לכבודה של תורה!פוגי

אני בטוח ומשוכנע שרבי הרב לבנון, ממש אינו זקוק לתמיכתי בו... ממש לא.

אך אני כתלמיד מרגיש חובה, לעמוד ולמחות כנגד כל אותם זבי חוטם (מחילה, אך זו האמת)

אשר לא מילאו כרסם ומתיימרים להבין יותר מכבוד הרב, מה נכון היה לומר ומה לא.

 

רבנים אינם אמורים לפחד להביע את דעתם ובגאון. גם אם יעוררו עליהם זעמם של אי

אלו שוטים קלי דעת.

 

אם אכן אמר הרב את הדברים אשר פורסמו שנאמרו בשמו,

וודאי הוא כי חשב היטב לפני שאמרם. אין דברים אלו "פליטת פה" בעלמא

אלא מתוך ליבון ושיקול.

 

השמרו לכם מלצאת ולהלעיז כנגד ת"ח והוו זהירים בגחלתן שנשיכתם נשיכת שועל,

ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף. וד"ל.

לכבודה של תורה תצרף את זה לשרשורים הרלוונטיםשוברת גלים

או שנקרא לפורום "פורום מן המדבר והלבנון"

יאללה

מסכימה מוטיבציה

תודה שכתבת.

את לא יודעת שרב שווה התייחסות כל עוד הוא לא עוברברוך מאמסטרדם

את הקו האדום??

 

ומה הקו האדום? - לומר שערבי הוא בנאדם.

 

ברגע שרב אמר שערבי בן אדם - הרב לא רב.

 

ככה זה אצל פאשיסטים לאומנים מחבלים. זה החינוך. (רק עכשיו אני יורד לסוף דעתם של החרדים על המוח של הימין הדתי ההזוי. והיחס שלהם ל"דעת תורה").

צודק. צריך לומר בצורה מכובדתחליל הרועים

שכבוד הרב, שאני מאד מעריך אותו - טועה הפעם.

 

לא יודע אם הלכתית. אבל ציבורית אין ספק שהאמירה לא מילאה את יעדה אלא להפך

רבך, אם אכן אמר כך, איבד אצלי כל משמעות.אוריה,
ואני אשמח להיווכח בהמשך שזו טעות.
אני בטוח שלרב זה באמת חבל..פוגי

איבד אצלך כל משמעות.

נו באמת....

וודאי... כי רב נמדד לפי גדלותו בלאומניות פאשיסטית.ברוך מאמסטרדם

מה לא??

 

 

סתם שאני אבין - אתה בעד מוות למחבלים ערבים אבל לא למחבלים יהודים?. (כלומר - זה הגינות בעינייך?).

טרולפוגי
אתה הבנת מה אמרתי?? אני מצדיק אותך...ברוך מאמסטרדם

אני מדבר על ההזוי ההוא שאומר שרב איבד אצלו כל משמעות כי הוא לא מספיק ימני בשבילו.

 

אני מצפה להתנצלות.

נשמה שלנו יאללה שמונים אחוז מאתנו לאומנים פאשיסטיםשוברת גלים

חאלאס לחפש ולרדת לנו לחיים, לך תתקשר לקו החם ותאחל להם לילה טוב בפעם המאה תמסור את הדיווח שלך לשעה האחרונה ותקבל צל"ש

ילד טוב קושקוש, ילד טוב

אציל נפש 

 

יחלקו לך מחר סוכריה טופי בטעם תות 

טוב חמודי?

 

יופי יופי ילד טוב

שוברת - גם אם ונגיד והוא לא בוגר - היחס שלךותן טל

גם לא בדיוק מתאים, לא בוגר, ולא שייך. עד עכשיו התעלמתי, קיוויתי שזה ייפסק - אבל בחייאת, גם אם את חושבת שהוא לא בוגר - אל תרדי לרמה שלו, תזכרי שהתעלמות עוזרת לזה להיפסק יותר מהר מיחס - גם אם יחס כמו לילד קטן. זה די מגחיך אותך התנהגות כזאת - מה גם שבהתנהגות הזאת את מצהירה מראש: " שום דבר ממה שאתה אומר לא רציני כי אתה תינוק" - דבר שלחלוטין לא נכון...את יכולה לא להתייחס כמו שרבים עושים - אבל להתייחס ככה, זה גם לא עוזר, וגם לא מוציא אותך בוגרת יותר ממנו.

 

לילה טוב

אני גאה להיות לא בוגרת.שוברת גלים

זה בסדר, זו אני.

 

ולא אתה ולא הודעות כאלו (במיוחד לא הודעות כאלו..) יגרמו לי לשנות ולו במקצת מההתנהלות שלי.

 

לא בא לי להתעלם, כמו שחופש הביטוי מגיע לו כך גם הוא מגיע לי, ולא מתאים לך- אתה יותר ממוזמן להתעלם גם מההודעות הלא בוגרות שלי.

 

ואגב אתה רואה זווית אחת בלבד מעל גבי הפורום. 

 

(ולכל יפה הנפש שמנסים להחזיר אותי בתשובה - אל תנסו אפילו, תתכנסו בעצמכם ותשפטו את עצמכם לפני שאתפ ממהרים לבקר אותי ולבקר ולבקר (כאן, ובאישי..) נדמה שזה עושה לכן טוב, אז לא על חשבוני חברים.

זה פוגע ולא שייך ואין לכם הזכות.

 

 

תודה לך ואחלה חיים.

 

אוקיי. אחלה חיים ותן טל
רק מסיב תשומת לב האנשים שההודעה שמעלי נערכה קלותותן טל

כבר אחרי שהגבתי - תוך כדי, כי אחרי ממש אי אפשר, אבל אני כבר הגבתי ורק אז ראיתי עוד עריכות שונות...

 

לשוברת - לא ניסיתי להחזיר אותך בתשובה, רק לתת לך עצה שלדעתי היא נבונה. ועם כל הכבוד - אם את נותנת עצות לאנשים כמו ברוך, את לא יכולה מהצד השני לדרוש שאנשים לא יעזו לתת לך עצות אם את דורשת מאחרים שיתכנסו בעצם וישפטו את עצמם ושאין להם זכות לשפוט אחרים - גם את אל תעשי את זה

 

את לא חייבת לקבל את דבריי, אני רק אמרתי אותם, הנחתי אותם כאן וזהו. לא ניסיתי לחנך, רק הצגתי לך את זה איך אני רואה עם המלצה ישית שאת כמובן לא מחוייבת אליה בגרוש.

ציינתי זאת למטה שערכתישוברת גלים

תודה על העצות הנבונות שלך, ואת העניין שלי מול ברוך תשאיר לי.  (איזה נחמד זה היה אם היית *מברר* באישי לפני מה המניע שלי להגיב לו כך..)

אבל זה בסדר,

תודה על ההמלצות ההארות ההערות שפקחת את עיני והובלת אותי מין החושך אל האור, תודה תודה.

(מצטערת על הציניות, יש סיבה.. ואני יודעת שאני יכולה להתעלות מעל עצמי כרגע ולמחוק את הציניות אבל מעדיפה להשאיר  - רק כדי שתבין שזה פוגע ולא שייך. )

 

 

זה לא משנה מהעיקרון.ותן טל

אם את הניין שלך מול ברוך את ממליצה לי להשאיר לך - אז אני ממליץ לך את העניין שלי מולך בהודעה שכתבתי לי, להשאיר לי - וזה פוגע מה שכתבת אחרי זה...אותה גברת בשינוי אדרת, ובמילים אחרות - סוג של ביצה ותרנגולת שדי מגוכך לנסות לגלות מה נכון ומה לא נכון, כי את לא יכולה לרקוד על כל החתונות...

 

אני לא מתיימר להוביל אף אחד כמובן, וברור לי שיש כאן מין הציניות, אבל זה בסדר. כאמור - זכותך לקחת את דבריי איך שאת רוצה, כמו שאני לקחתי את דברייך איך שאני רוצה ואף הגבתי עליהם.

 

כשאת כותבת משהו בפורום ציבורי - את אמורה להיות מוכנה לקח שיגיבו עליהם - ועל אחת כמה וכמה אם את כותבת דברים אישיים שלכאורה "פוגעניים" כאלו, על גבי הפורום - זה קצת מצחיק שאחרי זה את נדהמת שאחרים גם כותבים לך על זה משהו...

אז הנה, אתה אמרת- לקחת בחשבון שיגיבו לך..נועם ה
אז מבחינתי לכתוב הערב כזאת מיותרת! על גבי הפורום, זו רשעות! גם אם זה בשוגג ואתה לא מבין את זה.

ברוך הוא לא שה תמים, וגם אם לא פגע בה אישית *לכאורה* הקשקושים שלו פוגעים בה מאוד! וטבעי שהיא תצא עליו.
אבל מה היא עשתה לך לעזאזל שאתה מלבין את פניה בפורום?!
לא בטוחה שהיא באמת מתרגשת ממך, אבל זה מעשה מגונה בעיני.
ואני מקווה מאוד שלא יצא לי יוצא לי ויצא לי לעשות את זה למי שלא מגיע לו יחס כזה ממני.
טוב, אני יכול לרדת לרמה הזאת ולטעון שהתגובה שלךותן טל

אליי היא רשעות ופגיעה אישית בי ו"קשקושים" וכו' וכו'. אני יכול. אבל האם יש בזה צורך? לא נראה לי.

 

לדעתי זה לא מיותר, לדעתי כמו שהיא כתבה שחור על גבי פורום הערה כזאת למישהו אחר, זה בסדר לכתוב גם לה, בעדינות, הערת נגד, גם אם זה לא מברוך עצמו - וזה טבעי מבחינתי להגיב על  זה. וזה לא משנה מה טבעי מבחינתה לצאת עליו או לא לצאת עליו - אם מבחינתי זה טבעי להעיר לה על מה שהיא אמרה, אז זה ניצב באותה מדריגה כמו כשהיא בחרה כתוב ככה בפורום...

 

(מה גם, שבהערת סוגריים אגיב משהו שבטח לא פופולארי כאן - לא כל דבר שטרול כותב, אוטומטית הוא קישקוש ודבר הזוי ומגעיל. ייתכן שלא צריך להגיב כדי לעזור למגמה הזאת להיחלש - אבל מבחינת תוכן הדברים עצמם זה יהירות להחליט שבגלל ש-יש הקוראים לו טרול, או אפילו נגיד שהוא טרול מוכח - שבגלל זה,  כל מילה שיוצאת מפיו היא טימטום וקישקוש מוחלט. זה לא נכון. יש חלקים בדבריו שאני אישית מסכים איתם ואני מאמין שעוד כאן בפורום ובכלל בעולם מסכימים איתם - אנשים שהם לא טרולים - ואולי לא טורחים לכתוב את זה בפורום, אבל זה לא אומר שזה אוטמטית קישקושים).

יצאתי להגנתה. אחי שהערת הערה מיותרת על גבי הפורוםנועם ה
אם עוד לא הבנת- לא נורא.

לילה טוב.
כבר הסברתי לך ואסביר שוב - מבחינתי זאת הערה לאותן טל

מיותרת.

 

(גם אני הרי יכולתי עכשיו עקרונית להגיד: הגבתי לה אחרי שהעירה הערה מיותרת על גבי הפורום. מי הוא זה שמחליט מה הוא דבר מיותר ומה לא? לא נראה לי שהבלעדיות נתונה בנושא הזה לך ולשוברת..)

מיותרת על גבי הפורום.נועם ה
נגיד שהיא לא בוגרת, כ"כ דחוף להעיר לה על זה כאן?????
מה היא אמרה? משהו נגדך? משהו נגד התורה? נגד חכמים?
מה הטעם להעיר על זה כאן?! (לא מצפה לתשובה, ולא להבנה).

מה שהיא העירה- קטן על מה שמגיע לו. ואם אתה לא מבין את זה- חבל.

לילה טוב.
* לכם *נערךשוברת גלים
הייתי מעריכה את זה יותר אם היית שולח לה את זהנועם ה
באישי.
הערה כזאת- לא קריטי לכתוב על גבי הפורום.

בלי להביע עמדה בקשר להערה בכלל.
זה בסדר, הוא עשה לי את הלילה, והעיקרשוברת גלים

שהוא מרגיש מסופק עכשיו.

 

 

לילה טוב (בקשר ל"מסופק" - לא שייך לעניין)ותן טל
מעניין, כמות הסמיילים המחוייכים תעיד..שוברת גלים

לילה טוב גם לך.

סמיילים זה רק כי אני חובב סמייליםותן טל

"מסופק" - זה מילה שלא שייכת לעניין. אין לי פה עניין של "סיפוק". לא באתי במטרה לדפוק אותך, או לרקוד לך על הדם, כמו שכנראה יש כאן כמה שחושבים. 

אולי די כבר?! (מופנה לשניכם ולא רק אליך)שיר ידידת

אתם רואים למה צריך להתעלם מטרולים כדוגמת "ברוך"?! (נו טוב זו לא הסיבה היחידה כמובן)

 

אל תתיחסי.נועם ה
וותן טל, זה שאתה מוסיף סמיילים זה לא מוריד מהעוקץ.

אתה רוצה למחות על כבוד תלמיד חכם או לבוא להגנת מישהו וכדו'?- לגיטימי לעשות את זה על גבי הפורום.
להעיר סתם הערה על בגרות- מה הקטע לעזאזל להעיר כאן?
סליחה???את זה כתבת גם על מה שהיא כתבה על ברוך?ותן טל

אני מריח כאן ריח קל של צביעות, נראה לי...

 

אם היא מעירה למישהו אחר על בגרות - ואז אני מעיר לה על בגרות, ואת סוג של "מעירה", או "מתנפלת" עלי על זה שאני מעיר לה על זה שהיא העירה למישהו ככה - אבל לה לא אומרת כלום - זה לבד אומר דרשני.

 

סלחי לי, זה מסוג ההתנהגויות החד צדדיות שמוכיחות לי שצדקתי בדבריי.

כאשר מדובר במשהו פומבי פעם אחרי פעםותן טל

אז בעדינות הנדרשת ולא בהתלהמות חסרת גבולות, לדעתי האישית, זה בסדר גם על גבי הפורום, וגם בשביל להעביר מסר לעוד אחרים כאלו... זה פורום ציבורי - מי שמפרסם דברים כאלו בפומבי שכולם יראו, צריך לצפות שגם יגיבו לו עליהם, אולי גם דברים מעט פחות נעימים לאוזן. היא לא חייבת לקבל מילה מדבריי, כמו שכתבתי לה שוב - אני רק הנחתי את איך שאני רואה, כאן, ואת הצעתי - וזהו. מכאן והלאה, זה פומבי וכל אחד ייקח את זה לאן שבא לו.

 

(אגב, הודעה כמו שכתבת לי, נגיד, לא כתבת לשוברת על מה שכתבה לברוך...סתם מסיב תשומת ליבך לכך )

כי ברוך הוא חתיכת בוגד. ואני לא אצא להגנתו.נועם ה
וכדאי מאוד שתדע לכוון את החץ לאיזור הנכון.
אז אם את סלקטיבית, אל תדרשי מאחרים להיות מה שאת.ותן טל

ועם כל הכבוד, את לא תחליטי בשבילי מי אני צריך להגדיר כבוגד, מי כקטנוני ומי כ"אל תגיב להודעות שלה ואל תפגע בה". 

 

אם את מחליטה כמישהי בוגרת החלטות של עצמך לגבי מה שאת כותבת - כזה גם אני, ואת עומדת מאחורי מה שאת כותבת, וכזה גם אני. 

 

את החץ, תני לי להחליט לאן אני רוצה לכוון אותו ומה לעשות בו בכלל, תודה.

 

(אגב, זה גם אפילו בכלל לא קשור לתוכן הדברים של ברוך עצמו, אלא דווקא למה שמישהי שהיא לא ברוך, כתבה לאותו ברוך. כלומר עצם העניין שדנתי בו לא היה ברוך, אלא תגובה אליו.

 

כל טוב ולילה טוב.

עניתי לך למה לא עשיתי את זה לטובת ברוך, יקירי.נועם ה
ואם הייתי בטוחה שהיא לא שמה עליך, לא הייתי מוחה על זה.
בסדר. הבנתי את זה. ועניתי לך.ותן טל

שזה אבסורד שתדרשי מאחרים להיות כמוך בזה. מישהו מעיר למישהו אחד בצורה כזאת וכזאת, אז אם מישהו אחר מעיר למעיר הראשון - זה הגיוני וסביר, גם אם צד ג' חושב שרק לזה שהעירו לו ראשון מותר להעיר, ולזה שהעיר ראשון - חלילה אסור להעיר לה ואל תלמד אותה וכו' וכו'.

 

זה הכל.

 

והבנתי כבר שאתן כנראה לא אוהבת סמיילים אז אני מתאפק לא לשים פה כאלה, למרות שסמיילים אצלי זה כמעט אוטומטי בלי קשר ל"סיפוק".

ההבדל בינך לבינה-נועם ה
הוא פגע בה אישית וכללית- היא החזירה לו או מחתה.
היא לא פגעה בך אישית- אתה תקפת אותה קבל עם ועדה. וזאת רשעות.

ולהוסיף סמיילים- זה נחמד.
לא כששופכים דם של מישהי שלא עשתה לך דבר.
סתם מבחינה טכנית שימי לב ששום תגובה שלוותן טל

לא משורשרת אליה ולא מתייחסת אליה, אלא למגיבים לה...

 

אני לא תקפתי אותה - אני הערתי לה הערה מסויימת, ספציפית ביותר שנראית בעיניי לאור מה שכתוב כאן, בנעימות ובלי רצון חלילה "לשפוך דם". את מעצימה ומנפחת דברים הרבה מעבר לגודלם הטבעי, וזאת אכן בעייה. בפורום ציבורי הגיוני וטבעי שאנשים יגיבו לאחרים גם אם התגובה של האחרים לא הייתה "עלייהם". ראיתי משהו שלדעתי דורש תגובה מסויימת, והגבתי. 

 

אבל כאמור - גם במובן הטכני, הוא בכלל לא פגע בה בגלל שמה שהגיב לא היה אליה ישירות אלא למגיבים שלה, והתייחס לדבריהם...

כשגולית הכפיש את שמו של ה'נועם ה
הוא לא שרשר את זה לדוד, אבל דוד נפגע.
התורה לא שייכת לאף רב. אסור לזלזל ברבנים. אבל צריךחסדי הים
לחלוק ולמחות כנגד דעותיהם בחריפות, אם נראה בעיננו ע"פ התורה שזה לא נכון.
ומי כבודו שמתיימרפוגי

להבין יותר מאב בית דין בישראל מהי דעת תורה?

לא התימרתי להבין יותר. הבעתי את דעתי המנומקתחסדי הים
לפני כן, מי שירצה יקבל ומי שלא לא.

הרי אפשר להתחיל ויכוח של כמות ומשקל רבנים מפה וכמות ומשקל רבנים מפה. מויכוח כזה לא מגיעים לשום בירור.

צריך לנמק בהשכל ודעת, ומי שיקבל יקבל.
חס וחלילה!shirsh
לא מזלזל בתורתו!! אני אפס גמור לעומתו.. אבל אני פשוט מצדד ברבנים אחרים שחולקים עליו בתכלית!! גם באדמו"ר מסאטמר חס וחלילה אני לא מזלזל.. כנל מצדד ברבנים אחרים. ובמחילה.. איפה היית כשזלזלו באדמו"ר מסאטמר?
הרב אומר את אמירתה של התורה...שלהבתחיה

בעזהי"ת

 

רב ישיבה, ישוב, ועל אחת כמה וכמה רב האוחז בתפקיד רב השומרון כולו, וודאי בקיא במשפט התורה.

הרב אומר את אמירתה של התורה.

 

אפשר להגיד שהתורה אינה נוהגת משפט צדק??? אכזרית?

 

התורה לעיתים נתפסת בעינינו (בעיניים שלנו, הקטנות) כאכזרית. 4 מיתות בי"ד הן גם אכזריות, ועשו אותן.

לפי דין תורה אין רחמים על אדם שפעל במודע, ועשה דברים שהם מנוגדים לדעת תורה.

 

הקב"ה הוא כולו חסד ורחמים, והוא זה שנתן את התורה וכתבה. מישהו רוצה לערער על זה???

מה שהם עשו לא מנוגד לתורה, להפך.בת-אל-חי

דוד המלך עשה שואה לבני עמון.

 

הבעיה ברבנים, זה שהם מדברים עם השב"כ ואי אפשר לסמוך על מה שיוצא מהפה שלהם שזה דבר תורה

ולא דבר שב"כ.

את טועה ומטעה.אלעד

דוד המלך לא היה יוצא למלחמה לפי שהיה מקבל אישור מהסנהדרין ומהאורים ותומים.

אנא אל תערבי בדיון הלכתי דעות שאינן מבוססות אלא על נטיית ליבך.

יהודה המכבי לא הומלך ולא נמשח למלך-משה ר-
ול שאל לא באורים ולא בתומים ואעפ״כ במלחמות הרבים באזור הוא כבש ושרף ערים שלמות של אוייב..
הוא נדון כמלך. כמנהיג. איך אתה בכלל יכול להשוות??אלעד

איך אתה יכול להשוות אותו, או את פנחס, או את בר כוכבא

לנערים ששרפו אדם חי?

מי היה מתיר להם לעשות מעשה כזה?

דוד ויהודה המכבי עשו את מעשיהם כשעודחסדי הים
לא הוגדרו כמלכים, אלא עם אנשיהם המעטים כמלחמה. דוד עשה את מעשיו כשהיה שלטון מסודר של שאול בישראל.
"וַיַּעַל דָּוִד וַאֲנָשָׁיו וַיִּפְשְׁטוּ אֶל הַגְּשׁוּרִי והגרזי [וְהַגִּזְרִי] וְהָעֲמָלֵקִי כִּי הֵנָּה יֹשְׁבוֹת הָאָרֶץ אֲשֶׁר מֵעוֹלָם בּוֹאֲךָ שׁוּרָה וְעַד אֶרֶץ מִצְרָיִם. וְהִכָּה דָוִד אֶת הָאָרֶץ וְלֹא יְחַיֶּה אִישׁ וְאִשָּׁה".

אז תגידו לי מה ההבדל?
הוא כבר נמשך למלך, ושימש כרמטכ"ל בדימ. של צבא שאולאלעד

אתה באמת מצליח להשוות בין 6 קטינים לדוד המלך וגיבוריו?

דרושה מידה רבה של טיוח האמת והתעלמות מהמציאות כדי לנסות לקשר בין המקרים.

אבל המלחמה הזאת הוא לא עשה באישור השלטון,חסדי הים
ומשיחתו למלך לא השפיע עד שישראל קבלו אותו עליהם, כדברי אביגיל לדוד, ולא התיחסת ליהודה.

הקיצור אצל דוד ו יהודה וגם אצל האנשים שחושבים בהם זה היה פעולה של אנשים פרטיים, בלי אישור השלטון, לא רואה הבדל.
אז אתה בבעיה. מצטער.אלעד

אם אינך יכול להבחין בהבדל בין יציאת אדם בעל שררה ומעמד מנהיגותי למלחמות מצווה בשבעת העמים+עמלק בכפוף לשאלות באורים ותומים לבין הצתת ערבי אקראי כביטוי לנקמה לא אוכל להתדיין איתך.

ואם אני לא טועהshirsh

יהודה המכבי קיבל את ברכתו של רבי עקיבא.. שלא יובן לא נכון. אני לא חושב שהם עשו בסדר.. אני מאמין שהמדינה אם תעשה משהו דומה תהיה בסדר גמור. אבל מפה ועד.. מבולבל

בדיוק. הפער עצום.אלעד
רבי עקיבא חי מאות שנים אחרי יהודה המכבי.חסדי הים
לא דברתי על בר-כוכבא שאכן משם אין ראיה, כי הוא הנהיג את העם. אבל מדוד ויהודה המכבי יש.

אם אתם לא יכולים להסביר לי, אשאר בדעתי. כל טוב!
טעות שליshirsh

אבל ניראלי שהסיפור עם יהודה המכבי שונה לגמרי כי לא מדובר במלכות יהודית אלה מצב שנשלטנו בידי היוונים שרצו לעקור כל סממן יהודי והרגו בכמויות.. המצב שונה בתכלית כשיש לנו מדינה יהודית צבא מסודר וכו..

לכן הבאתי גם מדוד המלך.חסדי הים
אז צ"עshirsh

אבל בכל מקרה.. יש לזה נפקא מינא הלכתית?

אני טועה מטעה?בת-אל-חי

לגבי הסנהדרין, שואלים אותם רק במלחמת הרשות.

מעבר לזה, דוד שאל את האורים והתומים מה לעשות ואיך לעשות, הוא אף פעם לא שאל "אם להלחם?" אלא "איך כדאי להלחם?"

 

מעבר לזה, במלחמת בני עמון לא כתוב שהוא שאל באורים.

את כאילו מנסה להשמע חכמה??אלעד

1. נכון, כי לגבי מלחמת מצווה ישנו ציווי מפורש מהתורה. לא נתקלתי בציווי מפורש להרוג כל ערבי פרטי בארץ ישראל, ואם תמצאי כזה מין פסק תצטרכי להסביר מדוע אנו לא נוהגים כך.

2. לגבי שאלתו של דוד באורים ותומים- היו פעמים שה' הורה לו לא להלחם, כך ששאלתו כיצד להלחם היתה בעצם כפופה לאפשרות שכלל לא יותר לא לצאת לקרב.

3. לא בכל מלחמה נכתב בפירוש שהוא שאל, אך חז"ל מסבירים לנו שזה היה נוהגו הקבוע, וכך הביאו גם הרמב"ם, הרמב"ן ואחרים.

1. בברמב"ם הלכות מלכים פרק ה' כתוב:בת-אל-חי

"ואיזו היא מלחמת מצוה--זו מלחמת שבעה עממים, ומלחמת עמלק, ועזרת ישראל מצר שבא עליהם." (רמבם הלכות מלכים פרק ה' הלכה א'.)

 

בפרק ו' כתוב ו  במה דברים אמורים, במלחמת הרשות, שהיא עם שאר האומות.  אבל שבעה עממין ועמלק שלא השלימו, אין מניחין מהם נשמה:  שנאמר "כן תעשה לכל הערים . . . רק, מערי העמים . . . לא תחייה, כל נשמה" (דברים כ,טו-טז), וכן הוא אומר בעמלק "תמחה את זכר עמלק" (דברים כה,יט).

 

נכון, "עזרת ישראל מיד צר" לא מוזכר כאן אבל,

א. "כתוב במלחמת , שהיא עם שאר אומות העולם" כלומר, יכולה להיות מלחמת הרשות עם שבעה עממים (לדוג' אם עזבו את הארץ והמלך רוצה להרחיב גבול ישראל) וגם בה מצווה לא להחיות כל נשמה. ואפשר ללמוד כאן שגם מלחמת מצווה.

 

ב. בגלל שלא מוזכר כאן עזרת ישראל מיד צר, אפשר להסתכל בתנ"ך מה עשו אבותינו במלחמת מצווה ומה היו צריכים לעשות:

 

כשלא עשו זאת, זה היה להם לרועץ. כמו שכתוב על חזקיהו המלך "הוא הכה את פלשתים עד עזה ואת גבוליה ממגדל נוצרים עד עיר מבצר" (מלכים ב' י"ח) ובאמת מאז לא שמענו על פלשתים.

 

כך מצינו שאלישע ניבא ליהואש מלך ישראל שכך היה צריך לעשות לו היה מכה חמש או שש פעמים.

 

"ויקצוף עליו איש האלוהים ויאמר להכות חמש או שש פעמים אז הכית את ארם עד כלה

ועתה שלוש פעמים תכה את ארם" (מלכים ב' י"ג י"ט)

 

וכן עשה דוד המלך לבני עמון. "ואת העם אשר בה הוציא וישם במגירה ובחריצי הברזל ובמגזרת הברזל והעביר אותם במלבן וכן יעשה לכל ערי בני עמון וישב דוד וכל העם ירושלם" (שמואל ב י"ב ל"א.)

 

לגבי האורים והתומים, יכולה להיות הוראת שעה שלא להלחם, אבל כשה' לא אומר זאת, הציווי הוא להלחם.

הכל השערות.אלעד

מחילה, אשיב לך כאשר תמצאי הנחות מבוססות ולא פרשנויות, מעניינות ככל שיהיו.

אדרבא, שהרבנים יביאו תשובות מניחות את הדעת יותר.בת-אל-חי

שיותר מתחברות עם הכתבים.

בינתיים הרבנים לא הביאו ולו מקור אחד פעוט למה זה אסור.

 

ובכלל ערבים בגילו כבר זורקים אבנים על יהודים, אז למה שלא ייכנס להגדרה של "זכורה" שהורגים במלחמת הרשות?

נשמע שאפילו את הכתבה שהביאה את דברי הרב לא קראתאלעד
קראתי.בת-אל-חי

איפה יש שם מקור?

את ממש התבלבלת..ד.

ה"מקורות" שהבאת אין להם ולא כלום עם הנושא הנידון.

 

אי אפשר "להמציא סברות" על מלחמת מצוה ומלחמת רשות..

 

ולא פוסקים הלכה מהתנ"ך..

 

ובכלל, מדובר שם על מנהיגי ישראל, ולא כל אחד באופן פרטי.

 

ויש עוד המון נתונים הלכתיים שלא כאן מקומם.

 

מן הסתם, כוונתך טובה לנסות לדלות מההלכה.

 

אבל הלכה זה מקצוע רחב. לא כך פוסקים. בוודאי לא בעניינים של כלל ישראל, שכל בחורה תכתוב "סברות" את מי הורגים ואת מי לא.  זה לא הולך כך. אלו דברים שגדולי-גדולים מתעסקים בהם.

 

 

וסוף דברייך - הם-הם הראיה. כתבת: "בינתיים הרבנים לא הביאו מקור אחד פעוט למה זה אסור". וכי למדת את כל ספרי "הרבנים"?... אלו נושאים הלכתיים רחבים. "רבנים" אינם כתבים בטוקבקים.

 

זה כמו לומר, להבדיל: בינתיים איינשטיין לא הביא שום ראיה שתורת היחסות נכונה; כי מישהו כתב נגד זה באיזה עיתון והוא לא ענה..

 

אם את רוצה לשאול רב, תלכי ותשאלי, תתכונני לשבת על זה כמה זמן, ללמוד את הנושא, לשמוע על דרכי פסיקה.  

 

צריך להיזהר. נושאים עם משמעות לכל עם ישראל, לא כל  אחד "זורק סברות".

 

[ולגבי נערים ערבים שזורקים אבנים בגילה - נו, ברור שצריך לתת להם באבי-אביהם. זה סתם להיות נורמלי]

ודאי שיש להם קשר.בת-אל-חי

במלחמת מצווה אנחנו לא מחיים נשמה.

 

דווקא על מלחמת שבעת עממים כתוב "מצות עשה להחרים שבעה עממין, שנאמר "החרם תחרימם" (דברים כ,יז); וכל שבא לידו אחד מהן, ולא הרגו--הרי זה עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תחייה, כל נשמה".

 

 

משמע שהמצווה חלה גם על היחיד.

מה הקשר..ד.

שבעת עממים זה משהו אחר.

 

וכבר כתבתי: לא פוסקים בכלל הלכה בצורה כזו, של וחומר לא בדיני נפשות ובעניינים שנוגעים לכלל ישראל. ממש עולם הפוך. גם בבשר וחלב את מעיפה מבט ברמב"ם ו"פוסקת"?...

 

זו תמימות. אבל מסוכנת.

קודם כל את העבודה לא אני עשיתי אלא בעלי.בת-אל-חי

ואני מעדיפה לסמוך על בעלי שהוא לומד תורה מגיל 0 ולא מדבר עם השב"כ, מאשר לסמוך על הרבנים שכולם מדברים עם השב"כ והפסקים שלהם מושפעים ממנו.

 

מעבר לזה, כשרב מביא פסיקה כל כך מעוררת מחלוקת, כדאי שלפחות יביא כמה מקורות לגבות אותה.

בלי זה, זה לא רציני.

לא בסדרד.

מה שכתבת.

 

אמנם מאד משמח שבעלך לומד תורה מגיל 0, וגם מאד משמח שאת סמכת עליו,

 

אבל להגיד ש"כל הרבנים מדברים עם השב"כ והפסקים שלהם מושפעים ממנו" - זה היה יכול להיות ביזיון ת"ח חמור, אם לא שזה כ"כ מגוחך..

 

ו"פסיקה" שאסר סתם להרוג נער ערבי, זה לא פסיקה "מעוררת מחלוקת" אצל אף ת"ח רציני, אפילו לא "גדול", וגם לא אצל אף אדם עם טיפה מוסר אנושי נורמלי.

 

ומי שאומר כך - אינו צריך "להביא מקורות לגבות את זה".. אלו דברים פשוטים.  מי שמאד מעונין - יפנה לרב לשאול.

 

 

 

מוסר אנושי זה דבר משתנה.בת-אל-חי

לפני 2000 שנה לדוג', הרצח הזה היה נחשב לתגובה מתבקשת. לכן הטענה על ה"מוסר האנושי" שגויה.

 

לך זה פשוט, לא לכולם.

לא...ד.

הרב קוק כותב באורות התורה שאם אנחנו חושבים שנמצא את אור התורה בתורה הקרועה מהמוסר הטבעי וכו' - על זה נאמר: עם נבל ולא חכם.

 

"מוסר אנושי" - זה לא סטאטיסטיקה מה היו עושים הגויים. זה הנורמליות הפנימית שאמורה להיות לאדם. כמו שהרמבם כותב שיש מצוות שגם הטבע האנושי מבינם - ויש מעבר לכך.  לא תרצח - זו דוגמה למצוה מובנת בטבע הבסיסי האנושי, גם אם יש הרבה פראים בעולם.

 

ומי שחושב ש"לא לכולם" פשוט שלרצוח סתם נער ערבי, ועוד באכזריות כזו, זה נורא - אז הוא באמת בבעיה. זה איבוד של דברים ממש בסיסיים בנפש.

 

מה גם שאיננו חיים כעת בזמן של "מלחמת חמולות". וברור לכל שפעולות כאלה רק גורמות להחלשת אופציה של פעולת המדינה נגדם, וגם מסיחות את דעת הקהל לזה וגורמות בעצם לראות פחות בחומרה כביכול אצל אנשים מסויימים, את רצחנות הערבים, כי כביכול "גם אצלנו", חלילה - אז ממילא חזרה החומרה של רצחנות כזו בכל תוקף. מצד המוסר הבסיסי הנורמלי.

 

ואנחנו לא חיים "לפני 2000 שנה". ויש גם "מוסר אנושי" שמתפתח באופן מיוחד אצל אדם מישראל. 

לגבי אויבים לפעמים אין מוסר, לפעמיםחסדי הים
צריך להזיקם ולהשפילם. אני מניח שגם לא הכי מוסרי בעיניך לקצץ בהונות ידיים ורגליים, או לשים רגליים על פני אויבים לפני שהורגים אותם, ועוד דברים שכתובים בתנ"ך שעשו לאויבים.
נכון.ד.אחרונה
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך י' בתמוז תשע"ד 01:01

וגם אני חושב שצריך "להזיקם ולהשפילם". כממלחמה לאומית, ע"י הצבא. לא "רצח פרטי" של איזה נער ערבי שחוטפים מביתו.

 

וכמובן, בכל תקופה האופן של המלחמה הזו, משתנה לפי מה שבאותו זמן מרתיע.  הרב מסביר את ההתנהגות הזו אז, על רקע זה.

רק ש...shirsh

זה לא הדין ע"פ התורה.. מעבר לזה שאין דיני נפשות בדור, ושהורג גוי לא חייב מיתה, ובוודאי שרב אחד לא יכול לפסוק אלה צריך בית דין אם לא סנהדרין וגם אז חייב לשמוע את כל הצדדים ולהיות בקיא במה שקרא ולנסות ללמד עליו זכות בכל דרך אפשרית שהרי בית דין שמוציאה להורג פעם ב70 שנה נקראת קטלנית.. בקיצור דין תורה כניראה זה לא

ואילו אתה בטח מבין בדיני תורהפוגי

לפני ולפנים....

גזור שתיקה על עצמך.

ואל תתערב בין ההרים

 

ברי לי לחלוטין שהרב מבין ״קצת״ יותר ממך

בדיני תורה והלכותיה.

 

לבוא ולטעון - זה לא תורה, זו ממש עזות פנים!

סליחהshirsh

אבל אני כולה מצדד בפסקי הלכה של רבנים אחרים.. לא מכניס ראשי בין הרים וכמובן מכבד את הרב לבנון מאוד.

מובן לי גם שהוא לא יכול לחלוק על תנאים ואמוראים.. על הרמבם והשו"ע..בקיצור.. לא כל מי שפוסק שלא ע"פ הרב שלך צריך לגזור על עצמו שתיקה..במקרה הזה היית משבית את הפורום

 

אני מוחה רק כנגד דבר אחד.פוגי

החוצפה שלך לבוא ולטעון עפ״י ידיעותיך המלומדות

שזו לא דעת תורה.

 

רק לידיעתך הרב שלום כהן ״מנהיגה הרוחני״ של ש״ס

קבע היום שיש לנערים דין רודף.

הוא גם קבע שאת עמלק-משה ר-
אני גבר,פוגי

ב. אני יודע.

רק רציתי להביא דוגמא שדעת הרב לבנון איננה דעת יחיד...

אייshirsh

לא אמרתי בשום מקום שזו לא דעת תורה. אל תכניס לי מילים לפה.

ולגבי הרב שלום כהן.. קודם כל דין רודף עדיין לא משמעותו כעונש מוות.. גם אם ע"פ ההלכה העונש על זה הוא מוות. היו שני עדים שהתריעו בהם שהם יתחייבו במיתה אם יעשו את זה? 

ואם כבר הבאת את הרב שלום כהן. גם עליו הגנת ככה בחירוף נפש כשהוא קרא לך עמלק? וזו דעת תורה או לא?<

אנחנו מתפללים חדש ימינו כקדם...שלהבתחיה

שנחזור לפעול עפ"י דעת תורה. הרב לא "ממציא" הלכות מעצמו. 

כיתחדש הסנהדרין בעז"ה בקרוב, יפעלו עפ"י הלכות אלו, גם אז תגיד שאין זהו הדין עפ"י התורה???

 

לידיעתך, הרב מגיל 17 עד גיל 33 למד בצילו של הרצי"ה. 16 שנה של לימוד תורה!! לפני שהוא יצא להורות הלכה...

 

סליחה על החוצפה, אבל כמה שנים אתה למדת בישיבה???

את האמת?shirsh

לא הרבה..ועדיין אני לא מבין למה אני לא יכול לפסוק כמו רב אחר? זה הופך אותי ללא מכבד? אם כך כולנו מזלזלים בכבודו של שמאי..את יודעת מי היה שמאי?! אבל ברור לך שלא.. אז לכי לרב אחר (כל רב) שמקובל עלייך ותשאלי אותו אם עלפי ההלכה יש דרך לדון אותם למוות.. אני חושב שאת בכלל לא מבינה את המשמעות.

אם כך הבית היהודי הוא בית של גוייםאיש השקים
גוי הרג גוי מה הבעיה?

מה אתה חולק על הרב עובדיה? תתביש!!
בעצם גם אתה גוילכאורה אם הצבעת להםאיש השקים
תסלקו אותו מפה זה פורום ליהודים
^^ הבנת את הפואנטה פוגי?shirsh
דברי הרב לבנון מנוגדים להלכה ולשכל הישר.שוקו בשקית
אי אפשר להוציא כיום אף יהודי להורג, בטח שלא על מעשה כזה, כאשר למשל מקרה אלי פימשטיין שהטביע את ביתו באמבטיה חמור הרבה יותר, ועוד המון דוגמאות כאלו ואחרות.

למה זה מנוגד לשכל הישר, דומה שלא צריך להגיד.
חשבתי היום בבוקרמופים

הרי הפסק הזה ממש ממש לא הגיוני

ולא יטעה בזה אפילו בר בי רב דחד יומא

ק"ו לא מי שאומרים עליו כאן שהוא אב בית דין

 

יש כאן משהו לא הגיוני.

 

האם לא יתכן שהוא חשב שיש סכנה עצומה לישוב כולו מהרצח הזה, וכדי להוריד קצת את הסכנה הוא אמר משפט כל כך קיצוני, כדי שישמעו הערבים עד כמה אנחנו מוקיעים את זה, והוא הרי יודע שברור שלא יתנו לאף אחד גזר דין מוות, וזה סתם מילים באוויר, אז לא אכפת לו לומר דברים לא נכונים כדי להוריד את הסכנה

 

אני חושב שזה נקרא לדון לכף זכות, ולאט לאט זה נשמע לי יותר הגיוני

 

אולי אפשר לומר את זה קצת פחות חריף - שהוא לא ממש אמר דברים לא נכונים לדעתו, אלא שבגלל הסיבה הזאת הוא נדחק למצוא סיבה להעניש אותם בחומרה

תפיסה גלותית שלא מתאימה למציאות היום.איש השקים
הערבים אם יכלו היו מכלים אותנו. אנחנו חזקים ב"ה ואין להם סיכוי אז הם רק בודקים גבולות
מה רצית לומר בזה?מופים

זה שאתה חושב שזה תפיסה גלותית, לא אומר שהוא גם כן חושב כך

 

אולי הוא חושב שכך ראוי לעשות, ולכן כך הוא עשה

 

לפי מה שקצת חיפשתי עליו חומר לא נשמע שהוא גלותי כמוני, אבל עדיין יתכן שהוא לא חושב שזה נקרא גלותי

 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך