ה' אמר (בראשית ב', יח) "לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו", ובפסוק הקודם כתוב (בראשית א', לא): "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד". אם מצב הבדידות של האדם לא היה "טוב" למה לא ברא ה' את אשתו תכף ומיד יחד אתו? הלא "עולם חסד יבנה" ולמה התורה מסכמת את מעשי ששת הימים כ"טוב מאוד" בזמן שמשהו "לא טוב"?
גם בדידותו של האדם היתה חלק בלתי נפרד של ה"טוב מאוד". ה' רצה שאדם ירגיש את עצמו בודד ומודע לחסרונו. רק אז יכול היה אדם להריך כראוי את יצירתה ונוכחותה של האשה בבחינה של "מכלל לאו אתה שומע הן".
בזה יש למוד לדורות. כל איש צריך להיות מקושר ומדובק באשתו ולכבדה. הרגשת ה"לאו" של בדידותו תביא אותו להכרת ולהערכת של ה"עזר כנגדו".
(מתוך הספר "אמרי אליעזר" לרב אליעזר בו משה עבנר)

