יש לי שאלה רצינית:אנונימי (פותח)

מישהו יודע למה חרדים לא פועלים לגור בשטחים?

אני רוצה להדגיש שלא בא לי לשמוע קללות או זילזולים על אנשים וכו'

אני רוצה לשמוע תשובה הגיונית, ואם מישהו לא יודע שלא ינחש, אני רוצה לדעת מה הסיבה של הרבנים

אני שואל כל מיני חרדים ובחורי ישיבות ואף אחד לא עונה לי תשובה ברורה,

אני יודע שיש את ביתר ועמנואל וכו', אבל זה לא נראה שהם ממש פועלים בעניין,

לא שאני חושב שבציבור הדתי לאומי כולם צדיקים בעניין הזה, אני חושב שיש ממש מועטים מהציבור שעוסקים בזה, פשוט מבאס לראות איך אנשים נשארים בתוך הגדרות.

בקיצור אז מי שיכול לתת תשובות ברורות או לברר לי או לעזור לי לברר,

ממש תודה!!!!!!!!!!

אל תכלילי..יש את ארגון חלמ"יש..שמוליק פיין

בס"ד

 

(חרדים למען יהודה ושומרון)

 

http://www.associationchalamish.022.co.il/BRPortal/br/P100.jsp

למה לא פועלים?מושיקו

יש קבוצה שטןענת שאסור לגור מאחורי הקו הירוק בגלל טענות טפשיות.

 

אבל יש הרבה ישובם של חרדים, אמנם לא באופן של מאחז אבל באופן של עיר שמתרחבת.

 

יש את

ביתר.

מודיעים עילית.

עמנואל.

ועוד הרבה ישובייים שהם נכנסיפ לאט לאט.

הנקודה היא שהם צריכים מקום שמותאם לצרכיהם מבחי' תחבורה ציבורית סביבה וכו'.

 

אם יתנו להם אותה הם יגיעו בהמוניהם.

חברה זה לא התשובות שרציתיאנונימי (פותח)

אני יודע שיש את חלמי"ש וכו' אבל בכללי למה הרבנים לא דוחפים לזה וכו'

ואני חוזר תענו על השאלה ולא על דברים אחרים

תודה

אולי זה קשור לגישה שאומרת,אמא אדמה

שבית המקדש ירד מוכן מהשמים, ושהגאולה תבוא מעצמה.

 

.

ביחיאת תענו לי תשובה ברורה ולא סתם ניחושים ביחיאת.אנונימי (פותח)
תשובה ברורה יותר יוכלו לספק לך חרדים,אמא אדמה

ומן הסתם דווקא כאלו שלא מסתובבים בפורום "ארץ מולדת"...

 

אולי תמצא תשובה כאן .

 

ב"הצלחה!

 

.

לא רק בשומרוןאלעד
גם ההתיישבות בשאר חלקי הארץ מונעת מאותה גישה פסיבית שלא רואה ביישוב הארץ חובה פרטית השייכת לדור שלנו.
הם גרים בקהילות סגורות והומוגניות בדיוק כמו בגלות
אז מה הסיבה תכלס'אנונימי (פותח)
גלותיות.אלעד

ואידך זיל גמור

פשוט מאוד.'ערבות הדדית'

בע"ה יתברך

 

הם חושבים שלא זו הדרך, הדרך היא להקים ישיבות להרבות תורה ולהעמיד תלמידים הרבה.

ושכמה שיותר תלמידי חכמים יגדלו,

 

וזרם אחר אצלהם- גם הנ"ל וגם הרבנים שלו אומרים לגור רק בירושלים!..

להרבות תורה-רחלקה

בעזהי"ת.

 

חלקית.

 

רק חלק מהתורה להרבות? תמהני.

התשובה מורכבת! כנסו זה מעניין!אנונימי (פותח)

ג' שאלות מרכזיות היו ועדיין הנם על הפרק.

א. שאלת פיקוח נפש, עד כמה ואם בכלל צריך למסור את הנפש ולהסתכן אל מול גלי הטרור שפקדו את הארץ ובפרט בשטחים שמחוץ לקו הירוק.

ב. שאלת ההתגרות באומות. כיוון שאומות העולם החלו ללחוץ מדיני ובטחוני על מדינת ישראל למסור שטחים למען השלום ובהמשך ביקשו אף מדינה פלסטינית ממש.

ג. האם למצוות יישוב הארץ ישנם משמעויות פרקטיות שהאיש הפרטי אמור להתעסק בהם ולפעול ע"פ הערכים הללו, או שמא מאחר והמצב הקיים מספק די והותר [כביכול מקיימים את מצוות יישוב הארץ בשלימותה גם בבני ברק] אין לעשות ולהתעניין מעבר לכך ולא כלום.

 

החברה החרדית המרכזית (להוציא שיטת סאטמר וגרורותיה) מאמינה בעיקרון במצוות יישוב הארץ (ומכירה במדינה כאחראית לטפל בכל העניינים הנדרשים, כל עוד אינן זה סותר להלכה היהודית העומדת מעל לכל) אך לא מכירה ואף מתנגדת בחריפות לראות בה כערך לאומי בפני עצמו.

מה שחשוב לענייננו שעל פי אופייה המובנה של החברה החרדית המתעניינת בהקפדה ושמה לה במרכז החיים את קיום התורה והמצוות בלבד, הרי שהיא אמורה לכאורה לאחוז בחוזקה ובהקפדה יתירה על יישוב הארץ בשלמותה. והמציאות מוכיחה לא כך, משום שהיא צריכה להשתכנע בג' עניינים מרכזיים:

 

א' שזה אפשרי מבחינה ביטחונית ואיננו נוגד את הלכות פיקוח נפש.

ב' שזה אפשרי מבחינת אומות העולם ואיננו סותר להדיא את דעתם. או שאין בעיה בהתגרות באומות.

ג' שישנה משמעות פרקטית כלפי האדם הפרטי כמו לימוד הנושא והעמקת התודעה ויישומו בפועל בהבעת דעה, פוליטיקה וכו'.

ג'' נושאים הללו נדרשים למערכת הסברה ברורה בכדי להשפיע ולהוכיח את התשובות הקיימות בנושאים הללו. כמו הכרת השטח והאפשרויות הצבאיות.

 

מסקנה: להבנתי חלמיש היו פועלים הרבה יותר  בנושא, כיון שאפשר לפעול הרי ללא סוף [חוברות עלונים מודעות] לכן לדעתי צריך לחזק ולסייע להם שעוסקים רבות בנושא.

פעם המורה שלי(אני לומדת בסמינר חרדי)דוסית גאה!

אמרה לעי שאיזה רב אמר שזו סכנת נפשות לגור ב"שטחים".

מה לעשות,

רב הציבור הזה (לא כולו, יש שם אנשים שכן מבינים את חשיבותה של ארץ ישראל!!) מעדיף את ד אמותיה של בניברק.. וד' אמותיה של ירושלים...

וד' אמותיה של ברוקלין...אהוד

ואפילו ד' אמותיהם של גטו ורשה ומחנה ההשמדה בירקנאו.

הכי קל לסגור עצמך בעולמה של תורה, להתמקד תיאורתית במה שכתוב בחומש, ולא ליישם בגלל "שזה יכעיס את אומות העולם, ועדיין לא הגיעה הגאולה".

מעניין....8888
על מה אתה מדבר?אנונימי (פותח)

מבחינה ביטחונית לטווח הארוך בוודאי שיותר בטוח לגור ביו"ש (עיין בעיתונים מכמה זוויות הטילים מוכנים וכמובן הם לא מכוונים ליו"ש וגם לא יכוונו כי זה לא משתלם להם) ומבחינת התגרות באומות אומנם אני לא פוסק אבל נראה לי שיש גבול בהגדרה של ההלכה הזו שכן אם מחר בבוקר האומות יאמרו שזה מכעיס אותם שאני הולך ברחוב ר"ע בב"ב אתה תסכים איתי שזה לא יחשב להתגרות שכן אני עושה דבר נורמלי ולא אני זה שמתגרה אלא הם מפתחים בעצמם את ההרגשה שהתגרו בם

זהו בדיוק.זו התשובה האמיתית.המשיב החרדי צודק.noga14
תשובות לשאלות המרכזיותרחל.

א. מי אמר שלגור בשטחים זה יותר מסוכן?? היו הרבה יותר פיגועים המוניים בשאר רחבי הארץ מאשר ביו"ש. כהוכחה לדברי של הרמת גני- בשעת חירום כשתפרוץ מלחמה יפנו את כל תושבי הארץ ליו"ש כי לשם בטוח לא ישלחו טילים (לא ירצו לפגוע בערבים...).

ב. אם אתה דואג על התגרות באומות אז אני מזמינה אותך לארוז את חפציך ולאזוב את הארץ. נראה לך שמגורי יהודים בשאר חלקי הארץ זה מקובל על שונאינו? מצידם להפיל את כולנו לים- את תושבי יו"ש בדיוק כמו את תושבי שאר הארץ.

ג.האדם לא צריך לעשות שיקולים יותר מידי מורכבים. אם יש איכות חיים, סביבה טובה, מקומות לימוד/ עבודה, מחירי דיור מוזלים. אז למה לא?

 

אני חושבת שהסיבה היותר אמיתית היא מפני שהחרדים מפונקים. אם אין לפחות 2 בתי ספר יסודיים, ו5 בתי כנסת- בכל נוסח אפשרי וכ'ו אין בכלל על מה לדבר. ולכן כל הישובים שקמו לציבור החרדי הם ישובים גדולים. עדיף לחרדים לגור במקומות צפופים וחנוקים אבל העיקר שיהיה נח ונגיש לכל מקום.

אני גם לא מסכימה עם הרעיון של חלק מהציבור הדת"ל שלישב את הארץ= לגור ביו"ש. זה פשוט לא נכון. מקיימים את אותה מצווה בכל מקום שנמצא בגבולות הארץ (גבולות עולי בבל או עולי מצרים. לא גבולות מדינת ישראל).

 

אני מתפללת ליום שכל עמ"י יגורו ביחד, איש תחת גפנו ותחת תאנתו....

רחל,את טועה.noga14

ותסמכי על הרב שך והחזון איש ועוד הרבה שידעו מה שהם אומרים.הם היו קצת (הרבה) יותר חכמים מכל המגיבים פה ואם הם אמרו שזה התגרות באומות ופיקוח נפש אז הם צדקו!!!

"אנחנו מקיימים את מצוות ישוב הארץ גם בירושליםאוהבתותך

גם בבני ברק וגם בקרית-ספר. במקומות אחרים זה סכנת נפשות. אז אדרבה, אני יותר טוב ממכם.. "

 

זו הטענה החרדית הטיפוסית.

אני לא יודעת אם אני נחשבת חרדית או לאחשבשבת

אבל היום הפכנו להתנחלות נוספת כשהבית שלנו מוקף בטבעת של חמישה בתים של ערבים מסביבו... עצבני

 

גם סוג של התנחלות...חושף שיניים

 

מי קבע שכמות הערבים הוא מדד להתנחלות?קטיף שנית

הלא גם יפו ועכו מלאים בערבים

כל הארץ היא התנחלותרחלקה

בעזהי"ת.

 

"והתנחלתם את הארץ"...

היום גם הרבנים של הציונות הדתית לא מחנכים להתיישבומתנחלוס

לקחו את המילה הגדולה "גרעין" מגרעין התיישבות ועשו למילה הסבת מקצוע ל- "גרעין תורני"

כל הישיבות שולחים גרעינים תורניים, תראו לי ישיבה אחת ששולחת גרעין התיישבות...

למעשה הציונות הדתית יישרה קו עם החרדים ועזבו את ארץ ישראל לשממה...

לא נכוןאלעד
הישיבות ברחבי יהודה ושומרון, שהם מהווים רוב מניין ובניין בעולם הישיבות של הציבור הדת"לי, מחנכות ברובן הגדול להשאר בהתנחלויות.
רוב מניין? אני ממש לא בטוחהרחלקה

בעזהי"ת.

 

לעשות רשימה של כל הישיבות הדת"ל שמחוץ לקו הירוק?

אוקירחלקה

בעזהי"ת.

 

קרית שמונה, מעלות, צפת, חיספין, כרמיאל, חיפה(2), ת"א (יש כמה..) מצפה רמון, אשדוד (ישיבת ימית, נוו"ד), אילת, פ"ת,  הר המור, רעננה, ירוחם, גוש עציון, נצרת עילית, עכו, יפו, מרכז הרב.

סה"כ: 24 ישיבות.

ואני בטוחה שיש עוד...  [אפשר לבדוק באתר סטנדר אם אתה מתעקש.]

 

לעומת זאת:

קדומים, קרנ"ש, בית אל, מא"ד, עתניאל, הר ברכה, קרית 4, שבי חברון, חומש, חוות גלעד, אלון מורה, יצהר, שילה, מעלה אפריים, מצפה יריחו.

סה"כ: 15 ישיבות.

שכחת כמה...אהוד

פדואל (ארץ הצבי), כוכב יעקב (היכל אליהו), אלון שבות (הר עציון), אפרת (שיח יצחק), אפרת (שבות ישראל), שדמות מחולה (שדמות נריה), תקוע (ישיבת תקוע),

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA_%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8

פדואל זה לא מכינה?רחלקה

בעזהי"ת.

 

את הר עציון כתבתי באלה שמחוץ לקו הירוק...

ולגבי השאר- צודק..

בפדואל יש 2 מוסדות.אהוד

ישיבת הסדר ארץ הצבי.
מכינה קדם צבאית חוסן.

 

כמו כן, בפדואל יש גם "מגרש" אחד בן בליעל ונבזה.

החכמתני. תודה!רחלקה
בנוסף-אלעד

איתמר, עלי (יש שם ישיבה), אריאל, ואני בטוח שיש עוד כמה

 

[וגוש עציון זה ביש"ע]

שכחת את שבי חברון.צחקן
לא שכחתי, זה כתוברחלקה
אתם מוכנים לענות לעניין?מתנחלוס

למה אתם ממשיכים עם הרשימה הלא קשורה של ישיבות ביש"ע?

ישיבות אלה יושבים בישובים שהוקמו פעם על ידי גרעין התיישבות.

השאלה היא לאיפה הישיבות שולחים את תלמידיהם להגשמה, לאן הכח האידיאליסטי מוכוון?

להקים גרעיני התיישבות או גרעינים תורניים?

-----רחלקה

בעזהי"ת.

 

יש אכן ישיבות שמכוונות את התלמידים שלהם להשתקע בגרעינים תורניים/ערים מעורבות וכו',

ויש ישיבות שהענין שלהם הוא ההתיישבות, ארץ ישראל וכו' (דוגמת הר ברכה, קדומים, ועוד).

 

וכל אחד הולך ללמוד איפה שמתאים לו.

לא נכון בעיני להכריח את כל העם להתעסק בנושא אחד- חשוב ככל שיהיה.

לא נכון ולא חכם.

לא ידוע לי על גרעיני התיישבות בהר ברכה ובקדומיםמתנחלוס

אולי תאירי את עיני...

גרעינים תורניים יש קרוב ל100 אם לא יותר...

איפה גרעיני ההתיישבות שיוצאים מהישיבות?

הם פשוט מתגוררים ביישוב בו נמצאת הישיבהאלעד

מה צריך יותר מזה?

אותו כנ"ל כמו יושבי בני ברק.קטיף שנית

הם מיישבים את ארץ ישראל בבני ברק.

הנקודה ש"מתנחל.ה.י" מנסה להעביר היא שזכות הקיום של הציבור "שלנו", היא א"י - ז"א שכשהציבור "שלנו" מפסיק את העיסוק בא"י, כבר אין לו ייחודיות, והוא הופך להיות חלק מציבור אחר [אלו מהישיבות מתקרבים לאט לאט לחרדים,הקצה השני מתקרב לחילונים].

לא סתם הכינוי "מתנחלים " הוא כינוי נרדף (נרדף=במרכאות,המתנחל הרי מקורו ביהושע בן נון) לציבור הזה, וברגע שהציבור הזה מואס עד נוטש [כל פלג בציבור ברמותיו הוא] בכינוי הזה-הוא כבר לא אותו ציבור [ממש כמו חרדי שמתחיל ללמוד הרב קוק לדוג']

היישוב כבר מיושב,אמא אדמה

מה עם הגבעות ממול?

 

שים לב לדיוק בין מצוות ישיבת ארץ ישראל - לגור בתחומי הארץ,

לבין הציווי ליישב/לרשת את הארץ -  ל ה ר ח י ב  את הגבולות.

 

.

ולזה אתה קורא גרעין אידיאליסטי?מתנחלוס

הפניית כוחות, התחדשות, הגשמה, תקציבים, חזון, דגל,גרעין...

פעם הרשימה הנ"ל היתה מופנית ליישוב הארץ, היום כל הכח האידיאליסטי מופנה לגרעינים תורניים...

אפילו לצבא היו גרעיני נח"ל שהקימו ישובים (נגוהות, מחולה...)

בנ"ע היתה שולחת גרעיני הגשמה להקים ישובים.

לאלון שבות נשלח גרעין נח"ל...

כמובן גולת הכותרת- הרב צבי יהודה קוק שמרוחו והכוונתו פרצה תנועת גוש אמונים ומכוחה כמו כ200 ישובים. (הפריחה של הישיבות הגיעה בעקבות הרוח הגדולה של ההתיישבות...)

איפה כל זה היום?

אין רוח התיישבות! נקודה!

לפני כ4 שנים היה כנס גדול של מעיני הישועה בהשתתפות רבנים מכובדים מהציונות הדתית, והכותרת של הכנס במעריב היתה- "ארץ ישראל OUT תשובה IN!

אז אנא בבקשה הפסיקו למסמס אותי ואת עצמכם, ושימו לבבכם על תופעה מדאיגה זו.

נקודה למחשבה, אם בבתי המדרש הסיטו הצידה את ארץ ישראל, מה לנו כי נלין על ממשלת ישראל...

מסכים איתך שקמים פחות יישובים חדשיםאלעד
כיום עיקר הכח מופנה להעביית היישובים הקיימים, בצורה שבה רוב מוחלט של תלמידי כל ישיבה ממשיכים להתגורר ביישוב אחרי חתונתם, בתור אברכים או כתושבים מן השורה.
לוואקום הזה של חוסר בייסוד נקודות חדשות נכנסו נוער הגבעות והקימו מאחזים, שלא ממש מצליחים להתמסד ולהתאכלס..מסתבר שעדיין לא קמה הנהגה חלופית לדור הקודם שתוביל מהלכי התיישבות חדשים
תאר לך מציאות בה הישיבות מניפות את דגל ארץ ישראלמתנחלוס

כמו הרצי"ה בזמנו, וכל כוחות ההגשמה מופנים לנקודה העיקרית.

האם זה לא יצור מהפיכה בעם ישראל ובמדינת ישראל?

המצב העגום שאתה מתאר את נוער הגבעות העובד במסירות כמעט ללא גיבוי, יכול להשתנות בן רגע לתנופה ציבורת חזקה, שתחזק את מצב הרוח הלאומי ותתן כח להתמודד עם כל הבעיות העומדות לפתחנו בעת הזאת.

לא יודעת עד כמה אתה מעורה בנעשה בקדומיםרחלקה

בעזהי"ת.

 

אבל כאחת מבפנים אני יכולה להעיד שהישיבה ממש תומכת בגרעין שבות עמי,

כולל סעודות שלישיות במקום, חוגי בית בנושא א"י, פעילויות לילדים, ועוד.

 

ועוד נקודה-

רוב האנשים מהשורה לא יגורו במאחזים מהסיבה הפשוטה:

במאחזים אין שקט נפשי, כל הזמן דאגות של פינויים/מלחמות עם השכנים. אי אפשר לבנות ככה חיים... אתה לא יכול לצאת לעבוד כשהבית שלך בסכנת הריסה. איש לא יכול להשאיר את אישתו לבד עם הילדים מול גורמי הביטחון.

וכל זה מניסיון (היתה לי הווא אמינא לגור השנה באחד המאחזים. אך הבנתי- ככה לא אוכל להתפתח ולתרום בתחום הראשי שלי...).

ואני אומרת את זה באמת עם צער ענק.

 

לכן רוב האנשים מעדיפים לקיים את מצוות יישוב הארץ בצורה קצת יותר עדינה (לגור ביישובים קיימים), ולשמור על חיים נכונים ושפויים.

את ממשיכה להתחמקמתנחלוס

המגמה של הישיבות היא לא שליחות בנושא ארץ ישראל אלא שליחות חברתית תורנית בערים.

זה שבנושא ארץ ישראל יותר קשה זה לא תירוץ, איך תירוץ כזה יכול לשנות מגמה עקרונית.

אם יש בעיות צריך לפתור אותם ולא להתחמק ולחפש אידיאלים אחרים.

את הישובים שבהם חיים נישיבות היום בנחת בשלווה ובבורגנות, הקימו גרעיני התיישבות בתנאים קשים ובעקשנות מרובה, היום יש שם ישיבות שחיות בנחת ושולחות את התלמידים שלהם לגרעינים תורניים.

לתמוך במאחז זה חיובי אבל זה לא סדר הגודל עליו אני מדבר...

-----רחלקה

בעזהי"ת.

 

שים לב ללוגיקה של הדברים:

 - אתה טוען שטענה מסויימת נכונה לכל מקרה.

 - אני מביאה לך הוכחה (דוגמא) שבה הטענה לא מתקיימת.

=> (מכאן נובע) שהטענה הנ"ל אינה נכונה בכל מקרה!!

יש מבין?

 

אף אחד לא מנסה להתחמק מהבעיות.

אנשים מנסים לפתור אותם בדרכים אחרות פשוט. דרכים שאולי בעיניך לא קבילות, אך בעיני אנשים אחרים הן נכונות מאוד.

אין כאן אמת אבסולוטית...

 

אני מאמינה שהישיבות שמאמינות שצריך לשים דגש על גרעינים תורניים עושות א זה לכבודה של תורה (כשבתוך התורה הזאת מצוות יישוב א"י קיימת בכל עוזה), ולא לכבודם של עצמם.

ופה זה כבר מחלוקת על הדרך, ולא על האידאל הראשי.

זכותך לחשוב כך, לדעתי זו התחמקותמתנחלוס

הפרופורציות כאן מעוותות...

מסוג המשפטים שאומרים כשרוצים לסיים דיון...רחלקה
^ מסוג הדמגויות שמשתמשים בהם כשאין לך טענהקטיף שנית
שום דמגוגיות.רחלקה

בעזהי"ת.

 

כשאדם כותב משפט בסגנון של- "זכותך לחשוב כך", הוא בעצם קורא לסיום הדיון.

זכותו

 

[ויש לי טענות, וכבר כתבתי אותן פה-בשירשור הזה ובעבר. אתה יותר ממוזמן לעיין. ולהפנים, שלא כולם חייבים לחשוב כמוך...]

אני האחרון שחושב שכולם חושבים כמוני קטיף שנית

הטענה היא שהנקודה המרכזית בישיבות היום איננה א"י (ויש אפילו ישיבות שסולדות [יש במוצהר ויש שלא] מהגדרת א"י כנקודה המרכזית).

גם אם בישיבת קדומים עוזרים לשבות עמי, זה לא אומר שהנק' המרכזית אצלם היא א"י [אני מתכוון ברמת התכלס', ולא ברמת האידיאל המוצהר].

 

ולגבי הטענה ש"לא כולם בנויים לזה"- עיסוק בא"י לא בהכרך דורש הימצאות תמידית בחזית [אפשר לציין מספיק אנשים שלא כל לילה ישנים בשבות עמי או לחילופין אריאל שהעיסוק המרכזי שלהם הוא א"י].

אז תדייק בבקשהרחלקה

בעזהי"ת.

 

מה הביטויים בפועל של "ארץ ישראל היא הנקודה המרכזית"?

שהפעליות למען א"י היא ההוואי שלך ומרכז חייךקטיף שנית
^^^^!!!!!אלירזאחרונה
מצטרףמשה

צריך סוג מסויים של עצבים כדי לחיות במאחז לא חוקי. יש כאלו שיש להם אבל לרובנו - לא.

 

גם לגור ביישוב מבוסס זה חשוב, ובפרט שיש לא מעט יישובים שקרובים ל"מאסה הקריטית" שעקר את היכולת לעקור אותם (בכל גוש קטיף היו כ-1500 משפחות וכ-8000 תושבים. יש לא מעט יישובים בינוניים שמתקרבים למספר הזה).

 

 

יש כאלה שמתאים להם לגור בגבעה ולבנות מחדש את הצריף כל חודשיים, יש כאלה שלא. אלו חשובים ואלו חשובים.

עיין בתשובתי האחרונה לאלעדמתנחלוס

הביקורת שלי היא על המגמה בישיבות.

אין הכוונה כללית להרים את דגל ארץ ישראל.

ולא מספרים טכנוקראטיים הם אלו שיפתרו את הבעיה.

לפני השואה היהודים בעולם היו 'מסה קריטית' של צאן שהלך לטבח.

כמות היהודים לא היוותה בעיה, פשוט המציאו מכונת השמדה משומנת ומשוכללת, בגולה היינו עם מת!

עם חי בארץ ישראל צריך חזון לאומי, וזה מה שהישיבות בגלל כל מני סיבות הורידו.

תנועת גוש אמונים הפיחה חזון לאומי, בהכוונת הרב צבי יהודה קוק.

היום החליטו להחליף את החזון הלאומי בפרויקטים חברתיים תורניים.

יש לציין שדווקא ההליכה על פי החזון יצרה את הרנסנס התורני חברתי של הציונות הדתית, ועכשיו קם הגולם על יוצרו, וישמן ישורון ויבעט...

מה זה מסה קריטית???קטיף שנית

כל פעם שאני שומע את ההמצאה הזאת יוצא לי עשן מהאוזניים!

ההמצאה הזאת היא תמיכה ויישור קו עם אלו שמצמצמים את הבעייה ביו"ש לחוסר בקונצנזוס- שבשביל חמשת אלפים יחידות דיור באריאל היו מורידים את יצהר.

למה לא חמשת אלפים דירות ביצהר?משה
כי אובאמא לא מרשהקטיף שנית
הביטוי הזה נלקח לפעמים למחוזות לא-לורחלקה

בעזהי"ת.

 

אבל זה לא אומר שבכללותו הוא נכון.

הכוחות האידיאליסטים נשלחים ומכוונים לגרעין תורנימתנחלוס

תענה על השאלה הקודמת, זה התחמקות מה שכתבת.

בשנים האחרונות כמה גרעיני התיישבות יצאו מהישיבות וכמה גרעינים תורניים?

כל הכבוד לחלמיש שעושים רבות ונצורות בנושא!!8888
לא מתאים להםצורניקית

החרדים לא בדיוק רוצים מדינה. ושלטון חילוני על ארץ ישראל ממש לא מעניין אותם. הם מוכנים לחזור למנדט הבריטי. הם מוכנים לגור בארץ ישראל בלי מדינה. שלטון מדינת ישראל על ארץ ישראל איננו ערך בשבילם. הם מסתכלים על כל העסק מהצד יענו לא נוגע להם. שאלות קיומיות של שטחים או לא שטחים. יכריחו אותם להתייחס באופן מעשי. לשאלות כמו גיוס לצבא וכד', וזה בטח לא בראש שלהם. אז כל מה שקשור למציאות שלטונית לא בקטע שלהם. הם מוכנים לבוא לגולן בחופש אבל זהו. אם יבואו אנשי הלצון למסור את הגולן לרשע הסורי. הם לא יהיו בהפגנות תשכח מזה ומהר. אבל לקבל כסף מהמדינה בטח ובטח. תפילה לשלום המדינה? השתגעת? זו התשובה המצערת בקיצור נמרץ. פירוטים אצלי.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך