פעולות , ערבים , צ'ופרים , הכל כאן! גירסה שניה!שיראל:)
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך י"ט בחשון תשפ"א 09:54
 

 

(השרשור הקודם- גם בו כדי להסתכל! : פעולות , ערבים , צ'ופרים ! - בני עקיבא)

 

בס"ד -

 

חברים יקרים - 

 

בעקבות תקלה , כבר אי אפשר להגיב לשרשור הקודם של הפעולות ,

ולכן - אנחנו פותחים שרשור פעולות , ערבים וצ'ופרים חדש !

הקודם ישאר נעוץ - מוזמנים להמשיך לעיין ולהשתמש בו .

והשירשור הזה ישמש ע"מ להגיב ולהוסיף חומרים ...

 

אז - 

( כדי שיהיה דומה למקורי - ) קורץ

 

 

 
כל הפעולות, הערבים, הצ'ופרים- הכל כאן!
הצלחת השירשור תלויה בכם. ככל שתוסיפו יותר פעולות- המאגר יהיה יותר גדול.
אז ב"הצלחה! 
 
- נא לא לנצל"ש את השירשור
- בשביל שיהיה מסודר, חלק מההודעות יערכו.
-שימו לב! זה לא המקום לבקשת פעולות, צ'ופרים, קטעים ושאר ירקות! נא לשאול בשירשור חדש!
בברכת חברים לתורה ולעבודה.

======================================================================

 
 
קישורים שאפשר להעזר בהם בחיפוש/הכנת פעולות:

 

 

חוברת קטעים

 

בניית מערך

בני עקיבא- http://bneiakiva.org.il/

פעולה נט- https://xn--8dbbvwj.net/

חוברת ערבים של בנ"ע- /Forum/Forum.aspx/t20149#928269

 

תנועת אריאל-תנועת הנוער אריאל

שירשור בתח"ב- Forum/Forum.aspx/t54079#684426

שירשור בפורום "עוז" /Forum/Forum.aspx/t134085

חברים מקשיבים- http://www.kipa.co.il/noar/

עזרא- מנהיגים | תנועת הנוער עזרא

ויקיפדיה- http://he.wikipedia.org/

דעת- http://www.daat.ac.il/

 

בברכת חברים לתורה ולעבודה -

 

הוד444 

 @מוקפת אור@רודף אהבה בימים

 
 
פעולה: קבירת "אני לא יכול" (פשוט חזק ומומלץ!)בת-ישראל-וציון

מיועד לשבטים היותר בוגרים (מעפילים-הרא"ה) למרות שאני מניחה שאפשר לעשות את זה גם עם שבטים צעירים.

 

פעולה: הלווית "אני לא יכול"

ישנן שתי אפשרויות: א.להקריא את הסיפור ובמקומות המצויינים בסוגריים באמצע הסיפור, להפסיק באמצע , לעשות את הפעילות ולחזור לסניף.

ב. לעשות את הפעולות המודגשות בסוגריים ללא הסיפור.

 

 

כיתתה של דונה נראתה כמו כיתות אחרות. התלמידים ישבו בחמישה טורים שבכל אחד מהם  שישה  שולחנות.  שולחנה  של  המורה  עמד בחזית. על לוח המודעות תלו עבודות של תלמידים. זו נראתה כיתה רגילה בתכלית. אבל משהו  שונה  לחלוטין  היה  באותו  יום  בו נכנסתי אליה בראשונה. תחושה של התרגשות. דונה הייתה מורה בעיר  קטנה  במישיגן,  שעמדה  שנתיים  לפני פרישתה. נוסף להיותה מורה היא התנדבה להשתתף  בפרויקט  ארצי שארגנתי. הלימודים התמקדו על נושאים באמנות שיגרמו  לתלמידים להרגיש טוב יותר לגבי עצמם ולקחת אחריות בחייהם.  עבודתה  של דונה  הייתה  להשתתף  בשיעורים  ולהעביר  בכיתתה  את   הנלמד בפרויקט. תפקידי היה לבקר בכיתתה ולעודד את העברת החומר. התיישבתי בכיסא ריק בסוף החדר והבטתי  בנעשה.  כל  התלמידים קיבלו משימה, לכתוב על  נייר  את  המחשבות  והרעיונות  שלהם. תלמידה בת עשר שישבה בסמוך אלי מילאה  את  הדף  שלה  במשפטי, "אני לא יכולה." "אני לא יכולה לשחק כדורגל." "אני לא יודעת לחלק מספרים ארוכים." "אני לא יכולה לגרום לדבי לחבב אותי." הדף שלה היה כבר מלא למחצה והיא לא הראתה סימני ויתור.  היא המשיכה לעבוד בנחישות. הלכתי בכיתה והבטתי בדפים של התלמידים האחרים.  כולם  תיארו כל מיני דברים שהם אינם מסוגלים לעשות. "אני לא יכול לעשות עשר שכיבות שמיכה." "אני לא מגיע מעבר לגדר השמאלית במגרש." "אני לא יכול לאכול רק עוגייה אחת." הפעילות סקרנה אותי, ולכן החלטתי לבדוק עם המורה מה  קורה. כאשר הגעתי אליה, הבחנתי גם שהיא הייתה עסוקה  בכתיבה.  חשתי שמוטב לא להפריע. "אני לא מצליחה להביא את אמו של ג'והן לאסיפת ההורים." "אני לא מצליחה לשכנע את בתי למלא דלק במכונית." "אני לא מצליחה ללמד את אלן להשתמש במילים במקום באגרופים." בעודי מנסה להבין מדוע המורה והתלמידים היו  עוסקים  בכתיבת מחשבות שליליות, חזרתי לכיסאי  והמשכתי  להתבונן.  במשך  עשר דקות נוספות המשיכו כולם לעבוד. רובם מילאו את  הדפים  שלהם. אחרים לקחו דף נוסף.(להורות לחניכים גם כן לעשות כך, מחלקים להם דפים ועפרונות ואומרים להם לכתוב על דף את כל הדברים שהם לא יכולים [כל עוד הם הגיוניים, לא דברים כמו "אני לא יכול לעוף", אלא דברים שהם רוצים ואינם יכולים] אח"כ אוספים את כל הדפים לקופסת נעלים או שקית נייר [אתם תעדיפו שקית נייר {שקית נייר יכולה גם להיות אחת מהשקיות האלו שמחלקים בחנות לעטיפת מתנות...}, מהסיבה שתראו בהמשך]) "סיימו את הדבר שאתם כותבים כרגע ואל  תתחילו  חדש,"  אותתה המורה על סיום הפעילות. התלמידים נצטוו לקפל את הדפים ולהביא אותם אל שולחן המורה. כאשר  התלמידים  הגיעו  אל  שולחנה  של המורה, הם הניחו את הדפים שלהם בתוך קופסת נעליים ריקה. כאשר כל הדפים היו מונחים בקופסה,  הניחה  המורה  את  המכסה במקומו, לקחה את הקופסה ויצאה  אל  המסדרון.  התלמידים  הלכו בעקבותיה. אני הלכתי עימם. במסדרון נעצרו כולם. דונה נכנסה לחדרו של השרת,  ויצאה  משם עם מעדר. עם המעדר ביד אחת, הקופסה בידה השנייה,  צעדו  דונה ושיירת  תלמידיה  בעקבותיה  אל  הפינה  המרוחקת  ביותר  בחצר המשחקים של בית הספר. הוא החלה לחפור. הם עמדו לקבור את ה- 'אני לא יכול' שלהם! (יוצאים מהסניף וחופרים בור [לא במקום שבד"כ חופרים כגון גן משחקים], מומלץ להרטיב לפני הפעולה את האדמה [אם יש בנים בסניף, אתם תוכלו לבקש מהם לחפור בידים, אם לא מומלץ להשיג עט חפירה] כאשר הבור עמוק מספיק קוברים את הקופסא\שקית, מכסים טוב.) החפירה ארכה  כעשר דקות, משום שכל התלמידים רצו להשתתף בה. כאשר הבור היה  עמוק למדי, הם סיימו לחפור. הקופסה הונחה בתחתית הבור וכוסתה חזרה באדמה. שלושים בני עשר עמדו מסביב ל'קבר' הטרי. לכל  אחד  מהם  היה לפחות דף אחד של 'אני לא יכול' באותה קופסה. וכך גם למורה. בשלב זה הודיעה דונה,  "ילדים  וילדות,  אנא  החזיקו  ידיים והרכינו ראש." הם יצרו מעגל מסביב לבור והחזיקו ידיים. (מורים לחניכים לעשות כן) דונה נשאה נאום (נושאים את ההספד הבא). "חברים, נאספנו כאן היום לזכרו של  'אני  לא  יכול'.  בעודו עימנו על פני האדמה, הוא נגע  לחיי  כולנו,  למי  יותר  ולמי פחות. שמו, לצערו הרב, נאמר  בכל  בניין  ציבורי,  בתי  ספר, עיריות, וכן, אפילו בבית הלבן (\בקפיטריית הכנסת). "הועדנו  ל'אני  לא  יכול'  מצבה  ושמו  חרוט  עליה.   אחיו ואחיותיו ישרדו עימנו, 'אני יכול'; 'אני אעשה'; ו'אני  מסוגל לכך'. הם ידועים פחות מקרובם המפורסם ובהחלט לא חזקים כמוהו. אולי יום אחד, בעזרתכם, הם יהפכו חזקים יותר בעלמנו. "נוח בשלום על משכבך, 'אני לא יכול', וכולנו נמשיך לחיות את חיינו מנקודה זו גם בהעדרו. אמן."  כאשר האזנתי להספד הבנתי שתלמידים אלה לא  ישכחו  לעולם  את היום הזה.(חוזרים לסניף) הפעילות הזו הייתה סמלית, מטאפורה לחיים. זו הייתה חוויה שתדבק בהכרתם ובתת-הכרתם לעולם. "כתיבת 'אני לא יכול', קבורת הדפים ושמיעת ההספד  היו  מאמץ כביר מצידה של המורה. והיא עדיין לא סיימה. בסופו  של  ההספד הם  נכנסו חזרה לכיתה, וערכו חגיגה עם כיבוד (אפשר, לא חובה, ואם כן, מומלץ לבקש מהחניכים להביא אותו לפעולה). כחלק מן החגיגה הכינה דונה מצבה גדולה מקרטון. היא כתבה עליה "נוח בשלום  על משכבך, 'אני לא יכול'". והוסיפה את התאריך בתחתית. (אפשר [גם לא חובה] להכין לפני הפעולה או יהיה יותר נחמד, להביא קרטון,טושים, ואם רוצים לתלות אז מסקנטייפ, ולבקש מאחד החניכים [או החניכותחושף שיניים ] להכין)

        המצבה  נתלתה  בכיתתה  של  דונה  עד  לסופה  של  אותה  שנה. בהזדמנויות הבודדות שאחד התלמידים שכח ואמר, "אני לא  יכול", דונה הצביעה על המצבה מנייר והזכירה לו ש'אני לא  יכול'  כבר מת. לא הייתי אחד מתלמידיה של דונה. היא  הייתה  תלמידתי.  ובכל זאת, באותו יום למדתי שיעור מאלף מפיה. עתה, שנים לאחר מכן, בכל פעם שאני שומע את  המשפט  'אני  לא יכול', אני רואה בעיני רוחי את אותה לוויה בלתי נשכחת  בכיתה ד'. כמו אותם תלמידים, אני זוכר ש 'אני לא יכול' כבר מת.

 

סיכום: הפעולה מומלצת בעיקר לתחילת שנה (או תחילת דרך חדשה), מדברים עם החניכים על זה שעכשיו בהתחלה חדשה זאת ההזדמנות שלהם אישית ושל כולם ביחד בתור שבט לקבור את "אני לא יכול" ולהחליט שהם כן יכולים, כל דבר שהם יעשו, בין אם ירצו או יחויבו, הם מסוגלים לכך, מכיוון שהרי הם כבר קברו את "אני לא יכול"!

(אם יש, אפשר להזכיר גם כל מיני דברים ספציפים שהם יעשו במהלך השנה {בית ספר חדש, פרויקט שבטי, וכו'}).


 

ערב ביצפר!! [בית ספר...]במבליק

חצי מחברת כזאת קטנה לכל חניך ובכל עמ' שיעור אחר:

 

חשבון- לשחק '7 בום' ולהגיע עד 70

 

לשון- למתוח קו בין המילה לפירושה בעברית נכונה [אפיפית- ופל. מוז- בננה. שמעון- ווקמן. שח רחוק- טלפון. חולי נשא- אמבולנס. בתי ידיים- כפפות. נמנמת- פיג'מה]

 

הסטוריה- לשאול אנשים בחוץ מתי הייתה המהפכה הצרפתית. [א. 1560.   ב. 1789   ג. 1945  [התשובה היא ב.!]]

 

תנ"ך- לכתוב את 24 שמות הספרים בתנ"ך.

 

אנגלית- לשיר את כל ה- ABC

 

ספורט- *לקפוץ 50 פעם על רגל אחת. 

           *לרוץ עשרה סיבובים מסביב לסניף.

 

עברית- להחתים שלושה אנשים ששמם מתחיל באותיות: א', נ', מ'.

 

אומנות- לצייר ציור מקורי באות מסויימת. נגיד ר' [חח... חניכה שלי ציירה את רמי לוי...]

 

הפסקה- לשחק סתם משחק כיפי שהחניכים אוהבים...

 

 

 

ותחשבו על עוד משחקים ושיעורים... זה די קצר...

 

 

 

 

 

 

נחמד...בחור קטן

אחלה פעולה

 

פעולה לשבת-כח הדיבור/תרבות דיבוראנונימי (פותח)

בס"ד

שמתי לב שאין על זה כמעט פעולות באינטרנט וזה ממש נושא חשוב! 

כח הדיבור/תרבות דיבור- פעולת שבת

חלק א': כוח הדיבור

1)משחק- עומדים במעגל ומעבירים חב' טישו. כל אחת צריכה לומר משפט על הטישו והמדריכה אומרת על כל משפט נכון/לא נכון. החוקיות שעל פיה קובעת המדריכה אם המשפט נכון: רק בת שאמרה 'תודה' כשקיבלה את חב' הטישו לידיה, משפטה נכון. (המדריכה עצמה משתתפת במשחק ואומרת כל הזמן תודה, ככה שבסוף הן ישימו לב...)

2)משחק "כמה פילים יש בבקבוק הזה?"-עומדים במעגל עם בקבוק ושואלים את השאלה שוב ושוב בצורה שונה. החוקיות של התשובה הנכונה: כמות הפילים שווה לכמות המילים בכל משפט נאמר. לדג': 5 מילים במשפט הנשאל=5 פילים)

3)משחק-מכינים כרטיסיות עם מילים. כל בת מקבלת 10 בייגלה וצריכה להסביר בכמה שפחות מילים את הדבר שקיבלה בכרטיסיה. על כל מילה שאמרה- היא מחזירה בייגלה לצלחת.(אפשר גם בפנטומימה)

4)סיפור "משהו חמור עומד לקרות בכפר הזה". (מצורף)

שאלת דיון:

*איך נוצרה השפעה כל כך עצומה ממשפט אחד של אישה?

4)קטע על כוח הדיבור שמבדיל את האדם מן הבהמה. (מצורף)

5)סיכום- לאדם יש כוח עצום ביד, כוח הדיבור. הוא יכול להשתמש בו בכל דרך וההשפעה עצומה. מהי הדרך הנכונה?

חלק ב': תרבות הדיבור

6)דיון- *מה הייתם חושבים על שר בממשלה שמקלל בציבור? מדוע זה לא מכובד ששר כנסת יידבר כך?

          *כאשר חברה שלך פונה אליך בכינויים כמו 'שמנה' או 'מכוערת'. אפילו לא כהעלבה ממש אלא רק  

          'בצחוק'. את נהנית מזה? לא היית מעדיפה שהיא תקרא לך בכינויים מחמיאים יותר?

          *מה אתם חושבים על שימוש במילים לא נקיות בתקשורת או בטלוויזיה? האם זה נכון כדי ליצור  

         תחושת הזדהות של הציבור או שזה מוריד מערך התוכנית?

7)סיכום-  כשאנחנו שומעים בן-אדם שמדבר לא יפה, מיד ערכו יורד בעיננו. זאת כמובן הסיבה שאל לאדם חשוב להשתמש במילים שאינן מכבדות אותו. אם נראה את ראש הממשלה משתמש במילים זולות ולא מכובדות, מיד נכעס עליו ועל דרך ההתבטאות שלו, שהרי הוא מייצג עם שלם ועליו להיות מכובד. ולכן- אם ברצוננו לכבד את עצמנו ושהסביבה תכבד אותנו- עלינו להשתמש בכוח הדיבור שלנו בצורה חיובית ומכבדת.

8)קטע מתוך עיתון (השמות מצונזרים)

חבר הכנסת 'שושי' שאמר את שאמר לחברת-הכנסת 'שושה' בכנסת, היה לשיחת היום של שבת בבתי-הכנסת ובתי מדרש בירושלים. באותן שיחות היו כאלה שהעלו את הדרישה שבפעם הבאה כאשר ח"כ 'שושי' ינבל את פיו בכנסת, או במקום פומבי אחר, יסיר מעל ראשו את הכיפה כדי למנוע חילול השם בפרהסיה ... המקרה הזה מזכיר לנו אירוע שהתרחש בארצות-הברית לפני שנים אחדות. אחד מראשי היהדות האורתודוכסית הלאומית- בניו-יורק, מעל באמונם של שלטונות אמריקה ולא העביר לאוצר המדינה כספים שקיבל במרמה. הוא הועמד לדין והופיע למשפט כשכיפה על ראשו. הדבר נודע למנוח הרב משה פיינשטיין, והלה הורה לנאשם להסיר את הכיפה בעת הופעתו בבית המשפט, כדי לא לגרום חילול שם שמים בפרהסיה.

שאלת דיון:

*למה הרב דרש שהיהודי שמקלל יוריד את הכיפה? מה זה משנה שהוא יהודי דתי?

9)מסר- יש בידינו כוח עצום- כוח הדיבור. עלינו להשתמש בו בצורה חיובית ויפה כדי לכבד את עצמנו וכדי שאחרים יכבדו אותנו. במיוחד כדתיים- עלינו להקפיד אפילו יותר. אחרת זה גורם לחילול שם שמיים ברבים, בגלל הציפיה של הסביבה ממנו ל'יותר' בתור דתיים.

משוב על הפעולה:מאד מאד מוצלחת אבל קצת ארוכה..עשיתי אותה לשבט הרא"האבל אני מתארת לעצמי שהיא תתאים גם לגילאים אחרים..

 

תגובה על הפעולההודיוש
עבר עריכה על ידי הודיוש בתאריך כ"ה באב תשע"ד 19:49

פעולה מאוד יפה. רשמת צורף על הקטעים והסיפורים ולא מצאתי.. אשמח שתשלחי לי.

אכפת לי?!רננוש!

בס"ד

פעולה ממש טובה!.

20120316142319.doc


ב"הצלחה.

מערך פעולה-תשומת לב ורגישות לחברים- לשבטים הצעיריםבת-ישראל-וציון

בס"ד  -שבט חמדה התשע"ב, מצנ"ט –



מערך פעולה- תשומת לב ורגישות לחברים


  • מיועד לשבטים הצעירים (הפעילות מתאימה לכל השבטים עד שבט מעפילים, אולם הערכים הם ערכים בסיסיים, שיש צורך להעבירם רק לשבטי 'עוז' ושבטי נבטים וניצנים.


  • בתור שבט צריך להיות רגישים לחברים האחרים בשבט, בתור אדם צריך להיות רגיש לסביבה שלך, בתור חבר אתה צריך להיות רגיש לחבריך.


  • מומלץ לערוך את הפעולה בחוץ.


  1. משחקים עם החניכים "פינוקיו" (מומלץ שגם המדריכים ישחקו, כדי שהמשחק יזרום, מומלץ גם לוודא לפני הפעולה ששני המדריכים מבינים איך לשחק).

# שואלים את החניכים מה ניתן ללמוד מהמשחק הזה לחיים, התשובה הרלוואנטית לגבינו היא, שלפעמים אנחנו ממש לא שמים לב אבל אנחנו  "דורכים" ופוגעים בחברים ובאנשים בסביבתנו, כדי לצח ולהרוויח משהו

  1. מחביאים מבעוד מועד חפיסת שוקולד עטופה בנייר אלומיניום וכותבים עליה "לשבט ***". נותנים לחניכים כוסות מים, על  החניכים לצעוד במסלול מסוים (כמו להקיף בניין) בשורה עורפית, בליל לשפוך את המים. השוקולד  יהיה מוחבא היכן שהוא במסלול, יש לשים לב להחביא אותה כך שאם מתרכזים בחיפוש ניתן למוצאה.  
  2. משחקים משחק כלשהוא עם בלון (כמו 'כדור-עף' או 'מסירות' כאשר אסור לתת לבלון לגעת בקרקע). לפני המשחק, מחוררים את הבלון  בלי שהחניכים ישימו לב(יש לשים לב שהחור יהיה גדול מספיק, השיטה היעילה ביותר היא לתקוע מספרים בצוואר הבלון, ולכסות על החור בעזרת האצבע עד תחילת המשחק). משחקים עד שהחניכים שמים לב שהבלון מחורר.
  3. בתור סיכום מסבירים לחניכים מה ניסינו להעביר בפעולה- במשחק עם כוסות המים, יש לשים לב גם לסביבה ולדברים הקטנים, גם כדי להיות אדם יותר טוב וגם כדי להרוויח.  הבלון- לפעמים אנחנו לא כ"כ שמים לב, אבל יש חור ומישהו לא מרגיש טוב, ולמישהו עצוב, אם לא נדע להתייחס לדברים- החורים הקטנים הללו, במהרה הכל יצטמק...

תשומת הלב היא תכונה שאנחנו יכולים (ע"י קצת עבודה עצמית) וצריכים לסגל לעצמנו, שלא יקרו מקרים כמו שקרו במשחק פינוקיו ובמשחק עם הבלון, וכדי להרוויח כמו במשחק עם השוקולד, וכדי להיות אנשים וחברים יותר טובים.

החיים והמוות ביד הלשוןאליקאליק
למרות שאנלא מדריכה:שיבת ציון

ערב הא'-ב':

 

א- אגדות, למצוא כמה שיותר אגדות

ב-בנים , למצוא כמה שיותר שמות של בנים שמתחילים באות ב'

 

וכדומהה..

 

וגם משחקים נגיד

מ- מאפיה

 

קיצוור..

 

סתם אלתרתי, היה כמה וכמה ערבים כאלה, אבללל..מישו באמת זוכר מה הלך שם ?!

פעולה בנושא הכרת הטוב ואמירת תודה\ מירב707בת-ישראל-וציון

 

פעולה בנושא:

הכרת הטוב – אמירת תודה

 

מטרת הפעולה :

שנבין שצריך להודות גם על הדברים הקטנים.

 

מהלך הפעולה:

משחק תופסת כפיים-

נשחק תופסת וכאשר מישהי נפסלת היא עומדת במקום שבו ניתפסה ומחכה שחברה תציל אותה על ידי נתינת כיף

סגירת היד-

מוציאים 3 או 4 בנות , הבנות שבתוך החדר סוגרות את היד חזק חזק .

כל בת נכנסת בתורה ומנסה לפתוח את ידייהם של חבריי הקבוצה.

רק בת שתנסה לפתוח בדרך של מילים ע''י המילה בבקשה (תפתחי בבקשה ) תצליח לפתוח את יד החברה.

הבאת גומיה-

המדריך יחזיק בידו גומיה , ויביא לאחד החניכים , ויחזיר שוב אליו , כך הוא עושה עם כל החניכים.

ובסוף רואים שמס' החניכים שאמרו תודה הוא קטן מאוד

עץ נדיב-

נספר את הסיפור

-       נחלק צופר (בנספחים)

מסר-

לפעמים הרבה פעמים בחיים שלנו אנחנו לא שמים לב ומדלגים את הדברים הקטנים , הדברים הקטנים נראים לנו כמובנים מאליהם ,

וגם עליהם אנו צריכים להגיד תודה.

בפעולה ראינו כל מיני מקרים שבהם קיבלנו את הדברים כמובן מאליהם (כמו שחברה באה ומביאה לי כיף , כמו האיש בסיפור)

ובסוף מקשרים את זה לחיבור שלנו עם ה' , שהקב''ה מביא לנו בחיים כ'כ הרבה דברים ולא תמיד אנחנו באמת מודים לו .

 

 

 

 

 

 

 

נספחים.

צופר-

 

חוקר ישראלי יצא לקונגרס בחו"ל, באחד הדיונים הציגה חוקרת צעירה מחקר מדעי, בו בדקה כמה זמן מרגע ההתעוררות לוקח ללב לפעול שלא במצב שינה?

תוך כדי הצגת נתונים מרשימים  הגיעה החוקרת למסקנה שזמן הסתגלות הלב למצב החדש הוא: 12 שניות!

קם החוקר הישראלי ואמר: לתוצאה זו כבר הגיעו אבותינו לפני אלפי שנים כשהורו לנו לומר בבוקר- "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך"

12 מילים 12 שניות!

שנזכה להגיד תודה גם על הדברים הקטנים

פעולת הסיפוק שבשמחה/ אנונימיבת-ישראל-וציון

 

בהתחלה לא מגלים שזה פעולת שמחה (מיותר)

ההכנות לפעולה:

להכין ''מניפת רגשות'' לקחת כמו מניפה ולרשום עליה כל מיני רגשות על כל רגש לתת לחניך משימה ושמגיעים לרגש שמחה לתת משימה: תשארי שמחה ! חצי חיוך

אחרי זה לוקחים 2 דפים ורושמים על כל דף: שמחה             עצב

החניכים צריכים למיין את כל הרגשות שבטבלה לעצב ושמחה

לדוגמא: סיפוק נכנס בשמחה

ואחרי זה להגיד ככה :

השמחה היא משהו בפני עצמה היא לא נכנסת באיזהשהו קטגוריה היא קטגוריה בפני עצמה לעומת זאת גם העצב

כשאנחו עצובים אנחנו צריכים לספק את עצמנו עם משהיו לאותו היום לפחות

בגלל שאנחנו שואפים למושלמות אנחנו רוצים שכוווולם ייהיו שמחיםליצן

אבל באותה מידה גם אפשר לעשות בן אדם אחר עצוב

תצ'ופר:

לקחת דף ולרשום :

הסיפוק שבשמחה :

כולנו שואפים לחיות את חיינו מתוך שמחה, שלווה ותחושה של סיפוק.

אנו גם יודעים שכדי להשיג את זה, עלינו לפתח את העולם הפנימי, כך שנוכל לחוש שמחה. לפעמים אנו כל כך עסוקים שאנו משאירים את הדברים שעושים אותנו למאושרים לזמן אחר. נשתדל כולנו לפתוח את ליבנו ולפנות זמן להכניס את השמחה לחיינו

פרחאוהבים המדריכים

**** אני גם חיברתי לתצופר גם מנורות שסיילים למחזיק מפחות

חוברת פעולות למדריך הצעיר של משרד החינוךבת-ישראל-וציון
פעולה מעולה- קבלת השונהאש"ה

לשבת..

 

בס"ד

פעולה על קבלת האחר

מסר: כל אחד שונה מן השני, לכל אחד יש דברים המייחדים אותו מן השאר, ואנחנו צריכים לדעת להסתדר (לאו דווקא להתחבר) גם למי ששונה מאיתנו

 

מהלך הפעולה:

1) המדריך אומר משפט, וכל מי שזה מתאים לו צריך להרים את היד/לעמוד וכו'. בהתחלה עושים דברים טכניים- גרה ב-, גיל וכדומה, אח"כ דברים יותר רגשיים- תכונות, תחביבים..

משפטים:

כל מי שיש לה/ו שני אחים

כל מי שגר/ה ב..

כל מי שלומד/ת בבית ספר..

כל מי שאוהב/ת צבע כחול

כל מי שאוהב/ת לשחק כדורגל

כל מי שיודע/ת להכין חביתה

כל מי שמפחד/ת מכלבים

כל מי שחולה על כלבים

וכו'

 

2) המשחק אף פעם לא..

 

בשני המשחקים האלו הבנו שכל אחד שונה מן האחר, ולכל אחד יש דברים מיוחדים.

 

3) סיפור- אפשר לגזור לחלקים וככה לשתף אותם גם, או לצלם להם גם את הסיפור

 

החלון בבית המלון

 

בחדר אחד בבית מלון ישבו שני אנשים רציניים ונחמדים מאד.

הערב בא, רוח קיץ נשבה, ושני האנשים הלכו לישון.

הם שכבו במיטה, כיבו את האור שליד הראש,אמרו לילה טוב,והיה שקט.

אחרי רגע אמר אחד מהם: "סליחה, אבל אני לא יכול לישון ככה,

אני חייב לפתוח את החלון" הוא הלך ופתח את החלון, וחזר לישון...

לישון הוא לא הצליח. אחרי שעה אמר השני:

"נעשה יותר מדי קר, צריך לסגור את החלון" והוא קם וסגר אותו.

עוד רבע שעה עברה, והראשון אמר: "אוף, איזה חום, חייבים לפתוח"

והוא קם וניגש לחלון ופתח אותו לרווחה, ובדרכו חזרה למיטתו הוסיף:

"עכשיו הרבה יותר טוב, לילה טוב". השקט היה זמני ומתוח.

עברה רבע שעה כאשר נשמע קול  עצבני וחסר סבלנות:

"עם כל הכבוד, אני לא מסוגל לישון כשהחלון פתוח, אני קופא מקור!"

והאיש קם, העיף את שמיכותיו לצדדים, וסגר את החלון

וגם נעל אותו שלוש פעמים במנעול.

עברו כמה דקות וללא כל מילה קם הראשון, ניגש לחלון ופתח אותו,

נושם לרווחה, ואומר: "אח, סוף-סוף קצת אוויר".

והוא חזר למיטה, עיניו פקוחות בחושך, מחכה מתוח למה שיקרה הלאה.

היה שקט, שהופרע רק על ידי שיעולים של השני, ומשפטים כגון:

"ברר, קר..." שהוא אמר בלחש עצבני.

אחרי עוד רבע שעה הוא אמר בקול רם:

"לכל דבר יש גבול, אני לא חייב לקום חולה בבוקר

בגלל טיפש אחד שישן איתי במקרה בחדר"

והוא רץ וזינק אל החלון וסגר אותו. עוד לפני שחזר אל מיטתו

אמר הראשון לעצמו בקול ברור, מדגיש כל מילה:

"אם הייתי ישן בחדר עם בן - אדם, הכול היה בסדר,

אבל יש טיפוסים שאי-אפשר לדבר איתם.."

והוא קיפל את אצבעות רגליו במיטתו והתהפך מצד אל צד

עד שלא יכול היה לסבול עוד והוא קם ופתח את החלון.

ככה עברה עוד רבע שעה ועוד רבע שעה,

וככל שהלילה התקדם הפכו שני האנשים לאויבים בנפש.

אף אחד מהם לא ישן אפילו דקה, עד שהגיע הבוקר.

... ובבוקר אור, כשהם ניגשו שוב אל החלון, עייפים ועצבניים,

הם ראו משהו מעניין ומעורר מחשבה:

בחלון לא הייתה זגוגית...!

 

בסיפור ראינו שלא היתה להם באמת סיבה להתווכח. שאלה לדיון- למה הם בכל זאת קמו? האם היה להם קר?

 

4) מבקשים מהם לספר על מקרים שהם חשבו על משהו אחד, ואנשים התנגדו לגמרי לדעה שלהם.

לדוגמא, פעם אחת אני וחברה שלי אירגנו יום הולדת הפתעה לחברה שלנו. אני רציתי שכשהיא תגיע אנחנו נחכה לה בחוץ עם בלונים, וחברה שלי רצתה שנכבה את האור ונחכה בתוך הבית. אני חושבת שאני צדקתי, ולא הסכמתי עם חברה שלי בכלל. זה היה מעצבן.

עוד דוגמא, הלכנו כל המשפחה למסעדה וההורים שלי אמרו לי ולאח שלי לבחור ביחד משהו אחד להזמין. אני ממש רציתי תפוחי אדמה מוקרמים, ואח שלי רצה צ'יפס. אבל אני יותר אוהבת תפוחי אדמה!!! בסוף הזמנו תפוחי אדמה כמו שאני רציתי.

(הסיפורים אינם מבוססים כלל על מקרה אמיתי..)

 

לסיכום, אנחנו רואים שאנחנו בני אדם שונים אחד מן השני. כל אחד אוהב דברים אחרים, שונא דברים מסויימים, נהנה ממשהו אחר וכולי. כדי להצליח להסתדר, אנחנו צריכים להתפשר, לנסות להגיע למשהו ששנינו מסכימים עליו, או להבין שהאחר לא טועה, אלא חושב אחרת.

זה בסדר, אבל למרות השוני, אנחנו צריכים לחיות יחד. בשבט יש בנות שונות. כל אחת היא מיוחדת. יש בנות שקצת קשה להן להתחבר לבנות אחרות- ואנחנו שבט אחד!! לכן, אם כל אחת תעשה את המאמץ שלה, יהיה לנו, לכל אחת מאיתנו, הרבה יותר טוב בשבט.

 

שבת שלום!! (:

ערב כסאות עם מסר!אנונימי (פותח)

משחקים:

-היפ הופ.. עומדים במעגל כשהכסאות בפנים, כל אחד מחזיק כסא חצי עומד מבחוץ. המדריך אומר היפ וכולם צריכים לעבור לכסא שמימינם ולתפוס אותו בלי שיפול, אומרים הופ ואותו דבר שמאלה. היפ הופ זה סיבוב. מי שנופל לו הכסא יוצא מהמשחק. האחרון שנשאר הוא המנצח.

- הפרלמנט. מסובך קצת אם מישהו מכיר ומעוניין להסביר..

- משחק הכסאות

- עומדים במעגל על כסאות, כל פעם מוציאים כסא אחד וצריך להצטמצם כמה שיותר. המנצחים הם האחרונים שמצליחים להישאר על הכסאות ולא נופלים.

- אני יושב על הכסא וקורא למספר...

 

מסר: כל אחד צריך את המקום שלו, שיתנו לו לבטא את עצמו וכו'.. לפעמים צריך לחשוב על האחר ולצאת מעצמי, לתת לו את המקום שלו. לתת לו להתלהב. למשל אם המורה שואלת מישו ספציפי שאלה בכיתה, גם אם אנחנו יודעים את התשובה ונורא להוטים להגיד ולהפגין את ידיעותינו וכמה שאנחנו חכמים, כדאי להתאפק ולא להגיד, רק אם הוא ממש לא יודע אפשר להצביע ולהגיד בענווה את התשובה. כל אחד בעולם צריך את ההרגשה הזאת שהוא שווה משהו. שיש לו ערך וחשיבות וחשוב מאוד לשים לב לצורך של האנשים מסביבנו, ולפעמים לוותר על המקום שלנו לטובת המקום של האחר, אם למישהו יש הזדמנות להרגיש מוערך, שהוא שווה משהו, אפילו נגיד אם מישהו בא ומספר איזה בדיחה, גם אם אתה חושב שזה לא מצחיק, מה אכפת לך לתת לו?? תן לו להרגיש מלך! גם אתה וכל אחד אחר היה רוצה להגיש ככה!

אנחנו צריכים להיות רגישים למי שסביבנו, להסתכל על הבעות הפנים, לחשוב קצת מעבר.. לא יקרה כלום אם קצת נתאפק, נבלום את עצמנו ולא נזרוק ישר מה שעולה לנו להגיד, אלא נשים את עצמנו לרגע בצד וניתן לאחר את המקום..

אם כולם יעשו כך יהיה לכולנו טוב בעז"ה! שנזכה

אה ושכחתי להגיד, היה ממש כיף! החניכים זרמו נהנואנונימי (פותח)

וצחקו פעולה ממש נחמדה עם מסר חשוב ופחות מדובר.. מומלץ!

מישו יכול להסביר מה זה הפרלמנט...?ב.א.
גבורה מתחילה במעשים קטניםעורי עורי
המטרה:
להראות לחניכות שגבורה מתחילה במעשים קטנים, שלא הפכים בבת אחת למשהו גדול בלי להתאמץ.

מהלך הפעולה:
שלב א':
*מניחים תמונות על הרצפה(בניה ריין, מרים פרץ, אוריאל פרץ, אלירז פרץ, דרור ויינברג, רועי קליין, אהרון קרוב ועוד.. )
*שואלים את החניכות:
-את מי מהדמויות הן מכירות?
-מה המשותף בין כל הדמויות?
*נותנים לכל חניכה כרטיס עם שם וקטע מידע קצר והן צריכות להתאים לכל תמונה את הכרטיס שמתאים לה.
(צריך קצת להתאמץ ולחפש את הקורות חיים של כל אחד מהאנשים האלה באינטרנט) 

שלב ב':
לערוך דיון:
-מה זה בשבילכן גבורה? מה זה אומר לכן?
-איך מישהו נהיה ביום אחד גיבור? פתאום הוא מחליט:"וואי, אני עכשיו קופץ על הרימון ומציל את החברים שלי"? (כדאי לתת עוד כמה דוגמאות).
-מאיפה זה מתחיל?

שלב ג':
לוקחים מתנדבת אחת ואומרים לה שהיא צריכה לעשות צורה של כוס תה(ספל). אחרי שהחניכות רואות שהיא לא מצליחה, מבקשים מעוד בת לעזור לה, ואחרי שרואים ששתיהן גם לא מצליחות מבקשים מכולן לבוא לעזור להן(והן אמורות להצליח;)).

צ'ופר:
"גדולים-החולמים חלומות גדולים, הופכים חלומות למציאות.
גדולים-העוסקים במעשים קטנים, הופכים את המעשים לגדולים.
ברם...
קטנים-החולמים על גדולות, ואינם עוסקים אפילו בקטנות.
מבלי עולם הם, שכן,
החלומות נשארים בחלומם, הקטנים-בקטנותם, והעולם-בתוהו ובוהו." (הרב משה צבי נריה זצ"ל)

מסר:
כשניסנו ליצור את הספל, ראינו שחניכה אחת לא יכולה ליצור צורה מסובכת לבד ורק כשיש הרבה חניכות אפשר ליצור את הצורה. כך גם בגבורה. גבורה לא מתחילה ישר במעשה גדול אחד, אלא היא מתחילה בהרבה מעשים קטנים, מאז שאנחנו ילדים. המעשים הקטנים האלה בונים אותנו להיות משהו גדול, להיות יותר טובים, לשאוף לדברים גדולים.
בנוסף לזה ראינו שהאנשים בתחילת הפעולה לא נהיו בבת אחת גיבורים,אלא התחילו במעשים קטנים. עוד מאז שהיו ילדים הם התחנכו על דרך של אהבת ישראל, עזרה לזולת וכד' ועסקו במעשים קטנים וזה מה שהפך אותם לגיבורים, לאנשים גדולים.

קשרעורי עורי
המטרה:להדגיש לחניכות את חשיבות הקשר.
מהלך: שלב א:
משחקים "טאבו".
(למי שלא מכיר:מכינים כרטיסיות עם מילים ומתחת לכל מילה מודגשת כותבים בקטן 4 מילים שאסור לומר אותן וכל חניכה בתורה צריכה להסביר את המילה שכתובה לה בכרטיסיה מבלי לו ר את המילים בקטן ועל השאר לנחש מה המילה).

שלב ב':
משחקים "נקשרתי":
כולן יושבות במעגל וחניכה מתחילה כשבידה חבילת במבה. עליה לספר עובדות על עצמה ועל עובדה ממזכה אותה בבמבה(לדוגמה:אנחנו 6 אחים, אני אוהבת לקרוא ספרים...) אם היא אומרת עובדה שמתאימה גם לחניה אחרת, אותה חניכה אומרת "נקשרתי" ולוקחת את הבמבה וכך הלאה.

שלב ג': מקריאים את הסיפור על הסוסים שעל העגלה(נספח)

מסר: קשר בין דברים הוא חשוב מאוד. גם בין מילה להסבר שלה(כי אם לא היינו מקשרים את הדברים הנכונים לא היינו מצליחים לגלות מהי המילה) וגם בין בני אדם. הקשר הוא דבר מרכזי בחברות ואם לא יהיה ביני לבין חברה שלי קשר זה לא נקרא שאנחנו חברות(ולא מדובר בקשר שאנחנו אותו הדבר אלא בקשר אישי).

נספח:
סיפור:פעם הייתה עגלה גדולה ויפה אליה היו רתומים סוסים רבים אשר משכוה בעמל למרות קשיי הדרך. מדי פעם עזבו כמה סוסים בגלל המאמץ הקשה אבל שאר הסוסים המשיכו בעבודתם. יום אחד, חשב אחד הסוסים שהוא כבר עשה מספיק ומוטב שיעלה על העגלה לזמן מה וכך עשה. הוא חשב שהסוסים לא ירגישו בחסרונו, אך הם הרגישו ועוד איך. הוא בעצם רצה לחזור למטה אך היה לו כל כך טוב למעלה וחברין לא התלוננו. ראה חברו של הסוס שאינו חוזר והחליט לעלות רק לכמה דקות לבדוק מה קורה, וגם הוא נשאר למעלה. יותר ויותר סוסים הצטרפו לאלה שלמעלה, חלק החליטו שהם לא רוצים למשוך לבד ועזבו והנותרים המשיכו למשוך בכוח רב. בשלב כלשהו, הסוסים שהיו למטה ביקשו מהסוסים שלמעלה שירדו לעזור אך לכך אחד היה תירוץ אחר. הסוף לא איחר לבוא.. יום אחד קרסה העגלה תחת משקלה הכבד. יותר מדי סוסים היו למעלה, מעט היו למטה.
יוזמה- אורי אורבך ז"לאביגיל.
פעולה על יוזמה- לזכרו של אורי אורבך ז"ל

1.משחק הנסיכה- כולם יושבים על כיסאות חוץ מחניך אחד, כך שיש כיסא פנוי במעגל.
המטרה של החניך היא להתיישב על הכיסא פנוי, אבל מותר לו ללכת רק בצורה של עקב לבוהן (כמו נסיכה..). מטרת השבט היא למנוע מהחניך לשבת על הכיסא ע"י כך שחניך אחר יישב עליו (כך שמיד יש כיסא אחר פנוי, וכך המשחק ממשיך הלאה..)
אם החניך הצליח להתיישב - בוחרים חניך אחר ומשחקים שוב.

מסר- כל פעם היה כיסא פנוי והיה צריך חניך אחר שיקום,ייקח יוזמה ויישב על הכיסא הפנוי כדי שכל שאר החניכים לא יפסלו (כדאי להדגיש את העובדה שכל פעם מישהו אחר ישב על הכיסא וזה לא אותו אחד שלקח יוזמה), כך גם בחיים אנו צריכים לקחת אחריות על סביבתנו כדי שדברים ייעשו.


2. כל החניכים עומדים בשורה ומקריאים כל מיני הגדים. כל חניך שחשוב לו הדבר הזה שאותו אמרת או שהוא מאמין בערך הזה מתקדם צעד קדימה. אחרי שסיימת לקרוא את כל ההגידים דאג שכל החניכים יזכרו לאיפה הם הגיעו.

"חשוב להקים עמותות חסד"
"חשוב לעזור לזקנה לעבור דירה"
"חשוב לדאוג לחיילים"
"חשוב לפתח חברה טובה יותר"
"חשוב להוביל שינויים במדינה"
"חשוב ל..."


3. מחזירים את החניך שוב לשורה הראשונה, וקוראים עוד משפטים. עכשיו בקש מכל חניך שמקיים את ההגד הזה (אבל באמת!!) להתקדם צעד אחד קדימה.

"אני מתנדב"
"אני מקים עמותות חסד"
"אני דואג לחיילים"... וכו'

מסר- אומנם דברים חשובים לנו. אבל מה אנחנו באמת עושים?
מראים לחניכים את הפער בין מה שחשוב לנו לבין מה שאנחנו עושים בפועל.
ולמה זה ככה? כי אנחנו לא לוקחים יוזמה, אנחנו עושים הכל רק בתיאוריה, מחכים שמישהו אחר יעשה בשבילנו את הדברים החשובים.


4. מקריאים את "מתקן החלומות" של אורי אורבך ז"ל.
אפשר גם רק להקריא את הקטע האחרון:

"רעיי בני הכפר, שכניי, ידידי
תוכלו לתקן חלומות בלעדי.
זה אפילו מומלץ וכדאי.
זה לא האבקה או מכון מפואר.
החיוך, המבט-זה העיקר.
ותשומת הלב ויחס מעט, אהבת הזולת, הליטוף, המבט.
אם בזה תשתמשו בטוב טעם ודעת. חלום רע לא יבוא, לא דרקון ומרשעת.
אם תראו את הכל בפשטות וביושר, תתקנו לעצמכם כל חלום באושר.
על כן כעת, תסתדרו בעצמכם.
ומי ייתן ויתגשמו כל חלומותיכם!"

מסר- חברה, לא לחכות שמישהו אחר יעשה במקומכם את העבודה, פשוט לקחת אחריות!
(אם החניכים לא מכירים את אורי, מומלץ להסביר להם מי הוא היה, ומה הייתה תרומתו לעם ישראל)


5. צופר לסיום "במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"
נסביר לחניכים שפירוש המשפט הוא שבמקום שאין אנשים - כלומר, אין אף אחד שיעשה דבר מסוים, השתדל להיות איש כלומר, תעשה את זה אתה.

מוזמנים להפיץ!
פעולה מהממת על יהונתן פולארד!! לגיל קטן יחסית..רחל102938
 

מטרת הפעולה:

להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)

 

הערה:

הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".

יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).

 

מהלך הפעולה:

משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..

מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).

אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.

פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"

הצגה: 2 ילדות מחליפות מדבקות. הם מסכמות שאחת תביא לשנייה מדבקת דובי- ובתמורה היא תביא לה מדבקת סמיילי. הראשונה נותנת לה את הדובי, ואז השנייה לוקחת ובורחת.

אחרי ההצגה מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)

פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"

 

-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.

פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"

 

-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.

מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!

פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".

 

-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!

 

-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).

-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.

פעולה על יהונתן פולארד לגיל גדולרחל102938

מטרת הפעולה:

להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)

 

הערה:

הפעולה בנויה על 4 שלבים שמתארים את חייו של יהונתן ולאחריהם – "מה עושים?".

יש להכין קרטון שצידו האחד ריק ובצידו השני מודבקת תמונה גדולה של יהונתן ומעליה 4 דפים שמכסים אותה. על כל אחד מהדפים רשום שלב בחייו של יהונתן. במהלך הפעולה יש משחקים/ הפעלות שקשורים לכל שלב. אחרי כל משחק/הפעלה פותחים שלב ומדביקים אותו בצד הריק של הקרטון. לבסוף מתגלה התמונה בשלמותה ומתקבל קרטון שבצידו האחד שלבים בחיי יהונתן ובצידו השני תמונתו. (מטרת הקרטון היא לסדר את המהלך בעיני החניך).

 

מהלך הפעולה:

משחקים "מקרה שרשרת": כל בת מקבלת פתק שבו כתוב- אחרי שאת רואה שדבר כלשהו נעשה, תעשי דבר אחר. לדוגמא- "אחרי שמישהי סוגרת את הדלת, תפתחי את החלון" ולבת אחרת רשום- "אחרי שמישהי פותחת את החלון, תני נשיקה לכל ילדה" וכדו'..

מתוך הפתקים האלה יש כמה פתקים שאומרים שהבת שמקבלת אותם צריכה אחרי שמישהי עושה x להרים שלט. על השלטים האלו רשום סיסמאות כגון: "ישראל בסכנה! לא להעביר את המידע בשום אופן לישראל" או- "זהירות! מדינת ישראל בסכנת קיום! אסור לפרסם" וכו'..  בנוסף אפשר להוסיף עוד שלטים לא קשורים כדי לבלבל. לדוגמא- "הקופים חיים ביערות אפריקה" וכו'.. (כדאי שהשלטים יהיו בצבעים שונים כדי למנוע בלבול ברצף).

אחרי המשחק מסבירים שגם יהונתן ראה מידע חשוב על סכנה למדינת ישראל כי הוא היה במודיעין האמריקאי ואסור היה לו להעביר את המידע בשום אופן. במשחק, החניכים לא התייחסו לשלטים ולא עשו עם זה כלום, אך יהונתן כן עשה!! הוא החליט לסכן את עצמו ולהעביר את המידע.

פותחים את שלב מס' 1 בקרטון! על פתק זה כתוב – "יהונתן עבד במודיעין האמריקאי, ראה חומרים שמדווחים על סכנה לישראל והחליט להעביר אותם לישראל למרות האיסור"

חידות: מתחלקים ל-2 קבוצות, כל קבוצה מקבלת חידה (קשה!)+רמז לתשובה של הקבוצה השנייה. צריך לכתוב את החידות כך שלא יהיה ניתן לפתור אותם בלי הרמז! כדי להצליח לפתור, על הקבוצות לסכם ביניהם שיגלו אחת לשנייה את הרמזים. לפני שהם מקיימות את ההסכם- המדריך צריך לומר לאחת הקבוצות שישמעו את הרמז שלהם, אך בשום אופן לא יגלו לקבוצה השנייה את הרמז המתאים לה. כלומר- לא ימלאו את חלקם בהסכם וכך ינצחו (יפתרו ראשונים!).

אחרי המשחק מסבירים שהיה הסכם בין ארה"ב לישראל שבו ארה"ב התחייבה להעביר מידע שנוגע לישראל אל ישראל. ישראל קיימה את חלקה בהסכם אבל ארה"ב לא העבירה את המידע לישראל! (ולכן יהונתן נאלץ להעביר את המידע באופן בלתי חוקי למרות שארה"ב הייתה צריכה להעבירו בכל מקרה!)

פותחים את שלב מס' 2 בקרטון! על פתק זה כתוב- "ארצות הברית התחייבה להעביר לישראל מידע שנודע לה אך לא עמדה בהסכם"

 

-משחקים תופסת. כדי "להציל" ילדה שנתפסה צריך לתת לה כיף, והמצילה נתפסת במקומה ומחכה לכיף. מסבירים שיהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן הוא נתפס ונשלח לכלא.

פותחים את שלב מס' 3 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן מסר את המידע לישראל למרות שידע שאולי ישלם על כך מחיר כבד. ואכן יהונתן נתפס ונשלח לכלא האמריקאי"

 

-מושיבים את הבנות 5 דקות בשקט מוחלט ובלי לעשות כלום.

מסבירים שיהונתן יושב כך 30 שנה בכלא!!

פותחים את שלב מס' 4 בקרטון! על פתק זה כתוב- "יהונתן שבוי כבר 30 שנה בתנאים קשים. הוא סובל ממחלות רבות ומצבו מורע מיום ליום".

 

-התמונה השלמה בקרטון מתגלה!

 

-רושמים ליהונתן מכתבים (באנגלית!). אפשר לקשט וכו'.. (יהונתן אמר מספר פעמים שהעידוד מעמ"י הוא הדבר שמחזיק אותו!).

-קוראים את התפילה שחיבר הרב אליהו על יהונתן.

-בסיום הפעולה כדאי לשבת ולחשוב ביחד מה השבט יכול לפעול ולעשות למען יהונתן.

(אפשר להוסיף סרטון על יהונתן- יש המון ביוטיוב)

ערב עשרת המכות!פיתה פיתה
ערב עשרת המכות!!!!!

דם - תחרות שתיית מיץ פטל!
צפרדע - תחרות קפיצות צפרדע
כינים - מחט בערימת שחט (פליית כינים. אפשר ממש בקטנה. )
ערוב - מי מפחד מהדוב הגדול / תחרות שאגות / קרב תרנגולות
דבר - חי גוסס מת
שחין- משחק כדור בגלל שמשה רבינו זרק את האפר למעלה ואז נהיה שחין
ברד - להמיס קרח!
ארבה - תחרות התחזרות
חושך - פרה עיוורת / להאכיל מישהו עם עיניים עצומות
בכורות - הרוצח.

מה צריך-מיץ פטל הארנב
חורי מהדק ודברים קטנים להכניס. פייטים או משהו.
מטפחת, כדור, קרח, כמה מעדנים עם כפית. וופלים או משהו כזה להתחזרות.
תודה! זה ממש עוזר!!!!!!1אחד מהר חברון


פעולה מגניבההמקדש השלישי בדרך

אפשר לעשות ערב אטבים (אלה שתולים איתם כביסה...)

 

כמה משחקים:

1. לחלק את השבט לשתי קבוצות. על כל קבוצה לשים על השרוול אטב בצבע אחיד... כל קבוצה צבע אחר.

כל קבוצה צריכה לקחת את האטבים של הקבוצה היריבה... מי לוקחים לו את האטב מהשרוול של החולצה- יוצא מהמשחק. אפשר בהדרגתיות... היה כיף!!!

 

2. בוחרים נציג מכל קבוצה. הם מתחרים ביניהם כמה זמן אפשר לשים אטב על האף. מי שמוריד ראשון- מפסיד... (כי זה כואב! לא לעצור את הנשימה)

 

אני עשיתי את זה עם השבט שלי והם נורא נהנו!

עדכנתי את הקישורים ...הוד444אחרונה


לפי דעתכם:שמיניסט באמ"ש
האם צריך להקים תנועת נוער בגרעין שנכנס לתוחמת הצפונית ב"רצועת עזה"?
הנחשון יוצא לטיולים עם כל הסניף?אנונימי (פותח)
תלוירעות שרהאחרונה

בנטיעות וכזה נראה לי שכן

במחנה יש משהו נפרד

אני צריכה פעולה פיגוזית על תפילהאחי אהוביה

יש למישו אולי?

קצת יותר פרטים, גברת תותחיתימח שם עראפת

לאיזה גיל, איזה חלק שקשור לתפילה?

אשמח גם..אנונימי (2)

כיתה ד..

על החשיבות של להתפלל מנחה בסניף..

אצלנו אחרי המפקד כל שבט מתפלל לבד והרבה חניכות לא ככ שותפות במקרה הטוב יושבות בשקט במקרה הרע גם מדברות ואז יוצא שמי שמתפללת כביכול מפסידה כי היא לא בענינים.

רוצה פעולה מפוצצת כזאתי על תפילה ולמה חשוב שיגרה אותם להתפלל..

לכיתה ואחי אהוביה

חלק ממערך בת מצוה

באמת להעביר להם את ההרגשה שתפילה זה לא עול, זה לא עוד משימה מעיקה שצריך לסמן עליה וי.. 

צ'אט ג'יפיטיזיויק

להלן מערך שיעור של חצי שעה בנושא תפילה, המיועד לנוער דתי בכיתה ו' ומחולק לשלושה חלקים של 10 דקות כל אחד. המערך מותאם לגיל ולרקע הדתי של התלמידים, תוך שימוש בשפה פשוטה ופעילויות קצרות וממוקדות:

חלק ראשון: פתיחה והיכרות עם הנושא (10 דקות)

מטרה: לעורר עניין ולחבר את התלמידים לנושא התפילה.  

דקה 1-2: שאלה פותחת  

שאל את התלמידים: "מה אתם מרגישים כשאתם מתפללים? משהו מיוחד או אולי משהו שקשה לכם בזה?"  

תן ל-2-3 תלמידים לשתף בקצרה (30 שניות לכל אחד).

דקה 3-5: סיפור קצר  

ספר סיפור קצר על חנה מהתנ"ך (שמואל א', פרק א'): "חנה התפללה בלב שלם לבקש בן, והתפילה שלה הייתה כל כך חזקה שהיא ממש דיברה עם ה' כמו עם חבר."  

שאל: "מה אתם חושבים שהפך את התפילה שלה למיוחדת?"

דקה 6-10: דיון קצר  

שאל: "למה לדעתכם חשוב להתפלל? מה זה נותן לנו?"  

עודד תשובות כמו: קשר עם ה', שקט בלב, תחושת תמיכה.

חלק שני: הבנת התפילה דרך פעילות (10 דקות)

מטרה: להמחיש את המשמעות של התפילה בצורה חווייתית.  

דקה 1-2: הסבר קצר  

אמור בצורה פשוטה: "תפילה היא כמו שיחה עם ה'. לפעמים אנחנו מבקשים, לפעמים מודים, ולפעמים סתם רוצים להרגיש קרובים."

דקה 3-8: פעילות קבוצתית  

חלק את הכיתה ל-3 קבוצות קטנות.  

תן לכל קבוצה משימה:  

קבוצה 1: כתבו 3 דברים שהייתם מבקשים בתפילה.  

קבוצה 2: כתבו 3 דברים שהייתם מודים עליהם.  

קבוצה 3: כתבו 3 דברים שמרגישים לכם קרובים ללב בתפילה (למשל: שיר, מילה או רגע).

כל קבוצה מקבלת דף ועט, ויש להם 5 דקות לעבוד יחד.

דקה 9-10: שיתוף מהיר  

נציג מכל קבוצה משתף בקצרה (30 שניות לקבוצה).

חלק שלישי: סיכום וחיבור אישי (10 דקות)

מטרה: לעזור לתלמידים לקחת את הנושא איתם ליום-יום.  

דקה 1-3: דבר תורה קצר  

אמור: "בתפילה אנחנו לא רק מדברים, אלא גם מקשיבים. כמו שכתוב בתהילים 'קרבת אלוקים לי טוב' – כשאנחנו מתפללים, אנחנו מתקרבים לה'."

דקה 4-7: פעילות אישית  

תן לכל תלמיד דף קטן וכתוב עליו: "כתבו משפט אחד שהייתם רוצים להגיד לה' בתפילה שלכם היום."  

תן להם 2-3 דקות לכתוב בשקט.

דקה 8-10: סיום מעודד  

אמור: "כל תפילה חשובה, גם אם היא קצרה או פשוטה. נסו השבוע להתפלל משהו קטן מהלב שלכם."  

סיים בשאלה: "מי רוצה לשתף את המשפט שלו?" (רשות, לא חובה).

הערות למנחה:

שמור על אווירה קלילה ומכבדת.  

התאם את הקצב לפי התגובות של התלמידים – אם חלק אחד מתארך, קצר את הבא.  

הבא דף ועטים לפעילויות.

אם זה בשבת קודש תעביר בעל פה.

בהצלחה!

חמוד אבלאנונימי (2)

מחפשת יותר פעולה עם משחקים שבסוף מתקשרים לענין התפילה פחות דיונים ושאלות

צריך משו עם נשמה 😉אחי אהוביה
כן ברור אבלאנונימי (2)

מנסיון כל הדיונים וכו לא ככ פועל הם צריכות לזוז חח

לאלא התגובה שכתבתי היתה לזו של @זיויקאחי אהוביה

אני ממש מסכימה איתך..

אה הבנתייאנונימי (2)
טוב אז אם את מוצאת משו אני אשמח שתעדכניאחי אהוביה
סגורראנונימי (2)
מה את מחפשת?אנונימי (2)

לאיזה כיתה?

 

לגמריזיויק
יש לי כמה חומריםאנוני-מי?
אז אני אשמחאחי אהוביהאחרונה
מכירים סניף בנע בירושלים שמחפש מדריכת חוץ?תורת חיים בעiז

חברה שלי מחפשת וכדאי גם סניף שהוא נורמלי ולא עכשיו ממש חילוני (סניף מעורב זה ממש אחלה)

מדשיותאנונימי (פותח)

טוב נושא קשוח אז ככה..

בתחילת ההדרכה היה לי ולמדשית שלי(נקרא לה א )בעיה עם עוד מדשית שלנו(נקרא לה ב) (אנחנו רביעיה). היה קשוח ממש. מלא אנשים התערבו בזה (הקומונרית, מהנוער ובכללי כל הצוות וכו)אומרת דוגרי הרבה מזה זה אני ומדשית א הגזמנו וחיפשנו אותה מלא ממש וכל דבר שעשתה הערנו לה ודווקא מדשית ב היתה בהקשבה וכיבדה ממש וממש השתדלה לשנות(מה שאני משה לב בדיעבד עכישו אז סתם הייתי חמה עליה ברמות לאיודעת להסביר למה). 

אחרי התערבות ודיבור הבעיה נפתרה(לפחות ככה אני ראיתי אתזה.) ביקשתי סליחה ושמנו את הדברים מאחורה.

עכשיו שמתי לב שמדשית א כל הזמן מעירה/ מחפשת את מדשית ב כאילו על סתם דברים היא איחרה טיפה כי אבא שלה במילואים ועזרה קצת בבית והיא עשתה פרצוף ואמרה לי אחכ שזה לא ניראה לה ובכללי על כל דבר היא מעירה מעקמת אף וכו.

עכשיו יש לי התלבטות אם להעיר לה ולהגיד לה כאילו היה מריבה את צודקת אבל שמנו תדברים מאחורינו תני לה קצת להוכיח את עצמה לא כל הזמן להסתכל בזכוכית מגדלת על מה שהיא עושה. או להתעלם ולראות מה יקרה ואולי להגיד לקומונרית

קיצור מקווה שיצא מובן מה אומרים?

תשחרר. לא בידיים שלךמשה
בכלל. אנרגיה של אנשים אחרים לא בשליטה שלך,סשום צורה. רק התגובות שלך.
כן אבלאנונימי (פותח)אחרונה

בסוף עכשיו לא כ"כ מרגישים את זה אבל אם זה ימשך זה יגיע למצב שהיה לפני כן שלא דיברנו המדריכות מלבד מי מכינה את הפעולה. מצב שבטוח לא רוצות להגיע אליו. אף אחת.

סיפור אהבה בסניף | עלילתי קצרElad Mukades

מצרף סרט קצר שעשינו, מסוקרן לשמוע תגובות ומחשבות שלכם עליו

 

במשפט - יוני המדריך, חותך את הקשר עם סיגל מבני עקיבא, בשם התחזקותו הרוחנית, אך מגלה שההתמודדות רק מתחילה. 

סניף בלי מבנהתורת חיים בעiז

מה עושים בחודש ארגון? לגבי צביעת קירות

צובעים על בדיםadvfb
אנחנו צבענו פעם על דיקטים, אפשר גם אולי במקלטהחנוניתאחרונה
קלסר הדרכה ונחשוןאוריהש

רעיונות לקטעים/משפטים לקלסר הדרכה?

וכמובן רעיונות למה להכניס לבפנים (חוץ מהכנת פעולה, רעיונות לערבים וכו)

 

ואשמח גם לקטעים ולמה להכניס לקלסר של נחשון (קטעים על עשיה וכו)

 

תודה רבה!

אולי יעניין אותך