מתוך הספר שהוא כתב 7 שנים לפני האינתיפאדה, אפשר לראות את גודל נבואתו.
פשוט נבואה המוכרת גם בביאור ה'אור החיים' על ספר במדבר פרשת מסעי פרק ל"ד פסוק נ"ה
"וצררו אתכם על הארץ וגו' פירוש לא מלבד שיחזיקו בחלק מהארץ שלא זכיתם בו [שכבשתם] אלא גם חלק שזכיתם בו
אתם וישבתם בו וצררו אתכם על חלק שאתם יושבים בו לומר קומו צאו ממנו. ופירוש תיבת "על" כדרך אומרו
"על אשר מריתם את פי, על אשר לא קידשתם."
מתוך הספר "לשכים בעינכם"- הקדמה.
"אינני מעונין לראות במותם של ערבים או של יהודים בארץ ישראל, אך אני חושש שעוד ימותו רבים. ואם אמנם יתגשמו חששותי אלה, יקרה הדבר לא בשל נקיטת הצעדים שאני דורש לנקטם, אלא דווקא בשל כך שלא ננקטו. מוטב שנימנע הן מהיסטריה, הן מהשמצות והן מסירובנו העיוור להקשיב לזולת. מוטב שננהג בסבלנות כשמעיינים בעמודים אלה, וביושר כשאומדים את ערכם. והעיקר – על כל יהודי לשאול את עצמו את השאלה הבאה:
אני בן לעם שנדד ללא מולדת משלו במשך קרוב לאלפיים שנה. אני בן לעם שסבל רדיפות ושואות ללא שיעור, גדולות וקטנות. אני בן לעם, שבניגוד לעמים אחרים, לא הותר לו להתפתח בגופו וברוחו בארצו שלו. כיום, בעקבות מותם של ששת המיליונים ובסייעתא דשמיא, יש לנו מדינה כזאת, הממחישה את ריבונותינו, המתגוננת באמצעות צבאינו, והשרויה בתרבותנו. האם אני מוכן – בתנאי שלום ובהתרבות ערבית ההופכת מיעוט לרוב – להרשות, אף באורח דמוקראטי, את שינוי שם המדינה ל"פלשתין" ע"י רוב ערבי; לבטל את חוק השבות המקנה לכל יהודי זכות כניסה ואזרחות אוטומטית ולשים קץ בשלום ובצורה דמוקראטית למדינת היהודים?
הבעיה היא בכך שאין מנהיג יהודי בישראל או בגולה שלו אומץ הלב לשאול שאלה זו או ללמדה לבני עם ישראל. בעודנו עוסקים בגביית תרומות למען המדינה ה"יהודית", בעודנו מתכננים חופשת שלושה שבועות במדינה ה"יהודית", בעודנו שרים את ההימנון הלאומי "התקוה" באירועים חגיגיים – אנו מתעלמים משאלה זו. הבעיה היא שאין חושבים ברצינות על השאלה הזאת. הבעיה היא שכה מעטים הם החושבים כלל וכלל. יהודי יקר, אנא, חשוב! אולי תחסוך ע"י חשיבתך מיליוני נפשות. אולי אפילו את נפשך שלך."
מאיר כהנא
כלא רמלה, ישראל
כ' בסיון תש"ם (4.6.80)
אלעד הכהניסט...
)









החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל