סיפורנולאית
בס"ד


#סיפור אמיתי#


חייל שהוא די מרחם על ערבים, מספר לאביו שהשבוע מצאו נחש צפע, אז הם דרסו את הנחש עם האמר שלהם והרגו אותו.
אביו שואל אותו עם בבת צחוק בעיניו, למה הם הרגו אותו הרי זה צער בעלי חיים. החייל הסתכל עליו בחוסר הבנה, מה זאת אומרת? הנחש היה ארסי והוא יכול לפגוע בחיילים, אז אביו ענה לו שהיה אפשר פשוט להוציא את הנחש מחוץ למחנה וזהו למה להרוג?
אז החייל הסתכל על אביו ולא הבין מה לא ברור, גם אם הם יזיזו את הנחש הוא עדיין יכול לחזור ולהכיש אותם אז עדיף להרוג אותם וחסל. האבא עם בבת צחוק בעיניו שעמדה להתפרץ גם לפניו(כלומר חיוך)
רטן, אבל למה להרוג? זה חבל. החייל גילגל את עיניו, הנחש הזה הוא ארסי הוא סכנה, למה לחכות שיקרה משהו עד שנהרוג אותו?

עכשיו תחליפו את הנחש בערבי ונותר רק להגיד לחייל, ישמעו אוזנייך מה שפיך מדבר.
הם התארחו אצלנו בשבת, וקצת היה לי פדיחות
להגיב.
אבל לפחות יצא מזה סיפור טוב.


שבוע טוב.
העיקר חסר מן הספרדי"מ

הפיגועים אינם הסיבה לגרש את הערבים אלא העונש על כך שלא מגרשים אותם.

הבעיה להשאיר אותם פה היא קודם כל כי כך השם אמר ושנית,התבוללות.

נכון,נולאית
בס"ד

אבל אפילו מהסיבה הזאת הם מתעלמים!
אפילו מהסיבה הכי 'לגיטימית' שלא מרחמים על אויב על רוצח, הם לא מתעלמים.

אז הסיפור הזה הוא סוג של פארודיה על הצבא.
כי זה באמת לא סיבהדי"מ


זה חלק מזהנולאית
בס"ד


ולו מהסיבה שזה מוסר בסיסי אנושי


על תורה(לצערי) אין מה לדבר, אבל אפילו מהמוסר האנושי הבסיסי של 'הבא להורגך השכם להורגו' הם מתעלמים.
ושוב זה היה העניין, שזה היה נורא ברור לאותם חיילים שהורגים את הנחש, ושלא מרחמים עליו בגלל שזה ממש סכנת חיים,
אבל כשזה מגיע לערבים פתאום הם מתחילים להסתבך בעצמם ומותחים את הסכנה של פיקוח נפש עד הרגע האחרון.

אז צבא יקר וחייל יקר, ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר.

לנסות לשכנע אנשים במוסר אנושי ולא מהתורה זה טעות.די"מ


נ-כ-ו-ןנולאית
בס"ד


התכוונתי שאותו חייל מצביע על ערך מסוים וכשזה נוגע לערבים פתאום הערך הזה כמעט חסר חשיבות.
(ערך חיי אדם, פיקוח נפש- ונשמרתם מאוד לנפשותכם )

איך שהוא דיבר על אותו ערך כמובן מאליו ולא קישר אותו לסיבה שיש בכלל צבא(נצבא הגנה לישראל) זה היה אירוני בעיני.
לא נכון.יזהר

זה כמו שתגיד "לנסות לשכנע אנשים לקיים מצוות מיראת העונש זה מעוות". זו אמת ברובד נמוך יותר, אבל גם היא נכונה ונצרכת.

להיות ישרים והגיוניים זה גם חלק מהתורה.

