השם ישמור!!משלי

לאחרונה רואים פה זרם של כת או עדה רעה שמרשה לעצמה לרמוס כל מה שלא ניראה לה

 

ללא הבחנה, גם אם מדובר ברבנים גדולים  -  ידועים  ופחות ידועים.

כל זה בשם איזה אידיאל גדול אי"ה אי"ה!!

אני מאוד רוצה להגשים את האידיאל הזה אך אני יגלה שאיתם אני מפחד ואף מפחד מאוד

ליפעול בהקשר הזה 

 

מסופקני מאוד כמה רצויים מעשיהם בעני האלוק ,  כידוע שביהדות אין המטרה מקדשת את האמצאים כלל!!

 

אני נזכר במעפילים שהחליטו לעלות לארץ בניגוד לדיברי משה רבם וכמובן נגד רצונו של הקב"ה .

 

 אז על מי אתם משליכים את יהבכם??    על ההבנה המצומצמת שלכם ??

 

(וכמו שמארו כבר)

 

     ללא רב/ מדריך/ מכוון זה לא מחובר לתורה ולשורשים שבישמם אנחנו פועלים!!!!! 

 

 

 

 

  

מסכים בהחלט!!!אני17
^^^^^^קוקו
אין רב אין דאגות (=אנונימי (פותח)
יש פה הרבה ניקים שהרב החדש שלהם הוא יוחנן דנינואיזה טוב ה'!!!!

שמחליף את הרב דודי כהן שליט"א.

 

לדעתי אין טעם להתייחס להודעותיהם או לפחות כשמתייחסים לציין בהודעה שהיא מופנית לשוטר החביב היושב מאחורי המקלדת.

 

המשטרה עסוקה בשטויות ואתם רק מוסיפים להם דלק. תייבשו אותם ואולי הם יתחילו לגלוש בפורומים של נוער חמאס במקום פה.

זאת שיטה ידועהיזהר

כל משמיעי הדעות ה"קיצוניות" הם בעצם שתולים. אני מסכים שיש כאן אולי כמה כאלה, אבל להכתיר את כולם ככאלה, זה ניסיון נלוז להגיד שהדעה המתנגדת למדינה בעצם לא באמת קיימת בציבור בדת"ל - ולא היא.

אני לא מזלזל ברבניםיזהר

חוץ מאותם בודדים שברור לי לחלוטין, ע"פ רבותי, שהם חצו את הקווים.

על דעות של רבנים אני מדבר. לדעות אפשר להתנגד, מבלי לזלזל באדם האוחז בהם.

 

ועם כל זאת, צריך לזכור את דברי הגר"א, הבעש"ט, ר' נחמן ועוד רבים - שבדור הגאולה יהיו רבנים מזוייפים, שהם בעצם חלק מהערב רב.

זה במקרה שמבחינתך דעת הרבנים היא דעתם האישיתיעלי_א

ומנותקת מהתורה.

אבהיר את דברי:יזהר

אני לא מנתק בין הרבנים לדעותיהם. רב שדעותיו לגיטימיות - אני אכבד אותו ואת דעתו. ועם זה - אם אני חושב שדעתו היא טעות הרסנית - אגיד זאת בלי פקפוק, תוך הערכה לדעה ולרב המביע אותה.

רב שדעותיו לא לגיטימיות - נכנס לגדרי הרשעים, ויחס אליו הוא בהתאם, למרות זקנו המגודל. ואין לי כבוד ולגיטימציה, לא לרב ולא לדעותיו.

יצויין, ש"לא לגיטימיות" זה לא "לחגוג את יום העצמאות" וכדו', אלא כפירה כזו או אחרת בי"ג עיקרים, ושמיטת הבסיס להלכה.

ובכל מקרה,יזהר

אכן יש רבנים שהדעות שהם מביעים מנותקות מהתורה. מציאות אובייקטיבית, לצערנו.

אמת.ועדיין אנחנו לא יכולים להוציא שם רע ולדבר רעקחו עמכם דברים
עבר עריכה על ידי אלירז בתאריך כ"ז ניסן תשע"א 20:35

על כל ת"ח שפסק משהו אחר ממה שאנחנו מאמינים בו.

אכן יש כאלה שחצו את הקוים ושפסקו נגדם בבית דין ואז מותר לפרסם ולהודיע.

אבל סתם להגיד על רב שדעותיו אינן בתוך ה70 פנים זה יומרני. וגם מאוד מעניין שאיכשהו תמיד מדובר על הרבנים שהם יותר ציונים-דתיים. לא תראה אדם אומר משהו כזה על איזה סאטמר וכו'.

נקודה למחשבה.

פשוט שגם אלו הנפגשים עם האירנים חצו את הקוויםיזהר

ובכל מקרה, באמת הסטיות שבשולי הדת"ל חוצות את הגבולות, ואלו שבשולי החרדים - לא. כלומר, גם שם יש "חלוד"ות" (חרדי לא דתי) אבל הם לא עושים מזה אידיאולוגיה, ואין רבנים כאלה.

שאלה ליזהרגדי-10

החבר'ה של תורת החיים מגדירים את עצמם דתיים לאומיים? כי היתה כתבה בעיתון משפחה לפני כמה שנים ששם היה נראה שהחבר'ה שם קוראים לעצמם חרדים

ל"משפחה" היה אינטרס להציג אותנו כחרדיםיזהר

אבל זה לא נכון.

 

בינינו לחרדים

ואתם מגדירים את עצמכם דתיים לאומיים?גדי-10

כי לפי מה שנראה יש לכם המון ביקורת על הציבור הדת"ל-חרד"ל

אני מאמין שאתם בטח מרגישים יותר קרבה לחזון איש מאשר לרב קוק

כןיזהר

אנחנו אכן יותר קרובים לחזו"א מאשר לרב קוק. אז מה? חלקים נרחבים בציבור הדת"ל רואים את עצמם יותר קרובים לרב סולוביצ'יק מאשר לרב קוק. הם גם לא דתיים לאומיים?

 

בסופו של דבר, הגבולות מטושטשים, והציבור הדתי לאומי מורכב מהרבה גוונים. חלקם חרדים הרבה יותר מאיתנו, וחלקם רפורמים גמורים. אנחנו דתיים לאומיים בעיקר כי כך אנו משתייכים לציבור הזה סוציולוגית. אם תבחן את העניין תראה שזה המדד המרכזי היום בכל השתייכות ציבורית.

יזהר - הרשה לי לחלוק מעט על דבריךיהודיזההכי אחי

בתור בוגר "תורת החיים", שלמד שם שנים רבות... לפני ואחרי הגירוש. (מעדיף להשאר עלום-שם)

אני לא חושב שההשתייכות שלנו לציבור הדתי-לאומי היא סוציולוגית בעיקרה. זה נכון שיש קשר סוציאלי וגם מנטאלי חזק עם הציבור הדתי-לאומי, אבל יש דברים הרבה יותר מהותיים. בראש ובראשונה, מה שמייחד אותנו כציונים (או איך שתקרא לזה) הוא החשיבות של האיתערותא דלתתא בדורנו, לאור תורת הגר"א והבעש"ט. זה קשר הרבה יותר מהותי מ"השתייכות סוציולוגית.

 

זה ודאי, אבל בסופו של דבריזהר

יש גם הרבה חרדים כאלה. ועל כן דברי.

שים לב שגם במאמר שהבאת כתוב מה שאמרתייהודיזההכי אחי

זהו ההבדל הראשון המתואר שם, ואילו שני ההבדלים הנוספים, נגזרים ממנו באופן ישיר.

 

ה"חידוש" העיקרי של הרב טל בענין הזה הוא, כמו שכתוב נכון במאמר, הוא שלילת הלגיטימציה של החילוניות מכל סוג שהוא, ובכלל זה גם של החילוניות הלאומית (שכמעט ולא קיימת היום) וגם של החילוניות הממלכתית (שבמידה רבה החליפה אותה). בעיקר כצעד חינוכי, שבא לחדד את ההבדל ביננו לבינם.

לגבי היחס למדינה, החידוש שלו הוא שכיון שאין סיכוי נראה לעין שהמדינה תעלה על דרך המלך (ללא הפיכה שורשית של השלטון), אין טעם לראות במדינה יישות קדושה. גם כאן, ההתנתקות מהמדינה באה כאקט חינוכי, שבא לחדד את המרחק העצום שבין הרצוי למצוי, עד כדי שלילת כל קשר ביניהם.

 

השינוי הזה ביחס למדינה ולחילוניות מאשר להודות לבורא-עולם על אתחלתא דגאולה ועל כל הניסים שעשה לנו הודאה הרבה יותר זכה וטהורה, שמודה באמת רק על הדברים הטובים, ומכל הלב. לא מודים על משרד החינוך, המחנך לשמד. לא על משרד המשפטים, שמקעקע את חוקי התורה יום-יום. אפילו לא על משרד הביטחון שנלחם ביהודים במקום בערבים ומפקיר את ביטחוננו. אנו כן מודים על שהקב"ה עוזר לצה"ל להלחם באוייבינו ולשמור עלינו (כשהוא עושה את זה).

יזהר תודה על המאמר..אלירז

אבל בתור אחת שמכירה מקרוב-

ההבדלים הללו רק מחשבתיים ואינם משנים את ההתנהלות במציאות..

תורת החיים מתנהלים כחרדים-חסידים לכל דבר כמעט.

התנהלות במציאות?יזהר

מה זה אומר בדיוק?

אני לא חושב שתורת החיים היא "חסידות" מהרבה בחינות, אבל גם אם כן, היא יותר "חסידות" מהר ברכה למשל?

כן!! לגמרי יותר "חסידות" מכל מקום אחר!אלירז

 

עוד לא ראיתי חסידותיזהר

שבה ה"אדמו"ר" לא כופה את פסיקותיו על קהל החסידים, לא דה יורה ולא דה פקטו.

לא ראיתי חסידות שבה ה"אדמו"ר"  מדריך את "חסידיו" לא להיות חסידים ולחשוב בעצמם.

לא ראיתי חסידות שמורכבת מברסלברים, חב"דניקים, ליטווקים, רמב"מיסטים, ספרדים ועוד.

לא ראיתי חסידות שבה ה"אדמו"ר" סובר שלא צריך לחגוג את יום העצמאות, וחלק מה"חסידים" סובקים אחרת, וכן חוגגים.

אני יכול להמשיך עוד הרבה, אבל אני מאמין שהעיקרון מובן..

חח תלוי למה אתה קורא חסידות =)אלירז

אחי - ברוח טובה..

יש לי הרבה ביקורת על תורת החיים

ובכל זאת היה לי העונג להיות חלק מהקהילה למשך חודשיים

ולהנפיק לשם בחור נפלא..

אז אל דאגה!
כל הישועות..

יש משהו בהתנהלות של תורת החיים שדומה לחסידות.קחו עמכם דברים

יש מין "היי" (לא מצאתי מילה טובה יותר) שכזה סביב הרב טל,דומה להתלהבות סביב אדמו"ר.

הוא הסמכות היחידה,אליו פונים בכל שאלה. הוא מעודד ומסביר ומכווין.וזה יותר מרב רגיל של קהילה.

מעבר לכך שתורת החיים מצד עצמה חסידית יותר.הרב טל בעצמו אמר שהישיבה הולכת לפי רבי אלימלך מליזנס'ק ושעליו תורת החיים מתבססים.

יש הרבה חסידות בישיבהיזהר

אבל בעיקר מראשית החסידות. לפני שהתחילו התופעות של החצרות, השושלות ושאר הקליפות, אליהם אנחנו מאוד מתנגדים. והמעט שנוצר - מאוד לא לרוחו של רה"י.

 

מגוכך לומר שאם אנחנו הולכים בדרך החסידות אז אנחנו חרדים.

גם ישיבת רמת גן חרדים?

 

 

 

מעולם לא אמרתי שתורת החיים חרדים.מאידך,אתם גם ממשקחו עמכם דברים

לא דתיים לאומיים. זרם ביניים שכזה,אולי חרדלי (?).

 

מה הבעיה בחצרות של אדמורי"ם ושושלות??

גם לא חרד"לי.. סוג של חייזרים... =)אלירז
אלירז - יש הרבה אנשים שונים בתורת החייםיהודיזההכי אחי

את פגשת אנשים מסוג מסויים, שהמשפט שכתבת עשוי להלום אותם גם לדעתי. לעניות דעתי, הלא כל-כך עניה בענין הזה, רוב החבר'ה של תורת החיים עונים להגדרה המקובלת של "תורני-לאומי", "מרכזניק", "בית-אלניק" וכל שאר הניקים מהסוג הזה, פרט לשני דברים מרכזיים: א. לא חוגגים את יום העצמאות, ובמקומו חוגגים את "יום אתחלתא דגאולה" ביום ירושלים. ב. היחס לרשעים/ערב-רב וכיו"ב.

למרות שזה יכול להיראות הרבה, אצל בחור בוגר נבון ומאוזן, שיודע מה לומר ומתי (בלע"ז טאק"ט), ורובם כאלה, אין לנושא השני הרבה משמעות כלפי חוץ, ונשאר רק הסיפור של יום העצמאות. בסופו של דבר, חוץ מיום העצמאות, שזה נושא שלפעמים קצת טעון, אין הרבה הבדלים משמעותיים.

גם דרך הפסיקהיזהר

היא הבדל מהותי.

נכון. אבל זה כבר ענין אחר.יהודיזההכי אחי

בזה גם אין כ"כ הרבה יחודיות, כי יש הרבה פוסקים בציונות הדתית, ולכל אחד את הגישה שלו בפסיקת הלכה. בזה ממש אין מכנה משותף בציבור הדתי-לאומי.

דרך הפסיקה או הפסיקה עצמה? הפסיקות של הרבקחו עמכם דברים

טל כל כך שונות מהמקובל??

זה נושא קצת מורכב, וגם לא קשור כל-כך לפורום הזה...יהודיזההכי אחי

גם אי אפשר להסבירו על רגל אחת. ניסיתי לנסח הסבר קצר ופשוט (באמת שניסיתי), אבל ראיתי שכדי שיבינו אותו נכון אני צריך לכתוב פה מאמר ארוך ומיגע. מי שבכל זאת מתעניין, אשמח להסביר לו באריכות בפרטי.

מה שאני כן יכול לומר הוא, שבישיבה מיישמים הלכה למעשה את הרעיון של "לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא", ובתרגום חופשי: לעיין ולפלפל לצורך פסיקת הלכה (ולא לשם הפלפול). כתוצאה מכך, לפעמים יש פסיקות שנראות מפתיעות. זו גישה שבשלוש מאות השנים האחרונות (בערך) נעלמה מהישיבות האשכנזיות, ולכן היום מכנים אותה "שיטת הלימוד הספרדית", כך לומדים למשל בישיבת כיסא רחמים. הרב השקיע כמה שנים טובות בלימוד דרכי פסיקה, ולכן הוא רואה עצמו בר-הכי, למרות שהוא לא מוכן לפסוק בשלב זה לציבור הרחב (שאינו מתלמידיו).

מה שאני יכול עוד לומר הוא, שהרב טל העיד על עצמו שהוא תמיד מתייעץ עם תלמידי חכמים גדולים בלימוד ובפסיקת הלכה, ולא פעם הוא מבטל דעתו בפני מוריו ורבותיו (בין אלו שהוא מכנה מו"ר אפשר למצוא את: הרב דב ליאור, הרב גוסטמן זצ"ל, הרב שמואל אויערבך, הרב קפאח זצ"ל, הרב אברהם שפירא זצ"ל ועוד).

לא ממנו!!! מקור חיים כבוד!אריאל דוד
מופנה ל"כן!! לגמרי יותר "חסידות" מכל מקום אחר!"אריאל דוד
הציבור הדתי לאומי מכיל המון גוונים.אנונימי (פותח)

מחרד"לים כמו 'תורת החיים' ועד 'ניאו רפורמים' כמו אותם שהם כאלה.

ברור שהמרחק בין הקצה הכי קיצוני שמאלה שבציבור הד"לי, דוגמת 'נאמני תו"ע ו'מימ"ד' לבין 'תורת החיים' גדול בהרבה מהמרחק בינם לבין החרדים, אך עדיין הם קרובים יותר לזרם המרכזי של הכיפות הסרוגות/המתנחלים, מלזרמים המרכזיים שאצל החרדים.

אני לא הייתי מגדיר ניאו רפורמים כחלק מהציבור הדתייהודיזההכי אחי

רפורמיות זוהי דת נפרדת מהיהדות, לפי כל הגדרה סבירה. אם ריפורמים מכונים יהודים, ניתן לכנות כך גם את הנוצרים.

לדידי - אתה יכול לכנות כל אחד כדתי (לאומי או שאינו לאומי), כל עוד הוא מקבל את התורה שבכתב ואת התורה שבע"פ ללא שום שינוי.

אני לא מכיר מספיק את כל ה"גוונים" שאתה מדבר עליהם, וגם לא את "נאמני תורה ועבודה", אבל אם בא "דתי" וטוען שלדעתו חלק מההלכה לא אקטואלית היום, בעוד הוא לא קיבל "סמיכה" מפוסק, או לא שימש תלמידי חכמים - הוא בכלל לא ראוי להקרא "דתי". (לענ"ד, השימוש במונח "אורטודוכסי" שהושאל מהגויים הנוצרים ורווח יותר להוראת מה שהגדרתי כ"דתי" הוא מגמתי ומטעה, אך אין כאן המקום להאריך בזה). אדם כזה, מכונה ע"פ ההלכה "משומד" (אם מישהו מעונין, אמצא לו את המקור).

באותה הסירה הם אלו שטוענים שהם "מקפידים על כל סעיף במשנה ברורה", אבל לדעתם "יש לתת לגיטימציה לכל דעה". זאת מפני שכידוע, היהדות אינה דת פלורליסטית. מי שטוען שלגיטימי לעבוד עבודה זרה או להתחתן עם נוכרים, לדוגמא, הוא משומד.

הם דתייםיזהר

אבל גם אפיקורסים או משומדים, או שניהם גם יחד. במושגים של היום זה אפשרי.

שכנעת אותי שהם דתיים. השאלה לאיזו דת הם שייכים...יהודיזההכי אחי

דבר אחד בטוח - לא ליהדות.

איזה חסידים ואיזה נעליםדי"מ

פשוט זה מגניב זה הסיבה אצלנו חסידים אמתיים

דורשי יחודך כבוד!!!

אתה ה"חסידים אמיתיים" היחיד בדורשי וגם זה לא...אריאל דוד

בוא אלינו יבש אצלינו יש מקום לכולם!!!מלךמקור חיים כבוד

 

חסיד אמיתי זה לא מי ששם גראטטלדי"מ
קפץ...די"מאחרונה

ויודע שלוש ניגונים

רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך