אתחלתא דגאולה?מי אמר שזו גאולה בכלל?!שאלה בעלמא

סיכמתי לעצמי כמה נקודות שביררתי לקראת יום העצמאות, ולענ'ד הדלה יכולה לצאת מעט תועלת מקריאת הדברים, בשביל שנדע מה להשיב לעצמינו,ולאלה שלא חושבים כמונו..

 

אחת השאלות שנשאלות היא-

האם יכולה הגאולה לבוא ע"י אנשים שאינם שומרי מצוות?

 

כאשר יהודי דמיין בעבר את הגאולה, הוא שיער שיבוא מלך צדיק שיגאל את העם, יגרום לעלייה רוחנית, כל בנ"י יהיו צדיקים, גדולי תורה ושומרי מצוות. עצם המחשבה שהקב"ה צריך להוביל את הגאולה דווקא בדרך שאנו חושבים, היא חמורה ביותר. "כי לא מחשבותי מחשבותיכם, ולא דרכיכם דרכי נאום ה'" (ישעיה נה,ח) וכו'.

 

כל דרך הגאולה מראשית צמיחתה, הייתה בדרך הפוכה לגמרי ממה שהיינו מצפים.

 

לידת משפחת המלוכה.

נתחיל מראשית יצירתה, ממשפחת אבותיו של מלך המשיח:

ממעשה יהודה ותמר (בראשית לח), שזהו לכאורה מעשה שקשה לנו להסביר, נולדו פרץ וזרח, כאשר פרץ עתיד להיות אביו של "איש בן פרצי", דוד המלך, וכל שושלת המלוכה הישראלית.

 

גם מצד אימו של דוד המלך אין "ייחוס", סבתו של דוד היתה רות המואביה, גיורת, מהאומה המרוחקת ביותר! (דברים כג,ד-ה) אומה רשעה שרצתה להשמיד את עמ"י,ושלחה את בנותיה לפתות להתבוללות.

 

מכזה מוצא מלא חטאים ועבירות היינו מצפים שיוולד דוד המלך?

 

גם יורשו,שלמה המלך נולד באופן מפתיע, אימו היא בת שבע, אותה לקח דוד בראשונה בחטא (שמואל ב,יא) אומנם דוד עשה תשובה שלימה, אבל שממקרה כזה תמשיך שושלת המלוכה הישראלית?!

 

האמת היא שישנו עוד מנהיג יהודי שגדל בדרך ההפוכה ממה שהיינו מצפים,משה רבינו. גדל בבית של גויים, וחונך כבנו של מי שרוצה להשמיד את זכרי עם ישראל. 

 

האם מישהו ציפה שגאולת פורים תצמח דווקא מנישואי תערובת של גוי ויהודיה?

 

גאולת מצרים

מה היה המצב הרוחני של העם בגאולות הקודמות?כולם היו שומרי תורה ומצוות ויר"ש?

 

רש"י בשמות יב, ו מביא מדרש המספר כיצד עמ"י היה שטוף כ"כ בע"ז, עד שלא הייתה בידם אפילו מצווה אחת שבזכותה יזכו לגאולה!

"הגיעה שבועה שנשבעתי לאברהם שאגאל את בניו ולא היו בידם מצוות להתעסק בהם כדי שיגאלו..שהיו שטופים בע"ז"

 

רש"י בשמות ג,יא כותב שגם משה לא האמין שתיתכן גאולה במצב כזה.

 

ימי השופטים

שופטי ישראל השתמשו בדוגמא זו להסיק שתיתכן גאולה גם כשהעם במצב רוחני ירוד ביותר.

"זו דרש עתניאל,אמר: בין זכאים בין חייבים עליו להושיעם" (רש"י שופטים ג,י)

 

גדעון אמר: "אם רשעים היו, כשם שעשה להם נפלאותיו חינם כן יעשה לנו" (רש"י שופטים ו,יג)

המלב"ים (שם פס' לו) מסביר שלכן גדעון ביקש אות מיוחד מה' בצאתו למלחמה, גם הוא סבר שלא תיתכן גאולה כשאין זכויות לעם.

 

גאולה שניה

מה היה מצבו הרוחני של העם, בימי עזרא ונחמיה? ירוד ביותר.

 בני השרים והכהן הגדול,נשאו נשים נוכריות!(עזרא ח,ב),התורה נשכחה מהם לגמרי, והם לא ידעו שיש לבנות סוכות(נחמיה ח יד) השבת הפכה ליום שוק וחיללו אותה בפרהסייא(נחמיה יג, טו-יח) בגמרא מסופר שרבים מאלו היו הגרועים שביהודים!ממזרים,אסופים וכו' (קידושין סט.)

היו גם כאלה מגלי עריות ועשוי מעשי סדום ועמורה..(קידושין ע.) 

 

ובכל זאת דווקא במצב רוחני כזה מזעזע, זכה העם לגאולה.

 

ריה"ל האריך בגנות אלו שהתעצלו ועכבו את הגאולה השלימה.

כשמלך כוזר שואל, מדוע העם היהודי אינו עולה כיום לא"י עונה לו החבר בכאב: "אכן מצאת מקום חרפתי מלך כוזר! כי אומנם חטא זה הוא אשר בגללו לא נתקיים הייעוד אשר יעדו האלו-ה לבית השני..כי העניין האלוקי עמד לחול עליהם כבראשונה, אילו נענו כולם לקריאה ושבו לארץ ישראל בנפש חפצה..אין הדברים שאנו אומרים בתפילתנו "השתחוו להר קדשו", ו"השתחוו להדום רגליו" ו"המחזיר שכינתו לציון" וכדומה כי אם כדיבור התוכי וצפצוף הזרזיף.." (כוזרי בתרגום אבן שמואל, ב,כד)

 

הגאולה אם כן לא מגיעה דווקא כפי שאנו מדמיינים. שתי הגאולות הקודמות התחילו דווקא כשהעם היה רחוק משמירת מצוות מלאה. גם על הגאולה השלישית, מנבאים חז"ל אפשרות שתקרה כשרוב העם חוטא. לדעת ר"י, יכולה הגאולה לבוא גם בדור שכולו חייב. (סנהדרין צח.)

 

מסקנת הנצי"ב מוולז'ין:

"ואין לנו לחשוב מחשבות כי ראוי היה הדבר הזה באופנים אחרים, כאשר מצויר בדעות בני האדם..כי באמת אין לחוות דעה את ה'...ואין לנו להתחכם לאמר, כי נתחכם להיות בצורך אחר.

 

וכמו שהיה בימי עזרא הסופר, שקיבץ איזה אלפים בבבל מכל סוגי בני האדם. גדולי תורה ויראי ה', וגם מאותם האנשים נושאי נשים נוכריות, אשר היו מורגלים בחילול שבת ולא ידעו את התורה כלל. כל אלו נתקבצו והכינו ישוב הארץ בערים, עד שאח"כ נתמלאה הארץ מבניה. כן עלינו להתעורר לקול רצון ה', הנשמע מקצה העולם ועד קצהו..ובכל סוגי בנ"י.. ועל כולם יתקיימו דברי עזרא "יד אלוקינו על כל מבקשיו לטובה" (שיבת ציון ח"א עמ' 17, ח"ב עמ' 6)

 

כל הדברים לעיל מבוססים על דברי הרב יעקב משה ברגמן (נין לגרי"מ חרל"פ) בחוברת "המדינה היהודית".

 

שנזכה לחזרה בתשובה שלימה

לגאולה שלימה במהרה

ולבנין אריאל בע"ה.

 

יום העצמאות שמח!

 

יישר כח גדול! אני טרוד קשות דווקא משאלה אחתעוגי פלצת

והיא - איך יש מי שמסוגל לשאול שאלה כזו בכלל? איך הגענו לזה?...

אפשר, האמת שאפשר..מוטיז

כולם פמיניסטים אוניברסליים..

 

אני יודע שאפשר, זו עובדה...עוגי פלצת

אלא שאני הקטן לא מסוגל להבין -

היאך זה בדיוק אפשרי...

לא בדיוק הבנתיבצלםאלוקים

אתה אומר שעכשיו המצב קשה אבל תמיד גאולה צומחת מתוך הקושי,

או שעכשיו טוב ומי שהביא את הטוב הם לא טובים-ועל זה השאלה..

 

?

 

שאין תימה שהגאולה באה ע"י אנשים שומרי מצוותעוגי פלצת

כי דרכה של גאולה לבוא גם (ושמא בעיקר?) ממקומות כאלה.

 

 

אגב, אמנם כדברי הנצי"ב אין להקשות קושיות על ד'...

 

אני לא מקשה אלא שואל:

מדוע דווקא כך? מה העניין, ה"לימוד" שבזה?

מן הסתם יש "לימוד" כלשהוא...

זה אכן מה שמובן מגוף התגובהבצלםאלוקים

אבל תראה את הכותרת : "מי אמר שזו גאולה בכלל?!"

ז"א..יש אנשים שקשה להם לראות שהמצב הנוכחי פירושו גאולה- וע"ז הקושי, ..ולא שברור לכולם שכעת טוב, כעת זה מצב של גאולה אך תמוה שהיא באה בצורה מסוימת..

 

כוונתי, ההסבר לא עונה על השאלה בכותרת..0:

 

לאמשנה..

תבלו..

הסיבה שלא ברור לאנשים שזו גאולה,עוגי פלצת

(אחת הסיבות, זו שנידונה לעיל)

היא בגלל שמה שקרה פה, יהיה מה שיהיה, בא ע"י אינם שומרי תומ"צ.

 

 

ברגע שמבארים שגאולה אכן מגיעה בדרכים לא שלמות,

ממילא אין מקום לומר שזו לא גאולה - רק בגלל שבאה ע"י חילונים.

אההבצלםאלוקים

אבל נניח...הוא מביא לדוג' את אסתר ואחשורוש..-

כשהיתה אז גאולה וניצלו לא היו כאלו שחשבו שאין גאולה..גם אם העלו שאלה על הדרך..

 

היום יש ויכוח האם יש גאולה..ולא סתם קושי על איך היא התגלגלה..

זה שונה מגאולות אחרות שהיה ברור לכולם שזו גאולה- ז"א..זו מציאות..לא היה אפשר להתווכח..

 

וסתם..כמו שאתה אומר זו "אחת הסיבות"..יש ויכוח האם זו גאולה או לא..בלי קשר למי הביא אותה..

 

אבל..זה לא ויכוח שאני רוצה להיכנס אליו..או יכולה ..

 

למה אצל מרדכי היה ברור יותר מהיום?מוטיז


היה ברור שיש נס עצוםבצלםאלוקים

כי עם שלם ניצל מכלייה.

 

א- כיום אין דבר כזה.

וב- צודק..גם אז זו לא נקראה גאולה.

זה נס עצום. לא גאולה.

משיח אכן לא בא בסיום התהליך ההוא..וכו'.

למרות שאני כן מקווה שבסיום המהלך הנוכחי הוא כן יבוא..0:

 

אהמ..למה כל זה משנה?

בשביל לומר הלל או לא?

 

הרי הגאולה לא נשלמה, וזה ברור לכולם-

אז למה השאלה האם אנחנו באתחלא דגאולה או עדיין בחבלי משיח..( יש הבדל? ) משנה?

אני לא בטוח..מוטיז

אם היה במלחמת השחרור סמכות רוחנית מקובלת על כולם שהיתה מתארת את המאורע בהחלט יש מצב שזה היה נראה לך באותה הרמה.. כמו גם בשואה, לו היה מישהו - זה בהחלט היה נתפס כמו חורבן מהנביאים..

דווקא בסוף המגילה "ורצוי לרוב אחיו" ולא לכולםעוגי פלצת

שפרשו ממנו מקצת סנהדרין...

וואלה..מוטיז

למה פרשו אגב?

כי התקרב לשלטונות... כך איתא במפרשיםעוגי פלצת
הוא נהיה ממלכתי <צ>אלעד


כי אז (בימי אחשוורוש) הגאולה מוגדרת היטבעוגי פלצת

גאולה ניסית מטורפת של השבת כתבי ההשמדה במדינות פרס ומדי,

ופרעונם של היהודים מאויביהם, שניה אחרי שהכול נראה אבוד בימי שררתו של המן,

המקורב למלך.

 

כאן יש מקום להסתבך עם מושגים של משיח, א"י מצמיחה גלוסקאות וכלי מילת או לא יודע מה.

 

 

**

 

אני לא משוכנע שבשיבת ציון בימי עזרא כולם האמינו בגאולה.

בטח לא האליטה של העם.

 

 

הרחבות לנקודה האחרונה שהזכרתיעוגי פלצת

"ריש לקיש הוי סחי בירדנא. [= ריש לקיש היה שוחה בירדן]

אתא רבה בר בר חנה, יהב ליה ידא [= בא רבה בר בר חנה, נתן לו יד לעלות מהירדן]

א"ל אלהא, סנינא לכו!  [= אמר לו ריש לקיש: בשם ד', אני שונא אתכם (בני בבל)]

דכתיב (שיר השירים ח, ט) אם חומה היא נבנה עליה טירת כסף

ואם דלת היא נצור עליה לוח ארז.

'אם עשיתם עצמכם כחומה [= הרבה] ועליתם כולכם בימי עזרא -

נמשלתם ככסף שאין רקב שולט בו;

עכשיו שעליתם כדלתות [= מעט], נמשלתם כארז, שהרקב שולט בו'".

(תלמוד בבלי מסכת יומא ט עמוד ב')

 

"סנינא לכו -

לכל בני בבל שלא עלו בימי עזרא,

ומנעו שכינה מלבוא מלשוב לשרות בבית שני:"

(רש"י שם)

 

"אמר החבר: הובשתני מלך כוזר,

והעוון הזה הוא אשר מנענו מהשלמת מה שיעדנו בו האלוקים בבית שני,

כמה שאמר: [זכריה ב' י"ד] "רני ושמחי בת ציון",

 

כי כבר היה העניין האלוקי מזומן לחול כאשר בתחילה,

אלו היו מסכימים כולם לשוב בנפש חפצה,

אבל שבו מקצתם ונשארו רובם וגדוליהם בבבל,

רוצים בגלות ובעבודה, שלא ייפרדו ממשכנותיהם וענייניהם."

(כוזרי מאמר שני אות כד, תרגום ר"י אבן תיבון)

 

 

לעיון נוסף: שיר למעלות ארצנו ג', עמ' 112-113 (הרב דוד חי הכהן שליט"א)

עוגי- לגבי שאלתך למה דווקא בדרך כזו?שאלה בעלמא

בחוברת הנ"ל מובאות 9 תשובות אפשריות,בלנ'ד כשיהיה לי זמן אכתוב בתמצות.

שכוייח עוגי פלצת
בבקשה-שאלה בעלמא

גאולה במצב קשה

הציץ אליעזר מביא 3 רעיונות להסבר דבר זה.

בתחילה מוכיח באריכות [בסוף ההודעה כאן ציטטתי את דבריו: אני באמת שמח מאוד שאנשים קראו. המשך תגובה- - צעירים מעל עשרים ] שתיתכן גאולה גם כשהעם והמלך רחוקים מתורה ומצוות מירבעם השני שזכה לגאולה למרות שעשה הרע בעיני ה'. 

 

המקרא עצמו מסביר מדוע זכה ירבעם אז לגאולה:

" כי ראה ה' את עני ישראל מרה מאד, ואפס עצור ואפס עזוב ואין עזר לישראל: ולא דבר ה' למחות את שם ישראל מתחת השמים, ויושיעם ביד ירבעם בן יואש" (מלכים ב יד, כו-כז)

 

אנו רואים שכשאר מצב העם היהודי קשה ביותר, הקב"ה לא עוזב את העם וגואל אותו בכל מצב. מי שזוכה אז ועומד בראש העם, אפילו אם אינו צדיק גמור, הוא אשר יזכה להוביל גאולה זו. בין אם שמו ירבעם בן יואש ובין אם שמו דוד בן גוריון.

 

מצבו העם היהודי אחיר השואה, היה גרוע בהרבה ממצבו של העם בזמן מלכות ירבעם. החומרי והרוחני, היה בשפל המדרגה. הישיבות באירופה נחרבו, ורבים נטשו את הדת. הקמת מדינת ישראל היתה הצלה גשמית ורוחנית לעם. רק כאן פרחה התורה מחדש. היחידים שהיו מסוגלים להוביל את בנית המדינה באותו זמן, היו המפלגות החילוניות. לכן, זכו דווקא הם להוביל את מהלך הגאולה.

 

ציטוט מדבריו: 

"ואם כן מי יערוב לנו..שאנו בזמנינו לא היינו אחר ההשמדה הגדולה של צורר האנושות היטלר ימ"ש, בבחינת של מרה מאוד ואפס עזוב ואין עזר לישראל, על כל פנים לא פחות מאז?

 

לכן לא רחוק הדבר מלחשוב, שבהיות שבחסד ה' עלינו, לא למחות את שם ישראל מתחת השמים. לכן בהיותנו זקוקים מיד כאויר לנשימה, למדינה עצמאית על קרקע מוצק לנו כארצנו, עזר לנו ה' ברחמיו הגדולים בידי אלה, שאחזו כל הזמן בהגה ההנהגה הלאומית, והיו מוכשרים לכך, בלא להביט על הדבר הזה שנראה שרובם אינם שומרי תורה ומצוות...."

 

תשובת הציץ אליעזר בשם שו"ת תולדות יעקב

בתשובה הנ"ל אמר שהגאולה יכולה לבוא גם ע"י חילונים, בתשובה זו, הופך את הקערה על פיה, וסובר שהגאולה צריכה להגיע דווקא ע"י חילונים! מכיון שרק כך נדע שהדבר יצא מאת ה'.

 

אם המדינה הייתה קמה ע"י גדולי תורה, היה מקום לספק האם זוהי אכן ראשית הגאולה. היה מקום לחשוב שמחמת קדושת הארץ ומצוותיה, כוספים שומרי התורה לשוב לארץ. אןי הכרח וראיה שאכן רצון ה' היה להקים מדינה יהודית, וקיבוץ הגלויות היה מיוזמתו.

 

אבל עכשיו,הדבר בא בדרך ניסית גמורה. מי היה מעלה בדעתו שאנשים הרחוקים כ"כ מתוכן יהודי דווקא הם ימסרו את נפשם על הקמת המדיניה? קרה כאן דבר חסר כל היגיון אנושי. החלוצים היו ממשפחות מבוססות בחו"ל, אשר הכירו את השפה המקומית והיו מעורים בתרבותה.

 

עשרות אלפי צעירים עזבו ה-כ-ל ועלו לארץ שוממה ומלאה ביצות ומחלות. ירדו ברמת החיים, אכלו פת במלח, מסרו את נפשם על בנין הארץ והשקיעו את כל כספם בהקמת המדינה החדשה. למה הם עשו זאת? מה היה כ"כ חשוב להם ביהדות שלמענו מסרו את נפשם על הקמת בית לאומי לעם היהודי? מילא אם החלוצים היו אנשי דתיים השואפים להקים מדינת הלכה, ולגלות את שם ה' בעולם,ניחא. האם השיקול של הקיום הלאומי בלבד, חזק כ"כ בכדי לבצע אתגרים אלו? הלא לשום לאום, בכל דברי ימי העולם, לא היו כוחות נפש לבצע דבר שכזה!

 

מוכרחים לומא, שהרצון האלוקי בער בקרבם, ועורר את ליבם לעשות זאת. יתכן והם עצמם לא הכירו באופן מודע את הסיבה האמיתית, אך כך גלגל מסובב הסיבות את הדברים.

 

זה מדהים עומק המחשבה כאן, ממש היפך טענת מתנגדי הציונות!.

הם טוענים: אילו היתה זו גאולה מאת ה', למה היא באה ע"י החילונים?

הרב ולדנברג(הציץ אליעזר) עונה: הגאולה באה ע"י החילונים דווקא כדי שנדע שזוהי גאולה מאת ה'!

 

וזה לשונו:

"..ובנוגע לזה שהמתעסקים והמעוררים לכך חלק גדול מהם אינו שומר תורה ומקיים מצוות בפועל...דאם היה ההתעוררות מת"ח, אזי יאמרו הבריות: יען שהם חפצים וכוספים לא"י הקדושה לקיים מצוות התלויות בה, כדדרש ר"ש בסוטה יד'.: "מפני מה נתאווה משה רבינו ע"ה ליכנס לא"י וכו'" וא"כ היינו אומרים דהרוח הזה אינו מהשמים. אבל כאשר ההתעוררות באה לאלה האנשים, אשר מעולם לא עלה על דעתינו אשר המה יהיו מהמעוררין לרעיון הזה, אין זה כי אם מאת ה'" (בשם תולדות יעקב בחלק חושן משפט סי' ח')

 

 

יש עוד 7 תשובות,אולי אכתוב בהמשך..

יש גם תשובה-הלליש

שבכל דבר כמעט אין טהור יוצא מטמא חוץ מבא"י- אני זוכרת במעומעם- אני יוכל לבדוק את הדיוק אם תרצו, ארץ זבת חלב ודבש- דבש יוצא טהור מטמא, ורק בא"י שייך עניין כזה- ולכן יכולה לצאת גאולה מתוך קליפות של חוסר קיום מצוות,

 

מה גם שבאופן הכללי הציבורי- כן ישנה מודעות לכך- יום השבתון הרשמי במדינת ישראל זה שבת ולא יום ראשון וכו'...

 

כתוב גם שהגאולה באה קמעה קמעה, אאל"ט זה היה הרצי"ה שאמר- שניתן להחליף את קמעה קמעה ב- שלב שלב,

 

כלומר, שישנם שלבים בגאולה שנבנים קמה אחרי קומה,

 

וזה לא שנהיה בגולה, יום אחד יבוא המשיח, ותקום ממלכה שהולכת בדרך התורה והמצוות.

 

אכן- ישנה התקדמות, וניתן להביט בראי ההיסטוריה ע"מ להבין זאת..

חזק וברוךאלעד
צריך לעצום עיניים חזק חזק ולהתעלם בקושי רב כדי לא לראות גאולה. מסכנים אלו שמצליחים
"מִי עִוֵּר כִּי אִם עַבְדִּי,עוגי פלצת

וְחֵרֵשׁ כְּמַלְאָכִי אֶשְׁלָח?

מִי עִוֵּר כִּמְשֻׁלָּם וְעִוֵּר כְּעֶבֶד ד'?"

(ישעיהו מב יט)

ממה נפשך, חזק וברוך או צריך לעצום עיניים?מוטיז

התכוונת לעצום עיניים מקריאת המאמר?

 

 

הייתי ממליץחיים שלמה
הייתי ממליץ לכם לקרוא את ספרו(בין אור לחושך) של הרב וולפא. מהנהגת 'הוועדה לשלימות העם והארץ'
ואפשר גם "ויואל משה"...עוגי פלצת

ניסיתי פעם לעיין ב"ויואל משה".

יש גם מהדורה מקוצרת שמסכמת את הטיעונים.

אפשר גם.חיים שלמה
יש שם טיעונים מאוד עניינים.
אגב,יש סימנים מהרמב''ם לגבי אתחלתא דגאולה.
נכון שקרה נס בהקמת המדינה וכמו שאמר הרב סלובייצ'ק כמדומני שהקמת המדינה היתה כמעין זריקת עידוד וחיוך מהקב''ה אבל ממש בלי קשר לאתחלתא דגאולה. יש הלכה,ולא הולכים אחר הרגש.
ולאחר מכן מומלץ לעיין ב"התקופה הגדולה"עוגי פלצת

כמענה לכל הגישות השוללות את אמיתת הגאולה, ביניהן ה"ויואל משה".

הייתי ממליץ גם על "אם הבנים שמחה" וספרים אחריםאלעד
אבל הכי טוב פשוט לקרוא תנ"ך בכנות.
כפי שכתבתי קודם, רק אדם אטום יכול לעמוד מול התקופה הגדולה והניסית בעיצומה אנו פועלים ולראות רע.
אני באמת שמח מאוד שאנשים קראו. המשך תגובה-שאלה בעלמא
עבר עריכה על ידי שאלה בעלמא בתאריך ה' באייר תשע"ג 21:54

למי שיש רצון וכח שימשיך לקרוא, לענ'ד זה חשוב מאוד,ושווה את המעט זמן.

 

אנסה להתייחס לכמה נקודות שעלו כאן ע"פ מה שלמדתי מהחוברת-

 

באמת אפשר לטעון, שיש הבדל בין המקורות הנ"ל למצב היום,הבדל בסיסי ביותר-המנהיגים!במקורות שהובאו ההנהגה היתה בידי גדולי הנביאים והרבנים, גם אם היה חוטא כ"כ, המנהיגים היו משה,אהרון, עזרא ונחמיה. הם אלה שהוליכו את העם.

 

אבל,

האם הגאולה יכולה לבוא, כשמנהיגי העם אינם שומרי מצוות?האם יכול לצמוח דבר חיובי, תחת הנהגה הנלחמת נגד 

                                                               ההלכה?

על שאלה זו יענו לנו עומרי ואחאב,מלכי ישראל. עומרי היה מלך שהרשיע יותר מכל קודמיו, כולל ירובעם בן נבט(מלכים א טז,כה) בנביא מסופר על עיר אחת שבנה בא"י.(מלכים א טז,כד). בגמרא(סנהדרין קב: ) מובא:

 

"אמר רבי יוחנן: מפני מה זכה עומרי למלכות?מפני שהוסיף כרך אחד בא"י."

בילקוט שמעוני(מלכים א רמז רז) מוסיף שבזכות בניית עיר אחת בא"י, זכה ל4 דורות של מלכים.

 

עומרי היה מלך ר-שע.אך זכות בניית עיר אחת זכה ל4 דורות של מלכים. איזה עיר,ב"ב? קצת שונה האמת..

ר' יוחנן בגמרא מתאר את העיר: (סנהדרין קב "שכתב (אחאב) על דלתות שומרון: אחאב כפר באלוהי ישראל, לפיכך אין לו חלק באלוהי ישראל."

 

אחאב בן עומרי

בנו של עמרי,אחאב, היה רשע עוד יותר מאביו.(מלכים א טז,ל) הוא היה נשוי לגוי,ובנה בתי ע"ז. מלבד רצח נבות,נתן לאשתו איזבל להרוג את נביאי ה'.(מלכים א, יח, ד) במשנה בפרק חלק הוא נמנה בין 4 מלכים שאין להם חלק לעוה"ב. במדרש תנחומא(הוספה לואתחנן פרשה ב) נאמר שהוא רצה להשכיח שם ה' מישראל.מה עשה? לקח ס"ת, וכל מקום שנכתב שם ה', מחקו וכתב תחתיו שם ע"ז. לא רק שעבד ע"ז, נלחם בנביאי ה' והרגם.

 

למרות כל רשעותו, כשיצא למלחמה ניגש אליו נביא, והבטיח לו שהקב"ה יעזרנו לנצח. (מלכים א כ,יג) אחאב שאל את הנביא מי ינהיג את הצבא, ונענה שהוא בעצמו.

הרד"ק מפרש את שאלת אחאב, בכך שלא האמין שה' יעשה נס על ידו. הוא סבר של יתכן שגאולה תבוא ע"י מנהיג רשע כמוהו. אולם להתפעתו הנביא ענה לו שדווקא הוא ינהיג את הצבא, והקב"ה יעזור בידו לנצח.

 

יהורם בן אחאב

בנו של אחאב, גם היה רשע שעשה הרע בעיני ה'. (מלכים ב,ג,ב) בגלל חטאיו וחטאי דורו, נגזר 7 שנות רעב בא"י. בסוף 7 השנים בישר אלישע על נס מיוחד שיקרה (מלכים ב,ז,א) מחר בבוקר יהיה אוכל בשפע כל העיר. 

השליש של המלך,לא האמין שהנס יכול לקרות. בגלל חוסר אמונתו נענש, ונהרג בלי להינות מהאוכל.

 

במדרש תנחומא(מובא בתורה שלמה בראישת ז, א) כתוב, שהשליש ידע שה' יכול לעשות כל דבר. הוא רק לא האמין, שה' יעשה ניסים בדור שכזה.דור שמעשיו דומים לדור המבול, ומלכו רשע,יזכה לניסים?!

 

"אמר להם: לדור הזה הרשע, שמעשיהם דומים לדור המבול שכתוב בהם: "וארובות השמים נפתחו, הוא עושה ניסים? אמרו לו הקב"ה: אתה למדת קטגוריא על בני? ויאמר: "הנך רואה בעניך". מה עלתה לו? "וירמסו אותו בשער.."

 

אנחנו רואים משפחה שלמה, סב,בן ונכד, שזכו לישועות וניסים למרות רשעותם.

 

למרות שהעם היה חוטא, ואף ההנהגה היתה בידי אלה שנלחמו נגד היהדות.

 

לעומרי- עמדה זכות מצוות בניית עיר אחת בא"י.

לאחאב- עמדה זכות של מצוות בין אדם לחברו בלבד, "שלא היו בהם דלטורין[מלשינים]" (תנחומא חוקת ז') לאחאב גם היתה חשובה הלאומיות הישראלית, ואף חירף ומסר נפשו על ניצחון צבא ישראל במלחמה (מלכים א, כב,לה)

יהורם- הצטער מאוד בצער העם, וכשהעם היה ברעב לבש שק תחת בגדיו (מלכים ב,ו,ל) למרות שהיה וכן להרוג את אלישע הנביא, זכות שמירת העם היהודי עמדה לו.

 

גאולה שניה

גאולת עזרא ונחמיה, בוצעה בהנהגת מלך שאינו יהודי כלל-כורש. במדרש שה"ש מובא שאף אז,תמהו על כך:

"אמרה כנסת ישראל לפני הקב"ה: רבש"ע, כל ניסים שעשית לי על ידי כורש, לא היה מוטב לעשותן לי על ידי דניאל ועל ידי אדם צדיק? אף על פי כן, מעי המו עלי"

 

ירבעם השני

ירבעם השני,זכה יותר מכולם. הנביא מספר בנשימה אחת על חטאיו, וגם על הגאולה שהביא לעם ישראל. גאולה שהובטחה מראש ע"י יונה הנביא,למרות שידע שהוא מלך שעושה הרע בעיני ה'. (עיינו מלכים ב, יד כג-כז)

 

ציטוט מהציץ אליעזר(ח"ז סי' מח' אורחות המשפטים פרק יב':

"...מי יוכל לבוא בסוף ההשגחה העליונה ולמצוא חקר ש-ד-י? הרי כבר היה כזאת לעולמים, שבאפס עצור ועזוב שלח ה' עזרתו מקודש בידי מלך ישראל רשע, להרחיב את גבולות הארץ וליישב בה המוני בית ישראל..."

 

הרי דברים מפורשים בדברי נביאי האמת והצדק, כחלום ושוברו בצידו על פליאת מחזה לעזרת ישראל מיד צר, באמצעות רשע עד להשחית בטעמו ונימוקו. וידוע שכל מה שנקבע בכתבי הקודש, אפילו בתורת סיפור,לא נכתבו ח"ו לשם סיפור בלבד, אלא לשם נבואה ולימוד לדורות. וממילא גם הנ"ל נקבע לשם כך, לשמש לנו מגדל אור, ואספקלריא מאירה לכל התרחשות בהמשך הדורות.

 

ואם כן מי יערוב לנו..שאנו בזמנינו לא היינו אחר ההשמדה הגדולה של צורר האנושות היטלר ימ"ש, בבחינת של מרה מאוד ואפס עזוב ואין עזר לישראל, על כל פנים לא פחות מאז?

 

לכן לא רחוק הדבר מלחשוב, שבהיות שבחסד ה' עלינו, לא למחות את שם ישראל מתחת השמים. לכן בהיותנו זקוקים מיד כאויר לנשימה, למדינה עצמאית על קרקע מוצק לנו כארצנו, עזר לנו ה' ברחמיו הגדולים בידי אלה, שאחזו כל הזמן בהגה ההנהגה הלאומית, והיו מוכשרים לכך, בלא להביט על הדבר הזה שנראה שרובם אינם שומרי תורה ומצוות...."

למדתי את שניהםאלעד
ובמחילה מכבוד מחבריהם, בסיסי הטיעונים לא מחזיקים מים, ולא עומדים בשורה עם ספרים רבים אחרים החלוקים עליהם מכל וכל ומיוסדים על אדני פשט ויושר.
קריאה להבנת ההתנגדותחושב מחשבותאחרונה

להבנת ההתנגדות לציונות מראשיתה מומלץ מאד לקרוא את הספר אור לישרים שהודפס דומני בורשה בשנת 1900 והמכיל את דברי הרבנים המתנגדים ואת דברי ראשי הציונים הרוסיים עצמם על מטרתם האמיתית.

הייתי עונה אם מישהו היה משתכנע...מושיקו

אבל כל אחד יש לו את הצד שלו והוא לא ישתכנע ממה שנאמר כאן.

 

אפשר להעלות את השרשור הזה כל יום עצמאות מחדש

מושיקו- אני אשמח מאוד לדון איתך, מתוך מקורות ודברישאלה בעלמא

חז"ל וגדולי ישראל.

 

ובלנ'ד אם אשתכנע,לא אשאר בעמדתי אל תדאג..

אני לא חוגג את יום זהמושיקו

אבל השתכנעתי שמי שכן חוגג אין סיכוי לשנות את דעתו

אני בכנות אומר לך-שאם אראה דברים אמיתיים ומשכנעיםשאלה בעלמא

אני אשתכנע,אין שום סיבה שלא!

 

ויודע מה- גם לשיטתך,שלא אשתכנע,אני אשמח לשמוע את הטיעונים,כדי לברר אותם בעצמי לעצמי.

פתח רמב''םחיים שלמה
ישם סימנים מפורשים לאתחלתא דגאולה,והקמת המדינה לא נכללת בתוכה,אפילו שזה דבר חיובי מאודדדדד
אבל לקשר זאת על הגאולה??
סליחה על ההתערבות... אבל..חורשתהאקליפטוס

בס"ד

 

מה זה גאולה? 

גאולה זה מצב בו אנחנו נמצאים בארץ ישראל והתורה נהיית למרמס? חידון תנ"ך עם שירת נשים? מדינה שסוגדת לאדם שהציע להטביל לנצרות כל ילד יהודי בגיל צעיר לפני שיעמוד על דעתו? (ולמי שלא יודע = הרצל), מצב בו אנשים שלא חיים חיי תורה קובעים לנו כמה תורה צריך בעולם? (אפרופרו מה שבייניש אמרה בדיון בבית המשפט העליון - שצריך 1500 בחורים. מה היא מבינה בתורה? על סמך מה בחרה?  למה לא 1551?) 

 

ואני לא אומרת שאין על מה להודות - יש ויש! יש לנו מליון סיבות להודות לה', על זה שיש לנו זכות לגור כאן בארץ, על המתנה המדהימה שנתן לנו בה' באייר. אבל להגיד שזו ראשית הגאולה? מי אמר? אולי כן ואולי לא, לא נדע עד שהגאולה השלמה לא תגיע. 

 

וב"ה שהגאולה השלמה תבוא במהרה, במהרה ממש, בימנו אמן! 

הגבתי כבר על זה,אחזור שוב בקצרה ממש.שאלה בעלמא
עבר עריכה על ידי שאלה בעלמא בתאריך ו' באייר תשע"ג 18:58

אף אחד לא טוען שעכשיו הגאולה השלימה.

אלא ראשית צמיחת הגאולה. התחלה של תהליך ארוך.

 

ההתחלה הזו באה לידי ביטוי כמו בגאולות קודמות של עם ישראל בחזרת מלכות ישראל. וכן, זה נקרא מלכות ישראל למרות  שלא כולם אנשים יר"ש שומרי תורה ומצוות.

 

בהודעות קודמות הסברתי והראיתי מהגאולות הקודמות של עמ"י, שחזרת המלכות הינה מהווה תחילת תהליך של גאולה, ושמלכות ישראל נקראת מלכות ישראל ע"פ הרמב"ם אע"פ שאינם שומרים תורה ומצוות.

 

מי שרוצה לקרוא את מה שכתבתי באריכות:

ממליץ שזה לא יהיה דיון עם ירידה לפסים אישיים - צעירים מעל עשרים

 

כ,ן מלכות ישראל. לפחות ע"פ הרמב"ם.. - צעירים מעל עשרים

 

אגב, זה לא אני טוען את זה, אלא ישנם הרבה גדולי ישראל ספרדים ואשכנזים שכך התייחסו לתקופה זו, יש ספר המרכז את אמרותיהם הנקרא "אתחלתא דגאולה" 

חלק מהציטוטים ותקציר יש כאן:

http://www.zolsefer.co.il/171616/%D7%90%D7%AA%D7%97%D7%9C%D7%AA%D7%90-%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F

 

אלעד

כמו שמושיקו אמר רק להיפך-

אין לך שום סיכוי לשכנע אדם העוצם עיניו בחוזקה- שהגיע הבוקר.

להתעורר...אייכה!
שנזכה בקרוב לגאולה ה-א-מ-י-ת-י-ת (!!) והשלימה ובא לציון גואל!
יישר כוחפודינג111


פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה

אולי יעניין אותך