 

דיבור חזק מאוד בהקשר זה מהרב יחיאל יעקובסון (מתוך שיעור שהועבר ביום פתוח בבית הספר ליעוץ תורני, בשנתו הראשונה) :

לא כתבתי מעוות אלא טעותדי"מ
בסדר. זה גם לא טעות.יזהר


אני חושב שכןדי"מ
במוסר טבעי לא הייתי מתנגד לע"ז או משכב זכר
אין הכי נמי. ברור שזה לא עומד בפני עצמו.יזהר

וברור שבכל סתירה בין השניים - התורה גוברת. ועדיין זה כלי חשוב.

 

במציאות המתוקנת, אגב, שבה אדם מחובר לגמרי לנשמה שלו - המוסר הטבעי שלו תואם לחלוטין למוסר של התורה. זו המציאות של האבות, כפי שמתוארת בחז"ל.

יש אנשיםestybn

שטיעונים של תורה וה' לא תופסים אצלם, ולכן צריך להסביר להם במושגים שהם יבינו כמו על ידי מוסר. הסיפור שהיא סיפרה זה בדיוק דוגמא איך אפשר להסביר גם למישהו שאולי לא יקבל טיעון כמו "ה' אמר"

לא מסכיםדי"מ
צריך לחשוב איך לקרב אותם להשם ותורתו
גם וגם.יזהר

תראה, לבנות קמפיין שלם בצורה כזו, למשל קמפיין נגד נסיגות שמשחק רק על העניין הבטחוני - זה טעות. כי אתה מציג את זה כאילו זו כל התמונה וזה בפירוש לא נכון. אבל ברור שגם זה נכון. נכון וחשוב להגיד לאנשים: הנה, תראו מה קרה אחרי שיצאנו מעזה. קיבלנו טילים על תל אביב. זה מסר חשוב ואמיתי. בטחון עם ישראל גם הוא קשור לקידוש השם, וחיי יהודים זה דבר חשוב מאוד.

אבל להציג את זה כחזות הכל, כאלו כל ההצדקה לישובים היא רק בטחונית - זו טעות. מכתה סיבות: א. כי כשל עוזר נפל עזור: מחר ימצאו פיתרון ביטחוני אמיתי וכל ההצדקה תיעלם.  ב. כי יש לנו מסר חשוב, אמיתי ועמוק יותר להעביר, ולהעלים אותו זה חטא ופספוס כל העניין. כי מצד האמת, גם אם מבחינה ביטחונית צריך את יהודה ושומרון - הרבה יותר בטוח לגור באוסטרליה.

נכון בין היתרנולאית
בס"ד

אבל הכוונה שלי הייתה סך הכל,
החייל(וצה"ל) לפחות פקיד המוצהר שלהם זה להגן, ולשמור על אזרחי ישראל.

העניין הוא שבפועל הם המון פעמים מותחים את הסכנה כמעט עד הסוף לפני שהם מטפלים בה לא נדבר על למגר אותה סופית. (ערביי ארץ ישראל וחבריהם הגויים האחרים בדווים וכ)

וכשפתאום אותו חייל אמר שזה ברור מאליו שצריך להרוג את הנחש צפע הזה במקום לחכות שהוא יהרוג אותך,

אבל פתאום כשהצבא צריך להתעמת עם ערבים, פתאום זה לא ברור מאליו שלא צריך לחכות שקן הצפעים שלהם יצא ממחבואו בדרך לאיזה פיגוע ורק אז לנטרל אותם(וזה לנטרל לא להרוג) זה פשוט הראה לי את האירוניה בסיפור שלו. זהו. זהו


השאלה האם נלחמים בגויים בגלל סיבה בטחונית או בגלל שכך ה' אמר זה לדיון אחר.
אפשר להגיד את אותו עיקרון על הבאת מקור מהתורה שבכתב.אדם כל שהוא


תסבירדי"מ
לא לכל דבר היינו יכולים להגיע ע"י התורה שבכתב..אדם כל שהוא

ולפעמים, אם היינו מסתמכים רק עליה, היינו מגיעים למסקנות שגויות, ועדיין אפשר לנמק דברים ע"י הבאת מקור מהתורה שבכתב.

בדומה לכך, לא לכל דבר אפשר להגיע ע"י המוסר הטבעי [אולי האבות יכלו, אנחנו ודאי לא], ויש דברים שהיינו מגיעים למסקנות שגויות אם היינו מסתמכים רק עליו, ועדיין הוא מקור חשוב.

לא מסכיםדי"מ
כי המחויבת לתושב"ע נובעת מהתטרה שבכתב.
אז בלי ההשוואה הזו..אדם כל שהוא

לפני שניתנה תורה המוסר הטבעי היה מחייב.

מאחר שהתורה לא קבעה שהוא מבוטל [יש התנגשויות נקודתיות, אבל לא ביטול גורף] הוא ממשיך להיות בתוקף.

 

אפשר גם להגיד הרבה הסברים שדווקא המוסר הטבעי הוא המצע הנכון לקבלת התורה, דברים שהם נכונים וחשובים כשלעצמם, אבל אני חושב שמה שאמרתי מספיק לעניין שלנו, ויותר פשוט.

למה אתה חושב שהמוסר הטבעי היה מחייב?ראשית חכמה

לפני מתן תורה הדבר היחיד שחייב זה שבע מצוות בני נוח. חוץ מזה, תורה שבע"פ היא רק פירוש לתורה שבכתב.

^^^די"מ
אין דבר כזה "מוסר טבעי" זה פרסונלי.
תראה איך בכל מדינה יש חוקים שונים.
זה לא לגמרי זהה בין בני אדם, ואפשר לסלף את זה עוד יותר..אדם כל שהוא

כמו גם שההיגיון לא זהה, ואפשר גם אותו לסלף מעבר להבדל הטבעי, וכמו שהבנת התורה לא לגמרי זהה, וגם כאן אפשר לסלף.

אבל יש בסיס אנושי משותף.

מה הוא "הבסיס האנושי המדותף"?די"מ
לזה שיש בסיס משותף להיגיון ולהבנת התורה אתה מסכים?אדם כל שהוא


שיש משהו משותף בין ההיגיון של בני אדם שונים..אדם כל שהוא

אתה מסכים? שאתה יכול לדון עם אנשים נוספים מה הגיוני ומה לא, מבלי לבטל בכלל את מושג ההגיון כדבר פרסונלי?

 

שאתה יכול לדון מה התורה אמרה, בלי לטעון שכל הבנה בתורה זה משהו פרסונלי?

 

[התחמקתי מהשאלה שלך כי היא קשה, ומאחר שאני מעריך שתסכים איתי לעיקרון לגבי דברים אחרים, זה יכול לחסוך לי לענות עליה].

אבל השאלה שלי עקרוניתדי"מ
התורההשבכתב זה מזמך כתוב ואפ'ר לדטן בכל מקרה האם הוא מתאים למה שנכתב שם.
"המוסר הטבעי" לא כתוב בשום מקום
אבל ההיגיון שבאמצעותו דנים לא כתוב..אדם כל שהוא

אפשר תמיד לפרש אחרת, אם משתמשים בשכל עקום.

ועדיין זה שונה מאוד מ"מוסר טבעי" לא ברור ולא מוגדרדי"מ
יש למוסר טבעי תחום אפור רחב..אדם כל שהוא

ואפשר להרחיב את התחום האפור בקלות, אם בוחרים להתכחש אליו במודע ושלא במודע.

[וקל יותר להתכחש אליו כי הוא לא כתוב, והאדם תמיד יכול לומר אני לא מרגיש].

וזו אחת הסיבות שאי אפשר להסתפק בו לבדו.

אבל הוא קיים, ויש דברים שברורים לכל אדם בריא בנפשו.

אין דבר כזהדי"מ
קשה לי להאמין לך שאתה מתכוון ברצינות למה שאתה אומר..אדם כל שהוא

[ואני יודע שזה משפט מעצבן..].

האם אין לך טענה מוסרית על גוי שלא שמע על שבע מצוות בני נח, ורצח מישהו בעינויים?

 

 

משהו לא מוגדר לא באמת קייםדי"מ
כלצאחד רואה את המוסר טבעי אחרת.
לך תשכנע אמרקאי שהקטע של "רצח על כבוד המשפחה" או סתם נקמת דם זה דבר מוסרי.
ולך תשכנע בדואי שזה לא
א. זו שוב שאלה של גבולות.אדם כל שהוא

ב. אתה יכול להיות משוכנע במשהו, גם אם הבדואי חושב אחרת. כמו שגם אם הבדואי יסביר לך שגירוש ישמעאל מבטא את עליונותו, ושהוא ממש רואה את זה בפסוקי התורה זה לא יפריע לך, כי ברור לך שזו לא משמעות התורה.

 

זה שדברים לא מוגדרים יוצרים קושי, לא אומר שהם לא קיימים.

אני לא מצליח להבין מדוע אתה חושב שיש מוסר אנושי מחייב כלשהודי"מ
ואני לא מצליח להבין למה אתה חושב שלא.אדם כל שהוא

אני חושב שזה פשוט וברור. ושגם אתה תסכים לחלק מהנפק"מ של זה.

אני חושב בדיוק ההפךדי"מ
אם לא התעייפת..אדם כל שהוא

אתה יכול לתייג את כל הגושניקים והקווניקים גם יחד, שימשיכו להתווכח איתך.

לי קשה להמשיך מהנקודה הזו.

לא חושב שזה קשור לגוש-קודי"מ
שניהם אמורים להסכים שהמושג הזה קיים, וחשוב.אדם כל שהוא


לא כמומשהגדרת אותודי"מ
יש מוסר טבע רק שהוא משתנה מאחד לאחד.
אין מוסר טבעי שכל העולם מרגיש מחוייב אליו
לא יודע האם כמו שהגדרתי, ודאי לא כמו שאתה אמרת..אדם כל שהוא

שאין מוסר אנושי מחייב.

וקשה לי להאמין שאתה עצמך חושב כך, שלמי שלא נצטווה הכל מותר, גם המעשים הכי לא מוסריים שיש.

מבחינתו זה מותר לודי"מ
אני לא מבין איך אתה לא מבען את זה
מה משמעות המוסר הטבעי לדעתך?אדם כל שהואאחרונה


בהחלט יש דבר כזה מוסר טבעייזהר

אלא שאי אפשר לסמוך עליו ב-100%.

"לְבַד רְאֵה זֶה מָצָאתִי , אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר; וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים"

יש לזה מקורות, אבל זה גם פשוט..אדם כל שהוא

[אם אני אזכר במקורות אשתדל בלנ"ד להביא].

ומקור אחד שהצלחתי למצוא, בסיוע המיקרופדיה התלמודית..אדם כל שהוא

רב ניסים גאון [מודפס בגמרות בדף לפני מסכת ברכות].

אעתיק את הדברים מהאופן שבו סיכמו אותם במיקרופדיה התלמודית, אתם מוזמנים להסתכל בדבריו בפנים [אני הסתכלתי ברפרוף בפנים, ואני חושב שזה העיקרון שאמרתי] - 

"ויש שכתב שכל המצוות התלויות בסברה הכל מתחייבים בהן, אף בני נח (הקדמת רב ניסים גאון למפתח מנעולי התלמוד)."

אפשר להביא גם מקור מדברי חובות הלבבות..אדם כל שהוא

שמבסס הרבה את החיוב בעבודת ה' על היסוד של הכרת טובה, שהוא מוסרי אנושי. [והרי אם הוא סעיף של עבודת ה' לא היה אפשר לקחת אותו כבסיס לה]. אני מניח שאפשר למצוא מקורות רבים שמבוססים על הרעיון שקיים מוסר טבעי באדם, ויש הרבה מקורות כאלה בדברי הראי"ה קוק.

 

אבל חלק מהרעיון זה שלא צריך לזה מקור.

אחלה של סיפור.יהדות=דרך חיים

אביא אותו כמשל כשאני מיתווכח עם שמאלנים

רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך