1.לא הייתי שם ואינני יודע בדיוק מה שאלת ובאיזו צורה.(והוכחה שעונים,ראה את כל השאלות והתשובות וכן כאן הלאה תיראה שעונים ובאריכות..[במס' 7]).
2.לא נכון.לומדים כוזרי לומדים רמב"ם לומדים הלכות וכ'ו אם אתה לא יודע אל תוציא שם רע סתם.
3.מניין לך שלא לומדים מקורות..? ובאורות יש מספיק עומק.וגם הרמב"ם לא הביא מקורות לדבריו בחיבורו,אז אתה לא לומד רמב"ם?
4.תלמיד של מי אתה? אתה מביא את רבך ומצרף עוד שניים שילמדו אותך?
5.לא יודע עוד.
6.אביא לך דוגמאות שאתה טועה.למשל כאן. בפירוש מי שהתנגדו לשאול רצון העם הם דווקא הרב אבינר והרב טאו שליט"א.וכן בעניין הרבנות הראשית,ראה דרכם שהתנגדה לכך שהרבנים יירדו ויתחשבו ברצון העם.ראה כאן.
7.ראה כאן באריכות.גם התייחסות למלך רשע תשובה של הרב אבינר.
----
התייחסותנו לממשלת ישראל היא ממלכתית. עד מתי? ינאי היה מלך, אך ממלכתו לא היתה סוגה בשושנים ואיננו מוצאים שחז"ל התייחסו אליו ב"ממלכתיות", וכל שכן הורדוס. במה שונה ממשלתנו? עד מתי ננהג בה בממלכתיות?
תשובה:
: הממלכתיות של ממשלת ישראל מתחלקת לשני צדדים שהם אחד – הלכתי ואמוני, והשני הוא נשמת הראשון.
הצד ההלכתי הוא שיש לציית לממשלת ישראל, כיוון שהיא הגוף הנבחר על-ידי כלל ישראל להנהיג את המדינה. יתכן שבחירתו של עם-ישראל מוטעית, אבל איננו יכולים ללכת נגד הכלל ולמרוד בו. כאשר ביקש העם מלך משמואל הנביא, הוא ציין שהוא רוצה מלך "ככל הגויים". לכן היטב חרה לנביא על כך. מלך – זו מצווה, כך נפסק גם ברמב"ם, אך לבקש מלך ככל הגויים, זו תרעומת (סנהדרין כ ב). בכל זאת, אמר ריבונו-של-עולם לשמואל הנביא, שלא ילך ראש בראש נגד האומה, אלא יתן להם מלך, הטוב ביותר, וסוף הדברים להסתדר. ואכן המלך הראשון, שאול, עשה הרבה טעויות, אבל הוא סלל את הדרך למלך השני, דוד, שהיה נעים זמירות ישראל, משיח ד , יסוד המלכות הנצחית שלנו. כך שהתברר שהעם צדק, אלא שצריך סבלנות.
גם מלך רשע הוא מלך על-פי ההלכה. בוודאי שאין למנות מלך רשע (רמב"ם, הלכות מלכים א ז), ואם מינו צדיק והוא הרשיע, מורידין אותו (רמב"ם, הלכות כלי מקדש ד כא); אבל כל זמן שלא הורידו אותו, יש לו דין מלך וסמכויות של מלך. וכבר שאלו התוספות למה נענש אחאב על כרם נבות, הרי זה ממשפט המלוכה שיכול לקחת שדות, ותירצו כמה תירוצים (סנהדרין כ ב תוס ד"ה מלך), אך לא תירצו שהוא היה רשע, לכן לא היו לו משפטי המלוכה.
כמובן, אין זה הופך כל מעשה של מלך למוצדק, ואם המלך טועה וחוטא יש להוכיחו בכל תוקף. אבל דין זה הוא לאו דווקא במלך רשע אלא גם במלך צדיק כגון דוד המלך, שאין לו סמכות לומר דבר נגד התורה, כמבואר בגמרא שעל זה נדון יואב בן-צרויה (סנהדרין מט א), וכן נפסק ברמב"ם (הלכות מלכים ג ט).
הנביאים לא נמנעו מלהוכיח את אחאב על חטאיו, ואפילו את דוד, וכן חכמים הוכיחו את ינאי (קידושין סו א). אך לא בגלל זה הוא חדל להיות מלך, וגם כשהוכיחוהו, קראו לו: ינאי המלך (שם). יתר על כן, כאשר העמידו אותו לדין, אמרו לו: "ינאי המלך עמוד על רגליך" (סנהדרין יט א), והתוספות הקשו, הרי תלמיד-חכם אינו חייב לעמוד, כי עשה של כבוד התורה עדיף, וכל שכן מלך שכבודו גדול מכבוד תלמיד-חכם, כי תלמיד-חכם שמחל על כבודו - כבודו מחול, ומלך שמחל על כבודו - אין כבודו מחול (שם, ד"ה ינאי) – הרי שהתייחסו אליו כאל מלך.
גם הורדוס היה רשע גדול, ובכל זאת התייחס אליו בבא בן-בוטא כאל מלך והתעקש על כך מסיבות שונות (עיין בבא בתרא ג ב-ד א).
זו סברא פשוטה, מסביר הנצי"ב, שאם לא יצייתו למלך או למצביא, תהיה אנדרלמוסיה במדינה, יבוא האויב ויכה אותה עד חרמה. הרי זה פיקוח נפש של העם בארץ (שאילתות רב אחאי גאון קמב).
וכבר כתב ספר החינוך לגבי האיסור לקלל נשיא, כלומר מלך: "לפי שאי אפשר לישוב בני אדם מבלי שיעשו אחד מביניהם ראש על האחרים לעשות מצוותו ולקיים גזרותיו, מפני שדעות בני אדם חלוקין זה מזה ולא יסכימו כולם לעולם לדעה אחת לעשות דבר מכל הדברים, מתוך כך יצא מביניהם הביטול והאסיפה [=רפיון. ויש גורסים אפיסה] בפעולות, ועל כן צריכים לקבל דעת אחד מהם אם טוב ואם רע, למען יצליחו ויעסקו בעסקו של עולם, פעם ימצא בעצתו וחפצו תועלת רב, ופעם ההפך, וכל זה טוב מן המחלוקת שגורם ביטול גמור" (מצווה עז).
מבחינה אמונית, אנו מאושרים שיש לנו ממשלה, ושכבר איננו תחת שלטון התורכים או האנגלים. זו מצווה של תורה שיהיה שלטון יהודי על ארץ-ישראל, כדברי הרמב"ן "שנצטוינו שלא נעזבה ביד זולתנו מן האומות" (ספר המצוות לרמב"ם, מ"ע ד לנוספות), כלומר, שהארץ תהיה ביד העם הזה. אנו שמחים לקיים מצווה גדולה וכלל ישראלית זאת, גם אם הממשלה עדיין אינה כמלכות בית דוד.
הרמב"ם כותב בפתיחה להלכות חנוכה: "חזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנים" (הלכות חנוכה ג א), שכוללות גם את תקופת ינאי והורדוס, וגם על זה נקבע היום טוב של חנוכה.
חזרת המלכות לישראל היא הקדמה למלכות המשיח. הרמב"ם פוסק: "אמרו חכמים: אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות בלבד" (הלכות מלכים יב ב). וכן הוא מגדיר: "ימות המשיח הוא העולם הזה, ועולם כמנהגו הולך, אלא שהמלכות תחזור לישראל" (הלכות תשובה ט ב).
קודם כל יש להיות מאושר שיש לנו מדינה וממשלה, וכמובן, יש לציית לה. אבל אם היא עושה דברים נגד התורה, יש לבקר אותה בכל תוקף.
אך גם כאשר מבקרים, יש לעשות זאת לגופו של עניין בדרך של כבוד, ולא בביזוי. אביה מלך יהודה נענש מאת ד על אשר חירף ברבים במערכת המלחמה את ירבעם בן-נבט מלך ישראל (ירושלמי, יבמות טז ג. עיין לנתיבות ישראל ב, עמ רכז. רלח).
כמובן, אם הממשלה או ראש-הממשלה אינם מתפקדים כראוי, יש להחליפם, אך כל זמן שלא הוחלפו, הם הם הממשלה וראשה. משל לאוטובוס אשר נהגו אינו יודע לנהוג טוב, ויש להחליפו, אך כל זמן שהוא יושב על-יד ההגה יש לקחת בחשבון שלא לגרום לתאונה.
חזק חזק ונתחזק ונזכה למלכות אמיתית.
מתוך אתר ספריית חווה
------
8.ראה כאן להאם צריך לשנוא רשעים.
9.אתה מכיר את הרב טאו? אל תוציא שם רע! ובמיוחד על תלמיד חכם כהרב טאו ! וגם זכור לי שקראתי שפעם הרצ"י אמר לאביו ,הרב זצ"ל,שאולי יוציא ספר הלכה חשוב וכך יתקבלו ספרי האמונה,ואמר שלא.וגם אם הרמב"ם היה מוציא את היד החזקה,בשביל שיתקבל המורה נבוכים לא היה מצליח.ואם אתה לא מכיר גדולתו של הרב טאו אלא רק באמונה,תזהר מלהוציא שם רע.
10.אז בוודאי לא מדברים על חוקרים כאלה.מדברים על כאלה שמדברים דברי כפירה על עניינים שלא מבינים בהם,עניינים עליונים.