"ראשית צמיחת גאולתינו", כן או לא מה אתם אומרים?הכהניסט הנודד
בואו נפתח פה נושא רציני, כל אחד מוזמן להביע דעה בעד או נגד
ראשית צניחת גאולתינו!קוקו
תשמעהכהניסט הנודד
נכון שמדינת ישראל גירשה (ועדיין מתכננת לגרש) יהודים מאדמתם.
נכון ממדינת ישראל שוטריה לא העזו לחדור לישיבת מרכז הרב (מי יודע, אולי אפילו הם קיוו שהמחבל ירצח כמה שיותר מתנחלים).
ונכון שמדינת ישראל לא הולכת לפי תורתינו הקדושה.
אבל
תנסה לחשוב מה היה היום אם היא לא הייתה קיימת
כמה יהודים היו היום (שואה/התבוללות)?
אני לא ציוני אך מתלבט בנושא.
חלאס שטויות לא נגיע ככה לשום מקוםאנונימי (פותח)
הרב כהנא צדקאנונימי (פותח)
ו........... יש לך מה לעשות בנידון.........
טוב להתעורר עכשיו ולהבין שהמדינה הזאת היא צרהשאולי
מאשר בכלל לא, על כל פנים צריך להקים כאן מדינה יהודית על פי הרוח היהודית, מדינה שהרסה מליוני נשמות של יהודים מסכנים טהרתה=שבירתה!
למה אתה חושב שאם המדינה לא הייתה קיימת היה יותר טוהכהניסט הנודד
ב(להזכירך-שואה)?
אין לי בעי'ה עם המשפט- נשמע מוטו יפה..פעימה
לה"ו!

אבל אין מאחוריו כלום.
איזה גאולה בדיוק היא הביאה לנו??

איך שהמדינה מתנהלת עכשיו[הנהגה חילונית] הי'ה אמור להיות רק ב-2010 שנים הראשונות אבל אח"כ- זהו. להפוך אותה לדתית.

נכון שלאט לאט צצים ראשים דתיי'ם בהנהגה אבל עד שהם מגיעים לשם מתעוות להם כל המוח.
[ש"ס, מפד"ל וכד'..]
ל'מכורההכהניסט הנודד
ראשית כל אל תשכחי את מצבו של עם ישראל בשנים שלפני השואה.
נכון- זה לא ביאת המשיח ובניין בית המקדש (עדיין) אבל נגאלנו מאותה הצרה ברוך ה'.
מסכים איתך שעד שיש מישהו דתי שם הוא מעוות, ואת לא רוצה לדעת מה אני חושב על מפלגות אלו.
המצב היום על הפנים, ויותר שלא היתה קמהקוקו
מאשר קמה:
שחיתויות, צבא, משפט, כנסת, ממשלה, משטרה, -הכל רקוב,
צריך להחליף הנהגה ד ח ו ף ! ! !
ואם לא- כולנו נהיה בים, או באוגנדה!
מה אתם אומרים?
צריך לדייק.מתנחלוס
ראשית צמיחת גאולתינו- כן,
להתייחס למדינה כעגל הזהב- לא ולא!

המדינה היא כלי להשליט את ריבונות עם ישראל על ארץ ישראל.
כרגע היא עדיין עושה את זה.
נכון, איך שזה נראה כרגע הכיוון הכללי הוא ירידת הריבונות של המדינה מארץ ישראל עד לאבדון כללי.
ב"ה, המדינה עדיין קיימת ולא הגיעה לאבדון כללי.
יש הבדל גדול מאוד, בין מדינת ישראל ל- ממשלת ישראל.
השלטון מושחת ורקוב מהיסוד, המדינה לא!
הדרך ליצור מנהיגות טובה ושלטון טוב, זה דרך הפעילות בארץ ישראל.
על כך כתב ה"אם בנים שמחה" עמוד ס"א:
"סנהדרין ק"ב: "א"ר יוחנן: מפני מה זכה עמרי למלכות- מפני שהוסיף כרך אחת על ארץ ישראל."
ילקוט שמעוני מלכים א' ט"ז: "תנא דבי אליהו: פעם אחת הייתי יושב בית המדרש, אמרתי להם, רבותי מה נשתנה עמרי מכל המלכים שלא הושיבו בניהם אחריהם, עד שבא עמרי והושיבו לו שלושה מלכים על כיסאו?
אמרו לי: לא שמענו. אמרתי להם: רבותי, על שהוסיף עיר גדולה בישראל. וכך חשב עמרי בדעתו- אמר: כשם שירושלים היא למלכי יהודה כך תהיה שומרון למלכי ישראל".
וראיתי בספר "אוצרות יוסף", להגאון המובהק ר' יוסף ענגיל ז"ל, המיוסד על הקבלה, שהביא בשם המקובלים: דלכאורה קשה, למה נתן לו הקב"ה שכר זה- דווקא מלכות-עבור מעשה הנ"ל ולא שכר אחר?
וכתבו המקובלים, דידוע דארץ ישראל הוי בספירת מלכות דלמעלה, ויען דהוא תיקן בחינת מלכות בהוספה דהוסיף עיר אחת בארץ ישראל, על כן זכה למלכות דווקא, עכ"ד הקדושים.
הרי דאף דעמרי היה ממלכי הרשעים, ומקרא מלא דיבר הכתוב: "ויקן את ההר שומרון... ויבן את ההר, ויקרא את שם העיר אשר בנה... שומרון. ויעשה עמרי הרע בעיני ה', וירע מכל אשר לפניו. וילך בכל דרך ירבעם בן נבט ובחטאתו אשר החטיא את ישראל"...
זאת אומרת שמי שרוצה להגיע למלכות שיתעסק בארץ ישראל!
לסיכום:
ראשית צמיחת גאולתינו- כן, עגל הזהב- לא!
מדינת ישראל- חיובי, ממשלת ישראל- שלילי.
הדרך לתיקון- הפעילות על ארץ ישראל!
לאחר שקראתי את המאמר (הלא קצר) אני מסכים!מתנחלוס
מאמר חזק!
קטע מתוך המאמר.מתנחלוס
למי שאין לו כח ללחוץ על הקישור ולקרוא את כולו...
"... ג. איך ייתכן שניתן יד במדינה שרומסת עם סוסיה כל דבר שנודף ממנו ריח תורה?

אנחנו נותנים יד במדינה רק בדברים שהיא לא רומסת את תורתינו.
אנחנו נאבקים בה בכל האמצעים (ואני מתכוון לכך) כשהיא עוברת על חוקי התורה, לפי עוצמת הכוחות שיש לנו. בין מאבק למאבק אנחנו צריכים גם ללמוד ולפרנס, כך שהמצב לא פשוט, אבל אנחנו עושים את ההשתדלות המקסימאלית שביכולתנו לעשות.
מצד שני, איפה שהיא לא "רומסת עם סוסיה" את הדברים הקשורים לתורה, אנחנו ממשיכים להיות שותפים בה, כדי לתפוס ולהשתלט פה על ההנהגה.
היא המדינה שלנו! מדינת עם ישראל השב לארצו לאחר 2000 שנות גלות! היא נראית כיום איך שהיא נראית, בגלל שהיא לא הוקמה ב'זכות', אלא ב'חובה'.
עלינו לדאוג שלא ישוב ויהיה פה 'חובה', ולדאוג לשינוי המדינה למדינה יהודית, ההולכת בדרכי ה' ושומרת את מצוותיו.

ד. איך אפשר להמשיך ולשאוף לתיקון הדבר הטהור הזה שנרקב במשך השנים?

הדבר הזה היה רקוב מהתחלה.
לא ה"התנתקות" היא מה שהפך אותו לרקוב, ולא פרשיות השוחד האחרונות.
מהיום שהיא הוקמה היא מנסה להיות "מדינת כל אזרחיה".
פרשת ילדי תימן, ניסיונות להפוך את המדינה לחילונית, להפוך את כל עניין הציונות ל"ציונות חילונית" וכו'.
אנחנו שמאמינים בה' ובתורתו, שיודעים מה הייעוד שלנו פה, למה המדינה הוקמה, ולמה היא נמצאת במצב שהיא נמצאת בו היום, צריכים לתקן "אותה".
זה לא באמת אותה - זה את העם שנמצא בה, כי כשהעם יחזור בתשובה, המדינה כאן תשתנה.
השלטון יהיה שלטון יהודי; בהצבעות דמוקראטיות אנחנו נשנה את צורת השלטון, נמנה כאן מלך, נגרש את הגויים ונבנה את בית הבחירה.
את הדברים האלה לא נוכל לעשות אם נקים מדינה אחרת - מדינת יהודה, הם יוכלו להתקיים רק אחרי שנחזיר את העם בתשובה, או שנתרבה עד שנגיע למצב שנהיה בו הרוב.
אנחנו צריכים לזכות לכך שנוכל לומר לה' "עשינו מה שגזרת עלינו!", אם נזכה לומר לה' באמת ובכנות כך, אזי חובה על הקב"ה שישמע לחלק האחרון של קריאתנו "אף אתה עשה מה שהבטחתנו!" (דברים כו', טו'. - ברש"י).
זה היעד שלנו פה, ונקווה שנצליח לעמוד בו, ולומר זאת.

ה. למה לא עדיף לעזוב את המדינה השמאלנית והכופרת הנוכחית ולהקים פה מדינה תורנית שמושתת על תורת השם?

אין לנו שום סיבה לעזוב את המדינה ולהקים מדינה חדשה.
הרצון שלנו הוא להחליף כאן את השלטון במדינה, ולשנות את חוקיה, המדינה כאן היא שלנו, ואם משהו צריך לעזוב אותה - שיהיו אלה השמאלנים שלא יחזרו בתשובה.
לא משנה מה השם שייקראו לה, ישראל או יהודה - השם הוא דבר סמלי, ורצוי שיקרא ישראל. בסופו של דבר ממלכת יהודה את המחלוקת והפירוד בעם ישראל, את התקופה שהיו שתי ממלכות לעם אחד - ממלכת ישראל וממלכת יהודה.
כמובן שאם חלק מחוקיה הם נגד התורה, אנחנו לא מחויבים לשמוע בקולם, ואנחנו נמשיך ללכת על פי חוקי התורה. אם מדינת ישראל מחליטה לעזוב שטח מסוים מארץ ישראל, אנחנו נשאר שם, ואם נצטרך נקים שם מדינה, 'מדינת יהודה' - שהיא כמובן תנוהל על פי חוקי התורה. כל מקום שמדינת ישראל לא תרצה לשלוט בו - תשלוט בו מדינת יהודה, אבל אנחנו לא נתנתק מהעם - כי בסופו של דבר, השאלה איזו גאולה תגיע לא תלויה רק בנו - היא תלויה בכל העם. ואם נקים כאן מדינה אחרת, נוכל לשכוח מלהשפיע על העם.
כמובן שיותר חשוב מלהשפיע, חשוב להיות לא מושפע..."
יופי. תודה על התקציר.תפוזה 1
אני ממש מסכימה איתך..אבל-נטע=]
בכל זאת עם ישראל הוא ע-ם!! וגם אם יש כמה אנשים שלא בדיוק חושבים כמוך זה לא אומר שהם לא יכולים לחזור בתשובה.. וזה לא אומר שמי שצריך לעזוב אותה זה הם.. מי אמר שהדרך שלנו נכונה??אנחנו מאמינים בזה.. אבל אתה לא יכול להגיד שהקב"ה מרוצה מכל מה שאתה עושה!!!! ואין לך שום אפשרות להגיד מי יכול להישאר כאן ומי לא... אז נכון, זאת מדינת ישראל ועמ"י צריך להישאר כאן.. אז את הערבים צריך להעיף מכאן.. אבל לא את עמ"י.. ובדיוק על זה אנחנו נלחמים.. שלא יעיפו את עמ"י מא"י.. ועמ"י-זה אומר כ-ל(!!!) עמ"י..כולל כ-ו-ל-ם!!!גם השמאלנים וגם הימנים...
מה הקטע להקפיץ?!?רחלקהאחרונה
מאמר חזק ביותרהכהניסט הנודד
הערות על המאמר:מ.מ.י.ר
א'. לדעת רוב גדולי הפוסקים אסור לעלות להר הבית. וכבר התפרסמה לפני עשרות שנים דעת תורה של כמעט כל גדולי הדור, שאסור לעלות להר הבית. סיבו"ש זה הדבר הקרוב שאפשר לעשות.
ב'. הסיבה שהמדינה הזאת מונהגת על ידי כופרים, היא בגלל שלפני 150 שנה העדיפו הרבה גדולי תורה להשאיר את הציונות לחילונים. אם אז היו כל גדולי התורה קוראים לקנות שקל ציוני ומשתתפים בציונות, הייתה עכשיו מדינה שמנהיגיה הם שומרי מצוות.
ג'. אני רק אומר שלענ"ד לא היה צורך לשנות את התפילה לשלום המדינה
בחלק מהשינויים. "ושלח אורך ואמיתך לראשיה שריה ויועציה" זה בדיוק כמו השינוי, שה' ישלח עצות טובות ומאורו לראשי המדינה. זה היינו הך. "חזק את ידי מגיני ארץ קודשינו", זה בדיוק כמו השינוי. כתוב "מגיני ארץ קדשינו" ולא "מגרשי". "נתת שלום בארץ", אם יש שלום אין אויבים.
ד'. זה, תסלחו לי, לא מציאותי שאם יפנו מקום מסויים ח"ו, יקימו שם מדינת יהודה. לא מציאותי, לא אפשרי, וגם לא ראיתי שעשו את זה בגוש קטיף.

כדאי לקרוא את הספר "בנתיבי הגאולה" של הרב ערן תמיר שליט"א, ואת הספר "איילת השחר" של הרב יעקב פילבר שליט"א.

שבת שלום!!
מסכים איתך 100%אלעד
מסכימה עם קומי אורי........אוריין
כן!!!!!!!!!!!!!!!!אש מאנשים קרים.
הרב צביה יודה קוק זצ"ל אמר!!!!!!!!!!!!!!!!!!

וכם אם לא הכל בדיוק כמו שהיה אמור להיות-אנחנו לא אמורים להסתכל על מה שאין, אלא על מה שיש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! זה מזה כפיות טובה: ה' נתן לנו בניסים ענקיים לחזור לכאן ולבנות כאן מדינה, ואנחנו במקום להסתכל על כל הדברים הטובים שיש במדינה ולהגיד תודה, מסתכלים רק על מה שאין ומה שלא בסדר ומתלוננים...

ברור שבאידיאל המדינה צריכה להיות ממש אחרת, ולא איך שהיא כעת...ואנ'לא צריכה לפרט...אבל צריך להסתכל על זה בדרך לגאולה, זה עוד שלב שמקרב אותנו!!!
בהחלט.אליסף ט
רבותי,צריך לדעת להפריד בין מדינה יהודית,שהיא קודש. לבין הנהגה ומשפט מקולקל וטמא. שאותם צריך להסיר כמה שיותר מהר.

מי שעיוור ומתעלם לא רועה את העובדה שמדינת ישראל העלתה אלפי יהודים לארץ,הרי היתה נוצרת התבוללות עצומה הרבה יותר ממה שכבר יש היום בין יהודי חו"ל. וזה בכלל לא רק זה,הרי יש פה התגשמות חזון הנביאים,אנחנו רואים את עמ"י מתקבץ חזרה לארצו! אנחנו רואים חיילים יהודים! נכון שיש הרבה מה לתקן,אבל ממתי הציבור שלנו מתייאש כאשר צריך לעבוד קשה? מי שנשבר וחושב שבגלל שיש מה לתקן המדינה כבר לא קדושה הוא חלש אופי.

אז מתקנים,ההנהגה החילנית אט אט מתפרקת,(ובכלל כל הציבור החילוני נכחר לאט לאט,הרי לאדם חילוני ממוצע יש באיזור ה10 נכדים, ולחבירו הדתי באותו גיל יש 60 ויותר...) וכאשר נדע לעמוד על שלנו בצבא,לא להסכים לפקודות שנוגדות את הדת, או לגירושים. ונעמוד על שלנו בכנסת ובמשטרה ולא ניתן לבג"צ לשלוט בצורה האנטישמית שלו כרגע,אנחנו ננצח.
כמו שאנחנו מסוגלים להפריד ולומראלעד
שיהודי נשאר יהודי ויש לו ניצוץ קדוש ונשמה יהודית טהורה מגנזי מרומים למרות כל מה שעשה ויעשה (אא"כ מנתק את עצמו ממש מעם ישראל ופועל לרעתם להכעיס- שעל זה אמר הרב קוק זצ"ל שאפילו בימינו זה נדיר מאוד), ואנחנו בעצם מפרידים בין המהות והפוטנציאל למציאות ול"בפועל",
ככה אפשר להתייחס למדינה. הרעיון והמהות טובים מאוד אבל בפועל ממש ממש לא. עד כדי כך שהרצי"ה אמר שאת מערכת החינוך והמשפט יש להרוס ולבנות מחדש. אבל על הצבא לדוג' או שאר המפעלים של המדינה לא אמר.
אי אפשר להפריד. פסיק רישא.ואלאד
מדינה בהגדרתה הינה הסך הכולל של מוסדות וזרועות השלטון המרכיבים אותה.

לומר שמדינה היא "קדושה" אבל הנהגתה היא הקלוקלת זה דמגוגיה נטו, שאמנם נטמעה אצל רבים מכיון שהמנהיגים של הציונות הדתית עושים כעצתו של גבלס וחוסרים על שקר גדול מספיק פעמים. מה שכן אפשר (וצריך) להפריד, זה בין עצם נוכחות יהודית בא"י ויתר סימני הגאולה. אבל כאמור, אין לכך קשר ל"מדינה".

אתחלתא דגאולה החלה כבר מעליית תלמידי הגר"א, המשיכה בזמן העליות הראשונות בזמן התורכים והמשיכה עם הצהרת בלפור וההעפלה בזמן המנדט הבריטי. אך משום מה, אז אף אחד לא ייחס קדושה לסולטן התורכי או למלכת אנגליה - ודווקא בגלל זה היתה התקדמות בהליכי הגאולה. עכשיו, הודות להסתה ולהדחה של הציונות הדתית להכיר בקדושת המדינה, התהליך נעצר.

מי שמעוניין שתהליך הגאולה ימשך, צריך בדווקא לכפור בקדושת המדינה, ובכך לפנות מקום לא רק ליישוב יהודי אלא גם לשלטון יהודי.
אי אפשר להפריד, נכון.מ.מ.י.ר
בודאי שמדינה זה מוסדות וזרועות השלטון. הם מרכיבים את המדינה, ואיתה המדינה יכולה להתקיים.
אם היית בזמן של בן גוריון, היית אומר הלל ביום העצמאות. מהסיבה הפשוטה שבן גוריון היה תקיף בדעתו, והאו"ם, ארה"ב וכל השאר לא עניינו אותו. יש סיפור ידוע, שהחליטו לעשות מצעד צבאי של צה"ל בירושלים, וירושלים לא הייתה כולה בידינו. ירדן לא הסכימה, ארה"ב מחתה, האו"ם דרש שלא יקיימו את המצעד. בן גוריון התעלם מכולם, ודווקא עשה את המצעד בירושלים.
ולמה? פתאום שם זה כן ראשית צמיחת גאולתנו, ופה לא?
הכוונה היא שצריך להפריד בין שלטון מושחת כמו של היום לבין השלטון בכלל. הרי אם הרב דב ליאור שליט"א היה ראש הממשלה, פתאום לא הייתה בעיה. נכון?
צריך להחליט אחת ולתמיד. אם מדינת ישראל היא ראשית צמיחת גאולתנו, אז גם אם יש סיבוכים מאוד קשים, כמו גירוש גוש קטיף, לא מתייאשים. ואם לא , אז לא. וצריך לברר את העניין עד הסוף, כי הראיה שרוב גדולי התורה שהיו בא"י בקום המדינה סברו שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה. נותר לנו לברר למה. אני מציע את הספר "איילת השחר" של הרב יעקב פילבר שליט"א.

בקיצור, אנחנו לא צריכים להתייאש, אלא כל אחד ירבה אור איפה שהוא יכול. וכבר היו שלטונות, תאמינו או לא, יותר מושחתים (גולדה מאיר למשל. בממשלתה, או איך שקוראים לזה, "מטבח הבטחון של גולדה", הייתה שחיתות שפשוט מכעיסה) , וגם היו שלטונות טובים. ובעז"ה נזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו, אמן!

ושתי דברים אליך, ואלאד:
רק שתדע, כדאי לך להתחיל לשמור על הפה.
ועוד דבר.. החתימה שלך לא מובנת לגמרי. היא אווילית, ואפילו יותר גרוע.
ואם הייתי סבתא, היו לי גלגלי עזרואלאד
א. זה שב"ג שר"י היה תקיף בדעתו, אינו מזיז לי. כפי שלא מזיז לי שלורד בלפור היה תקיף בדעתו. ב"ג היה כופר, מומר ומחטיא הרבים, ומי שרוצה לייחס לו סגולות משיחיות וקדוּשה צריך, כאמור, לייחס קדושה גם למלכת אנגליה ולסולטן התורכי.

ב. אי אפשר להבדיל בין שלטון מושחת לבין שלטון בכלל. מערכת השלטון היא הבעיה, שלטון דמוקרטי ליברלי מערבי הוא בעיה, שלטון שמעצם יסודו, הוויתו ותוכנו אין בו שום דבר יהודי. שואל אתה מה היה קורה אם הגר"ד ליאור היה ראש ממשלה? אומר לך שזה לא יקרה מתוקף העובדה שמדובר בדמוקרטיה מתגוננת. ור"ע הרב כהנא הי"ד שניסה לרוץ לכנסת תוך התבססות על מצע תורני, ובנו הרב בנימין הי"ד שמצעו היה ספר תנ"ך.

וגם אם כן היה ראש ממשלה יהודי ואפילו הגר"ד ליאור בעצמו, לא היה ביכולתו להפוך את חוקי היסוד הכפרניים, לשנות את מערכת המשפט, הפרקליטות, המשטרה, הצבא ויתר זרועות השלטון שחוקיהן מנוגדים תכלית הניגוד לחוקי היהדות. מי שטוען אחרת פשוט משקר לעצמו ולאחרים, ומעכב בכך את תהליך הגאולה.

וגבי הערתך החביבה על הפה שלי - זהו סגנוני, ואתה תצטרך להתמודד עמו. אם יש לך בעיה, אומר לך בלשון הפרטנר לשלום של ראשית צמיחת גאולתינו: גש ושתה מהמים של עזה תובב"א.
וכך הוא בחנוכהמ.מ.י.ר
הרמב"ם כותב בריש הלכות חנוכה שההודאה והשמחה בחנוכה היא על שהמלכות חזרה לעם ישראל 200 שנה. והמלכות הזאת הייתה באמת רעה, זה לא רק "אור וחושך משמשים בערבוביה", הרוב שם היה חושך ומעט אור. כולל מלכים גויים, כמו הורדוס הרשע. ובכל זאת אומר הרמב"ם - חזרה מלכות לישראל! ועל כך אנו מודים.

ושנזכה בעז"ה שיעמדו בראש עם ישראל מנהיגים בני תורה במהרה בימינו, אמן!

טעות בידךמ.מ.י.ר
אף אחד לא ייחס קדושה לבן גוריון, כמו שלא מייחסים קדושה להורדוס. ובכל זאת אומרים הלל בחנוכה.

אני רק אמרתי שהסגנון שלך הורס את עם ישראל.
גבי חנוכה, מצ"ב מאמר שמסכם את דעתיואלאד
(נ.ב: אתה גולש לעניין ההלל, מה שאינו רלוונטי לדיון. למרות שגם לאמירת הלל אני מתנגד מסיבות אחרות, יש להבין שאין שום קשר בין ייחוס קדושה למדינה לבין אמירת הלל על נס זה או אחר שהתרחש בזמן זה או אחר - אבל בכל זאת יש כאן תשובה כדי לא לשאיר אותך בלי כלום.)

אמר רבי יוסי:
נסיון שני להעלאה:ואלאד
אמר רבי יוסי: יהא חלקי מגומרי הלל בכל יום. איני? והאמר מר: הקורא הלל בכל יום - הרי זה מחרף ומגדף! - כי קאמרינן - בפסוקי דזמרא (שבת קי"ח ע"ב)

אמנם אכן נעשו ניסים גדולים בכל התהליך הארוך והמופלא של קיבוץ היהודים לארץ ישראל, ואף הניצחון במלחמת השחרור היה נס עצום. ברם, צריך לזכור כי ההלל שנקבע על הניסים של חנוכה לא היה על מאורע זה או אחר במלחמה - לא על מעשה יהודית נקבע, ולא על כל אחד ואחד מהניצחונות המרובים, הגדולים והמופלאים. ההלל נקבע להאמר דווקא על השלב הסופי של התהליך, על גולת הכותרת. גומרים את ההלל על תהליך מוגמר - והוא שחרור בית המקדש וחידוש העבודה! אל לנו לשכוח שזו מטרתנו העיקרית בעצם הישיבה בארץ - והשלב הסופי הזה כולל את כל מה שהיה לפניו, בתהליך הארוך ורצוף הניסים.

ולכן אומר המהרש"א בפירושו:" והאמר מר הקורא הלל בכל יום הרי זה מחרף ומגדף, היינו כיון שתקנו לומר את ההלל בימים מסוימים, על הנס, בכדי לפרסם שהקב"ה הינו בעל היכולת לשנות את טבע הבריאה ששינה בימים שתיקנו את ההלל. ולפי זה, מי שאומר את ההלל בשאר ימים, לא יתפרסם אמירת ההלל על הנס, גם בימים הראויים לפרסם ניסי השי"ת. והרי זה כמחרף ומגדף, שאין ביד הבורא חלילה לשנות את טבע הבריאה." (חידושי אגדות על שבת קיח ע"ב)

מדוע באמת לא לומר הלל בכל יום? הרי גם נשימה אחת יחידה של אדם היא נס, התעוררות של אדם בבוקר היא נס ועצם זה שיש לנו אויר לנשום הוא נס! אלא אומר המהרש"א, שההבדל בין הניסים במוסתרים בתוך הבריאה לבין נס שהוא שינוי בבריאה, הוא בכך ששינוי ממוקד בבריאה סותר את דעת הכופרים הסוברים שהקב"ה ברא את העולם אבל עזב אותו לגורלו. הנס הגלוי תפקידו ומהותו סותר את דעתם של הכופרים בהשגחה הפרטית של הבורא על עולמו - ואין השגחה פרטית מזו של השגחת הקב"ה על בניו, על בני ישראל. האומר הלל כל יום מחרף ומגדף, מפני שהוא מרוקן את ההלל ממשמעותו המקורית, ההכרה בהשגחה הפרטית.

לכן לא אומרים הלל על נס שאינו מוגמר, על תהליך שאינו מושלם, על כתר ללא היהלום שבכתר. מדוע לא אומרים הלל בפורים? הרי שם היה נס גלוי לכל הדעות. רבי חייא (מגילה יד) גורס שלא אומרים הלל על נס שנעשה בחוץ לארץ, אבל רבא חולק ואמר "בשלמא התם הללו עבדי ה' - ולא עבדי פרעה, אלא הכא - הללו עבדי ה' ולא עבדי אחשורוש? אכתי עבדי אחשורוש אנן." – אומר רבא: אי אפשר לומר הלל על גאולה שלא הושלמה. למרות נס ההצלה העצום, בני ישראל עדיין נשארו עבדי אחשורוש. ונתבאר טעמו של רבא באופן מופלא לפי דברי המהרש"א - עבדי אחשורוש לא יכולים לומר את שבחו של הקב"ה בצורת הלל משום שאין זה נס שסותם לחלוטין את פיות הכופרים בהשגחה הפרטית ובשינוי הטבע למען עם ישראל, שהרי עדיין יש להם פתחון פה לומר שבני ישראל עדיין נשארו משועבדים בגלות, ואחשורוש אינו מאפשר לבנות את בית המקדש, אפילו לא לאסתר המלכה. (כפי שנתבאר במסכת מגילה טו.

מכל זה יש ללמוד על ימינו אנו - למרות כל הניסים העצומים, לא הגענו לשלמות הנס. עצם זה שהמלחמה והקמת המדינה היתה צריכה להעשות על ידי אנשים המוגדרים לפי תורתינו כרשעים ופורקי עול, וכמובן שהעובדה שהשלטון הנוכחי הוא שלטון הערב רב הנלחם עד כלות כוחותיו נגד תורת ישראל וארץ ישראל, מצביעה על כך שהתהליך האלוקי הניסי לא הגיע לסיומו. לא נסתם פיהם של הכופרים - אנו עדיין עבדים של הבג"צ, של הכנסת, של אמריקה ואפילו של הוואקף המוסלמי שיכול בהינף יד למנוע מאיתנו כניסה להר הבית. אמירת הלל ביום העצמאות משמעה אי הכרה בכך שהקב"ה יכול לחולל נס מושלם, חוסר אמונה בכך שהתהליך הניסי צריך להמשך ואכן ימשך, ובקרוב נזכה לגמור את ההלל על ההצלה המושלמת – הצלה של קידוש השם ורוממות שמו יתברך בעולם.

 
מדוע אומרים הלל בחנוכה?


לאמירת הלל בחנוכה נותנים רבותינו הראשונים שתי סיבות: הסיבה האחת היא נס פח השמן שהתרחש לאחר כיבוש וטיהור המקדש, והסיבה השניה היא הניצחון במלחמה נגד היוונים הסלווקים ושותפיהם היהודים המתיונים. את תיאור הניצחון ניתן למצוא ב"על הניסים" שאנו אומרים בתפילת העמידה בכל שבעת ימי החנוכה: "...מסרת גיבורים ביד חלשים, ורבים ביד מעטים, וטמאים ביד טהורים, ורשעים ביד צדיקים, וזדים ביד עוסקי תורתך".

 
אנו מהללים את הקב"ה כי בזמן חנוכה נעשה נס, ונתקדש שמו לעיני כל הגויים. וכיצד נעשה קידוש השם הגדול הזה? היוונים הגיבורים נמסרו בידי החשמונאים החלשים – זהו אכן נס, כי אין זו דרך העולם שחלשים מנצחים את הגיבורים. רבים נמסרו ביד מעטים – שוב זהו בגדר נס, שהרי אין זו דרך הטבע שמעטים מנצחים את הרבים.

אבל מה לגבי שלושת השלבים האחרונים בתפילה? האם זה נס כשטמאים נמסרים ביד טהורים? מהו הנס כשרשעים נמסרים ביד צדיקים? האם זה יוצא מן הכלל כשזדים מנוצחים בידי עובדי השם? אלא, שאנשי הכנסת הגדולה שתיקנו את התפילה, מלמדים אותנו כלל חשוב בהגדרת המושג נס. נס אמיתי הוא כשהנס נעשה לצדיקים כנגד רשעים, וכל העולם רואים את מהות השכר והעונש, את ההשגחה הפרטית של הקב"ה בעולם. לא מספיק שמעטים ינצחו את הרבים. לא מספיק שחלשים ינצחו את הגיבורים. הנס האמיתי נובע משורש "נשא" – בהתנשאות מלכות ה' על כל הגויים, התנשאות שיכולה להיות רק כשטמאים נמסרים ביד טהורים והעולם רואה שטהרתם היא זו שגרמה לקב"ה לסובב לניצחונם, התנשאות מלכות ה' יכולה להיות רק כשרשעים נמסרים בידי צדיקים, וכל העולם רואה שרשעותם של הרשעים גרמה למפלתם וצדקתם של הצדיקים גרמה לניצחונם. קידוש השם יכול להיות רק כשלומדי התורה גוברים על שונאי התורה. אם כן, זו הסיבה לאמירת ההלל בחנוכה לדעת הסוברים כי ההלל נאמר על הניצחון במלחמה. לא סתם ניצחון במלחמה, אלא ניצחון ניסי של יראי ה' על שונאי ה' - שהוא קידוש ה' מושלם ושלם ועליו ראוי לומר את ההלל.

 

אין ספק שבמלחמת השחרור היה ניצחון של חלשים על הגיבורים ומעטים על רבים, אך האם היה כאן ניצחון של טהורים על טמאים, צדיקים על רשעים והעוסקים בתורה על זדים? עם כל הכאב שבדבר, צריכים אנחנו לחדול לשקר לעצמנו. כולנו יודעים שמפקדי הניצחון לא היו טהורים ולא היו צדיקים, הם היו ברובם מחללי שבתות בפרהסיא, שונאי תורה ומומרים להכעיס.

 

אז מהו היחס הנכון למלחמת תש"ח? ניתן לומר שהקב"ה עשה נס למען עם ישראל, בדרך לגאולה של "בעיתה". אבל למרות שהיה כאן יסוד של התערבות אלוקית שהיא למעלה מן הטבע, לא היה זה נס של קידוש השם, אלא נס בו החושך והאור שימשו בערבוביה, ויותר מגרעין חילול השם התערב בו כשהניצחון נמסר בידי רשעים הכופרים בהשגחת הקב"ה ומחללים את בריתו. לא היתה זו אלא אשמתנו, אשמת היהודים האמוניים, שומרי התורה והמצוות, על שלא השכלנו להקשיב לאזהרות רבותינו שראו כי הגאולה ממשמשת ובאה ולא התעוררנו למשמע קול התור הקורא לעלות לארץ הקדושה . ואכן, למרות כשלוננו, הקב"ה, כרחם אב על בנים, מחל על כבודו כדי להיטיב לעמו, ועל כך יש להודות לו. אבל מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול! את תודתנו לקב"ה נוכל להביע בתיקון מה שקלקלנו כשלא עלינו לארץ כמצוות גדולי ישראל והפקרנו את הארץ בידי פורקי עול תורה ומצוות. ההודיה לקב"ה אינה באמירת הלל על ניצחונם של רשעים, ההודיה האמיתית תהיה בהקמת מלכות מתוקנת שתקדש את שמו יתברך, במקום מלכות הרשעה הקיימת היום.
אי אפשר להתחיל בהעתקת מאמריםמ.מ.י.ר
אתה מוזמן לעיין בערוגת הבושם חלק ה', במה שכתב שם אחד הרמי"ם של הר המרו בירור גדול בקשר להלל.
וכן יש ספר מיוחד על יום העצמאות עם בירורים על ההלל.
וכן על הקושיא החזקה שלא כתבת, של הרב מאיר אמסעל ושהביא אותה גם הרב עובדיה יוסף שליט"א שלכאורה משמע מהירושלמי בסוטה ובפסחים שעל אתחלתא דגאולה לא אומרים הלל, יש תשובה של הגרמ"מ כשר זצ"ל ושל הגר"ש גורן זצ"ל.

ועיין בישכיל עבדי חלק ז', כמדומה לי, שהוכיח מראשונים מדוע יש לומר הלל ביום העצמאות.

מה שאתה כותב, על נס נצחון המלחמה, את זה כבר כתב המנחת יצחק בחלק י' כבר. הגר"ש גורן זצ"ל כבר הוכיח ההפך לגמרי מתשובתו.

אתה מוזמן גם לעיין בספר "התקופה הגדולה" לגרמ"מ כשר זצ"ל, שכולו הוכחות הלכתיות מהש"ס ופוסקים מדוע מדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה, ובסופה יש את חתימותיהם של רוב גדולי התורה שהיו בא"י בקום המדינה, שמדינת ישארל היא אתחלתא דגאולה.

אי אפשר בהעתקת מאמרים.
בקיצור, בירור כזה של כן אתחלתא דגאולה או לא אתחלתא דגאול, לא עושים בפורום "ארץ מולדת"..
*הר המור ולא הר המרומ.מ.י.ר
סיכום דעתי על עניין חנוכה:ואלאד
א. ההלל של חנוכה אמנם קאי על המלחמות כדברי הרמב"ם - אבל נאמר דווקא על סיום הליך שחרור הארץ, וזהו חידוש העבודה בבית המקדש. מה שלא כן במצבינו הנוכחי, בו המדינה האנטישמית מונעת לא רק חידוש עבודה בבית המקדש אלא אפילו הזעת שפתיים בהר הבית אינה מאפשרת.

ב. מלכי בית חשמונאי בתחילה צדיקים היו, ולפיכך ראוי היה לשמוח בהקמת מלכותם על אף מגרעותיהם ועל אף שהקדיחו תבשילם לאחר זמן מה. מה שאין כן עם מדינת ישראל שהיתה רשעה מתחילתה, ואין לה כלל דין של שלטון יהודי.

ג. ההודאה לה' צריכה להיות כשהנס ניכר, דהיינו שהנס נעשה לצדיקים והתבוסה לרשעים. כשמדובר בערבוביה ואי בהירות, כשכופרים גמורים מנצחים גויים - יש לשמוח על הצלת הנפשות, אבל אין זה בגדר נס שראוי להודות עליו ובוודאי שאין סיבה לקדש את המצב הסטטי הקיים ובכך לעכב את תהליך הגאולה.

כל זה לא להלכה, אלא לעיון השקפתי.

נ.ב: אני מבין שמעצבן אותך שיש לי תשובה לכל מה שאתה מעתיק מהתעמולה המזרחניקית, ולכן אתה מתחיל להפנות אותי לספרים. יען, התחלת להתווכח, ראית שקשה, ובסוף אתה אומר "בירור לא עושים בפורום". מצחיק אתה.
לא. ממש לא.מ.מ.י.ר
אני לא מפנה אותך ל"תעמולה מזרוחניקית". כבר אמרתי לך שכדאי שתתחיל לשמור על הפה, ולא לכנות ספרי הלכה "תעמולה מזרוחניקית", ודבר שני - אין מה לעשות, בירור כזה גדול אי אפשר לעשות בפורום.

כלל לא מעצבן אותי שאתה עונה תשובות.

א'. בפ"ג ה"א, משמע שהעיקר הוא שחזרה מלכות לישראל.
ב'. זה לא משנה. השאלה היא על מה אתה מודה היום, ואם היו שם מלכים רשעים, מדוע אתה מודה על כך?
ג'. אתה טועה. שוב, מבחינה הלכתית ומבחינה רעיונית אתה טועה. מודים על הכל. כשל"ע נפטר אביו של יהודי, והוא גם ירש ממנו הרבה כסף, הוא צריך לברך גם ברוך דיין האמת וגם שהחיינו. למה? הרי זה עצב ושמחה מעורבבים? לא שייך. צריך להודות על זה.
ואלאד-אלעד
כשאני קורה את החתימה השערורייתית שלך עולות במוחי 2 אפשרויות:
א. אתה מהשב"כ
ב. אם לא- אז תזהר מהם. עם חתימה כזו הם יתלבשו עליך מהר מאוד
גם אחאב לא יהה צדיק הדורמשה
ובכל זאת אליהו הנביא (!) רץ לפני מרכבתו.


צריך לדעת שהשלטון הנוכחי רע ומושחת, ולהתייחס אליו ככזה - ועם זאת להודות על מה שהקב"ה נתן לנו.
יוו. משה, כמה שהדברים שכתבת לא אופיינים לך.אני..
הרב טאו כתב בדיוק את זה בלאמונת עיתנו.

בכל שאר התגובות, אני עם מ.מ.י.ר
מזל שיש מי שעושה את העבודה כמו שצריך.

צדיק, צדיק.
ב"ה!
למה לא אפייני?משה
בדיוק כמו שאני מתעב את השלטון הנוכחי ואת פקודיו, אני יודע להעריך את מה שהקב"ה נתן לנו ולא מזלזל בזה כמו ולאד ואחרים.

באותה המידה שאני אכתוב הרבה דברים על אולמרט ועל קודמו, כמו על שאר מושחתי מדינת ישראל ,אני אדע להגיד תודה על זה שהיא בכלל קיימת.

מי שהיה גר בחדר אשפה ועבר לגור בדירת חדר, חולם על וילה אבל אומר תודה על מה שיש לו.
אליהו רץ לפני אחאב כשאחאב חזר בתשובה (לכאורה)ואלאד
ראה מלבי"ם שם (מלכים א-יח)

ואדרבא, כשיהושפט מלך יהודה הלך להתחבר עם אחאב ולו רק למלחמה נגד אויב משותף, יצא עליו קצפו של הקב"ה והנביא (דברי הימים ב י"ט ב).

ואם לדבר מלחמה נגד אויבי ישראל אסור להתחבר עם מנהיג רשע, קל וחומר בן בנו של קל וחומר למטרות של הויה משותפת ומתן לגיטימציה וכבוד.
קודם כל, דווקא הרב טאו לא ציין את זה.אני..
ודבר שני, ואלד, למה אתה מחכה? רק מהארץ.

אנחנו לא צריכים כאן אנשים כמוך, שהתייאשו מתהליך הגאולה.
אתם התייאשתם. לא אני.ואלאד
מי שמקדש את המדינה מקדש את הקיפאון, את הסטטוס קוו, את הממסד, את הייאוש.

כל מי שיש בראשו עיניים לראות, מבין שהציונות הדתית בהתעקשותה מעכבת את הגאולה על ידי קידוש המצב הקיים. אבל זה לא מפריע לכם להאשים את מי שרוצה להתקדם הלאה בהאשמות שצריכות להיות מונחות לפתחכם. קוראים לזה צביעות בלעז.
העניין בכ"ז ברורמ.מ.י.ר
ואין כאן את העניין של התחברות לרשע. הטענה הזו היא לא חדשה, כבר האדמו"ר מסאטמר זי"ע מביא אותה בויואל משה. הרצי"ה זצ"ל ענה לטענה זו, ראה בספר של הרב יוסי בדיחי שליט"א, גאולת אור הצב"י.
אבל, אין אין זה אומר שאנחנו ח"ו שותקים למראה ביזוי כבוד התורה. וכל מצווה שהממשלה תאמר לעבור עליה, אין אנו ח"ו עוברים עליה.

אגב, רק לגבי ההערה שהעירו על מלחמת אחים - יש הטועים ומביאים ראיה ממה שאמר הרצי"ה "על יו"ש תהיה מלחמה". ועוד הפיצו את זה בכמות נכבדה לפני מה שקרה בעמונה. זה לא נכון, ובירור דעתו האמיתית של הרצי"ה ראו בספר סולו המסילה, עמ' נ"ד-נ"ח.
זה גם אווילי לחשוב על מלחמת אחים מהסיבה הפשוטה, שאם ח"ו תהיה מלחמת אחים, לא רק שלא יהיה יו"ש אלא שלא יהיה שום חלק מא"י, והכל יפול כפרי בשל בידי אויבינו ח"ו.
אני לא באמת תומך במלחמת אחיםואלאד
מסיבה אחת פשוטה - הם אינם אחים שלנו. הם האויב הגרוע ביותר שקם על העם היהודי, בבחינת גדול המחטיאו יותר מן ההורגו.

זו המלחמה החשובה ביותר, ועל זה נאמר מפי הגר"א בקול התור:

"הערב רב הוא שונאנו הכי גדול, הוא המפריד בין שני המשיחין, קליפת הערב רב פועלת רק בדרך של אחיזת עינים ובעקיפין לכן המלחמה בערב רב היא המלחמה הכי קשה ומרה ועלינו להתגבר בכל שארית כוחנו במלחמה זו, וכל מי שאינו עוסק בפועל במלחמה נגד הערב רב נעשה ממילא שותף לקליפת הערב רב ויהי' מי שיהי', מוטב לו שלא נברא."
הפסקה האחרונה מתאימה לענ"ד ככפפה לצה"ד הממלכתיתואלאד
מה דעתכם?
דבר ראשון,מ.מ.י.ר
הגר"ש פישר שליט"א, עד כמה שידוע לי, אמר שזה ספר מזוייף.
דבר שני, אני לא חושב שזה מתאים כלל. הרצי"ה וכל שאר גדולי הדור הדתיים לאומיים עשו את כל מעשיהם בדעת תורה.
ואינני מבין בדברים אלומ.מ.י.ר
אם מותר הלכתית להתחבר למדינת ישראל, קרי להשתתף בכנסת וכו', אז מותר. ואם לא - אז לא.
חכמת הנסתר איני יודע.
פחחחחחחחחחחחחח....ואלאד

רבני הצה"ד מרבים להתייחס לקול התור ומנכסים אותו ל"ציונות" (כמובן בהשמטת הקטעים הבעייתיים מבחינתם), וכן הרמ"מ כשר מביא את הספר בשלמותו בהתקופה הגדולה, ספר שאתה הסתמכת עליו רק בתגובה הקודמת. התפתלות מצחיקה שכזו.

נ.ב: עוד משהו מהגר"ש פישר שלבטח תאהב:

http://aviner.net/psak_fisher.php

לא, לא.מ.מ.י.ר
אני רק אמרתי מה שמעתי בשם הגר"ש פישר שליט"א. יש מסתמא המסתמכים על קול התור. מי אמר שהרבנים של הציונות הדתית לא יוכלו לפתור את קושיותיך על הפסקה הנ"ל? בבקשה, לך לרב מלמד שליט"א, לרבנים ציונים דתיים, ותשאל. ולא ראיתי עדיין מקום שהרצי"ה מזכיר את קול התור, אני אשמח שתפנה אותי.

ובכל מקרה עניתי לך, ללא שייכות למה שאמר הגר"ש פישר שליט"א. קול התור הוא לא בא במקום טוש"ע ורמב"ם.

הבאתי את הגרמ"מ כשר זצ"ל בשביל שתקרא את הוכחותיו ההלכתיות מדוע מדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה. לא בשביל קול התור.

כן, ראיתי את פסק הגר"ש פישר שליט"א.
ומצד שני ראיתי את מה שכתב הגרז"נ גולדברג שליט"א, והגרצ"י טאו שליט"א, והגר"מ שטרנברג שליט"א, והגר"ע שטרנברג שליט"א, והגר"צ דרורי שליט"א, ועוד הרבה רבנים, ורמי"ם, שהרב אבינר שליט"א הוא תלמיד חכם לכל דבר ואסור לבזותו ח"ו, שכבודו הוא כבוד התורה.
ברוך ה', מצאתי. וסליחה על ההקפצה.מ.מ.י.ר
בעניין ההתחברות לרשעים, עיין באם הבנים שמחה, פרק שלישי, י"א, שהביא זאת קושיית המנחת אלעזר ממונקאטש, ובאמת שזו גם טענת הויואל משה, וראה שם שדחה טענתו, וראה מה שהביא בשם החת"ס ותלמידו מהר"מ שיק ז"ל,משו"ת שלו או"ח סי' ע"א, ועיי"ש היטב מה שהביא משם הרבי הקדוש רבי אייזיק יצחק מקומארנא זי"ע בפירושו למסכת אבות.

תודה על המקורות, אעיין בהם בלנ"דואלאד
מדינת ישראל זה לא "ראשית צמיחת גאולתינו"מכאל 2 3
מדינת ישראל זה לא "ראשית צמיחת גאולתינו"מכאל 2 3
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך