חובה ומצווה לפרסם את הרשע הזהקראנץ שוקולד
צריך לוודא שזה נכון לפני שמפיצים..אדם כל שהוא

אין לי מושג לגבי האדם והמקרה, אבל ה'מסמך' המצורף נראה חיקוי מאוד לא מוצלח של מסמך רשמי, מה שלא מוסיף לאמינות שזה באמת ציטוטים מהחלטה של בית דין.

שלחתי עכשיו דוא"ל ללשכת הרב הראשי, בשאלה האם זה נכון.

זכותךמלא להאמין רק תיקח בחשבוןקראנץ שוקולד
שאנשים לא טיפשים להסתכן בתביעה של החיים במידה וזה חיכוי
גם על הונאה. התחזות. לשון הרע ועוד כמה סעיפים..
אדם צריך להיות ממש ללא?שכל כדי לעשות מהלך כזה ולא משנה מה המניע.
זה מאה אחוז אמיתי.אברי
הלומדים בבר אילן צריכים לזכור את דין מי שעובר על נידוי בית דין ולפעול בהתאם.
לא בא לפסוק הלכה, אבל לכאורה אסור לפתוח את זה!תרחיב לבי
בהתחלה פתחתי בתמימות ורק שלחתי הודעה למנהלים.
כשלא נעניתי - כתבתי כבר פה...

ממתי מותר להאמין לרע על יהודי בלי ראיה מספקת?
להביא מסמך שמתיימר להיות פסק דין,
וכתוב בצורה כ"כ לא רצינית עם שגיאות כתיב [ע"ע ׳בכובענו׳ במקום בקבענו].
כשבדקתי במסמכים שיש אצלי מבית הדין - זה לא דומה למה שמצולם כאן.

בפשטות, ע"פ החפץ חיים אסור להאמין לזה, אלא לחשוש
[כלומר אל תתחתנו איתו, כלומר אין לנו נפקא מינה מכל זה]

למותר לציין שעיגון הוא נורא, והוא עוול איום ונורא [ע׳ בריש ספר רמתים צופים]...
תבדוק לפני שאתה כותבצריך עיון
זה פסק דין שחתומים עליו הרב דוד לאו, הרב אהרון כץ והרב אליעזר איגרא

'כובענו' - מלשון כובע

קישור לפרסום בערוץ - /News/News.aspx/316551
ראיתי את הכתבה רק אח"כתרחיב לבי

וחשבתי גם על הכובע...

עדיין, זה לא נראה כמו מסמך רציני של בית דין,

וראיתי בחיי מסמכים של בית הדין...

 

ובאון כללי - זכור לי ששאלו פעם את אחד הרבנים

(נראה לי באתר כיפה, זה היה לפני ההרבה שנים),

לגבי הודעת שרשרת שבחורה העבירה,

עם תמונה של הבחור שהטריד אותה, לטענתה.

הרב אמר שאולי למוטרדת עצמה מותר להעביר את התמונה,

אך לא לכל השאר, כי מותר להם רק לחשוש ולא להאמין.

בית דין התיר לפרסם את זהצריך עיון
אתה טוען שאולי זה מזויף? תפנה לרבנים, אני בטוח שאם זה באמת מזויף הם ירצו לפרסם הכחשה

וזה מסמך רשמי של מדינת ישראל, זיוף שלו זה פלילי
לא טענתי, הטלתי ספק, אבל כןתרחיב לבי

וזה נראה ממש חאפר...

המסמכים שאני מכיר מבית הדין

(ובדקתי שוב לפני כתיבת ההודעה)

לא נראים כך!

 

אחרי שזה פורסם בתקשורת - אין לי מה לפנות לרבנים.

מסתמא הוא יעשה את זה בעצמו...

השאלה האם באמת בית דין התיר לפרסם את זה..אדם כל שהוא

הסבירות שזה מסמך אמיתי נראית לי נמוכה מאוד.

השאלה האם זה ציטוט מתוך החלטה אמיתית של בית הדין, שמישהו החליט לעצב כמסמך רשמי מתוך מטרה ליצור להם אמינות [ועשה את זה גרוע], או שזה שקר.

 

פניתי בדוא"ל ללשכת הרב הראשי, בינתיים לא התקבלה תגובה. [מן הסתם הלשכה לא פתוחה לא בשעות האלה בכלל, ום כשהיא תפתח, סביר שיהיו להם עיסוקים קודמים].

אתה בטוח שהדיינים המכובדים הללואריק מהדרום
התירו לעשות בו גם שיימינג?
כןקראנץ שוקולד
מצווה וחובה
למדת פעם מה המשמעוץ של חרם?
אם לא תלמד ותבין שזה בדיוק העניין, לעשות שיימינג ולהוקיע את הבן אדם בכל מקום עד שישוב בתשובה
זה כןקראנץ שוקולד
ואשמח אם תגיב בצורה נורמלית או שאל תגיב בכלל.
ואם אין לך מושג אז לך תלמד במקום לזלזל באנשים.
אני לא חייב לך דבראריק מהדרום
ודאי שחרם נועד כדי שהציבור ידע ויתייחס בהתאם כדי להפעיל לחץתרחיב לבי


בוודאי שלא זו המשמעות..ד.

הרי גם בנוסח המסמך שצולם בערוץ, כתוב שנתנו לה רשות "לפרסם.. ולהביאו לידיעת גבאי בתיהכ"נ בכל העיר, ולידיעת יחידי בתיהכ"נ כדי שיעמדו על המשמר בביצוע פסה"ד". כלומר, הפרסום הוא לאלו שאחראים על ה"הרחקות" שמנו שם. לא בתור איזה "עונש" בפני עצמו, בכל פורום אי שם בארץ..

הפרסום הוא אמצעיקראנץ שוקולד
כדי להגיע למטרה המשנית שהיא חרם שמטרתו לשבור אותו.
ועדיין, אסור להרע ליהודי יותר מאשר בצורה שבית דין פסקו שמותרתרחיב לבי


אבל זה בדיוק מה שבית דין פסקו שמותר- לפרסם את החרםשוקולד לבן

זה לא יותר ממה שהם פסקו (במידה וזה נכון)

אתה אומר את זה כפוסק הלכה? דיין?קראנץ שוקולד
תפסיקו לגונן על אנשים רשעים!! תפסיקו!!
בגלל אנשים כמוכם פרשיות כמו שיינברג כמעט ולא התפוצצו, בגלל אנשים שנתנו יד לרשעים במקום להקיא אותם ולהוקיע אותם..
תפתחי בחפץ חיים. הכל כתוב שם... הוא היה פוסק הלכה ולא דייןתרחיב לבי

אני בעד שאנשים יקשיבו לעצמם, יפנו לרשויות / רבנים.

אני נגד שכל מיני אנשים פועלים בצורה פיראטית ולא רצינית.

 

אנחנו לא מגנים על אף רשע,

אנחנו בסך הכל מגנים על יהודי, שעדיין לא הוכח שהוא רשע...

 

אם הרב לאו, דיין, פרסם את הפסק הזה - זה אמין ולא צריך להגן עליו.

רק יש דרך לעשות דברים, ולא כל האמצעים כשרים.

אנחנו בני תורה, וכפופים להלכה לפני הכל.

חבל ששכחנו את זה...

אלו שני דברים.ד.

תיאורטית, ביה"ד היה יכול לעשות כדבריך, ולהחליט שהם פוסקים על "ביושו" בכל הארץ, ובכל הפורומים.. כדי שבגלל זה ייכנע. 

 

אבל לא זו החלטתם.

 

הם הטילו "חרם דרבנו תם", פירטו את מרכיביו (בהנחה שהצילום מהציטוט אמיתי) - אי מו"מ, אי צירוף למנין, אירוח וכד' - ונתנו רשות לפרסם למי שאמור ליישם (ופירטו, גבאי בתיהכ"נ באותה העיר, "יחידי בתיהכ"נ" וכד', אלו שיכולים לפרסם במקומות הרלוונטיים).

 

ה"הידור" לכתוב בכל מקום בארץ, שאין לא קשר ליישום - נראה שאינו קשור לכך.

העניין של חרם הוא לחץ חברתיקראנץ שוקולד
לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין שכדי שחרם יחול בכל אתר ואתר צריך לפרסם את זה אחרת הבן אדם יוכל להצטרף למניין במקום שפחוץ מכיריפ אותו ולשאץ?ולתת הרחק מהקהילה שלו, חרם פירושו נתק מהאובייקט ואותו מפעילים ע"י פרסום שמו.
זה אכן יתכן.ד.

אבל השאלה, האם המפרסמים כותבים כדי להגיע לכך - כלומר, שאם הוא במקרה ישנה מיקום, אז ידעו ש"לא לצרפו למנין", או שמפרסמים כדי "להפעיל לחץ" מעצם זה שבכל מקום כתבו עליו... שזו לא "ענישה, שביה"ד החליט עליה. 

 

כלומר, גם כדי "לשבור" דבר כזה, יש איזה מידרג עליו הם מחליטים. יש לכך, מלבד השיקול העצמי לנסות "ללחוץ" קודם בדבר שאולי יספיק, גם שיקול הלכתי, בגלל החשש מ"גט מעושה", כלומר, שניתן בעצם נגד-רצונו. אז הסתמכות על הרחקות-דרבנו-תם, היא מדודה, בתור לחץ, אבל לא כזה שיגרום שהדבר ייעשה על-ידו רק למראית עין.

שמע דןאריק מהדרום
לא הבנתי מה אתה רוצה.
שמע אריק,ד.

לא נורא....

 

[אבל אולי, אם שווה לך, תנסה לקרוא שוב את שתי ההודעות ביחד - שמא תהיה "הארה"...]

קראתי פעמייםאריק מהדרום
אבל האמת באמת לא כל כך נורא.
החילוקים האלו לא יעזרו כל כך גם ככה, זה ויראלי מידי בשתות החברתיות, גם אם אם זה פסול כבר אין על זה שליטה.
כדאי לדייק בלשונם: א. לפרסמו, ב. ולהביאו לידי וכו'תרחיב לבי


להיות חסיד שוטה זה לא פחות גרועקראנץ שוקולד
צריך לסנגר במקום שצריך לא על רשעים.
א"א לדחוף לשום הרע בכל מקום ולהשתיק דברים נוראיים ככה.
מאיפה יודעים שהוא רשע?!תרחיב לבי

הנחת את המבוקש ועל סמך זה העברת ביקורת.

 

לעצרי, יצא לי לפגוש מקרוב כל מיני אנשים ורבנים שלא משתיקים,

על דברים שהם שקר וכזב...

יש כ"כ הרבה נשים סחטניות, וכ"כ הרבה בעלי אינטרסים,

אז אם לא ידועה לי האמת בבירור - אסור להאמין. נקודה.

 

לולא הפרסום בחדשות (ואולי גם אחריו, צריך לי עיון עדיין)

המקסימום שביכלתי לעשות זה לא לתת לו עליה,

כי ודאי יש 8 אנשים אחרים במנין חוץ ממני וממנו...

בדף שם מופיע (ב"אודות").אדם כל שהוא

-דף זה מופעל ע"י קבוצה מתומכיו ומוקיריו של הרב בעיר מודיעין -

זה לא נראה דף שהרב לאו מפרסם בו.

מה שיש שם במקרה הזה הוא ציטוט של כתבה מוואלה.

מה שכן, נראה מהכתבה שהכתב מסתמך על מקורות יותר אמינים מאשר משהו שמופץ במייל/פורומים.

לא יודע האם זה מספיק ודאי כדי לפרסם או לא [קיימת גם אפשרות שהבסיס אמיתי, אבל הפרטים לא מדוייקים], אבל לא נראה לי שיזיק לחכות יום יומיים, ולראות.

אם זה לא אמיתי כנראה תתפרסם הכחשה, אחרי שהסיפור קיבל כותרות בתקשורת, ואם זה אמיתי, יש סיכוי שתהיה הודעה יותר ישירה.

הם בוודאי לא היו מפרסמים ללא רשותואריק מהדרום
זה לא עושה רושם של דף שהוא מעורב בו..אדם כל שהוא

זה נראה נטו דברים שלקוחים מהתקשורת/אתרים אחרים.

קשה לי להאמיןאריק מהדרום
ונראה לי הזוי שהם יפרסמי בפרט דבר כזה בדף שנושא את שמו.
יודע איך עובד הפייסבוק?קראנץ שוקולד
אם לא אז תדע, רוב החכי"ם והשרים ושאר אישי ציבור שמחזיקים דפים לא צתפעלים אותם בעצמם אלא ע"י עוזרים, כך גם הרב, הדף הוא הדף של הרב ונראה שלא הוא יושב וכותב סטטוסים אלא עוזריו ושליחיו שמסתמא לא מפרסמים דברים על דעת עצמם..
כן, אבל כאן לא עוסקים בעוזרים, ע"פ אודות הדףתרחיב לבי


אם זה היה עוזריו ושליחיו..אדם כל שהוא

אז כנראה שבמקום "דף זה מופעל ע"י קבוצה מתומכיו ומוקיריו של הרב בעיר מודיעין" היה מופיע "דף זה מופעל ע"י לשכת הרב הראשי" או משהו אחר.

ואם זה היה כך, היה שם סטטוסים שנכתבים ע"י עוזר/דובר, ולא רק העתקות מדברים שהתפרסמו במקומות אחרים.[כל ההודעות שראיתי שם הם העתקות, בציון המקור ממנו הדברים לקוחים].

אני ראיתי את זה בזכות הפורוםצריך עיון
הכל בעיני המתבונןקראנץ שוקולד
אם יש לך עין טובה לבני אדם היית מסתכל על זה כעל עזרה לאישה המסכנה הזאת ולא על שמחה לאייד
כן זה אמצעי לחץ שבית דין מפעיליםקראנץ שוקולד
אם זה לא היה עוזר לא היו מטילים סנקציות על סרבני גט
כי זה העניין של חרםשוקולד לבן

כשאין אפשרות לבית דין בשל מוגבלות וידים כבולות (הם לא יכולים להכות עד שיסכים או למנוע מהעבודה)

הם מחליטים על חרם. וחרם זה אומר שאף שומר תורה ומצוות לא ידבר עם האדם מטוב ועד רע עד שהוא יחזור בתשובה

לכן חובה לפרסם, כי לא פשוט בכלל לעבור על תקנה כזאת של בית דין (שנאמרת רק במקרים מאד מועטים ולא בכל מקום!!)

לא כל אחד קור עיתון

 

כמובן שמותר לפרסם רק אחרי שזה בטוח נכון, אבל אז זו אכן מצווה של שמיעה לבית דין

מוזר, הרב דיכובסקי אמר שהוא הכניס לכלא המון סרבני גט...תרחיב לבי

יש עוד דרכים לבית הדין כיצד לפעול,

ואם הדיינים ראו כך לנכון - נעשה ככל אשר יורונו.

 

רק שהדברים צריכים להיות מהימנים,

ולא מבוססים ע"י תקציר חאפרי כמו שמופיע בתמונה שם...

['מתוך ההחלטה', כלשונם]

לפעמים מצליחים ולפעמים לא.שוקולד לבן

מה אם הוא עשיר ובעל עורך דין מוצלח שבגללו האישה סובלת? כבר היו מקרים כאלה בהסטוריה, לא מעט לצערי, שבהם החזק גם הצליח למרות שלא הגיע לו.

בכל מקרה בית דין לא כותב על חרם סתם

ודאי וודאי שצריך לברר ולא לפרסם סתם משהו ששמעו כי אולי זה סתם מישהו מרושע שרצה להתנקם בו!

אבל אם זה כן אמיתי אז כן, יש מצווה לפרסם כי זו הדרך היחידה שיש סיכוי להצליח

(אם כל הסטודנטים פונים למכללה שהם לא יכולים ללמוד אצלו ולא נכנסים לשיעור שלו, בסוף זה יכול לעבוד)

 

אז הוא עובד במשהו אחר? צריך להתפלל במניין?שוקולד לבן

יהודי דתי לא יכול לחיות לבד, ולכן מי שמוחרם באמת וידוע ומפורסם שהוא מוחרם (וכולם מקיימים את הפסק של בית דין) בסוף סובל מזה וזו דרך לגרום לו לעשות את מה שהוא אמור לעשות

(יש בעיה חמורה בלא להקשיב לבית דין)

המקום בתוכנו שממנו זה מגיע לא רלוונטיחיה רוז

אם זה לא וודאי- אסור לפרסם ולהרוס חיי יהודי!

 

אם זה וודאי, הרי שלא משנה כמה אנחנו מושחתים, צריך לעשות הכל כדי שהעיגון ייגמר.

זה לא מדויק. החפץ חיים מתנה אמירת לשון הרע לתועלת בכוונה זכהתרחיב לבי


הלכות לשון הרע- כבודם במקומם מוננחחיה רוז

יש גם דיני נפשות.

 

אם אני יודעת במאה אחוז שאדם הולך להרוג מישהו אחר / לשדוד לו 5 מיליון שקל / לגרום לו לאבד את פרנסתו לכל החיים וכדומה

 

בכל המקרים אם כוונתי לא זכה לגמרי אז אסור לי לדבר???

 

אני לא מגיעה ממקום של זלזול בלשון הרע או בהלכות או בחפץ חיים ח"ו.

 

אני פשוט חושבת שקצת איבדנו את העיקר והטפל גם מבחינה הלכתית.

 

ושוב, מי שלא ווידא ב100 אחוז שזה נכון- אסור להעביר!!!!!

 

אבל אם זה נכון ב100 אחוז ויש תועלת בהעברה, אז האפשרות של אותה אישה לחיות חיי משפחה אי פעם גוברת לדעתי על שמירת טוהר מידותי וליבי.

לא הבנתי, למה שמו הטוב של אדם חשוב פחות מאשר עגונה?תרחיב לבי

הלוואי שלאף יהודי לא יהיה רע, לא גבר ולא אשה.

כמו שאני רוצה להטיב לעגונה המסכנה,

אני רוצה לא לפגוע בשמו הטוב של יהודי,

ולא להרוס את חייו על לא עוול בכפו.

 

אנחנו אומרים אותו דבר.

לא צריך כוונות הרש"ש...

צריך לכוון לתועלת ולא מתוך שנאה,

כפי שכתב החפץ חיים, בספרו הנפלא - חפץ חיים,

כלל י של הלכות לה"ר וכלל ט של הלכות רכילות (נראה לי....)

את כותבת על לא עוול בכפו. במקרה כזה זה נכון.חיה רוז

אבל במקרה וב100 אחוז אכן עוול בכפו, אז כן, פחות חשוב לי שמו הטוב של המתעלל מאשר חייה של האישה שעוברת את התעללות.

 

וגם אם יש איזו סיבה או סתם אהבת פרסום והנאה מרכילות שמצטרפת לזה..

 

זה אמנם ממש לא בסדר. אבל זה לא מה שאמור למנוע פרסום שיכול להציל חיי יהודיה.

הכל נכון, רק לכוון לתועלתתרחיב לבי

ואני גבר, אגב...

להשתדל צריך בוודאיחיה רוז

ותסלח לי אם אשכח עד הפעם הבאה..

מעניין מה המניעים שלו.חסדי הים
למי אכפת?אריק מהדרום
הוא מעגן ארבע שנים.
ממה שנראה אמיתינפשי תערוג
אך מוזר לי שלא נתקלתי אף פעם בנידוי כזה למסרב גט
וידוע שיש לא מעט כאלה?

האם בית הדין החליט להעלות מדאגה במלחמה נגדם או שזה משהו נקודתי?
אמן... כי ההתנהלות עד עכשיו הזויה. סיפור ששמעתי ממקור ראשון:חיה רוז

בעל מעגן הגיע למצב שהוא קיבל צו הרחקה מהילדים. לא מחשש שיזיק להם אלא כלחץ.

הוא הפר את זה.

בית הדין אישר מעצר עד הדיון הבא.

זה היה ביום חמישי. הדיון היה צריך להיות בראשון.

 

הגיע שכן עם לב זהב ושחרר אותו בערבות.

 

במקום להגיע עם הראש באדמה (ויתכן לתת גט), הוא הגיע כמנצח. והתוצאה ידועה.

 

עכשיו ..

אם המעצר מהווה אמצעי לחץ למה שיהיה אפשר לשחרר בערבות? זה לא קטע של חשש מבריחה..!

לדעתי, זו סתם התנהלות מוזרה של בתי הדין והמשטרה.

או שאפשר לעצור עד הדיון, או שלא..

כנראה בתי דין כבר פסקו הרחקות דרבינו תם..אדם כל שהואאחרונה

לא יודע באיזה שכיחות.

פסק כזה לא מחייב שידעו עליו בכל הארץ, יכול להיות שהוא מפורסם בקהילה הרלוונטית.

המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויקאחרונה
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
לאפצלשי"תאחרונה
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צעאחרונה
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

רטוב לי 🥶⛈️🪖בחור עצוב
מקווה שבינתיים החלפת טיטול, ואתה יבש ונקי 🤭פ.א.
"רטוב הוא לפני שמש"חסדי היםאחרונה

אולי יעניין אותך