יש דבר שמחרפן אותייהודה סעדה

וזה ויכוח עם ממלכתים. ברגע שאני מעלה טענה בויכוח הם מביאים את אחד הרבנים שלהם, וברגע שאני מעלה טענה נגדו, ישר:" רגע, אתה חולק על הרב טאו/אבינר/סדן/מי שתרצו", הם מתחילים לבדוק את הנאמנות שלך למדינה ואם בכלל יענו על טענותיך זה יהיה נס.

למישהו יש איזו עצה בנושא?

תגיד להם שהתורה לא שמורה רק לרבניםחסוי123
ושם הם יכולים ללמוד ולענות תשובות מהתורה/תושב"ע,לא רק להגיד הרב.אומר ככה הרב אומר ככה
זה ממש לא נכון אם תקרא את הגמרא ותכתוב ספרalezish

הלכות ע"פ מסקנות הגמרא והשיטות של אם אין פסיקה אז הקדום וכו'.

תגלה שהוא לא תואם בשקל אף שיטה, מסיבה ברורה שכדי לפסוק צריך לעיין קודם כל בראשונים איך הם מסבירים ואז באחרונים.

תסתכל על פסיקה אחת של הרב עובדיה בשו"ת יביע אומר, אם אתה מגיע להתחשבות ברמה כזאת בכל הצדדים אז תפסוק דחילאק.

כנ"ל בפסיקה בענייני מחשבה, רק שיש פחות צדדים להתחשב בהם+יש להם מקור להסתך עליו-הרב צבי יהודה.

אולי תגיד לי באיזה כח פסיקה עצום שיש לך אתה פוסק???

 

בימנו אצל הדתיים לאומיים יש 2 פוסקים הלכתיים, הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל...

להגיד שיש 2 פוסקים לציבור הדתי לאומי, זה שטויותחסדי הים
אני מכיר אישית לפחות מאה!
כאלה כמו שרעב אברום אמרalezish

כאלה שיש להם סמכות לפסוק בעגונה=לפסוק בעניייני ציבור

אבל אשאל אותך שאילה למה כשאני מדבר עם גדוליחסדי הים
תלמידיו של הרב טאו, אין להם תשובות, ואם יש הם מתחמקות.
אתן דוגמא, פעם דברתי עם תלמיד חכם שבדרך ה"קו'". לגבי שיטת המהר"ל בתפילה על רשעים. הראיתי לו, איך יוצא מהמהר"ל בצורה פשוטה למי שמתעמק, שאסור להתפלל על רשעים מסוימים. בהתחלה הוא ניסה להתווכח, אבל כשהראיתי לו שזה יוצא מהמהר"ל באופן וודאי. אז הוא אמר לי, אתה לא מבין את ה"מהלך". נו, זה לשון כללית כשאין מה להגיד. (גם ר' יהודה החסיד שהיה ראשון אומר, לא להתפלל על רשעים מסוימים, כנראה גם הוא לא הבין את ה"מהלך")
וכאשר אני מדבר עם הרב צוריאל,כל התשובות שלו ברורותחסדי הים
עם מקורות ברב זצ"ל ובכל התורה כולה. הרב צוריאל, למי שלא יודע, הוא תלמיד חכם עצום, וכתב כמה ספרים על כתבי הרב זצ"ל, ולא שייך לזרם של ה"קו".
לרוב זה הרב צביודה...alezish
"ואתה חולק על הרב----"כתר הרימון
עצה-בחורצ'יק

תבין שהרבנים שהבאת שמותם,גם הם גדולים,ולא רק רבני מרכז הרב.וראה מאמר זה פה. ועכשיו תגיד 'הנה בדיוק הוא מביא מהרב אבינר' אבל אלו דברי אמת חכמה וטעם.ולכן תקרא תפנים,תנסה להבין..ואני מאמין שגם תצליח.

ותבין שיש חילוקי דעות.וגם הרבנים האחרים הם עצמם גדולים.ומוסמכים לפסוק .       ואל תנסה לנכס את הרב צבי יהודה רק לרבניך.

אנחנו לא מדברים על גדלותם של הרבניםחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך כ"ח בתשרי תשע"ד 11:46
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך כ"ח בתשרי תשע"ד 11:45
האלו, זה לא הנושא.
פשוט מצדנו, התשובות וההסברים (מתי שיש להם), לא מספקות אותנו, ושל רבנים אחרים כן. בחור ישיבה, צריך לברר את דעת רבותיו, ולא להסתפק בשטיפות מוח.
אציין שיש כמה דברים בעיניי, בדרך של ישיבות ה"קו", והרב טאו בראשם, שהם בעייתים. (אני מדגיש בדרך, ולא דברתי על האשיות):
א) הם מניחים כאקסיומה, שאי אפשר לחלוק על הרב זצ"ל, בענייני אמונה. איפה שמענו דבר כזה, במשך הדורות. בגמרא, יש מחלוקות בין רב לתלמיד בענייני אמונה. ראשונים חלקו בענייני אמונה. חלקו על הגר"א והחיד"א שהיו גדולים בדורם, בענייני אמונה. איך אפשר לנכס, את כל שלטון האמונה רק לרב זצ"ל.
ב) הם רואים בלעדיות, לרב צבי יהודה כממשיך של הרב זצ"ל. נכון שהרב כותב "שבני כאחד עמי", אבל הוא מדגיש לכתוב "כ", ולא ממש אחד. אף פעם לא היה בלעדיות לתלמיד אחד, על דברי רבו. אפילו האר"י שהרשה רק למהרח"ו לכתוב את דבריו, ברוב הבתי-מדרשות התקבל גם ללמוד משאר כתבי תלמידיו של האר"י. הרב זצ"ל, הרשה לעוד תלמידים לכתוב את דבריו, כהרב הנזיר ועוד.
ב"ה שהרב חרל"פ והרב הנזיר, והרב נריה, עוד לומדים בישיבות אלו. אבל דעותיו של ר' צבי פסח פרנק, ושל הרב אריאלי, כמעט ולא ידועים.
ג) יש להם השקפה עקרונית, כשלומדים את כתבי הרב זצ"ל, בקושי להתבונן במקורות שממנו שאב הרב זצ"ל את דבריו. איך אפשר להבין את עומק דברי הרב, בלי לדעת את מקורותיו. זה כמו ללמוד שו"ע, בלי "בית יוסף". פה, זה יותר מסוכן, כי זה ענייני אמונה, שצריך להבין אותם לעומק.
ד)ההשקפה שלהם על "רצון העם" מוטעה. ההגדרה של "כנסת ישראל", לפי חכמי הקבלה, זה נשמת ישראל. מי שיותר קשור ומחובר לנשמת ישראל, הוא יותר מייצג את "כנסת ישראל", ואת "עם ישראל". כמו בימי חנוכה שהיה מיעוט קטן, שנלחם נגד המתיוונים, כי בגלל קישורם לנשמת ישראל, הם ייצגו יותר את "עם ישראל". יש עוד ראיות מהראשונים, ולא אאריך.
ה) ההשקפה הממלכתית, לכבד ממשלה שחוטא, הוא נגד הריב"א שהיה אחד מהראשונים, שכותב שצריך לזלזל ולא לכבד מלך ישראל, שלא הולך בדרכי התורה, כדי שהעם לא ימשך אחריו, וכן יש חילול ה' לכבד מלך כזה. וכך יוצא מהרמב"ם והרלב"ג והשו"ע. נכון שיש מהרש"א שחולק. אבל פוסקים כראשונים. הם מביאים מדרשים לדעתם, שאין בכלל ראיה מהם.
ו) יש פעמים, שהם מערבבים אמונה עם הלכה, וזה בעייתי מאוד.
ז) בגלל שחלק מהרבנים שם עיקר מומחיותם רק באמונה, ולא בהלכה, לכן הם לפעמים מביעים דעות הזויות שלא קשורים למציאות, כי איש ההלכה יותר מצוי בפרטים.
ח) היחס שלהם לאונבירסיטאות הוא מוקצן, וממעט את החיבה שצריך להיות ללימודי חול, כרקחות וטבחות לתורה.
אלו עניינים עקרוניים, שצריך לתת עליהם את הדעת.
דפח"חהדרכה
באמת רבני הקוה' מלכנו

הולכים רק לדרכו של הרצי"ה וזונחים את שאר תלמידי הרב הגדולים.

 

חסדי הים, חזק וברוך.

אנסה לענותבחורצ'יק

1 האם ניסת לשאול את הרבנים האלה? או רק באת בטעות ולא רצית כלל לשמוע תשובות?

2 הם הולכים בדרך של הרב זצ"ל-לא שמעת על כך שיש רב ויש תלמידים ההולכים בדרכו ?

3 וגם זה אינו נכון שהרי כן לומדים כוזרי ומורה נבוכים ועוד!

4 הרב צבי יהודה הוא כמו שאמרת שהרב אמר עליו "בני כאחד עמי" ומה הדיוק מ'כ'? וגם כן לומדים במה שערכו שאר תלמידי הרב.

5 באמת לומדים לעומק ואומרים מאיזה גיל וכ'ו ללמוד מה.

6 לא הבנתי מה הבעיה (בד') והם בהחלט לומדים על נשמת ישראל עיין בספרי הרב ובנו ..

7 מכבדים את הממשלה וגם מבקרים.וזו דרך הרב צבי יהודה

8 לא הבנתי את ו'

9 הם בקיאים גם בהלכה,וגם אם עוסקים בעיקר באמונה. ראה למשל את הרב אבינר המשיב מידי יום על מאות  שאלות גם בהלכה וגם באמונה וכן בספריו.

10 להם גישה חיובית ללימודי חול אך נגד לימודי הקודש במקומות בהם לא למדים אותם מתוך יראת שמיים.וגם רבנים למדו מקצועות חול וגם אם לבדם כהרב קלנר שליט"א.

 

1. נסיתי לשאול בכנות, ולא קבלתי תשובות.חסדי הים
2. דרך הרב זצ"ל, היה לא להיות קוקניק. דרכו היה לכלול את כל הדרכים הקדושות. הוא אמר את זה אינספור פעמים.
3.נכון שלומדים עוד ספרים, אבל כשלומדים את כתבי הרב, הם לא מנסים להתעמק במקורות שלו בצמוד לטקסט, כמו שנהג הרב הנזיר, אלא סומכים על הידע הכללי שלהם.
4. מ"כ" דייקתי, שהוא לא לגמרי היה כמו הרב. גם הרב אבינר מדייק את זה, אבל הוא אומר, שאחרי זה הוא נהיה 'אחד עם הרב, ולזה אין שום מקור.
הם לומדים משאר תלמידי הרב, אבל אצלם הרצי"ה הוא המילה האחרונה בכל דבר, ובפשטות הרב ידע איזה נושאים כל אחד מתלמידיו מומחה בהם, ואף פעם לא נתן את המילה האחרונה לרצ"י, רק בהנהגת הישיבה הוא נתן לו את המילה האחרונה, אבל לא בהבעת דעות.
5. לומדים לעומק, אבל רק ספרים מסוימים, כשמאגר המידע של הרב הרבה יותר רחב. עיין בתוכנית של הנזיר ב"נזיר אחיו", שעל זה סמך ידיו הרב זצ"ל, ולא על התוכנית של "הר המור".
6.הם לומדים על "כנסת ישראל", אבל היישום שלהם למעשה ב"רצון העם" בעייתי.
7. אסור לכבד אנשים בממשלה שמנהיגים ומחוקקים חוקים שלא על דרך התורה, זה מבואר בראשונים. אצטט מהרב זצ"ל בענין: " חלילה לדחות 'נפשות תועות', כל זמן שלא יתפרצו לקחת להם קרנים לומר שהם הם קברניטיה של האומה לפלס לה אורח חיים חדש...ועוד נלחם בכל עוז רוח ה' אשר תשגבנו סלה". (אגרות הראיה ג, תתע"א)
8. לפעמים הם לוקחים דברים אמוניים, ומיישמים להלכה ולמעשה, שלא במקום הנכון, כמו העקרון שצריך לראות את הטוב במעשה הרשעים, ואז הם מיישמים למעשה שצריך להתפלל עליהם, לא משנה באיזה שלב רשעות הם. אבל הפוסקים מחלקים בין רשעים שצריך להתפלל עליהם, ורשעים שעל אף שצריך בעומק לראות את הצד הטוב בעשיהם, אסור להתפלל עליהם.
9. הרב אבינר בטל לרב טאו, בהרבה דברים. אז יוצא שהראש שמחליט, הוא מחליט ע"פ אמונה בעיקר ולא הלכה.
10. נכון שהם בעד למודי חול, אבל למעשה מי יכול ללמוד היום לבד לימודי חול באופן רציני בלי להזדקק לאונברסיטאות, לא בנמצא. זה עוד ההוכחה לרעיון באוויר, אבל לא ישים.
תשובותבחורצ'יק

1.אני בטוח שאם תשאל באמת כדי להבין-תקבל תשובות.

2.א"כ גם לא להיות 'מרכזניק' .כך אתה אומר. ונכון הרב אבינר אמר שהרב קוק לא היה חרדי אלא כלל-ישראלי.נכון.

3.כשלומדים אורות אז לומדים אורות אם רוצים להרחיב אפשר לפתוח-לא מבין.

4.ידוע שהרצ"י הלך בדרך אביו והפיצה לתלמידיו.ובוודאי שתלמידי הרצי"ה הולכים בעיקר בדרך רבם.אם כי כמו שאמרתי לומדים גם משאר תלמידי הרב.

5.מה זו "התוכנית של הר המור"? בזמן הרב זצ"ל הוקמה הר המור??

6.לא הבנתי.אם תוכל לפרט.

8.מה זאת אומרת? אתה יודע מי רשע ועד כמה? וראה 7.

7.איפה כתוב שלא לכבד? גם הרצ"י היה מכבד את ראש הממשלה,כאשר הוא ראש הממשלה.אבל יש גם ביקורת על הדברים הטעונים ביקורת.ומדברי הרב אבינר על היחס לממשלה:"אליהו הנביא לא נהג כלפי אחאב רק דרך ארץ בעלמא, אלא רץ בפני מרכבתו מיזרעאל עד הכרמל, וחז"ל למדו מכך שלעולם צריכה להיות אימת מלכות. אלו הם דברים של טעם, כי עם כל חסרונותיו של השלטון הישראלי, הוא עומד נגד אוייבי עמנו שרוצים לבלוע אותנו. הוא המרכז את כח האומה, ולכן אין לזרוק בו אבן, אלא אדרבה לחזק אותו.
נכון שיש בו יובש, כיון שחסר בו העיקר, שהוא הקשר לרבונו של עולם. אך, אל לנו לקצץ את הענפים המתיבשים האלה, אלא, אדרבה, להשקותם בטל חיים של תורה. כך ראינו שאליהו הנביא היה מושך את אחאב כלפי מעלה, ואיזבל היתה מושכת כלפי מטה, ולו אליהו הנביא היה דוחה את הנופל אחר האבן, היה נופל לגמרי בכיוונה של איזבל.
לכן זו עבודתנו, להזריק נשמה בתוך הגוף הלאומי." (מתוך תשובה לשאלה מאתר ספריית חווה)

9.הרב טאו תלמיד חכם גדול.ולא רק באמונה. ומה קשור "הרב אבינר בטל לרב טאו בהרבה דברים"?? מה הקשר??? הרב אבינר זה הרב אבינר -ת"ח מחשובי הרבנים,גם בהלכה גם באמונה,ומה הקשר "בטל"???

10.איפה הם מתנגדים ללימוד באוניבסיטה??? הם כן נגד לימוד לימודי קודש באוניבסיטה-כאשר זה לדוגמה תנ"ך "בגובה העיניים"-זה כניראה כן.        אבל איפה ראית שללימודי חול הם מתנגדים ללמוד באוניברסיטה?  וראה פה שהרב אבינר שליט"א אומר  שגם תואר באוניברסיטה בוודאי שאפשר (אבל לא חייב).   פה מאתר (הרב)אבינרפדיה.

1. כאמור שאלתי, ולא קבלתי תשובות מספקות.חסדי הים
2. אינני 'מרכזניק' אלא כלל ישראלי, אבל בישיבות הקו כמעט ורק יונקים מהרב זצ"ל והרצ"י, ולא משאר הגדולים שקמו בדורות האחרונים.
3. כשלומדים שולחן ערוך לומדים את המקורות כדי להבין לעומק, גם כך כדי להבין לעומק את 'אורות' לומדים את המקורות, ואת זה הם בקושי עושים בישיבות הקו.
4. זה בעיה שהולכים רק בדרך רבם הרצ"י, כי כדי להבין משהו לעומק צריך שלושה רבנים, כמבואר בגמרא בע"ז.
5. "הר המור", לא לומדת כמו התוכנית שהתווה הרב הנזיר, שעל זה סמך הרב ידיו.
6. הם מדברים על "רצון העם" שצריך להתחשב אתו, לכל מיני שיקולים. המקובלים מבארים, ש"רצון העם" מתבטא באלו שקשורים ל"כנסת ישראל", שהיא "נשמת ישראל", וככל שאדם יותר קשור לנשמת ישראל, הוא מבטא את "רצון העם" יותר. בישיבות הקו קובעים את "רצון העם" עפ"י דיזנגוף והקיבוצים, ואילו לפי הדרך האמתית צריך לקבוע בעיקר עפ"י הת"ח שקשורים לנשמת ישראל, ומבטאים אותו.
7. הרלב"ג כותב מפורש, שאחאב חזר בתשובה אחרי הר הכרמל, באותה עת שאליהו רץ לפניו. הריב"א עה"ת אומר, שצריך לזלזל ולא לכבד מלך רשע. הסיבה לכך, היא, שהעם לא ימשך אחרי מעשיו הרעים, ויש בזה חילול ה' שאנחנו מעמידים עלינו מנהיג שלא שומר תורה. ב"הלכות מדינה", הוא מביא מהרמב"ם והרלב"ג, שמלך שלא הולך בדרכי התורה אין לו דין מלך כלל. ראש ממשלה שלא הולך בדרכי התורה לפי הראשונים, הוא לא מרכז אומתינו.
8. יודעים מי זה רשע, יש מדדים הלכתיים ברמב"ם ובשו"ע.
9. הרב טאו, עיקר עיסוקו באמונה, ולינוק דעות מאדם כזה, צריך זהירות רבה, כי אדם שעוסק באמונה ולא גדול בהלכה, יש סכנה גדולה שלא ידע איך להוריד את הדברים למעשה.
10. הם מדברים בזלזול כלפי אנשים שחוקרים דברים של קודש באונברסיטאות. אבל יש שם חוקרים ירא שמים, שמבררים דברים שמשמשים את ה"קודש", כמו גילו כתבי יד ומסמכים היסטוריים, סקירות על הרקע המשפחתי והחברתי של מחבר ספר קודש מסויים שעוזר מאוד להבין את עומק דברי תורתו.
אני רוצה להעיר, שגם לדעת המהרש"א,אני77

שסובר שצריך לכבד מלך רשע, ברור שבכ"ז הוא לא מרכז אומתינו, מהסיבה המוזכרת ב6.

נכון! יש"כ!חסדי הים
לא הייתי שם ואינני יודע בדיוק מה שאלת ובאיזו צורבחורצ'יק
 

1.לא הייתי שם ואינני יודע בדיוק מה שאלת ובאיזו צורה.(והוכחה שעונים,ראה את כל השאלות והתשובות וכן כאן הלאה תיראה שעונים ובאריכות..[במס' 7]).

2.לא נכון.לומדים כוזרי לומדים רמב"ם לומדים הלכות וכ'ו אם אתה לא יודע אל תוציא שם רע סתם.

3.מניין לך שלא לומדים מקורות..? ובאורות יש מספיק עומק.וגם הרמב"ם לא הביא מקורות לדבריו בחיבורו,אז אתה לא לומד רמב"ם?

4.תלמיד של מי אתה? אתה מביא את רבך ומצרף עוד שניים שילמדו אותך?

5.לא יודע עוד.

6.אביא לך דוגמאות שאתה טועה.למשל כאן. בפירוש מי שהתנגדו לשאול רצון העם הם דווקא הרב אבינר והרב טאו שליט"א.וכן בעניין הרבנות הראשית,ראה דרכם שהתנגדה לכך שהרבנים יירדו ויתחשבו ברצון העם.ראה כאן.

7.ראה כאן באריכות.גם התייחסות למלך רשע תשובה של הרב אבינר.

----

התייחסותנו לממשלת ישראל היא ממלכתית. עד מתי? ינאי היה מלך, אך ממלכתו לא היתה סוגה בשושנים ואיננו מוצאים שחז"ל התייחסו אליו ב"ממלכתיות", וכל שכן הורדוס. במה שונה ממשלתנו? עד מתי ננהג בה בממלכתיות?

תשובה:
: הממלכתיות של ממשלת ישראל מתחלקת לשני צדדים שהם אחד – הלכתי ואמוני, והשני הוא נשמת הראשון.
הצד ההלכתי הוא שיש לציית לממשלת ישראל, כיוון שהיא הגוף הנבחר על-ידי כלל ישראל להנהיג את המדינה. יתכן שבחירתו של עם-ישראל מוטעית, אבל איננו יכולים ללכת נגד הכלל ולמרוד בו. כאשר ביקש העם מלך משמואל הנביא, הוא ציין שהוא רוצה מלך "ככל הגויים". לכן היטב חרה לנביא על כך. מלך – זו מצווה, כך נפסק גם ברמב"ם, אך לבקש מלך ככל הגויים, זו תרעומת (סנהדרין כ ב). בכל זאת, אמר ריבונו-של-עולם לשמואל הנביא, שלא ילך ראש בראש נגד האומה, אלא יתן להם מלך, הטוב ביותר, וסוף הדברים להסתדר. ואכן המלך הראשון, שאול, עשה הרבה טעויות, אבל הוא סלל את הדרך למלך השני, דוד, שהיה נעים זמירות ישראל, משיח ד , יסוד המלכות הנצחית שלנו. כך שהתברר שהעם צדק, אלא שצריך סבלנות.
גם מלך רשע הוא מלך על-פי ההלכה. בוודאי שאין למנות מלך רשע (רמב"ם, הלכות מלכים א ז), ואם מינו צדיק והוא הרשיע, מורידין אותו (רמב"ם, הלכות כלי מקדש ד כא); אבל כל זמן שלא הורידו אותו, יש לו דין מלך וסמכויות של מלך. וכבר שאלו התוספות למה נענש אחאב על כרם נבות, הרי זה ממשפט המלוכה שיכול לקחת שדות, ותירצו כמה תירוצים (סנהדרין כ ב תוס ד"ה מלך), אך לא תירצו שהוא היה רשע, לכן לא היו לו משפטי המלוכה.
כמובן, אין זה הופך כל מעשה של מלך למוצדק, ואם המלך טועה וחוטא יש להוכיחו בכל תוקף. אבל דין זה הוא לאו דווקא במלך רשע אלא גם במלך צדיק כגון דוד המלך, שאין לו סמכות לומר דבר נגד התורה, כמבואר בגמרא שעל זה נדון יואב בן-צרויה (סנהדרין מט א), וכן נפסק ברמב"ם (הלכות מלכים ג ט).
הנביאים לא נמנעו מלהוכיח את אחאב על חטאיו, ואפילו את דוד, וכן חכמים הוכיחו את ינאי (קידושין סו א). אך לא בגלל זה הוא חדל להיות מלך, וגם כשהוכיחוהו, קראו לו: ינאי המלך (שם). יתר על כן, כאשר העמידו אותו לדין, אמרו לו: "ינאי המלך עמוד על רגליך" (סנהדרין יט א), והתוספות הקשו, הרי תלמיד-חכם אינו חייב לעמוד, כי עשה של כבוד התורה עדיף, וכל שכן מלך שכבודו גדול מכבוד תלמיד-חכם, כי תלמיד-חכם שמחל על כבודו - כבודו מחול, ומלך שמחל על כבודו - אין כבודו מחול (שם, ד"ה ינאי) – הרי שהתייחסו אליו כאל מלך.
גם הורדוס היה רשע גדול, ובכל זאת התייחס אליו בבא בן-בוטא כאל מלך והתעקש על כך מסיבות שונות (עיין בבא בתרא ג ב-ד א).
זו סברא פשוטה, מסביר הנצי"ב, שאם לא יצייתו למלך או למצביא, תהיה אנדרלמוסיה במדינה, יבוא האויב ויכה אותה עד חרמה. הרי זה פיקוח נפש של העם בארץ (שאילתות רב אחאי גאון קמב).
וכבר כתב ספר החינוך לגבי האיסור לקלל נשיא, כלומר מלך: "לפי שאי אפשר לישוב בני אדם מבלי שיעשו אחד מביניהם ראש על האחרים לעשות מצוותו ולקיים גזרותיו, מפני שדעות בני אדם חלוקין זה מזה ולא יסכימו כולם לעולם לדעה אחת לעשות דבר מכל הדברים, מתוך כך יצא מביניהם הביטול והאסיפה [=רפיון. ויש גורסים אפיסה] בפעולות, ועל כן צריכים לקבל דעת אחד מהם אם טוב ואם רע, למען יצליחו ויעסקו בעסקו של עולם, פעם ימצא בעצתו וחפצו תועלת רב, ופעם ההפך, וכל זה טוב מן המחלוקת שגורם ביטול גמור" (מצווה עז).
מבחינה אמונית, אנו מאושרים שיש לנו ממשלה, ושכבר איננו תחת שלטון התורכים או האנגלים. זו מצווה של תורה שיהיה שלטון יהודי על ארץ-ישראל, כדברי הרמב"ן "שנצטוינו שלא נעזבה ביד זולתנו מן האומות" (ספר המצוות לרמב"ם, מ"ע ד לנוספות), כלומר, שהארץ תהיה ביד העם הזה. אנו שמחים לקיים מצווה גדולה וכלל ישראלית זאת, גם אם הממשלה עדיין אינה כמלכות בית דוד.
הרמב"ם כותב בפתיחה להלכות חנוכה: "חזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנים" (הלכות חנוכה ג א), שכוללות גם את תקופת ינאי והורדוס, וגם על זה נקבע היום טוב של חנוכה.
חזרת המלכות לישראל היא הקדמה למלכות המשיח. הרמב"ם פוסק: "אמרו חכמים: אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות בלבד" (הלכות מלכים יב ב). וכן הוא מגדיר: "ימות המשיח הוא העולם הזה, ועולם כמנהגו הולך, אלא שהמלכות תחזור לישראל" (הלכות תשובה ט ב).
קודם כל יש להיות מאושר שיש לנו מדינה וממשלה, וכמובן, יש לציית לה. אבל אם היא עושה דברים נגד התורה, יש לבקר אותה בכל תוקף.
אך גם כאשר מבקרים, יש לעשות זאת לגופו של עניין בדרך של כבוד, ולא בביזוי. אביה מלך יהודה נענש מאת ד על אשר חירף ברבים במערכת המלחמה את ירבעם בן-נבט מלך ישראל (ירושלמי, יבמות טז ג. עיין לנתיבות ישראל ב, עמ רכז. רלח).
כמובן, אם הממשלה או ראש-הממשלה אינם מתפקדים כראוי, יש להחליפם, אך כל זמן שלא הוחלפו, הם הם הממשלה וראשה. משל לאוטובוס אשר נהגו אינו יודע לנהוג טוב, ויש להחליפו, אך כל זמן שהוא יושב על-יד ההגה יש לקחת בחשבון שלא לגרום לתאונה.
חזק חזק ונתחזק ונזכה למלכות אמיתית.
מתוך אתר ספריית חווה

------

8.ראה כאן להאם צריך לשנוא רשעים.

9.אתה מכיר את הרב טאו? אל תוציא שם רע! ובמיוחד על תלמיד חכם כהרב טאו ! וגם זכור לי שקראתי שפעם הרצ"י אמר לאביו ,הרב זצ"ל,שאולי יוציא ספר הלכה חשוב וכך יתקבלו ספרי האמונה,ואמר שלא.וגם אם הרמב"ם היה מוציא את היד החזקה,בשביל שיתקבל המורה נבוכים לא היה מצליח.ואם אתה לא מכיר גדולתו של הרב טאו אלא רק באמונה,תזהר מלהוציא שם רע.

10.אז בוודאי לא מדברים על חוקרים כאלה.מדברים על כאלה שמדברים דברי כפירה על עניינים שלא מבינים בהם,עניינים עליונים.

2. הדגשתי שהם שכמעט "ולא לומדים משאר הגדוליםחסדי הים
שקמו בדורות האחרונים". לא דברתי על ראשונים, אלא על גדולים בימינו. הם לא מנסים להכליל את כל הדעות של הגדולים בימינו, כמו שהרב היה עושה, אילו היה חי. אלא הם דבקים רק בדרכו של הרב והרצי"ה.
3.אני מכיר רבנים משם, שאומרים שהם עושים זאת מאידיאולוגיה, לא ללמוד יותר מדי מקורות. אני לומד רמב"ם עם המקורות שמביאים ה"מגיד משנה", וה"כסף משנה" .
4. אני לומד בכל נושא, לפחות משלושה רבנים.
6. לא אמרתי, שלפעמים הם לא מתחשבים ב"רצון העם", משיקולים אחרים. אמרתי כשהם כן מתחשבים ב"רצון העם", הם טועים בהגדרתו.
7. צריך להאריך ולדחות, אבל אקצר. יש רמב"ם נוסף, כמעט מפורש שאומר שאין לו דין מלך, מזה מדייק ה"הלכות מדינה". וז"ל: "והיה המלך הולך בדרך התורה והמצוה ונלחם מלחמות ה', הרי זה מלך", מדייק ה"הלכות מדינה", דיוק פשוט אם לא, הוא לא מלך. מהרמב"ם הזה רואים, שלא מספיק המינוי, אלא יש תנאי שילך בדרך התורה והמצוה.
תוס' בסנהדרין כלל לא ראיה, כי שם הוא לא מדבר על עניינים של כבוד, אלא על ענייני ממון. שיטת תוס', לפחות בתירוצים הראשונים, היא שמלך רשע, הוא כמו ז' טובי העיר, שיש להם זכויות ממוניות על העיר שמינו אותם. ר' יונתן אייבשיץ, רוצה להסביר בתירוץ האחרון שם, שתוס' התכוונו שאין לו דין מלך אפילו לעניינים ממוניים. יש ראשונים, שחולקים על התוס' גם בעניינים ממוניים שאין לו סמכות, וכמו שר' יונתן אייבשיץ, הסביר בתירוץ האחרון. עכ"פ התוס', כלל לא קשור לכבוד, אלא לעניינים ממוניים. פלא בכלל שהרב אבינר, הביא ראיה משם.
אין ראיה מינאי המלך, כי בפשטות זה היה בזמן שהוא היה צדיק, כמו שהיה רוב חייו, עובדה שהוא הסכים לבוא לב"ד.
מהגמרא אצל הורדוס, כלל אין ראיה, כי רואים משם שבבא בן בוטא, כיבד אותו, בגלל סכנה .
לגבי החינוך, עדיף שיהיה אנדרמלוסיא שפוגע בעיקר בצד החומרי, מאשר שיהיה חילול ה' ומשיכה אחרי חטאיו של המלך.
עכ"פ הראשונים סוברים, שאסור לכבד מלך רשע, וכל ראיותיו של הרב אבינר אינם ראיות, כפי שהראיתי לעיל.
ברור שאני מאושר שיש שלטון של עם ישראל על ארץ ישראל, אבל אני לא מאושר מחלק מאנשי השלטון, וחלק מהתוכן שיצקו לשלטון.
8. יש המון מקורות על רשעים ברב זצ"ל, וצריך ללמוד את זה לעומק, ולא להתעלם משום מקור. לא אסכם את הכל כאן, וכתבתי על כל המקורות שמתעלמים מהם הר המור במקום אחר. רק אביא דוגמא כאן: נגיד הדבר שאומרים חלק מרבני הר המור, שאין ערב רב בארץ ישראל, נסתר משתי אגרות מפורשות של הרב. חוץ מזה, שאם היו לומדים את המקורות של הרב, היו יודעים שזה זוהר מפורש.
9. הרב טאו לא פוסק הלכתי, הרי זה ידוע, איזה הוצאת שם רע, יש כאן?
10. יש להם אמרות מוקצנות, שמכלילים את כל החוקרים באונברסיטה.
2.לומדים..ראשונים ואחרונים..בחורצ'יק

ונכון שבעיקר בדרכו של הרב והרצי"ה כי הם הולכים בדרכו.וכמו שהחב"דניקים לומדים בעיקר מתורת אדמו"רי החסידות,וכן בשאר החסידויות הגדולות בדר"כ,וכן אצל הציבור החרדי-ליטאי למדים לא רק בעיקר אלא אפילו רק מגדולי רבניהם כהחזון איש.

3.ראה בסוף.

4.לא צריך שלושה,כי הרי כתוב עשה לך רב והסתלק מן הספק,ואם השלושה אומרים את אותו הדבר שאז אין ספק,אז זה כמו רק אחד שאומר את אותו דבר.

6.לא מתחשבים בכל דבר,אבל יש דברים שכן.כגון במלך.וכמו שהבאתי לך בתשובה של הרב אבינר :הצד ההלכתי הוא שיש לציית לממשלת ישראל, כיוון שהיא הגוף הנבחר על-ידי כלל ישראל להנהיג את המדינה. יתכן שבחירתו של עם-ישראל מוטעית, אבל איננו יכולים ללכת נגד הכלל ולמרוד בו. כאשר ביקש העם מלך משמואל הנביא, הוא ציין שהוא רוצה מלך "ככל הגויים". לכן היטב חרה לנביא על כך. מלך – זו מצווה, כך נפסק גם ברמב"ם, אך לבקש מלך ככל הגויים, זו תרעומת (סנהדרין כ ב). בכל זאת, אמר ריבונו-של-עולם לשמואל הנביא, שלא ילך ראש בראש נגד האומה, אלא יתן להם מלך, הטוב ביותר, וסוף הדברים להסתדר. ואכן המלך הראשון, שאול, עשה הרבה טעויות, אבל הוא סלל את הדרך למלך השני, דוד, שהיה נעים זמירות ישראל, משיח ד , יסוד המלכות הנצחית שלנו. כך שהתברר שהעם צדק, אלא שצריך סבלנות. ומה זאת אומרת טועים בהגדרתו של מי ? של העם, הרי יש עם.איזו טעות? וברצון? יודעים רצון העם(כגון בבחירות).איזו טעות?

9.הוצאת שם רע במה שאתה אומר שלא גדול בהלכה וצריך ליזהר מללמוד ממנו.משום שאתה עצמך אומר -בלא שאתה מכיר באמת את הרב טאו-שאינו ידוע    כפוסק הלכה.ואגב,לא חייב פוסק הלכה- דיין..אלא שיודע ..ואני בטוח שהוא יודע,וזו ההוצאת שם רע שאתה אומר שידוע שלא פוסק,ומקודם אמרת שלא גדול בהלכה,וזה צריך זהירות רבה,שמבלי שתכיר תוציא שם רע,רק משום ש"אינו ידוע כפוסק הלכה" זו הוצאת שם רע.

10.לא שמעתי אמירות על כלל החוקרים .שמעתי אמירות על נושאים פרטיים,כגון לימוד התנ"ך בגובה העיניים,וכדו'.

לגבי 3 7 ו8 -אינני עוד בקיא ,וצריך ללמוד לעומק.ואינני 'דובר הקו' אלא רק מה שראיתי שאני יכול לענות וגם ע"י תשובות שהרב אבינר עצמו ענה,הבאתי.אבל אני לא דובר הקו ולכן אם לעת עתה אין לי תשובה,לא אומר שאין תשובה.    וכמו שהבאתי לך תשובות לא אחת,מהרב אבינר,רואים שהוא כן עונה.לכן תשאל.אם אתה לא יודע ורוצה באישי מקומות שתוכל לשאול,מוזמן.

2. שוב אדגיש, הרב קוק לא רצה להקים חסידות,חסדי הים
הוא רצה שיכלילו את כל הדעות הקדושות בדור.

4. המשנה שם באבות מדברת על אדם שאין לו כוח להגיע לאמת, אז סומך על רב אחד. אבל כדרך לימוד כדי להיות גדול ות"ח ולהגיע לאמת, צריך לפחות שלושה רבנים שידריכו אותך, בכל נושא כללי, כמבואר בגמרא בע"ז. בהר המור, הרבנים למדו בעיקר רק מהרב צבי יהודה באמונה, וגם אם למדו מעוד רבנים, הם כמעט ולא משלבים את דרכם.

6. אני מביא לך ריב"א ורמב"ם, שמהם יוצא שאין לו דין מלך לרשע, וצריך לזלזל. אתה מביא תשובה של הרב אבינר, שדחיתי כל ראיותיו לעיל. אתה גם מביא השוואה לשאול, שהיה צדיק עצום והיה לו נבואה.
"רצון העם", הוא מתגלה דרך "נשמת ישראל", כפי שמגדיר הרב בכמה מקומות. ת"ח שיותר קשורים ל"נשמת ישראל", מגלים יותר את רצון העם. "רצון העם", הוא לא דבר חיצוני שרואים בבחירות, אלא "רצון העם" זה דבר פנימי ב"נשמת ישראל".

9. בפועל הרב טאו לא פוסק הלכות, השאילה למה? הרי פוסק מחויב לפסוק, אם יודע, כמבואר בגמרא בסוטה. אז כנראה, שהרב טאו לא פוסק. מה יותר פשוט מזה. בביטוי "גדול בהלכה", התכוונתי ברמה של לפסוק.

10. אני כן שמעתי באוזניי, ביטויים חריפים שיוצאים מביהמ"ד זה, בכלל על האקדמיה.
2.ובדיוק אצל תורת הרב ששילב את כל הדעות הקדושותבחורצ'יק

אז כשלומדים ממנו לומדים את שילוב כל הדעות הקדושות. וכמו שתלנד מספר שמקבץ דעות רבנים בעניין מסויים.

4.במשנה הדרכות לכלל.והרב (בנו)הם ייחודיים שמאירים את הדור הגדול הזה,שהוא מעבר בין אור לחושך.

ובדרכם הולכים לא רק רבני הר המור ,אלא גם רבני מרכז הרב ורבנים כמו הרב ליאור הרב מלמד וכ'ו ולמה כמו ששאלתי אתה מצמצם טענתך זו רק לרבני הר המור?

6.רצון העם מתגלה בבחירות,אם העם אומר שרוצה מלך זהו רצון העם וישנה מצווה להשים מלך.אע"פ שדרך הדרישה של ככל הגויים הייתה תרעומת.וכך גם בבחירות. ואתה לא דחית דברים אלה של הרב אבינר .וגם מה שכן כביכול דחית,אמרתי שצריך לבדוק לעומק.

9.הרב טאו בכלל צנוע,ואינו מתראיין כלל לתקשורת למשל. לכן אני מאמין שאם תבוא אליו בשאלה הלכתית,כן יענה. אע"פ שלא חיבר ספרי הלכה ואין לו תוכניות שו"ת ברדיו.

10.כניראה שכלל דרך לימוד התורה שם,מוטעית.

2. התורה התרחבה הרבה מאוד, מאז זמן הרב קוק, וצריךחסדי הים
לשלב את כל הדעות החדשות. נכון שהרב קוק, סיכם ושילב צורה מדהימה הרבה דברים, אבל היו עוד הוגים בדור של הרב, שהוא לא סיכם ושילב, וכן הרב לא נגע בכל הנקודות באמונה. הוא התווה לנו דרך של הכללה, שאנחנו צריכים להמשיך אותו.
עוד דבר, בלי לימוד המקורות של הרב, וחקירה מדוקדקת על סכומו ושילובו, אי אפשר להבין את דברי ההכללה של הרב כראוי.

4. המשנה לא מדברת על איך להיות גדולים ות"ח, אלא על אדם שנמצא בספיקות, שיסמוך על רב אחד. הרבנים בישיבות אחרות, לא מצטמצמים רק ברב קוק וברצי"ה, אלא הם יונקים גם משאר שיטות, לכן הם כביכול לא הולכים ב"קו". (לא יודע, מי המציא את הביטוי המחוצף הזה)

6. דבר ראשון צריך ב"ד למנות מלך, כמבואר ברמב"ם ובתשובה של הרב זצ"ל על זה. קודם כל מתייעצים עם גדולי התורה, שהם מייצגים את "נשמת ישראל". משום מה רבני הר המור מתעלמים מזה. מבחינתי דחיתי את דבריו של הרב אבינר, כי לעיל עברתי ראיה ראיה, והראיתי למה אין ראיה, ולא ענית לי.

9. ממה שהבנתי תלמידיו לא שואלים אותו בהלכה, מוזר למה, אם לפי טענתך הוא "פוסק". אבל אתה יודע מה, פעם הבאה שאפגוש אותו, אנסה לשאול אותו.

10. באונברסיטאות, יש כמה חוקרים שלא מתעסקים בעצם לימוד התורה, אלא מה שמסביב, כמו גילוי מסמכים, קורות חיים וכו', ואי אפשר לבקר אותם באופן גורף.
2.תחליט שילוב של כל הדעות *הקדושותבחורצ'יק

או :"אבל היו עוד הוגים בדור של הרב, שהוא לא סיכם ושילב". ורבני הקו בקיאים בתורת הרב זצ"ל,תהיה רגוע.

4.המשנה לא אומרת אם יש לך ספק תשאל רב.המשנה אומרת הדרכה "עשה לך רב". אני לא יודע אם הרבנים האחרים שונים בעניין זה.וגם לא שזה המודד לאדם אם הוא 'קו'.

6.הרב זצ"ל מוכיח שלממשלה כשל ימינו יש דין כמלך לעניין לצאת למלחמות,מיסים וכדו'..והדברים המצוטטים לא דחית.זה שכיביכול דחית ראיה אחת לא אומר שדבר אחר שלא דחית,אינו ראיה.

9.לא הבנת נכון.קרא שוב.הרב טאו בכלל צנוע,ואינו מתראיין כלל לתקשורת למשל. לכן אני מאמין שאם תבוא אליו בשאלה הלכתית,כן יענה. אע"פ שלא חיבר ספרי הלכה ואין לו תוכניות שו"ת ברדיו. -->לתלמידים שישאלו -מאמין שיענה,ולכן אמרתי שאני מאמין שאם תשאל אותו הוא יענה.

10.בסדר.תשאל את הרב אבינר(למשל,משום שגם נגיש יותר לשאול אותו.) ולא חושב שיבקר אותם.

2. הרב סיכם וכלל את מה שהכיר,חסדי הים
כמובן שהרב לא יכול לכלול הוגי דעות שהיו בדור של הרב, וספריהם לא היו ידועים עדיין. אולי הרבנים שם הם בקיאים במילים, אבל הם לא טורחים לדעת את כל מקורותיו, לכן אין הם מצליחים להבין אותו לעומק כמו שצריך.

4. המשנה אומרת "עשה לך רב והסתלק מהספק'- רואים שזה על הספק. על המשנה הזאת היעב"ץ הקדמון, מביא את הגמרא בע"ז, שצריך שלושה רבנים, אז הוא לא חשב שהמשנה דוחה את הגמרא בע"ז.

6. הרב זצ"ל, אומר בתשובתו בפירוש, שזה דוקא אם המלך נבחר ע"י ב"ד, מה שלא המציאות בימינו. וכן הוא לא דן שם בתשובה, אם המלך רשע, שבזה כבר הבאתי מהראשונים, שאין לו דין מלך.
דחיתי בתשובה לעיל אחת לאחת את ראיותיו של הרב אבינר.

9. אני שואל שוב, למה תלמידיו המקורבים לא מתיעצים אתו בהלכה?
2.ספרי הרב הם ספרים מצד עצמםבחורצ'יק

ולא ספר מפתחות עיי"ש ועיי"ש.והם כן מצליחים להבין לעומק.

4.שלושה לכל לימוד..? לא הבנתי,אתה שומע משהו מרבך,הולך ומבקש הסכמה מעוד שניים? או שומע שלוש דעות ועושה הגרלה מי צודק?

6.שאל את הרב אבינר עצמו.כמו שאמרתי אינני דובר ואני צריך ללמוד .ולכן אם אין לי כל התשובות ,לא אומר שאין כאלה.לכן שאל את הרב אבינר.

9.מניין לך שלא?? אני לא יודע שלא.

2. נכון, שזה לא ספר מפתחות,חסדי הים
ויש ערך לקריאה סתמית, אבל באמת כדי להבין לעומק, צריך לדעת את המקורות. כמו הרמב"ם, שבכל הדורות חיפשו את מקורותיו להבין אותו לעומק.

4. שלושה רבנים שמלמדים אותך, בכל נושא כללי: כמו מקרא, משנה, גמרא, הלכה, אמונה וכו'. לפעמים רב שבקי בשני הנושאים יכול לשמש רב בשני נושאים, או יותר, אבל בכל נושא צריך לפחות שלושה רבנים. ככה גדלים, כתלמידי חכמים שיודעים לשלב הרבה שיטות, ולא נעולים. זה לא הדרכה שלי, אלא של הגמרא בע"ז.

9. תלמיד גדול של הרב טאו, אמר לי שהוא לא פוסק. אבל אכן אברר יותר, כי אפשר לברר. אני בעצמי, יכול לשאול אותו.
2.לא יודע אם לא לומדים מקורות ואיפה הרב מציין אותםבחורצ'יק

4.אפשר להיות תלמיד מובהק 'נעול' .

6.מצאתי בס"ד שיעור של הרב אליהו רחמים זייני שליט"א בנושא מאתר כי מציון כאן.

9.בהצלחה.

2. הבנתי מתלמיד גדול שלחסדי הים
הרב טאו, שיש להם אידיאל, לא ללמוד את מקורותיו, כדי לחוש את ה"רוח הכללית". יודעים את המקורות: א) כשיש מסורת ברורה מפי הרב עצמו מה המקור ב) כשתלמידיו כותבים בפירוש מה המקור. ג)לומדים מרבנים שעמלו הרבה על כתביו, ומצאו את המקןרות שלו ד) מנסים לחשוב לבד. בדיוק, כמו מציאת מקורות לרמב"ם.

4. אפשר תמיד להיות "נעול", אבל כשלומדים משלושה רבנים לפחות, אז בד"כ יש הרב יותר סיכוי שתצא "פתוח".

6. לא הצלחתי לפתוח את השיעור. אולי יש דרך אחרת שאגיע לשיעור? אנסה כשאגיע למחשב שלי בבית.


2.אם תלמיד גדול של הרב טאו אמר את זה -אז הוא צודק.בחורצ'יק

 

2. אני לא מסכים,חסדי הים
אם הדרך הזאת, כי כפי שביארתי לעיל, זה מרוקן כמעט את כל התוכן מהבנת הרב, בלי ידיעת המקורות.
לי ניראה שהם מסתדרים דיי טוב בלהבין .בחורצ'יק

עד כדי כך שכותבים ספרי פירוש.

אפשר לכתוב ספר פירוש פשוט, ולא ממצה,חסדי הים
עם הרבה מילים יפות, ובלי הרבה תוכן. אינני אומר את זה על כל ספריהם, רק את אלו שקראתי.
בלי הרבה תוכן?? על מה אתה מדבר??בחורצ'יק
על הספרים שקראתי מחלק של הרבנים שלהם.חסדי הים
הם מסבירים דברים פשוטים ברב, אולי עם קצת יותר מילים יפות ומורחים דברים סתם, בלי להתעמק יותר מדי בתוכן.
אני לא יודע על איזה ספר אתה מדבר..בחורצ'יק

אבל טבעי ונכון שספר פירוש,יפרש ירחיב יפשיט ויסביר את הדברים הכ"כ עמוקים.

אני קראתי בעיקר את "לאמונת עתנו"חסדי הים
הרבה פעמים, הוא מפתח רעיון בצורה ארוכה, במקום "לשנות לתלמידו דרך קצרה". הוא מביא שם פסקאות, ומפרש אותם, בלי להוסיף יותר מדי ביאור, ובלי עומק כ"כ.
הוא כמעט, ולא מביא מקורות חיצוניים, חוץ מכמה פסוקים, וגמרות ידועות.
כשקוראים את כתבי הרב זצ"ל, כל מי שיש לו בקיאות קצת, במקורות שלנו, רואה שמרוב המקורות, הרב לא יכל לכתוב מקור. אצל הרב טאו, זה נראה כאילו שהוא לקח את הסגנון החיצוני של כתיבת הרב זצ"ל, בלי שיהיה מבוסס על הרבה מקורות, אלא סתם אריכות לשון, בלי תוכן עמוק מאחרי זה.
יש הרבה תוכן עמוק.בחורצ'יק

לא יודע על מה אתה מדבר בכלל!

(ואגב,זה לא לימוד הלכה שמביאים מקורות מראשונים אחרונים -ופוסקים,זה לימוד אמונה,וכשאתה לומד 'אורות' אתה לומד אורות,וכשאתה לומד 'כוזרי' אתה לומד 'כוזרי' וכשאתה לומד מורה נבוכים,אתה לומד מורה נבוכים וכן הלאה.)

זה בדיוק נקודת המחלוקת בין רבותייחסדי הים
ואני לבינם. אצל הרבנים בהר-המור מספיק הרוח הכללית של הדברים, כדי להוות בסיס.
אצלנו כל סברא אמונית חייבת להיות לה מקור מדויק להתבסס עליו, בדיוק כמו הלכה. זה לא אומר שלא מחדשים, אבל הכל חייב להיות מבוסס על מקורות ויסודות קדומים. דרכינו מבוססת על הזוהר החריף, שאומר שמי שמקדים הקדמות באמונה על פי דעתו, הוא עושה לעצמו 'אלוקים אחרים'.
אז הנה אתה אומר שזו מחלוקתבחורצ'יק

בין רבניך ובינך-לבין רבני הר-המור.אז בסדר.מחלוקות יש. חשוב שיהיו חילוקי דעות-בלי חילוקי לבבות.(ע'פ מה שאמר הרב אבינר שליט'א בין היתר במאמר הזה [מפורסם באתר NRG])

השאלה אם כל הצדדים במחלוקת שוויםיהודה סעדה

בגלל זה אני אומר תבדוק את המקורות-כי אם רבניך אומרים משהו בניגוד למקורות, זה בעייתי מאוד ומעמיד אותם במצב נחות מאוד ביחס לצד השני במחלוקת.

אני בדקתי את המקורות, ושראיתי את הרבנים שגם הולכים לפיהם-אני הולך איתם, אתה בדקת בחייך את המקורות לדברי רבותיך? ענה בכנות.

לא פתחתי זוהר.אלא משפיטת המציאות.בחורצ'יק

בהתחלה (בתוכי) הייתי 'מרכזניק'.וגם עכשיו אני מכבד אותם.(והתמונה בכ"א נישארה-אבל זה בסדר גמור.כי כמו שאמרתי אני מכבד אותם,הם גדולים.)

זה עוד נקודה חשובה וכואבת, שאנשים ואפילו רבניםחסדי הים
שופטים לפי ה'מציאות', ולא לפי 'עומק ויסוד המציאות' שמתגלה בעומק מקורות תורתנו הקדושה. ברור שצריך לדעת איך להוריד את התורה למעשה, אבל השורש של השקפת האדם צריך לנבוע קודם כל מעומק התורה, ורק אח"כ להוריד למעשה.
אדם שהשקפותיו מתחילים מה'מציאות', ומביא ראיות מהתורה להתאים לדעותיו, מגיע לסילוף את התורה, ואף לא שופט את המציאות נכון ובצורה נצחית. אדם שמתעמק בתורה, זה נותן לו כלים לראות את 'עומק המציאות ונצחיותה'.
בוודאי שע"פ לימוד התורהבחורצ'יק

לימוד מקורות -וכן גם שפיטת הדברים הרי יש מחלוקת,ומפה ומפה יש תלמידי חכמים (כמו הויכוח בין החרדים לציונים דתיים) אז שופטים.אבל כמו שכבר אמרתי,לא פתחתי זוהר.ואני לא נוהג ללמוד או לפתוח זוהר.

הגענו לנקודה שצריכה זהירותחסדי הים
אבל אכתוב.
קודם כל אקדים, ב"ה ששנינו יש לנו מטרה, שלא יהיה חלוקי לבבות בין יראי ה', וזה מאוד מאוד חשוב, וצריך לזכור את זה ממש ממש בכל רגע.
צריך לדעת שיש דרגות בת"ח. לא כל מי שקוראים לו רב ויש לו קהילה, הוא באמת ת"ח. גם מי שבאמת ת"ח, יש דרגות שונות.
ר' משה פיינשטין בשו"ת שלו מדגיש, שלא כל מחלוקת בין ת"ח, אומרים "אלו ואלו דברי אלוקים חיים". אומרים את זה, במציאות שהת"ח באמת ראויים להביע דעה בענין, וששניהם כוונתם, אך ורק לכבוד ה', בלי שום כוונות זרות.

ברור, שגם דעות שהובעו במשך הדורות, שלא היו "דברי אלוקים חיים", היה בהם גם צד טוב בדיעבד, כמו שהרב זצ"ל מאריך בכמה מקומות, אבל לא לכתחילה.

ועכשיו אומר את מה שאתם לא אוהבים לשמוע..בחורצ'יק

אתה תאמר שהרבנים לא יכולים להביע דעה בעניין??!! שדבריהם לא דברי אלוקים חיים??!!

דבריהם ממש אש ותימרון עשן שיוצאות מפי הגבורה.המצב חסה

הפכת רבנים לאלילים של ממש ביחד עם חוסר ההתמצאות שלך בתורה

אתה לא אומר את מה שלא רוצים לשמועיהודה סעדה

אלא את הטענה המטופשת שנמאס לשמוע, התגובה הקבועה שלא קשורה לעניין.

הוא אמר שיש רבנים מסויימים שאינם יכולים להביע דעה, לא כל הרבנים מדברים רק לשם שמים אלא גם בשביל תקציבים לישיבות ולהיראות מכובדים.

אבל לא הם.זה בזיון תלמידי חכמים!בחורצ'יק
בגלל זה ההדגשה על "יש"-לא כולם ואולי גם לא הםיהודה סעדה
טוב אחרים..יכול להיות..אבל מה זה קשור?בחורצ'יק
יש מצווה כזאת להתווכח?אלעד

אם אין שיחה משותפת וסיכוי כלשהו לשיכנוע- אז מה בדיוק העניין?

ודאי שיש מצווה כזאת.אני77

"הוכח תוכיח". לא בכדי המילים דומות כ"כ.

והמצווה היא לברר לעמיתיך את האמת.

 

מלבד זה שיש בזה גם מצוות לימוד תורה.

וגם מצוות "והלכת בדרכיו", כי הנושאים האלו הם נושאים שדנים בהנהגת ה' ובהנהגות הראויות לנו, ותלמוד מביא לידי מעשה. (במיוחד במצוות "והלכת בדרכיו", שהעניין זה המידות, והמידות שורשן בשכל ובהבנה.)

וגם מצוות אהבת ה', שעניינה כמו שאומר הרמב"ם, לספר את שמו ולקרוא לאנשים לעבוד אותו, וממילא, לקרוא לאנשים ללכת בדרכיו, זה ג"כ בכלל זה. וכמובן כל מקום שאהבת ה' נוגעת בו, גם קידוש השם בא בו לידי ביטוי רב. (ואגב, בגלל זה ביטול מצוות תוכחה הוא חמור מאוד, ברמה קיצונית)

(ואולי קידוש ה' נוגע בזה גם מצד "והלכת בדרכיו")

לכן הדגשתי,אלעד

שאין מקום להתווכח כאשר נראה שלא תצמח מכך שום תועלת.

 

וביחוד כאשר לעיתים לא די שלא צומחת שום תועלת ממריבות כאלה, 

אלא יתכן והעוסק בכך עובר מבלי משים על כמה מידות רעות ומקולקלות כמו כעס, גאוה, קנטרנות וכד' ועל כמה מצוות לא תעשה כמו הגדלת שנאה ומחלוקת בתוך עם ישראל, קיטרוג, לשון הרע, ביזוי ת"ח, וכיוצ"ב.

 

וכשם שמצווה לומר דברים הנשמעים, כך מצווה שלא לומר דברים שאינם נשמעים.

מצד קידוש השם שבזה לא כ"כ ברור שאין מצווה להתוכחאני77

גם כשאין תועלת.

 

חוץ מזה, שאתה לא יכול לדעת מתי יש תועלת ומתי לא. עיין כוזרי, לקראת סוף מאמר חמישי, (כמדומני בהקדמה השישית שם,) הוא אומר שכל תוכחה משפיעה.

 

גם הרב קוק אומר שלפעמים יש תועלת בלנסות לקרב רשע אחד, ויתכן שגם אם הוא לא יחזור בתשובה בעקבות זאת-זרעו ישוב.

 

ובדידי הוה עובדא, שהתווכחתי עם חברים שבעבר היו ממלכתים מאוד, ואחרי ויכוחים איתי, למרות שהם עדין לא מסכימים איתי, הם מסכימים שהעמדה שבה הם נמצאים היא עמדה מביכה, אלא שלמרות זאת הם מעדיפים אותה מטענות כאלו ואחרות. (ואני מדבר על לפחות עשרה בחורים.)

אז-בחורצ'יק

מעריך שידועה לך הגמ' בערכין האם יש בדור מי שיכול להוכיח מי שיודע מי שמקבל, -אם יש ידידות--ושיודע להוכיח-ולא בצורה מעליבה שעוד מעוררת תגובה נגדית .(הרב אבינר בקישור מדבר על זה)

http://shlomo-aviner.net/index.php?title=%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%97%D7%94

לכן לא פשוט להוכיח.

 

לא פשוט, אבל חובה.יזהר

הָרוֹאֶה אֶת חֲבֵרוֹ שֶׁחָטָא אוֹ שֶׁהוּא הוֹלֵךְ בְּדֶרֶךְ לֹא טוֹבָה - מִצְוָה לְהַחֲזִירוֹ לְמוּטָב וּלְהוֹדִיעוֹ שֶׁהוּא חוֹטֵא עַל עַצְמוֹ בְּמַעֲשָׂיו הָרָעִים, שֶׁנֶּאֱמַר: "הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ" (ויקרא יט,יז).

הַמּוֹכִיחַ אֶת חֲבֵרוֹ, בֵּין בִּדְבָרִים שֶׁבֵּינוֹ לְבֵינוֹ בֵּין בִּדְבָרִים שֶׁבֵּינוֹ לְבֵין הַמָּקוֹם - צָרִיךְ לְהוֹכִיחוֹ בֵּינוֹ לְבֵין עַצְמוֹ. וִידַבֵּר לוֹ בְּנַחַת וּבְלָשׁוֹן רַכָּה, וְיוֹדִיעוֹ שֶׁאֵינוֹ אוֹמֵר לוֹ אֶלָּא לְטוֹבָתוֹ וְלַהֲבִיאוֹ לְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא: אִם קִבֵּל מִמֶּנּוּ - מוּטָב; וְאִם לָאו - יוֹכִיחַ פַּעַם שְׁנִיָּה וּשְׁלִישִׁית. וְכֵן תָּמִיד חַיָּב לְהוֹכִיחַ, עַד שֶׁיַּכֵּהוּ הַחוֹטֵא וְיֹאמַר לוֹ 'אֵינִי שׁוֹמֵעַ'. וְכָל שֶׁאֶפְשָׁר בְּיָדוֹ לְמַחוֹת, וְאֵינוֹ מְמַחֶה - הוּא נִתְפָּשׂ בַּעֲווֹן אֵלּוּ כֻּלָּם, שֶׁאֶפְשָׁר לוֹ לְמַחוֹת בָּהֶם.

(משנה תורה, הלכות דעות, פרק ו, הלכה ז)

לא אני חולק אלא הרב שלי..אלירז
שלב א': אתה מראה לו שגם לדעה שלך יש ביסוס רבני.יזהר

שלב ב': אתה מסביר לו שכיון שכך, אפשר להניח בצד את הרבנים לצורך הדיון, ולשים כבסיס לדיון את ההגיון, הלוגיקה, והמקורות הקדומים.

כן, להגיד להם שאתה חולק עליו.מישהי=)

אסור?

 

אתה לא הולך בדרך שלו, הוא לא הרב שלך,

ולכן אתה לא הולך לפיו, ולא מתנהג לפי פסיקות ההלכה שלו.

 

הוא רב, צריך לכבד- זה כן.

אבל לחלוק עליו? אני לא שמעתי על איסור כזה..

 

 

אם זה באותו הקו הרדוד של "רבנים"פייגליניזיתאחרונה

אתה יכול להביא להם עשרות רבנים אחרים שידועים פי כמה בחוסר הממלכתיות שלהם.

 

אבל לרדת לרפש הזה? מי שלא ברור ומובן לו שרב הוא פוסק הלכה למי שמינה אותו ותו לא, אינו כשיר לדיון שעוסק בענינים מהותיים שכאלה.

 

באותה המידה שאתה חולק על הרב אבינר, (או, רבך חולק עליו, יותר נכון) הוא חולק על הרב..ליאור.

 

מגוחך, פשוט מגוחך.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך