מסיון חילוני - דעה.shirsh
אני קורא חדשות וכואב לי.
כל יום אני נתקל בכתבה שעוסקת לא פחות מ.. "שילוב החרדים בחברה" ודומיה.. צר לי. צר לי על חברי כנסת שבטוחים שדרך החיים שלהם נכונה.. מה שברור לנו שלא.. אך בניגוד אלינו או לציבור החרדי שלא כופה את עצמו על הציבור החילוני, כופים את דרך החיים המעוותת שלהם על ציבור שלם של עובדי ה'. משתמשים במגוון סיסמאות כגון "לימודי ליבה", כאילו אנגלית ומטמטיקה הם לב העם היהודי יותר מתנך וגמרא, ב"שיויון בנטל", כאשר הם מגדלים ילד עציץ וכלב, ורק תורמים לדילול העם היהודי, וצוברים הון עתק למימוש תאוותיהם. "שילוב הציבור החרדי בכלכלה" כאשר נאמר בפירוש במסכת אבות "איזוהי דרכה של תורה? פת במלח תאכל, ומים במסורה תשתה, וחיי צער תחיה, ובתורה אתה עמל." ואין לנו שום ציבור במדינה שמיישם זאת כמותם.
כל זה צר לי. אך כואב יותר שהציבור שלנו, שיודע תורה מה היא, בהובלת שרים שספק יודעים, תומכים בכל זה בלי להפגין טיפת התנגדות!! כאילו כל זה מובן מאליו!
חשוב לי להבהיר כי אינני חרדי, כרגע משרת בקרבי מסגרת שירות הסדר, ומאידך אני מאמין שלנו הצבור הצעיר יחסית, יש המון מה ללמוד מהם. כמובן שגם הם לא מושלמים, אך אל לנו להביט בזה כך. "איזהו חכם? הלומד מכל אדם". אנו צריכים להביט בטוב שבהם, ללמוד מהם, ולא לתת לחברי כנסת רקובים רוחנית להרוס להשמיד להרוג ולאבד את הציבור היקר הזה.
אשמח לתגובות
תתפנק על האנטר...שמואלג
ותטייל פה קצת, תכיר את פורום אקטואליה וחדשות, אולי שם יהיה יותר טוב שרשור כזה...
חח אני בפלאפוןshirsh
אז האנט פחות רלוונטי.. ותודה על ההכוונה..
חוץ מכל ערימת הזלזול הזאת, יש לך גם משהו לומר?עוגי פלצת
קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים.shirsh
כאילו שזה היה סביר בעיניך אם מישהועוגי פלצת
היה כותב כך על החרדים ו"מתכוון רק לחבר כנסת אחד".
נכוןshirsh
לא ניסחתי נכון את הדברים.. ועדיין.. אתה זלזלת בדברים שלי בדיוק באותה רמה.. קיצר לא קרה כלום.. שנינו טעינו. שנינו נלמד להבא
מה שברור לך, לא ברור לכולם. מפתיע?מוטיבציה

 

יש לך טענות ענייניות יותר, מעבר לזלזול?

 

 

(הם דווקא כופים עלינו דרך חיים מסויימת ולו מהסיבה הפשוטה שאנחנו חיים באותה המדינה).

 

 

 

 

 

סליחה.shirsh
אבל אני לא מבין איפה ראיתם זלזול בדברי..
בלתי אפשרי לפספס:מוטיבציה

 

"כאשר הם מגדלים ילד עציץ וכלב, ורק תורמים לדילול העם היהודי, וצוברים הון עתק למימוש תאוותיהם".

"חברי כנסת רקובים רוחנית".

 

 

כןshirsh
כניראה לא כתבתי נכון אבל כוונתי היתה לחבר כנסת ספציפי..
מסכים לחלק מהתוכן, היה עדיף סגנון אחר.אדם כל שהוא


תודהshirsh
ואם אפשר לפרט? מה זה סגנון אחר?
למשל -אדם כל שהוא

במקום "כאשר הם מגדלים ילד עציץ וכלב, ורק תורמים לדילול העם היהודי, וצוברים הון עתק למימוש תאוותיהם."

"כאשר הם מגדלים ילדים מעטים, ותרומתם לריבוי העם היהודי נמוכה בהרבה משל החרדים. גם ריבוי הכסף שלהם מעבר לקיום הבסיסי, משמש בעיקר למטרות של תאווה ולא למטרות ערכיות."

(שילבתי גם תיקון מסויים לתוכן, לחילונים יש בד"כ יותר מילד אחד, והם לא גורמים לדילול העם היהודי).

צודקshirsh
אבל כמו שכתבתי למוטיבציה לא הבהרתי נכון.. אבל כוונתי הייתה לחבר כנסת מסויים.. אבל אין ספק צריך שפה עדינה יותר.. תודה
למה זה המדד?מוטיבציה

 

-- ככה מודדים מי תורם יותר? למי יש זכות דיבור? מי כופה על מי?

 

 

ממש לאshirsh
זאת הייתה הפואינטה.. לכולם יש זכות דיבור, לאף אחד אין את הזכות לכפות. מבחינתי לא תקבלו תקציבים אם לא תלמדו אנגלית זו כפיה! כל אחד תורם בדרכו מטרתי הייתה כמו שנכתב בסוף ללמוד מכל הציבורים את הטוב שבהם.. רק שהניגוח כלפיהם הוא בטענה שהם לא תורמים בכלל..
ולקבל תקציבים זה לא כפייה?הרועה
אתה כופה על אחרים לממן את האורח חיים שלך.
זה לא כפייה זה דמוקרטיה.יוני

ואגב, מדברים הרבה על המיעוט החרדי וכו׳ ושוכחים שזה שהציבור הדתי לאומי מעורב בכלליות הישראלים לא אומר שהוא לא מיעוט ולחרדים יש נציגות יותר גדולה בכנסת. 

אז אם כבר, אתה כופה על אחרים לממן את אורח החיים שלך. 

(והחילונים מרגישים כאילו הם מממנים גם את הדת״ל וגם את החרדים) 

 

 

אין פה תהייה. הד״לים הם.........ואיך שלא
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך כ"ט באייר תשע"ד 22:01
 

......

זה שזאת דמוקרטיה, לא אומר שזאת לא כפייה.LightStar


תסביר את עצמך בבקשהיוני


בדמוקרטיה, הרוב כופה על כל השאר, מה שהוא רוצה.LightStar

בס"ד

 

וזה אפילו לא מדוייק כאן, כי משום מה רוב העם לא מרוצה ממה שבחר, כי מה שהוא בחר לא מקיים את מה שהבטיח, כרגיל.

 

זאת כפייה בכל מקרה, אתה, או הממשל, או כל אחד דומה בעל יכולת לכפות משהו.

כן, זה שזה נעשה בהליך דמוקרטי לא אומר שזאת לא כפייה, זה פשוט אומר שהרוב אמורים להיות בעד זה.

תחלק את הדבריםיוני

זה שאתה לא מרוצה לא אומר שרוב מי שבחר לא מרוצה וגם אם כן- יאיר לפיד אומר שזה דמוקרטיה (שרשור מורחב בנושא בפורום אקטואליה) 

 

במקרה של ניהול תקציבים זה ממש לא הרוב שכופה על המיעוט, זה הרוב שלומד להסתדר אחד עם השני ותומך אחד בשני בשביל שכל אחד יקבל את מה שהוא רוצה (וכן יש מיעוט שלא מקבל את מה שהוא רוצה אבל זה סתם בגלל שהנציגים שלו בכנסת מפגרים וזה ממש לא כפייה) 

 

 

השלטון שעבר במצרים ביטל את הדמוקרטיה בדרך דמוקרטית. זה לא דמוקרטי אבל זה לא כפייה, הפוך, כפייה זה הצורה שהמערב מתייחס לשלטון הלא דמוקרטי במצרים, הם לא מוכנים לקבל את זה שהשלטון במצרים  לא יהיה דמוקרטי וזה כפייה. אבל התהליך של ביטול השלטון הדמוקרטי במצרים לא נעשה בכפייה. 

גם כאן, תהליך חלוקת התקציבים נעשה בדרך דמוקרטית וגם אם מיעוט מסויים לא מרוצה מההליך זה לא אומר שזה כפייה כי אלו כללי המשחק שהם משחקים. דמוקרטיה. 

 

אז גם לא לקבל תקציבים זה לא כפייההרועה
ואם הוחלט לקשר בין תקציבים לחומר שנלמד אז זה מחייב גם את המיעוט שלא נוח לו.
תלוי איך מסתכלים על זהיוני
וכשיאיר לפיד מוביל את זה אפשר להסתכל על זה מהרבה מאוד כיוונים.

בכל מקרה, הנציגים החרדים בכנסת הם פרלמנטרים יותר טובים ויתר מנוסים מהחכים של יש עתיד ואחרי שנים שהם היו בקואליציה הם עדיין לא איבדו את הטאצ׳ של האופוזיציונרים והם עושים את העבודה שלהם בצורה מעולה והם עוד ימצצו ליאיר לפיד את הדם ויגרמו לו להצטער על המלחמה שלו בהם ואו שהוא יעשה כמה צעדים אחורה או שהוא יצא במלחמה חריפה שתעלה לו במצביעים שלו.

ובחזרה לעניין, יאיר לפיד ושאר החכים שיצאו בעניין על הציבור החרדי שחררו להם יותר מדי חבל עודף (דיברו דיבורים בלעז) והחכים החרדים משתמשים בזה וצועקים ״כפייה!״ ולי נחמד לתמוך במלחמה שלהם למרות שאני לא מצביע להם או משהו. אם בא לך להגיד שזה לא כפייה אז סבבה
כפייה זה בטוח לא.הקולה טובה

זה שינוי מדיניות.

זה שינוי תמיכה

זה עידוד צד מסויים

 

כפיה זה לא. כפיה פירושה חסימת הבחירה החופשית- חוק נגד מעשה מסויים, או להכריח באיומים.

נניח הגיוס- זה בכפיה. מי שלא מתגייס הולך לכלא (ועדיין- יש לו ברירה, הוא יכול לבחור בכלא)

 

פה הממשלה החליטה שהיא משנהנ את צורת התקצוב למוסדות לימודיים- והיא נותנת תקציב רק למה שנראה לה שווה יותר כלכלית

אם לא אכפת לךיהושפט

אני מממן את התקצוב הממשלתי, זה לא איזה מעשה חסד,

זה לא יכול להיות תלוי רק בדעת הרוב.

זהו שצריך להפסיק לממןמינימאוס2

פריאר מי שלא מגיש החזרי מס 

מה זה החזרי מס?יהושפט
בדיוק! לפרטים בכרטיס האישי איש השקים
אבל עדייןיהושפט

את המס הבסיסי את משלמת.

נכון וזה מרגיזמינימאוס2

אם אני אזרח סוג ד' שלא זכאי לשום דבר לפחות שלא נשלם מע"מ

 

אני מסכים שהמהלך בפועל לא נעשה בכפייהיוני

ואם את מסתכלת על התוצאה תכלס אז אפשרי שזה שינוי שנעשה במטרה לקדם אינטרסים כלכליים 

אבל אם מקשיבים לאמירות של יאיר לפיד אז זה יכול להשמע כמו כפייה. 

אז בעצם אפשר להגיד ש..הרועה
ברור לכולנו שזה לא כפייה ואתה מתנגד לזה בלי שום קשר לעקרונות דמוקרטיים ורק תופס טרמפ על כל טענה אפשרית נכונה או לא.
לא הבנתי מה הקשר למיעוט?טנגענס
בחברה בריאה כל אחד נותן ומקבל.‎
ציבור שלם שלוקח ולא יוצא לעבוד ולא משלם מיסים, כופה על כולם לממן אותו.
דתיים גם נותנים כסף למדינה לא רק לוקחים.
‏(ברור שלומדי התורה נותנים למדינה רוחניות, אבל יש עוד לדון על כך באריכות)
אתה נשמע עכשיו בדיוק כמו שמלאני שמדבר על מתנחליםיוני
על חוסר התרומה שלהם ושהם רק לוקחים כסף מהמדינה ואנחנו צריכים לממן אותם והם לא מתגייסים לצבא ורוצים שחיילים ימותו..

א. אתה עושה לחרדים את מה שאתה שונא שהחילונים עושים לדתיים והשמאלנים עושים למתנחלים אז תפסיק עם זה.
ב. תדבר איתי באחוזים אחי כי אני לא מכיר ציבור שלם שלא משלם מיסים ולא יוצא לעבוד.. (תגיד את האמת, לקחת את זה משאול מופז או מיאיר לפיד בתחילת דרכו?)
אין מה לדבר על שום דבר באריכות, ציבור לומדי התורה החרדים הם אחוז קטן מהבוחרים במפלגות החרדיות והם אפילו לא מנדט אחד! מה שכן מס׳ המנדטים שאזרחי המדינה נתנו לחרדים בכנסת מראה כמה אנשים בעד האידיאולוגיה הזאת (וכמה מהעם שלא מתתנחלים הצביעו ל.. בעצם לא, הבית היהודי לא שם את הדגש שלו על ההתנחלויות.)
א. נכון.טנגענס
דיברתי על הטענה שמקצצים לחרדים תקציבים. ואני לגמרי מבין גם לגבי מתנחלים. ולכן הוספתי את הסוגריים
ב. המתנחלים מועילים גם לכלכלה של המדינה
ג. דיברתי על האידיאלוגיה של החרדים. שמובילה להרס עצמי. א"א לבנות עם הדרך שלהם חברה מתוקנת שכל היום נסמכת על אירגוני חסד
הערה, גם חרדים משלמים מיסים...אדם כל שהוא

א. אחוז לא מבוטל מהחרדים/חרדיות עובד.

ב. גם מי שלא עובד משלם מעמ בכל פעם שהוא קונה לחם, או נוסע באוטובוס.

ג. גם מי שלא עובד משלם ביטוח לאומי.

 

(מה שנראה לי הכי משמעותי משלושת הדברים שהזכרתי, הוא דווקא מה שהכי פחות מוכר- המעמ)

נכון ועדיין-הקולה טובה

בחברה החרדית מאד מקובל לעבוד במחירים נמוכים. רוב אנשי המקצוע יבקשו פחות. החל בדולה וכלה באינטסלטור או מטפלת. (ואני יודעת- כי עברתי משכונה חרדית ליישוב דת"ל, ההפרש הוא גדול)  וזה יוצא שכביכול כולם מרויחים- כי כולם משלמים מעט לכולם. אבל מזה הכלכלה הארצית מפסידה כי:

א. הרבה מקצועות שבחברה הכללית מגיעים לתקרת המס, בחברה החרדית לא. כך שגם מי שעובד לא תמיד משלם מיסים.

ב. לכן גם הרבה עסקים פטורים ממע"מ בגלל שאין הרבה הכנסות, כך שהם לא משלמים מע"ם

ג. אשה חרדיה נשואה לא משלמת בט"ל- אלא אם היא עובדת (היא נחשבת כעקרת בית) ולעיתים היא תעבוד בקטן ובשחור אם היא תוכל. (בא נאמר שמוסרית\הלכתית הם לא רואים בזה בעיה.)

שתי הערות קטנות...אדם כל שהוא

1. בדברים רבים החרדים גם מקבלים פחות.

2. לגבי המעמ - עוסק פטור ממעמ גם לא מקבל החזרי מעמ, ולכן ההבדל במעמ בין קנייה מעוסק פטור לעסק שחייב במעמ הוא שאצל העוסק הפטור המעמ (כלומר ההשפעה שלו על המחיר) הוא לפי המחיר הסיטונאי, ולא לפי המחיר שבו הוא מוכר.

2. נכון בכללי,הקולה טובה

רק שלרוב עוסק פטור הוא בעצם איש מקצוע ולא מכירה של דברים. (כי מחשבים את המחזור הכולל, ולרוב אם עוסקים במכר- המחזור הכולל גדול, גם אם הרווח הנקי קטן)

כך שזה לא באמת מתקזז

(אני לדוג' עדיין עוסק פטור (בתקוה להיות עוסק מורשה) ההוצאות שלי מסתכמות בפחות מ10% מההכנסות. כלומר- ההפרש בין המע"מ שאני לא משלמת למע"מ שאני לא מקבלת- הוא במאות אחוזים!)

2. רק לגבי המע"מ - ההפרש בין המע"מ שלא משולם לביןמוטיבציה

 

המע"מ שלא מקבלים (כביכול), הוא משמעותי.

 

 

תפסיק להסתכל בעיתונים תפסק לשמוע רדיומושיקו

ותראה עולם אחר שבו אין מיסיון .

ואז תשפיע על עוד כמה שיעשו כמוך.

אשריךshirsh
כל מילה בסלע
מה מפריע לך?הקולה טובה

החברה הכללית יומחד קמה ושמה לב שקורה כאן משהו מוזר-

ישנה קבוצה, שהולכת וגדלה (25% מהילדים בכיתותו א' הם חרדים, והנתון הזה בעליה)

אבל התרבות שלהם היא אנטי כלכלית לחברה.

 

יצא לך לשלם ארנונה בי-ם? כי לי יצא.

זו העיר עם הארנונה מהגבוהות בארץ.

למה? כי יש בה רוב חרדי וערבי.

הערבים- סתם מרמים ולא משלמים (ולא מכריחים אותם כי מפחדים) שזו בעיה אחת חמורה מאד ובעיני זה בושה שלא מטפלים בה כמו שצריך.

והחרדים- חלק לא עובדים, והחלק שכן- זה לרוב נשים שעובדות ומרויחות מעט מאד ולכן לא משלמות מיסים. (ואני אפילו לא מתחיסת לעובדים בשחור- נצא מנק' הנחה שהאחוזים זהים בכל המגזרים) ויש להם הנחות מטורפות בארנונה.

לכן מי שכבר כן משלם ארנונה- זה המיעוט שכן עובד- ואז מי שמשלם זה מעט אנשים אבל מי שמקבל זה הרבה יותר.

 

 

זה גם חלק ממה שקורה בכלכלה הארצית- המיסים נכנסים בעיקר מהאוכלוסיה שעובדת ומרויחה המון.

מאחר שאין הרבה חרדים כאלו, ואחוז גבוה יחסית אצל החרדים לא רק שלא משלמים מיסים (בגלל שיש משכורת נמוכה והרבה ילדים) אלא גם מקבלים אבטחת הכנסה ומס הכנסה שלילי- זה יגרום בסופו של דבר ככל שהאוכלוסיה הזו תגדל, למיתון וקריסה כלכלית.

 

מה שהממשלה עושה- מנסה לשלב את החרדים במעגל העבודה. 

זה לא "להשמיד להרוג ולאבד" בוא לא נסחף להגזמות.

היא נותנת להם הטבות ועזרה - כי זה ישתלם לה כלכלית.

ואין פה שום שנאה- יש פה אמירה כלכלית נטו. מה שלא משתלם לי כלכלית- אני לא משקיע בו. אף אחד לא אמר שיסגור מוסד ללא לימודי ליבה- רק אמרו שכלכלית הם יממנו רק מקומות עם לימודי ליבה.

אפחד לא הולך מבית לבית והורג את מי שלא עובד- אבל כן נותנים הטבות למי שיוצא לעבוד מבחירה חופשית שלו.

 

אני בהחלט רואה בזה דבר חיובי.

מי שרוצה להמשיך ללמוד תורה- יכול. יהיה לזה אולי מחיר שונה ממה שהיה בעבר, פה זה לא רוסיה הקומוניסטית או שלטון רומא שיהרגו אותו- זה רק להסתדר כלכלית.

מי שרוצה לצאת לעבוד ("כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון" אם כבר מסכת אבות.. וזה לא סותר את מה שאתה הבאת.) אפילו עוזרים לו ופותחים לו מקומות מיוחדים- כדי שיוכל לעבוד בלי לצאת מהבועה החרדית!

עוזרים לחרדים לפתוח עסקים עצמאיים- כי יש שם המון כסף והמון הכנסות (וגם מיסים בהתאם)

עוזרים להם ללמוד מקצועות ריווחיים כמו מחשבים 

 

בקיצור- תפסיק להגזים ותפסיק להכליל.

ואם "איזהו חכם הלומד מכל אדם" אז אולי יש לך גם קצת מה ללמוד בכלכלה מכמה אנשים שאתה נהנה לזלזל בהם..

 

 

כל מילה (ואעצור כאן ).מוטיבציה
כי להכריח אנשים להתחתן ולהתגרש ברבנותשורש וגרביים
זה סבבה
הגיוני לגמרי אחי
^^^ ועוד 1000 דוגמאות. אבל כמה קל לומרברוך מאמסטרדם

"מסיון חילוני".

גם לי צר, אבל אם קרית לא שניתמישהו10

ואם שנית לימדו אותך דעות משובשות.

 

""איזוהי דרכה של תורה? פת במלח תאכל, ומים במסורה תשתה, וחיי צער תחיה, ובתורה אתה עמל." ואין לנו שום ציבור במדינה שמיישם זאת כמותם.
כל זה צר לי. ".

 

אדרבא, משם ראיה. כוונת מאמר זה היא ללמד על חשיבות לימוד תורה גם אם לשם כך יש בדיעבד לאכול פת במלח ולשתות מים במשורה, ולא שלכתחילה יש לנהוג כך כהנהגה כללית. כלומר הציבור החרדי חי מלכתחילה במציאות של בדיעבד, ואגב לא רק בעניין זה הוא חי במציאות של דיעבד.

^^^^^הקולה טובה

ואני אגיד שוב- "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון"

 

תודהמאמע צאדיקה

ואני אגיד גם- 

כל תורה שאינה כוללת "ממלכת כהנים וגי קדוש"- אינה תורתנו 

ואני אגיד גםאיש השקים
יש בזה מחלוקות
כבר היה לעולמים, ובכ״ז עם ישראל חי וקיים!פנסאיאחרונה
ואני לא בעד לקרוא חדשות... ;-/
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך