3 שאלות תמימות =)צעיר רענן

1)האם אתם אומרים הלל בברכה?

2)האם אתם אומרים את התקוה?

3)האם אתם עומדים בצפירת יום הזיכרון?

3 תשובות תמימות =]אלירז

1) כן.

2) לא.

3) כן.

חחח =) הלל **בחג** העצמאות צעיר רענן
3 תשובות תמימותדוסית גאה!

1) לא כי אני ספרדית. אבל אומרים הלל בשמחה.

2) לא, שרים את זה מתי שמתחשק ללא כל כונה...

3)לא, קוראים תהילים.(אלא אם כן נמצאים ברחוב...)

סליחה- הלל כן! בלי ברכה...ספרדייהאלירז
כן לשלוש השאלות.יעלי_א

גם אם המדינה עוד לא מתוקנת, עדיין זו מדינת ישראל בשלטון ישראל.

כנ"ל כן לכל השאלות..שמוליק פיין
כן...אהוד
כן. עם המון תהיה ובלבול.שמי תכלת2
נמ נמ נמ..יויו2

1.בלי ברכה,אני ספרדי..

2. תלוי בקריזה

3. כן.

תשובותאוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
1. כן בערב ובבוקר כמו שהרב כהנא אמר!!  מדינת ישראל- אתחלתא דגאולה!!
2. כןן..
3. לא.. לדעתי זה מנהג גויים ולא תורם בכלום לאלו שמתו אני קוראת פרק תהילים במקום..  
 

הרב כהנא?!צעיר רענן

התבלבלת הרב קוק אמר את זה (כאילו, גם הרב כהנא אמר, אבל הרב קוק הוא זה שאומר!) (מי כתב ומי מצוטט..)

לא התבלבלתיאוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
אני הולכת לפי הרב כהנא לא לפי הרב קוק

אבל הרב כהנא במקרה הזה הלך לפי הרב קוק זצ"לרחלקה
לא הוא לאאורייןאחרונה

בס"ד! הרב כהנא צדק!
אם כבר הוא הלך לפי הרב פיינשטיין [אם אני לא טועה]... 
 

די לסלפנות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!otk100

"...יש הבדל בין הוראה ליחיד לבין הוראה לציבור. אני לא כופה. עשו כרצונכם, אך זו דעתי."

[הרב כהנא ערב יום העצמאות התשמ"ח בקשר לאמירת הלל]

זה מצופה ומנהיג(לא זוכר איפה בדיוק)ארץ הקודש
otk 100 מי סילף?? מה אתה רוצה?אוריין
תשובות : לא , לא , לאמיה ש

למה הדברים הללו אמורים להיות קשורים אלי ?

כי זאת המדינה שלך!!אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
בקשר לתקווה ולצפירה אז לא נתווכח אבל בקשר להלל:
מדינת ישראל היא קידוש ה' וכל שלטון של יהודים אפילו רשעים עדיף על שלטון של גויים. ואם לא אומרים הלל ביום העצמאות אז גם בחנוכה לא נגיד הלל למה גם מלכות בית חשמונאי(הנכדים שלהם) היו הרבה יותר רשעים מהשלטון של היום.
ב"ה שיש לנו את מדינת ישראל!
[ויש לנו גם הרבה מה לתקן]
 

כי זה מעט הכבוד שאת יכולה לעשות לחברים שלי שנהרגו.אהוד

"חוקות הגויים", כן או לא... זה דיון אחד ואחר, שלא קשור למהות השאלה פה.

לפי השאלה, הוא מדבר על תחושת השייכות למדינה. ומי שלא עומד דום בהרכנת הראש בגלל חוקות הגויים, אין לי טענה אליו כל עוד הוא לא מתריס ועושה זאת ברחובה של עיר ולהכעיס.

אבל "מה קשור אלי ההרכנת ראש ללוחם שנפל???",

אצטרך ללכת לבקר עכשיו כמה חברים, ולבקש סליחה על קברם, כי עם ישראל כבר לא שם לב ומדבר משגיונות ליבו, ומותם לא לשווא היה...

ביום השואה שעבר במקום לעמוד בצפירהקטיף שנית

הסתובבנו בין ערבים ואיחלנו להם "בקרוב אצלך"..

כן. כן. כן.אלעד
כי את חלק מעם, חלק ממדינה, חלק מתהליך שעובר על העם דרך המדינה
רוצים לראות מה זה חלק מתהליך ???????מיה ש

רוצים לראות מה הלך בעיר העתיקה , לפני פחות מחודש . 

http://www.youtube.com/watch?v=gu-CSFsurYU

ומה קורה כמעט כל יום בבית הדבש ? 

 

http://www.youtube.com/watch?v=GUJWq8rkg8I

באמת זוועות!!אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
שוב, המדינה ממש לא מושלמת וצריך לתקן אותה!!
אבל זה לא סותר שאנחנו חלק מתהליך הגאולה ורואים אתזה מי שלא רואה עיוור!!

עזבי אוריין, אין מה להסביר לה...אהוד

אם היא לא מצליחה להבין, שגם אם יש שגיאות במעשים שונים של הצבא, או שהוא לא מצליח לשמור עליה ברמה של 100% ואפילו לא 60%, צה"ל עדיין זה שמגן עלייה, כי אם לא האחוז הבודד של ההגנה שהוא מספק לנו, כבר מזמן היינו בים, והוא מספק קצת יותר מאחוז אחד של הגנה...

היא לא תבין עוד.


 

מיה...אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
מאמר של הרב כהנא במיוחד בשבילך!

 

פרק ד – מדינת ישראל – קידוש ה'

אנו בעיצומה של עקבתא דמשיחא ואתחלתא דגאולה, תקופה המשקיפה על אף שנות נדודים בגלות, וסבל והצלחה מתמדת ואלוקית של הכבשה המתקיימת בין שבעים הזאבים. תקופתנו הייתה עדה לשואה הנוראה, ולנס שיבת ציון הבלתי יאומן של אומה שגלתה במשך למעלה מח"י מאות שנים להגשמת החזון האלוקי של יחזקאל הנביא: "הֲתִחְיֶינָה הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה?" (יחזקאל לז,ג) והתשובה המרעישה: כן, כן, והנה הן קמות והאומה חיה! עדים אנו לתחיית מדינתה ולשונה, כאשר הקדוש ברוך הוא מקבץ בניה ונִדחיה ממאה ארצות פזורה; עדים אנו לנצחונות מפלאים נגד צבאות העולים עליה במספרם עשרות מונים, בשנות תש"ח, תשי"ז, תשכ"ז, ואף, אמנם כן, במלחמת יום הכיפורים – המופלאה שבכולם; עדים אנו לשחרורם המדהים של חלקים גדולים של ארץ ישראל עם שובנו אל הר-הבית, חברון, יהודה והשומרון, עזה, הגולן וסיני.

 

מי אשר ראה את כל הנסים והנפלאות הללו שחולל הקדוש ברוך הוא, ואינו מאמין כי עם ישראל הוא עם אלוקי, וכי זוהי תקופת הגאולה ומדינה יהודית אשר לעולם לא תכחד – עיוור הוא, ורבים כאלה בתוכנו.

 

מחד גיסא, נמצאים היהודים הרבים מאד שאינם שומרי תורה ומצוות ואינם רואים באלוהים גורם רלוונטי. אלה כמובן, רואים במדינת ישראל מדינה ככל המדינות, תוצאה של לאומיות הדומה לכל לאומיות אחרת, תופעה טבעית ורציונאלית. זוהי מדינה ככל היתר, וככל היתר – אין לה ערבויות. למדינה כזו אין תעודת ביטוח אלוקית. מדינה שכזו עלולה להיכחד, חס וחלילה, ואך טבעי הוא לרעות את ענני הקדרות של סכנת המלחמה, ולחשוב על ויתורים מסוכנים או על הגירה לחוץ לארץ. "קַוֵּה לְשָׁלוֹם וְאֵין טוֹב, לְעֵת מַרְפֵּה וְהִנֵּה בְעָתָה" (ירמיה ח,טו).

 

ומאידך גיסא, אפילו בחוגי תופשי התורה נטוש זה מכבר הויכוח אודות הלגיטימיות הדתית של מדינת ישראל ומקומה ביעוד היהודי. ויכוח זה מתרכז סביב השאלה הכנה לכשעצמה והנוקבת: כיצד יכול יהודי דתי לראות את יד ה' במדינת ישראל, אשר הוקמה והונהגה מאז על ידי כל כך הרבה אנשים אשר לא רק שאינם דתיים אלא מתכחשים באופן הברור ביותר לקיומו יתברך, או, במקרה הטוב, אדישים לכל משמעות קיומו? איך אפשר להשוות את מדינתנו היום לשתי הממלכות היהודיות שקדמו לה, ואשר נוסדו על ידי מנהיגים מאמינים, ואשר שתיהן הושמדו בדיוק משום שהיהודים הלכו בדרכיהם של שליטי ישראל היום? ובכן, יהודים דתיים רבים מסרבים להכיר הכרה דתית בישראל או מקבלים אותה לכל היותר על בסיס דה-פאקטו, ורבים אחרים מתעלמים מן הסתירה לכאורה, ומצהירים כי המדינה אמנם הינה ביטוי של רצון האלוקים אף כי מתקשים הם להסביר את עצמם מבחינה הגיונית ויהודית.

 

המפתח להבנת העניין, להבנת תקופתנו ועתידנו, טמון בהבנת המשמעות האמיתית של תקומת מדינת ישראל. על שום מה החלה הגאולה בדור כשלנו?

 

הנביא יחזקאל (פרק לו) באחד החזונות המרשימים והעמוקים ביותר בתנ"ך, התנבא אל היהודים בני דורו – ושלאחריו – על בוא היום בו יהיה קץ לגלות והיהודי ישוב לביתו, ויאמר:

 

"וָאָפִיץ אֹתָם בַּגּוֹיִם וַיִּזָּרוּ בָּאֲרָצוֹת כְּדַרְכָּם וְכַעֲלִילוֹתָם שְׁפַטְתִּים. וַיָּבוֹא אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁם וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי בֶּאֱמֹר לָהֶם: עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ"

 

"וָאֶחְמֹל עַל שֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלְּלֻהוּ בֵּית יִשְׂרָאֵל בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁמָּה. לָכֵן אֱמֹר לְבֵית יִשְׂרָאֵל: כֹּה אָמַר אֲדֹנָי ה' לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עֹשֶׂה בֵּית יִשְׂרָאֵל כִּי אִם לְשֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאתֶם שָׁם. וְקִדַּשְׁתִּי אֶת שְׁמִי הַגָּדוֹל הַמְחֻלָּל בַּגּוֹיִם אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בְּתוֹכָם וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי אֲנִי ה' נְאֻם ה' אלקים בְּהִקָּדְשִׁי בָכֶם לְעֵינֵיהֶם. וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם".

 

הנה כי כן תמצית משמעות תקופתנו. הרי הסיבה לתקומת מדינת ישראל ולעבודת היותה בלתי ניתנת לחורבן. היא קמה והיתה כדי למחות את חרפת חילול ה'!

 

"...וַיָּבוֹא אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר בָּאוּ שָׁם וַיְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי". עצם היות העם היהודי בגלות, מפוזר ומפורד בין העמים לל בית, מיעוט בלתי מוגן וחשוף להתפרצויותיו ולכוחו של הרוב, נרדף על היותו חלש ותלוש מארצו, צבא וגאוותו – שאבדו לו, הוא חילול ה' ומן הדין שכך יהיה "בֶּאֱמֹר (הגוים) לָהֶם: עַם ה' אֵלֶּה וּמֵאַרְצוֹ יָצָאוּ!" הגויים רואים את העם הזה, אותו הם רודפים, רומסים, שודדים, בוזזים, רוצחים ומשפילים, ואומרים: "אם זהו עם ה', ואנו מסוגלים לעולל כה, כי אז הוא עצמו חסר כוח, חס וחלילה, או חס וחלילה אינו קיים כלל! ואל זה התייחס דוד המלך עליו השלום, בעל התהילים, כשצעק: "לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם" (תהלים קטו,ב).

 

לגבי הגוי, המסוגל לרמוס ולרצוח את היהודי ללא מורא, אין אלוה לישראל, חס וחלילה. כי לו היה, לא יתכן שהיה נותן לדבר זה לקרות. ובכן, לועג הגוי ובז לאלוקי ישראל, וקובעו כחלל ריק ובלתי קיים, וזהו חילול ה', מן השורש "חלל", ריק, אין, לא קיים. ביהודי מוקדש שם ה' ובו אף מחולל שמו. כשהיהודי מתעלה לגבהים ומתעטר בניצחון, כי אז לא רק הוא כי גם אלוקיו עמו מטוהר, מרומם ומוקדש, וכאשר היהודי מוכה ונקלה, מחולל אף שם אלוקיו עמו על בלתי היכולת להושיעו, כביכול. וזאת הסיבה שדחפה את דוד הצעיר, רועה הצאן, לצאת למלחמה עם גלית הענק, המפלצת, ותיק המלחמה ומנוסה הקרב.. ארבעים יום וארבעים לילה, השכם והערב, יצא הפלשתי ולעג לישראל, בקראו: "אֲנִי חֵרַפְתִּי אֶת מַעַרְכוֹת יִשְׂרָאֵל הַיּוֹם הַזֶּה" (שמואל א' יז,י). ואמרו חז"ל (סוטה מב: "גלית – שעמד בגילוי פנים (בחוצפה – רש"י) לפני הקדוש ברוך הוא".

 

ואת זה הבין דוד שעמד נרגש מזעם בשמעו את החירוף והגידוף ואת חילול שם שמים היוצא מפי גלית מבלי מענה לשון יהודי. ומשום כך קרא: "כִּי מִי הַפְּלִשְׁתִּי הֶעָרֵל הַזֶּה כִּי חֵרֵף מַעַרְכוֹת אֱלֹהִים חַיִּים!" (שם כו). שימו לב, יהודים. גלית אומר: "חרפתי את מערכות ישראל", אך דוד הבין את הנקודה המרכזית כאן: "שפלותם של ישראל חילול שמו הוא!" (רש"י, יחזקאל לט). זה שמחלל את ישראל מחלל בהכרח את שם ה'. ובכן יצא דוד אל הפלשתי ואמר: "...וְאָנֹכִי בָא אֵלֶיךָ בְּשֵׁם ה' צְבָאוֹת אֱלֹהֵי מַעַרְכוֹת יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר חֵרַפְתָּ... וַהֲסִרֹתִי אֶת רֹאשְׁךָ מֵעָלֶיךָ... וְיֵדְעוּ כָּל הָאָרֶץ כִּי יֵשׁ אֱלֹהִים לְיִשְׂרָאֵל!" (שם מה-מו).

 

וכן צוה הקדוש ברוך הוא למשה: "נְקֹם נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֵת הַמִּדְיָנִים" (במדבר לא,ב), אך משה צוה: "לָתֵת נִקְמַת ה' בְּמִדְיָן" (שם ג), ולמה? שנקמתם של ישראל "היא נקמת מי שאמר והיה העולם" (ספרי, מטות קנז).

 

ועל כן, הנקודה העיקרית במשמעות תופעת אשוויץ איננה בעצם רציחת היהודים, כי אם במובנו לגבי קיומו, כוחו ואמתו של אלוקיהם וייעודם. אם יכולנו להשפיל, לבזות, לחנוק בתאי גזים, לשרוף ולגבור חיים את כל היהודים חסרי-ישע אלה – לגלגלו הנאצים יש"ו – "איה נא אלקיהם?!" – מעולם לא היה חילול ה' גדול מזה.

 

כללו של דבר – כל תבוסה, כל מפלה, כל השפלה שבאה ליהודי על ידי הגוי – חילול שמו הוא. וכן יהושע, אחרי תבוסת ישראל בעַי, קרע את בגדיו ,העלה עפר על ראשו, וצוה: "בִּי ה'! מָה אֹמַר אַחֲרֵי אֲשֶׁר הָפַךְ יִשְׂרָאֵל עֹרֶף לִפְנֵי אֹיְבָיו? וְיִשְׁמְעוּ הַכְּנַעֲנִי... וְהִכְרִיתוּ אֶת שְׁמֵנוּ מִן הָאָרֶץ, וּמַה תַּעֲשֵׂה לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל!" (יהושע ז ח-ט). כלומר, אם שמו של ישראל נכרת ומושפל – מה תעשה ה' לשמך הגדול שהרי בשמך נקראים אנו וחרפתנו היא חרפתך!

 

וכך מבינים אנו, סוף סוף, את המשמעות הנכונה של חילול ה' ועל ידי כן את סיבת תקומת המדינה היהודית בתקופתנו. "לֹא לְמַעַנְכֶם אֲנִי עֹשֶׂה בֵּית יִשְׂרָאֵל כִּי אִם לְשֵׁם קָדְשִׁי אֲשֶׁר חִלַּלְתֶּם בַּגּוֹיִם..." (יחזקאל לו,כב), לא משום שהיהודי היה זכאי לכך קמה והיתה מדינת ישראל. היהודי נשאר כפי שהיה או אפילו גרוע מכך, אלא שדבר זה לא היה בו כדי לשנות מאומה, כי לא היה בהקמת המדינה משום גמול לצדקתו ולמעשיו הטובים. אכן, בעידן המסע, כשההיגיון, הגשמיות, ההתבוללות והבין-לאומיות התקדמו בצעדי ענק, ברור היה כי היהודי לא מיטיב את דרכיו, כי אם להפך. מרוחק מרעיון התשובה, התדרדר היהודי מטה-מטה. התחלת הגאולה באה משום שאלוקי ישראל החליט כי לא ישא עוד לחילול שמו, ללעג ולקלס הגויים, ויגזור כי תהי מדינה יהודית, שהיא היפוכה הגמור של הגלות.

 

ותהליך אלוקי הוא שהתחיל כאשר אבותינו היו עדיין בגלות שלהם במצרים. "אִישׁ אֶת שִׁקּוּצֵי עֵינֵיהֶם לֹא הִשְׁלִיכוּ... וָאֹמַר לִשְׁפֹּךְ חֲמָתִי עֲלֵיהֶם לְכַלּוֹת אַפִּי בָּהֶם בְּתוֹךְ אֶרֶץ מִצְרָיִם. וָאַעַשׂ לְמַעַן שְׁמִי לְבִלְתִּי הֵחֵל לְעֵינֵי הַגּוֹיִם..." (יחזקאל כ ח-ט). וכן אמרו חז"ל: "אמר רבי אלעזר: אמר להם משה, לא במעשיכם אתם נגאלין אלא למען תספר באזני בנך... לספר גדלתו ותהילתו בין הגוים" (ילקוט, תהלים תשמ"ו).

 

אם הגלות וכל הכרוך בה – השפלות, תבוסות, רדיפות, מעמד של מעוט נטול זכויות וליחוך פרורים משולחן אחרים – מהווים חילול ה', אם כן, מהווה המדינה היהודית המעניקה ליהודית בית, רוב, ריבונות, צבא, שילום גמול לאויביו והרמת קרנו בשדה הקרב – את ההפך הגמור. שהו קידוש ה'! זהו האישור המחודש, העידוד, ההוכחה לקיומו יתברך ולשלטונו, השגחתו בעולם ובכל יצוריו.

 

"וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן הַגּוֹיִם וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל הָאֲרָצוֹת, וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם" (יחזקאל לו,כד).

 

איה נא אלקיהם? הנהו בכל הדר תפארת עזו, בשיבת עם נע ונד מארבע כנפות הארץ לארצו, בתחייתו של כוח צבאי יהודי המכה בתדהמה את העולם כולו, בגבורתו האגדית, בניצחונותיו המהירים והמזהירים – הנה אלוקיהם, הנה קידוש ה'!

 

בשעה שהקדוש ברוך הוא ביקש לחסל את העם ישראל על חטא המרגלים, ועל קטנוניות המוחין של עם שפל ורועד שלא בטח בה', רק טענה אחת מאת משה שכנעה אותו שלא להשמידם: "...וְאָמְרוּ הַגּוֹיִם אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת שִׁמְעֲךָ לֵאמֹר: מִבִּלְתִּי יְכֹלֶת ה' לְהָבִיא אֶת הָעָם הַזֶּה אֶל-הָאָרֶץ..." (במדבר יד טו-טז), ואמרו חז"ל (ברכות לב.): "אמר משה לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם! עכשיו יאמרו אמות העולם תשש כחו כנקבה ואינו יכול להציל... 'ויאמר ה': סלחתי כדברך'. 'ואולם חי אני...' – אמר רבא אמר רב יצחק: מלמד שאמר לו הקדוש ברוך הוא למשה: משה, החייתני בדבריך".

 

אלמלא חז"ל אמרוהו אי אפשר לאמרו! מלמד שהקדוש ברוך הוא כאשר שמו מחולל בגוים – כאילו מת, חס וחלילה, וקידוש שמו מחיהו. וזאת היא מדינת ישראל – תחייתו של שם ה' המחולל וה"מומת" בגוים זה אלפים שנה!

 

הלא הוא בהיר כחמה, אך "מִי עִוֵּר כִּי אִם עַבְדִּי" (ישעיה מב,יט), לא מסוגל להבין, לראות, את השיבה האדירה של בנים לגבולם כתחילת העידן האחרון בתולדות שמים וארץ. עם נשלח על חוצות, נע ונד מקצה הארץ ועד קצהו, סובל מסעי צלב, אינקוויזיציות, פוגרומים ואושוויצים – ונשאר חי וקיים. "וְאַף גַּם זֹאת בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם..." (ויקרא כו,מד), וכי זה דבר טבעי ושיגרתי?!

 

עם מפורד ומפוזר, מסתובב בשבילי הארצות הזרות כמעט אלף ותשע מאות שנה, בלי כברת ארץ משלו, בלי ממשלה עצמאית, בלי צבא להגן עליו – ונשאר בחיים. "כִּי אִתְּךָ אֲנִי נְאֻם ה' לְהוֹשִׁיעֶךָ כִּי אֶעֱשֶׂה כָלָה בְּכָל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הֲפִצוֹתִיךָ שָּׁם אַךְ אֹתְךָ לֹא אֶעֱשֶׂה כָלָה..." (ירמיה ל,יא) – וכי זה מקרה גרידא?!

 

אומה שבה ממאה ארצות תבל להחיות את שפתה, את צבאה, את ממשלתה, את מדינתה – בדיוק כפי שהבטיח הקדוש ברוך הוא: "וְשָׁב ה' אֱלֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה" (דברים ל,ג). וכי זאת אינה התחלת הגאולה?! עם מנצח במלחמותיו בארבעה ימים, ובששה ימים מביס את צריו. דורךעל במות משנאיו הרבים ממנו פי כמה במספר ובנשק, ומשחרר אדמות שלא מלל ולא פלל שיחזור אליהן. העולם עומד ומשתומם. אילם מתדהמה ואי-אמונה, ושמם של היהודי ואלוקיו מתקדשים לעילא ולעילא – ואנו איננו נופלים על פנינו בהכרה ובהוקרה, בהלל ושבח ובתשובה לקוננו?

 

וכי הוכנו כולנו בסנוורים, ולא קולטים את זה שעינינו רואות? "שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ וְאַל תָּבִינוּ, וּרְאוּ רָאוֹ וְאַל תֵּדָעוּ" (ישעיה ו,ט). עיוור או אינו מוכן לראות את זה שלמדונות חז"ל (סנהדרין צח.) : "אין לך קץ מגולה מזה, שנאמר: 'וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל כִּי קֵרְבוּ לָבוֹא'" (יחזקאל לו,ח). והנה ששו מדבר וציה וגיל הלביש את הערה והחבצלת פרחה. המדבר חזר לתחיה, וההרים נתנו ענפיהם ופרים, זאת לראשונה אחרי עשרות מאות – כי קרבו לבוא. ואם עוד יחסרו סימנים לאובדי הדרך, לכו עיוורים צמאים למים וזכרו:

 

"אם ראית דור שצרות רבות באות עליו כנהר – חכה לו" (סנהדרין צח.). ועוד: "בעקבות משיחא חוצפא יסגא ויוקר יאמיר, הגפן תתן פריה והיין ביקור ומלכות תהפך למינות ואין תוכחת, בית ועד יהיה לזנות והגליל יחרב... וחכמות סופרים תסרח ויראי חטא ימאסו והאמת תהא נעדרת, נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים, בן מנול אב, בת קמה באמה... פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו, ועל מה יש לנו להשען? על אבינו שבשמים..." (סנהדרין מט.

 

כל זה אמרו חז"ל, וצינו את הדרך לפנינו – ומדבריהם אנו מתעלמים. וכבר למדנו המפרש הגדול, ה"אבן עזרא", כאשר עבדי פרעה צווחו "הֲטֶרֶם תֵּדַע כִּי אָבְדָה מִצְרָיִם" (שמות י,ז): "הטרם תרצה שיתברר לך". אוי לנו כי לפרעה דמינו...

 

הוי עם אבוד ומסכן! כה מעט הזמן שנשאר לנו. הצילו את עצמכם! חסכו מעצמכם שואה וקטסטרופה – שלא ייתי ולא נחמיניה. מעט מאד הזמן הנותר לנו להחיש את הגאולה. והכל בידינו להביאו – היום! "היום – אם בקולו תשמעו"; לו רק שמענו...

 

"...בהקדשי בכם..." בקדושת היהודי מתקשים שם ה', וברוממות העם היהודי מרומם שמו יתברך, זוהי משמעות יצירתה ותקומתה של המדינה יהודית – ישראל. זהו קידוש ה', זוהי תחילתה של הגאולה השלימה. מדינת ישראל היא ראשית זעמו של הקדוש ברוך הוא שמתעורר מן העפר של החירוף והגידוף בו התבוססה השכינה. לא למען צדקותינו קמה מדינת ישראל, אלא למען ינקום הקדוש ברוך הוא בצריו הגויים. לא משום שהיהודי ראוי לה, אלא משום שהגוי ראוי למפלתו ולהשפלתו. "אָנֹכִי, אָנֹכִי הוּא מֹחֶה פְשָׁעֶיךָ לְמַעֲנִי" (ישעיה מג,כה) – "שלא יחולל שמי בכם אם אכלה אתכם" (רד"ק). וחלילה לנו להטיל ספק בכך ומוטב כי נשכיל להבינו, כי בכך טמון המפתח להבנת אופן בואה של הגאולה השלמה. כאן המפתח להנצל מיאוש ופחד, מן הספקות ומן המבוכה האופפת היום הזה את היהודי בישראל ובגלות. חייבים אנו להאמין בה' וביעודנו, ולשוב אליו יתברך כדי למלא את השליחות אשר נתן בידינו.

מיה!!! זה נקרא להסתכל רק על הרע!! ולהיות שטחי!אלירז

אם תסתכלי על הטוב,

תראי גם שלא היו מרכזים של לימוד תורה בסדר גודל כמו שיש לנו היום בארץ - כבר 2000 שנה!!

ואם תנברי בדברי הנביאים-

תראי שמלכויות שעושות דברים כאלה הן בפרפורי גסיסתן!

וידוע שישמעאל יהיו צרים לישראל בגאולה!!!

 

כל אלו הם תמונות כואבות מאוד!!

חותכות בבשר החי!!

על זה נאמר ייתי ולא אחמיני!

 

אבל בשביל זה אנחנו כאן!!

דור גאולה שמספיק חזק לראות את כל זה!

ולהאמין שהגאולה קרובה מרחק פסיעה!!

שכל זה- חלק מתהליך!!

והעיקר החשוב מכל-

להודות שאנחנו לא תחת הפריץ!!

שאנחנו יהודים בארץ הקודש!

 

[גם אם תתחילי להסביר שאובמה הוא הפריץ..

את חייבת להודות, שלא כל יום יושב גוי על הראש שלך ושל כל אחד מאיתנו באופן אישי

ודורש ממך את כספו! ותולה את המשך חייך ברצונו ובמצב רוחו!]

 

אולי בגלל שלא חווית גלות, ולא ניסית לדמיין את המציאות הזו

את מגיבה כך!

אולי בגלל שנולדת לחיים של חירות, ויש לך נפש של בני מלכים - את שואפת לעוד!!

זה מצויין! כי זה בא ממקום חיובי וחשוב! וזהו תפקידנו!!

לבנות פה ממלכת כהנים וגוי קדוש!!

להיות עם שלא מתחשב בדבר הגויים!

 

אבל מכאן ועד לשכוח את כל הטוב שגמלנו הקב"ה - זו כפיות טובה!!

תרתי דסתריפרמיון סקלרי

אי אפשי לתמוך בשלטון הערב רב (שעליו אמר הזוה"ק כי זו הגלות הקשה מכולן, וטומטתו חזקה מארבעת גלויות הגויים) ולשאוף לממלכת כהנים וגוי קדוש.

 

מי שבוחר לסגוד למדינת ישראל - מחזק את כוחות הטומאה ומעכב את הגאולה. מה שקצת קשה לומר על מי שמיישב את הארץ, בונה כלים לעצמאות היישוב היהודי, אבל (לא עלינו) לא שר התקווה. את ואלעד מתייחסים למי שלא מקבל את הסממנים החילוניים הכפרניים של המדינה, כאילו עבר על כל מצוות התורה. בעצם, יש לי הרגשה שגם מי שעובר על כל מצוות התורה לא גורם לכם לזעזוע כה עמוק כמו יהודי שבוחר לכפור בכפירה ולמרוד במרד. שוב, נשמע לי כמו דת חדשה.

פרמיון.. אתה מסיק דבר מתוך דבר בצורה לא נכונה!אלירז

ההבדל ביננו הוא שאתה עוסק בסור מרע, ואנחנו כבר עברנו לשלב הבא של עשה טוב!

מי ששר המנון של כפירה בה' ובתורתופרמיון סקלרי

עוד לא עבר את שלב הסור מרע. אפילו לא התקרב.

 

חוץ מזה, אם הייתם בשלב של עשה טוב, בכלל לא הייתם מתעצבנים על מי שאבוי, לא מחבב את המדינה.

וגם לא הייתם מודדים את שאיפתו ותרומתו של אדם לגאולה במדד של "אומר או לא אומר הלל" - אלא בתרומתו הממשית בשטח.

 

למשל, אם את חושבת שמיה ש. שפעילותה למען הר הבית מוכרת לכל צריכה להשרף על מוקד האינקויזיציה ואילו הכלומניק אלעד שמותנו צרה מזרתה הוא צדיק עצום בגלל שהוא רוקע במגפיו המצוחצחות לקול משמע התקווה - יש בעיה גדולה בסדר העדיפויות שלך, וגדרי העשה טוב שלך נמצאים אי שם בין כת הבהאים לשינטואיזם הקלאסי.

ועוד פעם אתה מסיק בצורה חופשית ולא נכונה..אלירז

אם תסתכל בתשובותיי למעלה.. תראה שאינני שרה התקווה!

 

אני לא מבינה מאיפה היסקת שאני כועסת או חס ושלום אמרתי דבר נורא כמו לשרוף את מיה על מוקד האינקויזציה!

אני מעריכה אותה מאוד על פעילותה, ואף מיישמת חלק מהמלצותיה בנושא...

[http://www.inn.co.il/News/News.aspx/205354]

אתה סתם מוכר דמגוגיה זולה בשפה עשירה!

וכן, גם המשפט הזה^ נאמר בנינוחות וללא כעס!!

אני יודע בדיוק מה כתבתפרמיון סקלרי

התכוונתי לחלק של אנחנו, קרי אלעד, אהוד ושות'. ברם, כל הטענות דלעיל בעינן עומדות גם לגביך גם אם במידה פחותה.

 

עצימות הויכוח נגד דעתה האישית של שוקרי תוכיח שהנושא חורה לכם מאוד, וזה קצת מוזר בהתחשב שהמדובר באנשים נאורים שכבר כברו את סף הסור מרע, השליליות והמחלוקת - ולכאורה מדובר באלוהים מחציים ומעלה ושרפים מחציים ומטה.

צריך להכיר באמת , להודות על הטוב , ולבקר את הרעמיה ש

את הקטע של לבקר את הרע אנחנו שכחנו !! בגלל זה אנחנו בבוץ הזה . 

אם הינו מבקרים את הרע , בכלל יוצאים נגדו , ולא מפחדים מלומר ביקורת 

הינו היום במצב טוב יותר .

 

ואני חושבת שהגלות זה איפה שאנחנו נמצאים היום . 

תסתכלי על התמונות ומיקומם . הם צולמו מתחת לכותל המזרחי , בדרך העופל . 

היו התפרעויות ארוכות , מול המפקד פרנקו . והוא , חוץ מלהסתכל בהלם על הערבים המתפרעים 

לא עשה כלום . 

עשו לינצ'ים באוטובוסים של אנשים תמימים בדרך לכותל . 

במילה אחת של פרנקו , היה מגיע הימ"מ , יס"מ , ועוד כל מיני ראש תיבות 

שיכלו לסיים את הבלאגן הזה בדקה . 

והוא העדיף שלא ..

תסתכלי על הידיעה של קפה . בקישור שהבאתי , הוא קשור למשטרה ,התקשר לפרנקו , 

ופרנקו לא הכחיש. תקראי שם מה הוא אמר . 

ברוב השנה, עלינו לפעול על מנת לתקן את הרעאלירז

ביום העצמאות- אנחנו מודים על הטוב!

 

אנחנו לא מתעלמים מן הרע בכלל!

אבל מכאן ועד לקרוא למה שאנחנו נמצאים בו גלות- יש הרבה מרחק!

אנחנו לא בגלות... הגלות בנו!!!יהודי מרמ"ג

על משקל: "קל יותר להוציא את היהודי מהגלות מאשר להוציא את הגלות מהיהודי".

תסתכלי על עוד סרטון גאולהמיה ש

http://www.youtube.com/watch?v=jKMH2ZXdJYw

להביא לך אלפי קישורים של סרטוני גאולה אמיתיים??אלירז
לא הבנת את הציניות שלימיה ש

אפשר לדבר על גאולה , מרחפת , אבל יש תמונות מהמציאות , 

תסתכלי בתמונות , אלו תמונות מאיזורים במזרח ירושלים , העיר העתיקה , 

ואיזור עיר דוד , ותראי שם מפקדים בכירים שלא מתפקדים . 

לא בכלל שאין להם יכולת פיזית למנוע את ההתפרעויות ,

אלא בגלל שהם לא רוצים . 

 

עכשיו תמשיכי לדבר על גאולה . 

הבנתי מצויין! לכן שאלתיאלירז

אם את רוצה שאני אתן לך רשימה של סרטוני גאולה אמיתיים...

כי אתם יכולים להביא לי אלפי סרטונים מהגירוש,

ומחוסר שליטה של המשטרע והצבא., או מכל היבט אחר שבו הגאולה שלנו נראית רע!

אבל אתם שוכחים -

שיש על אותו משקל אלפי סרטונים של גאולה, ושל פריחה וצמיחה ושל אור וטוב במדינה הזו!!

אז בחייאת, תפסיקו להעלות את הלינקים הטיפשיים האלה!

אנחנו לא מודדים גאולה במקרים ספציפים..אחת מהשומרון

בס"ד

 אלא בהסתכלות כוללת.

ונכון שממשלת ישראל היום יש בה הרבה מאוד אנטי-דת. ובכלל כבלל לא הכל טוב. אבל גם לא ה-כ-ל גרוע.

ולכן לא יעזור אם כל אחת מכן תביא מקרים רעים/טובים שקורים היום.

 

[אם רה"מ היה יהודי יר"ש, וכך כל הממשלה, והצבא וכולם היו תומכים בתורה. היית אומרת הלל?

אני כן. (ועדיין בלי ברכה. כי משיח עוד לא הגיע ובית המקדש עוד לא נבנה. אז זו עוד לא גאולה שלמה.)]

 

כי אנחנו לא אומרים הלל על המצב כיום.

אלא על הניסים והנפלאות שד' יתברך עשה לנו מתחילת העלייה לא"י (לפני כמאתיים שנה..) ועד שהגענו למצב בו יכולנו להכריז מול עולם שלם כי עם ישראל שב ארצו ובונה כאן מדינה!!

(נכון שהיא עוד לא ע"פ התורה, ואין לנו מלך, וסנהדרין, ומקדש.. אבל היא מדינה יהודית!!)

זו השמחה שלי במדינה. ואני מקווה שגם שלך.

 

 

ולא להכיר בכך זוהי קצת כפיות טובה שלי לד' יתברך..

אמן אחרי כל מילה^^^^אלירז
אמיתי. גם אם זה כואבאנונימי (פותח)
----------אחת מהשומרון

בס"ד

ביום העצמאות? הלל בלי ברכה.

כן,

כן..

--tomerittal

1) עיין פניני הלכה, רוב הפוסקים אומרים שבלי ברכה

2-3) מה ההוה  אמינא שלא?!

תשובותפרמיון סקלרי

1. כן. בשמונה של סוכות, שמונה של חנוכה, יו"ט ראשון של פסח ושבועות

2. רק את הבתים שהציונים צינזרו (אלה עם אזכרת הקב"ה)

3. גם אם אני באמצע העמידה אני מתיישב - להוציא מלב המינים

"ואפילו נחש כרוך על עקבו"...אהוד

להיות יותר צדיק מצדיק...

נחש לא, עקרב כןפרמיון סקלרי

ומינות מסוכנת יותר מעקרב.

אשמח למקור הלכתי על חידוש זה...אהוד
סיפא דמסכת ברכותפרמיון סקלרי
ומקור עותר ממוקד?אהוד

דף, עמוד...

או שאתה מסתמך על מקורות חלקיים כמו "והיית משוגע", ושוכח שיש המשכיות לנאמר!

לטיפשא בכורמיזאפרמיון סקלרי

ואיני נוהג להתאגרף בערב שבת.

פרמיון סקלריאוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
למה אתה אומר בחנוכה הלל?? השלטון שהיה אז היה הרבה יותר רשע משל היום!!
תקרא את פרק ל"ו ביחזקאל כדי שתדע מה זה יום העצמאות : "ואחמול על שם קדשי אשר חללוהו בית ישראל בגוים אשר באו שמה לכן אמור לבית ישראל כה אמר ה' אלוקים לא למענכם אני עושה בית ישראל כי אם לשם קדשי אשר חיללתם בגויים אשר באתם שם וקידשתי את שמי הגדול המחולל בגויים אשר חילללתם בתוכם וידעו הגויים כי אני ה' נאום ה' אלוקים בהקדשי בכם לעיניהם ולקחתי אתכם מן הגויים וקבצתי אתכם מכל הארצות והבאתי אתכם אל אדמתכם" .
 

אוי, לא יודע מי שטף לך את המוחפרמיון סקלרי

אבל זה פשוט לא נכון עובדתית.

 

א. בזמן קביעת חנוכה, שלטון החשמונאים יהודה ושמעון היה לפי התורה. רק כעבור יתר על 80 שנים שושלת בית חשמונאי התקלקלה. יתרה על זאת, עצם מלחמתם של החשמונאים היתה מלחמת דת נגד מתיוונים (החילו-ציונים של ימינו) ומטרתם היתה טיהור בית המקדש. מה יכול להיות הפוך יותר ממדינת ישראל שכל תכליתה הוא להעביר את עם ישראל על דתו, והעמדת שלטון הטומאה של הוואקף על כנו במקום המקדש?

 

ב. ביום העצמאות, יום הכרזה על מרידה בהשי"ת, אין אפילו גרגיר של קידוש השם. לא התרחש שום נס ביום הזה, בסך הכל היתה הכרזה על המרי ועל מדינה ככל המדינות של ב"ג וחבריו.

 

אמנם יש לי הרבה מה לומר גם על "לא למענכם" שזה אינו קידוש השם שראוי להלל אלא מניעת חילול השם (ולכן לא אומרים הלל על אי-חורבן הבית במשך הארכת האפיים בזמן המלכים החוטאים של ביהמ"ק הראשון), אבל כאן פשוט אין שום קשר בין הניסים שנעשו במלחמת השחרור לבין ההלל שאומרים על הכרזת המרידה בקב"ה של נציגי הערב רב ברחוב רוטשילד בתל אביב.

 

ג. יש איסור גמור לומר הלל ביום העצמאות, מהטעם של איסור השתתפות עם הרשע. זהו "חגא" שנקבע על ידי הרשע ונחוג על ידי הרשע - ודתיי החצר של הרבנות הראשית הוסיפו לחג החילוני הכפרני הלזה, כלאחר יד ובדיעבד, תוכן פסאודו-דתי. זה כמו לומר הלל ביום ה-thanksgiving באמריקה, פשוט מגוחך ומעליב את האינטיליגנציה.

מיסכן..אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
א. החשמונאים היו צדיקים אבל הנכדים שלהם רשעים גמורים!!! ובכל זאת אומרים הלל כי עדיף שלטון של רשעים מאשר של גויים!!! וזה שמי שהקימו את המדינה היו רשעים[ואנחנו לא שוכחים להם כלום ולא מצדיקים אותם!] זה ביכלל לא משנה כלום!! כי המדינה קמה לקדש את שם ה'! וביגלל זה אומרים הלל! 
רק עיוור הוא זה שרואה את הניסים שהיו לנו במלחמת ששת הימים ובכל השטחים ששיחררנו ב"ה ולא מבין שאנחנו בהתחלת הגאולה!! הצבא שלנו ניצח מדינות!! תסתכל מהחלון ותראה מזה התחלת הגאולה!!!

לא למענכם- זה כן קידוש ה' ה' עושה אתזה בשביל שמו ע"י גבורתו!
מצטערת לספר לך בן גוריון לא הקים את המדינה, הקב"ה הקים אותה!! זה מלכות ישראל השלישית והיא לא תיפול!!

ולא הבנתי מה אתה רוצה במה שאמרתה אם ההשתתפות עם הרשע... אנחנו אומרים הלל על המדינה מה הקשר עכשיו הרשעים??
 

ה' ירחם, מה הקשר בכלל לנכדים שלהם?פרמיון סקלרי

מנין צורת המחשבה העקומה הזו? אפשר באותה מידה לומר שאומרים הלל בגלל שלסבתא שלהם היו גלגלי עזר. הבעיה היא שאומרים הלל על נצחון של צדיקים על רשעים (כ"ש בעניינו של יום במודים), ואילו היו רשעים כמו ב"ג וחבריו תוכיח תפילת העמידה שלא היו קובעים יום שמחה והלל. וכן אומרים על טיהור בית המקדש, בזמן שמדינת ישראל לא עשתה דבר מלבד לטמא את מקום המקדש.

 

ומשום מה את לא מתייחסת לעובדה המוצקה שההלל והחג לא נקבע על הנצחון במלחמה אלא על יום ה' באייר - הכרזת המרידה בה' על ידי בן גוריון וחבריו המומרים. עובדות ומציאות לא מסוגלות לנצח שטיפת מוח של שנים, אבל בסופו של דבר את תתבגרי ותצטרכי להתייחס גם לעובדות שלא מסתדרות עם הנראטיב הציוני.

 

לגבי תהליך הגאולה, אני מסכים שאנחנו בתהליך כזה. שכלל גם את נצחון הבריטים על העותמנים, וגם את השואה הנאצית - ארועים שהביאו בסופו של דבר לקיבוץ יהודים רבים לארץ הקדושה. ואמנם, תהליך הגאולה לא נגמר ולא קרוב להגמר לא שם ולא כאן, ולכן יהה זה טיפשי לומר הלל ביום הקמת המדינה הכפרנית, בדיוק כפי שיהה זה מטופש לומר הלל על השואה או על הכיבוש הבריטי.

בטח שיש קשר רוב מלכות בית חשמונאי היו רשעים!!!אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
רוב הזמן שבית חשמונאי מלכו הם היו רשעים!!
אנחנו אומרים הלל על ששלטו כאן גויים והיה חילול ה' גדול ועכשיו שולטים כאן יהודים וזה קידוש ה'!!
אני לא בידיוק יודעת למה ה' באייר מה שאני כן יודעת שאומרים הלל על הניצחון במלחמה והקמת המדינה לא על הכרזת העצמאות.. [יכול להיות שביום של ההכרזה אבל לא על ההכרזה..]
אבל זה ההבדל- שהשואה והכיבוש הבריטים זה דבר רע וחילול ה' והמדינה זה קידוש ה'! הבנת?  

את ההלל אומרים על נצחון ספציפי בזמן ספציפיפרמיון סקלרי

לא על הסבתא של האמא של הכלב של האחות של הכלבה של השכנים שלהם כעבור 100 שנים.

 

ומה לעשות, שמעון ויהודה היו צדיקים, ועל כך מעידה תפילת שמונה עשרה - עד כמה שלא תנסו להרשיע את הצדיק ולהצדיק את הרשע - הכל במטרה להכשיר את שרץ הציונות והסגידה למדינת הכפירה.

 

וכן, מי שלמד קצת היסטוריה יודע בוודאות שביחס לתהליך הגאולה הכיבוש הבריטי היה טוב בהרבה מהשלטון העותמני. הצהרת בלפור, העליות הגדולות והבניין הגדול בא"י היו בזכות הממלכה הבריטית. כך שלפי שיטתך היה ראוי להלל את שריה ויועציה של מלכת בריטניה עד היום, ולומר הלל לכבוד "קידוש השם" של הצהרת הלורד בלפור.

כבודו שכח את הרמב"םמ. שלום

"חזרה המלכות לישראל יתר על מאתים שנה לפני החורבן"

אז נכון עובדתית שבזמן יהודה המכבי ושמעון אחיו היו שומרי מצוות, אבל אם הרמב"ם טורח לכתוב את כל השנים, כולל אלה שבהם היה שלטון צדוקי - משמע שגם עליהם אתה אומר הלל בחנוכה

כבודו יורה לעצמו ברגלפרמיון סקלרי

חלק נכבד מהמאתיים שנה מכיבוש בית חשמונאי ועד חורבן הבית היה שלטון רומאי ישיר, דרך נציבים כמו פונטיוס פילאטוס ודומיו.

 

כך שאם אתה רוצה להשתמש ברמב"ם הזה (שכמובן אינו אלא אורחא דמילתא) - כנראה שלשיטתך יש לומר הלל גם על שלטון המנדט הבריטי, ואין כל הבדל בין שלטון של גוי לשלטון יהודי (בין של צדיקים ובין של רשעים). מה לא עושים ע"מ להכשיר את שרץ הציונות...

מה זה "אורחא דמילתא"מ. שלום

מעודי לא נתקלתי במושג הזה...מבולבל

 

ולעצם עניין הנציבים, הגמרא אומרת (שכחתי איפה) "מלכות בית חשמונאי מאה ושלש שנה, מלכות בית הורדוס מאה ושלש שנה" (ואגב זהו המקור לרמב"ם)

אז תרשה לי לפקפק (בשם הגמרא) בכל ענין הנציבים הרומאים שאינם מוזכרים בכל הש"ס, והמקורות היחידים שבהם הם מוזכרים הם פלביוס הצדוקי (עפ"י דורות ראשונים) והאון גליון של המינות...

יוספוס פלביוס לא היה צדוקי אלא פרושיפרמיון סקלרי

כל המקורות היהודים החל מהגאונים מקבלים את יוספוס וקדמוניות היהודים כמקור היסטורי לגיטימי. לא ראיתי אינו ראיה, אבל לא ראיתי אף פוסק שמביע התנגדות להיסטוריה המקובלת של שלטון רומי ישיר דרך הנציבים. תהה זו שטות וסכלות לסבור אחרת.

 

הגמ' המדוברת באה להגדיר תקופות ע"מ למנות את ימי הבית השני, ובמקרה מונה את ה-40 ומשהו של שלטון רומי ישיר בתוך תקופת מלכי הורדוס (שגם הם, אגב, היו וואסאלים גמורים של הרומאים - לא בדיוק עצמאות שהציוני הגאה היה מתהדר בה).

 

בטוחני שלא היה בכוונת הגמ' ולא בכוונת הרמב"ם לא לתת לקוקניקים של ימינו סיבה לעבור על דברי רבותינו המפורשים של "אל תתחבר לרשע אפילו לדבר מצווה" ולסגוד למדינה של כפירה ומרד במלכות שמיא.

 

מלבד זאת, כמובן, הטיעון הזה לא היה תקף גם אילו היה נכון עובדתית. אילו המלכות היתה חוזרת ל-160 שנה ולא ל-200 שנה, חג החנוכה לא היה מתבטל. כי החג נקבע על נצחונם של צדיקים על רשעים וטמאים על טהורים. אך אילו הנצחון היה כפי נצחון הציונים - של טמאים על טמאים ורשעים על רשעים, ובית המקדש היה מושאר בזדון בטומאתו ובבזיונו - חג החנוכה לא היה נקבע גם אילו המלכות היתה חוזרת ל-300 שנה.

שמעתי על זה שיעור....יהודי מרמ"ג

הסיבה שזה היה נחשב "מלכות" זה בגלל שתחילתה היה לשם שמים.

מאמר מרתק מאת הג''ר יצחק ברנד8888
יום העצמאות כן או לא

ביאור תקופת שיבת ציון המבואר בנביא יחזקאל, שהמנהיגים הם מסדום, וציבור שומרי תורה ומצות הם כפופים תחתיהם, והסיבה לכך, בגלל חטאים בתוך ציבור שומרי תו"מ.

 

http://www.rabbibrand.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=25265&kw=%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%94%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%AA,,%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%91%D7%99%D7%96

מעניין שאתה שואל את זה דווקא עכשיו...dovi2

דיונים בנושא באים בדרך כלל סמוך למועד.

 

בעיקרון התשובה שלי לשלושת השאלות היא כן.

 

 

ביום הזיכרון האחרון הייתי פעם ראשונה בעיר ולא ביישוב. אז עמדתי עם עוד יהודים שיצאו מהרכב ועמדו בצפירה.

לאחרונה חשבתי שאולי צריך לא לנהוג ככה.

חשבתי שיהיה יותר חכם לשבת כדי שאנשים ישאלו ולהסביר להם שהשואה השניה בדרך {היום קוראים לזה "שני מדינות לשני עמים"...}, אולי אפילו להכין מראש ערימה של פליירים לחלוקה וללכת לעורר בעזרת הפרובוקציה הזו את הציבור למצב.

אחרי הכול מי שבאמת עם טיפת "זיכרון" לחללי מערכות ישראל והמחתרות צריך לצאת היום לרחוב ולזעוק על זה שהם נהרגו לחינם.

מן הסתם יהיו גם כאלו שירקו עלינו, אבל אחרי הכול באמת השואה השניה בדרך...

מה דעתכם?

 

נ.ב. מקווה שאני יצליח להסיט את הדיון הקבוע, הלעוס והדבילי על יום העצמאות למשהו מועיל יותר...

לא הייתי אומרת שהם מתו לחינם..אלירז

אבל רעיון יפה בגדול..

רק לחלק את הפליירים אחרי הצפירה ולא בתוכה..

3 שאלות מפגרות...ארץ הקודש

1. תגיד לי מה נזכרת עכשיו?

 

2. עד שנה הבאה ח"ו לא תהיה מדינה אז נראה לאן אתה ממהר?

 

3. למה אתה כל הזמן שואל שאלות מפגרות?אולי תבוא לשטח ותראה?אתה שואל שאלות פרווקטיביות.

 

 

ורק שתידע שאתה די מסגיר את עצמך אתה כותב "3 שאלות תמימות" זה מראה שזה לא כ"כ תמים, וגם אתה כותב מלא שאלות פרווקטיביות אז בחיאת תפסיק עם זה.

דובי אתה תותח...ארץ הקודש

ממש מסכים!!!!

 

 

תבינו בתיכנון 5 ערים ערביות ביו"ש

 

1) רוואבי ליד עטרת

2) קמר(ירח בעברית)ליד יריחו דרומית לעוג'ה

3) בין מגרון לעמונה(עכשיו מובן למה מוצת יש"ע מקדצת את ההסכם...)

4) לא נודע מיקומה בשלב זה

5) לא נודע מיקומה בשלב זה

 

ולקינוח בתיכנון שדה תעופה ליד יריחו דרומית לעוג'ה שיחל להיבנות בעוד כ8 חודשים...

 

 

המדינה הערבית דוהרת, יהודים התעוררו.....

"הינה לא ינום ולא ישן פורום ישראל" (שם, שם =)שלוות-עולמים

צעיר ושאנן,

 

אתה שר אני מאמין?

 

אתה מודע למילים המקוריות של "התקווה"? מומלץ, ולא רק לך, לבקר ביד ושם, לא, לא בשביל לראות מה היה שם... בשביל ה"מיצג" האחרון... רגע לפני היציאה אחרי "הפרטיזנים" ו"חסידי אומות העולם" יש 2 מסכים שמוקרנים בהם מקהלה של ילדים יהודים קטנים ומתוקים ששרים "התקווה", אם אתה מחפש את האמת שב"התקווה" לך לשם וספר לכולנו מה הם שרים...

 

יום הזיכרון- dovi2 עם כל הכבוד לרעיון של לשבת ובלי לגעת בדעתי... במילים הכי פשוטות "זה לא ילך", מי יקשיב?

              צריך, וכאן אני פונה לכולם להבין 2 דברים על היום הזה- א. הציבור החילוני שתומך בצפירה לא מאמין שיש בזה משהו רע! להפך מזו הצורה שבה הוא מחבד את הנופלים! הוא לרוב לא מתפלל וזה הרגע שלו לזכור את נשמות הנופלים! וכאן אני עובר ל ב. יום הזיכרון הוא "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה" מי נפלו? המגרשים? המפנים? ה"נאצים"? מי??? הגיבורים. אלא שנלחמו על שלמות ארצנו, קפצו על רימון בלבנון השניה, בלמו סורים בששת הימים... "יפה הנפש" יבבו בבית, במשרד או בעורף לא נפלו וגם לא נזכרו! אלא שאנחנו זוכרים הם הנופלים והמגנים. פעולות האיבה הם החברים שלנו שכבר לא כאן... כל היהודים שנרצחו בפיגועים, לא היהודים ששולטים בתקשורת וביחצנות של היום הזה... ביום הזיכרון זוכרים את הטובים! לא את הרעים! את אלא שחרפו נפשם למות על קדושת השם העם והארץ... לא לא את אלא שמחרפים את נפשנו ומבקשים את מותנו... אז אם אתה לא עומד... לפחות תדע על מה...

 

"עם שאין לו עבר אין לו עתיד"- תלמד עובדות תבסס את האמרות שלך.

 

"בור ששתיתה ממנו מים.." - צעיר ורענן, עברת "שבוע נשק" נכון?! ובשבוע הזה נדמה לי שלבשת מדים נכון? ודי לחכימא!

 

בברכת "עלו נעלה וירשנו", חברים לתורה (תורת ה') ולעבודה (עבודת הקורבנות בבית המקדש), שלוות-עולמים ולילה טוב דוס

נ.ב.שלוות-עולמים

לגבי "תמימותם" של השאלות, כבר אמרו גדולים מימני

"במקום שהכל תמימי דעים סימן שבאף אחד אין יותר מידי דעת"

אולי גם תספר לנו מי צינזר את התקווהפרמיון סקלרי

והוציא מהשיר המקורי של הרץ אימבר את כל הבתים שמזכירים את ה' ישירות או בעקיפין, במטרה מוצהרת של כפירה והעברת עם ישראל על דתו ותורתו. 

הרבנים שלך תומכים באינטרנט???אהוד

ואפילו אם הוא "רימון" בהגנה החזקה ביותר...
או שאתה לוקח רק דברים שנראים לך בהלכה בה אתה חי?

Argumentum Ad Hominemפרמיון סקלרי

נסיון לא מוצלח להסית את הדיון הענייני מפסיו הענייניים, מעיד בעיקר על חוסר בטחון בדעותיך ובהשקפותיך. תתבגר

100-שלוות-עולמים

וואו!

תת רמה, לפי התגובות שלך פרמיון סקלרילא הבנת מילה ממה שכתבתי...

חבל, גם לך מומלץ לבקר במיצג האחרון של יד ושם ולגלות שהמילים שהם שרים הם ממש לא ה"התקווה" הקלסית שאתה, אני ועוד לא שרים, תתבגר, תעשה שיעורי בית, תבין על מה הדעות הדעות שלנו מושתתות! תפסיק להיות "קיצוני להכעיס"!!! תדע למה אנחנו לא שרים התקווה במילים ש"התקבלו ברוב קולות"!!!

 

אם ההודעה הקודמת שלי הייתה נראת לך "ממלכתית" אז עוד לא יצאת מעולם הצעקות לעולם הישיבות...

 

אתה מוזמן בשמחה לישיבת הרעיון יהודי / ישיבת בית הבחירה / ישיבת חומש תבסס את הדעות שכבר יש לך!!!

 

אל תתקוף אנשים בצד שלך רק כי אתה לא מבין את מה שהם אומרים, תשאל, תברר...

 

"משיב הרוח (משיב=מחזיר ושבו בנים , הרוח=הרוחניות)

 

ומוריד הגשם" (מוריד=משפיע משמים , הגשם=הגשמיות וכן גם כפשוטו)

מדוע אתה חושב שהתגובה שלי מופנת נגדך?פרמיון סקלרי

היא לא. ממש לא. איני יודע מנין תחושת הרדיפה, בסך הכל הנחתי (וכנראה בצדק) שאתה בקי בהיסטוריה ונוהג לבקר במוזיאונים להרחבת הידע - ותוכל להסביר לטועים כאן מדוע הציונים הוציאו את הבתים המסוימים מאוד מהתקווה.

 

התוכל?

ובכל זאת, אשמח למענה...אהוד
מעדיף לקפוץ לכבשן האשפרמיון סקלרי

ולא לגרום שמחה למי שמפיץ מינות ועבודת גילולים בעם ישראל.

קפוץ...אהוד
וסליחה על התאריכים של הגויים...שלוות-עולמים

 

ההמנון הלאומי של מדינת ישראל מבוסס על בתיו הראשונים של שירו של נפתלי הרץ אימבר (גליציה 1856-ניו יורק 1909), "תקוותנו", שנדפס בין השנים 1876-1877. ‎השיר הושר כשיר משירי חיבת ציון משנת 1890, ובקונגרס הציוני הששי הושר כמחאה נגד תוכנית אוגנדה. כהמנון התנועה הציונית התקבל השיר רק בקונגרס הציוני ה-18, שהתקיים בשנת 1933. כשהוקמה המדינה, שר אותו דוד בן גוריון, והוא הפך להמנון המדינה.
השיר המקורי נשא אופי דתי מובהק, ואולם הפיכתו להמנון "התאפשרה" כנראה בעקבות החלפת השורות האחרונות של הפזמון - "לשוב אל ארץ אבותינו, לעיר בה דוד חנה", במילים: ''להיות עם חפשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים'', לפי הצעה שהציע ד''ר כהן-מטמון בשנת 1905.  תיקון זה התקבל רק בארץ, ואילו בגולה המשיכו לשיר במשך למעלה מחמשים שנה את הנוסח המקורי שלו. לצד שינוי זה בחרו מי שסיגל את השיר למעמדו כהמנון "לוותר" על יתר בתיו של השיר. בבתים אלו באה לביטוי המיה דתית בת דורות - התרפקות על קברי אבות, דמעות על חורבן המקדש ובת ציון הבוכיה בין חרבות ירושלים, מוטיבים היונקים מאם הקינות - מגילת איכה, מקינות שנאמרו על ידי אבלי ציון לדורותיהם ומעולם הפיוט בכלל. מתוך מגמה חילונית מובהקת הוסר מהמנונה של המדינה שהקים העם ששב לארצו אחר אלפיים שנות גולה כל ביטוי לתודה לאל, הלל או הזכרה של שם שמים.
עם זאת השיר (המקורי!!!!!) התקבל בקהילות שונות במסגרת התפילה כמין פיוט. לחן המנגינה משמש למזמור "שיר המעלות" בתפילות יום העצמאות, ובקהילות מסוימות נהוג לשיר את השיר עצמו, על מילותיו, בנקודת שיא בתפילות השנה - בסוף תפילת נעילה של יום הכיפורים. לפי מאמרו של א' ארנד השיר התקבל כפיוט בקרב יהודי צפון אפריקה החל מראשית המאה ה-20, ואף הודפס במסגרת פיוטי הגאולה החותמים את ההגדה של פסח ג'רבאית.
בנוסף ניתן למצוא אותו חותם את ההוצאות הראשונות של ספרי פיוטים מרכזיים בקהילות יהודי המזרח: ספר השירים של יהודי בבל (הוצאת בקאל) וספר שירי זמרה של יהודי חלב בירושלים.
במרכזו של השיר, כמו במרכזם של פיוטי גאולה רבים - הכיסופים לגאולה. ברור כי זהו שיר של עם שאינו גאול. מעניין שאף על פי כן נבחר השיר(בשינויים "קלים"...)  לשמש כהמנונה של מדינה ריבונית וחפשית. אכן, בתיו האחרים של השיר מטעימים עוד יותר את תחושת הגלות ומתארים את החורבן, האבל והכאב בפרוטרוט, ולאחר כל תיאור כזה שב הפזמון ומזכיר כי לא אבדה התקווה לשוב מן הגלות.

 

אז מה משתמע? שיסוד ה"שיר" / "פיוט" אינו רע!

מה נעשה ו"התקווה" הוצאה מהקשרה בכונה תחילה??

לשיר או לא לשיר???

 

אם כבר שרים, אז מומלץ לדעת את המילים ומשמעות המקורית של המחבר.

   
תודהפרמיון סקלרי

לא אמרתי שיש לי משהו נגד השיר (למרות שרבים יורדים על הרץ אימבר עצמו שהיה אלכוהוליסט - אני נגד אד הומינם), אדרבא, כוונתי  היא להראות את כוונת הזדון הברורה של מי שבחר בתים מסוימים והשאיר בתים אחרים בחוץ.

 

יש סיבה לכך שההמנון הרשמי של "יסוד כסא ה' בעולם" עבר עריכה מכוונת להוצאת שם ה', בזמן שבארה"ב האולטרה-ליברלית מופיע שם שמיים אפילו על הדולר.

בלי ברכה- ספרדיה כן כןהרהור
וקטיף שנית-איחלת לערבים בקרוב אצלך?הרהור

איך אתה יודע אם הוא מרע לנו??

באמת בעיה השינוי שעשו להתקווה..אחת מהשומרון

בס"ד

ולכן אני משתדלת לשיר את הבית המקורי.. אבל זה לא כ"כ מסתדר עם המנגינה.

 

אגב, התקווה מעולם לא נקבעה כהמנון הרשמי של מדינת ישראל. זה סתם זרם ככה.. ואפשר לשנות את זה אם רוצים.

התשובות:מעפר אני באה

הלל בלי ברכה.
לא, סתם שרים אותו כי זה עוד שיר..

לא עומדת, (חושבת שאין טעם) אבל אם אני בסביבה שתיגרם חילול ה', כן!

אני ואפסי עוד..הללי נפשי

1.אומרת,ללא ברכה(ספרדי'ה)

2.בטקסים

3.כן,כולם עומדים

תשובות:אריאל יוסף

1) וודאי! בברכה! (-ע"פ פסק מו"ר הרצי"ה קוק, הרב ראטה והרב גורן זצ"ל, מו"ר הגר"ד ליאור יבל"א ועוד הרבה ת"ח חשובים.)

2) בהחלט. (אע"פ שבאופן אישי מעדיף את 'האמונה' של מרן הרב זצ"ל ומשתדל לשיר אותו מייד אחרי 'התקווה')

3) כן.

 בכל כנ"ל ראו כאן:

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=133&id=3448&q=

וכאן:

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=335&id=3449&q=%e9%e5%ed+%e4%e6%e9%eb%f8%e5%ef

אה, ואתם מוזמנים להתנפל עלי
(אני לא מתחייב להגיב)

אשרייך..! מצטרףtomerittal
תזהר! אם יתנפלו עלי-יתנפלו גם עליך... אריאל יוסף
לכל הספרדים שלא מברכים על ההלל.. מאיפה המקור?אחת מהשומרון

בס"ד

כי אני יודעת על ספרדים שמברכים על ההלל ביום העצמאות. נראלי אפילו בלילה.. 

 

 

(אני אישית לא מברכת, אבל בלי קשר..)

אצל ירעבם בן נבט היה מלכות גוייםעוד מישהו
בנות ספרדיות לא מברכותהללי נפשי
בקצרה:רחלקה

בעזהי"ת.

 

א. הקמת מדינת ישראל לא נס שנעשה לכלל עמ"י.

ב. הניסים שקרו אינם ניסים שיוצאים מגדר הטבע.

ג. זה לא נס שלם, יש עדיין עוד המון בעיות בענין הזה.

 

[סיכום של דברי הגר"ע יוסף שליט"א.]

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך