פשוט גועל נפש. חיבוק דב מהסוג הכי אכזרי שיכול להיות. מכתב שכולו "ישר כוח לך, אתה כל כך מושלם כמו שאתה ואתה כל כך צדיק", ומסתיים בסתירה מצלצלת (או שמא יריית אקדח) היישר לנקודה הכואבת ביותר, ומוכיח שכל הפסקאות הראשונות היו אחיזת עיניים ותו לא.

 

משל למה הדבר דומה?

ילד שנכשל במבחן וקיבל 50.

הילד מתבייש בעצמו, מאוכזב, כועס, מפוחד מהתגובה של הוריו.

 

ואז אבא שלו יקרא לו לשיחה ויגיד: ראיתי את המבחן שלך, ישר כוח! אני כל כך גאה בך על המאמץ! איזה אלוף אתה, אני בטוח שלמדת מאוד קשה לקראת המבחן הזה ועל כך אני פשוט רוצה לחבק אותך! אני גם בטוח שהציון שמופיע על המבחן הוא סתם טעות ובעצם קיבלת 100, אתה סתם כותב שקיבלת 50 בשביל להרגיז אותי אבל אין סיכוי שזה הציון האמיתי שלך כי לא ייתכן שהילד שלי יקבל ציון כ"כ נמוך ויאכזב אותי כך!"

איך הילד ירגיש אחרי מופע האימים הזה?

 

הרב לא ניסה לחנך כאן ולא לתת חיבוק, אלא פשוט למחוץ את הנפש שלו ולרקוד על הדם.

בחביבות, בחיוך, ברוך, הוא כותב דברים איומים ונוראיים שפשוט יכולים להרוס 20 שנה של גיבוש ואהבה עצמית.

 

ובאמת שזה רק קצה הקרחון. הטקסט הזה פשוט מגעיל.

 

קראתי ולא הבנתי למה הכוונהאחו
אשמח לדעת מה לא מובןפשוט אני..
תקרא את הכתבה בערוץ ואת התגובות ותביןאלפיניסטית

ספציפית חרגתי ממנהגי והגבתי שם (אני לא אוהבת להגיב שם כי החומר האנושי שכותב תגובות לכתבות בערוץ הוא לא החומר האיכותי ביותר)

זה די משעשע לעבור על התגובות, חצי מהאנשים בכלל לא קלטו את מה שהרב מתכוון - מה שדי מוזר כי למרות שזה כביכול היה מתוחכם היה ברור כשמש מה הוא כותב, סתם משפיל פוגעני מזלזל ומקטין

בפוסט המקורי מר שרקי התכוון להקים משפחה עם בן?אחו
מבלבל
אולי גם הרב בעצמו התבלבל
שרקי בהחלט התכוון למשפחה חד מיניתפשוט אני..
והרב לא התבלבל
אז נראה לי שהתבלבלתיאחו
"כל כך משמח, שלמרות ההסתה השקרית ההזויה של ארגוני גאווה מסוימים, המנסים להציג מצג שווא של לגיטימיות דתית לזוגיות חד-מינית, שוודאי איננה יכולה להיקרא בשם הקדוש 'משפחה', בחרת ללכת בדרך אחרת, נגד כל הזרם, ולחתור להקמת תא משפחתי כשר. הלוואי שתצליח, אני הקטן אתפלל בשבילך,"

אני באמת תוהה אם זה סרקזם בעוצמה שמעולם לא נחשפתי אליה, או שזאת תמימות, או שלא הבנתי, או שיש עוד קונטקסט שלא נחשפתי אליו? זה באמת נשמע מוזר שהוא יתבטא ככה אם אחן כאן איזושהי אי־הבנה

בכל־מקרה כן אם אכן הכוונה למשפחה חד מינית אז כן התגובה די צינית. אבל אם כך אני לא כזה מבין מה מרגש בפוסט המקורי.
הוא כותב בצורה ארסית ומלאת שנאהפשוט אני..
הוא הבין היטב שמי שבוחר להקים משפחה עם אשה, לא מפרסם בפייסבוק לכל העולם שהוא הומו.
מחילה, לא היתה בדברים שלו טיפת שנאההסטורי
מאוד השתדלתי לא להתייחס לתוכן, אני באמת חסר את הידע המדעי/מציאותי בשביל זה.
אבל שנאה, אין בדברים שלו בכלל.
אפשר להיות תמים רגע?די שרוט
כשקראתי את "ועכשיו משפחה", לא מיד עלה לי משפחה חד מינית. עלה לי שאולי הוא מתכוון להורות משותפת עם לסבית או משהו בסגנון.
גם ליהסטורי
האמת שגם ליkaparalay
זאת לא הייתה המחשבה האוטומטית, ועברו לי בראש אפשרויות נוספות שאולי אליהן הוא התכוון..
והאמת, אני חושבת שהדברים שכתב הרב הראל הם אלו שגרמו לי 'להתפקח' שאולי כן הייתה כאן כוונה למשפחה חד מינית. הדברים שהוא כתב (בסוף דבריו) נשמעים מיתממים ברמת חוסר תמימות.

תחילת הדברים שלו נשמעו לי יפים ותומכים, ופתאום הסיום הזה גרם להכל להישמע מאוד צורם.
גם לי, אבל אחרי זמן הבנתי במה מדוברadvfb
כי אתה סטרייט 🫶פשוט אני..
ברור למה הוא התכוון
רוב העוקבים שלו סטרייטיםadvfb
אני לא יודעת למה שרקי התכוון וזה לא משנהאלפיניסטית

הרב לא הראה בלבול, ממה שהוא כתב ברור שהוא משוכנע ששרקי התכוון למשפחה חד מינית, והתגובה שלו הייתה פוגענית ומזלזלת ולא פקחית כמו שהתיימרה להיות.. יש דרך לכתוב כל דבר. 

קח  לדוגמא את התגובה של שילה מרום לאברהם סתיו. הוא נחרץ ולא מתפשר או נחמד "פשרות הלכתיות"? תגובה לרב אברהם סתיו

אבל הקריאה לא גורמת (לי לפחות) ריאקציה כי הוא מדבר בצורה מכבדת וישירה למרות שהוא לא מביא דעות פחות אורתודוקסיות ושמרניות מהרב אהרלה הראל

אוקיי יש פה איזה ריאיון שלואחו
ונראה לי שהוא באמת קרא את זה בתמימות
או שאני תמים?
אתה לא היחיד, זה היה מבחיל. ממש מבחיל.אלפיניסטית


האמת לומר לך?אני77

אני מבין מה שאתה אומר. אבל אני הבנתי את כוונתו אחרת. אבל מבין בהחלט מה מפריע לך, וגם אני לא אהבתי את איך שכתב את זה, מסיבות דומות.

ואני חושב שהדבר הנכון ביותר לעשות בהקשר הזה הוא לכתוב לו. כי לפעמים גם אנשים טובים עם כוונות טובות מפשלים, וראוי לתת לו את ההזדמנות להבין איך אנשים קוראים את זה.

 

התלבטתי הרבה אם להגיד איך הבנתי את הרב ארל'ה, וכבר כתבתי ארוך ומחקתי, וכתבתי שוב ארוך ומחקתי. אבל אכתוב שלושה דברים: 

אני חושב שבקטע של השבחים הוא כותב לגמרי בכנות, באהבה, ובהערכה.

אני עצמי יצאתי מהפוסט של שרקי כשאני מבין שהוא לא מתכוון לעבור על ההלכה. רק אחר כך בעקבות תגובות מסויימות קלטתי שאפשר לפרש דברים אחרת, ושהטקסט מבלבל.

ואני חושב שהרב ארל'ה התבלבל מזה גם כן, ואז דן לכף זכות. אלא שלדון לכף זכות אין פירושו לעשות את עצמך תמים באופן מאולץ. והתוצאה היא שזה נשמע יותר כמו מה שאתה מתאר, ופחות כמו מה שהוא התכוון.

מסכים ולא מסכים איתךadvfb
זה בהחלט לא רגיש להגיב ככה כפי הרב אראלה הראל כתב. אבל בטח שאין לו מטרה ליפול עליו בתור אדם. הוא רצה להגיב לשיח ששרקי מייצג. שרקי לא מייצג את השיח הזה כדי להוביל אג'נדה אלא כדי לחיות את חייו האישיים. אבל סוף סוף שרקי מנכיח פה שיח מסויים שהרב אראלה הראל מתנגד אליו. אני גם מזדהה עם השיח שהרב אראלה הראל מביא אבל לא מזדהה עם כך שהוא מנצל את דברי שרקי בצורה צינית לכך
תבין מה הוא אומר פה בין השורותפשוט אני..
אמרת שאתה אוהב את ה', ולכן לא יכול להיות שתחיה עם גבר.

כלומר אין מצב כזה, לא הגיוני שיש מצב כזה, של אדם שעושה חטא למרות שהוא אוהב את ה'.

אם אתה חוטא - אתה שונא את ה'. אין לך חלק ונחלה. אתה לא שייך. לא הגיוני שאתה חוטא ועדיין רואה צורך לשמור מצוות אחרות.

זה פשוט נוראי. עצוב. אכזרי.
מסכים חלקיתadvfb
הכיוון נכון אבל הפרשנות המחמירה הזאת היא לא בהכרח עד כדי כך.
אני מזדהה עם דבריו של שרקי מבחינת התחושות והרגשות והעדינות שמתוכה נכתבו דבריו. אך מבחינת אידיאולוגית אני מזדהה עם דבריו של הרב אראלה הראל. לא מאמין בתפיסה שמשלבת מעשים אסורים בצורה הרמונית ועושה אידיאליזציה למשפחה חד מינית בגלל המצוקה, ונגד האידיאלזציה הזאת הרב אראלה הראל אומר את מה שהוא אומר. אם הייתי יכול לומר כך במקום הרב אראלה הראל - "אני מבין ואמפתי לתחושות שלך אבל אל תעשה אידיאלזציה מהמצב הזה". אני מבין את הרצון של הרב אראלה הראל להשפיע על השיח ולהגיב, אבל בהחלט גם אם הוא רואה צורך להגיב הוא מסתבר שהוא היה צריך להמנע מהציניות שבתגובתו.
אז אתה מסכים כמעט לגמריפשוט אני..
שים לב שלא כתבתי נגד זה שהוא מתנגד לנישואין חד מיניים, אלא התייחסתי אך ורק לצורה שבה היא התנסח בציניות דוקרת ואכזרית.
אבל אני לא מסכים לגבי הפרשנות המחמירה שלךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ה בשבט תשפ"ג 23:57
בדברי הרב אראלה הראל.
הוא לא טען ששרקי שונא את ה',
הוא טען שהשיח המשלב דוסיות ואידיאליזציה של משפחה חד מינית הוא מעוות
הוא התייחס בצורה צינית וזה לא יפה.
ודווקא הרב אראלה הראל נתפס בעיני כאחד שגם אם לפעמים הוא לא רגיש, התפי0ה שיטתית שלו בריאה וגם רגישה ביחס לנידון דידן.
כתבת יפה advfb חצילוש
תודהadvfb
יש הבדל בין 'עושה חטא'הסטורי
לבין ממסד בצורה רשמית מציאות חיים, שהתורה מתייחסת אליה בכל כך חריפות ומכל פרשיות שס"ה הלאוין, חז"ל בחרו דווקא אותה להזכיר במנחה של יום הכיפורים.
כלומר עדיף שיהיה נשוי לאשה ומדי פעם יעשה סטוצים?פשוט אני..
אני לא שואל מבחינה הלכתית אלא מבחינה קהילתית, כלומר אני מבקש שהחברה תקבל הומואים שעושים חטאים ואתה מדגיש שזה לא סתם חטא אלא מיסוד החטא.

אז גבר נשוי שפעם בכמה זמן פורק את יצריו בעזרת אפליקציית הכרויות על בסיס מיקום, כפי שעושים לא מעט דתיים, זו מציאות עדיפה?
לא יודע לאן אתה לוקח את הדברים שליהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך כ"ו בשבט תשפ"ג 07:34
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך כ"ו בשבט תשפ"ג 07:33
זה וזה לא טובים מצד עצמם. אתה שואל מה עדיף? עדיף להתגבר. ברור לי שזה מאוד מאוד קשה, אבל זה הדבר היחיד שעליו אפשר להגיד שעדיף.

כן, יש חומרה גדולה במיסוד החטא, במיוחד בנושאים כאלו.

עריכה, אחרי לילה: ככל שאני חושב על זה, יש משהו מאוד לא הוגן בעצם השאלה. @חסדי הים צודק בטענה הבסיסית שלו. עזוב את הדיון על 'מה יותר חמור' שהתפתח, רק זה שיש עוד מציאויות שאין להן פתרון.

מה אתה מציע לאחד עם נטיה פדופילית?! להתגבר!
ברור שזה מאוד קשה, אבל אין לנו פתרון חוץ מלהתגבר. שמעתי מד"ר אלישע אזר, שהוא טיפל באנשים שנאבקים בנטיה הזאת כל ימיהם ומצליחים לא לממש אותה. אם הייתי יודע על מישהו כזה - הייתי מביא לו את השמות של כל בני משפחתי לתפילה.

מה אתה מציע לאחד שנמשך דווקא לנשים נשואות (כן, יש גם תופעה כזאת)?! לא מציע - ברור שזה קשה, שיתגבר.

מה אתה מציע לאחד שנמשך דווקא לקרובות משפחה?! (גם תופעה כזאת היתה כבר ידועה ביוון העתיקה. המלך תלמי פילדלפוס, הוא בתרגום לעברית: 'תלמי אוהב אחותו'.) אין לי מה להציע חוץ מלהתגבר.
^^^^ultracrepidamאחרונה


שתי הערותאחו
ראשית יש הבדל גם הלכתי בין מי שעושה עבירות בצנעה לעומת בפרהסיא, הנסתרות לה' א־להינו והנגלות לנו ולבנינו עד עולם.
וכן אנחנו מנסים לבנות חברה ושיח שמבוססים על הדרכה הלכתית ולא רק תרבותית.

שנית באמת צריך לברר מה צריך להיות גבול הסובלנות החברתית. הלא בפרפיליות פחות מקובלות כמו פדופיליה החברה יודעת יפה מאוד לשים גבולות. אז מה החילוק, שזה פוגע באחרים? קנה המידה המקודש של המוסר המודרני? אני באמת תוהה מה היה השיח אם זה היה גוף הדיון? האם אפשר לאהוב את ה' וגם לפגוע בילדים? או שזאת כבר סתירה? ומה היה השיח אם נניח אשת ציבור דתייה עגונה הייתה מחליטה "להקים משפחה"? איך קהילה דתית הייתה אמורה להתייחס לדבר כזה? מה ההשלכות של הכלה? ואם מישהו מחליט לשמור רק חלק מהמצוות, האם אינו בוגר מספיק לדעת מה המשמעות של זה? האם אינו בוגר מספיק להחליט בשביל עצמו האם הוא מפסיק לקיים אורח חיים דתי או ממשיך להניח תפילין כו'? ומה עניין חברה לכאן?

האם באמת זה חטא פרטי שלא פוגע באחרים? מה המשמעות של חטאים בין אדם למקום בהקשר החברתי?

"ת"ר בשביל ארבעה דברים חמה לוקה על אב בית דין שמת ואינו נספד כהלכה ועל נערה המאורסה שצעקה בעיר ואין מושיע לה ועל משכב זכור ועל שני אחין שנשפך דמן כאחד"
"שבעה מיני פורעניות באין לעולם על שבעה גופי עבירה"
"גלות באה לעולם על עבודה זרה ועל גלוי עריות ועל שפיכות דמים ועל שמיטת הארץ"
אני חושב שזה מקצין מאד את המסראני77

ושלא לזה הרב ארל'ה התכוון.

 

הרב ארל'ה מצביע על סתירה מסויימת בדברים שלו, אבל לדעתי זה לא כמו שאתה מציג.

הקריאה "עכשיו: משפחה" (בייחוד המשפט הזה, יותר מאמירות ורמיזות אחרות שם), אם הכוונה היא אכן למשפחה חד מינית, היא קריאה שהיא הרבה מעבר לעצם זה שאדם חוטא.

ומהצד השני, המסר הכללי שמובא בדברים של יאיר, הוא הרבה מעבר לעצם זה שהוא "אוהב את הקב"ה", לפחות איך שהדברים נשמעים. עד כדי כך שאני ונוספים הבינו שהוא לא מתכוון לעבור על ההלכה, למרות שכשקוראים את דבריו עם יותר שימת לב לדברים שבין השורות זה נראה אחרת. זה רק מחדד עד כמה המסר הכללי סותר את ההליכה נגד ההלכה. 

 

הסתירה לענ"ד קיימת. אני עצמי, גם אחרי שהבנתי שיכול להיות שהוא מתכוון למשפחה חד מינית, לקח לי הרבה זמן ולפחות שתי קריאות חוזרות (בעקבות הדיון כאן, זה לא כל כך העסיק אותי באופן אישי...) עד שהשתכנעתי שזו בהחלט הפרשנות הסבירה למרות המסר הכללי.

 

ושוב, כמו שכתבתי קודם (ואני יודע שזה אמירה קצת מעצבנת, ומבין למה,) אני חושב שכדאי לשתף בזה את הרב ארל'ה. אני לא חושב שהוא טיפש, ולא חושב שהוא אדם שלא אכפת לו. אני חושב שהוא לא ראה את הדברים מהזווית שאתה מציג.

אתם מחמירים עם הרב ולא בצדקזו -אני
בכל אופן אני הבנתי אותו אחרת.
אין שום ציניות בדבריו.
הרב שיבח אותו על העבר ובצדק גמור,
פתאום אתה מתבונן על החיים שעברו על שרקי ומתמלא הערכה כלפיו על עמידה בניסיון קשה עד הפרסום.וכואב את זה שהוא נשבר עכשיו ולא רוצה להאמין שאדם דתי רציני כמוהו יגיע במעבר חד לחיים של זוגיות תוך מגדרית ,ולא רק זה הוא קרא לזה גם משפחה שזה אומר לערב גם ילדים לתוך המציאות הזאת. צריך לזכור שהסיפור כבר מזמן לא שרקי הבנאדם ,שרקי זרק פצצה והלך והשאיר ציבור המום ומבולבל שצריך לומר לו עכשיו דברים ברורים וזה מה שהוא עשה.
אם הציבור בונה את ערכיו על פי חיים של עיתונאיadvfb
אז אבוי
אף אחד לא בונה את ערכיו על פי איזה עיתונאיזו -אני
מקווה לפחות..
אבל
תראה את ההד הציבורי שהפוסט שלו יצר.
תזכור המון בני נוער שהזהות המינית שלהם טרם התגבשה, או כאלה שנמצאים על קו התפר שבין יציאה או הישארות בארון או כל מורכבות אחרת בנושא שעוד כנראה יש איך לעזור להם להקים בית כהלכה
ועוד..
ו..צריך לזכור מה הוא פחות או יותר הוא מסמל ירצה או לא ירצה-הדוס עם הפאות, הבן של אחד מבכירי הציונות הדתית.. הוא העיד על עצמו שתמיד הוא היה כזה.
אין מה לקנא בו בלי ספק.
יכול להיות שאם הוא היה בוחר לעשות תפקיד אחר בתקשורת ולא הופך לפנים כה מוכרות מבחירה אישית שלו שום דבר לא טוב לא היה קורה, לא לו וכנראה פחות לסובבים אותו( נראה לי שאותו עטפו בתמיכה מעל ומעבר) ולא לנוער וחבר'ה מבולבלים שיושפע ממנו כך או אחרת.
נכוןadvfb
אני מצפה שהחבר'ה הצעירים יאתגרו אותנו וישאלו אותנו שאלות קשות. כולנו נלמד מזה בסוף.
תודה על הביאור.
אני נאלץ לפרוש מהדיון לתמיד, ליל מנוחה לכולםפשוט אני..
לללאאאאadvfb
אשמח לקיים דיון בזום עם כל מי שהשתתף כאן בשרשורפשוט אני..
(ניקים ותיקים בלבד).

אין חובה לפתוח מצלמות כמובן ואין שום צורך לחשוף את השם או כל פרט אחר.

מי שמעוניין להצטרף - מוזמן לשלוח לי הודעה. הדיון יתקיים בעז''ה באחד הערבים בשבועיים הקרובים.

זה יהיה דיון, לא הרצאה ולא שו''ת.

מעולם לא עשיתי דבר כזה, אבל עכשיו הגיע הזמן. בדיון עצמו אסביר.

שכוייח וכל טוב.
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשהאחרונה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך