ערעור אמות הסיפים של הפורוםרכס רמת מגרון
בע"ה


ארץ מולדתם של עם ישראל הוא במצרים. עד כמה שהצלחתי להבין, הפורום הזה עוסק בענייני ארץ ישראל.

מנהלים, נראה שיש 2 אפשרויות:
א. לשנות את שם הפורום לארץ חמדה, ארץ ישראל, ארץ זבת חלב ודבש או כל הצעה אחרת.
ב. לאכוף את הנושא המקורי- ארץ מצרים. כל הודעה שלא תכתב בנושא הפירמידות, החרטומים וכתב ההירוגליפים- ידרש להימחק מחוסר קשר לנושא.


לתשומת ליבכם. תודה.

בציפיית הישועה.
זה ממש לא נכון מה שאת כותבת..משהו טוב
ארץ מולדת זה המולדת של עם ישראל בתור עם..  (נהינו לעם רק ביציאת מצרים..)

    ואם את מתיחסת ללפני שנהינו לעם אז יעקב חי בא"י לפני שהוא ירד למצרים בגלל הרעב...
נכון. עם ישראל 'נולד' ביציאת מצרים.רכס רמת מגרון
בע"ה


עד כמה שזכור לי, זה היה 40 שנה לפני הכניסה לארץ.

יעקב הוא לא עם ישראל.


בציפיית הישועה.
לרכס רמת מגרוןsss2
יעקב הוא כן מעמ"י ישראל, אנחנו צאצים שלו ואנחנו קרואים על שמו(בנ"י)
סיפור שיש בו כדי לשפוך אור על הנושא...אריאל יוסף

כמה דקות לאחר שעלה על מיטתו ר' יעקב, מנכבדי ירושלים, לאחר שסיים אמירת תיקון חצות בבכיה גדולה, נשמעו דפיקות עזות בפתח הבית.
בני הבית התעוררו בבהלה, כשחשש כבד ממלא את ליבם. היה ברור כי היחידים שיכולים לדפוק בשעה כזו ובגסות שכזו, הם שוטרים תורכים, ומהם יכולות לצמוח רק רעות.
בדחילו ורחימו ניגש ר' יעקב ופתח את הדלת. השוטרים התפרצו פנימה, תפסו את ר' יעקב והחלו לגרור אותו החוצה. אחד מבני המשפחה שהעז לפתוח את פיו, זכה לתשובה כואבת מקת של רובה.

בתחנת המשטרה אמר החוקר לר' יעקב כי הוא מואשם במרידה בשלטון היות והתבטא בביטוי מזלזל כנגדו. ר' יעקב נחרד היות והוא ידע כי משמעות הדבר עלולה להיות מוות או לכל הפחות גירוש מהארץ. לאחר כמה ימים הוציאו את ר' יעקב מחדרו והודיעו לו כי הוא משוחרר לביתו. הסתבר לו כי יהודי ירושלים אספו סכום כסף נכבד ביותר ובעזרת כל הקשרים האפשריים שיחררו אותו על ידי נתינת שוחד למושל המקומי. החוקר בתחנת המשטרה היה כעוס ביותר, ואמר לר' יעקב כי לא יעזור לו דבר שכן בקרוב הפחה הולך להוציא צו האומר כי כל יהודי שלא נולד בארץ יגורש ממנה, וממילא ר' יעקב יגורש מהארץ אלא אם כן יוכל להוכיח כי נולד בארץ או לכל הפחות ישבע על כך.
כששוחרר ר' יעקב פנה אל הרב יהודה מימון וסיפר לו על דבריו של החוקר. הרב נבהל מאוד מגזרה איומה זו, והחל לדון בשאלה האם על מנת להשאר בארץ מותר להשבע לשקר. הרב מימון פנה בשאלה אל רבה של פתח תקוה הרב אבא ציטרון ויחדיו דנו שעות רבות בשאלה. כשלא הגיעו להכרעה פנו אל רבים מגדולי ישראל שחיו בארץ, אולם אף אחד לא רצה לקחת על עצמו את האחריות בשאלה חמורה זו. בראותם כי אין בידם להגיע להכרעה מעשית, הציע הרב ציטרון לשלוח את השאלה אל חותנו הרב יוסף רוזין-הרוגוצ'ובר שהיה גדול הדור ולשמוע את חוות דעתו בנידון. תשובת הרב לא איחרה לבוא : "ודאי שמותר, עיין כתובות דף ע"ה". על הפסוק: "לציון יאמר איש ואיש יולד בה והוא יכוננה עליון" (תהילים פ"ז) דורשת שם הגמרא: "אחד הנולד בה ואחד המצפה לראותה" ומפרש שם רש"י: "המצפה לראותה יקרא מבניה...".
(מתוך העלון השבועי של תנועת קוממיות, www.komemiut.org, מופיע גם באתר 'ישיבה')

סיפור יפה ולא קשוררכס רמת מגרון
בע"ה

אני מניחה שגם אתה נולדת בארץ ישראל, וכך רוב חברי הפורום. האם זה אומר שעם ישראל נולד בארץ ישראל? לא.

יש פרטים שנולדים בארץ, עובדה. אבל כנסת ישראל, הכלל- נולד במצרים.



בציפיית הישועה.
כל כלל מורכב מפרטים...אריאל יוסף
וכל פרט מעם ישראל-מולדתו היא ארץ ישראל וכל או"א מעמ"י (וממילא-מהכותבים בפורום) שייך לזה ומתברר כי זו מולדתנו-גם אם 'טכנית' 'נולדנו' במצרים. השייכות שלנו-היא לא"י.
אני נולדתי באמריקהרכס רמת מגרון
בע"ה

אז התאוריה שלך כבר לא עובדת?

כלל הוא לא מקבץ של פרטים. מקבץ של פרטים הוא מקבץ של פרטים.



בציפיית הישועה.
קרא/י שוב את הסיפור...אריאל יוסף
הרי בשביל זה הבאתי אותו-לכל יהודי יש שייכות לא"י וע"כ מותר לו להשבע שנולד בה גם אם אין זה נכון מצד המציאות הטכנית. מקום הולדתו של כל יהודי-מעצם היותו יהודי הוא א"י. הקיום של כלל ישראל כאומה הוא רק
 בארץ ישראל ומחוצה לה אינם נקראים 'כלל' אלא פרטים בלבד! (עי' זוהר ויקרא, צ"ג:, )
לשיטתך-מהו כלל?
מושג מיסטי?
מה הביטוי שלו במציאות?
(עי' ס' המצוות לרמב"ם עשה קנ"ג, שו"ת חת"ס ח"ב יו"ד סי' רל"ד)
אם יעקב הוא לא עמ"י אז 10 השבטים כן!!!!!sss2
ו10 השבטים נולדו בארץ!!!!!!
רק בנימין נולד בארץ.רכס רמת מגרון
בע"ה

[ועל כן קראנו כך לבננו... ]


בציפיית הישועה.
מה את בעצם מנסה להוביל פה?רחלקה
בעזהי"ת.
 
בירור משמעות של השם "ארץ מולדת" והשפעתו על תכני-הפורום?
תפדאל. אך אז זה לא אמור להיות פנייה למנהלים, אלא לכל גולש וגולשת.
 
לענ"ד השם של הפורום הוא שם סימלי ביותר. אין לו משמעות כ"כ כבדת משקל כמו שעולה מהודעתך.
 
ובצורה ספציפית:
אולי בארץ מצריים נהיינו לעם, אך ארץ ישראל מזככת אותנו, ומגבשת אותנו מבחינה לאומית. ארץ ישראל זה הבית שלנו. בארץ ישראל מתרחש שלב ב' של ה"לידה" שלנו..
[ועוד משהו- הרב טייכטל הי"ד משווה בספרו "אם הבנים שמחה" את ארץ ישראל לאמא (עיינו שם להרחבה). זו האמא שלנו. היא היא שילדה אותנו..]
רפורמה.רכס רמת מגרון
בע"ה


ארץ ישראל אינה מולדתנו.

בעצם, זוהי מעלה גדולה שלא נולדנו כאן. אם כפויה על בניה. אדם לא בוחר את הוריו, הוא נכפה להיוולד במשפחה מסוימת, וכמה שינסה לחמוק- לנצח הוא ישאר הבן של אמו. לעומת זאת, קשר כמו של בני זוג, הוא קשר בחירי, וממילא- גובה יותר. הוא לא כפוי ומוכרח, אלא מתוך מודעות נבחר.

ארץ ישראל לא כפויה עלינו, בחרנו בה [ובמידת מה, היא בנו. אבל זה לא העניין.]. אנחנו אוהבים אותה, וקשורים בה- לא מתוך כפייה וחוסר ברירה.

וזאת בניגוד לכל שאר עמי הארצות: צרפתים הם כאלה כיוון שהם נתקבצו יחדיו בצרפת, גרמנים בגרמניה. מה שמאחד איטלקים זוהי ארצם, איטליה.

יש בארץ גם היבטים של אם. אבל היא הרבה יותר אישה מאשר אם. ראית פעם בני זוג יוצאים לסיבוב והאישה אומרת לבעלה שיקח סוודר? בכל אישה יש פן של אם...

בציפיית הישועה.
מה את אומרת?אוריין
בס"ד! הרב כהנא צדק!
ארץ ישראל כפויה עלינו וחובה על כל יהודי לגור בארץ ישראל. (זה לא סותר אתזה שאנחנו אוהבים את ארץ ישראל..) ארץ ישראל זה זכות שהיא חובה!!!
כהוספה לאורייןרמ"ג
א.ארץ ישראל היא בחירה שלנו כמו שבקבלת התורה נכפה עלינו ההר כגיגית-תקבלו כזכות או תקבלו-כחובה ויהודי שלא רואה רואה את זה כזכות זה יבוא לו באמאמא כחובה.
 
ב. אל תשכחי שרק בימי יעקב ירדו למצרים בגלל הרעב, יצחק נולד בארץ וכו' ואם יעקב זה לא עמ"י אז אנחנו כן מהארץ כי רק יעקב ירד למצרים, צרפתי שהוריו היגרו לחו"ל ושם הוא נולד ואח"כ חזר לצרפת, צרפת היא ארץ מולדתו.
[תבואי לבקר אותי יום אחד!]רכס רמת מגרון
בע"ה

א. במידת מה, נכון.


ב. נכון, יעקב נולד בארץ, אבל האומה 'נולדה' במצרים. מצרים הוותה כור היתך לאומה הישראלית, ולא לחינם. הולדת העם התאפשרה רק מתוך המציאות שנרקמה שם, בגלות ובשעבוד מצרים.


בציפיית הישועה.
בעז"ה אמן!!!!!!!!!!!!אותך ואת ביני כוכבארמ"ג
לפי ההבנה שלי,רחלקה
בעזהי"ת.
 
בקשר של עם ישראל לארצו יש 2 מימדים:
מימד בחירי ומימד טבעי/כפייתי.
הקב"ה "התאים" לעמ"י את ארצו- את ארץ ישראל. קידש אותה משאר הארצות. ועם קדוש יכול לממש את יכולותיו בצורה אופטימלית רק במקום קדוש (אורות א"י).
בנוסף, אנו מצווים ליישב את הארץ, ולגור בה, ולכונן בה שילטון יהודי. וזה כמו כל מצווה אחרת בתורה (אם לא יותר- "ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה").
ומצוות עושים בין אם רוצים ובין אם לא. בין אם מבינים את הטעם שלהם ובין אם לא. מחוייבים וזהו, סוף פסוק.
זה^ הצד של ההכרח.
ומצד שני- ב"ה בדורינו זכינו למעלה גדולה יותר- לעלות לארץ ישראל, ולהאבק עליה מתוך בחירה ואהבה גדולה לארץ. מסירות נפש ממש. זו זכות, אבל זו דרגה אחרת.
לא בכל דור מגיעים למצב כזה.
 
בואי נגיד ככה- הבסיס זה החיוב ליישב את הארץ (כמו בעבודת ה'- יראה), והשלב שאחריו זה הבחירה (אהבה).
 
 
[כפי שכתבתי לעיל- אנחנו לא כמו הצרפתים והאיטלקים; הם התאחדו רק כי הם גרו באותו מקום, וזה נוח שתהיה רשות שתארגן את הכל (מדינת לאום אתנית), ואילו אנחנ יותר קרובים להגדרה השניה- מדינת לאום פוליטית- אנחנו מאוחדים סביב ערכים=דת=התורה.
 
 
הגדרות לשימושכם:
מדינת לאום אתנית – התגבשות הלאום והגדרת הזהות הלאומית מבוססת על יסודות שאינם פרי בחירה, כמו היסטוריה, שפה ומוצא משותף, יותר מאשר על יסודות שהם פרי בחירה, כמו ערכים ואידיאולוגיה משותפת.
מדינת לאום פוליטית – התגבשות הלאום והגדרת הזהות הלאומית מבוססת בעיקר על יסודות שהם פרי בחירה, כמו ערכים ואידיאולוגיה, ומבוססת פחות על יסודות אתניים.
איך ידעת שהיום הבגרות באזרחות?צחקן
זה מחר, לא?רחלקה
בעזהי"ת.
 
וזה לא קשור..
החומר של הבגרות באזרחות מלווה אותך לכל החיים.
לפחות את מי שמכיר במדינה דמוקרטית ובחוקיה.
רכס? קראת?רחלקה
גם במגילת העצמאותשמי תכלת2
הניסוח של מגילת העצמאות לא נכון.
"בא"י קם העם היהודי" לא נכון. עמ"י נהיה לעם במצרים.
ממתי מגילת העצמאות מהווה אסמכתא היסטורית?רחלקה
בעזהי"ת.
 
היסטורית-היסטורית, הכוונה.
לא 60 שנה אחורה..
קם העם היהודי, לא נולד. תקומתו התרחשה כאן,לא לידה.רכס רמת מגרון
אם כבר מדברים על לידה...חשבשבת
אז עמ"י נולד במדבר סיני בקבלת התורה
 
 
אוי, משועממים.קטיף שנית
יש דרכים יותר פרובוקטיביים לפתוח דיון.
השאלה היא איך מגדירים מולדת.dan_land
עם ישראל זה הרבה אנשים במהלך הרבה דורות שנולדו בהרבה מקומות.

אז אם מולדת זה איפה שעם ישראל נולד אז יש הרבה מולדת כאלה.

אבל אם מולדת זו הארץ של העם אז ברור שארץ ישראל היא הארץ של עם ישראל.

גם אם מולדת זו השאיפה, אז מהאלפיים שנה האחרונות אפשר לראות שהשאיפה של
עם ישראל זאת ארץ ישראל.

עובדה-
כשבני ישראל יצאו ממצרים קראו למה שהיום ארץ ישראל כנען כי זאת הייתה מולדת
הכנענים.

התחילו לקרוא לארץ ישראל רק כשהארץ התפלגה לארץ יהודה וארץ ישראל.

ודרך אגב:
1)ביציאת מצרים בני ישראל לא היו עם כי אם הפירוש המילולי של בני ישראל(הבנים
של ישראל)

2)עם ישראל לא נולד במדבר אלא גובש ולוכד בתור עם במידבר

3)עם ישראל הפך לעם רק אחרי כיבוש הארץ כי אז שלא כמו היום הארץ היתה
הסיבה לגיבוש קבוצה ולא דעות/משפחה וכו'.
עם ישראל זה לא מקבץ של פרטים.רכס רמת מגרון
בע"ה

'עם ישראל' הוא כלל, של כל פרט מופיע את כוחותיו ותכונותיו של אותו מכלול. קצת כמו השמש: כל קרן עומד בפני עצמה, אך מופיעה את התכונות של המכלול השמשי.

אם כך, זה לא לחלוטין לא משנה שסבא אחד שלי נולד בצ'כסלובקיה והשני באמריקה.

מולדת זו לא שאיפה, מולדת זה מקום לידה.

בסדר, אז נגיד שלא קוראים לארץ הזו ארץ ישראל. עדין, לידת העם לא היתה בטריטוריה המכונה כך כיום.

1. בני ישראל נהיו לעם ביציאת מצרים. תסתכל על כל מפרש אפשרי בפרשת בא או אולי בשלח בסיפור ההוא של קידוש החודש. ועל כן נקראת מצרים 'כור הברזל' בדברים ד כ, שבכור ניתכים מכלול חתיכות לגוש אחד. המהרל בגבורות ה' מדבר על זה הרבה.
2. ישראל התהוו לעם בצאתם ממצרים.
3. 'עם' זה לא קבוצה מגובשת סביב אידיאה או תחביב משותפים. לא כל מי שחבר בקבוצת כדורגל כלשהי הופכים לעם אחד.

בציפיית הישועה.
למה? דווקא זה היה מתודה טובה נראה לי... רכס רמת מגרון
מסכים לגמריהבעטליר החמישי
בס"ד
זה דווקא מאוד חשוב נראה'לי. קראתי מאמר על ה"ציונות החילונים של המרגלים"(הרב חגי לונדין, אם אני לא טועה), הם שרו "כאן ביתי פה אני נולדתי"- במדבר, ולכן יש לי קשר למדבר("...או במדבר הזה לו מתנו"). הקשר של עמ"י לא"י הוא בלי קשר ישיר למולדת. אלא כיון שהיא הובטחה לאבות, או כמאמר חז"ל: "ארץ ישראל ירושה לנו מאבותינו". אנו צריכים לזכור מה העיקר. במקרה נולדנו פה, אבל זה לא קשור לקשר עם הארץ.
"במקרה" לא נולדנו פה.רכס רמת מגרון
הטעות היא תוצאה של מהר"ל גבורות פרק א'אנונימי (פותח)
עיינו יחזאל ט"ז שם דווקא משמע שנולדנו בארץ (עד כדי כך שהנביא מצביע על קשר ביננו לאמוריים והחיתיים)
כמובן שזה ענין של הסתכלות ולא ענין של אמת כי המקום שנולדינו כעם זוהי הגדרה שאפשר להגדיר על פי כל מיני פרמטרים, לפעמים צריך לזכור שבאנו מאפס ולפעמים לא
זו השוואה שלילית הבאה כתמיההרכס רמת מגרון
בע"ה

על השיוויונות המוסרית של ישראל לגויים שלא בצדק, שהרי עם ישראל הוא לא כל כך שפל כמו העמים האחרים, אז למה הוא מתנהג כך?


בציפיית הישועה.
אולי מולדת זה מילשון מולדה ולא ילודהdan_land
שלכאן אנחנו רוצים להיות הכי קרובים.

כמו מולד הלבנה שזה לא אומר שהירח נולד מחדש(כמו שהרבה חושבים) אלא הזמן שהירח הכי קרוב לשמש....
אהבתי את השאלה -הצלחת לעורר את מחשבתי הרדומה!אנונימי (פותח)
1."אילו העמידנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה -דיינו
2.אילו נתן לנו את התורה ....- דיינו"
1.למה דיינו?כי מעצם העמידה לפני הר סיני - נולדנו מחדש.
2.ולמה שוב דיינו?כי בנתינת התורה קיבלנו את המהות הפנימית שלנו כעם באופן בחירי.
הרב קוק מסביר שבאחרית הימים לא יצטרכו לחפש את השידוך בכל מקום בארץ. אלא כל אחד ימצא אותו בסביבת מגוריו - כיון שכל אחד ימצא במקום המתאים לו באי עפ שורש נשמתו. השבטים בעבר היו מסודרים עפ מה שהיה מתאים לשורש נשמתם וגם בעתיד כך יהיה. ונראה שהדיוק שלך הוא עפ הפשט. אבל אם בענייני נשמות עסקינן נשמת אי מקורה בארץ ישראל.( וקבלת התורה  בכוונה ניתנה במקום נטרלי.) אפשר לקרוא לפורום - ארץ אשר נשמת האומה חוצבה בה- אבל נשמע פחות מצלצל-לא?
מקוה שדייקתי!
^^ יפה...רמ"גאחרונה
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך