החלפת השלטון בסוריה אסון לגולן.העם עם הגולן
מדוע?ראשיתך
תארי לך שהמנהיג העתידיהעם עם הגולן
של סוריה יכריז שהוא רוצה לבוא לכנסת לנאום לעם בישראל ולהושיט יד לשלום אבל רוצה בחזרה אדמה סורית שנכבשה. כל זה במקרה ״הטוב״.
במקרה הרע הגולן שהיה שקט כל שנות שלטון משפחת אסד יתחיל לבעבע.
ויכול להיות לדעתך תרחיש טוב באמת?ראשיתך
שהמשיח יגיע. לצערי מלחמההעם עם הגולן
שנגררת למעלה משנה ולא יודעים מתי תסתיים
מכניסה בי רק יאוש.
אלה ברכב, ואלה בסוסים. ואנחנו? בשם ה' נזכיר.ימח שם עראפת
את סוסיהם תעקר ומרכבותיהם תשרוף באש. למה ציווה כך האל? יכולנו לשמור את הסוסים והמרכבות לעצמנו?
לא. כי בה' נשים מבטחנו. הנה אל ישועתי, אבטח ולא אפחד, כי עוזי וזמרת יה אדוניי ויהי לי לישועה.
אתם שמים יותרהעם עם הגולן
אנחנו?! אולי אתה, כל הפוסל במומו פוסל.ימח שם עראפת
אני לא חסיד של ביבי, וגם לא של סמוטריץ' ובן גביר.
החזון שלי הוא למוטט את מדינת ישראל ולהמליך מלך על עם ישראל, מלך דיקטטורי לפי תורה.
אז אני אתך במהרה ובימינו.העם עם הגולן
בוא נמנה ממשלת צלליםימח שם עראפת
ואם שבוע אחרי המלך חוזר בשאלה?נפשי תערוג
זה יהיה עצוב מאד,ימח שם עראפת
איך בדיוק תוריד דיקטטור מהשלטון?נפשי תערוג
אני לא יודע מה אתה מדמיין כשאתה שומע דיקטטורימח שם עראפת
כמובן, יכול להיות מלך רשע כאחאב, שכל העם הולך אחריו. בסיטואציה כזו אני סומך על ה' שידע מה לעשות.
פתח ספר מלכיםנפשי תערוג
כמה פעמים הורידו מלך משלטנו שהמרה את פי ה'?
וזאת היתה תקופה עם נביאים.
אצלנו אין נביאים.
ברוך ה' היו הרבה מלכים צדיקיםימח שם עראפת
למה אתה מחליט שבימינו אין נביאים? בגלל הגמרא בבבא בתרא? זה לא שהנבואה לא יכולה לחזור בכל שלב.
חוץ מזה, מלכות ישראל התפלגה מיהודה, זה סוג של הדחת מלך.
נכון שהיו מלכים רשעים שלא עשו את דבר ה', והם בדרך כלל הושפעו מהעם ולא להפך.
ולפי דבריך, מה בדיוק אתה רוצה? אני מאמין בה', הוא ציווה עליי להמליך עלינו מלך. יהיה מלך לא טוב? נצטרך להחליף אותו. לא נוכל כי העם איתו? טוב, מה בדיוק קורה עכשיו?
איפה ה' ציווה להמליך מלך?נפשי תערוג
ספר דברים פרק יז' פסוק טו'ימח שם עראפת
מלך זו דיקטטורה, הוא מחליט, ולא העם. בשונה מדמוקרטיה, שנבחרי העם מחליטים.
תקרא את כל הפרשיהנפשי תערוג
בפסוק י"ד - ואמרת אשימה עלי מלך ככל הגוים אשר סביבתי.
משמע. רק אם אתה תרצה לשים. תשים.
אין מצווה לשים לכתחילה.
רגע. אם הוא המחליט.
הוא גם הפוסק היחידי בתורה?
אז למה צריך את סנהדרין?
שמא אתה קראי?ימח שם עראפת
לא, הוא המחליט בענייני פוליטיקה. הפרדת דת ומדינה, אם תרצה לקרוא לזה כך.
לא הבנתי מה חידשת.נפשי תערוג
סנדרין שם מתואר הזמן שנצטוו.
בכניסה לארץ.
אבל זה לא סותר את מה שכתוב בתורה. אם תרצה. תשים.
אחרת אתה אומר שיהושע וכל השופטים ביטלו עשה.
ושמואל שמתנגד לבקשת העם. בכלל כופר במצווה הזאת.
(הפרדת דת ממדינה.
משמע. מותר לו להיות חילוני כופר.
או שאתה לא מבין מה זה הפרדת דת מהמדינה)
אם אתה רוצה ללמוד,ימח שם עראפת
לא, כי בזמן השופטים ברוך ה' כבר נבנה בית המקדש, נכון?! או שאתה רוצה לומר שגם ועשו לי מקדש זה רק אם רוצים. הרבה מצוות עשה הם ביטלו, במטוטא מינך.
ושמואל מתנגד לבקשת העם בדיוק בגלל שהם רוצים מלך ככל הגויים.
ממש לא. אתה החלטת שהפרדת הדת מהמדינה פירושה שהמדינה מנותקת לחלוטין מהתורה, בעוד שכוונתי הייתה רשות אחת להלכה ואחת לפוליטיקה, הווי אומר מלחמות וכדו', למשל האם לבצע עיסקה או לא, זו החלטת המלך, שבסופו של דבר אמור להחליט על פי תורה, אבל הוא לא יחליט מה אומרת התורה, לכך יש רשות אחרת.
ואם כל כך מעניין אותך על תפקיד המלך והסנהדרין, פתח נא מסכת סנהדרין ותתחיל ללמוד.
מכיר את הרמב"םנפשי תערוג
גם הוא כותב לפי תיאור זמן
לא כותב "מצווה על ישראל למנות מלך וכו'"
אם המדינה מתנהגת לפי חוקי התורה איפה הפרדת דת מהמדינה?
אתה רוצה להיות דמגוג תהנה לך.ימח שם עראפת
ספר המצוות לרמב"ם:
מצות עשה קעג - למנות מלך מישראל
היא שצונו למנות עלינו מלך יקבץ כל אומתנו וינהיגנו. והוא אמרו יתברך "שום תשים עליך מלך" דברים יז טו.
וכבר קדם לנו לשונם בספרי: "שלש מצות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ, למנות עליהם מלך ולבנות להם בית הבחירה, ולהכרית זרעו של עמלק". ולשון ספרי: "שום תשים עליך מלך - שתהא אימתו מוטלת עליך", ושיאויים לבנו מהכבוד והגדולה, והתהלה, והמעלה עד התכלית האחרון שאין למעלה הימנה, עד שתהיה מדרגתו אצלנו גדולה ממדרגת הנביא ומשאר הנביאים שיהיו בדורו, ובבאור אמרו "מלך קודם לנביא".
כל זמן שיהיה מצות המלך ציווי שלא יהיה סותר מצוה מן התורה, הנה אנחנו חייבין לשמוע מצותו, ומי שיעבור על מצותו ולא ישמע אליו הנה ראוי ומותר למלך להרוג כמו שירצה, כמו שאמרו ישראל על עצמן "כל איש אשר ימרה את פיך" וגו', וכל מורד במלכות יהיה דמו מותר למלך שהוקם על פי התורה.
וכבר התבארו משפטי מצוה זו בסנהדרין ובפ"א מכריתות וז' מסוטה.
אתה יכול לקרוא להפרדת הרשויות באיזה שם שתרצה, או בשמם המקורי: מלך וסנהדרין.
אני מכירנפשי תערוג
בהחלט, לא חולק מכיוון שלא הבנת את פסוק יד'.ימח שם עראפת
אז מה ההסבר שלך לפסוק?נפשי תערוג
לא אם תרצה,ימח שם עראפת
אלא כשתרצה למנות מלך ככל הגויים, לא תעשה זאת, אלא שום תשים עליך מלך אשר יבחר ה' אלוקיך בו.
ואם לא ירצו למנות מלךנפשי תערוג
אז כמו שכתבימח שם עראפת
כמו שכתבתינפשי תערוג
כפי שהראתי לך,ימח שם עראפת
גם לשחוט וכיסוי הדם זה מצוות עשהנפשי תערוג
אבל אם אני לא רוצה לאכול בשר. אני לא אשחט
חיכיתי שתשלוף כבר ת'שפן הזה מהכובעימח שם עראפת
אבל כבר אמרתי לך שזה לא תלוי ברצון העם, כפי שראינו בסנהדרין, שנצטוו למנות להם מלך, למחות את עמלק, ולבנות את בית הבחירה. שלושת אלה הן מצוות לדורות. וכפי שראינו בספר המצוות, הרמב"ם מונה כמצווה את המלכת המלך, שינהיג אותנו, ולא מחלק בין רצו העם ללא רצו.
אתה יכול לחפש ראשון שהכריע אחרת, אבל דעת הרמב"ם ברורה בנידון.
אנחנו נמשיך לחלוק על הבנת המשפט הזהנפשי תערוג
יש כאן כמה אי־דיוקיםאחו
ראשית יש מחלוקת האם זה מצווה או רשות,
"ויש אומרים, שאין פרשה זו מצוה, אלא הודעת דברים, שהקב"ה מגיד מראשית אחרית שכך יבקשו ישראל לעתיד, והתיר להם ה';" (כלי יקר. ובאריכות באברבנאל)
או גישת ביניים:
"ואף על פי כן נאמר כאן: ״ואמרת אשימה עלי מלך ככל הגוים אשר סביבתי״. הווי אומר, שלאחר השלמת כיבוש הארץ, כאשר תשבו לבטח בארצכם, תחושו בצורך למנות מלך למדינה, ומילוי צורך זה איננו רק מוּתר אלא שעל פי ההלכה הוא מצווה.
לפי זה המצווה למנות מלך – ״שום תשים עליך מלך״ – תלויה ועומדת עד שמתעורר הצורך למינוי זה; שכן רק אם העם חש בצורך זה הוא יעריך כראוי את מוסד המלוכה, ולא יראה אותו כאובדן עצמאות שנכפה עליו מבחוץ. [...]
האמת היא, שבאותה העת, זמן המלוכה הנידון בפרשתנו עדיין לא הגיע. כאן אנו עוסקים במלכות העוברת בירושה, והכתוב אומר במפורש שהתנאי המוקדם לכך הוא ירושה וישיבה; אך תנאי זה עדיין לא נתקיים במלואו. אַל יכונן המלך את בית מלכותו לפני שנשלמה מלאכת הכיבוש, ואַל לו לעלות על כס מלכותו העובר בירושה כשהוא מעוטר בעטרת ניצחון במלחמה. האומה עצמה, המאוחדת תחת הנהגת ה׳, בשמיעה נאמנה לקולו, תשלים את מלאכת הכיבוש; ולאחר שתירש את הארץ כולה, תחלק אותה לפי ציווי ה׳ ותחת הנהגתו. לא על זה יבסס המלך את זכותו לכוח ולשלטון; לא בזכות חלקו בכיבוש הארץ ידרוש את המלכות לו ולבניו אחריו. אלא תחילה יש לכבוש ולחלק את כל הארץ, ורק לאחר שכל ישראל יישבו על אדמתם, ויתמסרו לייעוד השלום של האומה – רק אז תגיע העת למלכות." [רש"ר הירש דברים י"ז]
או הגישה המעניינת של רד"צ הופמן:
והנה התורה לא צותה הקמת המלך וגם לא הרחיקה אותה, כי הכל תלוי במעמד האומה, יש זמן שהעם כדאי להתנהג בעצת זקניו וכהניו ושופטיו, ויש זמן שהוא צריך למנהיג יחיד, יש זמן שהוא צריך לשופט (אֵלֶקְטִיף), ויש זמן שהוא צריך לממלכה מאב לבן, והתורה הניחה הדבר לבחירת האומה, ואמרה כשתראו הצורך להעמיד עליכם מלך, תעמידוהו מקרב אחיכם, רק לא ירבה לו וכו׳ והיה כשבתו וכו׳.
///
מלחמות כו' המלך לא יכול להוציא למלחמת רשות בלי סנהדרין (ובשביל מלחמת מצווה, לא צריך מלך)
בכל־מקרה אין זאת הפרדת דת ממדינה כי הסנהדרין הם בעלי סמכות ביצועית
והמלך פועל בשירות הדת
ימח שם עראפת
לגבי הסוף, זה לא מדוייק, הרי אין דנים את המלך.
נכון שהוא תלוי בהחלטות הסנהדרין מתוקף היותו דתי, אבל את שיטת הלחימה למשל הוא קובע.
לא בטוח לאיזה חלק התייחסת,אחו
לגבי זה שאין מוציא למלחמת רשות בלי רשות סנהדרין,
אפשר לדון האם לכתחילה צריך לבקש רשות ואם לא עשה עוון בידו אבל חייבים לשמוע לו,
או שאין לו כלל סמכות כזאת כמו שמשמע מהמאירי:
""אבל שאר מלחמות שהוא עושה מעצמו, מצד רצון או להרחבת גבולו, או לפרסם גבורתו, הרי אלו מלחמת רשות ואין יכול לכוף את העם לצאת בה אלא עפ"י בי"ד של שבעים ואחד"."
///
מה שכמובן מביא אותנו לכך שהסנהדרין נשארת סמכות משמעותית בתחומי הפעילות שלה (הר"ן יקרא לזה שיפוט)
והמלך הוא הסמכות בתחום הסמכויות שלו (מלוכה)
שניהם מהווים נציגים של הקב"ה (במצב הרצוי)
ונצטט את המשך דבריו של הרד"צ הופמן על אתר
"על כן אמרה התורה, שאין למנות מלך אלא אחרי כיבוש הארץ וחלוקתה. תחילה ״וירשתה וישבתה בה״ ואחרי כן ״שום תשים עליך מלך״, רק אז הנך רשאי למנות לך מלך. זאת אומרת, שאין זה מתפקידו של המלך לכבוש ארצות, כי אין זה תפקיד העם הקדוש להיות עם כובש. גם אין זה מתפקידו של מלך ישראל לחוקק חוקים, אלא ״וכתב לו את משנה התורה הזאת וגו׳ ״, הוא חייב להכיר בתורה בתור חוק יחידי. גם אין צורך למנות לשם הגנת הארץ, שכן אם ילכו ישראל בדרכי ה׳ הובטחו בתורה שהשי״ת ישמור אותם, ואם לאו חס ושלום, אף המלך לא יעזור להם כלום, כמו שאמר שמואל: ״גם אתם גם מלככם תספו״. זאת אומרת, כי תפקידו של מלך ישראל אינו אלא להקים את הדת על תלה, להרביץ תורה בישראל, ומתוך היותו נציג העם ומתוך שכל כחות העם עומדים לרשותו, עליו להנחות את העם לקראת מטרתו. "
אתה יכול בבקשה להפסיק להאריך?ימח שם עראפת
מחילה אחי אבל אין לי כוח לקרוא
סתם, בסוף קראתי, למרות האריכות. אני מסכים עם מה שכתבת בתחילה,
רק על דברי הרד"צ הופמן אני מרים גבה.
לא שמעתי שמו מעולם, אבל דבריו מתמיהים מאד. אני מציע שהרד"צ הנכבד יקח לידו תנ"ך ויחל ללמוד משמואל ועד סוף מלכים, ואחר יאמר האם דבריו נכונים אם לאו.
אחשלי היקראחו
דבר ראשון אין מה לעשות לגבי האורך זה הפורמט.
דבר שני של נעליך מעל רגליך לפני הרד"צ הופמן, מגדולי פרשני המקרא בדורות האחרונים
אתה מוזמן לקרוא את הפירוש שם במלואו ולהתרשם
והוא גם לא היחיד שראיתי שמפרש ככה
ימח שם עראפת
עם כל הכבוד לרד"צ, ולכל מי שמפרש כמותו, אני מזמין אותם ללמוד תנ"ך וליהווכח האם נכונים דבריהם.
זה שמלכי ישראל ויהודה התעסקו בזהאחו
לא אומר כלל שזה התפקיד של מלך ישראל
עיקר המלחמות היו:
– עמים שהשאירו
– עונשים על חטאים לאומיים באחריות המלך
– מלחמת עמלק (שמלך ישראל אכן מצווה להילחם)
אני מציע שתצטרף לרד"צ בלימודיוימח שם עראפת
במקום להתנסח ככהאחו
תפנה אותי בדיוק לנקודה שאתה מדבר עליה
מה בדיוק אני אמור להבין אחרי שקראתי שמואל ומלכים?
אם אתה מתכוון לזה שמלכי ישראל נלחמו, כאמור, זה עדיין לא אומר שזאת הגדרת התפקיד שלהם
אם כוונתך למשהו אחר, בבקשה האר את עיניי.
נצי"ב שם
"ככל הגוים אשר סביבותי – לא לענין משפטים מיירי, דזה אסור לנו מלצאת ממשפטי התורה, ומשום הכי הקפיד הקב״ה על ישראל בימי שמואל כשאמרו ״שימה לנו מלך לשפטנו ככל הגוים״ וגו׳ ״. וגם לא לענין מלחמה עם אומות העולם, שגם זה הקפיד הקב״ה ואמר לשמואל ״לא אותך מאסו כי אותי מאסו ממלוך עליהם״, פירוש, לא כוונו לענין משפטים שנוגע לשמואל, אלא לענין מלחמה, שהיו בכל ימי השופטים בלי משגיח קבוע על צרכי הכלל בענין מלחמה עם אומות העולם, עד בוא דבר ה׳ ע״י שופט, אך המה רצו שיהיה מלך משגיח על זה, ועל זה הקפיד הקב״ה. אלא פירוש מקרא דילן ככל הגוים אשר סביבותי היינו לענין הנהגת המדינה, וכמו שכתבתי, דבזה משתנים דעות בני אדם היאך מתנהג יותר בטוב, ומשום הכי נדרש להסכמת המדינה לאמר ״אשימה וגו׳ ״."
לא לזה התכוונתי,ימח שם עראפת
בכל אופן כוונתי לשאול ודוד, והכרזתו של הרד"צ שאין מתפקידו של המלך להגן על העם, מכיוון שאם יקיימו מצוות לא יהיו להם צרות, ואם לא גם המלך לא יעזור להם. אני יודע שנפשך שוקקה להתווכח איתי בעקבות שורות אלו, אבל אין לי כוח.
אה,אחו
במקרה של שאול, העם בעצמו התעקש על מלך שיילחם את מלחמותיו,
ולכן שמואל מוכיח אותם כדברי הנצי"ב, ובסופו־של־ּדבר נבחר שאול (ובהמשך דוד),
אם כי דוד דווקא בגלל מלחמותיו לא היה ראוי לבנות את בית המקדש
בכל־מקרה כמובן יש הגישה השנייה שהתפקיד של מלך הוא כן לעשות מלחמות והיא מסבירה את הכל באופן אחר
גם לי אין כל־כך חשק להתווכח אם אתה רוצה אתה מוזמן לקרוא את שלל הפירושים על "שום תשים עליך מלך" אני בעצמי הופתעתי שיש ריבוי דעות כל־כך גדול בנושא.
מניח שכאשר אנחנו ניעלם ויהיו רק מפלגות שהוא אוהבארץ השוקולד
כל דבר אחר רע ולא משנה מה יקרה, לדעתו כמובן.
מדהים שדמות שלא חיה פה בעלת עמדה כה חזקה על כל דבר תוך שניה.
אישית, אין לי מושג אם זה טוב או רע
היו דברים מעולםימח שם עראפת
רצו בעבר למסור את הגולן, היו בו הרבה פחות תושבים מגוש קטיף, אבל כל הצמרת הביטחונית התנגדה משיקוליים ביטחוניים.
מי שהכי דחפ למסור את הגולןנפשי תערוג
אז מה? נראה לי הוא התבגר מאזימח שם עראפת
אחרי הכל הוא הורה לכבוש את השטח המפורז, במקום להתחפר בגולן ולפנות אותו.
למה לחשוב שלילי?ברגוע
אף אחד בישראל לא חושב בכלל על האפשרות לתת את הגולן, אפילו ארה"ב מכירה בריבונות שלנו שם.
והטרורוסטים שנמצאים בסוריה יהיו עסוקים לפחות בשנים הקרובות במלחמה בין הפלגים השונים, אנחנו לא מעניינים אותם כ"כ.
במקום לחשוב שאולי יהיה כאן לא טוב אפשר להסתכל על הדברים החיוביים שכבר קורים בשטח- שזה בעיקר פגיעה משמעותית בציר השיעי-איראני.
מי האמין שסאדתהעם עם הגולן
על סיני לא החלנו ריבונותברגוע
לא מבין את הלוגיקה שלך, אם לא נתנו את הגולן לאסד במשך עשרות שנים, למה שניתן דווקא לטרורוסיטים שמחליפים אותו?
אפילו השמאלנים הקיצוניים ביותר לא מדברים על לתת את הגולן, לא מבין למה אתה מתעקש לחשוב שלילי.
לא חושב שלילי. פשוט דואג.העם עם הגולן
הסורים עד עכשיו לא דרשו את הגולן, זה היה גבול הכי שקט מאז סוף מלחמת יום כיפור ולדעתי יש סיבה לדאוג. ברור שלא נחזיר אבל הגבול יכול
להיות בעייתי.
אף פעם לא הגענו לנצחון מוחלט אבל הגבול הסורי היה הכי שקט במשך הרבה זמן ולא בכדי. אל תחשוב שמה שאנחנו עושים כעת בסוריה וטוב שעושים את זה יתקבל בשוויון נפש בצד השני.
אני מסכים שהשלטון החדש עלול להציף את עניין הגולןאיתן גיל
וגם יאשים את אסאד המושחת בהתנהלות "לא חוקית" בכל מה שקשור לריבונות על הגולן.
מצד שני, יכול שהממשל האמריקאי יתנה את ההכרה בשלטון החדש בקביעת גבולות מוסכמים לסוריה שאינה כוללת את רמת הגולן, וגם את חבל ארץ הכורדי.
טוב, להשען על אמריקה בעידן טראמפהעם עם הגולן
מה אתה מציע?איתן גיל
אין לי פתרון. רק רציתיהעם עם הגולן
ה' איתנו באש ובמים.ימח שם עראפת
זה ברור . השם איתנו אפילוהעם עם הגולן
כשיהיה לנו ממשלה בלי ביבי וחבר מלקקיו. אפילו אם הימין יפסיק לשלוט במדינה.
למעשה הוא היה איתנו יותר לפני שהליכוד עלה לשלטון.
רק חסרי אמונה דבקים בשלטון הליכוד.
הגבול אמנם היה שקטברגוע
אבל בשנים האחרונות איראן השקיעו המון כדי להכניס נשק ולוחמים לסוריה, בין היתר כדי שיהיה להם עוד גבול ממנו הם או הפרוקסי שלהם יוכלו לתקוף אותנו, והנפילה של אסד הרסה להם הכל. המורדים בסוריה יכולים אולי לעשות לנו צרות בעתיד, אבל זה כלום לעומת מה שאיראן בנו שם.
(וזה עוד בלי לדבר על העובדה שיהיה להם יותר קשה עכשיו להעביר נשק לחיזבללה בלבנון)
השליט החדש בסוריה שונא אותנואיתן גיל
וגם אירן.
סונים שונאים שיעים, ולהיפך.
אבל יותר משהם שונאים אלה את אלה, הם שונאים אותנו.
ולכן לא תהיה להם שום בעיה להמשיך להעביר נשק משמעותי לחיזבאללה.
גם אם הם יסכימו להםברגוע
יהיה לנו הרבה יותר קל לתקוף שם עכשיו כשרוסיה כבר לא מפריעה לנו.
בימים האחרונים אנחנו משמידים את כל המחסני נשק שהאירנים השאירו בסוריה (ביחד עם צבא אסד).
עכשו קל לתקוף כי אף אחד לא מכיר במשטר המורדיםאיתן גיל
אחרי שיתייצב שם משטר, זה יהיה סיפור אחר לגמרי.
תראהבינייש פתוח
לא נתנו את הגולן לאסד, כי הוא רצה להמשיך עם היחסים הקרובים עם חיזבאללה ואיראן, ולהמשיך לסייע במעבר נשק בין הראשון לאחרון. ועכשיו המצב שונה לחלוטין.
מצד שני, כנראה יעברו עוד המון מים בירדן עד שזה יהיה רלוונטי.
נגיע לגשר ואז נעבור אותו.
אפילו השמאל כבר לא חושב על למסור את הגולןברגוע
בלי קשר לזהות השלטון בסוריה.
ובטח ובטח שאף אחד לא ימסור את הגולן לטרוריסטים ששולטים עכשיו בסוריה.
אולמרט היה קרוב למסור את הגולן לסוריםבינייש פתוח
לפני 16 שניםברגוע
ומי אמר שהזמן פועל לטובתנו?בינייש פתוח
בכל הנוגע לרשות הפלסטינית, השמאל מתקדם בקצב של צב זקן, בהבנה שאין שום אפשרות לשלום איתם.
מצד שני, אולי טיול בדמשק פתאום לא נראה כל כך אטרקטיבי.
איך לא חשבתי על זה...
כי רואים את המציאות בסוריהברגוע
פעם היו כאלה שהסכימו לוותר על רמת הגולן תמורת שלום יציב עם סוריה, היום מדובר על מדינה מתפוררת, אין עם מי לעשות שלום.
אתה שם לבבינייש פתוח
לא בדיוקברגוע
תראהבינייש פתוח
יש מצב שהם לעולם לא ילחמו נגדנו עם כל הבעיות הפנימיות שלהם, ולכן מאוד משתלם להם לקבל את רמת הגולן תמורת הדף שבו הם יחתמו על זה.
העניין הוא שאף אחד לא ירצה לטייל בדמשק ב40 שנה הקרובות לפחות. אנשים מבינים את מלכתחילה, ולכן הם לא יחזרו על הטעות של החתימה על הסכם שמאפשר לטייל בקהיר ולהסתכן במאסר עולם על ריגול.
לא נראה שסוריה תחזור להיות מה שהיתה תחת אסדאיתן גיל
היא תחולק ל- 4 או 5 מדינות עצמאיות או פדרטיביות, ושאלת מיליון הדולר היא מי מביניהן תחלוק את גבולה עם ישראל.
אם יהיה לנו שלום עם זו שתחלוק את גבולה עם ישראל, שיהיה לה גם גבול משותף עם טורקיה, יש מצב שנוכל לנסוע ברכב פרטי לכל מקום באירופה.
אתה רציני??בינייש פתוח
יקח לנו יום וחצי להגיע לבלקן, ועוד כמה ימים להגיע למרכז אירופה ולפחות שבוע וחצי למערב אירופה.
לא נשמע כמו משהו אטרקטיבי שכדאי לנצל...
יקח לנו יום אחד להגיע לטורקיה לקניות וללינת לילהאיתן גיל
ואחר כך להמשיך לכל מקום אחר באירופה
להם זה בטוח משתלם, לנו פחות..ברגוע
אם הייתי חי באותה תקופה, הייתי מאמיןימח שם עראפת
בינתיים הרווחנו בגולן את החרמון הסוריקורא נלהב לשעבר
ואת איזור החיץ... והגולן ישאר בידנו בע"ה אם העם ירצה ויאמין בגולן. והעם הצביע ברגליים ואין היום מישהו שבאמת חולם לעשות את האווילות הזאת ולהחזיר את הסורים לשכב על הכינרת והגליל.
ולחשוב שמשטר אסד עדיף בגלל שהיה שקט שם זה ממש לחזור ל7 באוק'.
גם על עזה חשבו שרגוע ושקט וכולם יודעים מה קרה..
אז כמובן המורדים הדעשים-אל קעאדים וכו שונאים אותנו כמו גם אסד הבן שביום פקודה בשמחה היה עושה מה שאביו עשה במלחמת יוה"כ...
אז תמיד נכון שנהיה מוכנים לעמוד בכוננות על המשמר, אבל עכשיו יש מספר הבדלים גדולים ברורים לטובה=
1- זה יצר עבורינו הזדמנות פז להשמיד אחוזים ניכרים מהנשק האסטרטגי של משטר אסד. וכמו שאמרתי- בסוף זה תלוי בנו. כי באמת לדמיין שלאירגוני טרור כאלה יפול כל הנשק של אסד זה מסוכן אבל ב"ה אחרי שמחת תורה אשתקד אנחנו הרבה פחות הססניים הרבה יותר מפוכחים ונחושים. אז תקפנו רציני ויצרנו לנו מצב הרבה יותר נח לנו בסוריה מכל הבחינות... ויישר כח כמובן לראש הממשלה ולקבינט בעניין.
2- מכה קשה לציר האיראני. עוד זרועה תמנון שלה נגדעה. אז אולי תמצא פתרונות אחרים אבל זה יקח שנים- ולהערכתי שנים שאין לה כי ישראל קרובה לרגע שתחליט שתתקוף ישירות את איראן על באמת...
ויש עוד...
ואירגוני טרור לא חסר לנו על הגבול -קורא נלהב לשעבר
חיזבאלה וחמאס גרועים לא פחות כידוע. רק צריך להשכיל לעמוד מולם נכון כמו אחרי שמחת תורה ולא כמו לפניה... 'ואם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה פעמי משיח וכו'
כל עוד יש חטופים, ביהודה ושומרוןהעם עם הגולן
יש יריות והחמס לא הולך לשום מקום בעזה, אנחנו ביסורים ולא מאהבה. לא חושב שזה פעמי משיח.
גם רבי עקיבא פעם חשב שזה פעמי משיח וגרם לשם פלסטינה להדבק בארץ ישראל עד היום.
אז צריך להזהר.
זה באמת לא נשמע טובlililoאחרונה
בסוף הכי טוב זה שלטון יציב
בינתיים הם מהפכנים אבל לך תדע מה יהיה בעתיד
עוד צרות ועוד מלחמות
שאלות שכל אחד צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל והסביר11
💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:
1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.
ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.
( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)
2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד, מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,
שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.
האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?
אני בטוח שלא ראיתם.
ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.
וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.
האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?
לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.
3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,
כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?
הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?
4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.
אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?
ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".
מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.
🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ, יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,
ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?
אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".
שאלות אחרונות לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:
🏆🤺מדוע פוטין הזמין את ארה"ב לדו קרב ,שתנסה להפיל טיל שלו?
הרי הוא כביכול מסכן את היוקרה שלו ואת הכבוד הלאומי של רוסיה.(חפשו בגוגל: פוטין מזמין לדו קרב).
האם הוא לא חושש שארה"ב, שמממנת את כיפת ברזל והחץ,תשאיל/תיקח מאיתנו סוללה ותפיל את הטיל שלו?
💡אולי הוא יודע על יעילות הכיפה והחץ משהו שאנחנו לא יודעים?
6.כידוע נורו אלפי רקטות מעזה לישראל בשבת שמחת תורה. חפשו בגוגל "המספרים שמאחורי 30 הדקות הראשונות" ותראו שבסיום הכתבה מוזכר שדובר צה"ל סירב להתייחס לידיעה (אתר mako).
.
🙈א. מדוע סירב להתייחס,וגם ולא ציין האם,וכמה מהרקטות הופלו על ידי כיפת ברזל?
ב. בפסטיבל הנובה היו כידוע אלפי אנשים, (ההערכה- 4400, ועוד כאלף במסיבה קרובה שלא אושרה ע.י. המח"ט), כולם בשטח פתוח, עם פלאפונים, ואכן הם צילמו הרבה סרטונים.
האם ראיתם סרטון שאנשים צילמו,שמופיע בו יירוט של רקטה, שמגיעה מעזה במסלול אופייני, וטיל כיפת ברזל טס ישר אליה ומיירט אותה?
והאנשים שניצלו לא דיווחו שראו בכלל/כמעט כיפות ברזל באוויר.🤨
ג. בכתבה מ 2/25 שלהלן,נראה שהצבא מרגיש בתמיהות שלעיל. אולי לכן צה"ל טוען בתחקירים: "מסיבות ביטחוניות שלא ניתן לפרטן💤, מספר סוללות כיפת ברזל ברחבי עוטף עזה סבלו מאי-ספיקה בדקות הראשונות של המתקפה. המשמעות – היעדר מוחלט של יירוטים מאותן סוללות" וכו'. איך נדע האם הבעיה אכן היתה רק אי ספיקה", ביטוי יפה… ואולי לא רק "בדקות הראשונות"?🤫
.המשך מאתמול לגבי כיפת ברזל והחץ-הכתבה כאן: https://www.mako.co.il/news-military/2025_q1/Article-a3d2c534ee8c491027.htm
7.רפא"ל סירבה לבקשה רשמית לשלוח איש מקצוע מטעמה שיפריך את הטענות של אנשי מקצוע,👎
על כך שכיפת ברזל והחץ לא מסוגלים ליירט כלום,
והפיצוצים שאנו שומעים הוא לאחר שהטיל לא מצא את המטרה, והוא מתוכנת לפוצץ את עצמו.💥
מה הבעיה, אם המערכות עובדות ויש יירוטים, למה סירבו? שמא יש להם מה להסתיר?
אדרבה, שיעשו שוב ניסוי מסודר לפי הפרוטוקול המקובל בעולם, ויוכיחו בצורה אובייקטיבית שהיירוטים מצליחים.
(ה פניה לרפא"ל והסירוב מוזכרים בסרטון היוטיוב סיכום תמציתי, שם בתיאור,בלחיצה על "עוד".)
8.⚠️ נתון חשוב: עשר שנים לאחר שכיפת ברזל הפכה להיות מבצעית,הודה אלוף פיקוד דרום המכהן ,אליעזר טולדנו, שכיפת ברזל לא עובדת:
הדבר הופיע בעיתון ישראל היום, במוסף שישבת מתאריך 26 בנובמבר 2021.
הנה ציטוט של גולש מתוך הכתבה, מדברי האלוף טולדאנו
אני ראיתי זאת בעיתון המודפס אז):
"אנחנו צריכים להגיע לשם (לנושא הרקטות) ולתת לזה פתרון. אם לא נאמין שזה יעד ריאלי לא נגיע לשם.
זה לא יגמר בשנה הקרובה ,אבל זה היעד".
עולה מדבריו (הבנת הנקרא בסיסית), שאין בזמן הראיון פתרון לרקטת של החמאס.
כל השאלות הללו הן גם לגבי טיל שרביט קסמים=קלע דוד, טילי ברק 8,כיפה ימית וכו'.
צירפתי כאן גם חלק ממה שכתבתי בעבר לשם נוחות .
סליחה על האריכות , אך זה חשוב
שאלת את זה לפני עשרה ימים וענו לך...הסטורי
בקריאה מרפרפת (לא היה לי כח להשוות שורה שורה) לא חידשת כאן שום דבר על השרשור ההוא. אבל גם אם יש כאן נקודת חידוש, אתה מוזמן להוסיף את זה שם, לא רואה סיבה להספים את הפורום.
לגופם של דברים - באזור שלי לא ראו כי לא היו טילים. אבל מאנשים שנמצאים באיזורים שראו טילים שמעתי עדויות רבות על ירוטים.
כן, ההזיות המוכרות של המדען המתוסכלshaulreznik
ראה נאשלג דאשתקד
אם באמת כיפת באזל היא חסרת ערך, אז תשאל את עצמך על כמות הטילים שנורים לעומת כמות הפגיעות והנפילות.
אתה כמובן יכול להגיד שגם זה שקרים וערכו בפוטושופ, אבל את זה ניתן לאושש או להכחיש על ידי 2 טלפונים לחברים שלך מאזורי הספר. זה ממש לא מסובך (בהנחה שאת השיחות לא יערכו בפוטושופ).
אני לא מבין גדול בטילים וכו, לכן על הרבה משאלותיך אני לא יכול לענות (על חלקן כן ודי בקלות...). אבל יש לי כמה וכמה חברים מתעשיית הטילים בישראל ולא נראה לי שהם שותים קפה כל היום ומוציאים הודעות מפוברקות לתקשורת. מדובר באנשים מאוד מאוד חכמים ומסורים וערכיים.
אם יש לך שאלה או הפנייה ספציפית, אתה מוזמן לשלוח כאן או לי באישי ואשלח למישהו מחבריי שעמוק בתחום הזה. ככלל הם לא מדברים הרבה על מה שישראל מייצרת (אחרי הכל המידע מסווג) אבל מניח שתשובות כלליות לשאלות פשוטות הם ישמחו לתת.
ראיתי פיזית. כן.נקדימון
לא שוב.מרדכי
אני חובב קונספירציות, אבל לחזור עליהם כל כמה ימים עדיין ישאיר אותן בגדר קונספירציה, ולא יהפוך את זה לאמת.
הערה לגבי התגובות להודעה על כיפת ברזלסביר11אחרונה
האתר לא נותן כרגע להגיב בצורה אחרת.
א. מי שכתב שזה חוזר על עצמו- סימן שלא ריפרף על כל הטקסט שאומנם הוא ארוך ,,
וגם ולא ראה שחצי מהטקסט הוא חדש לגמרי החל מ:שאלות אחרונות ",
וסימן שלא הגיע להערה שבסוף על האריכות ולהתנצלות על כך.
ב. אין יותר קל מלפסול לגופו של אדם,
במקום להתייחס עניינית לטענות ולאסמכתאות שבהן.
ג. חברים, מבקר המדינה הכיר בתלונה ש הגיש על כך חתן פרס ביטחון ישראל על פיתוח טילים,
וגם ועדה בין משרדית הטילה על ראש המל"ל למצוא פתרון שעובד.האסמכתא ביוטיוב, אוכל לשלוח בפרטי.
אי אפשר לקבל שליטה בסיסית בנושא ,
בלי לראות את סדרת הראיונות ביוטיוב, ולפחות את הראיון סיכום תמציתי
הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות
אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.
אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות
הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".
מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו
אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה
כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.
מקווהארץ השוקולד
עובדתיתשלג דאשתקד
אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.
ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...
למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד
לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."
זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)
בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.
מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויק
ביבי שוב ינצח, למרבה הצערshaulreznik
למרבה הצער - כי ימין הוא לא, לכל היותר, ימין תבוסתני שעושה את מה שהשמאל דורש ממנו. אבל כישורי המשחק של ביבי פועלים ניסים על קהל הבוחרים שלו, ואלה ימשיכו להצביע לו שוב ושוב, עד לפרישתו לגמלאות או לעולם שכולו טוב.
מי היית רוצה במקומו?זיויק
החל מעמית הלויshaulreznik
באמת חושב שנכון שיהיה למדינת ישראל ראש ממשלה הומו?זיויק
יפתח הגלעדי היה 'בן אישה זונה' ופרחחshaulreznik
סמוטריץ יקח את בן גביר...בני ב
סמוטריץ אחרי כזה מלא עשיה אמיתית ולא דיבורים 69 ישובים ,כבישים ביוש, אחלה כלכלה ורוטמן מספר אחת של הרפורמה המשפטית סטרוק פשוט בנתה את יו"ש חוות, גבעות פשוט הכל ... ומילה שלי יש עוד שחקני מפתח שיצתרפו : 1) עופר וינטר 2) צביקה מור 3) בראלה קרומבי 4) ארז בינר רשימה חלקית ...
הימור אם מפת המפלגות נשארת ככה:
הליכוד:32-37
שס:9-11
יהדות התורה:8
הציונות הדתית:8-12
בן גביר:5-7
בנט:5-8
גנץ:8-15
לפיד:10-17
הדמוקרטים:11-16
ישר: 0-5
חדש תל:5
ראמ:5
בלד, המילואיניקים לא עוברים!
אבל הסקרים מראים להפךזיויק
סליחה שאני קטנונימרדכי
בס"ד
סמל ישוב זה אירוע חשוב, ואני ממש לא מזלזל בו. מצד שני אי אפשר להכניס תחת ההגדרה 'יישובים חדשים' את הישובים נריה (450 משפחות), לשם (700 משפחות), כרם רעים (200 משפחות) שבות רחל (150 משפחות) ויישובים נוספים.
יישובים חדשים, בהחלט יש, ב"ה. לא 69.
(ואגב, נא לא לכרוך ביחד את נושא החוות ואת נושא הגבעות. רק לפני פחות מחודש הסבירו לנו סמוטריץ' וסטרוק שזה לא אותו דבר ומה צריך לחזק ומה צריך לפנות)
לגבי הסוגרייםהסטורי
הם בהחלט דוחפים ומעודדים את הקמת החוות והגבעות, לגמרי. תשאל את כל מי שנמצא שם.
מה שטענו שצריך לפנות זה מקומות בהם הבניה העצמאית, מעכבת את הבניה המסודרת שאמורה להיות הרבה יותר משמעותית.
(אין לי מושג מי צודק בוויכוח הספציפי על הפרטים באותו אירוע ומסכים לגמרי שהאירוע ההוא וההסברה סביבו היו אמורים להראות אחרת לגמרי).
אני גם לא יודע מי צודק בויכוחמרדכיאחרונה
גם באופן אישי אני לא רואה הבדל משמעותי בין החוות לבין הגבעות. אבל בשורה התחתונה, שהם הסבירו את המהלך, הייתה הפרדה ברורה בין החוות לבין הגבעות. צד אחד הוצג כמעשה פטריוטי בעוד לגבי הצד השני השתמשו במילים קשות יותר.
במהלך הלילה בית נהרס בגבעת בית ענותאיתן גיל
בתמורה לכל בית שסמוטריץ' הורס בארץ ישראל הוא מוסיף עוד אנטנה בשומרון, וכך בעוד פחות מ- 10 שנים יהודה ושומרון תתמלא באנטנות, אבל לא ישאר שם אפילו בית אחד לרפואה*
*מותנה בכך שבצלאל יעבור את אחוז החסימה, בעוד פחות משנים עשר חודשים.
אתה מטומטם או עושה את עצמך?!הסטוריאחרונה
בדקת כמה בתים נבנים ברגעים אלו ממש?!
(לא מצדיק את האירוע שאיני יודע את פרטיו, בגדול החבר'ה שלך בליכוד התעקשו במו"מ הקואליציוני, שהריסת מקומות חדשים יישארו באחריותם בטענות בטחוניות.
בוודאי שהשאיפה צריכה להיות לבניה מסודרת ומתוכננת ולא למערב פרוע. אמנם המציאות בשטח מצריכה 'נחשונים' שהולכים לפני המחנה).
נקודה למחשבה, ברשותכםמרדכי
אתמול השתתפתי מתוקף עבודתי בכנס 50 שנה לחידוש ההתיישבות בשומרון. היו שם נשאי המדינה, שרים שונים חברי כנסת ואישי ציבור, בהם בין היתר גם ח"כ יולי אדלשטיין. אני חייב להגיד לכם שכמתבונן מהצד, מאוד כאב לי הלב לראות איך הוא נהיה "מנודה" בציבור שלנו.
והאמת זה עוול שאנחנו כציבור עושים לו. אם מסתכלים על נושא ההתיישבות, בין אם זה צפון השומרון וחידוש ההתיישבות בחומש ובין אם זה נושא הריבונות, במשך שנים מי שקידם את זה בכנסת, כנגד כל הסיכויים, היה יולי אדלשטיין. הרבה לפני שסמוטריץ' ובן גביר נכנסו בכלל לכנסת, יולי היה שם כל הזמן ודחף לזה בעבודה באמת קשה.
והיום? בגלל חוק הגיוס (שהוא פעל ניסה להעביר כדי להביא לגיוס חרדים, ואפשר להתווכח על הדרך), מתייחסים אליו כאל מישהו דחוי. זה באמת כאב לי לראות את זה. פתאום אין טיפת הערכה לפעולו, והעשייה שלו פשוט נשכחה.
הרי כולנו יודעים היום "לדקלם" בזכות מי ההתיישבות מתפתחת בשנים האחרונות, אבל היו שם אנשים שפעלו עוד הרבה לפני. לא בממשלות "ימין על מלא", אלא בממשלות שכללו את לפיד וציפי לבני. והם נשכחים היום בצד, מנודים, וזה ממש כואב הלב.
לעומת אדלשטיין, ראיתי שם גם את השרה מירי רגב. מי שהייתה דוברת ההתנתקות ודבררה את הגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון. היא לעומתו התקבלה שם בחיבוקים, נשיקות ובקשות לסלפי מכל עבר.
בואו לא נתבלבל, זה לא בגלל שמירי רגב "עממית" ואדלשטיין ההפך המוחלט מכך. זה פשוט עניין של נאמנות לנתניהו. בי באופן אישי זה העלה תחושה קלה של גועל.
צודק מאודהסטוריאחרונה
הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי
ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:
https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773
@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו
הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:
(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)
(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.
(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.
בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.
הסתת הדיון לא תעזור לך לברוחהסטורי
את הדרשה הזאת:
הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליה - אקטואליה וחדשות
היו צריכים לדרוש השבת בכל בית כנסת באוסטרליה. הדיון האם אנחנו כבר בגאולה או כמו שאתה טוען עדיין לא, הוא חשוב אבל לא קשור.
ההפטרה של השבת דיברה על היעוד האפשרי, כשהיו בארץ ארבעים ומשהו אלף יהודים משועבדים למלכי פרס, והרבה, הרבה יותר צרי יהודה ובנימין. כלומר - השאלה אינה האם דברי הנביאים כבר התקיימו, אלא האם אתה מתנדב להיות חלק, להיות מי שמכין את הכלי שעליו ישרו הבטחות הנביאים.
ר' יהודה הלוי כותב את דבריו, כולל הודאה באשמה על כל שאינו עולה לארץ - כשהארץ חרבה ושוממה, נתונה למאבק תמידי בין הכובשים המוסלמים לצלבנים שמנסים לכובשה. גם מתוך מעט האוכלוסיה הדלה והאומללה שהיתה אז בארץ - היהודים היו מיעוט קטן מאוד. עדיין, יהודי אמור לעשות את הארץ מקום חייו וגם מקום מותו.
הפיגוע אינו סיבה לעלות, אלא קריאת השכמה לעשות את מה שנכון ואמתי מאז ומעולם.
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
אותי הוא הציל אישית.
לפעמים הסוד מקביל לגדרים הלכתיים,קעלעברימבאר
או בדרש.
למשל השאלה אם זה שה' מוריד גשם זה העברה מרשות לרשות.
או הדרש שמכיוון שישראל אנוסתו של מקום אז לא יוכל שלחה כל ימיו.
לעיתים הדרש יורד ממש לדקדוקים הלכתיים אבל באגדתא מקבילה להלכה.
בכל מקרה לא נתנה תורה אז אין תוקף לדיני עבדים. וחוץ מזה מלכות יכולה להפקיע רכוש וגם עבדים, ומלכויות רבות שמלכו בעולם כבר הפקיעו את בני ישמעאל מעבדות (ואגב אם הם עבדים ממש אז לכאורה היה אמור להיות להם דין עבד כנעני שחייב במצוות מסוימות. מאיר שאין אז זה אומר שהם לא).
גם המוציא מחברו עליו הראיה. וגם ישמעאל התערבבו באומות אחרות.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר
להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.
-למה אוהד מכבי?
-התקבלת
בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה
האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימון
בגצ צודק כאןארץ השוקולד
די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.
האם הם עקביים?
לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.
זה לא כזה פשוטהסטורי
כמובן, לא אומר שבכל מצב זה מוצדק. אבל יש בעיה קשה אם חולצות כאלו שמבזות את אלו ששומרים על כולנו ומעבר לכך, מחלישות את מוראה של מלכות.
ואיפה עובר הגבול בין זה לביקורת מותרת על גוף שלטוןארץ השוקולד
אפשר ורצוי וחשוב להביע ביקורת עניינית על המשטרההסטוריאחרונה
לא רואה איך המילה 'חלאות' היא ביקורת עניינית.