בין התאווה שלהם לכבוד לבין זו של רודפי כבוד אחרים, חוץ מזה שהם מסווים את שלהם מאחורי סיבה מוצדקת לכאורה, אהבת הארץ.
ראיתי פה פעם "שיתנהג לידי יפה, הערבי, שיזכור שאני האדון שלו"
חברים יקרים אתם לא האדון של אף אחד, לערבי ולכם [ולארץ] יש אותו אדון בדיוק, וכשאתם תתיחסו אליו בכבוד הראוי נדבר על הכבוד המגיע לכם.
רש"י הראשון בתורה אומר שהארץ ניתנה במתנה ליהודים, ולכן אין לאומות העולם שום דיבור על הכיבוש.
מקשה אחד הפרשנים "אם הארץ ניתנה ליהודים כמתנה, איך מאיים ה' שייקח אותה חזרה אם כך וכך?.. הרי מתנות לא לוקחים חזרה.."
ומתרץ שהארץ לא שייכת לנו ללא תנאי!
ארץ ישראל שייכת לה', והוא נותן אותה לישראל כמגורים כשהם ראויים לה, ומניס מפניהם את אויביהם וכו'..
מזה שה' לא הניס מפנינו את האויבים, אפשר ללמוד דבר או שניים על עצמינו.