מיותרות או חשובות אני יודע שזה כתוב בסקר של ערוץ 7 אבל אני רוצה לשמוע קצת יותר ממילה
מה אתם אורים על ההפגנות בגלל גל הטרורעיאית"י
תלוי איפה ומתי (ומי נחשף אליהן)..אביגיל.
לזרוק אבנים על ערבים בחלחול עדיף בהרבה מהפגנת מחאה בתל אביבדי"מ
תלוי מה המטרה שלךאביגיל.
מממ...די"מ
זה לא נקמה!!! זו בדיחה!!yosef13
מה לא נקמה?די"מ
על רצח יהודי ללכת ולזרוק אבנים על ערבים וכו'yosef13
זה מגמד את כל העניין הזה של הנקמה.
נקמה זה לחזק את אחיזתינו בארץ ישראל. (גם ע"פ רש"י וגם ע"פ הרמב"ן)
זה לא.די"מ
על אותה בחינה-להקיםמגבעה של נוער שתפונה כל יומיים זה בדיחה.
נקמה היא להרוג באוייב אי אםשר כל כך אז עושים מה שאפשר
גם להקים מאחז קטן אני לא חושב שזה נקמהyosef13
רש"י:
והורשתם את הארץ: והורשתם אותה מיושביה ואז וישבתם בה, תוכלו להתקיים בה, ואם לאו לא תוכלו להתקיים בה:
והרמב"ן אומר שזה שתי מצוות נפרדות, אבל גם הוא אומר שצריך להוריש (לגרש) את הגויים מפה.
אבל כל זה לא תפקיד של אנשים פרטיים כי אם של המדינה, וזה הנקמה מבחינתינו.
ואיך הגעת למסקנה הנלוזה שזה נקמה?המצב חסה
מאיפה החילוק הזה?די"מ
אלו עניינים שונים.
ממתי נקמה היא דרכו של עם ישראל?אבא.מומין
מתמידאביחי מנחם
הכי קל זה להביא חלק מטקסטאבא.מומין
דרך עם ישראל היא דרך ד' אוהב צדקה ומשפט. איך יתכן שדרכו היא הנקמה אשר אינה בוחלת בין טוב ורע?
שציוונו להקים בתי משפט. ולעשות צדק בעולם.
האם בנקמה מסוג זה. אשר נהגתה בימים שאין סנהדרין. יש צדק? שהרי אם בנקמה צודקת מדובר הרי זו מצווה. ואם בנקמה אחרת. אשר מונעת מצער וכאב. אשר לא תוליד דבר. שכן זו אינה דרכו של עם ישראל!
שכן דרכו של עם ישראל היא הצדקה ומשפט הצדק והחסד. ודרכינו היא דרך המוסריות שכן אנו מאמינים שכל דבר שבא עליינו משמיים הוא. ואין דבר הקורה ללא סיבה.
אפשר לראות במהלך ההסטוריה של עם ישראל. שכאשר חטא וסר מדרך המוסר ומדרך המשפט. רעות באו עליו
אז בנקמת אבנים קיים צדק? האם בשפיכות דמים אחרים יש צדק? לא. צדק זה לא לרדת לפשעי האויב. שכן אם אנו מבצעים את מעשי אויבנו אשר אינם מוסריים הם אנו סרים מדרך המוסר. וזו דרך מסוכנת לעם ישראל אשר תפקידו הוא להפיץ מוסר בעולם ולהיות אור לגויים. וכאשר אינו מוסרי איך בכלל יבקש לראות בגויים מוסר?
במשפט לאדם אשר פשע מביאים גזר דין אשר צודק לחומרת מעשיו. ואם השופט אינו נטרלי לא יכול לשפוט וכך גם אנו בתור אנשים פרטיים אין אנו יכולים לשפוט במקרה זה שכן אנו פגועים וראשינו מלאים בצער אשר מעוור אותנו
אין אנו רואים את מורכבות אויבנו אין אנו דורשים להבינם אם כי רק לפגוע בהם בצורה עיוורת. וזוביא אינה דרך המשפט. עלינו להבין שאם נזרוא אבנים על סתם ערבים. לא מביא צדק לאירוע זה או אחר. צדק אמיתי יובא בצורה שהאשמים האמיתיים יובאו לדין ויעמדו למשפט צדק שבו יראו את כל רוודיהם ויתנו להם את הדין המגיע להם. ומשפט זה יעשה בגאווה לא כדי להראות "תראו את הנקמה שאנו עושים לאויבנו" אלא אנו נצעק בגאווה "אנו עם ישראל עושה צדק ומשפט"
ואין לנו לעשות פעולה זו שגם יראו הגויים ושתמשו במעשינו השפלים כנגדינו לניגוח
שכן אין דרך ישראל מעלום בנקמה העיוורת שאינה בוחנת בכל
דרכו של ישראל היא עשיית צדק ותיקון העולם והבאת עושי העוול לדין
דווקא יותר קל לכתוב תגובה חסרת מקורותאביחי מנחם
נקמה היא מושג קדוש שמוזכר רבות בתורה. ה' מצווה את ישראל לנקום את נקמתו (של ה', שמתבצעת על ידי ישראל) במדיינים. וכן בעמלקים. עונש קולקטיבי מוזכר בתורה לדוגמא על עמון ומואב שלא מקבלים מהם גריםגם דור עשירי על "דבר אשר לא קידמו אתכם בלחם ובמים".
לגבי זה שאסור לרדת לרמתו של האוייב, מופיע במדרש תנחומא: " כי תצא למלחמה על אוייביך- צא עליהם כאוייבים. כשם שאין הם מרחמים עליכם כך אתם אל תרחמו עליהם" לפעמים צריך לרדת לרמה שלהם ואין בזה שום בעיה.
כל מה שכתבת על משפט, ועדים וכו לא מהווה ראיה מפני שהצורך להרוג במלחמה הוא לא כמו הוצאה להורג רגילה בבית דין. בשביל להרוג במלחמה לא צריך מקדש כמו שאר דיני נפשות שנידונים רק בזמן המקדש, לא צריכים עדים התראה בי"ד מוסמך וכו. ככה שזה באמת לא ראיה.
המהר"ל מסביר לגבי היתר שמעון ולוי להרוג את אנשי שכם שזה מצד הנקמה. לנקום בכל מי שפוגע בישראל. והטבח שעשו שם היה מאוד קולקטיבי ולא מבחין בין אדם לאדם.
יש עוד הרבה מקורות בעניין נקמה וחשיבותה, ממליץ לעיין פרק יב בספר אור הרעיון.
נ.ב סליחה שההודעה שלי קצת מבולגנת, אני פשוט בדרך לישון..
מקורות חוסכים לך מלל שעליך להביא מעצמךאבא.מומין
דבר ראשון דעתי היא שאין לך הזכות להגיד שמה שאמרתי אינו דרך ד'.. ואינו מבוססת על תורתו.
וזאת משום שדברי אינם משקפים את דעתך. זה שלא ציטטתי אדם אחר לא אומר שאני מביא דעות משונות. זה רק אומר שאני מסוגל להסביר את עמדתי לבד.
הנקמה יכולה להיות קדושה אך יכולה גם להיות איומה ונוראה
כמו שכן את נקמות ד' קיבלנו מהוראה מד'.
וכל אחד מהעמים הללו. אינו האויב שאנו מתעשקים בו. הערבים אינם עמלקים או אמונים (וכו) כי לרוב מדובר בעמים שונים. או באנשים אשר אינם עם בכלל. ולכן אסור לנו לפעול בקלות ראש. ועלינו להיות זהירים יותר מתמיד.
עכשיו לפני שאני ממשיך. קיימות שתי גישות
1. הגישה שכלית. הרציונאלית. שאין לי מה להרחיב עלייה יותר מידי כי היא די פשוטה. אדם חושב אדם מבין
2. הגישה המאגית (בערך) אשר מסתמכת על עניינים קבליים מדרשים ואגדה. ולרוב דוגלת בחוסר יכולת של האדם הפשוט להבין את המסכנות שנובעות ממנה. או יותר נכון להגיע בעצמו לאותם מסכנות
אם אתה בא מגישה 2.. אין לי מה לדב איתך. משום שאין לי את הכלים לדבר בשפתך והמחלוקת בנינו נובעת מחוסר תאום ברמה הבסיסית ביותר. ושלא תחשוב שאתה בעייה. אלא אני פה לא מסוגל
עכשיו. אם אתה מסוג 1. אני רוצה שתבין. האויב האמיתי שלנו במחמה הזוא הוא לא עם או קבוצה.
האוייב שלנו הוא אחר פחות גלוי. ואז אם אתה טוען בנקמה (שאין אני נוהג להשתמש במילה זאת אבל הפעם סבבה) אין זה נכון לנקום במי אשר אינו האויב.
מי האויב? המסיטים (כן הם ערבים לפעמים אבל לא תמיד) אלא אותם אנשים מניפולטיבים. אשר פועלים אך לתועלת עצמית. (דוגמה: יאסר ערפאת הרוויח סכומי הון שממשלות לא היו מתבישות בהם בכלל)
אני טוען שצרה שבאה לעם ישראל היא לא סתם. אלא נובעת מבעיות כלליות הרבה יותר
ולכן עליינו למצא את הבעייה של הדור הזה. ולחפש אותה בפוגעים שלנו. כך נמצא מי האויב.
כיום הבעיה הכי גדולה בעולם (ובעולם המערבי בעיקר) היא העמדת האדם למרכז העולם. "האדם הוא כל יכול, והכל מותר לו" בלי כללים ובלי מסגרת שתאזן הכל. ולכן אויבנו הם אותם אנשים אשר מעמידים עצמם במרכז העולם ולא איכפת להם משום דבר אחר מלבד עצמם וגחמותיהם. ולא יחשבו פעמים להשתמש במניפולציות ענק וברצח שיטתי כדי להגיע למטרותיהן. (ו"איכשהו" עם ישראל תמיד עומד באמצע עם מזימותיהם)
אנשים אלו הם גרועים משנאה איוולת שנדמת להיות האויב. צר לי אך זה נראה מגוכך שהבעיה היא שפשוט יש עם שלא אוהב אותנו אז רוצח אותנו. וסובל וממשיך בדרכו. שנאת ב"סתם" הזו היא אינה שנאת ישראל העכשוית שכן אם כך היה בקלות רבה היינו פותרים את הבעיות שלנו. אך (כך זה נראה) שעם הנסיונות שלנו לפתור את הבעיות באמצעים שמתאימים לשנאה הרגילה שאנו חושדים בא לא מועילות כלל ואף מגריעות.
האויב מתחבא בערבים ומסיט אתם נגדינו. אם נפתר מאותם אנשים ועמים יבואו עמים אחרים תחת אותו ההסטה מאותם אנשים. כך שלא עשינו דבר
האויב רק רוצה במצב הנתון. הוא רק רוצה שנפעל בלי לחשוב. נפול למניפולציה המחרידה שלו. שנשחק כעוד כלי משחק.
והקטע הוא כך:
ברגע שאנחנו פועלים האוייב מתחזק
המחבלים (אותם רוצחים) נולדים לשקר המיפולציה של הרוע. והם מלבד הבטחות שקר תאיסטיות, משוכנעים שאנחנו הגרוע מכל. התגלמות השטן, הם נחמים בנו עם אותו התירוץ שחלק מאיתנו מביאים כדי להלחם בהם. אם אנחנו פוגעים בהם בדרך לא מספיק חכמה. אנחנו כבייכול הופכים חלק מהשקר הזה למשהו שנראה כמו אמת (אך עדיין שקרי) וזה מגביר את השפעת המניפולציה. ומוסיף כוח לאוייב האמיתי שלנו.
ולכן אני אומר שאין אנו צריכים לרדת לרמתם של מי שפוגע בנו באופן ישיר (או יותר נכון להגיד גלוי)
מניפולציה אפשר לנצח אך ורק עם חשיבה. עם דקדוק בכל פרט. בלי הכללות. תוך כדי חשיבה וספירה על כל צעד ופרט במעשינו.
האויבים של עם ישראל חכמים מתמיד. לא יצכן שננצח אותם בעוורון הרגש.
כי עם כל הפסוקים היפים שאפשר להביא. אסור לנו ללכת עיוור ואנחנו חייבים לחשוב בעצמינו. כי לא יתכן שהיהדות ניתנה לטיפשים. לא יתכן שיהדות "תעשה את זה וזה וזה וד' יגמול לך אחר כך כאילו מצוות הם מעיין מטבע בעום הבא. היהדות והתורה ניתנו לעם ישראל כי יש בשכלו להכילה במלואה. והמצוות אין אנו עושים אותם אך ורק כי ציוו אותנו אלא כי אנו באמת מאמינים שזו הדרך הטובה לחיות.
אז אם שמשון ולוי עשו מה שעשו בשכם כנראה הם ידעו טוב מאוד מה הם עושים. והבינו שזו הדרך הטובה ביותר לפעול.
אסור לנו לפעול כמוהם רק בגלל שהם עשו את זה וזה "הלך להם"
שמע..אתה מצויין בבלבולי מוח..כישרון ממשפשושון
עוד לא ענית ישר ולעינין.שירוש16
הבנ"א העלה נקודה. (חשובה אגב).
לא ניתן לזרוק משפט כדי לצאת ידי חובה.
ולגבי התשובה:
חישוב מדויק ונכון לפני פעולה כלשהי היא הכרחית. ולא רק במלחמה אלא גם ביום יום. ולכן ב"ה הנערים פה לא מנהלים את המדינה או מציעים רעיונות (קונקרטיים) לשיפורה. אלא לפרוק תסכול וכאב.
לכן, לדעתי, לא מדובר בשנאה אלא בכעס.
כן, כעס מעוור. אך הוא גם מצע מטורף לגידול מוטיבציה. אחרי שהכעס חולף (והוא יחלוף) בא השכל ומאזן את הכוחות.
כך שאין סיבה למגר את התופעה לחלוטין, אלא פשוט למצות אותה עד הסוף ואח"כ להשתמש בתוצאותיה לטובה.
אנשים לא רוצים נקמה (הוא הרביץ לי אני מרביץ לו). זה אולי נראה ככה כי רובם באטרף של חושים וכעס. אך לאחר שיחלוף מגיע הרצון האמיתי לשינוי מהותי במדינה.
לא. לא מדובר בשינוי מהיר או אינסטנט. אלא מהלך של שינוי הדרגתי שבסופו של דבר- נגיע למקום טוב יותר מאשר כיום.
מי שבאמת חושב שכל ההתלהמות תביא לתיקון מידי ומהיר- שיקנה מיקרוגל וישים את מפת א"י בתוכו למשך 60 שניות. איך שהיא תראה בסוף זו בידיוק איך המדינה תיראה אם השינוי יחול במהירות מסחררת.
כל הרעיון של "נקמה" או "הפגנה" אינה בכדי לחולל מהפך או שינוי. כאלה דברים בסוף מתפוצצים אחרי ספירה של הקלפי. אלא בכדי להתחיל מהלך כלשהו לתיקון.
לכזאת תגובה אני לא אמור לענות לענייןפשושון
אביחי מנחם הביא מקורות לדבריו... זה מה שצריך כדי לדעת מה האמת- מקורות!
הוא לעומת זאת רוצה ויכוח על דעה אישית. שלא יביא מקורות
אז זהו, שדעתו האישית לא מעניינת אף אחד... אין עניין לטרוח להגיב עליה
הוא הביא מקורות לעבר.שירוש16
ציווים מפורשים על התנהלות ישראל במלחמות מצווה.
ברגע שהקב"ה יתגלה אליך בנבואה וידרוש ממך להתנקם בערבים- סבבה.
עיון קצרצר ברש"י ובמפרשים אחרים מאירים את התמונות בצורה שונה.
דווקא התעסקות יתרה בפסוקים ללא מפרשים למיניהם היא טעות קריטית.
מאיפה הגעת למסקנה המשונה שצריך נבואה בכדי לנקום?אביחי מנחם
אם התכוונת ל"לא תחונם"שירוש16
אני לא רואה כל קשר לדיון.
לא נכתבו נבואות אלא שהוצרכו לדורות זה נכון. השאלה באיזה אופן הוצרכו.
כיום למשל, לא ניתן לגזור בוודאות על אומה מסוימת שהיא שייכת לעמלק ולכן לא ניתן להורגם.
כל אומה מאז היווסדה (חוץ מכמה פה ושם) רצו להשמיד להרוג ולאבד אותנו. זה לא סוד.
אז כל מי שקם עלינו לכלותינו נקרא "עמלק"? גם מצרים? משהו כאן לא מסתדר.
"מעשה עמלק"- תגדיר.
לגבי הקליטה המאסיבית של גויים בארץ- זו בעיה הלכתית. אך מה לעשות שמי שמנהל את המדינה לא בידיוק מעונין ליישר קו עם ההלכה.
אגב- גם לא צירפת מפרשים. אפילו את רש"י (הבסיס) לא ציינת.
תקראי שובפשושון
הוא לא אמר "נקרא עמלק" אלא "דינה כעמלק" בפירוש פשוט...לא מחייב שזה עמלק אבל מתייחסים אליו באותה צורה...
מעשה עמלק נראה בפשטות הפירוש שזה אומה שמצרה לישראל ומנסה להרוג בהם.
אם יש לך פירוש אחר...בכבוד
אותו דבר.שירוש16
מצווה להשמיד על אומה שמתגרה בישראל? עד כדי שגם את הנשים והטף והמקנה צריך להרוג (כמו אצל עמלק)?
אם זה מה שכתוב...פשושון
אני לא מכיר את המקור... אבל למה נראה לך שצריך כל כך לרחם על אומה כזאת?
במלחמה כמו במלחמה צריך להיות אכזרי
אין סיבה לרחם על רוצחיםשירוש16
אך כל עוד הערבים לא הוגדרו כ"עם"/"אומה" ישנה בעיה הלכתית בכל הנוגע להכרזה גורפת בהקשר לסטטוס שלהם. וכתוצאה מכך הדינים שונים.
נראה לי שזה סתם להכנס לפינות..פשושון
תכלס מדובר פה על להרוג או להמשיך לההרג...
זה כלל פשוט שהקם להורגך השכם להורגו. לא נראה לי שצריך בשביל זה ציווי\נבואה וכו'
מה גם שבמלחמה הזאת גם הנשים לוקחות חלק בתור מתאבדות או דוקרות חיילים...
עכשיו בדיוק ראיתי סרטון שהרבי מלובביץ' בזמנו אמר להודיע חמש דקות לפני שהולכים להפציץ..
ופשוט להפוך את כל המקום לעי חורבות (לא יודע מה ההמשך אם לכבוש או מה)
הלואי שזה היה מעשי לפחות... אני מוכן להתפשר על זה
רק תיקון והבהרה קטנה וחשובה.פשושון
מה שהרבי אמר להפציץ עם הודעה היה לגבי משהו אחר וקישרו את זה בטעות (עכשיו ראיתי)
אבל לגבי החמאס הוא כותב מפורש שהם עמלק והיה צריך למחות אותם.
אני מתאר לעצמי שבמצב של היום שבעצם רוב ככל הערבים מנסים לעשות פיגועים דינם כעמלק
במלחמה התורה מצווה ,וכך מובא להלכה שצריך להרוג את כל הזכריםירושליםםםםם
של האוייב. לכן כך הדין של הערבים . ( המקור בתורה , דברים ,פרק כ )
גם מי שנכנע?שירוש16
מלכתחילה מאפשרים למי שרוצה לברוחאדם כל שהוא
כשצרין על עיר לתופסה, אין מקיפין אותה מארבע רוחותיה אלא משלוש רוחותיה, ומניחין מקום לבורח, ולמי שרוצה להימלט על נפשו: שנאמר "ויצבאו, על מדיין, כאשר ציווה ה', את משה" (במדבר לא,ז)--מפי השמועה למדו, שבכך ציווהו. (רמב"ם).
יש לזה כמה מקורותאביחי מנחם
בכל מקרה זה מופיע במלבי"ם, ובספר חרדים, ואצל הגרי"ד סולובייצ׳יק. אביו של הגרי"ד, הרב משה סולוביצ׳יק מדייק מלשון הרמב"ם שאומר על ז' העמים "וכבר אבד זכרם" ואילו על עמלק הוא לא אומר ככה, אז לשיטתו מצווה זו נוהגת לדורות. עכשיו השאלה אם צריכים זיהוי ממשי שאותם אנשים הם צאצאים של עמלק עצמו. זה קשה להגיד, מפני שסנחריב בלבל את האומות אז איך נגיד שהמצווה היא על אותם עמלק מקוריים? אז אולי אפשר לתרץ שהמצווה תחכה למשיח, אבל ידוע מדברי הרמב"ם באגרת השמד שאף מצווה לא תלויה במשיח. יוצא מכל זה שמצוות מחיית עמלק נוהגת, ואין צורך באותם בזיהוי של אותם צאצאים כעמלק.
להרחבה בכל העניין אני ממליץ לך לקרוא את מאמרו של הרב משה צוריאל בנושא. הייתי שם קישור אבל אני לא מוצא את זה עכשיו. קראתי את זה לא מזמן...
כמה הערות..אדם כל שהוא
1. גם אם קיים מקור כמו שהזכרת בשם הירושלמי, זה שהמן, שהיה ראוי למות בזכות עצמו נקרא אגגי, לא אומר שיש דין ל אומה שלימה שהיא עמלק.
2. גם מצוות מחיית שבעת העמים מוגדרת כמצווה לדורות, הרמב"ם מונה רק מצוות שנוהגות לדורות. זה שמבחינה מעשית אין כיום ולא תהיה בהמשך אפשרות לקיים אותה לא מוציאה אותה מכלל המצוות הנוהגות לדורות.
3. אין לנו בפועל גם ערים נדחות ובנים סוררים ומורים, אבל לא נלמד מזה להרחיב את ההגדרה כך שתנהג בפועל היום.
4. שמעתי ת"ח [אחד זכור לי בבירור, אבל נדמה לי ששמעתי מעוד], שתמהים על דברים אלו של הגרי"ד סולובייציק. גם לענ"ד קשה לבנות חידוש כ"כ גדול על הדיוק הזה ברמב"ם.
ואגב, ידועה עמדתו החריפה של הרב סולובייציק עצמו בהתנגדות לטבח סברה שתילה.
^^^אביחי מנחם
קראתי שוב... וזה עדיין בלבולי שכלפשושון
לא כל דבר שנצטווינו ע"י ה' זה אומר שאי אפשר לעשות רק ע"י ציווי.. וזה אפילו מגוחך להגיד את זה.
אולי גם לא נעשה ברית מילה עד שה' יפנה אלינו אישית כמו אל אברהם אבינו...
מה גם, שכבודו יעיין בתורה ויראה שהכנעני נלחם בישראל (אחרי מות אהרון) ושבה ממנו שפחה אחת
(שפחה... ורק אחת...) כל ישראל יצא נגדו למלחמה ולא כתוב שם שום ציווי מפורש.
וגם שמעון ולוי ידעו שהם חייבים מיתה אז הלכו להרוג אותם...
בשביל זה יש תורה... כדי ללמוד ממנה... לא בשביל להגיד: אה זה היה פעם..
דבר שני... גם אם לדעתו יש מישהו שמושך בחוטים אי שם... כל עוד לא גילינו מי זה
בינתיים נהרוג את הבובות שהוא מפעיל.. כי בינתיים הן גורמות נזק וזה מספיק סיבה טובה להרוג אותם.
את כל החוכמות שישמור לעצמו... אנחנו עם חכם זה נכון, אבל אם תלמד קצת יותר תורה תראה בעצמך שהתורה מתחשבת במציאות כמו שהיא.
לאמראיתי שהבאת את שאר הטקסטככה שיאיר אותו באופן אחרדי"מ
"נקום נקמת המדיינים"
אנחנו לא נלחמים במדיינים. כרגע.אבא.מומין
בתכלס. אם אתה חושב שהערבים הם האוייב שלנו. אז קבל חידוש
זה לא עם בכלל. חלק הם חלקים של עמים אחרים וחלק אנשים שאף עם לא רוצה בהם
אבל ה"ערבים" הם לא עם
הם כן עם והם כן אוייב.די"מ
מעניין שהערבים רואים את זה אחרתשוקולד לבן
הם בהחלט מרגישים אוייבים שלנו ורצונם המשותף (שמאחד אותם והופך אותם לעם) הוא להרוג אותנו לזרוק אותנו לים.. (תקשיב קצת לערבים, מה הם אומרים. אין טעם להקשיב לשמאלנים ולהחליט שזה הדבר הנכון)
ולא צריך להיות עם בשביל להיות אויב, אגב
לא מקשיב לשמאלנים או לאף אחד. רק אומר שהם לא עם..אבא.מומין
וכשאתה אומר "שהם מרגישים" "הם" יענו הערבים?
תקשיב. הם לא קבוצה מאוחדת בכלל ודעותיהם מפורדות אפילו יותר מדעותינו, לכל כיוון. דע את האוייב כך תביסו
להצביע ולירות לא עושה שום דבר
למה הם לא עם?די"מ
משום שהם אוסף אנשים שהגיע ממקומות אחרים. ומעמים אחריםאבא.מומין
אפשר לראות את זה בתרבויות השונות והניבים של השפה
אז למה האמריקאים לדוגמא הם כן עם?ראשית חכמה
200 שנה זה כל ההבדל?
הפלשתינים הרבה יותר דומים אחד לשני מאשר האמריקאים או אפילו מהיהודים.
האמריקאים הם לא עם.שירוש16
עמים בודדים עדין חיים כיום.
אבל לא הדת היא זו שיוצרת עם ולא האידיאולוגיה.
יש לאום אתני ויש לאום פוליטי.ראשית חכמה
האמריקאים הם לאום פוליטי וכן הפלשתינים.
זה לא הופך אותם לעם.שירוש16
אז אין דבר כזה עם?די"מ
יש מושג של "עם".שירוש16
רק לא בצורה שרגילים לבטא אותה כיום. במיוחד לאחר שהתערבבו זה בזה.
אנשים מאותו מוצא היסטורי-אתי (ולאו דווקא על פי תורת הגזענות של היטלר) מהווים מה שנקרא בתנ"ך "עם".
כיום מודעים לכמה עמים בודדים במזרח הרחוק. הודו וכדומה.
אך העם המוכר ביותר היום הוא ללא ספק עם ישראל.
ישמעאל זה אומה... אם לא ידעתפשושון
חוץ מזה...
לפי דברייך אין מושג של אומה בשום מקום...
עשו התערבב עם ישמעאל כבר בתורה...
עמלק בעצמו יצא מתימנע שהיא לא מהמשפחה של עשו...
פלישתים מפורש בתורה שהם יצאו מזנות של "החלפת זוגות" כמו שאומרים...
אז איך נלחמו בהם?
דוד המלך וכן שמשון הגיבור (שהיה צדיק) היו כל הזמן מציקים להם והורגים בהם
ישמעאל זו אומה שאינה מוכחת כקיימת בימים הללו.שירוש16
מבחינת מסורת וודאי שלא.
ה"עם" הערבי הינו תוצאה של כמה אלפי מסתננים ופליטים מארצות ערב שונות שהתקבצו הן בארץ והן מחוצה לו במשך השנים.
הגיוני שחלקם שייכים לאותו מוצא אתני בשם "ישמעאל". אך לא כולם.
תסתכלי בעריכה...זה ממש לא נכון לא ככה מגדיריםפשושון
איפה?שירוש16
ואם יש לך הגדרה שונה מהתנ"ך כיצד להגדיר עם אשמח לדעת.
אני חושב שאת מתבלבלת בהגדרות...פשושון
יש הגדרה הלכתית לגבי אומה מיוחדת כמו עמלק..או עמונים ומואבים. שלגבי זה צריך לדעת בבירור שהאדם שמדובר שייך לאומה המדוברת..
אבל כאן יש דיון על אומה שעושה צרות לישראל... לכן מחשיבים אותה כעמלק (לא מחייב שזה עמלק) בשביל זה לא צריך בירור מדוקדק ביחוס.
כל עוד שהם יושבים בחבל ארץ ויש להם שלטון משלהם (חמאס במקרה הזה)
במקרה כזה זה באמת לא משנה מאיפה הם באו...
את מגדירה אומה בצורה שונה מהתורה.שירוש16
אם יש תושבים בודדים שפוגעים בעמ"י דינם כגויים בודדים.
מותר ומצווה להרוג את כל הפוגעים בדרך ובצורה שהתורה מנחה אותנו.
אך להגיד באופן גורף- הם אומה שצריך להרוג - זו בורות גמורה.
אם את מגדירה את כל הערבים כאומה שצריך להשמיד אז גם את הערבים הנוצרים בארץ ובחו"ל שאינם קוראים להרג יהודים צריך להרוג.
ואם את לא מגדירה אותם כאומה ואומרת שבכל זאת צריך לסיים אותם באופן גורף זו בעיה הלכתית גדולה מאוד.
ממש להרוג חפים מפשע. (חלקם אפילו יכולים להיכנס להגדרה של חסיד אומות העולם עפ"י הרמב"ם כפי שיש בחו"ל).
איפה התורה מגדירה מה זה אומה?די"מ
^^^פשושון
לא חסר מקומות.שירוש16
אומה כהגדרת התנ"ך היא קבוצת אנשים שיש להם את אותו שורש גנטי.
בגנטיקה תלויים המידות והתכונות של אותה אומה. ולכן מצווה להשמיד אומות מסוימות שמבטאות תכונות ומידות מסוימות בעולם. כמו עמלק שמסמל את מידת הליצנות.
כבר הגבתי לך על זה...את מערבבת הגדרותפשושון
אתה מצד שני לא ניסית להסביר אחרת.שירוש16
יש הגדרת אומה כפי התורה ויש הגדרה של קבוצת לאום.
אולי תביאי מקור..אמרת שלא חסרפשושון
מקור בבקשהדי"מ
נדידת העמים.שירוש16
אותה סיבה שאין אפשרות כיום לקיים את הציווי למחות כל זכר לעם העמלקי כך א"א בוודאות לקבוע על קבוצה מסוימת שהיא אכן מוגדרת כ"עם".
אפילו לגבי גרים זו בעיה לא פשוטה.
ק"ו בפתיחת מלחמה קולקטיבית ורחבה מבלי לפסוח על אף אחד.
כתבה מעניינת בנושא שמרכזת פחות או יותר את כל הנאמר לעיל:
שני דברים...פשושון
לגבי הכרזת מלחמה אין שום בעיה כי זה מלחמת מצוה כמו שכותב הרמב"ם "לעזרת מצר" שמישהו מצר לישראל (כרגע ערביי ישראל ועזה) מצווה לצאת עליהם במלחמה ולא כתוב שם דווקא "עם" או "אומה"... אם יהרגו חפים מפשע גם אין בזה שום בעיה.
בדיוק כמו ששאול אמר לקיני לצאת מתוך עמלק ואם לא הוא יאלץ להרוג גם אותם.
דבר שני..כמה שידוע לי העניין שמי ששונא לישראל חזקה שהוא עמלק נלמד ממגילת אסתר.. שכתוב שהיהודים הרגו בשונאיהם.. מפרש המלבי"ם דווקא שונאיהם אלו ששנאו אותם יותר מכולם בצורה מיוחדת וניסו להצר להם.. ולכן הרגו אותם והסתבר שהם באמת היו מזרע עמלק (כמו שמובא גם בתרגום יהונתן שם)
וזמן אחשוורוש היה כמובן אחרי שסנחריב בלבל את האומות...
לא כ"כ ראיתי במלבי"ם את מה שאתה אומר..אדם כל שהוא
ובמה שאני ראיתי במלבי"ם אין מקור לבנות הלכה מחודשת בדיני מחיית עמלק.
ככה הבין הרב סולובייצ'יק להלכהפשושון
ומה היה דעתו למעשה בעניין הערבים?אדם כל שהוא
ממה שידוע לי הוא תמך בהקמת ועדת חקירה אחרי טבח סברה ושתילה. [טבח במחנות פליטים פלשתינים בלבנון, שנעשה ע"י הפלנגות הנוצריות שהיו בני ברית של צה"ל].
הוא כלל לא פסק הלכה למעשה.שירוש16
לפחות לא בכתבה הנ"ל.
טוב אז... א. אני בן...פשושון
ב. זה קשקוש להגיד תושבים בודדים כי כשיש פיגוע רוב ככל הערבים שמחים וצוהלים
וגם המשפחה של המחבל מקבלת סכומי עתק מהרשות.. וגם נהיה רחוב או כיכר על שמו.
ג. אני בעקרון התכוונתי להרוג את כל מי בעזה... ואם יהרגו חפים מפשע מה לעשות ככה זה מלחמה... זה או החיים שלנו או שלהם (ואני מקווה שאת מעדיפה את האפשרות הראשונה)
עד כמה שאני יודע דוד המלך שהלך לחתוך למאה פלישתים את העורלה לא בדק מי חף מפשע. שמשון הגיבור גם לא נראה לי. למה המרגלים אמרו לרחב "והיוצא מפתח ביתך דמו בראשו" ? כי במלחמה לא בודקים... הורגים!
אבל באמת כל הערבים סביבנו רוצים שנמות רק מסיבה כל שהיא הם לא נלחמים בנו כרגע...
לא סתם הרבי מלובביץ במלחמת ששת הימים דחף לכבוש את דמשק מהסיבה שזה ישפיל את כל הגאווה של הערבים..
מאיפה כל ההגדרות שלך לגבי אומה שעושה צרות לישראל?אדם כל שהוא
הגדרתם כלאום פוליטי בלי מדינה נראת לי בעייתית.אדם כל שהוא
כמו האמריקאיםדי"מ
אתה טוען שאין לא עם ערבי, ולא עם פלשתיני?אדם כל שהוא
אני חושב שהטענה הרווחת נגד קיומו של עם פלשתיני היא, שאין עם פלשתיני, אלא זה פשוט חלק מהעם הערבי ללא אופי או הסטוריה שמייחדת אותו כעם בפני עצמו.
[בכל מקרה גם אם יש עם, ערבי או פלשתיני, אני לא חושב שזה אומר שכולו חושב אותו דבר].
איןו עם פלשטיני. וערבי זה לא עם זה מוצאאבא.מומין
לשיטתך יש בכלל עמים?די"מ
מה ז"א לשיטתו?שירוש16
מאז נדידת העמים קשה מאוד להגדיר קבוצת אנשים כעם.
ישנן קבוצות בודדות בדרום אפריקה ודרום מזרח אסיה אשר התיישבו במקומם לאורך כל שנות נדידת העמים ולא התערבבו עם שאר העולם.
אך רובם עברו "התעללות" מצד הרומאים ופוזרו בכל העולם.
עם ישראל הוא העם היחיד שעדין מוגדר כעם עוד מלפני 3,000 שנה.
אז אני חושב שהגדררה שלך בעייתית.די"מ
סבבה.שירוש16
אני הבאתי הוכחה.
תביא אתה מקור הלכתי כלשהו משלך ואז ניתן יהיה לדון בנושא.
אם המקור שהבאת זה שסנחריב בלבל את האומות..אדם כל שהוא
זו הוכחה שהאומות הקדומות שהתורה מדברת עליהם לא קיימות.
זה לא הוכחה שאין אומות חדשות.
^^^די"מ
אומה צריכה מקור אתני צרוףשירוש16אחרונה
מה זו ההמצאה של "אומות חדשות"?
תביא לי מקור הלכתי כלשהו המתיר לכל יהודי להגדיר קבוצת גויים כאומה/עם ועם תירוץ זה לצאת אליהם למלחמה.
אגב- סנחריב לא הצליח לגמרי. היו כמה אומות/עמים שהצליחו לשרוד עד היום כעמים נפרדים.
הם בעיקר נמצאים בדרום מזרח אסיה ודרום אפריקה ומכונים "שבטים".
ממתי לא?די"מ
מי שרוצה נקמה לא מארגן הפגנותאביגיל.
לא נכון.די"מ
שרשרת אלי?אביגיל.
כןדי"מ
אז לא הבנתי..אביגיל.
כן.די"מ
ברוך השם לא חבר משניהם "מזה ומזה אל תנח ידיך"..
אבא מומין, מי המטורף שלימד אותך 'תורה'?שליסל מטורף
את העיוותים שאתה פולט אל תתלה ביהדות.
נקמה היא אחד הערכים היהודיים הבסיסיים ביותר.
שרשר נכון פעם הבאה...די"מ
האדם הוא חלק מן הבריאה. עפר ועפר. שליסל 'מטורף' ;)אבא.מומין
ההפגנות שפוגעים בהם בערבים באופן כזה אומאחר חשובות מאודדי"מ
סתם הפגנות-מיותר.
חסימות כבישים ליהודים-מפגר.
הפגנות זה נותן למפגינים הרגשה שהם עשו משהובת 30
בפועל- כל עוד ההפגנות הן אנמיות כאלה, מתחילות ונגמרות בלי שקורה כלום- אין בהן שום תועלת, ולא משנה אם יש בהן 2 אנשים או 200 אלף איש.
ההפגנה של יוצאי אתיופיה היא דוגמה מצוינת לזה. אם לא היה שם "אקשן" אף אחד לא היה זוכר את ההפגנה הזאת למחרת בבוקר, וכלום לא היה קורה. רק בגלל שהיתה אלימות אז הנושא של האתיופים עלה לכותרות ואולי יצמח מזה איזה שינוי לטובה.
ככה גם בכל הפגנות הצמתים האלה. אם יהיה "אקשן"- יהודים זורקים אבנים על ערבים, יהודים מציתים כפר וכד'- אז יתיחסו לזה. ואם לא- אז מה אכפת למישהו במדינה שקומץ מתנחלים ילדים טובים מפגינים בצומת?
^^^^די"מ
לא נכון. היו כמה הפגנות שהיו בהם תינזומים מטורפים ולא היתהי.ל.
על זה מילה בשום אתר חדשות.
לעומת זאת על ההפגנה בכיכר צהל ובגשר המיתרים היו מלא כותרות.
לא מאמינה בהפגנות נגד, אלא בהפגנות בעד...הישראלית הגאה
אני חושבת שלהפגנות יש משמעות רק כשהן לא נגד אף אחד... אתמול יצא לי להשתתף במפגן הזדהות יחד עם כל הסניף שלי בכיכר מרכזית בעיר שאני גרה בה. לא צעקנו "מוות לערבים/ביבי תעשה משהו/די לפחדנות" לא הצהרנו "שמאלנים-אתם זבל", וגם לא רצנו לכביש או משהו כזה. רק עמדנו עם דגלי ישראל, שלטים שרשום אליהם "עם ישראל חי, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ודם יהודי זה לא הפקר." ושרנו "ישראל זה הבית שלי". לא באנו להיות נגד אף אחד, ואתם לא מבינים איזה עוצמות היו שם. כל המכוניות צפרו לנו לאות הזדהות, והיו גם כאלה שפתחו את החלון כדי לספר לנו כמה הם מעריכים אותנו. עברה שם ניידת משטרה ומבחינתם אנחנו נקראים הפגנה והם היו צריכים להיעצר שם, ולבוא לאבטח אותנו שלא נעשה בלאגנים. אז הקשבנו בדיוק למה שהם אמרו לנו ואמרנו להם "תודה רבה, ואנחנו ממש מעריכים אתכם" וראינו כמה זה היה להם חשוב. אחד מהם גם צילם אותנו,ואחד מהם, שבא לבקש מאיתנו שניזהר לא לרדת לכביש, אמר שכל הכבוד לנו. לא עשינו משהו נורא משמעותי וחשוב, ואני מניחה שגם לא נראה את עצמנו מחר בחדשות שתיים, ולא נשמע על ה"הפגנה ההמונית" שעשינו בגל"צ, אבל הצלחנו להעלות ליהודים חיוך על הפנים, אצלחנו לסחוט מהם כמה משפטים של "זה עם ישראל", הצלחנו לגרום להם להבטיח לעצמם שהם לא יישברו, כי אם הם נמצאים בכזה עם חזק ומדהים ועוצמתי, מי הם הקטנים שיישברו.
וואו, ממש הצלתם את המולדת.ראשית חכמה
מנעתם את הנהרגים הבאים, בראבו.
מה התועלת בזה?שיגר
לא הרווחת כלום וכדי להעלות לאנשים חיוך אפשר גם לספר בדיחה
הפגנות כאלה הן מעשה טיפשות חסר תוחלתשליסל מטורף
ומה זה לא נגד?את לא נגד פיגועים?את לא נגד האויב הערבי?שליסל מטורף
זה מזעזע.
ומה עשיתם בזה? קידמתם משהו?שוקולד לבן
לא מועיל..גם להפגנה של האתיופים לא באמת התייחסופשושון
תכלס הפגנה יכולה לעשות הרבה רעש והרבה יזכרו אותה... אבל בשטח לא ישתנה כלום
הפגנה זה אקט שאמור לעורר משהו רדום אצל הממונים על אותו עניין... אבל כאן הם לא רדומים..
פשוט לא מזיז להם שיהודים סובלים. אז מה זה יעזור?
אולי אולי אם יגרמו להם להרגיש שהם עלולים לאבד את השלטון..
תכלס העם צריך לקחת את החוק לידים וזהו...להפריד את הממשלה מהעם..
נראה לך באמת שההפגנה של האתיופים הזיזה משהו? ממש לא... עשו הרבה רעש. צלמו..
אבל זה רק כדי לתת הרגשה שהם איתם והם עושים... אבל יום אחרי לא זז כלום..
בדיוק לפני כמה ימים העיפו חבר שלי אתיופי (נשוי+4) מדירה של עמידר בגלל סתם שטות של רישומים ועשקנות..
הוא סיפר לי כמה כוחות הביאו כדי לפנות אותו... מפחיד.. כאילו הוא איזה פושע מסוכן..
הוא התקשר לערוץ 1 לערוץ 10 ועוד כמה שיבואו לצלם מה שעושים לו...נראה לך שהם באו?
עכשיו הבנאדם ישן ברכב..את מי זה מעניין???
^^^שוקולד לבן
אם כל העם (4 מיליון לפחות) היה יוצא במחאה ודרישה להפיל ממשלה ולהקים משהו אחר מילא,
אבל ככה כלום לא זז (והיו המוני הפגנות, לא עזרו בכלום)
לדעתיי חשובותגלידת לימון
העם מראה נוכחות בשטח, מראה שאיכפת לו, שהוא לא יושב בבית קורא ידיעות וממשיך הלאה עם חייו.
האזרח הפשוט שאין לו ככל כך במה להעויל במלחמה נגד הטרור יכול לבוא ולהגיד את דעתו בנושא.
אמנם הפגנות עם מעט אנשים במקום לא רלוונטי לא מאוד מועיל(אמנם גם לא מזיק) אבל הנוכחות מאאוווד חשובה!!!
ואלימות של זריקות אבנים שלא באמת מועילה רק נותנת סיבה לתקשורת העולמית לצאת נגד הישראלים ורק מבצע שהצבא והמדינה יעשו תעזור באמת נגד האינתיפדה.
תלוי למי.שירוש16
הפגנה סתם כך ללא תכלית- מיותרת. גם לנו וגם לעולם.
העולם רואה זאת בתור התקוממות מקומית לרצח שאינה קשור למפגינים בגרוש.
הערבים רואים זאת בתור התגרות. אותם לא נצליח לשנות בקרוב.
אז יוצא שההשפעה היחידה היא על העם והמדינה.
המדינה- מקובעת. עוד לא ראיתי שהפגנות ספונטניות חסרות תכלית מזיזות את החלטות הממשלה לכאן או לכאן.
התוצאה היא שההפגנות בעיקר מועילות להעלאת המודעות בקרב העם עצמו.
ובמילה אחת- הזדהות.
ולכן^^^ הן חשובות.
אגב, אני חושב בכל זאת שהפגנות מועילות (מסיבה אחרת)פשושון
כלפי הממשלה ברור לי שזה לא עוזר בכלום...
אבל מה שכן, ככל שיותר אנשים יראו שיש עוד שחושבים כמותם
אנשים יבינו שהשלטון זה לא המילה האחרונה ויש פה עם שיכול ומסוגל להתקומם נגדו
כי תכלס העם זה המדינה.. ובלי עם אין שלטון.
ובסוף בעזרת ה' זה יקרה...
אם לדוגמא כששופטים חייל על פגיעה בערבי למחרת כל המדינה בשביתה.
אז לא תהיה להם ברירה אלא להיות כפופים לעם..
ואם בסוף גם נעיף אותם מהשלטון מה טוב
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א
בס"ד
שלום לכולם!
כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.
תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?
עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...








