זאת אומרת:
ללכת לטקס בישוב
ללבוש בגדי חג
לומר הלל (בברכה או בלעדיה)
אני מתלבט ואשמח לתגובות
זאת אומרת:
ללכת לטקס בישוב
ללבוש בגדי חג
לומר הלל (בברכה או בלעדיה)
אני מתלבט ואשמח לתגובות
בס"ד
אנחנו יוצאים קבוצה קטנה מהמחזור לבתי ספר בשכונות מצוקה לרקוד איתם ולשמח אותם..(שנה שעברה היינו בדרום תל אביב) ואחרי זה יש את הבמות המרכזיות של מודיעין ונראה לי נלך.
בגדי חג?!לא...ממש לא! איזה חולצה שתצא מהארון תישאר עלי..
הלל כן עם ברכה..
ותכלס לך על"פ רבך או בינתיים על"פ אבא שלך..
בעזרת ה'.
אני אחגוג, ובגדול.
בגדי חג לא, משתי סיבות:
א- גם בחול המועד אני לא לובשת בגדי חג, כי פשוט לא נוח לי איתם..!!
ב- אני עושה מנגל. להסריח ת'בגדי שבת? מה רע בלהסריח ת'טישירט הראשונה שתצא מהארון?
מה אני מתכננת לעשות?
בעיקרון- בערב טקס עם הישוב, בלאגנים, זיקוקים, צחוקים. בבוקר- אני בהתלבטות. יש הפנינג מטוורף בגבעת אסף בחגיגות 10 שנים, ובאלי עליו. אבל באלי גם לעשות סיבוב מאחזים עם חברה. אז נראה מה יזרום לי..
הלל? אם אני אתפלל שחרית, אני אומר הלל עם ברכה שלמהה!! אבל זה תלוי אם אני אתפלל שחרית. כי אני די מחפפת בזה...
למה?
כי ארץ ישראל, לפחות בחלקה, שלנו [כה, גם ת"א שלנו, וגם כל הקיבוצים השמאלניים], וצריך להגיד תודה על זה שלפחות אין פה ממשל גוי, אלא ממשל יהודי שפשוט טועה בדרך. --> ועל זה צריך לשמוחח!!!
שביום העצמאות ובל"ג בעומר זה הימים הכי מזוהמים בשנה.
בגד חג בעל האש?? קצת בעיה חחחח
הלל... לא יודעת תלוי אם אני יקום אבל העיקרון נראה לי שכן...
מצווה להודות לה' על הטובה שהוא עושה עימנו.
ומי שלא הבין, ה' עשה איתנו חסד כשהקימו את המדינה.
אז מה אם היא התקלקלה? ב"ה שהיא קיימת!
שלא נהיה כפויי טובה....
בגדי חג והלל וכו'.... (חוץ מעל האש- אני שונאת...)*
על זה נאמר עשה לך רב והסתלק מן הספק ואין שמחה כהתרת הספקות וממילא תשמח בהתרת הספקות אז תשמח גם בגאולה
הלא יום ה' באייר הוא יום בו הוכרזה מרידה בה' בחתימת המסמך הכפרני הקרוי בשם העם "מגילת העצמאות".
המסמך מעוות את דברי הנביא באופן מכוער עד כדי שיהיו דבריו סותרים את התורה, ומציג את פני היהדות באופן ה
מנוגד לתורה. מסמך שכל כולו שקר, מינות וכפירה.
-
הלאומיות היהודית שהתפתחה כה יפה בימי המחתרות ספגה מכה קשה ביום הזה, והגאולה התעכבה
ומתעכבת עד היום בגינו. לא מבין על מה יש לשמוח. הטחו עיניכם מראות?
ולכן, אל תתהדר בניק זה. הוא אינו ראוי לך.
אהוד
דור שלישי ללוחם לח"י
חבר העמותה להנצחת מורשת לח"י וחלליה.
דיברתי עם רבים וטובים משיירי הכנסת הגדולה של נאמני יאיר שטרן הי"ד
והם ממש לא מרוצים לא ממגילת העצמאות ולא מהמדינה. החזון שלהם היה
שונה מאוד וצריך להיות בור וסכל גמור כדי לחשוב שהם מרוצים מזה שבסופו
של דבר מי שהשתלט על היישוב היו אלה שמסרו את חבריהם לבריטים ואף
רצחו אותם במו ידיהם. תשאל את סבא שלך אם הוא שמח ממדינה שהוקמה
על ידי בן גוריון, טדי קולק, רבין ויגאל אלון שרדפו את אנשי הלח"י. אתה אולי
בקרן להנצחת חללי לח"י אבל לא אכפת לך בכלל ממורשת לח"י עצמה!
לא אתווכח איתך, אתה כנראה פרובקטור בשקל.
רק אגיד שההבדל בין לח"י לאצ"ל, היה שלאצ"ל היו שאיפות שלטון למדינה שתקום, וללח"י היה רק עניין בגירוש הכובש הזר, ולא משנה מי השלטון, העיקר שיהייה יהודי.
למי שמעוניין לבדוק את הנושא לעומק, שיקרא את הספר: לח"י למה ומדוע, שכתב לוחם לח"י והוגה הדעות צבי פראנק (אליעזר).
וכמו כן, את הספר: לח"י מנה אפים, כלפי פירסומים הפגמים בדמותה של לח"י. גם הוא של הלוחם צבי פראנק.
lior3מי שחונך בדרך מסויימת, יתקשה לשנות את תפיסת עולמו גם לאחר שהוכח כי זו 'פשטה את הרגל' ואינה רלונטית עוד.
אם הגירוש הנפשע והאכזרי שבוצע בקיץ תשס"ה - הסגרתם של חבלי ארץ אבותינו לידי הגרועים שבאויבנו - לא שינתה דבר וחצי דבר אצל מקדשי המדינה - שום דבר לא יגרום להם לסגת מעמדתם המוטעית, ולחזור בהם מאמונתם בהבלי שוא.
לעצם העניין: לדעתי יש לחגוג את היום במנגל ה'מסורתי ' - ובכך להודיע כי אין ביום זה שום 'קדושה' וכיו"ב.
בודאי שיש לשמוח על גאולתנו ועל פדות נפשנו - הן בהצלחת המלחמות והן בקיבוץ הגלויות - אך כל ה ללא קשר לשלטון הרשע - שגם אם בעל כורחו עזר בכך - הרי בודאי שאין בזאת להופכו ל'קדוש ומקודש' ולהעריץ אותו וכדו'.
שנזכה לגאולה שלימה בקרוב.
ותראה מה הוא אומר שם על הקמת המדינה והכרזת העצמאות תקרא ותבין שאתה טועה אנשי לח"י היו מרוצים מאד מהקמת המדינה ההכזבה שלהם הייתה אחרי כל הויתורים והנסיגות והפקרת הר הבית בידי האוייב...
אמר בשיחה שהוא מאוכזב מהשלטון והרפיסות שלו אך בהחלט לא מהמדינה
ולא חסרות דוגמאות
אבל הטיעון של הצד השני שנראה לי די הגיוני(_ ולא בהכרח אני מסכים איתו) זה שללא המדינה לא היינו חיים היום = מקלט מדיני
וזה אינו נכון כי ללוא מדינת הכופרים הית היכולה לקום כבר מזמן מדינה יהודית שהם מונעים בכח את הקמתה (אפילו רק בשטחי יו"ש)
העובדה המדהימה היא שמעולם לא היה מנהיג ישראלי שטען אל מול הערבים :"זו הארץ שלנו כי כך נכתב בתורה".
טענה שכזו היתה מקובלת על כולם כי גם הנוצרים וגם הערבים מאמינים בתנ"ך. הבעייה שהטענה הזו מעולם לא נטענה.
כל המנהיגים הישראלים מגיעים מתוך תפיסת עולם מערבית-גויית ועדיין לא היה בהם אף אדם יהודי-אמוני.
על פי הבנתי, זו הסיבה שבעטיה נגרמו כל הפיגועים,האסונות הנסיגות והמלחמות מהקמת המדינה ועד היום. כך שהקמת המדינה גרמה גם להרבה הרוגים וסבל .
אני אלך לטקס, יאמר הלל עם ברכה, ללבוש בגדי חג? כמו בחול המועד אולי טרקו לבנה
למה? כי מדינת ישראל היא עדיין מדינת ישראל גם אם רוב המנהיגים שלה לא משהו וכך גם צורת ההנהגה שלה כרגע היא עדיין מדינת ישראל!
- הלל ולא ללכת לטקס או משהו כזה
אם אתה חושב שיום העצמאות על כל ההשלכות הוא דבר טוב אז תפאדאל תעשה הכל
אבל חצי חצי נשמע לי כמו לחיות בשקר במובן מסוים
בעניין לח"י אצ"ל ושות' נראה לי קצת איבדתם את הצפון!
זה לא חצי חצי חוגגים,אבל עד רמה מסוימת
מינימום של הכרת הטוב
לחגוג עם הלל
בגדי חג? ממש לא!!!!!!!!!
תתביישו שאתם הולכים עם בגדים רגילים ביום טוב!!
ממש אין מילים בפי!
למי עוזר שאתה אומר בבית כנסת הלל אבל כלפי חוץ אתה משדר עסקים כרגיל!
זו ממש כפיות טובה למי שאמר והיה העולם!
טוב מכולם.... תעשה טובה ותכנס לבית שלא יראו את הטפשות שנוזלת ממך
לכל אחד מותר לחשוב מה שהוא רוצה ומותר אפילו לומר את זה.
יש כאן דיון עקרוני והקללות שלך לא מוסיפות לדיון ומביישות את שם הישיבה שמופיעה בניק שלך
שהם איסורי תורה?? לשיטתך גם הרב שפירא זצ"ל המציא איסור תורה לא?? הרי הוא חגג את יום העצמאות ועד היום...
כמדומה שכך סבר גם בעל ה'חזון איש' שאמר 'ה"חזון איש": "מי הוא אפיקורוס שומר מצוות בדורנו? כל מי שטוען כי באשמת גדולי ישראל נרצחו שישה מיליון יהודים באירופה, וכן כל מי שחוגג את "יום העצמאות" (הרב אהרון רוטר, "ילקוט דעת תורה", סוף קונטרס "עקבתא דמשיחא" להגר"א וסרמן, נצח, התשמ"ט).
ולהגיד באופן נחרץ איסור תורה!! ולבטל לגמרי את הפוסקים השניים אם מביאים דעה צריך להיות אוביקטיבי ולהביא גם את הצד השני
הרבנים החרדים שהם נגד יום העצמאות באותה מידה גם נגד ההתיישבות ביו"ש ומבחינתם אין עניין לגור שם ולכן זה גם לא יהיה אכפת להם אם יגרשו את מתיישבי יו"ש
כל הכוח של ההתיישבות ביו"ש היא מכוח מרן הרב קוק זצ"ל ובנו הרצי"ה זצ"ל והגר"א שפירא זצ"ל ולא מכוח החזון איש זצ"ל והרב מבריסק זצ"ל
יש רבנים שלמיטב ידיעתי לא חוגגים את יום העצמאות, ועם זאת הם בצורה נרחצת בעד ההתיישבות ביו"ש, כמו למשל הרב יעקב יוסף.
גם הרב מרדכי אליהו לא ידוע אם חגג את היום הזה, ובודאי שהיה בעד ההתיישבות.
חב"ד הם הכי בעד כל העניין של 'ארץ ישראל' והם אינם חוגגים את היום הזה.
ויש הרבה רבנים שכן מכירים בחשיבות של ישוב הארץ ולחימה בערבים - ודוקא משום כך - בין היתר - אינם סוברים שיש מקום לחגיגות על מדינה שלוחמת בכל כוחה נגד ההתיישבות וכו', מלבד מאבקה ביהדות בכלל.
האקט של החגיגה הוא סימבולי. משהו שתיקנו כדי להזכיר לנו שיש סיבה להודות.
ההבדל העצום בין הרב אליהו זצ"ל, בהנחה והוא לא חגג, שהוא הכיר טובה על המדינה יותר מכולנו.
שאפשר לומר שבאשמת הרבנים נשארו באירופה ונרצחו
ולפי מה שמספרים עליו היה מראשי המתנגדים לציונות.
והוא אכן היה מראשי התנהגדים לציונות,ובשואה הוא החליף את עורו כי הוא הבין כמה מדינה היא דבר נצרך.
גם הרב הכי גדול לא יכול להוסיף חג על חגי התורה עד שחסידיו יצעקו מעל גבי פורומים "תתביישו שאתם הולכים עם בגדים רגילים ביום טוב!!"
רוצה להגיד הלל ? תגיד
בא לך ללכת עם בגדי לבן ? לך
רוצה לאכול סטייק ? תאכל
להוסיף חג זה איסור דאורייתא
יש מצווה לעשות יום חג כשהקב"ה עושה לך נס.
יש מצווה לא להיות כפוי טובה.
בעשרות קהילות נהגו לעשות פורים קטן על ניסים שאירעו להם, כל מגילת תענית מתארת ניסים ומסיימת "אותו היום עשאוהו יום טוב" (לדוגמא הברייתא המובאת בר"ה י"ט ע"א שביטלו גזירה על ידי הפגנה וקבעו יום טוב)
היוצא מדברי העמרצות של הרבי מיאוטו שהתנאים, האמוראים, קהילות ישראל בכל הדורות (עכשיו עולה לי בראש קהילות קושטא וסלוניקי) והרמב"ם שקבע יום טוב פרטי על נס שנעשה לו עברו על לאו דאוריתא
חוגג ולו רק בגלל דברי הגמרא "מה ממיתה לחיים אמרינן שירה, מעבדות לחרות לא כל שכן?" וכאן זה גם ממיתה לחיים וגם מעבדות לחרות.
מי אמר שלהמציא חג זה איסור תורה?אז גם חנוכה ופרים ויום ירושלים ומימונה ויום טוב שני של גלויות הם איסור תורה?
אתה שומע מה אתה אומר???????????????????????
זה נראה לי מינימלי להגיד תודה למי שביזכותו אתה פו ולא שואב מיםבפולין.
כבר אמר פה מישו שתכנס הביתה שלא יראו את הטיפשות שנוזלת לך מהפה.
ובקשר לישוב שלנו הטקס שם נורא וגם מתי שהייתי ציוני לא הלכתי אליו
או בגלל שזה של מה שאתה תמיד אומר" ציייונים ארורים!
ישוב של מזרוחניקים
יבי?
אם אתה חרדי אז בבקשה פה זה לא המקום וגם לא תנועת אריאל.
אם יש לך בעיה לך ל"שעאעריס ישערועל"
ולמה פה זה לא המקום עושה לי להגיד את דעתי "חופש הביטוי" לא!?
ודרך אגב אני לא ראיתי שום דבר על המדינה בערכי התנועה ואם זה היה מפריע למישהו בהנהלה זה שיש קומונר לא ציוני הוא מוזמן להעיף אותי ואני יעזוב בשמחה אם זאת הסיבה
יש כבר אחת דומה.
תקראו את השיחה עם העד מוצל מאש ב"ראש יהודי" של השבת ותבינו על מה יש להודות
מי כל מי שלא חוגג את יום העצמאות הוא פשוט כפוי טובה!
רק לפני 70 שנה הסבים והסבתות שלנו נשלחו לתאי הגזים ונשרפו שם במליונים ללא שןם הכרה בכך שהם בני-אדם וכל זה כי הם יהודים! ולא היה אף אחד שיכל להילחם בשבילהם ועל חייהם!!!
באותה תק' בארצות אחרת היו פוגרומים והריגה של יהודים כדבר שבשגרה חיי היהודים היו הפקר
ואף אחד לא דאג להם!!!
במשך כל ההיסטוריה מאז היציאה לגלות הרגו והתעללו ביהודים. טבחו בהמם במליונים!!!!
אתם מסוגלים להבין בכלל מזה הרג של מליוני אנשים???
ואף אחד לא הגן עליהם!!!!1
ואז תןך סה"כ 63 שנה אנחנו מקימים כאם מדינת רווחה מטורפת!!!!!!!!!
מדינה אם שירותי רפואה מתקדמים,( אתם יודעים כמה מדינות יש בעולם שאנשים תמים משפעת כי אין שם טיפול רפואי מתאים?)
מדינה עם מחקרים משגשגים!
אחת מהמדינות המתקדמות בעולם החקר של חלל ועוד מלא דברים אחרים!
מדינה עם מסחר משגשג!
מדינה יצרנית ויוצרת!
ועוד כ"כ הרבה דברים שאנחנו בלל לא יודעים להעריך ושנראים לנו מובנים מעליהם והם כ"כל111
אתם מצליחים להבין בכלל את זה שעד לפני 70 שנה תינוק יהודי נימול היה משמעות של תינוק מת?!
ואחרי כל זה אתם לא חוגגים את יום העצמאות????
תסלחו לי, אבל זה כפיות הטובה כלפי הקב"ה הכי גדול שראיתי בימי חיי!!!!
וכן יש הרבה דברים לא בסדר במדינה.נכון.
אבל אם לדוג' יהיה אבא שלא מוכן לתת לילד שלו לקנות דברמסוים האם הילד שצריך להפסיק להודות לאביו??
לא! כי האבא עושה לא כ"כ הרבה גם אם בדבר הזה הוא לא מוכן לעזורלו.
ואם הבן כל הזמן יכעס על אביו בגלל זה הוא יחשב לכפוי טובה.נכון??
זה בדיוק אותו דבר!!
אז נכון יש כ"כ הרבה דברים לא טובים במדינה שלנו.נכון. אני יודעת.
אבל האם זה מתיר לנו לא להודות על כל מה שיש לנו????
לא ולא ולא!!!!!
פעם מישהוא אמר לי שהוא לא חגג את יום העצמאות והתנגד ליום הזה בכל כוחו עד ש-
הוא נסע לטיול שורשים בפולין.
וראה את כל מחנות ההשמדה שם ושמע על כל הזוועות!
ומאז לא רק שהוא חוגג את יום העמצאות ואומר הלל עם ברכה הוא הולך ומשכנע אנשים לחגוג את יום העמצאות.
רק אחרי שהוא ראה מה היה המצב של העם שלנו לפני כ"כ מעט שנים הוא הביןאיזה זכות יש לנו...
זהו,
ולכן אי חוגגת את יוםהעצאות. עם הלל בברכה, בגדי חג , סעודה חגיגית וכו..
אני אשמח אם מישהו יגיב ויענה לי על מה כתבתי...
בס"ד
אני ממשיך לחגוג..אבל מי שלא חוגג הוא כפוי טובה?! מה כ"כ טוב במדינה..?בזה שהיא סותרת את התורה ואת ההלכה..?את יודעת שעל"פ המדינה יכול להיות כאן ראש ממשלה ערבי..?את יודעת שאת אותו דבר כמו ערבי..ואחרי זה לחגוג עד טירוף חושים את יום העצמאות..אני חוגג כי אני שמח שזה גרם לחזרה של יהודים לארץ..אבל אם תקום יהודה אני אפסיק לחגוג את יום העצמאות..
כבר כתבתי למעלה תגובה, ואין לי כוח לכתוב אותה שוב, אבל תסתכלו עליה.
שמוליק- נראה לי שזה קצת עונה לך.
לפני 70 שנה יהודי חי באמונתו כפי שראה לנכון, לא היה מצב שיהודי שנא את חברו בעקבות אמנתו,
המצב היום שהאחים שלנו שונאים אותנו כמעט כמו שהערבים שונאים אותנו, במקום שאני גר מעדיפים שכן ערבי מאשר אותנו, ההמשלה חוזרת בה מכל "ערכי" הציונות שאותם פיתמה בתחילתה אין גושי התישבות יש התנחליות אין בניה בארץ אין תורה בארץ, רק בגלל שאנחנו משוגעים לדבר לכן יש "משהו",
אז אם את חוגגת אני מאחל לך שתהיה לברכהעל מה לחול, כי הכלי נשבר והאור ברח.
בוא נגיד ש50% שהחוגגים והמהללים צודקים
ו- 50% שאלו שכנגד צודקים.
בעוד 120 שנה נגיע כולנו למעלה -
אם לא היה צריך לחגוג ולהודות -
האם הקב"ה יכעס וישאל "למה הודיתם לי?"
פשיטא שלא.
הרי אדם צריך להודות על הכל (גם על הרע)
וטוב ויפה לעשות כך תמיד (ללא קשר לנושא אפילו).
אבל אם היה צריך להודות
אז וואי וואי וואי על מי שלא הודה...
קיצור -
חוגגת בשמחה ובשבח גדול!
אחראית גם על התפאורה ועל ריקוד של הילדים הצעירים.
רק ב'התקווה' לא תראו אותי כבר ברחבת הטקס. 
אהבתי לגמרי!!!
א. אנחנו (תורת החיים, לא מדבר בשם שאר אנשי הפורום) מודים לה' ית' בפה מלא על כל ניסי הדור, ומקדישים לכך יום מיוחד, אומרים הלל ולובשים בגדי לבן, חוגגים ורוקדים. כך שאף אחד לא ישאל אותנו "למה לא הודיתם?"
לעומת זאת, אתכם ה' ישאל: למה חגגתם על סמל הכפירה בי? למה שיתפתם פעולה עם שונאי? למה עבדתם אותי בשיתוף יחד עם דת הציונות?
שבשנים הראשונות לקום המדינה גם חלק מהאדמו"רים והרבנים החרדים אמרו אז הלל ביום העצמאות זאת אומרת שהם הבדילו בין סמל הכפירה לבין ההודיה לה'
שבת קיח
כאשר קורה לאדם דבר רע - נגיד אבא שלו מת ל"ע
הוא יאמר הלל????????????!!!!!!!!!!!!!
ילבש בגדי חג??????????!!!!!!!!!!!!!
אגב יש ל ך דעה חוץ מזה שצריך להודות על הרעה?
"חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה"
יש הרבה ג'יפה במדינה הזו!
אבל יש גם הרבה טוב!!
לא היה מרכז לימוד תורה בארץ ישראל גדול כמו היום -
מאז בית שני!!!
ומי מממן את כל לימוד התורה הזה?
מדינת ישראל!!
לא חסרים דברים חיוביים למנות..
אני רק אומרת-
שיש הרבה על מה להודות שהוא טוב!
ויש הרבה מה לתקן!!!
אם אתה מאמין שאפשר לקלקל-
תאמין שאפשר לתקן!!
בהצלחה בשיפוצים לכולנו!
ציונית גאה!!
("ותחזינה עינינו בשובך לציון")
אני חושבת שמי שלא מכיר בעובדה שיש לנו מדינה ב"ה!!! (פסדר, המנהיגים עושים טעויות כמו כולנו..)
צריך להתפלל שיהיו לנו מנהיגים יראי שמים!!! אבל להיות כפויי טובה לקב"ה?? איך אפשר??
הסבא שלנו נילחם והקריב (!!!) את המשפחה שלו וחברים שלו למען הקמת המדינה, ואנחנו הקטנים יכולים להיות כפויי טובה??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תראו, אני חושבת שבכל השרשורים האלה חוזר אותו עניין...:
חבר'ה,אתם בורחים לראות רק את הרע במדינה הזו. וואלה, גדול. התכוונתי לכתוב "בוחרים". איך אתם אומרים? "משמים"? תחשבו על זה.. ;)]
שיבושם לכם. אתם פשוט מוציאים את עצמכם מכלל עמ"י בשנאה הזו שלכם ובכפיות הטובה הזו, ואני אגיד משהו יותר חריף - שלמרות שתכל'ס, אתם נמצאים במקומות שכף רגלם של הרבה מאוד ישראלים לא דרכה מעולם - וחבל שלא דרכה, אתם פשוט לא חלק מתהליך הגאולה. כי גאולה, שהיא דבר כ"כ טוב וטהור ונהדר, לא יכולה לצמוח מתוך שנאה, תיעוב עצמי (כן, תיעוב עצמי!! במובן זה אתם כמעט ולא יותר טובים מנטורי קרתא!), סלידה, זעם וכהנה וכהנה רגשות שליליים. גאולה תבוא מתוך חיבור אמיתי לאחים שלכם עם ישראל המתוקים, מתוך אופטימיות ותקווה, מתוך שמחה, ושוב: רק מתוך אהבה, הערכה, הוקרת תודה למי שצריך.
שוב, אתם יכולים לבחור לראות את הרע בלבד. את חצי הכוס המורעלת. אבל אתם יכולים גם לבחור לראות את חצי הכוס הצלולה ביחד עם החצי המורעל. אולי אפילו לשתות אותם? את שני החצאים, ביחד? לערב אהבה בשנאה, כעס בחדווה.. אולי מזה יבוא לנו משהו טוב.
אני לא אומרת להיות עוורים, אני פשוט אומרת לפקוח את העיניים עד הסוף. נסו, זה דווקא נעים וטוב.
אוח, הלוואי שיתשנה משו בראייה הזו. זה כ"כ מטריד שאתם רואים רק חלק מהעניין.. ככה אי אפשר להגיע לשום מקום.
ומתנצלת אם פגעתי בכם מידי, או אם דברי היו חריפים ברמה גבוהה מידי. זה כ"כ מפריע לי כבר! ובאמת שאני אוהבת אתכם ואת כ-ל עם ישראל וכ"כ דואגת לכולם!! בעיקר מהנזק שהראייה הצרה הזו מביאה - נזק לעצמכם ולמדינה.
והלוואי ויכולתי לומר את אותו דבר לשמאלנים.
♥
העם והמדינה אינם אותו דבר ואינם דבר אחד.
הם שני דברים שונים.
מי שלא מתלהב משלטון כפרני - אין זה אומר שהוא אינו מחובר לעם ישראל.
להיפך, דוקא מתוך דאגתו לעם, הוא סבור שעל העם להתחבר אל ה' ואל מאורי הדור ולא אל הרשעים השולטים.
לראות בהתנגדות לשלטון רשע 'שנאת חינם' זה לחלוטין לא נכון.
אהבת עם ישראל והנאמנות אליו מחייבים להתריע מפני הסכנה שבהתחברות אל הפושעים.
לו היינו מצליחים בכך, והיינו גורמים ליותר אנשים להבין שהשלטון אינו אוהב העם כי אם להיפך - רבים היו מסרבים לפנות את גוש קטיף, ואולי היינו ניצולים מהאסון הנורא ההוא.
המדינה אינה 'ארץ ישראל' ולא 'עם ישראל' - אלא גורם המבקש לפורר את המושגים הללו, ולא להיפך.
מי שמחובר באמת לעם ולארץ - ודאי לא יתמוך בשלטון המנסה בכל דרך לקעקע את החיבור בין העם לארצו ולמורשתו.
ברוב המקרים העם מייצג את מה שהולך במדינה. בין תרצי ובין אם לא.
את לא מסכימה עם ההתנהלות של המדינה? את לא מסכימה עם החלטת העם? לפעמים גם אני.
רק שאני מביע את זה: מפרסם, מתנגד ומשכנע. (אני לא רוצה לפוצץ את המדינה כי היא לא חושבת כמוני)
המדינה היא עם ישראל, יותר מתמיד. בעז"ה המדינה תהיה בקרוב גם א"י- השלמה.
אני לא אתמוך בשלטון כזה, העם לא יתמוך בשלטון כזה! יש דרכים להתנגד- לא חסרים מנהיגים, ולא יחסרו.
זה נכון. לכן, אילו היינו חיים במדינה דמוקרטית מצבו היה יותר טוב יסחית. היה מה לדבר על "השפעה מבפנים". לצערנו אנחנו חיים במדינה דיקטטורית, בשלטון הערב רב, שאוחז את עינינו במסווה "דמוקרטי".
איך אפשר לחגוג עם כל הגועל הזה של מדינת "ישראל"?
אביבקודם כל, סחטיין על התגובות הענייניות שלך לאורך כל השרשור!
האמת היא שמה שכתבת עכשיו נוגע בדיוק בנק' שחשבתי עליה היום.
שיחזרתי קצת את המנהיגים לאורך הדורות..
ופתאום הבנתי שהמנהיגים הם לגמרי לגמרי העם.
אני אנסה להסביר:
למשל בן גוריון. בוטה, ישיר, נואם נלהב, חלוצי, תומך נלהב של הציונות ושל התנ"ך, אבל לא של הדת, ומחוספס. מלא אידיאלים, ומצהיר עליהם בראש חוצות.
בכלל, רוב המנהיגים בתקופה ההיא היו ממש תוצר צברי מובהק. תוצר של דור חלוצי שנאבק על הארץ הזו מול כל העולם, שראה בתנ"ך את זכותנו ההסטורית על ארצנו, שלא קיבל כמובן מאליו את קיום המדינה הזה, את קיומו של שלטון יהודי בארץ ישראל (כן, יהודי. לא דתי אולי, אבל יהודי). דור שלא התעסק יותר מידי בפוליטיקלי קורקט. דור שבו תנועות שנאבקו למען אותו דבר יכלו להיאבק זו בזו בגלל הבדלי דעות קטנוניות. דור שראה את ההתיישבות בא"י כמטרה הנעלה ביותר והקודמת לכל.
ועכשיו קחו את נתניהו. אדם עם ערכים של שלמות א"י, ולמרות זאת נואם "נאום בר-אילן". למרות זאת מידבר עם הערבים, דורשי רעתנו. אדם שבממשלתו יושב שר בטחון מהגרועים ביותר שהיו לנו. ששולח את כוחות המשטרה והצבא שבפיקודו לפגוע באנשים שאכפת להם מהמדינה, אבל טועים פה ושם (ואולי קצת יותר, אבל הם כוח משמעותי...).
אדם שנכנע לפוליטיקלי קורקט.
נראה שהוא תוצר ישיר של דור כזה, שלמד לסתום. פתאום צריך לנהוג בטקט. החספוס הצברי כבר לא עד כדי כך קיים בנו, כמו בעבר. אנחנו הרבה יותר פוחדים. הערכים שלנו (ועכשיו אני מכלילה את הציבור החילוני. אני פחות מדברת על הציבור הדתי לאומי וכו'...) כבר לא כ"כ מובנים מאליהם. הוא תוצר של דור ביניים, איפושהו בין המייסדים לבין המבררים, שלהם שום דבר כבר לא כ"כ ברור. תוצר של עולם שהאנטישמיות בו הולכת ומתגברת, שוב.
ואחרי החפירות.. [
]
מה שאני מנסה לומר זה בעצם שקשה להפריד את "הממסד" מ"העם". כי מנהיגינו הם העם. הם מתוכנו. זה לא שאיכשהוא הגיעה לממשל אליטה שמכוונת לאותו כיוון פוליטי מוגדר היטב. לחלוטין לא. המנהיגים שלנו בעצמם עדיין מתחבטים בבעיות זהות. דור המייסדים אולי היה חילוני לחלוטין והתיימר להמציא מעיין "יהודי חדש" (והוא לא היה הראשון), אבל הוא לפחות היה משוכנע בצדקת הדרך.
זה הכל

ערב טוב שיהיה!
כשאני אומרת "הממסד" או "הממשלה" וכד', אני מתכוונת ל"מדינה". אנחנו אלה שמרכיבים את המדינה, ואחינו - שאינם כ"כ שונים מאיתנו, ושממש צמחו מקרבנו, הם במקרה המנהיגים. אבל אין שוני כה גדול...
בקשר לגירוש, זה היה משחק פוליטי מלוכלך שכל המעורבים בו היו אנשים מקרב האליטה השמאלנית התקשורתית המצומצמת אך הרועשת..
אם, סתם כמשחק, נציב קלפי בבית בהמשפט העליון, בפיקוד הבכיר של צה"ל, בחדרי המערכת של 'ידיעות אחרונות', ערוץ 2, 10,1, אצל ראשי האוניבסיטאות, בפרקליטות, בשב"כ ובמשטרה - התוצאות יהיו בחלקם העבודה ושמאלה, ובמקומות אחרים מרץ ושמאלה (בעיקר במעכרת המשפט - חד"ש, בל"ד וכו).
מי ששולט פה אינם חברי הכנסת ואף לא השרים, אלא מעכרות המשפט-משפח-פרקליטות ואותה תשקורת ארורה, אשר מכתיבים מדיניות שמאל קיצונית שאינה מייצגת 3 אחוזים מן העם, ואף זאת בהגזמה.
כאשר שר או אישיות בכירה אחרת מנסה לקעקע, ולו במעט, את ההגמוניה של ראשי המאפיה השמאלנית-אנטישמית - הרי הם שולפים 'מן המוכן' 'תיק' כבד המשמש כשוט: בצע את מדיניותינו - ולא, סופך רע ומר.
כך היה בגירוש הנפשע, וכך לאורך כל הדרך - מי שלא מתיישר עם הקו האנטישמי - נהפך לחסר השפעה של ממש, ומי שמעז לבעוט בגלוי באותו קו - נענש, אא"כ מדובר באחד שרק צועק ולא באמת יכול לשנות - ובהיותו כזה הוא משמש בסך הכל כלי בידי אותם פושעים, 'עלה תאנה' הבא להראות: 'יש איזון', לכל הצדדים יש מקום אצלינו.
איך זה למשל, שע"פ כל הסקרים - רוב הציבור תומך באי השכרת דירות לערבים - ואילו מהאזנה לתשקורת נשמע כאילו מדובר בקומץ הזויים ומטורפים?
אין זאת אלא שמדובר באליטה שמאלנית סהרורית החונקת את העם, וגם אם הצליחה לשטוף את מוח ההמונים ולסמם אותם בהזיות שווא ושקר - הרי שהעם בפנימיותו הוא בריא, בניגוד לאותם כוחות רשע הרקובים משורשם.
דוקא ניתוק מאותם כוחות חולים, יוכל להוביל להתגברות הכוחות הבריאים בעם, אלו אשר ירוממו אותו אל המקום שבאמת ראוי לו.
אז אולי נחגוג גם את ה-1 במאי, חג הפועלים?
אני חייב לצאת מגדרי ולהגיב.
תמיד אוהבים לצייר את מתנגדי יום העצמאות ודומיהם ככפויי טובה שרואים רק את חצי הכוס הריקה ועוד כהנה ביטויים.
תראו,
צריך לא הרבה חכמה בשביל להבין שאנשים גדולים כמו הרבי מלובביץ למשל או הרב טל לחילופין
או אפילו סתם נערי גבעות פוחזים
שמצפונם הטבעי הורה להם לא לחגוג את יום העצמאות.
ולצאת מהבי"כ בתפילה לשלום המדינה וכו'
הם לא כפויי טובה הם אנשים מעולים וטובים!
אלא יש כאן דבר אחר יש כאן רצון להבליט ולהדגיש את השלילי על מנת לתקן!!
ודוקא בגלל שיש נטייה חזקה מאוד בציבור שלנו להתעלם מהרע והשלילי
וראינו את תוצאות התמימות הזאת בגדול בחורבן גוש קטיף.
תראו אני לא חוגג ולא עומד לא בשלום המדינה ולא בשלום החיילים
ולא בגלל שאני לא רואה את חסדי ה' בגאולתנו
אלא בגלל שני רוצה להזכיר לכולם את הצד השני
וזה יותר דחןף לדעתי
מצטער על החפירה אשמח גם לפרט יותר באישי אם יהיה צורך
שהסתיימה תקופת ה"בירורים" והחלה תקופת ה"יחודים ועליות" - ז"א שכבר לא הולכים ראש בראש עם אף אחד אלא מעלים את היחודיות השורשית החיובית שבכל מקום. כמובן שהמצב עוד לא שלם במדינה אבל דווקא זה מחייב אותנו למצוא את אותם שורשים חיוביים שאצל כל אחד ולהעלותם יחד למציאות שלמה יותר!
תחשוב עוד פעם על מה שכתבת ותראה שאם תלך בכנות עם ההדרכה הזאת עד הסוף בפשיטות שבה אתה מבין אותה תגיע מאוד רחוק ומאוד לא לכיוון הנכון
צריך רב אמיתי שיורה איך הולכים עם ההדרכה הזאת בכל מצב
אשרינו!
אתה לא מבין שיש הבדל בין אדם למדינה/מוסד כל שהוא??
מתי תפסיקו להתייחס למדינה כאל בן אדם ותלמדו עליה זכות, זה פשוט לא שייך!! אם אדם פתח חנות חזיר (שמוכרת גם ממתקים כשרים...) יש עניין ללמד עליו - על היהודי הפרטי שפתח את החנות - זכות, אבל על החנות אין מה ללמד זכות, אותה צריך לשרוף וכד'.
גם על בוני המדינה יש עניין ללמד זכות - למי ששייך ולא למי שעבר כל גבול - אבל על המוסד עצמו אין שום עניין גם לא לפי רפ"ב שהרבה נתלים עליו לצערי ולצערו של רבי נחמן.
ואם זה חשוב למישהו - אני כבר כמה שנים לא חוגג ביום העצמאות, למרות שאני לא אומר תחנון.
ברכות דף כ' ע"א
"אמר ליה קמאי הוו קא מסרי נפשייהו אקדושת השם אנן לא מסרינן נפשין אקדושת השם כי הא דרב אדא בר אהבה חזייה לההיא כותית דהות לבישא כרבלתא בשוקא סבר דבת ישראל היא קם קרעיה מינה אגלאי מילתא דכותית היא שיימוה בארבע מאה זוזי א''ל מה שמך אמרה ליה מתון אמר לה מתון מתון ארבע מאה זוזי שויא:"
ההשוואה הדוחה שלך לאיסלאם מלמדת שדעותיך ההזויות רחוקות מדעת היהדות כרחוק מזרח ממערב.
אשמח לדעת מי ה'רב' שמכניס בך ארס כזה.
הבאתי כאן מקורות בלבד
וכבר כתבתי שמי בעל דברים אשמח לדון בכל כדרכם של חכמים בניחותא ובאחווה עם מקורות
ספר מי השלוח האדמור מאיזביצא על מס' שבת קלח "אמר רב עתידה תורה שתשתכח מישראל":
"והנה זה הפרק תולין את המשמרת מרמז על כל הבירורים שצריך להיות בין ישראל שעתיד הקב"ה לברר ביום שכולו שבת עד שיהיו היין נקי בלי שום סיג ופסולת וזהו עתידה תורה שתשתכח מישראל היינו שיהיה רצון הש"י נעלם בהסתר פנים בלי שום דעת ועצה מד"ת שהם תרי"ג עיטין (עצות) כדאיתא בזוה"ק שמות פ"ב ואז יהיה הבירור גמור שיכוונו ישראל לרצון הש"י רק ממעמקי לבם מחמת שהם בתולדה מזרע אברהם יצחק ויעקב ומדביקותם האמיתי לא יטה לבם מרצון הקב"ה ויתברר שהם דבקים בהש"י דאוריתא וקוב"ה וישראל חד"
[למעונינים להתיחס ברצינות נא לא לפטור בכל מיני אמירות אלא כדרך ת"ח]
הטעות שלך בקצרה:
המתקה בלי שקדמה לה הכנעה והבדלה.
כיון שנראה שאתה שוחה בים הפנימיות בלי גלגל ים
אז בטח זה לא הבהיל אותך מה שאמרתי
בשביל לדעת להפור חשוכא לנהורא צריך להיות צדיק ברמה מאוד מאוד גבוהה זה לא עבודה שמוטלת על אנשים כדוגמתנו
לכן אצלנו עבירה זה עבירה! מצוה זה מצוה! טוב זה טוב! ורע זה רע!
מאוד פשוט
ושוב, ענייני פנימיות התורה זה כמו תרופה כמה שהיא יותר חזקה יותר מסוכן לקחת אותה בלי מרשם רופא.
לכן צריך לקבל מרב וצדיק דרך איך להשתמש בה
כל הישועות
אני חושבת שכל אדם יהודי שגר בארץ ישראל חייב לחגוג את יום העצמאות וזה מלכתחילה.
ביום העצמאות אנחנו בעצם חוגגים את ההכרה של אומות העולם במדינת ישראל כמדינה כשאר האומות ועצם החגיגה היא הודאה לקב"ה שנתן לנו להגיע למצב הזה. אז נכון שהמדינה היא לא מדינת הלכה(הולכת לפי חוקי התורה והמצוות כל הזמן,) והרבה פעמים יש שאלה של דת ומדינה, והאם זה מתנגש, אבל זה לא סותר את ההלל וההודאה שלפי דעתי חייבים להגיד.
בס"ד
שלום לכולם!
כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?
עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!
אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?


קפיץאחרונהבשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
אשמח לעזרה
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...