למפרע, אם נחזור ל7.10- איך היה נכון לנהל מלחמה?פתית שלג
עבר עריכה על ידי פתית שלג בתאריך כ"ב באלול תשפ"ה 16:57

בינתיים מה שקרה זה שנלחמנו במשך כמעט שנתיים בכמה חזיתות בכפפות של משי, גם בגלל השבויים שלנו וגם בגלל "אזרחי" עזה. המלחמה הארוכה הזאת עלתה לנו יקר כ"כ, גם בחיים ובנפש, גם בכלכלה, גם ביחסי החוץ, גם בקיטוב החברתי (למרות שהוא היה מוצא סיבות אחרות להתפרץ גם בלי מלחמה וחטופים) ועוד ועוד. מצד שני אין ספק שהמלחמה הזאת הביאה גם הרבה טוב, גם במיגור הטרור, גם בהעלאת המורל הלאומי, גם בהרתעה, גם בשחרור שבויים ועוד ועוד.

אתם חושבים שהיתה יכולה להיות דרך עם יותר רווחים ופחות הפסדים?

חוכמת הבדיעבד … אפשר לשאול על כל דבר, על כל החלטהפ.א.
שקיבלנו בחיים


נכון וזה דבר מבורך וחשובפתית שלג
באידאל זה נכון. תחקיר אובייקטיבי תמיד יכול להועיל.פ.א.
איך נכון לנהל מלחמהאיתן גיל

צבאית- הצבא מפיק לקחים מכל אירוע בין אם הוא מצליח ובין אם הוא נכשל.

פוליטית- תמיד יהיה מי שילכלך.

ולכן אני נגד ועדות חקירה בראשות שופטי בגץ

הצבא מפיק לקחים לפי משימותיו שנקבעו ע"י הדרג המד'פתית שלג

ובאופן מקצועי בלבד. לכן לא ברור שכל שאר השיקולים מופיעים שם.

חוץ מזה משנה לשנה הציבור משפיע יותר על מהלך המלחמה, על הצבת היעדים, על הנחיות הדרג המדיני, על אופן ביצוע הפעולה, על ההסברה העולמית, ועוד ועוד. ממילא גם הוא יכול להסיק את מסקנותיו וללמוד מהן.

(הספורט של למצוא אשמים לא בטוח שמקדם משהו.)

מה שאמרתי באותו זמן - נשק גרעיני על העיר עזה באותוספק

יום. 
היום כבר היינו אחרי שחמאס לא קיים, החטופים משוחררים והביקורת הבינלאומית... 

"לאיים אפשר רק אם מוכנים גם לפעול.פתית שלג

הם אינם ילדים ויש ערך לאיום רק כשהוא רציני"

ואם היית מפעיל את האיום, איך החטופים היו יוצאים חיים לא הבנתי.. 

חוץ מזה אכן ביקורת עולמית יכולה להיות חלק מהשיקולים האסטרטגיים. כי יש גבול למה שאפשר למתוח את ה"סבלנות" של העולם. 

שלא לדבר על הקרע הפנימי שיהיה בעם בעקבות החלטה כל כך גדולה שקשה למצוא לה הסכמה רחבה.

תלוי איפה הם היו מוחזקים - ברוב שטחי הרצועהספק

הם היו יוצאים בחיים - אבל תחשוב כמה חיים היינו חוסכים. 

 

העולם שוכח הכל מאוד מאוד מהר וב-08.10, אפילו אנשי השמאל הכי קיצוניים תמכו בלהרעיב את עזה. (תראה איך יאיר גולן דיבר אז...). 

אולי עדיף לעשות משהו אחד עצום שיימשך דקה, מאשר לסבול מהריקושטים כמה שבועות ולחסוך בלאגן של שנים. 

 

אגב, גם הנזק וכמות ההרוגים הערבים בעזה גם היה נמוך בהרבה מאשר הוא עכשיו. 

 

יכול להיות שזה היה רעיון טוב, אבלמתוך סקרנות
הנשק היה פוגע כמובן גם בחטופים חלילה (וכמובן בעוטף עזה).


#רק_אומר.


מה שכן, יש את הצעתו של פייגלין ועוד, לעשות מצור גמור מההתחלה, ומי שרוצה כוס מים-יוצא עם חטוף.

וזה היה עצוב מאודספק

אבל כמה חיי חיילים היינו חוסכים? 

והוא ממש לא היה פוגע בעוטף עזה - זה תלוי בגודל ובמיקום. 

לא חלקתי על זה, אבלמתוך סקרנות

1. צריך לבדוק את הנושא ההלכתי, כידוע, ההלכה היא לכאורה שאסור להרוג יהודי אחד גם אם מצילים ככה הרבה (גילוי נאות, הח"מ גדל בחינוך חרדי, לא מכיר מספיק הלכות מלחמה ואולי מפספס בגדול).

2. אמרת שהיו מצילים את החטופים, אז בסך הכול זיקקתי את הטיעון הזה.

תביא מקוראיתן גיל
אני יודע שאלו היו הטענות נגד היודנראט בגטאותמתוך סקרנות

שחלקם חשבו בתמימות שעל ידי הקרבת מי שהנאצים מבקשים, "מצילים" את האחרים (זה יכול להישמע מגוחך, אבל אני מוצא לזה לצערי מקבילות מסוימות בעסקאות החטופים החלקיות).
הנה הרמב"ם, באדיבות המאמר הזה שמצאתי ברשת (לא התעמקתי, אבל דווקא לפי החזו"א המובא שם, יכול להיות שבמקרה שלנו זה אחרת).

 

הצלת נפש בנפש - עולמות

 

 

הבאת סוגיית יהרג ובל יעבוראיתן גיל
שאינה ממין ענייננו
הם קצת כןמתוך סקרנות

אם בפועל הורגים יהודים, אז בפועל הורגים יהודיים.

אין הבדל מהותי בין זה לבין מסירת יהודי לעכו"ם, למעט נושא הלכות מלחמה שהוא אולי שונה (לא מספיק מבין בזה).

זו סוגיא שונה לחלוטיןהסטורי
הם לא באותו סטטוס כרגע, שאז אסור לנו לבחור מי למוות ומי לחיים. אנחנו נלחמים לשחרר אותם, אם הגויים יהרגו זה לא יכול להיות באחריותנו.
דיברתי על מה שהוצע כאן לזרוק פצצה גרעיניתמתוך סקרנות

שאז זאת פעולה ישירה שלנו שפוגעת בהן חלילה

אה, מחילה לא הבנתי זאתהסטורי
הרמב"ם מדבר על יחיד מול חבורה, לא במציאות של כלל.


לענ"ד, אם יש צעד שיגרום לנצח במלחמה ולהציל את חיי הכלל - היחידים לא אמורים להיות שיקול, כמו ששולחים חיילים לקרב, גם כשיודעים שחלקם לא יחזרו.

יכול להיות, לכן אמרתי שהלכות מלחמה זה שונהמתוך סקרנות

 כמובן שגם לזה צריך מקור, אבל זה יותר המגרש שלכם משלי (כמי שגדל בחינוך חרדי)

זה לא קשור למלחמהספק

1. אתה לא רוצח יהודי בכוונה - אתה נלחם ועלול בטעות גם להרוג יהודי תוך כדי לחימה. 

2. לפחות בהתחלה - עד כמה שהבנתי - ידענו באיזה אזור רובם נמצאים. היה אפשר להימנע מאותו אזור. 

לא שאני מתנגד לרעיון העקרוני של השמדה אבלה-מיוחד
זה לא יכול לגרום נזק גם לנו פצצת אטום?
אז תמיד אפשר לזרוק פצצת מימדקעלעברימבאראחרונה
יש מול עזה שתי נקודות שתוקעות אותנוהסטורי
החברה הישראלית, רגישה מאוד לנושא השבויים, רגישה מידי. ממילא הוצבו בהגדרה שתי מטרות, שלא רק שאינן מסתכרנות, אלא הן סותרות. הלחימה נעשתה תחת אזהרה שלא לפגוע ולא לגרום פגיעה ולא לגרום למחבלים לפגוע בהם וממילא היתה לחימה עם ידיים קשורות.


בעומק, עוד נושא מעיק מול עזה - הפחד באליטה הישראלית מהמושג 'כיבוש'. לכן כל כך נזהרים שלא לשלוט באוכלוסיה, מה שגורם שמאפשרים לחמאס להמשיך לשלוט בה. אם היו מקימים ממשל צבאי, שהוא בעצמו מחלק את המזון שאנו נאלצים לאפשר לאזרחים שם ותוך בדיקה שאינם שייכים לכחות האויב - כנראה היינו מזמן אחרי.


העובדה שבאירן, בלבנון ובסוריה פעלנו בצורה שגם אם עדיין צריך לנקש עשבים שוטים - סה"כ ברור וחד משמעי מי ניצח. שם אין חטופים ושם אנחנו לא צריכים להתחייב למשמעויות של שלטון על האזרחים.

נקודה אחת בלבד תוקעת אותנו- הקפלניזםאיתן גיל

ללא הקפלניזם ששולט אבסולוטית בתקשורת היינו מסתערים על עזה במתווה נחשון וקסמן, וגם אם מאתיים וחמישים חטופים היו משלמים בחייהם, הם כרבע ממספר החיילים שנפלו בעזה, ולמרבה הצער זה עדיין לא סוף פסוק.

חמאס היה נכנע וממוגר באופן סופי ומוחלט בשבוע הראשון או השני למלחמה, והישמעאלים היו מגורשים משם לכל הרוחות בזמן שדעת הקהל העולמית עדיין מזועזעת ממעשי הזוועות של הנאצים דוברי ערבית.

יודגש, גורל החטופים מעניין את קפלן כמו שאיכות הבננות בונצואלה מעניינת אותי... יצירת כאוס במדינה, ודה לגטימציה לכל מה שריח יהדות נודף ממנו מנשימות את הקפלניזם, ורק העילה מתעדכנת ומתחלפת... פעם זה יוקר המחיה, ופעם זה קורונה, ופעם זה רפורמה, ועכשו זה חטופים. 

עסקת ג'יבריל נולדה לפני שנים רבות...הסטורי
עסקת ג'יבריל לא העסיקה את צהל במשך שנתייםאיתן גיל

וגם, החשש מרון ארד נוסף הכניע את הדרג המדיני והצבאי כאחד.

זלא"ד

עסקת ג'יבריל הרימה את האינטיפדה הראשונההסטורי
ובעצם גילגלה את אוסלו


וכן, היא היתה תקדים לזה שמדינת ישראל נכנעת לדרישות חוטפים.


בוודאי שיש גורמים פוליטיים שרוכבים על העניין, אבל אי אפשר להתעלם מכך שיש אצלינו סנטימנט ציבורי, שבו הדאגה לשבויים המוכרים, עם שם ופנים, משבשת את יכולת קבלת ההחלטות ההגיוני כמדינה וצבא.


אגב נחשון וקסמן הי"ד - הימ"מ טען שאין התכנות להצלחת הפעולה, אז שלחו את סיירת מטכ"ל, למרות שאינה מיומנת בפעולות כאלו.

אני מבין שזה סותרפתית שלג

מצד שני התעלמות מהרצון לכבוש, והתעלמות מהרצון לשחרר את השבויים- היתה קורעת את העם באופן שכנראה לא היה משתלם לטווח הארוך.

 

חוץ מזה באמת בשבועות הראשונים למלחמה היה יכול להיות יחסית קונצנזוס לכיבוש וגירוש מוחלט. רק שעניין השבויים עמד כנגדו.

בוודאי שיש רצוןהסטורי
היה אפשר גם לתמוך במבצעים צבאיים לשחררם - שהם לא סותרים את מטרת הנצחון.


אבל, הצבא פירש, אולי שלא בצדק את שתי המטרות כך שנמנע מכל פעולה צבאית באזור שאולי יש סימנים שיש באזור חטופים - מה שמנע הרבה פעולות צבאיות וסיכן שלא לצורך את כחותינו.


בסופו של דבר, אני מסכים. יש בחברה הישראלית רגישות גבוה לחטופים עם שם ופנים, רגישות שגורמים פוליטיים העצימו מסיבות בזויות. הרגישות הזאת מאוד מקשה.


אם לנתניהו היתה את הצעומה הפנימית, להבהיר ביום השני של המלחמה, שיפעל בסוגיית החטופים רק לפי מסקנות וועדת שמגר - כנראה כבר היינו מנצחים.

אגב, מי שממש עקב אחרי הסתירה הזאת והשלכותיההסטורי
זה עקיבא ביגמן, הקדיש לכך כמה וכמה פרקים מהפודקאסט שלו וגם פרסם מאמרים המתארים את האבסורד בהתנהלות הצבא בגלל הסתירה הזאת. אפשר לחפש באתר מידה, או בפודקאסט 'אידיוטים שימושיים'.
אני לא בטוח שהיה אפשר אחרת בצורה דרמטיתנקדימון

חלק ניכר מההתנהלות הושפע מביידן וצאצאיו האידאולוגיים, ופירות הבאושים של זה כבר התקבעו.


הרי גם השמאל המטורף, באותם רגעים ראשונים, דיבר כמו ימין שפוי. אם טראמפ היה באותו זמן, היינו יכולים לעשות מה שצריך. היה מומנטום, והוא נגמר.

המתפכחים התפכחו שוב, מה שנקרא, וחזרו לסורם.

עכשיו הרבה יותר קשה לעבוד.

המלחמה הזו הייתה צריכה להיות כבר מזמןshindov

אלא שהצדיקים הטהורים אייזנקוט וגנץ לא רצו להיכנס לעזה. וחיו בדימיונות ובשקרים ביודעין. ושלא נשכח, הכל אוסלו אבל הכל. וארור מי שהביא אותם לפה!!!!! אין סליחה ואין מחילה.

נדמה לי שהדבר החד משמעי היחידי שאפשר לומראורין

הוא שלא היה צריך לאפשר מזון מים חשמל לעזה. 

אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאראחרונה

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאראחרונה
אכפת לי
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
אידיוט.ימח שם עראפת
אדרבה, הערבי ההוא עשה פיגוע רציני בכך שהציל אותך.
אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

אולי יעניין אותך