יצאה מהארץ לאומןחכחעחילםכ

 

                                   מוזמנים להפנות לפה משאר פורומים שיעלו בהם דיונים כאלה.                                                               

                                           אומן זו רק דוגמא,אפשר להפנות כל יציאה מהארץ.

 

                                         יה"ר מלפני אבינו שבשמיים שנזכה לכוון תמיד לרצונו.

 

 

 

 

 

 

 

*נא לשמור על דיון ענייני,תורני,ומכבד.

אשריכם!

השאלה היא קודם כל הלכתיתדי"מ
אם זה אסור אין ספק שאין לצאת.

אבל אם נתעלם מהשאלה ההלכתית וזה מותר אני לא רואה בזה בעיה.
זה אסור. וודאי שלא רצוי(רצון י'י)חכחעחילםכ
וכן,יש דברים שהם מותרים אבל רצונו שלא תעשה אותם
זה מחלוקתדי"מ
אני לא למדתי את הסגיא אבל אני יודע שהרב שלי לא אוסר.
הלכתית אני לא הולך להתווכח כי אני לא מבין בסוגיא.


אני לא מבין מה הבעיה לצאת אם אין איסור בזה.
לשיטתי אסור.לשיטתך,גם אם אין איסור,וודאיחכחעחילםכ
שזה לא רצון י'י .
יש דברים שמותר אבל לא רצון .
לדוג' מותר לשבת כל היום ולעשות בודובודום(רעיון מחתימה כלשהי...) אבל זה לא רצונו, אם לא היה לנו בחירה לעשות רצונו,היתה לנו "נכות"

זה בדיוק מה שאני לא מביןדי"מ

למה זה לא רצון השם?

בשביל זה צריך להתבונן בתורה , לראות (בכמות ובסוג) את היחסחכחעחילםכ

של הקדוש ברוך הוא אליה ואיך וכמה הוא משבח אותה, שהוציא אותנו ממצרים - להביא אותנו אל הארץ, שחס על כבודה-כשמדברים עליה,כשעושים בה מעשים שלא מתאימים לה.כמה פעמים חזר והבטיח אותה לאבות.כמה האבות חיבבו אותה.ועוד המון

ואז אפשר לרדת לנביאים וכתובים ולהתבונן ביחס אליה..

אח"כ במדרשים,(במשניות בקצרה כי כך סודרו המשניות,בקצרה...)ובגמרות...

אפשר לעבור על סיפורי צדיקים(למי שיש לו אמונת חכמים ) ולראות איך התיחסו הראשונים (אני פשוט לא בקי בגאונים,עמכם הסליחה,במחילת כבודם) כמו ריה"ל,רמב"ם,רמב"ן(אלו דוגמאות מוכרות...) 

והאחרונים,כנ"ל אוה"ח,הגר"א(שלא היה יוצא לבית הכנסת!! אבל ניסה לעלות פעמיים לארץ) הבעש"ט וכו'

 

זה די מבהיר שזה רצונו.

 

ואם תשאל,אם כן,למה זה לא חיוב ברור(כזה שיהרג ועל יעבור)-י'י נתן לנו מקום להתגדר ולהוסיף מרצוננו. ועוד כי מפני חולשת הגלות,היו זמנים שמצוות ישוב והורשת הארץ היו מצוות שאין רוב הציבור יכולים לעמוד בהם.

אף אחד לא דיבר על לעזוב את הארץדי"מ
אנחנו מדברים על ללכת ולחזור
אז התגובה שכתבת לא קשורהדי"מ
מהדברים הנ"ל מתחילים להבין את מעלת הארץ ויחס הבורא אליהחכחעחילםכ

ומובן שרצונו שנתדבק בה כל רגע.

מה  שמזכיר לי את האם הבנים שמחה דף רי"ב (היום פתחתי בעמוד ההוא באיזה הקשר,סיעתא דשמיא)

שמסביר את הפסוק אמרי לערי יהודה -הנה אלהיכם , כידוע שאותיות הנסמכות לשם מאחריו יש בהם קדושה כשם

ומוכיח ש"ערי יהודה"(ארץ ישראל{ובפרט ביישובה}) הם נסמכים לשם וממילא קדושת הארץ כקדושת י'י (מיד אחריו)

כמו שכתוב על כלב בן יפונה- יען אשר מילא אחרי (כלומר שהגן על ארץ ישראל,במילים שלי) וכתוב אחרי י'י אלהיכם תלכו ובו תדבקון,ודורשים במדרש,וכי אפשר להידבק בשכינה? אלא , מה הוא ברא את העולם התעסק בנטיעה אף אתם "כי תבואו אל הארץ-ונטעתם כל עץ מאכל" , תתעסקו בארץ. עיין שם והרווה צמאונך...

זה מסביר לי למה חשוב לגור בה ולפתח אותהדי"מ
לא מבין מה הבעיה בללכת ולחזור.

גם אם אני מאוד אוהב את אשתי אם יש לי איזה נסיעה לצורכי עבודה הגיוני שאני יעזוב אותה לכמה ימים.

לפני ר"ה זה אחד שלח הודעות על איך אמא בוכה שבניה עוזבים אותה לר"ה אמרתי לו שאמא שלי מאוד אוהבת אותי ועדיין סבבה שאני נוסע לחברים (אהמ אהמ..) לשבת כי היא יודעת שזה עןשה לי טוב
אני הייתי אומר שזה יותר מזהיהדות=דרך חיים

נגיד חס וחלילה מישהו בוגד באשתו וחוזר אלייה...

כך בירושלמי .חכחעחילםכ
רק ביחס לאמא
זה לא בגידהדי"מ

למה זה בגידה?

כי אתה בוגד בא לטובת ארץ אחרתיהדות=דרך חיים


לא אני לא.די"מ

בלטייל כדי לראות נופים וכד' אני נוטה להסכים איתך.

אבל לבקר משפחה?

ללכת לקברי צדיקים? וכד' ממש לא.

אני לא חושב שזה הדבר הכי נורא בעולם לעשות אבליהדות=דרך חיים

כדי להיזהר ליתר ביטחון ולא לצאת. יש הרבה רבנים שמתירים (אפילו הרוב לדעתי) יציאה לזמן קצר אני לא מסכים איתם כל כך אלא אם כן זה לעודד עליה וכולי ואז זה מצווה...

כבר אמרתי שהשאלה הלכתית היא שאלה בפני עצמהדי"מ


אתה רואה באמת ענין לצאת מהארץ בשביל קברות צדיקים?עלה למעלה


אני לא רואה עניין אבל גם לא רואה בעיהדי"מ
מפריע לי שהולכים לקברי צדיקים במקום להר הבית אבל לא רואה הבדל אם זה צירון ומעקת המכפחה או אומן.
מי שזה עושה לו טוב שילך על זה.
אני עצמי אולי יטוס שוב לאומן סתם לקטע
כי יש צד,וצריך להתבונן בזה,שהקשר שלנו לארץ הוא כזוג,חכחעחילםכ
ויש גם צד של בנים.
גמ' מפורשות
אז מהדי"מ
אתה לוקח את זה קשה מדי
לשון הירושלמיחכחעחילםכ
מתחיל אותו דבר,האיש שואל את רבי חנינה אם לרדת (לא לגור) לבבל לייבם. בתשובה רבי חנינה עונה "אחיו שלאותו האיש הניח חיק אימו וחיבק חיק נוכריה, וברוך שנגפו.ורת מבקש לעשות כיוצא בו?!
הדוגמטיות, השימוש בקלישאות והקיבעון החשיבתימי האיש? הח"ח!

גרועים בעיניי אלף מונים מהשאלה הספציפית של יציאה מארץ ישראל

זאת גמרא גם בכתובות. אם אני זוכר נכון עמ' קיאמרדכי
אין להשוות להיום.די"מ
היא מאוד קשורה גם ללטייל ולחזורמרדכי
שגם אם אין איסור יש מעלות גדולות בלהשאר בארץמרדכי
בס"ד

ורבים הם הדברים שנכתבו על כך.
שמזה מובן שגם אם נניח שאין איסור יציאה (ואני חושב שיש, למעט מה שמוזכר שמותר) הרצון הוא שנשאר פה בארץ ולא נצא החוצה.
לא מסכיםדי"מ
אין להשוות בין יציאה אז שהיא בהכרח לכמה חודשים עם חשש שתשקע שם להיום
נכון שהמציאות מאז השתנתה, אבל זה ממש לא קשור לשינוימרדכי
מאוד קשורדי"מ
מי אמר שיציאה מהארץ הייתה בהכרח לכמה חודשים?אדם כל שהוא

ביקור קרובים קצר במצרים היה יכול לקחת פחות זמן, גם באמצעים שהיו קיימים אז.

מצרים זה עניין אחרדי"מ
ורוב ביציאות לחו"ל היו עניין של כמה חודשים
יש שלושה סיבות שבגללם מותר לעזוב את הארץיהדות=דרך חיים

לפי מה שזכור לי אומן לא נימצאת ברשימה

*4חכחעחילםכ
רבים שוכחים את "להילחם" למרות שמפורש באותו מקום...
את האמת שלא ידעתי. תודהיהדות=דרך חיים


לישא אישה, ללמוד תורה, ולהציל מהעכו"ם. וכן יוצא הוא לסחורה..חכחעחילםכ

ככה זכורה לי לשון הרמב"ם , לא סגור.

כששאלו את הרב צבי יהודה על זהיהדות=דרך חיים

הוא הדגיש כל פעם שגם האפשריות ליציאה האלה זה רק במצב שאי אפשר למצוא אישה כשרה בארץ (ברוך ה" אין צורך כיום לעזוב בגלל זה)  וכו בכל שאר המקרים...

 

יש שסוברים(שמעתי זאת מהרב אליעזר מלמד)עמיחי
שמדובר ביציאה לזמן ארוך, אבל כיום שמדובר על יציאה לזמן קצר וקצוב אין בעיה..
ללמוד תורה אחד מהפרמטרים...צעיר רענן

אני מכיר אנשים ששנה עם אומן או שנה בלי אומן זה פשוט שנים אחרות. אומן מתדלק אותו ונותן לו כוח לכל השנה. 

האם בשביל זה, גם אם לדעתך זה לא נכון, ור' נחמן לא מחזק אותך. האם בשביל זה לא היית יוצא לחו"ל?

האם הרב שממנו הצינור שאתה יונק את עיקר תורתך יהיה בחו"ל - לא תלך ללמוד אצלו תורה? 

 

אני לא ברלסבר, לא טסתי לאומן, אך אני מבין את מי שרוצה לטוס באמת כדי להתקשר לר' נחמן.

 

על כל פנים, טיסה סתם 'לראות עולם' אני מסכים שיש בזה בחינת 'אשת איש'...

^^^יפהדי"מ
אז עם לא היה לו אומן-עלה למעלה
זה לא היה נותן לו כח?? זה לא נכון שעבודת השם שלנו בנויה על אורות ועל רגעים חד פעמיים- כמו נסיעה לאומן. זה מחזיק לכמה זמן ואז טק נפילה...
זה עוזר לו זה לא אומר שעל זה זה בנוידי"מ
ואז מה?עלה למעלה
שנה אחת הוא לא ייסע לאומן אז הוא יעבוד את ה' בצורה פחות טובה? זה בעייתי.
נניח שזה בעייתי (וגם על זה יש מה לדון)די"מ
יש דברחם שעוזרים לעבוד את השם וכל עוד הם לא נןגדים את ההלכה למה לא? אז אולי זה לא מושלם מה לעשות לא כולם מושלמים
הסברתי למה הטיעון הזה לא שווה הרבה בעיני בתגובה אחרת בשרשורעמיחי
אז תכתוב שוב או תביא קישורדי"מ


..עמיחי
הטענה שיש באומן איזשהו התעלות לא אומר כלום כפי שהמשיל זאת הרב שלי לאדם שעומדות בפניו שני אפשרויות האחת: תפילת ראש השנה בביה"כ ברוב עם אבל בלי שופר והשניה: תפילה ביחיד באיזה חור אבל עם שופר
חובה עליו לבחור באפשרות השניה, למרות שזה פחות "התעלות" כי שופר הוא עיקר המצווה.
כך גם כאן "התעלות" אינה טיעון כשדנים בהלכה.
אבל כולם מסכימים שללימוד תורה מותרדי"מ
תלוי מה אתה מגדיר לימוד תורהמרדכי
בס"ד

ממה שאני שמעתי מרבותי זה רק במידה ורבו המובהק נמצא בחו"ל והוא לא יכול ללמוד משום רב אחר.
השאלה האם זה טיעון, תלויה באיזו הלכה דנים..אדם כל שהוא

לדוגמא - הרצון לפצח אגוזים, איננו טיעון הלכתי כאשר דנים בשאלה האם מותר לקטוף אגוזים מהעץ בשבת.

הוא כן טיעון הלכתי, כאשר דנים בשאלה האם מותר לי לטלטל פטיש בשבת.

אי אפשר להשוות נסיעה לאומן לר"ה ונסיעה סתם לראות נופים.פ.ע.ח

הייתי כותבת עכשיו תגובה מפורטת,

אבל,

מקריאה של השרשור יש לי הרגשה (ותקן אותי אם אני טועה) שאתה לא באמת מעוניין לשמוע הסבר / תירוץ / גישה הלכתית אחרת.

ברור לך שרצון ה' הוא שנישאר בארץ, וכל מי שיאמר אחרת לא מכוון לרצון ה'.

 

כשתהייה מוכן לקבל שיש רבנים (גדולים וחשובים) שאומרים שהנסיעה לרב'ה לראש השנה *היא* היא רצון ה', והיא נעשית לשמה ולכבודו וכדי לחזור יותר מתוקנים ושלמים *בעבודת ה'*, אז יהיה אפשר לעשות דיון הוגן.

 

לא אמרתי שתיסע, לא אמרתי שתארגן קבוצה, אמרתי שתהייה מוכן לקבל שיש גם גישה כזאת.

 

אה, ואני בת, אז אני לא בקיאה בפירוט המקורות ההלכתיים.

אבל אני כן בקיאה בכך שיש חסידים שנוסעים לרב'ה שלהם כי ככה הוא אמר, והם עושים את זה לגמרי כדי להתקרב לה', ולא סתם כדי לספוג אווירה, כיף או ריחוק מהבית.

 

לכן גם אי אפשר להשוות נסיעה כזאת לסתם טיול.

ברור שכל טיול אחר, נופים, עבודה, אישה וכל זה אפשר לעשות כאן.

להתפלל על קבר של הרב'ה שלך- אי אפשר כאן.

 

^^^^^די"מ
וזה מה שמעצבן אותי בשרשור הזה @חכחעחיליםכ (ובשאר השרשורים) זה לא שאני כזה תומך נלהב של לצאת מהארץ או של ללכת לאומן אבל אתה סתם דמגוג וזה מעצבן
אחח...הדיון הנצחיבת 30

ככה:

א. אומן זו לא דוגמה. אומן זה משהו אחר לגמרי מיציאה לטיול וכד'.

ב. הדיון הזה לעולם לא יגמר, הרי. תמיד יהיו מי שיטענו מליון וחצי טיעונים נגד, ותמיד יהיו מי שטסים וזהו.               יש גם את אלה (כמוני) שפעם יכלו לטעון אפילו 4 מליון טיעונים נגד, אבל בסוף הבינו בליבם פנימה שאין מנוס...מי שרוצה להיות מחובר לר' נחמן אז צריך להיות באומן, לפחות פעם אחת. ולי לקח בערך שש שנים לעשות את זה..

מי שממילא לא בענין של ברסלב ואומן- אז סבבה, שלא יטוס. ובטח שלא יכול להבין את הענין.

אבל מי שכן- אז כל הדיונים האלה כבר לא נוגעים לו.

 

ג. האמת היא שכל רב שמדבר נגד- מעולם לא היה באומן, כמובן. יש מעט שכן יצא להם להיות ומאז הם הפסיקו לדבר נגד... בחיים לא שמעתי על רב שהיה באומן ואח"כ דיבר ופסק שאסור לטוס. ואני מתכוונת לרבנים שלא "מזוהים" עם ברסלב.

 

ד.לעצם הענין- מותר הלכתית לצאת להשתטח על קברי צדיקים. מי שקצת יעיין בנושא הזה בתורת ברסלב וישמע כמה שיעורים בענין יוכל להבין שהענין פה הוא הרבה מעבר ללהשתטח על קבר ר' נחמן. יש פה מהלכים גדולים שקשורים לגאולה- גם לגאולה הפרטית של כל אדם וגם לגאולה הכללית של עם ישראל.

 

ה. יתנגדו המתנגדים כמה שרוצים- העובדה היא שאנשים טסים. נקודה. ויש הרבה אנשים שמה שקורה להם באומן מעולם לא קרה להם פה בארץ. וח"ו - אני לא מפחיתה בערך מערת המכפלה וכו'. אבל מה לעשות שר' נחמן הבטיח הבטחה מפורשת , ועד כה נראה שההבטחה הזו מתקיימת.

^^ זו התגובה המפורטת שרציתי לכתוב.. והיטבת לכתוב!פ.ע.ח

תודה על המילים הבהירות.

מסכימה עם כל מילה.

 

ואיזה כיף לך שנסעת..

....תגובות לטענותייךעמיחי
עבר עריכה על ידי עמיחי בתאריך ח' בתמוז תשע"ה 22:52
א) אומן זה כשיצה"ר הוא באצטלה של קדושה ולא של חולשה.
ב) אני מכיר לפחות אנשים שמחוברים לברסלב ולא טסים, וגם יכולים לצטט לך מקומות בכתבי ר"נ על עניין א"י ושמה שהוא כתב זה למי שבח"ול
ג) לא אומר שום דבר, זה בערך כמו שתגידי שכל רב של בגד באשתו לא מבין איך זה, וכל מי שעשה את זה לא מדבר נגד(פשוט כי אם יש לו מעט כבוד עצמי הוא הולך להסתיר את פניו)
ד)לא יודע מאיפה את מביאה את זה, אבל ברור לי שזה עיוות כלשהו של העלאת ניצוצות שזה עניין הגלות ולא בדור הגאולה, כיום ברור שזה לא מקדם את הגאולה.
ה) שוב טיעון חסר כל בסיס, וגם הטענה שיש באומן איזשהו התעלות לא אומר כלום כפי שהמשיל זאת הרב שלי לאדם שעומדות בפניו שני אפשרויות האחת: תפילת ראש השנה בביה"כ ברוב עם אבל בלי שופר והשניה: תפילה ביחיד באיזה חור אבל עם שופר
חובה עליו לבחור באפשרות השניה, למרות שזה פחות "התעלות" כי שופר הוא עיקר המצווה.
כך גם כאן "התעלות" אינה טיעון כשדנים בהלכה.
תגובהבת 30

1. בא נגיד ככה שלא אתה זה שמחליט שמי שטס לאומן זה בעצם יצר הרע....תשאיר לטסים לאומן את העמידה בפני הקב"ה.הם יודעים לעשות את זה יפה בדר"כ. לא אתה צריך לעמוד במקומם ולשפוט אותם על היצר הרע או לא שלהם.

2. נכון, יש אנשים שלא טסים. וברור שר' נחמן מדבר המון על מעלת א"י, מה השאלה בכלל. זה ידוע וברור ומוכר. הלוואי שהיו מעלים את עצמותיו לפה, אבל בינתיים הוא שם.

3. שמחה שזה ברור לך שאומן זה עיוות...כנראה שיש הרבה אנשים טובים, כשרים, לומדי תורה ועובדי ה' שלהם זה ברור שזה לא עיוות. אם באמת זה מענין אותך יש על הנושא הזה שיעור או שניים של הרב ארז דורון.

בכל מקרה- מה אתה יודע מה מקדם את הגאולה ומה לא? התוועדת עם גדולי הצדיקים ועם הקב"ה????

 

4. אמנם כתבתי על אנשים שעוברים משהו באומן, אבל בעיני זו בכלל לא הסיבה העיקרית לטוס. ויש הרבה מאוד, אם לא הרוב שלא עוברים שום חוויה מיוחדת. באים, מתפללים, עושים מה שצריך, חוזרים הביתה ולא מרגישים שום וואו. אבל זה שלא מרגישים- לא אומר שלא קורה משהו. לפעמים לא יודעים, לפעמים לא מרגישים אבל ברוב המקרים מרגישים- מרגישים שמשהו בחיים זז, מתקדם, נפתח, קורה. אלו דברים שקשה להסביר אותם למי שבכלל לא מבין על מה מדובר.

 

ולסיכום- כמו שכתבתי- תמיד יהיו אלו שמתנגדים ותמיד יהיו אלה שטסים.

לענ"ד המתנגדים לא באמת מבינים על מה מדובר, כי הם לא בענין של ברסלב ור' נחמן, ובענינים כאלה- עד שאתה לא בפנים אתה לא מבין, וכשאתה בפנים אז הרבה שאלות נפתרות מאליהן.

 

איך הגעת למסקנה ש-עלה למעלה
שרב המקרים מרגישים שזז משהו בחיים? למה מזה שאנשים בסה"כ הולכים לקבר של צדיק, קצת פרופרציות, הוא צדיק גדול אני לא מזלזלת ח"ו, אבל זה בסה"כ קבר של צדיק, בנאדם שמת,אז יקרה להם משהו? והם ירגישו משהו? לי זה פשוט נראה קצת פסיכולוגי, ללכת לקבר,למשהו טמא, לבנאדם שמת ואז יזוז אצלי משהו? זה פשוט גלותי. במקום להתקדם לחיים , לגאולה, אנחנו נשארים במוות, בגלותיות.
יש לך כמה הנחות מוטעות לדעתיבת 30

א. צדיק שנפטר זה לא רק בנאדם שמת. גם חז"ל אמרו שצדיקים במיתתם קרויים חיים. לצדיקים יש כוח לפעול גם אחרי מותם.  זה לא אומר שאת חייבת להתרוצץ מקבר הרשב"י למערת המכפלה ןלקבר רחל ולשאר קברי צדיקים. אבל זה כן אומר שלקבר של צדיק יש משמעות מעבר ל"מקום טמא". אחרת למה כלב בן יפונה הלך להתשטח במערת המכפלה? זה סתם טמא, לא?.....

 

ב. למה נראה לך שאם אני אומרת שמשהו קרה בחיים שלי אחרי שהייתי בקברו של צדיק אז זה גלותי? לא הבנתי מה הקשר. את עושה השוואה: חיים= גאולה, מוות= גלות.

גלות וגאולה זה משהו שבכלל לא קשור לחיים ומוות. וכאמור- צדיקים במיתתם קרויים חיים.

ולהזכירך, כשבנ"י יצאו מצרים הם לקחו את עצמות יוסף איתם, כל ה40 שנה במדבר. בשביל מה? כולה בנאדם שמת. יש פה ענין יותר מהותי, והם לא לקחו אותו רק בגלל שהוא השביע אותם.

 

ג. מה לעשות, אבל בציון של ר' נחמן יש ענין נוסף, והוא ההבטחה שלו. ההבטחה שכל מי שיגיע וכו'. זה גם פסיכולוגי? את יכולה לא להאמין בזה, או להרגיש שזה לא קשור אלייך. אבל עובדה שהייתה הבטחה.

...עמיחי
א) חז"ל בדבריהם דיברו על המשכת דרכו של הצדיק, אבל וודאי שייש ערך בהשטחות על קברי צדיקים.
ב)לא ממש הבנתי את הטענה של מתבודדת, אבל דווקא יש קשר בין גאולה=חיים גלות=מוות זה המצב של עמ"י בגלות עמ"י הוא סוג של בחינת מת, אמנם עם ישראל קיים לעולם, אבל השכינה שמחיה את עמ"י היא נמוכה מאוד..
ג)שוב לא ברור איך הטענה הזאת קשורה
..בת 30

ב. אתה מדבר על "מוות" ו"חיים", בצורה מטאפורית יותר- עמ"י בגלות הוא לא "חי". מסכימה לגמרי. אבל מתבודדת התיחסה למושגי מוות וחיים כפשוטם- שלכת לקבר של צדיק שמת זה גלותי. ולכן כתבתי אני לא מבינה את ההשוואה שלה.

 

ג. מה שכתבתי על הציון של ר' נחמן מגיב ל"זה בסך הכל קבר של צדיק". אז זהו, שיש משהו שונה באומן- שם בקבר של הצדיק יש הבטחה של הצדיק.

למה את נוטלת ידיים שאת יוצאת מקבר של צדיק?עלה למעלה
בוודאי שנוטלים. זה ענין הלכתי.בת 30

מה שאני אומרת הוא שקברו של צדיק זה לא "סתם" עוד קבר.

מי קבע שזה לא סתם עוד קבר?עלה למעלה
הוא בנאדם!!
בוודאי שהוא בנאדםבת 30

אבל הרי מי שהמציא את ענין ההשטחות על קברי צדיקים הם לא חסידי ברסלב, נכון?

סתם ככה רש"י, בעקבות חז"ל,  כותב שכלב הלך למערת המכפלה?

סתם ככה התפתח הענין הזה?

ואגב, אני שמעתי (בשיעור, לא ראיתי מקור מול העניניים) שהגר"א כותב על מעלת קברי הצדיקים דווקא בעת הזו, שעדיין אין לנו בית מקדש.

 

כלומר, ההנחה שקברו של צדיק הוא לא כמו קבר של אדם פשוט- היא הנחה עתיקה ומבוססת למדי...

 

בתורה יש נטו מקורות על השתטחות-עלה למעלה
על קברי האבות. זהו. על קברי צדיקים- אני לא מכירה שום מקור מהתורה. ואם זה רבנים מהתקופה האחרונה- אני חושבת שזו תוצאה של הגלות, בדיוק כמו זה שרבנים אסרו לעלות לארץ ובדיוק כמו שרבנים היום אוסרים לעלות להר הבית. פשוט לא מתחבר לי קבר טומאה- עם קדושה, גאולה, חיות, בית מקדש...
איפה בתורה כתוב על להשתטח על קברי אבות?די"מ
למשל-עלה למעלה
מסכת סוטה לד עמוד ב: "ויעלו בנגב ויבא עד חברון-ויבאו מבעי ליה? אמר רבא: מלמד, שפירש כלב מעצת מרגלים והלך ונשתטח על קברי האבות, אמר להן: אבותי, בקשו עלי רחמים שאנצל מעצת מרגלים"
זה מדרש זה לא בפשטדי"מ
אז בעצם גם על קברי האבות אין כ"כ עניןעלה למעלה
אז באמת איך הגיעו לזה, ועשו מזה משהו כ"כ גדול ואנשים כל כך מתאמצים מזה, אני באמת לא מבינה...
תמיד קל ללכת למה שזמיןדי"מ
קברי צדיקים במיוחד כשנמצאים בגלות זמינים בהרבה מהר האלהים
טוב, זה קצת מצחיק...בת 30

המקור היחד של כל החיים היהודיים שלך הוא מהתורה?

אין משנה, תלמוד, אגדות חז"ל, ראשונים, אחרונים?

 

וזה שזה לא מתחבר לך- אני לא כ"כ מבינה מה לא מתחבר.

זה גם תורה מבחינתי...עלה למעלה
איך טומאה, קבר, הטמאה הכי גדולה שיש- זה טמאת מת, מסתדרת לך עם קדושה??
תגידי, את לא הולכת בכלל- לא למירון, לא לקבר רחלבת 30

לא למערת המכפלה, לא לקבר יוסף?

 

אם ההתנגדות שלך לקברי צדיקים היא עקרונית, זה משהו אחר מאשר אם ההתנגדות שלך היא לאומן בלבד.

אם אני ילך זה לא בגלל הקברדי"מ
עכשיו אני לא הולכת.עלה למעלה
מה שאולי מצאתי זה זה-עלה למעלה
פסיקתא רבתי פרשה י"ב:"הרי צריך אדם אם היה עובר בין הקברות והיה יודע שצדיק קבור שם, צריך להזכיר במעשיו, אמר שלמה זכר צדיק לברכה". ביאור הרד"ל על הפסיקתא שם:" מכאן נראה שנהגו בארץ ישראל לקרות פסוקים ומאמרים מענינו זל אותו צדיק הקבור שם"
חיפשתי וחיפשתיעלה למעלה
לא מצאתי מקור על השטחות על קברי צדיקים... אולי יש מהזוהר- והזוהר זה ממש לא הלכה למעשה...
נו ו...?צעיר רענן

למה לטחון קמח? 

מי שהנשמה שלו היא נשמה חסידית-קבלית מחפש את המיסטיקה שביהדות. 

ומי שהנשמה שלו היא רמבמיסטית-פילוספית יחפש את הפשטנות שביהדות.

 

אין טעם לדיון הזה, 

יש מקורות בפנימיות התורה בלי סוף לטעם לקברי צדיקים. 

יש מקורות נגד קברי צדיקים ברמב"ם ובפילוספים. 

מר כדאית ליה ומר כדאית ליה. ועל זה אמרו שבעים פנים (לעומת על דברים אחרים שמנסים להדביק את המשפט הזה).

ויש את מי שהוא על הציר בין לבין ומלפש ומבררדי"מ
יש לו נטיה חכאן ונטיה לכאן

אין שום קשר בין סוגיית ההשתטחות לבין פילוסופיהאיל אחר

והרמב"ם לא פסק הלכה לפי פילוסופיה. הקשר בין הרמב"ם לבין פילוסופיה הוא הקשר בין תורה ומדע. זאת אומרת: ייחוד ה', שלילת ההגשמה, ההתבוננות בבריאה, שלילת האסטרולוגיה וכו'.. .

דהיינו, אך ורק סוגיות באמונה ולא הלכות תפילה, ברכות או אבלות.

דעת הרמב"ם באיסורים והיתרים במצוות המעשיות מבוססות אך ורק על דין התלמוד כפי שנמסר ע"י הגאונים ותלמידיהם וכפי הבנתו את הסוגיות.

וכמו שאמרת שבעים פנים לתורה אחת ולא שבעים תורות שמולבשות על התורה.

מחזק את דבריך! 'איל אחר'המצב חסה


זה ממש לא נכוןדי"מ
אני שמעתי שהגר"א התנגד לכךאיל אחר

בכל מקרה הרמב"ם בטוח שהתנגד, ואתם בוודאי זוכרים את קברו של משה רבנו. 

ממשה רבנו אפשר ללמוד ש"אין עושים נפשות לצדיקים - דבריהם הם זכרונם". נפשות אלו כעין מצבות קטנות שנקראות "נפש על הקבר" לאדם רגיל עושים - לצדיק לא. זה על פי דין התלמוד.

מה שכתוב על כלב זהו מדרש וממדרש לא לומדים הלכה למעשה.

לא כזאת עתיקהדי"מ
גם אם אכן יש עניין חשוב לשים לב לפופרציות.
ובברסלב וכל האחרים שהפכו את ההליכה לבתי הקברות לעניין כזה גגול בהחלט יצאו מפופרציות.
זה שיש מאמר חז"ל כזה או אחר אומר שיש בזה עניין אבל חשוב לראות כמה מקום חז"ל נתנו לזה כמה פעמים כתוב בתלמוד על ללכת לקברי צדיקים? ממש לא הרבה.
לא הפכו את ההליכה לבתי קברות למשהו גדולבת 30

בברסלב יש ענין להגיע לציון של ר' נחמן.

זה שהיום יש המון אנשים שחוזרים בתשובה או מתקרבים לברסלב- זה מה שיוצר את התחושה שזה ענין גדול. פשוט כי יש המון אנשים שמגיעים לשם.

זה ממש לא נכוןדי"מ
הפכו את ההליכה לקבר צדיקים לממש עיקר עיקרי היהדות
וההלכה מנותקת מהפנימיות?!די"מ
יש עוד רבנים שהבטיחו דבריםעלה למעלה
למשל יש את הצדיק הזה בירושלים כזה ליד הכנסת, שיש מלא אנשים שהולכים שני-חמישי-שני, ועושים את הסגולה הזו שהוא אמר...אז הוא הבטיח משהו ,אז? המון צדיקים הבטיחו דברים.
יוסף ביקש שיעלו את עצמותיו, ויעקב ביקש שיקברו אותו עם אבותיואיל אחר

והעניין עמוק, אבל רחוק מלהיות מיסטי.

אדם עשוי מגוף ונשמה. הגוף הוא כלי הכרחי לנשמה, שבלעדיו היא אינה יכולה למלא את מאווייה הגשמיים והרוחניים. יעקב אבינו וגם יוסף הצדיק האמינו באמונת אבותיהם לאורך כל ימי חייהם. הגוף היה כלי שבאמצעותו הם יכלו לעבוד את ה' בהתאם לאותה אמונה. כשם שבחייהם נפשם הייתה עם אבותיהם, כך הם ביקשו שגם גופם יהיה עם אבותיהם - עד הקבר. "ונשאתני ממצרים ושכבתי עם אבותי וקברתני בקבורתם". 

חלק מההתייחסות השלילית להרוגי בית דין, בגלל חומרת מעשיהם, היא לא לקבור אותם בקברי אבותיהם עד שיתאכל הבשר (רמב"ם, הלכות אבל פ"א, ה"ט). 

צדיק שחי את חייו לפי ייעודם האמיתי, כפי שה' הועיד לו אתם, יודע גם לדאוג לגופו שיהיה במקום טוב גם לאחר הפטירה. כפי שהזכרת הצדיקים במיתתם קרויים חיים. הם חיים תמיד, אבל מתים רק פעם אחת - אז לפחות הם דואגים לכל פרט ופרט שיהיה מתאים להם.

^^^יפה מאוד!די"מ
(והייתי באומן 5 פעמים)
וודאי שמה שהגבתי הוא דעתי, ע"פ הידע המועט שליעמיחי
לחלק מהדברים אוכל לתת לך מקורות ולחלק לא.
הגבתי לטענותיך עפ"י הסדר..
1) מכיוון שאת טענת שאומן זה מקרה שונה מטיול הסברתי את דעתי מהו השוני, אני מבין שדעתך שונה לתקוף את דעתי בדמגוגיה לא יועיל.
2) טענת שמי שרוצה להיות מחובר באמת לרבי נחמן צריך לטוס ולכן הגבתי שאני מכיר מי שלא טס ומחובר לר' נחמן בתגובתך לא התייחסת לתגובתי.
3)שוב ברור שדעתך שונה מדעתי ודמגוגיה והשתלחות לא ממש מועילים לדיון, לדעתי מדובר בעיוות משום שעפ"י מה שאני למדתי שורש התיקון שחסר לגאולה ביימינו זה א"י, ולכן ברור שמה שמבטא התרחקות מא"י אינו מקרב את הגאולה. כתבתי שנראה לי שאני מבין מאיפה זה מגיע כי באמת בקבלה ובעקבותיה בחסידות מדובר הרבה על כך שבחו"ל מעלים ניצוצות
4)שוב לא התייחסת לטענותי אלא ענית בלי קשר. וסתרת את עצמך כשכשכתבת פעם אחת שהרבה ואפילו הרוב לא מרגישים ואח"כ שהרוב כן מרגישים..
בכל אופן הטענה שלי הסבערה למה "ההרגשה" היא לא פונקציה בכלל בשאלה ההלכתית
עונה לשתי נקודותבת 30

א. אתה מניח שטיסה לאומן מבטאת התרחקות מא"י. אני בכלל לא בטוחה שההנחה הזו נכונה. מהכרות עם הרבה ברסלברים. נכון שיש כאן איזו התרחקות פיזית- של כמה ימים בשנה או של שבוע אחד בחיים, אבל אני בכלל לא חושבת שזה מעיד על התרחקות פנימית ואמיתית מא"י.

 

ב. מבחינה הלכתית- לפי מה שידוע לי יש התר לצאת לחו"ל ע"מ להשתטח על קברי צדיקים.

עונהעמיחי
א) אני יכול לטעון שזה שאני לא מניח תפילין לא מבטא התרחקות מהתורה, פנימית זה מחבר אותי... בקיצור אין כזה דבר, מעשית אתה מתרחק מהארץ.

ב) לא שמעתי דעה כזאת, כן שמעתי דעה(שבעיני היא דחוקה) שכל האיסור הוא בזמן חז"ל שהיה לוקח הרבה זמן לצאת ולחזור...
אין לי עכשיו מקור להביא לךבת 30

אבל שמעתי את זה כמה וכמה פעמים.

 

ואני לא מסכימה שמעשית מתרחקים מהארץ. כלומר- בוודאי שלא נמצאים פה, כן?

אבל בפועל- יש הרבה מאוד אנשים מבין הטסים שמחוברים ברמ"ח אבריהם ושס"ה גידיהם לא"י. גם אני אישית עוסקת הרבה בעניינים שקשורים. זה המקצוע שלי וזה מה שאני אוהבת לעסוק בו.

אני לא חושבת שהיציאה המאוד ספציפית הזו, שיש לה מטרה מאוד ספציפית, פוגעת בקשר ובקרבה לא"י. עצם הטיסה לאומן היא שונה במובן הזה מטיסה למקום אחר. כי אף אחד לא טס לשם במטרה לצאת מהארץ. כלומר- למי שקשור לא"י אין ענין מסוים לצאת מהארץ, זה לא מה שאנחנו מחפשים. היציאה מהארץ היא פועל יוצא של הרצון להיות אצל הצדיק. לו הצדיק היה בארץ, זה היה נראה אחרת.

מי שטס לטיול וכד'- המטרה שלו היא, כן, לצאת, "להתאוורר" וכד'. אבל הענין וההנאה באומן הם, לפחות אצל מי שאני מכירה שטס, בענינים רוחניים. אף אחד לא טס בגלל התנאים הטובים ובגלל מזג האוויר והנוף.

 

אני כן חושבת, ואולי זה ישמע קצת מוזר..., אבל אני כן מרגישה שכל הקטע הזה של ר"ה באומן הוא הזוי למדי. ובכל זאת בעלי טס ואני רוצה שהוא יטוס. למה? כי לא הכל עובר רק דרך השכל. ואני מסכימה שזו תופעה מוזרה למדי, אבל אם היא קיימת, כנראה שיש לה איזה שורש, איזה בסיס, איזה אמת כלשהיא.

 

כפי שהסברתי אני חולק על הטענה שזה שהתופעה קיימת נותן לה בסיסעמיחי
מגיב על עצם הטענה שייש דברים שלא עפ"י השכל: התורה נותנת לנו כללים מה מותר ומה אסור, ודברים שהם לא נוגדים את התורה וסתם איזשהו "הרגשה" כנראה שמקורם ביצה"ר!
אבל איפה נכנס הלב בתיאור שלך?בת 30

אני ח"ו לא טוענת שעושים דברים מהלב בניגוד להלכה. ממש לא.

אני האחרונה שאגיד כזה דבר. ור' נחמן בעצמו הדגיש את החשיבות של שמירת ההלכה כפי שהיא, עד כדי כך, שבתקופה שבה עוד רדפו את חסידי ברסלב, ה"הכר" של החסידים היה שיש להם שו""ע איתם כל הזמן.

 

נראה לי שהמסקנה שלך מרחיקת לכת. יש הרבה מאוד דברים המסורים ללב, בתוך המסגרת ההלכתית. חייו של יהודי לא נובעים רק מהשכל. מי שילך רק עם השכל מפספס חלק מהתמונה.

ומעבר לזה- ה"הרגשה", כפי שאתה כותב, אינה מבוססת רק על התחושה הפרטית של הלב שלי, אלא על לימוד ועיון והתחברות לכתבי ר' נחמן, ר' נתן וכו'. זה לא איזה הרגשה ש"מתפלקת" לה.

אני הייתי נזהרת מלומר על ציבור גדול מאוד של אנשים שרובם יראי שמיים שהם מונעים ע"י היצר הרע שלהם בענין הזה.

 

 

אז אם לא עושים עפ"י הלב בניגוד להלכהעמיחי
למה זה החוט השוזר בין כל הטענות?
ההרגשה, ההתעלות, ההבטחה, הקדושה ועוד טענות שכאלו..
לא לזה התכוונתי כשכתבתי שהולכים גם לפי הלב.בת 30
עבר עריכה על ידי בת 30 בתאריך ט' בתמוז תשע"ה 11:41

בא נגיד ככה: יש כל מיני סוגים של אנשים שמגיעים לאומן. אני לא יכולה לדבר בשם כולם, זה ברור.

אני מדברת בשם עצמי.

יש אנשים שאין להם שום בעיה לצאת מהארץ גם לטיול, אז מבחינתם אין הבדל בין אומן ללונדון, מהבחינה הזאת.

יש אנשים (לדעתי יש יותר כאלה מבין הספרדים) שלהם הענין של תפילה על קברי צדיקים הוא כ"כ ברור ופשוט, הם ינקו את זה עם חלב אמם, כך שאין להם בכלל התלבטות לגבי זה. וכל הדיון פה על קבר טמא- קדוש וכו' הוא פשוט לא רלוונטי מבחינתם.

יש אנשים שיש להם קטע של לחפש ישועות בקברי צדיקים אז הם ילכו לכל קבר, עבור כל ישועה, לא משנה אם בארץ או לא.

יש אנשים שיקראו סיפורים מטורפים על אומן אז יבואו ויצפו שגם להם תהיה ישועה מטורפת או התגלות או כל מיני דברים כאלה. (אמנם הדברים האלה קורים. אבל בטח שלא לכולם..)

ויש אנשים, כמונו וכמו הרבה מאוד מכרים וחברים שלנו שהם לא אף אחד מכל הנ"ל.

הם לא מצפים לישועות ולא להתגלות ובעצם לא מצפים לכלום.

הם לא נוסעים רק בגלל ההבטחה

הם לא ששים בכלל לצאת מא"י- להפך- קשה להם עם זה, והם נושמים לרווחה בשניה שהמטוס נוחת בנתב"ג, ולא סובלים את כל השהות באוקראינה וגם לא מסתובבים בשוק באומן. 

הם גם נזהרים שלא לעבור את החוט הדק שמפריד בין תפילה לה' בזכות הצדיק ובין תפילה לצדיק.

 

יש הרבה מאוד אנשים כאלה, שבסך הכל, אחרי חיפוש ארוך או קצר, הם הגיעו לר' נחמן ושם מצאו את השקט שהלב שלהם חיפש, ושם מצאו את האמת שלהם. ואנשים כאלה, טסים בעיקר בגלל סיבה אחת: כי זה מה שר' נחמן אמר. בסופו של דבר- זו הסיבה. כי חסידים מחוברים לרבי שלהם, ובברסלב הרבי הוא ר' נחמן, אז לומדים את תורותיו, ומנסים ליישם את עצותיו, ונוסעים אליו לר"ה....

 

ולזה התכוונתי כשכתבתי שפועלים גם מהלב. כי בבחינה שכלית, מי שמגיע מחוץ לברסלב ונכנס לתוך הענינים- יש לו מטען שכלי, הלכתי, רעיוני וכו' (כל מה שעלה כאן), וכל המטען הזה יושב לו בשכל ואומר: אסור לצאת מהארץ. וכמעט כל מי שהגיע מהמטען הזה והתחבר לר' נחמן, באיזשהוא שלב "עבר פאזה" בענין הזה, והצליח להבין בתוך עצמו שבעצם זה לא סותר. שטיסה לר' נחמן פעם בשנה, או פעם בחיים בכלל לא סותרת את מצוות ישוב הארץ, או את הגאולה או את אהבת הארץ או כל דבר אחר מהמשפחה הזו.

גם אני פעם יכולתי לנאום בראש כל חוצות את כל, אבל כל, הטענות האלה.

עד שבפנים השתנה משהו. ומה שהשתנה זה משהו בלב, בעיקר.

 

וכל הדברים האחרים- הדיון על קדושת או טומאת הקבר, ההבטחה וכו'- זה הועלה פה לצורך הדיון על כל צדדי הענין.

אבל לא לזה התכוונתי כשכתבתי שהולכים גם לפי הלב.

 

אגב, אם זה באמת מענין אותך- אתה יכול לקרוא את הספר "אומן"- מחקר לא לגמרי "מדעי" אבל עדיין מחקר שנעשה על קבוצות שונות ואנשים שונים שטסים לאומן, וזה מאוד מענין, ופותח פתח קצת להבין את הנושא.

קברו של ר' נחמן הוא לא היחיד שמבטיח ישועות. כשאני שומע על כךאיל אחר

אני נזכר בר' יוחנן מהתלמוד, שאמר לפני מותו: אני רואה לפני שתי דרכים ואינני יודע באיזה דרך מוליכים אותי.

ר' יוחנן, כאמור, חרד מאימת הדין ולא ראה את טוב העולם הבא כדבר שמובטח לו. אבל זה היה פעם. אצל חסידים הראשונים. כיום, לא רק שלא מבעיא העולם הבא, גם מבטיחים לסדר את כולם.

קצת תמוה הייתי אומר.

מצטערת לבאס...עלה למעלה
אני הייתי באומן, ודווקא להתחבר לברסלב ממש לא עשה לי ולא התאים לי, אבל ב"ה עכשיו אני כבר לא שם... ובוא נגיד שלטוס לאומן עוד פעם בחיים לא יקרה... אז אי אפשר להכליל זאת על כולם הייתי באומן, ואני עכשיו חושבת שזה לא נכון...
כתבתי על רבנים פוסקים. לא על אנשים פרטיים.בת 30


^^^^די"מ
אני יש מצב שאני יטוס שוב לא שולל את זה בכלל
לגבי הבטחות שמתקיימות וישועות שמתרחשותאיל אחר

עייני במסכת עבודה זרה, דף נ"ה ע"א: "אמר ליה זונין לר' עקיבא לבי ולבך ידע וכו'...".

תגובה כלליתעמיחי
בעיני ברור שגם אם יציאה מהארץ אינה איסור גמור, היא ודאי אינה ראויה ואינה טובה(מכך שבפשטות כולם פסקו איסור יציאה לזמן ארוך, ומכך שהדר בחו"ל דומה כעובד עבודה זרה(!), ומכך שכל המצוות בחו"ל הם כסימנים בלבד ובקושי פועלות את פעולתן, ומכך שהעונש של עמ"י זה גלות אז מי הטמבל שחוזר להעניש את עצמו לבד?!)

ובכל אופן גם מי שבאופן אישי עושה זאת משלל סיבות(טובות יותר ופחות) שלכל הפחות לא יעלה זאת על נס.
לא מסכיםדי"מ
כל האיסור לצאת לזמן ארוך (שעל זה יש קונצנזוס) זה מחשש שמא ישתקע.
מה הבעיה לצאת ולחסור?למה שתהיה בעיה?
אני עצמי כתבתי את דעת המתירים...עמיחי
ומה שכתבתי הן הסיבות למה בעיני זה לא ראוי בכלל!
ויש עוד המון דוג' כמו התנאים שבאו לצאת מהארץ ובדרך נזכרו בירושלים בכו וחזרו...
לא דברתי על העניין ההלכתידי"מ
אולי מהעניין ההלכתי אין כ"כ בעיהעלה למעלה
אבל מהעניין הרוחני? באמת שווה לנו לצאת מא"י? לא עדיף לנו להישאר בארץ הקודש?
כן,אני לא מבין את העניחן הרוחני למה לא לצאתדי"מ
"ואף על פי שמותר לצאת אינה מידת חסידותהדרכהאחרונה
שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו ומפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה למקום" (מלכים ומלחמות פ"ה)
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך