תובנה חשובה מהמקלחת.מוטיז
עבר עריכה על ידי שמואלג בתאריך ו' כסלו תשע"ג 16:29

(מקלחת ארוכה יש לציין... פיצוי על כך שנאלצתי ללכת לממ"ד בחלוק מגבת רגע לפני שהתחלתי)

 

ליברליות ליברליות ליברליות...

 

היתה לי שיחה לא מזמן עם ליברלית אחת...

שמדברת על כך שגם כשהדעות חלוקות אפשר לקבל ולהבין את האחר... לחיות איתו בשלום... 

והיא אמרה שהיא לא מבינה אותי, גם אם אני לא מסכים עם דעה כלשהי זה לא מצדיק ריחוק, מחלוקת כן - ריחוק לא.

 

אמרתי לה: "למה לא? האמונה שלי מחייבת אותי להתרחק מהם ולהילחם בהם, אז למה לא ריחוק?" והיא... ליברלית שכמותה, לא הצליחה לקבל טענה כזאת.

 

חשבתי על זה כבר אז, כעת זה התחדד לי.

וזו תובנה מדהימה.

 

הבנתם מה קרה פה?

הליברליות הפכה לדת בעצמה!

ובדיוק כמו האיסלם (למשל, דוגמה קיצונית), היא לא מקבלת דעות ואמונות אחרות משלה,

היא לא נותנת להן זכות לדבר...

 

אמנם במקרה מדובר בדת שמתאימה להמון אנשים, קל יחסית לעמוד בקריקטריונים שלה...

אבל בתכל'ס היא דת שלא סבלנית לקבל אחר...

 

הרי מה את אומרת... שתמיד צריך לקבל ו"אלחם על זכותך לומר את דעתך"?

למה את לא מקבלת את דעתי ואמונתי? דעתי ואמונתי היא שלא לקבל אדם בעל אמונה שונה משלי. את מסוגלת לקבל דעה כזאת?

 

לא,

כי האמת היא שגם הליברליות מקבלת רק את מי שמשחק לפי הכללים שלה, שמאמין באמונה שלה,

אני לא מאמין באמונה הזאת, אני מאמין שיש דעות שצריך להתרחק מהן, ובטח לא להילחם למען השמעתן ופרסומן.

 

ומתברר שברגע שאני לא מאמין באמונה הבסיסית של הליברליות אני לא בא בחשבון.

זה שקר ענק! הליברליות לא באמת מקבלת כל דעה! רק מי שמאמין באמונה הליברלית נחשב בעיניה!

אתם קולטים??

 

הליברליות לא מתייחסת ברצינות לדעות שמוכנות להרוג ולכפות אחרים.

אני לעומת זאת, כשאני רואה מוסלמי שטוען שדתו מחייבת אותו להרוג אותי למען אללה – אני מבין אותו, אני ה"ליברלי".

 

הוא מאמין בזה, זאת התורה שלו, אין טעם להתווכח עם זה... אבל בתכל'ס הוא אויב שלי, אני אתייחס אליו כאל אויב, אנסה להרוג אותו כי הוא מנסה להרוג אותי.

 

אז מי הליברלי? אני ה"ליברלי"!

אני מוכן לקבל את זה שהוא מאמין בדת שמחייבת להרוג, זאת מציאות, הוא מאמין, אלא שבדיוק בגלל זה הוא האויב שלי.

ודוקא דת הליברליות, שכביכול מקבלת ונותנת מקום לכל דעה – היא דת מסיונרית, כי דעה שלא עומדת בקריקטריונים של האמונה שלה  - לא באה בחשבון! זה מדהים!!

 

זה השקר הגדול של כל אותם רעיונות ושיטות שכביכול מדברות על לקבל את האחר, אין בהם אמת. הם לא יכולות להתקיים...

 

(עוד נקודה, ליברליות נצרכת רק כשאתה כופר, אם אתה מאמין שיום יבוא וכולם יאמינו באמת שלך - אתה יכול להבין שיש צורך ושלגיטימי להילחם למענה, כשאתה מאמין שלנצח ימשיכו ויכוחים, לנצח יהיו חילוקי דעות... אתה מחפש דרכים לסדר לך חיים שקטים עם הסובב, וממציא כל מיני שיטות ותיאוריות שאין בהם ממש.

זו אחת הנקודות שבהן ערכי השמאל חדרו עמוק לימין, מי לא רוצה היום להיות "ליברלי"...)

זה ידוע שכל ה'ליברליזם' הזהבועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

זה סתם שמאלנות בולשביקית שמטרתה לסתום פיות ולהשיג כוח ושליטה.

הכי קל להיות ליברל כלפי ליברל. כלפי פנאט- בחיים לאאלירז
זה כמו שפנאט תמיד יתעמת עם מי שלא מסכים איתושורש וגרביים
תמיד יותר קל עם מי שחושב כמוך.
זה אנושי.
נכון, אז שאדם לא יגדיר עצמו ליברל אם הוא פשוט אדם.אלירז

מי שמגדיר את עצמו ליברל/פלורליסט -

אומר בעצם שהוא מוכן לשמוע את כל מגוון הדעות גם אם הוא לא מקבל אותם..

דעות של פאנאטים בד"כ גורמות לו פתאום לצאת מההגדרה הראשונית ומגדרו בכלל.

אם אדם יתנהג בצורה ליברלית לחלוטיןשורש וגרביים
זה גובל בפציפיזם, ואין לו אפשרות להגן על על עצמו (פיזית).
כך גם בענייני דעות, לפעמים השמעת דעות קיצוניות היא סכנה גדולה לקיום הליברליות ולכן ניתן להבין את המתנגדים לכך.

דוגמא חיה ניתן להביא משתי קצות הקשת הפוליטית: הח״כים הערבים ומפלגת בן ארי ושות׳.

הם לא מאמינים כלל בדמוקרטיה ובליברליזם, אבל מנצלים את הבמת חופש הביטוי להשמעת מסרים הנוגדים את עצם קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית.

במקרים כאלו, בהם אין דו שיח והחלפת דעות לגיטימית, אלא נסיון לקעקע את יסודות החברה הליברלית, הרי שראוי לכל ליברל להתנגד לכך.

תתבייש לך שאתה משווה בין מחבלים ליהודים.אנונימי (פותח)
זה פרדוקס מוכר.משכנות הרועים
לא סתם עמלק זה בגימטריא ספק.
מספיק לשמוע את המחבלים התקשורתיים
שלנו, שהמתוחכמים שביניהם לא יודו בפה
מלא בתמיכתם בחמאס, אלא יזרעו ספקות
ובלבולים:
׳זה לא הזמן המתאים לתקיפה׳,
׳צריך לחכות לעיתוי הנכון׳ וכו׳ וכו׳.

על כל טענה אמיתית שתשמע יגידו
הספקנים:
אולי לא, ויש גם צד שני, וזה מורכב,
וככה כל האמת מתמסמסת דוקא
בגלל אלו שלא נלחמים בה ישירות,
אלא מטילים ספק בכל דבר אמת.
ארוך, אבל נכון..יעל מהדרום

לק"י

 

ממש לא מסכימה, עם ליברליות בכל מחיר!

לפעמים זה גובל בפגיעה באנשים..

מוטי!!!!!!!!!!! יש פסקא ברב קוק בדיוק עליך!!!!!!!!מאמע צאדיקה

(זה בהשראה מהשירשור עם "מלחמת חצאי ציטוטים" שהיה פה אתמול...)

 

(על גמ' שבת לא )

עין איה שבת ב, קיד

"אותו היום ע"ש היה והלל חפף את ראשו".

 

הסיבות שמישבות את הדעת, שלא יהיה האדם מתרגש ובא לידי הקפדה, תהיינה ברוב:

או במצב המנוחה השלמה, -שאז דעתו של אדם מיושבת ולבו רחב ולא ירגיזוהו כ"כ בנקל דברים שהם למורת רוחו, אע"פ שמצד אחד עלול מצב המנוחה ביותר להיות האדם נח להתרגש, מפני שהוא מוצא את עצמו מופרע ממנוחה והשקט, ע"י אותו הדבר המעירו להיות נקנט, מ"מ יש בזה ג"כ צד יתרון, שכח המנוחה מישב את הנפש עד שיוכל לסבול בשלות לב גם מה שהוא ההיפוך מתכונתו.

ולאידך גיסא, מצב ההטרדה ורוב העבודה לפעמים יכשירו את האדם להיות נח וסבלן, -אע"פ שמנוחת הנפש השלמה תחסר לו אז, אבל ההכנה הנמצאת בהיות האדם מסור לעול של טרדות הנפש היא בעצמה תכשירהו לסבול ג"כ דברים שהם שינויים במצב רוחו, ויוכל לסבול ג"כ מצד זה ענין הראוי להיות מקניט, אע"פ שהרחבת הלב ותכונת הנפש הנדרשת להשקט הראוי להמצא מצד המנוחה, חסרה אז.

 

אמנם בהיות האדם מכשיר עצמו לצאת ממצב של עול והטרדה למצב של מנוחה ושלות הנפש, אז מתקבצות שתי הסיבות ביחד, שכ"א מהנה גורמת שלילת כח הסבלנות ועלילות הנטיה להתרגשות ורוגז.

כי מצב המנוחה עוד לא בא, שיעזור להרחיב את הדעת, וההסכמה הפנימית הנמצאת באותם הזמנים, שהאדם מסור בהם לעול השינויים המזדמנים במשך המון המיית החיים המעשיים גם היא חסרה, ע"כ האדם אז עלול להתרגשות משני הצדדים.

 

יש אמנם עוד דבר שמשקיט את כח ההקפדה, והוא בהיות האדם מוכן להיות מתערב עם בנ"א, -באותה שעה כבר הדעה הפנימית שבו מתעתדת לקבל רשמים שונים מאנשים שונים מרוחו ולסובלם.

אבל בעת שהאדם מכין עצמו למצב המחייבו להיות נפרש מבנ"א מצד הצניעות, וביותר בהיותו עסוק בעסק גופני נמוך ומוכרח, אז עלילות ההקפדה נכונה יותר לבא לדבר הבא מן הצד שלא כרוחו, מפני מיעוט הכנתו לשינוי דיעות.

 

ובשימנו על לב את אלה, כמה נפלא הוא ההכשר להתרגש דוקא ביום ערב שבת, שהאיש הישראלי מוכן בו להיות מעתיק עצמו ממצב ההטרדה למצב המנוחה, וההסכמה של ההכנה לטרדא כבר עברה ושלות המנוחה עוד לא באה. ואם נוסף לזה הוא עסוק אז בענין המבדילו בטבע נימוסו מבנ"א אחרים, יהיה ההכשר להתרגש מדבר המרגיז, הבא בלא סדר והכשר קדום, יותר עלול. ע"כ כמה היתה השעה מכוונת להתרגשות מצד החוצפה הבלתי משוערת, שהעיז הממרה הזה נגד נשיא ישראל, בהיות אותו היום ע"ש, וגם הלל היה חופף את ראשו, מלתא דצניעותא, המפרידה הכנתו מבנ"א צדדיים ושינוי רוחותיהם,

שרק עם תכונת מצב הנפש שראויה להמצא בזמן כזה תציין לנו עד כמה היתה מדת הענוה והסבלנות מוטבעת בעומק קדושת נפשו של הלל, עד שלמרות כל ההכנות ההפכיות הראויות להיות גורמות התרגזות, לא הי' עם זה אפשר בכל ההשתדלות היותר נמרצה להביאו לידי קפידא.

 

שמזה למדנו שהענוה האמיתית מונחת היא בלב העניו ונפשו באין צורך לשום הכשר מעשי ועיוני, ובלא שום אפשרות הסרה משום מאורע שיהיה. זאת היא הענוה האמיתית העמוקה, שציינו לנו בתואר ענותנותו של הלל.

 

 

איזה קטע!!!

גם חלוק מגבת- גם דיון על  השאלות הודעות ההזויות של בני אדם!

ממש בשבילך- מוטי. אישית

 

מה ההבדל בין ענוותנו לליברליזם?

נראה לי שבפסקא הזו יש חומר מחשבה בנושא---

 

· עין איה על שבת · ב · קכח ·

 "נתעטף וישב לפניו, א"ל כל שאלות שיש לך לשאול שאל".

היסוד של הענוה היא להביע כבוד זולתו, מפני שיקרה נפשו בעיניו וכל כשרון הנמצא ברעהו יוחש אליו במדה הגונה.

 ......

והנה הכבוד הראוי לכל מחקר תלוי בשני דברים,

האחד הוא בערך הכבוד של הנושא, כמו העיון בדברים מופשטים ורוחניים הוא יותר מכובד מהעיון בדברים מוחשיים וכאלה. והשני, בענין עומק הדעת שצריך לעיון, שישנן שאלות שהן קלות להפתר אע"פ שהנושא הוא רם בערכו, וישנן שאלות מסובכות שצריכות עיון מרובה אע"פ שעצם הנושא הוא קל וקטן.

.....

 קריאת "בני" שהיתה מרגלא בפומיה, השמיטה, רק כחוקר קר א"ל כל שאלות שיש לך לשאול שאל, כדי להורות כמה נכבד ערך חקירות שאלותיו בעיניו וגדולת נפשו אצלו, עד שעם כל רגשותיו העדינים המלאים אהבה וידידות לכל אדם, מצא להעמיד בנפשו אז תכונה בלתי מתפעלת לשם התגברות הכח השכלי הדרוש להכשרת עיון של שאלות רבות שהציע.

(עכלה"ק)

 

 

 

לגבי התובנה שלך על ליבלאליות-

אני שמחה שהגעת לתובנה הזו. חשוב בהחלט

כרגע לא עולה לי שמות של הוגים מודרניים שעסקו בזה..... כדי להמשיך לחפור לך בצורהמ קצועית ויסודית

 

נראה לי ההודעה הזו ארוכה דיה

|הולכת להדליק את הבוילער|

 

ויש ספר שלם שעוסק בדיוק בזהאדם ישר

"הקריטריון לאמת והקריטריון למוסר" של הרב יוסף קלנר. (או "פלורליזם, פנאטיזם, כלליות" בהוצאה הישנה)

זה ספר חשוב מאוד שמסביר את הפרדוקס והסכנה ב"פלורליזם" (שאליו נראה לי שהתכוונת במילה "ליברליות"), ואח"כ את גישת היהדות לעניין.

רק ראה הוזהרת- צריך להתרגל לסגנון של הרב קלנר.

השפה גבוהה והרעיונות מאוד מופשטים.

לי אישית היה קשה להבין אותו ואני לא בטוח שבאמת הבנתי אותו עד הסוף

יש גם את החוברת המקוצרת בהוצאת ראש יהודיאילן רמי

 

וואלה לא שמעתי עליהאדם ישר

איך היא נקראת? ומי כתב אותה?

היא נקראתאילן רמי

הקיטריון לאמת הקריטריון למוסר, אני לא זוכר מי כתב אותה. כבר שנתיים וחצי אני כבר לא עובד בראש יהודי ולא ראיתי אותה.

פלורליזם פנאטיזם!!! איזה נוסטלגיות!!מאמע צאדיקה

שותפות שלי פעם-פעם היו עושות על זה חברותא...

לקח להן.. שנה? לגמור לקרוא אותו

 

אולי אני אניח את ידי עליו יום אחד?

אאוץ'גן נעול

תזכירו לי בפעם הבאה לא להביא ציטוטים משום מקום...

נזכיר לך בפעם הבאה ...מאמע צאדיקה

 שתביאי כמה שיותר ציטוטים

ותיעזרי במקורות הנהדרים שאפשר למצוא דרך גוגל- כדי למצוא ולהדביק לפה את הציטוט המקורי, במלוא אורכו, כמה שיותר לחפור לנו- כן ייטב

אם ניסיתגן נעול

לעשות לי חשק להעתיק לכאן ציטוטים - לא הצלחת.

ולגבי הבאת הציטוטים- בסה"כ פעם אחת העתקתי מויקיטקסט, בפעמיים הנוספות דווקא טרחתי לפתוח את הספר עצמו ולהעתיק מילה במילה. לא לזלזל.

רק עכשיו מיקדתי את עצמי לקרוא את הקטעים האלהמוטיז

("תתפנק על האנטר" צדיקה שם, שם)

 

חזק ביותר, מאיפה הקטע הראשון?

 

אכן שכוייחך שהצלחת לצלוח את כל זה...מאמע צאדיקה

תתפלא לגלות- אבל זה יחסית פינוק על האנטרים!

אחרת זה היה נראה כמו גוש רציץ של אותיות כלי רווח לנשימה

 

כתבתי את המקורות!

הקטע הראשון הוא --

 

(על גמ' שבת לא )

עין איה שבת ב, קיד

 

 

עכשיו תן איזו תובנה

מזתומרת "תן איזו תובנה"?מוטיז
אחת הפסקאות הבסיסיות בענין זה מזרעונים.שלומי20104
(בתוך אורות אחרי אורות התחיה) בשם בערך "אמונות ודעות".

כמובן שבעקרון אתה צודק מאוד!
‏(לשם הדוגמא. בסופו של דבר אמונה זה עובדה בסיסית, אז למה להגיד שהעולם משולש זה טמטום ולעלות דעה ואמונה זה אנטלקטואלי)
תיקון טעות.שלומי20104אחרונה
"למלחמת הדעות והאמונות" וזה בא אחרי למהלך ההדיאות.
תתקלח יותר..מתו"ש

זה עושה לך טוב

אין עוד מלבדו, ושוב--- אין עוד מלבדופייגליניזית

יפה ...

עוד משהו מהדברים החכמים שלך...

איזה עומק ואמת

שכוייח....דוס

זה גם בגלל-הלליש

שבליברליזם אין אמת אחת,

 

לכל אחד יש את האמת שלו,

 

וכאשר אתה נתון במסגרת של דת- תהיה אשר תהיה,

 

לא תוכל להיות ליברליסט עד הסוף-

 

כי בסופו של דבר-

 

אתה תאמין באמת אחת ברורה.

 

[גם אם יש כמה זרמים בדת- השורש שלהם הוא אחיד בסוף..]

יפה כתבת! גם השירים שאתה מביא עולים לך שם?עין הקורא
איזה קטע, בדיוק יש לי עבודה על ליברליזם.yael...

אני עוד לא יודעת להגדיר לך מה זה בדיוק- אני באמצע של הטקסט הראשון- (האמת שהדעות חלוקות מה זה בדיוק, וזו אחת המטרות של העבודה הזו- לגבש את ההגדרה של הליברליזם כמו שאני תופסת אותה), אך בכל מקרה- מה שאתה כותב עליו זה פלורליזם, לא ליברליזם. בלבלת לגמרי בין שני המושגים.

ויקיפדיה:מוטיז

מתוך הערך "ליברליזם"

 

 4.  סובלנות: הוגים ליברלים הדגישו את חשיבותה של הסובלנות לקיומן של אמונות ודרכי חיים שונות. גישה סובלנית הנה למעשה תנאי סף לאימוץ הליברליזם מלכתחילה.

 

כך שבהחלט יש קשר בין ליברליזם ובין פלורליזם.

אבל יכול להיות שהייתי צריך לכתוב פלורליזם.

 

כי בערך פלורליזם בויקיפדיה כתוב: מימוש הפלורליזם-סובלנות.

תנאי למימוש הפלורליזם הוא היכולת ללמוד לסבול דעות והשקפות שונות משלך, להכיר בזכות קיומן של דעות אלה, גם אם אינני מסכים איתן. "אני שולל את מה שאתה אומר, אבל אגן עד מוות על זכותך לומר את הדבר"

 

ואכן לזה התכוונתי, למשפט הזה:"אני שולל את מה שאתה אומר, אבל אגן עד מוות על זכותך לומר את הדבר"

 

אז יכול להיות שהייתי צריך לכתוב פלורליזם, אבל יש קשר הדוק ביניהם בכל אופן.

 

 

ברור שיש קשר, אלו מושגים שבאו מתוך אותו עולם. אךyael...

זה עדיין לא אותו דבר. סובלנות ופלורליזם הם שני דברים שכשהם באים לידי ביטוי בפועל הם כמעט חופפים. אבל סובלנות היא רק חלק מליברליזם. 

[מוזר, אני לא ממש רואה התאמה בין מה שאני קוראת עכשיו למה שהבאת מוויקיפדיה. אולי כשאסיים את העבודה אהיה חכמה יותר.]

תקרא את זה, זה ימצא חן בעיניך, נראה לי.yael...

20121121173433.png

(מתוך גרזון, גל. ליברליזם: קשרים, הקשרים וביקורות, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 2002, עמ' 18)

 

 

[זה אמור להיות באיכות טובה יותר]

אגב,המשפט הראשון בפסקה הוא חלק מההגדרה של ליברליזםyael...
הבנתי חלקית בקריאה שנייה,מוטיז

(את בטוחה שלא הבאת בטעות את הגירסה האקדמית? אני צריך את הגרסה למקלחת...

אז שמישהו יעזור, מה הקטע אומר בסופו של דבר, הוא מעלה בעיה?

הוא פורך משהו?    (רק כדי להיות בטוח...)

 

ועכשיו אקרה שוב...

 

 

הבנתי.מוטיז

רק את הסיום לא קלטתי,

"...עד שהיו מי שהחלו לערער על עצם קיומו של "האדם" כתופעה בעלת קיום ממשי..."

 

ובכלל, מה מסקנת הקטע? מה זה אומר בעצם על פלורליזם? אומר משהו?

 

 

..מוטיז
עבר עריכה על ידי מוטי ז בתאריך ח' כסלו תשע"ג 03:59
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולדאחרונה

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים

אולי יעניין אותך