אזהרה! דעה לא פופולרית לפניך בינייש פתוח
צפיתי בסרטון של אולפנת חורב ולא הסתפקתי בכותרות, והוא הוצא מהקשרו.
הוא מציג בצורה מפגרת ורדודה הבדלים בין אשכנזים לעדות המזרח. אבל הוא לא נועד להציג את המזרחים נחותים ואשכנזים גזע עליון, אלא הוא מציג את המרחק הרב כביכול בין מה שהיינו פעם למה שאנחנו היום. ע"י הצגה מגוחכת של 2 תרבויות קצה מהם הגענו.
כמובן שהוא מציג באופן הרבה יותר מגוחך את השורשים של בני עדות המזרח כשהוא מציגאותם בתור בנות שרוקדות על השולחן.
אבל מדובר בסך הכל בשמיניסטיות ששנים רבות חולמות להיות להיות הבוגרות של בית הספר ולהעלות בהצגה הגדולה של השמינית משהו חריף ובועט שייזכר שנים ארוכות.
אצלנו בבית הספר פעם השמינית התגאו בכך שיש אצלם הרבה אלימות.
והציגו את המורה לאנגלית בתור שטן.
תהיו בטוחים שאף אחד לא רצה להציג את הבית ספר כאשכנזי טהור, שהצלצול שלהם הוא לא חורשת האיקליפטוס, ושהם לא רצו להשאיר אותנו תחת הרושם שהוא כזה.
אני למדתי בישיבה תיכונית, לא נתקלתי בשום גזענות, היו לנו רמים ספרדים ומנהל תימני והנוסח של התפילה היה לפי המנהג של מי שעלה חזן.
איזה כיף להסכים אתךהסטורי
האמת שאני ממש מזדהה איתךאני77

לא מבין בכלל איזה גזענות מצאו שם. הסרטון די אידיוטי (באופן די נורמטיבי ביחס לילדים בני 17 שמעלים הכתרה, גם ההכתרה שלנו היתה מלאה בהומור טיפשי וחסר טעם, ועוד הרבה אחרות), אבל זה פשוט לא קשור לגזענות.

 

ולדעתי הצוות של האולפנה צריך לגבות את הבנות, ולקחת אותן לשיחה של עידוד ותמיכה נגד השיימינג המטופש שעושים להן. לא שום דבר אחר.

בהחלטבן מערבא


נראה שהצוות בהחלט מגבההסטורי
כל הכבוד למורה הזאתחושבת בקופסא

ההודעה של ראש האולפנא נראתה כמעט כמו הסכמה עם הטירלול הזה והבטחה לתלות אותן על פשעיהן בכיכר האולפנא.

לא נכון, הוא לוקח אחריות מלאה ולא מאשים אף תלמידהבינייש פתוח
האמת שיש לו סיבה כי יש מורות בסרטון, והוא כידוע עלה ליוטיוב. אמנם לא במטרה להפיץ אותו לרבים, אבל כדאי היה להיות אחראי ולהבין שהוא כנראה יגיע לבעלי כח ציבורי שיוציאו מההקשר (קל מאוד, מציג בנות מזרחיות בתור מי שרוקדות על השולחן, ואפשר להתעלם מכך שמציג אשכנזיות כקרות, ולא לקחת בפרופורציה סרטון הומור של פורים של בנות 17)
ויתן הזדמנות לעשות רווח פוליטי ולתקוף מפלגות ואישי ציבור שלא קשורים לפרשה בשום צורה.
וכמובן שאיך אפשר בלי להאשים את הציבור הדתלי כולו בשנאה כביכול כלפי עדות המזרח.
ההתנצלות שלו שכביכול מדובר בטעות חינוכית מקטינה את הנזקים הללו, במידה ואי אפשר לשכנע שהסרטון לא באמת מציג אשכנזים ומזרחים כאחד עליון ואחד נחות. וגם לא מעיד שהסטיגמות מגיעות מהבית ספר עצמו. ייתכן שמגיע מהטלויזיה או העיתון או יוטיוב, כל אחת בדרכה שלה.
אני מסכים כאן רק עם המשפטאני77

"ההתנצלות שלו שכביכול מדובר בטעות חינוכית מקטינה את הנזקים הללו, במידה ואי אפשר לשכנע שהסרטון לא באמת מציג אשכנזים ומזרחים כאחד עליון ואחד נחות".

אני חושב שהאמת היא שאין בסרטון שום דבר גזעני. ושהדבר העיקרי שצריך לומר הוא שדברים הוצאו מהקשרם. בדיעבד, אחרי שהדברים הוצאו מהקשרם, אז יכול להיות אולי שיש איזשהו מקום לתגובה כמו שלו כדי לתקן את הנזקים מתוך הבנה שהציבור הישראלי לא יקשיב ולא יאמין אם יגידו לו את האמת הפשוטה.

אכן, תגובה מעולהultracrepidam


התגובות מתחת לכתבה הזאת נוראיותחושבת בקופסא
במיוחד שהאתר עצמו נוקט עמדה ומדבר על "הסרטון הגזעני".
אנשים שם בטוחים שהציונות הדתית היא הציבור הכי גזעני בעולם רק בגלל סרטון מטופש אחד. עוד יותר מוזר שכיפה אמור להיות אתר דתי. אבל אני בעצמי ראיתי איך דתיים סופגים את השטויות האלו באותו מידה.

אח שלי שמע על הנושא מ"חבר שאחותו לומדת באולפנא הזאת", והאחות הזאת אמרה שלומדות באולפנא הזאת 98% אשכנזיות והן באמת גזעניות. וזהו, ברגע שסיפור הטלפון השבור הזה נכנס לו לראש אי אפשר לשכנע אותו במשהו אחר.
לפחות הוא לא הרחיב את הגזענות הזאת לכל הציונות הדתית אלא רק לאותה אולפנא.

הזוי כמה אנשים מגבשים דעה עיקשת מכלום ושום דבר, במיוחד כשזה גורם להם להרגיש טוב עם עצמם שהם "יותר טובים מהגזענים האלו".
חד משמעיתנע"ג האגדי
לא רוצה לכתוב את הביטוי המקורי, אבל כמו שאמר חנוך דאום, החברה עוברת תהליך של בכיינות ונעלבות מוגזמת.

אני למשל מתעב את ארץ נהדרת יותר מכל דבר, אבל מי שיתחיל לבכות שהם פוגעים ברגשותינו אני לא אסכים איתו בכלל. יש דברים שלא צריכים להתייחס אליהם, או לפחות לא צריכים כזו מהומה.
הוא בעיקר לא מצחיקחופשיה לנפשי
מאוד לא מצחיק וזאת הבעיה הגדולה והעיקרית שלו

בישיבת חורב עשו גם סרטון על זה שהמוסד אשכנזי אבל בצורה מוצלחת(וגם עליהם היו כמה אידיוטים שיצאו כי אין להם חוש הומור)
הוא גם ערוך באופן גרועבינייש פתוח
והבנות משחקות על הפנים וצוחקות בלי קשר לכלום או שהן מופתעות משלטים עם משפטים יפים, מסירים אותם ותולים תמונות של הרב עובדיה יוסף והבבא סאלי שהן מחזיקות ביד השנייה.
לפחות שיעשו את עצמן כאילו הן הביאו את התמונה מהבית יום למחרת.
סרטונים כאלו מוצגים בין סיום ההצגהחושבת בקופסא

לטקס הכתרת הרבנית עצמה כדי לתת לשחקניות זמן להתארגן.

בדרך כלל שוכחים להכין אותם עד הרגע האחרון, והמטרה העיקרית שלהם זה למרוח את הזמן בצורה מעט מבדרת.

הציפיות כאן זה לאיזה סרט הוליוודי עתיר אפקטים בעל נקודת מבט מורכבת על יחסי הקבוצות בחברה.

תרגיעו. 

בתור שמיניסטים כן הקפדנו על הפרטיםבינייש פתוח
ברמה אמנם של שמינסטים ולא ברמה מקצועית, אבל בסרטון הזה אפילו זה לא קרה
כמובן שגם אנחנו בתור שמיניסטיות השקענו הרבה יותרחושבת בקופסא

אבל הן לא השקיעו. דווקא חוסר ההשקעה הזה מראה כמה הסרטון הזה הוא לא "הרוח המייצגת" של האולפנא.

מה שחשוב זה לא ההצגה הגרפיתבינייש פתוח
מה שחשוב זה המורות ששיתפו פעולה עם סטיגמות (כלפי 2 הצדדים) וחוסר הבנה ביחסי ציבור. על זה שיוציאו מההקשר וינפחו חשיבות של סרטון הומור מטופש
המורות לא עשו החלטה מודעת לחנך לסטיגמותחושבת בקופסא

אני בטוחה שהסיטואציה הייתה שאותן 5 בנות דפקו בדלת של המזכירה\ האחראית הזאת (למורות אין שולחן משל עצמן) ביקשו ממנה לומר שני משפטים ויצאו תוך 5 דקות.

רואים שאין פה שום פיקוח הדוק, אחרת הן היו טורחות לעשות טייק נוסף.

אני אפילו לא הצלחתי לצפות בו עד סופוחופשיה לנפשי
לפי מה שהבנתי הוא גם חוזר על עצמו בצורה עצלנית
כל הבאלגן הזה נתן לי השראהחושבת בקופסא

לחזור לצפות בסרטוני ההכתרה מהשכבה שלי.

חלקם ביוטיוב, אבל רובם לא יצאו לציבור הרחב.

אני חושבת מה היה קרה אם מישהו לא מהאולפנא היה מנסה לצפות בהם, רוב הסיכויים שלא היו מבינים כלום. לפחות אני לא חושבת שהם מעלים נושא שאנשים מרגישים צורך להיפגע ממנו.

מסכימה לגמריהפי
אבל בתור אחת שעבדה על הסרטונים בהכתרה מלפני שנים , בחיים לא הייתי משחררת סרטון כזה בטח לא עם כיתוב אם האולפנה היתה מזרחית ..
הוא חורג מגבולות הטעם הטוב.
הן בכיתה יב לא א היה בהחלט מקום למחשבה שאולי תלמידה תיפגע או המורות
אגב צוות , איפה הצוות לפקח על מה שעולה?
כרגע המסכנות היחידות אלו הבנות שמופיעות שם שלגמרי חוגגים עליהן כל זה לא מצדיק את החגיגה המוגזמת אבל גם לא מצדיק התעלמות
לדעתי דווקא זו הדעה היותר פופלריתעברי אנכי

בקרב אנשים מהציבור שלנו.

הרבה אומרים שזו סתם התמסכנות של ספרדים שהיא מגוחכת.

 

דעתי לא כזאת. כמו שכתבתי בשרשור אחר.

 

אבל הנקודה לדעתי היא, שזו בדיוק הבעיה.

יש פה קבוצת בנות שעשו סרטון לפורים בתמימות, והדרך הכי טבעית ותמימה שהם מצאו לנכון להציג את הספרדים - היא כזאת..

וזה בדיוק הסימן לבעיה.

אין פה אף גזען מחונן שהפיק סרטון גזעני, יש פה בדיחה של חבר'ה ותמימות, ומתוך זה אתה יכול להבין באמת איך הן רואות את העולם. פה בדיוק הבעיה.

 

וכמו שאמרתי בשרשור השני, לדעתי שזה בגלל ניתוק נוראי בין פריפריה למרכז.

התמסכנותהפי
של הספרדים? זה לא מחולק לפי ספרדים אשכנזים שני הצדדים חושבים שזה סרטון דבילי והיה טוב אם לא היה קיים
אם חייבים לסכם את הפרשהאריק מהדרום
הרב דוד מנחם דיבר מאוד יפה.
יפה מאוד. גם בערוץ 14 החבר'ה בפנאל הגיבו יפהעברי אנכי

עם כמה חילוקי דעות. מאוד נהינתי. גם מקאפח וגם מזמרי מה שהם אמרו (למרות שהיו קצת חלוקים. ובכ"ז..)

ולאחרונה פרופ יגאן בשן פירסם שארץ נהדרת זו התוכנית הכי גזענית שיש, ובעצם הגזען האמיתי תוקף את הציונות הדתית, שזה קיים בה, אבל הרבה פחות

הנקודה הכי מעניינתבינייש פתוח
היא שאנחנו לומדים הרבה מהתורה של חכמי המזרח, אבל זה לא כולל את אלה של המאה שנה האחרונה.
מעניין מה באמת עומד מאחורי זה
לא יודע על מה אתה מדברהסטורי
כאברכים בכולל, התשובות של הרב עובדיה במיוחד, וגם של הרב משאש, הרב קפאח ועוד, מהיותר נלמדות בנושאים חדשים (דוד שמש, פלטה וכד'). כילדים ביסודי, הספר שלמדו ממנו הלכה, היה הקיצוש"ע של הרב חיים דוד הלוי. הילדים שלי בת"ת לומדים הלכות חגים מהחוברות של הרב אליהו. חתנים מודרכים בציבור הציוני דתי, בעיקר בספר 'דרכי טהרה' של הרב אליהו (יש הרבה מה להשיג על כך, אבל לא מההקשר העדתי ואכמ"ל).
מלפני הרב עובדיה יוסףבינייש פתוח
היו עשרות רבנים במשרת הראשון לציון ואנחנו לא מכירים כמעט אף אחד מהם.
את הרבנים מהדורות האחרונים אנחנו מכירים יחסית מעט לרב קוק או הרשר הירש או השפת אמת, הרבי מקוצק וכו'.
תשמע מה הוא אומר ותבין.
הבאת מעט דוגמאות, שממש לא מעידותהסטורי
על הרב עוזיאל, יודעים לא פחות מעל מקבילו הרב הרצוג (אישית, ישבתי שעות על השו"תים והמאמרים של שנייהם, אבל אני מבין שאיני מייצג) כנ"ל על הרב ניסים, יודעים לא פחות מעל מקבילו הרב אונטרמן.

אני ממש לא חושב שהשפת אמת, יותר ידוע ברחבי הציבור ואפילו לומדי התורה, מבן דורו הבן איש חי. אלו שמאוד זכורים - כמו מרן הרב קוק או הרש"ר הירש, זה לא בגלל עדתם, אלא בגלל שהם הצליחו להעמיד משנה ולהעמיד תלמידים שהפכו את משנתם לתנועה חיה. אלפים רבים מגדולי אשכנז, לא זכורים היום ל(כמעט) אף אחד, דוגמא מובהקת:
הועברת לדף אחר

בכלל, בכל דיוני העדות - צריך לזכור שבמאות השנים האחרונות, עד השואה ומסך הברזל - כמעט 80% מעם ישראל היה אשכנזי. ממילא, גם כמעט 80% מהדמויות הבולטות, בשלל תחומים, היו דמויות אשכנזיות.
אגב מה דעתך על זהבינייש פתוח
ש90 אחוז מראשי ישיבות ההסדר הם אשכנזים?
זה לא נכון, תבדוק...הסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך כ"ט בניסן תשפ"ג 07:44
עריכה: חיפשתי ולא מצאתי רשימה מסודרת, באתר של האיגוד צריך ללחוץ על משבצת של ישיבה, אחרי ישיבה בשביל להשיג את הפרטים. אז רק רשימה חלקית ביותר, השמות שעולים לי בשלוף:

הרב חיים סבתו, הרב דוד תוג'מן, הרב דוד גבריאלי, הרב מיכאל אהרונוב, הרב ראובן ששון, הרב ציון טוויל, הרב בן ציון אלגזי, הרב טל שאוליאן, הרב דוד בוצ'קו, הרב אורי שרעבי, הרב דוד גבריאלי...

זה ממש לא כולם, יש עוד. כדאי לפני שמסיקים מסקנות, לוודא את נכונות הנתונים.
נזכרתי בנתיים בעוד כמה שמותהסטוריאחרונה
אבל על כל שם שאזכיר, יהיו עוד שלא זכרתי, אז נסתפק בזה. אני בהחלט מציע:

1. לבדוק נתונים לפני שעוסקים במשמעויותיהם.

2. לפתח עין טובה. על חברינו, על רבותינו, על הדור והדורות הקודמים. מקימי מערכות החינוך, מסרו את כל חילם, ע"מ לעשות טוב ולחנך את הדור. הם עשו את זה מתוך הידע, הכלים והיכולות שהיו להם.
האם היו להם דברים שהיום אנחנו נחשוב שצריך לעשו. אחרת? בוודאי שכן. קודם כל כי רק מי שלא מנסה לא טועה לעולם (...) ושנית - נקודת המבט, הכלים והניסיון התפתחו מאוד. דוגמא מובהקת לכך, זה הטיפול (או ההכרה בכלל) בפגיעות מיניות - בדור הקודם זה פשוט לא היה במודעות, אבל זה נכון גם על הגיוון העדתי ועל שלל נושאים נוספים.
בשלל נושאים אנחנו מתפתחים. הגיוון העדתי וממילא ההתייחסות לכך במערכות החינוך הולך ומתפתח. ראשי הישיבות של היום, הם שיקוף של תלמידי הישיבות לפני 30-60 שנה. בעוד עשרים וחמש שנה, כנראה יהיה בערך חצי וחצי ובעוד חמישים שנה, זה כבר לא יעניין אף אחד.
הסיבה *האמיתית* לזה, זה כי גםעברי אנכי

הרבנים האשכנזים למדו כוזרי וכו'

מסכיםזה רק אני
בהכתרה שלנו יצא שצחקנו הרבה על ש'כנזים...קהל אחר.
לא ראיתי בעיה עם הסרטון...אני כן חושב שהציבור הדתי לאומי על ישיבותיו הוא אשכנזי אבל לדעתי זה בעיקר מסיבות היסטוריות ולא גזענות פעילה.

נ.ב אני ספרדי, חובב פיוטים ומקאמים, שמח במסורת אבותי ורואה בה חלק פעיל מהזהות שלי.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך