לפעמים איפוק זה כוח. בהחלט.בן מערבא
אבל לפעמים איפוק זה אינדיקציה ללב ערל, לקהות חושים ורגשות, ולתודעה מעוותת ורקובה.


בן אדם, שטבחו אנסו שרפו חיים והרגו בכל מיני מיתות משונות את העם שלו והדם שלו לא מבעבע ורותח, והוא מתעקש להגיב בצורה שקולה מתונה ומאופקת הוא אדם חולה. פשוט חולה.


הסרטון הזה ממש צרם לי. רואים שלגוי הערבי הזה (חסיד אומות העולם) כואב הרבה יותר ובוער בו מה שקרה, לעומת אותו האיש שיושב לידו וכאילו כל הזוועה הזאת לא נוגעת לו בכלל.


https://rotter.net/forum/scoops1/823489.shtml#27

הגוי אשר בקרבך ערב רב עמלקייםראשיתך
אני אישית לא מזדהה עם הדיבורים האלה על ״ערב רב״בן מערבא

 

נאמר על ישראל ״כשהם יורדים יורדים עד לעפר״ וזה המצב של אותם ערלי לב. שיבשו להם את התודעה ועקרו מתוכם כל שביב של רגש בריא ונכון של לאומיות, נקמה וכו׳ עד שהגענו למצב שבו הגוי מדבר כמו יהודי בריא בנפשו ואילו היהודי מדבר כאילו הוא איזה גוי מהאו״ם. 

מה לעשות שזה קיים? חמישה מיני נשמות ערב רבראשיתך
ואחד מהם מין עמלקי
אני לא התעמקתי בנושא אבל מההבנה שלי מהזוהרחסדי הים

וממה שקראתי, בד"כ עמלקים זה אלו שאכזרים מאוד ופועלים מאכזריות.


משמע גם מהגמרא בביצה (לב ע"ב) שעיקר התכונה של ערב רב זה אכזריות: "הני מערב רב קא אתו, דכתיב ונתן לך רחמים ורחמך, כל המרחם על הבריות - בידוע שהוא מזרעו של אברהם אבינו, וכל מי שאינו מרחם על הבריות - בידוע שאינו מזרעו של אברהם אבינו"

פה זה נובע בעיקר מרחמנות, אם כי יש ביטוי של אכזריות על עמינו.


אני לא אומר שחלק מהמתנגדים למלחמה, הם לא ערב רב, אבל הייתי מגדיר אותם יותר כ'רפאים': "רפאים מינא רביעאה, אם יחזון לישראל בדוחקא מתרפין מנייהו ואית לון רשו לשזבא לון ולא בעאן ומתרפין מאורייתא ומאלין דמשתדלין בה, למעבד טב עם עובדי כו"ם עלייהו אתמר (ישעיה כ"ו) רפאים בל יקומו בזמנא דייתי פקידה לישראל אתמר בהון (שם) ותאבד כל זכר למו" (זוהר בראשית כה ע"א).

זאת אומרת להסביר באופן שטחי, הם מחפשים טובת הגויים על פני ישראל.


אני נזהר מאוד להצביע על מישהו מסויים ולהגיד שהוא ערב רב, אבל וודאי שיש את הרוח הזאת, וכנראה גם יש כאלה בפועל, אבל קשה להצביע עליהם.

אני גם מסכים שמתלווה לזה אכזריות מסויימת על עם ישראל, כי כל ערב רב יש בו עירוב של אכזריות כמו שהגמרא בביצה אומרת.

זה אכזריות טהורה. אכזריות טהורה טהורהראשיתך
הרב שמואל אליהו אמראני:))))

האכזריות הכי גדולה זה לרחם על אכזרים.

אולי בתוצאה. אבל נדמה לי שעמלקים יש להםחסדי הים
מידת אכזריות קשה בפועל.


אולי אני תמים ויש כאלה שבצד השמאלי הקיצוני שבאמת אכזריים.


אני רק יכול להגיד שאני עובד אם אנשים כאלו ואני יודע שבוודאות אצלם זה נובע מרחמים.

..אני:))))

תראה אחרי אירועי יום כיפור אי אפשר להיות עוורים לאכזריות שלהם.

הכאילו 'מוסריות' שלהם זה לכל מה שזר ליהדות/יהודים.

הם אנטישמים עם כל כמה שזה לא הגיוני.


 

איך זה יכול להיות רחמנות כשמאפשרים ומקלים בחיים של יהודים תמימים וחפים מפשע? זה אכזריות לשמה.


 

וכל הרחמנות שלהם על הערבים. תעשה לי טובה. אני לא קונה את זה.

לא קונה את זה שהם דואגים לערבים.

במיוחד שהערבים פרמיטיבים וחשוכים בדעותיהם.

תראי לך יש דעות ישרות. מן הסתם גדלתחסדי הים

באווירה שחינכו אותך בדרך ישר באופן כללי בדעות.


ברגע שבן-אדם גדל עם דעות לא ישרות, אז המידות הטובות שלו הולכות לכיוונים לא נכונים.


אני מסכים שגם אדם פשוט בלי יותר מדי דעות, אז הוא לא יוכל להישאר אדיש כלפי האכזריות הנוראה של הערבים והפיגועים התמידיים ותאוות הרצח.


אבל אדם שגדל עם דעות מעוותות, אז גם המידות שלו הולכות לכיוונים לא נכונים.


ניקח דוגמא קיצונית. אלו מVoice of Peace שהם יהודים שפרצו לקפיטול ועם טליתות ותפילות התפללו ומחו בעד עזה, אני כן מאמין שזה נובע מרחמנות אמתית, שהם מרחמים על הילדים והאנשים הפשוטים שנמצאים בעזה.

רק הדעות שלהם מעוותות, כי הם גדלו באווירה שכל מיעוט מדוכא צריך לעמוד לצידו, והם לא מבדילים בין היהודים בשואה לערבים בעזה.

אני יודע שזה נשמע נורא, וזה כן נורא, אבל אלו דעותיהם. הם חושבים שצריך לעמוד בעד כל מיעוט מדוכא, אם זה יהודים, אם זה הומואים ולסביות וטרנסג'נדרים, ואם זה ערבים.

ברור שיש המון סתירות לוגיות בזה, כמו שראינו שגם ערבים פשוטים השתתפו בטבח, המחבלים מתחבאים מאחורי נשים וילדים, רוב הנשים והילדים מלאים שנאת מוות כלפי ישראל רוצים לפגוע בהם וגם ראינו פיגועים מנשים וצעירים ועוד סתירות.

אבל הם לא חושבים בכיוון הזה, הם שטופים מהשקפה ליברלית שמאלנית קיצונית, לכן הרגש האמתי של רחמים שלהם הולך כלפי עזה.


אני לא טוען שאצל כולם זה נובע מרחמים, ויש באמת אנשים עם כוונות אכזריות וזדוניות שלכן הם בעד עזה, וגם ברור לי שאלו שפועלים מתוך רחמים, יש להם גם סתירות מסויימות ברגש, כמו להכיר שיש חטופים ולהפנות להם עורף וכדומה, אבל אני עדיין חושב שהכוונה הכללית של רובם ברגש זה רחמים, זה רק נובע מודעות מעוותות.


השטיפות מח שיש היום בקולג'ים בארה"ב בדעות מעוותות אי אפשר לתאר בכלל. אני נגיד ממש מתפלא שבת של בת-דודה שלי עם כל הלימוד מגדר וכדומה, מצליחה לעמוד גאה בקולג' שלה בעד ישראל וממש לפעול למען עם ישראל, זה מדהים ולא מובן בכלל.

הסבר יפהנוגע, לא נוגע

גם בשמאל הישראלי (שמעתי גם כמה מהעוטף)-

יש כאלה שהמציאות שטפחה על פניהם גרמה להם להבין שטעו בהבנת האופי האמיתי של הערבי הממוצע, ויש כאלה שממשיכים לדבוק בקונספציה ולהאשים את הימין והכיבוש וכל זה.


אני מקווה שתהיה מסה קריטית של אנשי שמאל שהתפכחו שבעזרתם נוכל לתקן פה דברים.

גם אני חשבתי כמוך עד לא מזמןחושבת בקופסא

גם אני חשבתי שאנשי השמאל הליברלים פועלים מרחמנות מעוותת. שבשם ברחמנות הזאת הם מלאים שנאה לכל מי שלא מסכים איתם ופועלים בדבקות למען מי שהם מסמנים כמדוכא ומסכן גם אם המדוכאים האלו הם לא כל כך חפים מפשע.

מאז הטבח בדרום אני פשוט לא מצליחה לראות את זה יותר.

צפיתי בכמה סרטונים של הטבח הנורא הזה, ומה שיותר מזעזע אותי מהתמונות המזוויעות אלו התגובות של ייפי הנפש הרחמנים. אין להם שום חמלה ושום רגש חיובי כלפיי אזרחים תמימים, כלפי תינוקות. 

התגובות שם היו מלאות בתמיכה מלאה של חמאס וקריאה לשחרר את פלסטין from the river to the sea הם כבר לא מעמידים פנים שהם תומכים בשתי מדינות. 

הם טוענים שישראל היא כוח אירופאי כובש שאין לו זכות להתקיים בארץ ששייכת לפלסטינים "כבר מאות אלפי שנים" (זה קטע אמיתי מסרטון אנטי ישראלי. לפי כל התאוריות והאמונות שיש בעולם בני אדם לא היו קיימים לפני מאות אלפי שנים, אז במובן מסוים הם צודקים, כי הפלסטינים האלו הם לא בני אדם, הם חיות מאוד לא מפותחות)

הם מביעים תמיכה בלתי מעורערת בחמאס ובמעשי הטרור שלהם בלי שום התנצלויות והסתיגוייות. מבחינתם זה בסדר גמור להרוג יהודים ואפילו מומלץ ורצוי. אין להם אפילו טיפת חמלה.

קודם כל אני חושב שיש התפכחותאחואחרונה

הסנטימנט המערבי הוא בעד לצמצם כמה שיותר פגיעה בנפש בכל סכסוך גם תמורת ויתורים, חלק מזה זה המורשת ההומניטרית של האמנות וחלק זה אכזבה פוסטמודרנית ממלחמות כמו מלחמת ויאטנם וכיו"ב, ובאמת הגישה הייתה כאילו הסכסוך הישראלי־פלסטיני זה בערך כמו ה־Troubles של צפון אירלנד, אלא שכיוון שקשה מאוד לפתור אותו צריך להשאיר אותו על אש נמוכה בכל מחיר (... לא כזה שונה מהתפיסה בציבור הישראלי בשנים האחרונות)

 

אז בקרב הציבור הזה דווקא אפשר לראות מידה מסוימת של התפכחות, תלוי עד כמה אותו אדם מוכן לשמוע עד הסוף, כאמור המערביים פשוט מתחרפנים בשנייה שהם שומעים על אזרחים מתים מכל צד אז יש בזה קושי מסוים

 

במחנה הקיצוני יותר אני חושב שמדובר בסנטימנט קצת שונה, זה אותו סנטימנט של ANTIFA / אנרכיסטים / gender ideology שהמשותף להם הוא counter culture

 

הכרתי מישהי שאמרה שזה בסדר לערוך הפגנות אלימות בעד זכויות להט"ב כי הם oppressed והשוטרים מרביצים להם, כמובן הם מרביצים להם כי הם שוברים רכבים, אז היא אמרה שזה מוצדק לשבור רכוש כי נפגעות להם זכויות אדם בסיסיות, בקיצור יותר משזה דיון פילוסופי על זכויות אדם זה teenage angst ושנאה כלפי סמכות

 

הנרטיב הפלסטיני מייצג בעצם איזשהו נרטיב אלטרנטיבי לא רק לציונות אלא גם לנאורות, מנקודת מבט של נאורות קלאסית וואלק זה לא משנה מי כבש למי - התרבות הפלסטינית היא תרבות נחותה של רצח על כבוד המשפחה, מלחמות אינסופיות בין חמולות, עוני, שנאה, נקמה, קיצוניות דתית, סמים נשק ומה לא. אז טוב שבא הכובש הנאור והדמוקרטי ושחרר את הקניבלים מהתרבות הנחותה שלהם. אגב אם זה נשמע ביזארי אז החשיבה הזאת מאוד מאוד מקובלת בתרבויות המזרח הרחוק כמו צ'יינה או יפן (במיוחד בעבר). בכל־מקרה מבחינה סימבולית מדינת ישראל היא השוטר שנכנס לשכונת הפשע ומתחיל לעצור גנגסטרים כדי להשיב את החוק והסדר. אז מי שבאמת מחזיק בערכים מוסריים בסגנון נאורות (היגיון, סדר, מדע) זה הדבר הכי הגיוני שיכול להיות. אבל בארה"ב ובהרבה מקומות בעולם (ובוודאי גם מהגרים מוסלמים מאוד יזדהו עם הסנטימנט הזה) יש סנטימנט פוסטמודרני של אנרכיה, שבו שוטרים הם כוח אלים ומושחת שהורס את העולם (במקום נניח הבלש קולומבו החביב שתופס את ה"רעים") והגנגסטרים הם אנשים עם סיפורים נוגעים ללב שעושים מה שצריך בשביל לשרוד בסביבה קשה (כמו נגיד ג'ורג' פלויד ששודד אישה בהיריון). לכן זה בסדר לרצוח שוטרים כי הם מייצגים את הסדר החברתי הנכון (ההגמוניה של הנאורות) שמאיים על החיים הדפוקים שלהם (לכן גם אפשר לראות gays for Palestine, אין בזה שום היגיון חוץ מהמאבק הסימבולי מול ההגמוניה המודרנית וכמובן מי שלא מוכן לקבל על עצמו סדר חברתי מהר מאוד צדדים אפלים יותר באישיות באים לידי ביטוי החל מהביזות של ה־BLM כלה בעיוורון מוסרי מוחלט), ובכל מאבק מי שזורק אבנים על שוטרים / חיילים / סמלי שלטון הוא מי שצריך להזדהות איתו

צריך המון המון המון איפוק...חסדי הים
לכבוש את מידת הרחמים הזורמת בדמינו.


לגוי הזה שאני מעריך, פחות יש מידת הרחמנות בדמו.

חבל שיוסף חדאד לא הוריד לו באוזן איזה פלאקנוגע, לא נוגע

קטן כזה עם האמה.. ואז עוד אחד בשניה

מעצבן אותו ועוזר לו להוציא את ה"ברבריות המזרח תיכונית" שמתחבאת מתחת לפאסון האירופאי


 

 


 

 

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותooאחרונה

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
לאפצלשי"תאחרונה
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולדאחרונה

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

סליחה, טרמפיסטית יקרהפשוט אני..

נסעתי היום ברחבי ארצנו, בשטח שנמצא מחוץ לגבולותיה הרשמיים של מדינת ישראל (כלומר יו"ש).

 

באחת מתחנות האוטובוס שבהן לא עוברים אוטובוסים,

עמדה נערה צעירה והושיטה ידה לכיוון הכביש.

 

עצרתי לידה, פתחתי את החלון, ואחרי שהבנו שהיעדים שלנו קרובים זה לזה - היא חשה להיכנס לתוך המכונית.

 

אחרי מספר דקות במכונית, הטלפון התחיל לצלצל. על המסך הגדול של הרכב היה כתוב באותיות קידוש לבנה: מוחמד אל חטיב.

עניתי למוחמד, קולגה בעבודה, ביולוג הגאון, בעל מבטא ערבי כבד. 

אתה לא יודע מה גיליתי, הוא אמר לי. אבל אני יכול לספר לך רק אם אתה לבד.

מצטער, מוחמד, יש לי טרמפיסטית במכונית. 

אה, אמר מוחמד, אז נהיה בקשר, הפטיר וניתק את הטלפון.

 

המשכתי לנסוע עוד כמה רגעים, עד שהבחנתי שהבחורה רועדת מפחד.

היא עלתה על טרמפ, ולא רק שהיא שמעה שיחה עם מוחמד במבטא ערבי כבד, אלא היא שמעה שמוחמד קיבל דיווח על זה שיש לי טרמפיסטית ברכב.

כנראה הראש שלה התחיל להריץ סרטים.

 

מיד כשקלטתי את המצב שלה, הסברתי לה שמוחמד עובד איתי, סיפרתי לה על מהות העבודה שלנו, ואפילו הקראתי לה בע"פ את שיר של יום. 

של יום רביעי כמובן, של הביוקר.

התנצלתי על הלחץ ועל החרדה שהיא חוותה.

 

בקיצור,

מסר לקהל הקדוש:

לא לענות למוחמד כשאתם עם טרמפיסטים. וגם אם כן, לא להגיד להם שיש לכם טרמפיסטים.

 

*שם המשפחה שלו כאן שונה כדי למנוע זיהוי. שאר הפרטים נכונים.

 

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך