בנצי גופשטיין מגיב על התוכנית החדשה-משה ר-
התוכנית גםעוגי פלצת
לבתי"ס דתיים?
כן בממ"דמופים

לפחות כך היה כתוב ביתד

 

אני באמת אשמח לשמוע מישהו שיש לו מה לסנגר על פירון

אם המקור זה יתד הרשה לי לפקפק...עוגי פלצת

הם שמו את הציבור הדתי ורבניו כמטרא לחץ.

 

אבל זה הזוי כל העסק...

יש גבולמופים

אי אפשר לשקר במצח נחושה על עובדות פשוטות וידועות

אפשר לא לדייק, אפשר להעלים פרטים

זה בדיוק מה שביקשתי, שמישהו יאזן

אבל אני לא מאמין שלא מדובר על ממ"ד

אפשר לשקר!יוני

אוי התמימות.. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(בכללי, אני לא קורא יתד) 

ביתד הכל אפשריבית שמאי

אני מקור נאמן? מרדכי
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך ד' בסיון תשע"ד 23:53
בס"ד

ע"פ מה שאני ראיתי ולא ביתד, אז זה יכנס לממ"ד (נראלי זה היה או פה או בסרוגים).

רק מחזק אותי למה בעז"ה אשלח את הילדים שלי לת"ת.
לא יעבור בשתיקהעוגי פלצת
אני מניח שתהיה תסיסה בקרב הוריםעוגי פלצת
או מחנכים שם
שמעתי שהוא רוצה להכניס גם שיש 120 יסודות ולא 4הרועה
ושכינים נוצרות מביצים.
אבל אני לא חושבאלעזר300

שיסודות-אמונה עשויים להתערער בשל זה.

אבולוציה לא שונה מזההרועה
אני צריך להביא את הרמב"ם שאומר שהוא היה יכול להסתדר עם זה אמונית שהעולם קדמון אם היתה לו סיבה טובה מדעית להניח שזה ככה.
ועדיין, ללמד ילדים בבית ספר,אלעזר300

זה לא מה ש"מסתדרים איתו אמונית".

האבולוציה סותרת את הדת?מוטיבציה

 

למי שטוען כך, חסר ידע לגבי אחד מהשניים: מדע או תורה.

(ואני לא מתיימרת).

מסתבר שלא -אלעזר300

אבל מאוד עשויה להיגרר ממנה הכפירה בדת, ובמיוחד בילדים, ובמיוחד כשלא משקיעים מאמץ לימודי בסידורן ביחד.

מסתבר שלא? רק לכופרים מסתבר כך.שפאן המקצוען
האבולוציה היא הדבר הכי אנטי דת שיששפאן המקצוען
קראתי קצת בויקילבי ובשרי

יחס היהדות לאבולוציה

 

מסתבר שהנושא לא שחור לבן.

ובדיוק בגלל זה ילדים לא צריכים ללמוד את זה.

כמה הורים בממדים באמת מפריע להם?הרועה
לא יודעתלבי ובשרי

אבל לי זה מפריע שזה מה שהמדינה עושה.

 

במקום להדגיש את היותה מדינה יהודית, היא הולכת ומסתירה את זה.

ע"י התעלמות מהמדע?הרועה
יש גם דעות ביהדות שלא מקבלות את זה שאנחנו מסתובבים סביב השמש ולא להיפך.. גם את זה צריך להוציא מתוכנית הלימודים?
לא להתעלםלבי ובשרי

אפשר ללמוד את זה בהחלט בהמשך החיים. לא בתור ילדים.

כפירה אסור ללמוד גם בגיל מבוגר.שפאן המקצוען
באיזה מסגרת?הרועה

ועד אז את חושבת שהם לא ישמעו על זה?

תלמד אותם את כל הסטיות של החילונים.שפאן המקצוען
הרי אם הם יגדלו כדת״לים הם ישמעו על כל סטייה כזו, אחת לאחת.
אז מה?
באוניברסיטהלבי ובשרי

מינימום בתיכון שגם אז זה מאוד גבולי ובעייתי.

 

וחוץ מזה, שישמעו, אני לא מנסה להחביא את זה, רק לא ללמד אותם בכוונה תחילה,

כמו הרבה נושאים אחרים.

בבית יעקב זה נשמע כמו תוכנית טובההרועה

לממדים זה פתרון על הפנים.

 

ובאיזה אוניברסיטה את חושבת שיתחילו לתת לך שיעורים באמונה? באוניברסיטה לומדים, לא מחנכים.

א. לא למדתי בבית יעקבלבי ובשרי

למדתי בבי"ס פרטי

ובדיעבד אני יודעת שהרבה דברים שהם שנויים במחלוקת לא למדתי בילדותי, רק מאוחר יותר.

 

ב. אני לא צריכה שיעבירו לי שיעורי אמונה באוניברסיטה, אני בגיל מספיק מבוגר בשביל לחקור את הנושא לבדי.

לא התכוונתי שלמדת שם..הרועה

זאת היתה אמירה כללית שהכוונה שלה שבמערכת סגורה זה אולי היה עובד, במציאות של ממ"ד לא.

 

 

לא חשבתי שזה מה שהתכוונת..לבי ובשרי


באוניברסיטה כבר לא תהיה לך אפשרות לחנך לאמונהמוטיבציה

 

וללמד את הנושאים הנ"ל מנקודת המבט של היהדות. לא תוכלי לטעון שומדבר נגד.

 

זה לא התפקיד של אוניברסיטאות.

זה נכון במקרה שביה"סלבי ובשרי

באמת מלמד מנקודת המבט של היהדות, ושוב תלוי באיזה גיל.

 

(ואז ניתן להכניס את האבולוציה גם ליסודי, אבל כשמלמדים אותה בצורה ברורה, בלי שתתלה ספקות באמונה אצל ילדים קטנים ואז אני לא מבינה מה כ"כ נשאר להם ללמוד..)

מעבר לנושא של מוצא האדם, אני לא חושבת שיש בעיהמוטיבציה

 

ללמוד על זה בבתי ספר.

מסכימה עם הדעה שיש למצוא את האיזון הנכון כדי ללמד את זה.

וגם העניין של גיל העולם..לבי ובשרי

וגם אלה: (מויקי)

 

 
  1. בעיית חוסר התכלית: על פי תורת האבולוציה, כל המינים הופיעו על ידי מנגנון סיבתי של מוטציה אקראית וברירה טבעית של המינים, ללא צורך בתכנון או תכלית, בעוד שעל פי התיאור של בריאת העולם כל המינים נוצרו באופן מכוון על ידי אלוהים.
  2. מקומו של האדם: במקרא מתואר שהאל ברא את האדם, שעשוי כשאר בעלי החיים מעפר, נפח בו נשמת חיים, והבדילו משאר בעלי החיים להיות בצלם אלוהים, בעוד שלפי תורת האבולוציה האדם הוא בעל חיים שהתפתח בתהליך אבולוציוני מקופי-אדם.

 

 

אני שואלת ברצינות בתור אחת שלא למדה אבולוציה, נשאר מה ללמוד? 

כן, אבל רק אם מצדיקים את הכפירה.שפאן המקצוען
כלומר, אם לומדים את שאר תורתו של דרווין
(לגבי חיות אחרות או צמחים למשל) ממילא מניחים שהוא צדק גם במה שלא לומדים, וממילא זה כמעט אותו הדבר.
האבולוציה מתעלמת מהמטרה והתכלית של הדברים ומתייחסתמוטיבציה

 

רק לסיבה ולתוצאה.

היהדות מדגישה את זה שלכל דבר יש תכלית וכוונת מכוון של הקב"ה.

זה בגדול.

 

אם תרצי אפשר להמשיך אח"כ, אני בדרך לישון

לילה טוב מוטי! לבי ובשרי
האבולוציה היא בסתר העין דת רעיוניתשואף לאור

היא מאמינה באליל סטטי שהפך אנרכיה לסדר העמיד את הכל והחליט את ההחלטות הנכונות,שמו הוא "הברירה הטבעית" ולה כל האיפיונים של אליל.

למעשה הרכיב הזה באבולוציה הוא המצאה בעלמא,הוא לא מנסה להסביר תופעת טבע באופן סובייקטיבי (הגדרה מצומצמת של המושג תיאוריה) אלא לתת תירוץ השקפתי שאין לו שום ראיה במציאות.

אם נלך בשיטה שאין סתירה בין התאוריה הנ"ל ובין התורה (ואכן יש שיטה כזו,והרב קוק זצ"ל כותב שאין סתירה כזו) הרי שאין "ברירה טבעית" אין אליל מומצא ח"ו,אלא ה' כיוון בהשגחה את כל המציאות ובחר איך לברוא את העולם.

למעשה מי שלא מבין במדע וביסודות הגדרותיו יכול ללכת לאיבוד בצורה מוחלטת בכל זה,והבורות בהבאת החומר הזה למה שאינו לומד בצורה אקדמאית רצינית היא חסרת תקדים.כבר שמעתי הרבה נוער שחושב שתאוריה מדעית זה שם מקביל ל"עובדה מדעית",אמירה שהיא שערורייתית ואנטי מדעית למעשה בכל קנה מידה המבטאת את שטיפת המח התודעתית שיש בנושא.

 

בצד הדברים יש בעיות מדעיות בתאוריה הזו מבחינה אובייקטיבית ושקופה,אלא שהיא מספקת כרגע צורך "אמוני" השקפתי להרבה מאד אנשים ובעיות אלו לא נחקרות ברצינות,למרות שאין עליהן תשובות כלל,ואת זה לא ניתן להכחיש.

מצד האמת היא מהווה צורך השקפתי סתם,מתוך חוסר הבנה,או מתוך רצון של החדרת מסרים תודעתיים מעוותים בסגנוןשל: אם באנו מחיות,אנחנו יכולים לחיות כמו חיות(שזו אמירה סובייקטיבית,אם באנו מעפר אנחנו צריכים להיות כמו אפר ?,קל יותר לנווט אנשים עם עולם החי,כי הוא קרוב יותר לאדם החי,אומנם זו אמירה מוטעת בכל מקרה ואין לה קשר ישיר לשאלה מאין באנו שצריך לקעקע את לאן נלך,אלא תמרור שהאדם בוחר לאן לאיזה כיוון לקחת אותו,לבהמיות או התפתחות והתעלות).

אבל המסקנה שזה באקראי וכו' היא המצאה גמורה.

מעצם ההגדרה של תאוריה היא בכלל לא מחייבת,וישנם כלים אחרים להסביר את אותן תופעות מדעיות (כך שיש לדוגמא שתי תאוריות מתחרות באותו תחום,תורת הקוואנטים מול תאוריית המשתנים הנעלמים וכך הלאה..)

ובשורה התחתונה,תאוריה איננה עובדה,אלא השערה שבאה לתרץ תופעות טבע בצורה מדעית מקובלת.

 

כך שיש מקום לדעות אחרות.

 

השאלה האם ילמדו במסגרת השיעורים הללו את כל אלו,ובצורה הראויה,אני מסופק.נער חילוני לדוג' יוצא בקלות מבית הספר עם מסרים שהתאוריה הזאת נכונה בלי שום ערר,והיא בגדר עובדה יותר מכך שהוא בעצמו צחצח את שניו בבוקר,וכן שהתאוריה הזו מוכיחה שהכל נברא באקראי.אילו שקרים וגסות של לימוד מעוות.

 

 

בשורה התחתונה מבחינה מעשית,אם לא יודעים לעשות סינטזה נכונה,זה בודאי יכול להיות גרוע.אומנם אני לא "פוסק" האם זה נכון לכתחילה וכו' או איך ללמד זאת,אלו שאלו מובהקות שהיה צריך לשאול רבנים,וביניהם ת"ח שהם גם מדענים,ויש הרבה כאלה.

רק שאז אין לנו אפשרותג'ינג'ר

ללמד אותם בצורה נכונה שלא שוללת את האמונה שלנו.

 

להתווכח עם האבולוציה כתאוריה מדעית היום זו טעות. היא מוכחת היטב.

עדיף להתווכח עם המסקנות ה( לא )מוסריות שמדענים שונים גוזרים ממנה בטעות או בכוונה.

דווקא לא לגמריהרועה

יש כמה חורים פה ושם אבל הכיוון מבוסס.

היא מוכחת לכופרים, כלומר לד״לים וחלק מהחילונים.שפאן המקצוען
אצל הד״לים ככל שדבר הוא יותר כפרני ויותר מלא זימה, כך הם מגנים עליו ביותר להו, ולהיפך.
לתנ״ך ולתלמוד, וכמובן לרמב״ם הם בזים בכל ליבם ומאודם, אך לדרווין, מרקס, פרויד וכל החולים הכופרים הללו - הם מתייחסים בחרדת קודש.
ארור הציבור הזה.
אילו דעות ?שואף לאור

הרמב"ם כותב שהתיאוריה הנ"ל מתאימה לתורה אך אין הכרח לקבל אותה כאמיתית..

יש עוד מקום להרחיב אבל נראה לי שאין מקום לאמירה כזו

בזמן הרמב״ם לא היתה תאוריה כזו.שפאן המקצוען
זה אינו מקור תורנישואף לאור

צריך ללמוד את כל הסוגיה בתניא,וללמוד איך ללמוד תניא בשביל להגיד משהו מצד עצמנו.אומנם מהצד השני אל תחשוב שהמסקנה שכדור הארץ סובב סביב השמש פשוטה עם הפיסיקה המודרנית (המסקנה פשוטה לפיסיקה הקלאסית).ואין מקום להכנס לזה,אלו דברים ששמעתי מפרופ' לפיסיקה,הוא דיבר על יותר מזה אבל אני לא רואה איך אפשר להעמיד דברים כאלו בפורום

קשה לקרוא לה מדינה יהודית בכלל.שפאן המקצוען
תיאורטית יכול לעלות לשלטון ראש ממשלה ערבי ולשנות הכל, אבל גם
כיום, מה הופך את המדינה ליהודית?

אז נכון, יש דברים שהיא יהודית בהם, אבל יש גם דברים הפוכים.
זו המדינה היחידה בשישים שנה האחרונות שגירשה יהודים רק משום שהם יהודים, היחידה בעולם שכופה כפייה חילונית על נשים (גיוס לצבא) ולא חסרות דוגמאות נוספות.
מכירמופים

ועדיין אתה מכניס ילדים לפלונטר רציני בלי טעם

ולומר שהאבולוציה מסתדרת עם התורה זה לדעתי חלש מאד

(אע"פ שראיתי כבר כמה דוקטורים שטוענים כך, (כתוב!) לא ראיתי מישהו רציני בעולם התורה שחושב כך

ולעמת נוער עם דבר כזה זה לכל הפחות מיותר...

וזה הרבה יותר מזה, זה מסוכן.

בפרט אם לא מסבירים איך זה מסתדר, ומשאירים את זה כך

אז נשקר?הרועה
מופים

למה לשקר?

כיון שהאמת היא שהאבולוציה היא שטויות, אני לא רואה איפה השקר

 

וגם אם אתה חושב אחרת ממני, לא חייבים ללמד לילדים כל דבר

תתמקד במה שלא יעשה בעיות

ואת זה אתה אומר בתור?הרועה
הילדים ילמדו את ה כך או אחרת, ילד בממד לא גדל בתוך חממה ואין טעם לנסות להחביא ממנו דברים כאלה, אחכ כשהוא ימצא אותם או שהוא יהיה אטום ויתעקש לא לראות את המציאות או שהוא יבין שחירטטו אותו ואז החינוך בבעיה.
אז בא נלמד אותם להשתמש בסמים.שפאן המקצוען
כי גם כך הם יפגשו את זה אח״כ.
איזה עיוות.
אכן, צריך ללמד שהאבלוציה העלתה את הנאציזם וגרמה לשואה, מה שנכון.
אבל כמו שבנצי אמר, אין בעיה שילמדו את זה-משה ר-

אוניברסיטה אבל למה ילדים ביסודי צריכים ללמוד שהאבות שלהם היו קופים במקום ללמד אותם דברים חשובים באמת על אבותינו הקדושים?

כי בדיוק בזה אתה יוצר את הקונפליקטהרועה

אין באמת קונפליקט בין התורה למדע ונסיון להעלים את המדע כי "הוא לא מסתדר עם התורה" רק גורם לתלמידים למשבר כשהם פוגשים בדברים בחוץ, עדיף להנגיש את זה לתלמידים בעצמנו ובצורה בריאה..

 

אנחנו לא מדברים על תלמידים בישיבה קטנה, ולחלקם זאת המסגרת התורנית האחרונה חבל שמה שאנחנו משאירים בהם זה שהיהדות לא מסתדרת עם העולם האמיתי.

 

 

מי שמאמין באבולוציה, בתוך תוכו הוא אתאיסט.שפאן המקצוען
וכופר בה׳ ובי״ג עיקרים, גם אם מוכתר בתואר רב, וזה פשוט שזה כך.
אתה לא מלמד אותם עוד הרבה דברים-משה ר-

כל דבר בעיתו וכשם שלא תלמד ילד בכיתה א' נושאים שבינו לבינה, כך יש דברים אחרים שלא ראוי שילמדו בגילים האלה

אז מתי אתה מציע ללמד את זה?מוטיבציה
לא חייבים ללמוד את זהלבי ובשרי

אני לא למדתי, אני יודעת ממש בערך מה זה אומר וחצי מזה זה רק ממה שקראתי היום בויקיפדיה

ואני לא חושבת שאי פעם אצטרך ללמוד את זה.

^^^עוגי פלצת
ללמד את זה בשיעורים למחשבת ישראל בתיכון,
אם נמצא עקשנים שבוער להם לפרוש
סוגיה מדעית שבאופן טבעי צריך בגרות
לעמוד על אמיתתה -
נדע שיש כאן לוחמנות ממשית.
בתור מה אתה קובע את זה?מוטיבציה
בתור מי שאוחז שזה לא מתיישבעוגי פלצת
עם האמת התוריית.

המדע עובר מהפכות קופרניקניות ומתחדש.

מה שפעם אם לא קיבלת הפך אותך לבור,
היום אם תקבל יהפוך אותך למיושן.
מי שמאמין באבולוציה כופר בתורה, וזה פשוט.שפאן המקצוען
הרב קוק מספיק רציני בשבילך?מ.א.
הרב קוק טעה בגדול בנושא הזה. צר לי.שפאן המקצוען
מי שמקבל את האבולוציה לא מאמין שהיה אדם שנקרא ׳אדם הראשון׳.
וזו רק סתירה אחת.
האבולוציה היא כפירה מוחלטת ואין שום דרך ליישב אותה עם תורת ישראל.
זו לא הנקודהבית שמאי

השאלה היא מה עומד מאחורי הרצון להפוך את זה לחובה בתוכנית הלימודים.

 

ובגלל שאני חושד שאני יודע מה עומד מאחורי זה, אני מתנגד לזה.

סערה בכוס מים.מוטיבציה
כלי התקשורת מנסים בכוח לעורר סערה ולהפוךמוטיבציה

 

החלטה מינורית לאסון בל-יתואר.

זה אסון לכפות לימודי כפירה בכל בתי הספר.שפאן המקצוען
ואבולוציה פירושה כפירה, לבד מזה שהיא אחד הגורמים לרעיונות הנאציים בפרט ולהתנהגות חייתית ורציחות בכלל.
ראו מה אמר ההיסטוריון פרופ׳ יעקב טלמון,
שלא היה אדם דתי, על תורתו של דרווין ימ״ש:

׳אחד היסודות להסרת ה"לא תרצח" הטבוע במוסר האנושי נעוץ בתורת 'הברירה הטבעית' של דרווין: הדרוויניזם הפיל את אחד המחסומים החזקים ביותר שהגנו על "לא תרצח". ומבחינה זאת, להתפשטותו העצומה ולהשפעתו העמוקה חשיבות של נקודת מפנה בדברי ימי האנושות. באין נשמה, אין גם תבונה ... אין לדבר על מוסר אוניברסלי, נצחי, אובייקטיבי ... בתוך הטבע, 'אדום שיניים וציפורניים מדם', לא ייתכן קדושת החיים ... אין לזהות את הדרוויניזם עם תורת הגזע. אך אין לתאר את הגזענות ללא דרווין. ומדובר לא בקשר עקיף אלא בזיקה ישירה׳.
מראיין: הילד שלי בן שלוש כבר יודע שהוא נוצר מהקוףמרדכי
בס"ד

מעניין...
ובנצי כרגיל נתן הופעה טובה
תוכניות הבוקר רודפות אחריועוגי פלצת
וגם אחרי איתמרמרדכי
בס"ד

וב"ה הם עושים עבודת הסברה מצויינת שלא קיימת בצד שהם מייצגים
דובר רהוטמושיקו

מציל את כבוד היהודים שחובשים כיפה כמותו..

אל תאשים מגזר שלם בגלל השטויות של שר החינוךמרדכי
בס"ד

רוב הגדול של חובשי הכיפות הסרוגות נגד זה כמו שרובם נגד התוכנית עם הקרן ל(ידידות)[התבוללות] ואני מכיר יישובים ששם החליטו לא להכניס את זה, ולא מדובר ביישובים "תורניים קיצוניים".

אז נכון ששר החינוך חובש כיפה סרוגה, אבל יש לו גם חבר למפלגה חובש כיפה שחורה.
והם ממש לא מייצגים את הציבורים שגם חובשים את הכיפות האלה.
99 אחוז מהציבור הדתי לאומי מאמין באבולוציה.שפאן המקצוען
בכל השנים האחרונות, יצא לי לשמוע ולראות אינסוף של דתיים לאומיים הדבקים בלהט בתורת האבולוציה, ואף לא דתי לאומי אחד המתנגד לה.

אז בבקשה, קצת הצמדות לעובדות.
הוידאו לא נפתח משום מה.שפאן המקצוען
הוא למד איך מדברים מול מצלמה! תענוג....משה

הוא מדבר יפההרועה

אבל הטיעון שלו לא מחזיק מים.

דווקא בפעמים הקודמות היה רהוט הרבה יותרעוגי פלצת
היה חסר לי קצת מהישירות הגופשטיינית
הכותרת נבזית, המשפט בפנים נכון.שפאן המקצוען
נאצי כמוך שהוא גם היטלריסט וגם דרווינסט,
אמור להחשיב את תורת הגזע כדבר נעלה במיוחד.
כמובן שלבנצי אין שום בעייה עם גזע מסויים
אלא עם אוייב הבא להשמידנו, והשמאל לדוגמא הוא מאותו גזע שלנו אך שטני פי כמה מהאויב הערבי, ולכן גרוע יותר.
מי שרוצה לצפות בזה דרך היוטיוב >>מרדכי
עד כמה שידוע לי לא ילמדו על מוצא האדם, וגם אם כן -מ.א.

זה לא סותר את האמונה שלנו. 

 

אני לא יודעת מה כן ילמדו, אבל לא אופתע בכלל אם ילמדו דברים שרוב הכותבים כאן בכלל לא היו מזהים כקשורים לאבולוציה, בטח שלא כמאיימים על האמונה. 

למעשה, לפחות בחלק מספרי הלימוד הנפוצים כיום יש התבססות על האבולוציה, אם כי המילה אבולוציה לא מופיעה בפירוש. 

 

אני לא רואה סיבה שהאבולוציה תוביל לכפירה יותר מאשר כל תיאוריה מדעית אחרת. לכאורה יש התפתחות מקרית ולא מכוונת ע"י ה'? מה עם זה שלכאורה גשם יורד כתוצאה מהתאדות של מים שהופכים לעננים וכן הלאה ולא כשכר על שמירת מצוות? 

אפשר ללמוד מדעים במנותק מהאמונה בה', ואפשר להאמין שחוקי הטבע הם הדרך של ה' להנהיג את העולם - ה' מוריד גשם באמצעות מחזור המים של הטבע ומנהיג את היווצרות מיני בעה"ח ע"י אבולוציה. ברור שהיום נוצרים שינויים בבע"ח בדרך של ברירה טבעית. אפשר להתווכח אם כך גם נברא העולם או שבבריאת העולם ה' ברא בנפרד כל מין. הרב קוק מסביר למה אפילו ההנחה שלאדם ולקוף יש אב קדמון משותף (מדעית לא נכון לומר שמוצא האדם מן הקוף) לא סותרת את האמונה היהודית (וק"ו שכל שאר תיאוריית האבולוציה לא סותרת אותה). 

 

בעיניי דווקא הדיון כאן מוכיח למה חשוב ללמוד אבולוציה בבתיה"ס (וכמורה למדעים בחט"ב אני לא חושבת שזה גיל צעיר מדי). יותר מדי אנשים לא יודעים מה זה בדיוק אבולוציה אבל יודעים שזה מאיים על האמונה שלהם. בעיניי, הרבה יותר טוב ללמוד את זה באופן טבעי ופשוט ממורה שמאמין בקב"ה וממילא ילמד מתוך גישה אמונית, מאשר להיתקל בגיל מאוחר יותר באתאיסט שיצעק שהמדע סותר את התורה ולא לדעת מה לענות לו. לא צריך בכלל להתייחס לזה כאל שאלה אמונית. הגישה של "אמאל'ה, אבולוציה סותרת את התורה" היא אינטרס של אתאיסטים שרוצים לגרום לאנשים לחשוב שאמונה ומדע סותרים אחד את השני. מי שהולך בעקבות הרב קוק ילמד בצורה כזו שלא תיצור שאלות אמוניות מלכתחילה. 

אבולוציה היא כפירה, ומי שמקבל אותה כופר בתורה.שפאן המקצוען
עבר עריכה על ידי שפאן המקצוען בתאריך ז' בסיון תשע"ד 22:30
בתורה יש בורא, יש אדם הראשון ואין אב קדמון משותף לנו ולקופים. לומר אחרת זו כפירה.
מה קורה שם בדרגים הגבוהים??~א.ל

או שמא...

 

 

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולדאחרונה

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך