לו הייתי מקים מפלגה, אלו ארבעת הדברים שהייתי מקדם:שודד ים
עבר עריכה על ידי שודד ים בתאריך ח' באדר תשע"ה 00:21
1. ביטול הדרגתי של גיוס החובה, מעבר לצבא מקצועי וביטול מערך השירות הלאומי והאזרחי. בכלל זה סגירת תחנת גלי צה"ל.

2. ביטול ההפיכה השיפוטית של בג"ץ והחזרת היועצים המשפטיים למעמדם הטבעי.

3. טיפול רציני ומחמיר יותר בפשיעה הלאומנית הערבית.

4. איסור בחוק על הפלות שלא ממניעים בריאותיים.
איסור על הפלות?shilat
ברור שאני נגד הפלה. אבל למה אתה חושב שאתה יכול להחליט למישהי מה לעשות עם העובר שלה.. מדגישה שלה.
ובאיזה אומץ אתה מטיל עליה איסור ?מה תעשה לה תכניס אותה לכלא? חח
רק ה' יכול לאסור באמת.. לא אנחנו.
החוק הזה לא יעבוד לעולם, וגם ביטול הגיוס האמת.. לא יהיו מספיק חיילים ויהיה מחדל. אנחנו לא ארה'ב שיכולים להרשות לעצמם מבחינת כמות האזרחים הרבים שלה ומבחינת מצב סכנת המדינה, שנבטל את חוק גיוס חובה..
כן גברת, איסור על הפלות. הפלה זה רצח.שודד ים
עבר עריכה על ידי שודד ים בתאריך ח' באדר תשע"ה 00:36
ורוצחת דינה להענש. יש מדינות שזה קיים בצורה מוגזמת אך פה זה צריך להיות בצורה מאוזנת.
כן גברת, כך למשל:
'ב-13 ליולי 2013 עבר בסנאט של טקסס חוק המונע מהאישה לעשות הפלה אחרי 20 השבועות הראשונים של ההיריון, ברוב של 19 בעד ו-11 נגד'.
עובר מזמן מסוים הוא יצור חי לכל דבר, וזה שאמו נושאת אותה ברחמו לא מתיר לה להפיל אותו.
לגבי ביטול גיוס החובה, זה אפשרי בהחלט ויש לעבור לכך בהדרגה.
במדינות מוסלמיות חוק ההפלות קיים, אל תיקח אותנו לשםshilat
ובכלל במצב של היום שילדה בת 14 נכנסת להריון, בוא נראה אותך מקיים את החוק שלך.
מעבר לזה שזה פגיעה בזכות לפרטיות וזכות לחירות,..
מילא תגיד לממן מרצים, מדריכים, חומרי הסברה למינהם בקרב נשים, במקומות עבודה, אצל חיילות בצבא.. זה אני בעד
מסכימה שהפלה זה רצח, אבל לא שופטת נשים, שהגיעו למצב הזה. העיקר זה לא רק ללדת ילד, יש פה אחריות,זה להפוך להיות אמא, זה שלב אחר. צריך להיות מוכנים לזה נפשית לא רק פיזית.
וסתם שאלה, איך נראלך שתאכוף את החוק?
א. שקר וכזב.שודד ים
אירלנד, פולין ומדינות שונות בארה"ב אינם מדינות ערביות.
ב. מבחינתך תורת ישראל גרועה מדאעש, אז ברור שתתנגדי לחוק כזה.
לא ציפיתי מאנשים כמוך לתמוך בזה.
ג. לא חסרות משפחות שרק ממתינות לאימוץ.
מי שלא יכולה לטפל בעובר שלה, שתמסור אותו לאימוץ. לא רוצחים עוברים רק כי במוסר המעוות שאת מייצגת זכות הרוצחת לרצוח גדול מזכות הילד לחיים.
ואפשר לאכוף חוק כזה כמו שאוכפים כל חוק,
אם רק רוצים.
בלי להיכנס לעצם הענייןתְכלת

תגיד, אתה נשוי?

יש לך מושג מה זה לעבור היריון 9 חודשים? (רמז: בדרך כלל לא פיקניק גדול)

יש לך מושג מה זאת לידה?

יש לך מושג מה זה ללדת ואח"כ לתת את הילד לאימוץ כאילו כלום???

 

הסתכלתי עכשיו בכרטיס האישי שלך וכצפוי כתוב שאתה רווק. אז אתה כנראה לא מודע למורכבות הגדולה הזאת.

ולא, אני ממש לא בעד הפלות.

אבל העניין הרבה יותר מורכב ורגיש ממה שאתה מדמיין. מטריף אותי שאנשים שלא ממש יודעים על מה מדובר נואמים נאומים חוצבי להבות.

 

גם רבנים גדולים שפוסקים בעניינים האלה (וכן, יש על מה לדון גם כשלא מדובר רק על בריאות האישה) נכנסים לעומק המקרה והפרטים ולא דופקים את הראש בקיר.

 

ודרך אגב, הפלה לפי התורה אינה רצח. מובן שהיא אסורה אך דין רצח הוא רק על אדם חי ולא על עובר.

 

לא יודעת אם מה שכתבתי יזיז לך משהו, כי בגיל שלך בדרך כלל מאוד קיצוניים והכול שחור לבן. מעניין אם גם עליי תכתוב שמבחינתי תורת ישראל גרועה מדעאש...

אבל לא נורא. אולי אחרים יקראו וגם אתה תגדל מתישהו

 

ממני, אמא לשבעה מתוקים.

לא עשית עליי שום רושם. וכן, הפלה גרועה מרצח.שודד ים
במובנים מסויימים, ככתוב בזוהר.
אף רב לא יתיר להפיל שלא מסיבות בריאותיות,
ואל תביאי לי רבנים שאינם ראויים לתואר הזה.

כן, שיערתי שזה מה שיקרהתְכלת

לא נורא.

 

 

 

מדברי הרב אליעזר מלמד:שודד ים
"כאשר ישנם קשיים כלכליים, או שבחורה נתעברה בלא נישואין ואין פגם בעובר, *לכל הדעות אסור להפיל*. ואם אין בכוחה של האם לגדל את ילדה, תוכל למוסרו לאימוץ. משפחות רבות של חשוכי ילדים ישמחו לקבל את ילדה, ויהיו אסירי תודה על כך.
תנשום קודם כל.shilat
אני נגד הפלות, גם אני הולכת בדרך תורת ישראל. אז אל תסלף
אני רק העלתי לך למחשבה, שתחשוב על התמונה הכוללת מעבר ללידה. מה עם הילד? מה ההשלכות עליו?
ואל תשכח את הבת 14 שבמדינה שלך, ואחסוך נתונים של כניסה להריון בגיל הזה. אל תשכח שהיא בעצמה ילדה. לא אומרת שזה סיבה להפיל. אבל תחשוב עליה שניה.
תטפל קודם בבעיה הזו, אח'כ יצטמצו לך מחצית ההפלות.
ואנשים כמוני? סליחה באמת שאני מתחשבת בעוד דברים חוץ מהעיקר שבדבר. סליחה שאני רואה תמונה כוללת.
ולשלוח לאימוץ? נו באמת, זה הפתרון שלך?
תחשוב על הילד המאומץ, אם יגלה בגיל קטן מה יחשוב? ואם כשיהיה בן 18, איך יתמודד.
ומה עם האישה ששלחה לאימוץ? מה אם תתעורר יום אחד?
אתה רואה רק מטרה בעניים. תסתכל סביב.
ותהיה שניה עם ילדים מאומצים, תראה מזה קודם להיות מאומץ לפני שאתה מנופף בהצעה שלך.
שוב, אני מבין שדעת ההלכה לא ממש מזיזה לך.שודד ים
אבל אין אף רב שאומר כמוך.
אני לא אומר את דעתי אלא את דעת התורה,
שמבחינתך שקולה לדעתו של מלך סעודיה.

תתווכחי עם מי שאמר והיה העולם, לא איתי.
דעת ההלכה לא מזיזה לי?shilat
אתה בכלל לא מכיר אותי, אז תשמור את המילים שלך לעצמך.
דעת ההלכה מזיזה לי והרבה.
המון דברים בהלכה לא מובנים לי ואני עדין הולכת בדרכם מתוך אמונה באמר והיה העולם, שאני קוראת לו אבא, אבל נזרום איתך.
דעת בתורה וסעודיה, איזה השוואה !!! תודה רבה בנאדם.. אין לי מושג מי אתה וטוב שכך. נחסך ממני.
לתקוף אנשים, לחשוב שאתה מטיף להם מוסר, ולפגוע בדרכם של אנשים, להעליב, ולזרוק אמירות נטולות שחר כלפיהם. זו גם דרך התורה שלך?
אשמח לדעת מה נטול שחר בדבריי.שודד ים
איפה הטפתי מוסר, פגעתי או העלבתי.
היית זאת את שלעגת להצעתי לאסור בחוק הפלות שאינן על רקע בריאותי - כפי שקורה בלא מעט מדינות בעולם, שאינן ערביות.

בדברייך השווית בין דברי התורה למה שקורה במדינות ערב, ונתת צידוקים לאישה להרוג את עוברה - בשל סיבות שאינן מוצדקות בשום אופן.

כך שלא נראה לי שיש מה לבוא אליי בטענות.
ודרך אגב.shilat
הפלות הם דבר חמור, ולאכוף בחוק שיהיה נגד הפלות. זה לא בדיוק הדרך לבטל אותם.
תפעל בדרכים מקרבות, ולא מרחיקות כמו חוקים ועונשים.
שיחות, הרצאות, הדרכות, עזרה בכספים לנזקקות לכך, מימון עמותות כמו אפרת, עידוד ילודה, עידוד נישואין מוקדמים וכו'. לא חסר מה לעשות.
לחוקק חוק שאוסר ,בפועל אולי יהיו פחות הפלות. אבל תכלס המצב העגום ישאר.
נסו לנהל דיון ענייני.יזהר

שילת, שודד ים אולי קצת בוטה, אבל בסופו של דבר הוא מצביע על פער ברור בדברייך. מצד אחד את טוענת שאת נאמנת להלכה, אך בצד שני, את חושבת שכפייה על איסור הלכתי היא דבר מזעזע ופסול, זאת למרות שההלכה תומכת בכפייה באופן ברור ומובהק.

עכשיו, למעשה, יש הרבה מקרים שלא נכון לכפות, כי בדור כמו שלנו, ובמציאות הנוכחית זה לא יחזק את חומות הדת אלא רק ירחיק וירתיע. כלומר: טקטית, זה לא נכון לכפות. בבחינת "משרבו המנאפים בטלו מי סוטה". אבל הדעה שאת מציגה כאן היא שונה. את מתנגדת מהותית ולא רק טקטית. וזוהי דעה המנוגדת להלכה ולמוסר היהודי.

אני פשוט בעד לנסות לצמצם את ההפלותshilat
בדרך אחרת, ולא ע'י איזה חוק שמי שלא תקיים תענש.
ההלכה היא דרכי, וכך גם אפעל. יש דברים בהלכה שאינם ברורים לי, כמו למשל שאישה יולדת חודש וחצי חודשים אסור לה אפילו לקבל חיבוק תומך מבעלה. למרות שרבות במצה נפשי על הפנים דיכאון אחרי לידה וכו', וזקוקות לאיזה חיבוק. זה אומר שלא אקיים? ברור שאקיים!!!
קודם תמכת בפירוש בהפלות.שודד ים
אם חזרת בך אז מצוין אבל לא זה מה שאמרת קודם.
לא שפטתי פה אף אחד, אבל אם הזכרת נערות בנות 14 - מי שעושה מעשי שובבות
שתיקח אחריות על מעשיה, ומי שזה לא היה
באשמתה, אני לא דן אותה אך לא אשנה את
ההלכה כי זה לא בסמכותי.
ואיפה תמכתי?shilat
המשפט הראשון שכתבתי היה 'ברור שאני נגד הפלה'
זו לא כפייה. זו הצלת נפשות כפשוטו.שודד ים
הכפייה היא ההרג הסיטוני של עשרות אלפי עוברים בשנה באין מפריע ובאין מי שיזעק את שזעקתם (וטוב שב"ה יש את עמותת אפרת שפועלת גדולות ונצורות בנושא זה והצילה עשרות אלפי ילדים).
ומי שמדבר נגד כפייה מחד (לא מדבר על יזהר אלא על מי שיתנגדו לזה), אך משלים עם מצב בו כופים כפייה חילונית על בנות לשרת
בצבא, כאשר באף מדינה אחרת בעולם אין כפייה כזו על בנות - שלא יבלבל את המוח על כפייה.
אההה אז על זה דיברת שאיני הולכת בדרך ההלכהshilat
שמע יש שירות לאומי. לפטור נשים מלשרת את המדינה הזוי בעניי, אחרי שמישהי מסיימת יב' ,שתתרום שנה שנתים מה שבאלה. העיקר שתתרום.
ובקשר לצבא, שוב החזרת את הדיון לשם, מי שחזקה ויכולה לשרת וזה לא יפגע בה ערכית, דתית ואתית, שתעשה את זה.. להגיד שזה מתאים לרוב הדתיות? ממש לא. .
שוב את תומכת בדבר שכל הרבנים אסרו אותו.שודד ים
כולל הרבנות הראשית מאז קום המדינה ועד היום, כאשר חלקם אף פסקו שזה יהרג ואל יעבור.
גם שירות לאומי הוא בעייתי מאוד ולפי הרב מרדכי אליהו זצ"ל אין לו שום היתר.
ומעניין שקודם הזדעזעת מכפייה, ופתאום
אז מזדעזעת מלפטור נשים מכפייה.
כי למדינה מותר לכפות רק נגד התורה,
אבל לכפות על נשים לא לרצוח?
זה בשום פנים ואופן.
ועצם השימוש בצמד המילים 'לתרום למדינה' הוא פשיסטי להחריד.
שתישרף המדינה (לא ברצינות, כן?).
מה זה 'לתרום למדינה'?
אדם פרטי לא אמור לתרום לאף מדינה.
יהודי אמור לתרום לעם ישראל, לא למדינה.
אל תגיד כל, לא כולםshilat
שירות לאומי מותר לפי הרבה רבנים. ורוב הבנות הדתיות משרתות לפחות שנה. כל אולפנות בני עקביא למינהם.
וצבא, יש רבנים מעטים שמתירים, עוד 50 שנה המצב יהיה שונה, וכבר תראה הרבה דתיות בצבא ואז יהיה כם יותר קל להישאר דתיה אמיתית בצבא. באזור גוש עציון למשל זה נפוץ מאוד שבנות מתגייסות זה מאוד תלוי מאיזה חברה אתה מגיע ,לרוב זה לא מתאים. אני לא עשיתי צבא. אז אל תסחוב אותי שוב לדיון הזה.
דיברתי על צבא. רב שמתיר שירות נשים בצבא -שודד ים
מתיר דבר שהוא נגד התורה.
אף רב בימינו לא יכול לחלוק על כל גדולי
הדור שפסקו כולם לאסור זאת.
זה שבגוש עציון מצפצפים על זה זו בעייתם אך זה לא הופך את זה למותר.
ההלכה לא משתנה בהתאם למה שעושים במדרשת לינדנבאום.

מזכיר לי שאחת מנשות ארגון 'בית הלל' אמרה ש'המתות חסד' ככלל או בכל מיני מקרים הם רצויים מוסרית, ועכשיו רק נשאר להיתלות על איזה רב שכביכול אפשר להסתמך על דבריו בנושא הזה.

הרמבם שהוא גם גדול הדור. פסק שאישה תצא מהביתshilat
רק פעם בחודש, וגם זה רק שהיא חייבת.
זה התאים לאותה תקופה שהוא חיי בה. ככה היה נהוג. דברים משתנים, ובהתאם לכך גם הפסיקות של הרבנים באותו דור.
אישה לא מקומה בצבא בתור לוחמת ומבצעת פעולות גבריות למינהם, אבל הצבא זה לא רק הקרב והלחימה, יש גם ניהול, הדרכות וכו' .בתפקידים אחרים יש לזה מקום.
דור דור וגדוליו. זו המסורת היהודית.יזהר

את לא יכולה להמציא את הגלגל.

אני לא ממציאה את הגלגלshilat
הוא מוליד את עצמו. העולם משנה, דברים משתנים, אנשים.. וגם פסיקות של רבנים לגבי דברים מסויימים. כמובן שיש דברים שהם הלכה למשה מסיני ובהם אף אחד לא יגע.
קודם שאלת איך ייאכף החוק הזה.שודד ים
אולי במקום זה תשאלי איך הצבא, למרבה החרפה, מפעיל חוקרים פרטיים כדי לראות מה בנות שהצהירו שהן דתיות עושות בשבתות.
פה אין פגיעה בפרטיות? בזכות לחירות?
החוק הוא שמי ששומרת כשרות ושבתshilat
נחשבת בעינהם כדתייה (לא נדון בזה) .
אותי לא בדקו וחקרו, כמו המון דתיות אחרות. לעומת זאת ישלי חברות שהיו בשירות שבאמת עברו סדרת חקירה. משאלון על מה מברכים על תפוז ועד דפיקה בדלת בערב שבת. וזאת משום הסביבה שלה חילונית, למדה בבית ספר חילוני,ולכן משום החשש שהיא מנצלת את החברה הדתית, ואת מערך השירות הלאומי, אז חקרו אחריה,
לי אישית נתנו הצהרה אחרי דקה, זה תלוי מה אתה משדר..
ודרך אגב, אני אחדש לך משהו ישנו חוק שעבר כבר מספר קריאות ואמור לצאת בשנה- שנתים הקרובות..והוא שגם בנות חילוניות יוכלו לשרת בשירות לאומי ולא בצבא.
יש דברים שלא משתנים ולא יישתנו.שודד ים
ואי אפשר להשוות כל דבר לכל דבר.
גברת, סולם הערכים שלך מעוות.יזהר

ממליץ לך לבנות אותו מחדש.

שילת, כדאי שתקראי את זה>>>אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ט' באדר תשע"ה 22:46

/Besheva/Article.aspx/5759

נתחיל בזה שהפלה זה לא רצחיזהר

יש מחלוקת נרחבת על רמת האיסור וזמן תחולתו - אבל זה ודאי לא רצח. הראיה הפשוטה ביותר היא שמסיבות רפואיות שונות מתירים להפיל. ולא רק סכנה לאם, אלא גם במחלות כמו טייזקס וכדו'. האם ראית מי שמתיר להרוג ילד חי עם מחלה קשה?

 

נקודה נוספת: קמפיין "הפלה זה רצח" עושה עוול גדול מאוד לנשים שעוברות הפלה טבעית בעל כורחן, לעתים גם בחודש תשיעי. החשיפה שלהן לקמפיינים ויזואליים מנקודת מבטו של העובר וכדו', כפי שאפרת הוציאה לציבור הרחב - זו חוויה שאני לא מאחל לאף אחד.

 

אני חושב שהפלה מסיבה כלכלית זה איסור חמור מאוד, ותופעת הלגיטימציה לעניין גם היא חמורה מאוד, אבל אחר כל זאת, יש 50 ארגונים שיותר בוער לי לתרום להם לפני אפרת, ויש 200 חוקים שהייתי רוצה לקדם לפני חוק כזה.

לא דיברתי על רצח במובן ההלכתי.שודד ים
אלא במובן הערכי.
יש בזה גם צדדים שגרועים מרצח רגיל.
וברור לכל אדם בעולם שלא מדובר על
הפלות טבעיות, מיותר אפילו לומר זאת.
באיזה צד זה גרוע מרצח רגיל?יזהר

אני לא מצליח לחשוב על שום צד כזה.

 

ברור שלא מדובר על הפלות טבעיות, אבל אי אפשר להתעלם מהאפקט. כשאתה מעצים מדי את חשיבות חייו של עובר - אתה פוגע באלו שאיבדו את עוברת בעל כורחם. שלא לדבר על אלו שאיבדו אותו ברצון מתוך חוסר ברירה אמיתי ומותר הלכתית.

במובן שזה הרג הבן ולא הרג אדם זר.שודד ים
נו..יזהר

זה צד בהחלט צדדי, בהתחשב בשאר ההבדלים לכיון השני.

מבחינה אנושית, הפלה היא רצח גמורד.

[במקרה "עברתי" פה וראיתי את השרשור]

 

ועל כן מי שכותבת שהיא מבינה שזה רצח, אבל זה "התינוק שלה".. זה בערך כמו האם שרצחה ר"ל את הילד "שלה".  ממתי "שלה" זה היתר לרצח?.. זה בן אדם, מרגיש, לב פועם, רצון חיים. 

 

ה"חידוש, הוא דווקא בהלכה, ש"עובר ירך אימו". אין לך בו אלא חידושו. "שופך דם האדם באדם", זה העובר.

היתר על הפלה לא במקרים של סכנה לאם, הוא נדיר. יחיד הוא, דומני, הציץ אליעזר בהיתר עד שלב מאוחר במחלה חמורה מאד.

 

חשוב מאד מה שמביאה אגודת אפרת לידיעת הציבור. "לכסות את העיניים" ולא לראות מה קורה, רק בגלל שזה ברחם האם - זו לא חוכמה גדולה.  העולם הוא מורכב - ולעיתים בגלל דברים טובים וחשובים, עלול מישהו להינזק. זו לא סיבה להפסיק דבר שבעיקרו מועיל ומטרתו חשובה מאד.  ואכן, מי שעברה הפלה שלא ברצונה - מוטב שתיזהר מלצפות במה שרק יצערנה ממה שלא יכלה למנוע.  זה גם מומלץ למי שמישהו ממשפחתו עבר תאונת דרכים קטלנית ח"ו, בהקשר דומה.

 

ובעיני - אגודת אפרת היא ממש מהראשונות ש"בוער" לתרום להן. מצילות עוברים חסרי ישע, את משפחותיהם, ואת עם ישראל מדלדול. בצד ארגון פועה שעזור להביא את הילדים לעולם, בצד יד לאחים שעוזרת מטמיעתם בין הגויים וכו'.

 

ובלי להתייחס לשאלה אם צריך לכך "חקיקה" - לגבי התמיהה של מישהי מה יעשו עם חקיקה, יש להעיר שזה היה המצב עד לפני שנים לא רבות. חקיקה מגבילה, לא פונה להענשת האם, אלא להגבלה חמור העל מי שאמור לבצע את זה חלילה. רופאים וכד'. עם סנקציות. גם היום יש הגבלה בחוק, אם אינני טועה, אלא שהיא כבר הפכה לדבר נזיל מאד.

 

 

 

רק אחדד את דבריי, שהוצאו מהקשרםshilat
אני נגד הפלות, ולא מחפשת מתירנות אחר זה, אין לזה היתר מבחינתי אם זה לא נובע מבעיה רפואית או סכנת חיים.

הראתי את דעתי בבעיה ההלכתית, שיש בעוד דברים הלכתיים רבים, ובכל זאת, זה לא ימנע מאיתנו לקיים אותם. אני פשוט לא שופטת מי שהחליטה לעשות את המעשה הנורא הזה! זהה חשבון שלה מול ה'.

ומה שיצאתי נגדו,היה אך ורק הדרך שהוא מביא לדעתו שתוריד את רמת ההפלות.
בעניי,חוק או לא חוק, מי שתרצה לעשןת הפלה תצליח, ואם יהיה איסור על הרופאים, היא תמצא רופא סמוי ואך אחד בכלל לא ידע על כך, ולהפך יגלגלו ככה מלינוי שקלים אם זה יהפוך לתעשיה סמויה. או שמא היא תחליט לבד לפגוע בעובר, ולכו תדעו מה יקרה.
אני בעד לפעול בדרך מקרבת,בלי עונשים או חקיקת חוקים. אלא ע'י הסברה, תמיכה,עזרה,ומימון אגודות כמו אפרת, ודברים שכבר פירטתי לעיל.

מי שעושה הפלה -זה חשבון שלה מול ה' .אני לא אמורה לחוקק נגדה ולהעניש. היא פוגעת רק בעצמה, העובר עדין אצלה ולא אוכל לתבוע ממנה על הריגתו. בשונה מרצח אדם רגיל.. זה חשבונות שלה מול שמיים, ואני משאירה את זה ביד ה'
מה עם בית המקדש?ציוני
עברתי פה בטעותאין מקום לשאלה
אין לך זכות לכפות את התורה שהיא אמנם
דרך אלוקים חיים על החברה החילונית.
פשוט אין זכות.
אלוקים נתן לנו את הבחירה החופשית וכל איש יחליט לפי ראות עיניו.
יש כמה חוקים דתיים ששומרים על צביונה של הארץ כמדינה יהודית.
זה יפה אך גם זה נתון לוויכוח.
מה שבטוח חוק של ההפלות לא נכלל בחוקי הבסיס האלה..
זה כמו שתוציא חוק שחייב למול כל תינוק או כל אישה בשמירת נידה..
זה הרי טיפשי לומר אפילו שהאיסורים הם איסורים גדולים וחמורים.
אז די להתלהמות ודי לצרוח סיסמאות.
ועוד משהו בחור צעיר כדי שתאמץ לך מעט סובלנות ואורך רוח כלפי האחר זה בטח לא יזיק למדינתנו הקטנטונת..

בקשר לשאר הסעיפים:
א .
מסכימה שצבא מקצועי יהיה יעיל יותר וחסכוני יותר. אך כרגע לא מתאים לתנאי המצב מי ייתן ובעתיד נוכל להרשות לעצמנו את הפריבלגיה הזו
ב.
ובכן בעיית בגץ היא עמוקה ומורכבת.. בכללות מסכימה
ג.
בפשיעה בכלל..
האם לא מוטלת עלינו חובה לכפות את ההלכה על כל יהודי?אלעד

מילא תגידי שאין לנו יכולת כרגע, ולכן אנו פועלים לקרב לבבות בדרכי נועם ו(כמעט) רק בשיטת הגזר,

אבל מה פירוש "אין לנו זכות"?

חובה, יכולת, זכות...יוני

אין לך זכות: אתה לא יכול להעניש- את לא יכול לכפות. 

 

 

יחיד מול יחיד, נהנה מרכושו וכו' יש אפשרויות באמת שחובה עליך לכפות (בסגנון אברהם אבינו שהיה מחייב את עוברי הדרכים לברך על האוכל שנתן להם כי אם לא הם היו צריכים לשלם מחיר מופקע) 

יחיד מול רבים (ולעניין זה כלונו יחידים מול רבים) אין לך חובה לכפות ולפעמים אפילו אתה עובר על איסור. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[לא לקפוץ עלי, הכל ברוח שרשור בפורום ואין לי ספק שאפחד פה לא יקח את דברי כהלכה פסוקה, זאת רק סברתי] 

היהדות סוברת אחרת ממך.יזהר

האלוקים של היהדות סבור שצריך לכפות על מצוות. לכן יש עונשים כמו סקילה, שריפה, הרג, חנק, מקלות, נידוי וכו'. לא רק על עבירות שבין אדם לחברו, אלא גם על עבירות שבין אדם למקום.

במצב שיש לנו סנהדריןאין מקום לשאלה
אבל היום אין לנו סנהדרין ולכן אין לנו את הזכות.
הזכות והחובה להעניש נמצאים בידי ביד בלבד גם על פי דרכי ההלכה.
לממשלת ישראל ולבחורציק המתלהם אין את הזכות.

איזה מזל שאין לנו סנהדרין היום, אה?ציוני
יש לי זכות ואף חובה. אלא מה? יש לי מכשולים טכניים.יזהראחרונה

לא לי אישית. אלא באמת לבית דין, כפי שכתבת.

אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
ציינתי שלכלל אין כל כך בחירה, ושזה שהאסלאם רצחני זה קשור לטבע האומה, כמו הלכה שעשיו שונא ליעקב
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
בערב שמחת תורה היה לחמאס מודיעין טוב יותר, ועם המודיעין הטוב יותר הם גילו שצהל במקרה הטוב ישן בעמידה, או שהיתה בגידה במקרה הפחות טוב... וחלויווה בדרך לאילת. וכו'. וכל השאר כתוב עלי ספר.
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
ומה הוא אמר לפני זה? ומה הוא אמר אחרי זה?


אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר

שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו.  וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".

 

לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.


 

כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".


 

(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)

הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון

ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.

חסר משמעות באופן מוחלט.

 

מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.

כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר

דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.

 

שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח


 

 

 

מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
בהקשר שבו אנחנו מדברים *כאן* עם המטומטם האוסטרלי. שחרר מהדחף שלך לשרבב מילים לכל מקום.
👍קעלעברימבאראחרונה
ברור שצריך להכלילזיויק
ולכל כלל יש יוצא מהכלל
הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
תבססו בבקשה עם טיעונים ונתונים ותרחישים סבירים
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנותאחרונה

אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימון
לא הבנתי
מטרת הפוסטרועישםטובאחרונה

מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות

של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,

עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.

ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.

ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו

מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.

הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי

ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:

 

https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773

 

@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו

 

הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:

(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)

 

(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.

 

(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.

 

 

בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.

יפהקעלעברימבאראחרונה
- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אכפת לי
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימוןאחרונה
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר

במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם

אולי יעניין אותך