חשבתי שבעקבות הפיגוע באיתמר
כל אחד ואחת יחשבו עם עצמם במה הם רוצים להתחזק לע"נ הנרצחים הי"ד.
בשורות טובות.
חשבתי שבעקבות הפיגוע באיתמר
כל אחד ואחת יחשבו עם עצמם במה הם רוצים להתחזק לע"נ הנרצחים הי"ד.
בשורות טובות.
השאלה במה...להתחזק בא"י זה יותר חשוב עכשיו מללמוד עוד תורה, אנחנו צריכים להפריח את שממות הארץ, אין זמן יותר מידי מיותר(אם יהיה נלמד).
וואוו!סלח לי אבל עכשיו כתבת שטות ענקי!!
אתה פה בארץ ישראל רק מכוח זכות לימוד התורה שמעת??
תתחילו להפנים שא"י ניתנה לנו בזכות התורה, ולא ההפך....
בדור הזה אנחנו צריכים להשקיע יותר בא"י, ברור שזה בא מתוך תורה, אבל אם נישב ספונים בבתי המדרש מי נראה לך יבנה את א"י???
אומנם נכון שהרב צבי יהודה אמר שמי שלא יודע לסגור את הגמרא שלא יפתח אבל צריך לזכור שמי שלא יודע לפתוח שלא יסגור
אך כנראה שלא זה מה שיתן את התשובה הנגדית לפיגוע:
לפי הבנתי, לימוד תורה זה מצווה פרטית, שכל אחד ואחת מחוייב בה באופן אישי,
כמו גם ההתחזקות בתפילות, העבודה על המידות וכו'.
לכן, זה יכול להוות תשובה נגדית הולמת לאירועים פרטיים שקורים לנו:
מחלות, צרות, ועוד כל מיני דברים לא נעימים שתוקפים אותנו לפעמים. ל"ע.
הפיגוע באיתמר, לעומת זאת, היה אירוע לאומי כללי המהווה חלק מהמלחמה הארוכה בה אנחנו נמצאים.
לכן, לענ"ד, התגובה שלנו אליו צריכה גם היא להיות בהתחזקות במצוות הלאומיות-כלליות:
יישוב ארץ ישראל והרמת הגאווה היהודית כמחאה על חילול השם.
אה, וצר לי לאכזב, אך 2000 שנות גלות יהודים למדו תורה - ועדיין לא זכו להגיע לארץ ישראל.
אז כנראה שצריך קצת יותר מזה בשביל לזכות באדמה הקדושה הזאת.
.
זיכו אותנו לבוא ולהתיישב עכשיו בארץ?
לא התכוונתי שלא נבנה את א"י, אבל צריך להפנים שא"י ניתנה לנו בזכות התורה!!!
וצריך לבנות אותה תוך כדי לימוד התורה!!!
נכון שצריל לבנות אותה תוך כדי לימוד התורה אבל ללמוד תורה בלי ליישב את א"י זה לא שווה!!
וזה מה שהם התכוונו בשרשור למעלה. אם כולם ישבו בתוך ישיבות וילמדו בלי ליישב את א"י זה לא שווה!!
גם לפני השואה היה פריחה מטורפת של לימוד התורה. אבל לא היה את א"י! ו(אולי בגלל זה היה צריך את השואה, כדי לעורר אותנו לא"י..)
ונקודה למחשבה- קודם ה' עשה את הארץ והכניס את עמ"י לא"י ורק אחרכך הביא להם את התורה...!!
(אם התורה הייתה שווה יותר בגולה אז למה הוא לא הביא את התורה כבר שם?!)
בס"ד
"ונקודה למחשבה- קודם ה' עשה את הארץ והכניס את עמ"י לא"י ורק אחרכך הביא להם את התורה...!!"
הגענו לא"י לפני שקיבלנו את התורה..?! לפי איזה ספר..?!
מי שעלה לארץ לפני השואה ניצל.
היה להם כ"כ טוב בחו"ל, והם לא הבינו למה צריך לעלות לארץ כמעט שוממת ומלאת מחלות..עד שה' רח"ל נתן להם סטירה...
שתורה בלי א"י לא שווה!!
ולשמוליק פיין- אולי באמת הניסוח לא כ"כ מדויק אבל-איפה קיבלו את התורה?! בא"י!!!!
"שתורה בלי א"י לא שווה!!"
משפט מוטעה.
בס"ד! הרב כהנא צדק!
בחו"ל אין ערך למצוות, הם רק בגדר "הציבי לך ציונים" כדי שכשנחזור לארץ לא יהיו כחדשים...
א"י שקולה כנגד כל המצוות בתורה והיא קודמת לכולם כי בתוכה הם נעשות...
בכולופן- ברור שחשוב ללמוד תורה... אבל זה לא התשובה לפיגוע באיתמר.. גם בניה זה לא התשובה...
התשובה זה קידוש ה'=נקמה!!!
נקמת ישראל = נקמת הקב"ה
מי מעז לוותר על נקמת הקב"ה??!!!!!!!
"כל האומר הקב"ה וותרן הוא- יוותרו חייו" ....
"הציבי לך ציוניים" זה שיטת הרמב"ן זה לא לכולי עלמא
עליהם, צוחקים עליהם בכל מיני דרכים.
גם בגלל זה הם לא רוצים לעשות עליה.
וגם אתם בכלל לא מכירים את האנשים שם אז שתקו
ותדונו על עצמכם במקום לדון עליהם!
מצטערת.
אגב-
אין אופציה להיות יהודי לא טוב.
אנחנו לא נותנים לזה לגיטימציה אפילו.
תמיד בשאיפה למעלה..
העלית פה בעצם שני נושאים שונים:
א. המצוות בהן יש להתחזק כתשובה לפיגוע באיתמר:
את מסכימה איתי שיש עניין להתחזק במצוות הלאומיות דווקא?
ב. המקום של לימוד התורה ביחס לפעולות למען יישוב ארץ ישראל.
אני מודה שבנושא השני אני פחות בקיאה, מן הסתם יש פה כמה בנים שיוכלו לשלוף תשובות יותר מדוייקות.
אבל בכל זאת: נראה לי יותר הגיוני לומר שבזכות 2000 שנות לימוד תורה, זכינו להתבולל פחות בגולה
ולשמר פחות או יותר את התרבות שלנו, כך שכעת אנחנו יכולים לשוב ולתפקד כעם יהודי פה בארץ ישראל.
אבל לא נראה לי הגיוני לומר שהיהודים חוזרים לארץ ישראל בזכות מעשה פרטי זה או אחר.
הרי גם אם לא היינו לומדים תורה בגלות היינו מוכרחים להגיע לארץ ישראל - זו התוכנית האלוקית לגאולה!
ומה שהוביל אותנו לחזור לארץ דווקא עכשיו ולא לפני 400 שנה, לדוגמא, זה ההתעוררות הלאומית,
שהקב"ה החליט לעורר דווקא עכשיו בליבותיהם של כמה יהודים:
חלקם לומדים תורה, חלקם פחות וחלקם לא.
לימוד התורה הוא בעצם כלי שמטרתו לברר ליהודי את רצון ה' ולקרב אותו אליו.
מדובר בעבודה שכל אחד אחראי לה כחלק מעבודת ה' הפרטית שלו,
ולכן נראה לי מוזר לחרות אותו על הדגל בתור הצהרה פומבית של מטרת הדור:
על דגל חורתים עניינים לאומיים, ובמיוחד בדור בו הלאומיות כל כך בולטת.
ובכל אופן, אני לגמרי מסכימה איתך שצריך ליישב את הארץ תוך כדי לימוד תורה, עד כמה שאפשר.
אמנם אני לא חושבת שזה תנאי, וגם יהודי שאינו לומד תורה או שאינו מקיים מצוות באופן מוצהר לשם שמים,
עדיין יכול לפעול פעולות חשובות ומשמעותיות מאוד, שנובעות מהרגש הלאומי המתעורר.
אבל אין לי ספק שאֶלה שבאים ליישב את הארץ מכוח התורה, עושים זאת בצורה טובה יותר
וככל שהם יעמיקו יותר בלימוד כך מעשיהם יהיו פחות אינסטקטיביים וינבעו ממקום אמיתי וקדוש יותר
ובע"ה כך יצליחו לפעול באופן הקרוב יותר לרצון ה' ולמעשיהם תהיה השפעה רחבה ומועילה יותר לקידום הגאולה.
ואפשר לומר גם יותר מזה:
כנראה שהפעילות ליישוב הארץ, לא רק שאינה גורעת מלימוד התורה של אותם יהודים,
אלא ככל הנראה היא דווקא מחזקת אותו! (מבחינת "האיכות")
הרי עבודת ה' שלנו לא יכולה להיות שלימה כל עוד לא נתחבר לאדמה. ככה זה בדור הגאולה:
"כי מציון תצא תורה" - השכינה נמצאת בארץ ישראל ולא ניתן להשיג קרבת אלוקים מבלי להתחבר אליה.
ככל הנראה, יהודי שהתורה שלו לא תהיה מחוברת לאדמה, לא יצליח להבין אותה כמו שצריך!
לכן, בתור הצהרה פומבית, ראוי שנרים את דגל ארץ ישראל דווקא ולא את דגל לימוד התורה.
לא כי הלימוד פחות חשוב, אלא כי הוא דבר פרטי שלא יכול להיות שלם מבלעדי האדמה.
יכול להיות שבתקופת הגלות, בה היה למצוות פחות משמעות, היה ערך רב יותר ללימוד התורה.
אך כעת, משהגענו לארץ ישראל, אי אפשר להסתפק רק בלימוד פאסיבי - צריך לקיים את הלימוד!
ככה אני רואה את הדברים.
בע"ה שושן פורים שמח!

זה ארוך, אני אנסה לכתוב על קצה המזלג(ראוי לברור יסודי על ידי רב שמבין את חשיבות ההתיישבות בא"י בדור שלנו)-אני אתן קצת מקורות לדברים שאמא אדמה אמרה.
1) א"י צריכה להיות הדגל, הרב חרל"פ כותב
| "בכל תקופה ותקופה ישנה נקודה מיוחדת שדרך הנקודה ההיא מאיר כל הטוב ומתוכה מתנוצצים כל קיומי התורה והמצוות שבתקופה ההיא, שיודעים הם שאם יעכבו בעד הפרחתה של הנקודה ההיא ימנעו בזה כל השפעת האורה והקדושה שבאה דרך הצינור הלזה... ובעקבתא דמשיחא הנקודה העיקרית היא ארץ ישראל וממנה נובע הכל ומבלעדי ההתאחזות בה אין שום השפעה של קדושה בעולם, ואין פלא אם כל העמים רוצים לעכב בעד ביאתם של ישראל בארץ הקודש והתקשרותם בה, וכל כובד ההתנגדות שלהם היא בעיקר על הנקודה הזאת". | ||
| – מי מרום-מעייני הישועה עמוד קצ"ו | ||
2) התורה בחו"ל היא תורה חסרה, והיא בגדר הציבי לך ציונים(לפי המדרש ולפי שיטה בגמ') ומקיימים אותה כדי שלא תשכח, כמו שנאמר מיום שחרב בית המקדש לא נותר לקב"ה אלא ד' אמות של הלכה.
ציטוט מהמדרש:
"אף על פי שאני מגלה אתכם מן הארץ לחוצה לארץ הוו מצוינים במצוות, שכשתחזרו לא יהו עליכם חדשים. משל למלך שכעס על אשתו וטרפה בבית אביה, אמר לה: הוי מתקשטת בתכשיטיך שכשתחזרי לא יהו עליך חדשים. כך אמר הקב"ה לישראל: בני, היו מצוינים במצוות שכשתחזרו לא יהו עליכם חדשים. הוא שירמיהו אומר הציבי לך ציונים וגו' אלה המצוות שישראל מצוינין בהם" (ספרי, עקב מג,יז).
פירושים:
רש"י
"אף לאחר שתגלו מן הארץ היו מצוינין במצוות הניחו תפילין ועשו מזוזות כדי שלא יהיו עליכם חדשים כשתחזרו וכן הוא אומר הציבי לך ציונים" (דברים יא,יח ד"ה ושמתם).
רבנו הלל מארץ יון
"אף על גב דאיכא מצוות שתלויות בארץ, כגון תרומות ומעשרות וכיוצא בהן, הוו מצוינין כמצוות בחוצה לארץ שכשתחזרו לא יהו עליכן חדשים שכבר הייתם נוהגים בהן בחוצה לארץ מדרבנן". עכ"ל.
שו"ת רדב"ז
שאלת ממני על מה שכתב רש"י ז"ל בפרשת עקב - ושמתם את דברי אלה, אף לאחר שתגלו היו מצוינין במצוות... תשובה - מספרי היא ודרשו כן מפני סמיכות הכתובים. והוצרך להזהירם אע"פ שהם חובת הגוף, שלא יפרקו מעליהם עול המצוות מפני דוחק שעבוד הגלות וגזרות השמדות כאשר אירע... שהיו גוזרים עליהם לבטל המצוות. ואפשר כי מצד האונס יבטלו אותם, הזהירם שיהיו מצוינים במצוות כדי שלא יהיו עליהם חדשות כשיחזרו ויהיה להם טורח בעשייתם. ולא מפני שהיו פטורים בחו"ל הוא מזהיר עליהם, אלא מהטעם שכתבתי... ופשוט הוא.
(ישנם עוד הרבה הסברים למדרש הזה לא אטריח את הציבור-מי שרוצה שיראה כאןhttp://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/taleley/kiyum-2.htm)
*הדגשתי את הקטעים היותר מרכזיים.
לגבי מי שמקיים המצווה חילונים או דתיים, ברור שעדיף שהדתיים יישבו את א"י כי זה בא מתוך תורה אבל גם אם חילונים מקיימים זה מאוד חשוב ותורם להתקדמות בגאולה, וגם יש עניין נוסף שלפעמים ה' מביא את הגאולה ע"י חילוני כדי שלא יקטרג השטן(כמו שדוד היה ספק ממזר), כמו שכתב הרב טייכטל הי"ד בספרו "אם הבנים שמחה"
(זה הציטוט מהספר-למרות האריכות שווה לעיין)
"וידעתי בני ידעתי כי תוקשה לך קושיה גדולה על דברינואם כן הוא שהבנין שנעשה בימינו בארץ הקדושה הוא סימן ואות על קץ שקרב לבוא, ואתחלתא דגאולה איך יתכן שרוב בוני הארץ המה לדאבונינו מחללי שבתות ועוברי עבירה, ר"ל. וכמעט אשר כגויי הארץ אשר המה בעוונותינו הרבים, ואיך יתכן שהבורא כל עולמים יעשה התחלתא דגאולה ואות וסימן על ידיהם, הלא קיימא לן מגלגלין זכות על ידי זכאי? אהובי, בני, קושיתך עצומה לכאורה, אבל הסכת ושמע לדברי. דע בני, כי מי יעמוד על מפעלות תמים דעים, והנה זה אלוקי עולם בורא הכל, ומאיתו כל אשר נעשה בארץ, ועמקו מחשבותיו, מסבב סיבות וגילגולים, וקושר נימא בנימא עד שיתקיימו גזירותיו למטה בעולם התחתון- הוא יודע ומבין למה בחר דווקא באלו לעשות אתחלתא דגאולה, ואות וסימן לטובה על ידיהם. ולרווחא דמילתא, בוא ואראך דוגמא, גמרא מפורשת בחולין (דף סג) לגבי עופות טמאים שאומרת הגמרא: 'רחם'- זו שרקרק. א"ר יוחנן: למה נקרא שמו 'רחם'- כיון שבא רחם באו רחמים לעולם (ופירש רש"י: "רחמים- מטר"). אמר רב ביבי בר אביי: והוא דיתיב אמידי ועביד שרקרק (ופירש רש"י "כשהוא מצפצף נשמע כאומר שרשרק"). וגמירי, דאי יתיב אארעא ושריק- אתא משיחא, שנאמר 'אשרקה להם ואקבצם', עיי"ש. ובזכריה פירש רש"י: 'אשרקה להם'- כדרך השורקים לסימן ואות לבוא אליו הטועין בדרך. 'ואקבצם'- לעת קץ לעתיד", עכ"ד. ולפום ריהטא, עמדתי משתומם כשעה חדא על דברי חז"ל בזה. דעפ"י דבריהם הבטיח הנביא, שלעת קץ העתיד ינתן לנו האות והסימן של הגאולה ע"י עוף טמא וכן אמרה הגמרא בפירוש: "גמירי, דאי יתיב אארעא- אתי משיחא", וכאומר- דבא להם בקבלה, דעוף זה יבשר לנו את הבשורה של הגאולה, וכפירוש רש"י (שם בחולין) דסימן בשורה הוא, עיי"ש. הרי, דבשורת הגאולה דלעתיד תהיה ע"י עופות טמאים. ומה תאמר בני על זאת, ותקשה, ג"כ ככה קושיא לאלקינו, למה יעשה כזאת לבשר לנו את הבשורה היותר גדולה שאנו מצפין אליה בכיליון עינים ובכל אות נפשינו ע"י עופות טמאים דוקא? הלא יותר היה מן הראוי לעשות זאת ע"י עופות טהורים, לגלגל זכות כזאת ע"י זכאי וטהור ולא ע"י טמא!? אלא האמת היא כאשר כבר אמר איוב: "החקר אלוק תמצא?", מי יחקור פעולותיו ומי יעמוד על דרכיו, אלקים הבין דרכו למה דווקא עושה שליחותו בבריה זו, ובהדי כבשי רחמנא למה לך. עכ"פ, הראתיך לדעת בני, דוגמא לנידון שלפנינו, אשר מזה תבין שאין לאדם להקשות קושיות כמו אלה על מעשה אלקינו, כי גבהו דרכיו מדרכינו ולא מחשבותיו מחשבותינו. והעיקר, כי האמת עד לעצמו, כי המה שלוחי דרחמנא, ושתוק ואל תקשה קושיא לאלקינו, ודי לחכימא ברמיזא. והנה, מבואר בספרי המקובלים, שבעת שהי"ת רוצה לעשות איזה דבר גדול בעולם שנוגע לעליונים בשמי שמים ולתחתונים בארץ, אז הי"ת מעטף דבר זה בכמה מיני עיטופים, ואפילו באמצעים שאינם נאים ועוד הם כעורים, כדי שלא ירגישו בזה הדינים והמקטרגים. ואלמלי היה נעשה בפומבי, תיכף היה עולה המקטרג לקטרג, ומדת הדין היתה מעכבת בדבר. וזה לשון הש"ך (על התורה בפרשת "וישב"): "שמעתי בשם הר' יעקב ארי"ז ז"ל, שקיבל מרבותיו, למה היחס והשררה והמלכות של ישראל יהיה על זה הדרך, שהרואה יראה שח"ו יהיה צד ממזרות?", עיי"ש שחשב כל ההשתלשלות של משיח, שהיתה על דרך מכוערת ופריצות. "אלא, שעשה הקב"ה כן, כדי להביא מלך המשיח בהיסח הדעת, כדי שלא יקטרג המקטרג, כמו שאמר בזהר... ולזה רמזו ז"ל נחש, מציאה, משיח- באין בהיסח הדעת של מקטרג... ועשה הקב"ה כן, כדי שיסיח השטן דעתו ויאמר: השררה והמשיח לא יבואו אלא מהיחס והקדושה, ולא יבוא על זה הדרך" עיי"ש שהאריך בזה. ועיין ג"כ בספר הקדוש "מגיד מישרים" (בפרשת "ויגש"), דהמלאך גילה לרבנו הב"י הטעם שאיצטריך דוד מלכא משיחא דייתו מרות המואביה, משום שע"י כך "אית לה תוקפא לאתקפא על ההוא סטרא", עכ"ל. וכן כתב בספר הקדוש "נועם אלימלך" (פרשת וישב), "שכל דבר שאדם רוצה לשבר כוחו, צריך לשבר בדוגמא מיניה וביה", עיי"ש. והן הן ממש כדברי ה"מגיד מישרים" הנ"ל. ועיין עוד בנועם אלימלך (פרשת קרח) על המדרש: "'מצאתי דוד עבדי'- היכן מצאו בסדום", וכתב: "דנראה שהוא על דרך דאיתא בספרי המקובלים טעם למה יצא אברהם מתרח, וכן כמה צדיקים הקדושים יצאו מאבות הטומאה? ופירשו, מחמת שהמקטרגים החיצונים בראותם הנשמה העליונה וגבוהה- אינם מניחים לה לצאת לעולם. ועושים כל תחבולות לעכבה. מה עושה הקב"ה, נותן אותה בגוף טמא ואז מניחין אותה, ועי"ז באתה הנשמה בעולם, כי גם הם בראותם שיורדת למקום טמא סוברים שבודאי אי אפשר שתעלה במעלות קדושים (ומניחים לה לצאת)". עכ"ד הקדושים."
רק בבלאגן!
![]()
אשריכם כולכם.
א. אכן צריך להתחזק במצוות הלאומיות, אך לא רק בהן!
ב. מי אמר שלימוד התורה הוא עניין פרטי?להפך!לימוד התורה הוא דבר כללי מאוד!!!
ג. את צודקת שמי שלומד תורה ופועל למען א"י משביח את הפעילות שלו!
ד. אם את שואלת אותי, לימוד התורה צריך להיות מחובר לסמל של א"י!!!בלי כל קשר לכלליות ולפרטיות...
ה. ארץ הקודש, אין לי כוח לקרוא את זה..אולי בהזדמנות אחרת...סליחה ותודה שטרחת לכתוב כך הכל...
בס"ד
לאחר הפיגוע בקו 2 בירושלים הציבור החרדי החליט לצאת ולהתחזק בצניעות
ולכן הוקמו אוטובוסי המהדרין,
שורשו של הפיגוע צריך להיות שורש התיקון.
לא צריך להיות גאון כדי לראות שמשפחת פוגל נרצחו בגלל שהם יהודים מאיתמר.
ולכן התשובה הפשוטה ביותר הוא להתחזק בענייני א"י, ולהרחיב את גבולות ההתישבות.
(זה כ"כ פשוט עד שביבי בעצמו אמר שהתשובה היא בנייה...)
בסה"כ בתור ציבור יש להתחזק במישור הלאומי
ובתור יחיד יש להוסיף עליו גם במישור האישי.
א. התכוונתי "כתשובה לפיגוע באיתמר". יש מצוות שאנחנו צריכים להתחזק בהם כאנשים פרטיים,
בעמידה שלנו מול ה', ויש מצוות שאנחנו צריכים להתחזק בהם כעם. אני טוענת שכתגובה
לפיגוע לאומי צריך להתחזק במצוות הלאומיות.
ב. את יכולה ללמוד על נושאים פרטיים או על נושאים לאומיים, אבל עצם הלימוד הוא פעולה פרטית:
החכמת הידע שלך והחיבור האישי שלך לקדושת התורה. איך זה דבר כללי? אני לא מצליחה להבין.
ג. הידד! אנחנו מסכימות על משהו! 
ד. לא הבנתי. זה אומר שאם נצייר מפה של ארץ ישראל על ספרי הלימוד המצב ישתפר?
או שאולי את רומזת שצריך לסלק את כל מי שאין לו כיפה על הראש מהפעילות?
ה. בצדק.
.
אני בעד החלק הראשון (אמנם לא בטוח שזה מה שיספר את המצב, אבל זה יזכיר שתמיד יש לאן לשאוף להגיע), אבל החלק השני קצת בעייתי. אני מכיר לא מעט פעילים שהם ללא כיפה על הראש, אבל אהבת הארץ יוקדת בליבם.
תודה!
אף אחת משתי התהיות שבסעיף ד' לא מתקרבת למה שאני מאמינה בו.
לענ"ד כדי לחבר את הלימוד לארץ ישראל צריך לשלב אותו בפעילות ובקרבה פיזית ממש לאדמה,
זה דבר הרבה יותר מסובך מאשר סתם לתייג סמלים באופן תיאורטי.
וברור שאסור להעיף את אלה שאינם חובשי כיפה! הפעילות שלהם ברב המקרים מאוד משמעותית.
אני רק מתריעה על כך שהדבר הזה עלול לקרות באופן טבעי, אם נהפוך את לימוד התורה
לסמל כך שזה יהפוך להיות תנאי לפעילות. צריך ללמוד לנצל את הרגש הלאומי (הקדוש!)
המתעורר בעם בדור הגאולה.
.
לא חשדתי בך שאת מהמרחיקים ולא מהמקרבים.
שהרב טייכטל והראשונים כתבו הרבה, אני לא מצנזר את דבריהם במיוחד שהדברים שלהם חשובים מאוד פה, אז למי שיש בעיה שיפנה אותה אליהם.
והם ידעו שאנשים ישבו ללמוד ברצינות את כל פרטי הדברים שכתבו.
לכן הם הרשו לעצמם להאריך, לפרט ולהסביר כל טענה וטענה שלהם, כמו שצריך!
המטרה שלנו, כקוראי הספרים, היא ללמוד את הדברים, להכניס אותם ללב, ולדעת לקשר אותם לדיון.
זה לא חוכמה להקיא מקורות לא מעובדים. אם מישהו פה היה רוצה ללמוד הוא היה פותח ספר.
ובלי קשר, אם אתה רוצה שאנשים יקראו את מה שאתה כותב, מומלץ שזה לא יראה כמו
מגילה ארוכה נטולת פיסקאות, עם מלא ראשי תיבות ומילים לא מובנות בארמית.
לאנשים שקוראים את התגובות כאן אין תיכנונים להיכנס ללימוד עמוק מדי.
ואף אחד לא אמר שאתה צריך "לצנזר" את דברי הראשונים:
אתה רק צריך לבדוק עד כמה הם באמת קשורים לנושא, ועד כמה הם הכרחיים להבנתו,
ולבדוק אולי אפשר לסנן חלקים מהם כך שעדיין עיקרם יהיה מובן ולערוך אותם בצורת פיסקאות.
אחרת חבל על המאמץ שלך - אף אחד לא באמת ישב ללמוד את כל זה.
(וכמובן הכי טוב יהיה אם פשוט תכתוב את הדברים במילים שלך
ותוסיף רשימה של המקורות עליהם התבססת, אם תרגיש צורך.)
קח דברים אלו כביקורת בונה לעתידה,
אשריך על הכוונות הטובות.
.
ארץ הקודשמה הקשר?
למה להעיף אדם שלא שומר תורה ומצוות מפעילות למען א"י???
בס"ה התכוונתי שכשתמיד מדברים על א"י, ומגלים את חשיבותה כדאי מאוד להזכיר שכוח חשיבותה ניתן מתורתינו הקדושה!
(ולא לשכוח שיש עוד מצוות שנצטווינו בהן בתורה...)
מלחמת הערבים בעם היהודי אינה על ארץ ישראל, היא אינה מאבק על טריטוריה.
מדובר פה על מלחמת קיום לכל דבר ועניין.
הם פגעו בנו ונלחמו בנו גם בגולה, וכמוהם הגרמנים, האנגלים, הספרדים, הרוסים וכו'.
מדובר על שנאת עולם לעם עולם.
א"י היא רק התירוץ, ולפני שעלינו לארץ היו תירוצים אחרים.
חפצם אינו שניעלם מא"י, אלא שניעלם מעל פני האדמה בכלל, ח"ו.
התשובה לטבח הנורא היא בשתיים:
א. כלפי הערבים: תג מחיר וכדו' (דבר שלא התלהבתי ממנו בתיחלה, אך לאחר שהוכח כי הרשות הפלשתינאית והערבים בכלל חוששים ממנו - אין מנוס מהמסקנה שמדובר בעניין מועיל).
ב. כלפי השלטון שהתיר את דם המתנחלים, מפקיר אותם מדי יום, ובעצם אפשר את הטבח.
מה שנצרך במישור זה הוא ניתוק מוחלט מהצבא - אותו צבא השומר על האויב ושרק שבוע קודם התאמן על רצח מתנחלים.
צה"ל מאפשר את פעולות הטרור, ורק הבהרה כי מצב זה איננו קביל בעינינו ולא יעבור בשתיקה - יוכל להוביל לשינוי.
כאמור, לא"י אין קשר מיוחד לעניין.
פיגועים היו גם בנתניה ובתל אביב, כמו גם בחו"ל.
ובאשר לעניין ה'כלליות':
לימוד תורה או במילים האחרות חיבור העם לתורה - הוא עניין לאומי לא פחות מיישוב הארץ.
השאלה היא איך מציגים את הדברים.
חשוב אבל לא קשור
בס"ד
שלום לכולם!
כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?
עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?


קפיץאחרונהבשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
אשמח לעזרה
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...