הוא חילוני, היא דתייהשמחהה
לתת צ'אנס או לא להכנס מלכתחילה?
לא הייתי ממליצה להיכנס לזה מלכתחילה.הלליש
לא להיכנס לזה.ד.


בשביל מה? בכוח לחפש צרות?ותן טל


תלוי כמה מרכיב הדתיות/החילוניות הוא משמעותי בזהות שלהםאריק מהדרום
מכירה כמה כאלוואהבת לרעך
מלכתחילה לא להיכנס. זה מתכון לחילוקי דעות וויכוחים, זה הרי מקיף את כל תחומי החיים. למה ללכת על משהו שהוא בוודאות יזמין ויכוחים ומריבות?
מי אמר שזה מקיף את כל תחומי החיים?אריק מהדרום
אם היא לייט והוא לא אנטי למה שלא ילך?
יש לזה שם, אתה יודע: שניהם מסורתיים... ותן טל


אתה לא תרבע את מרכיב הזהות הדתי של אדם אחראריק מהדרום
אני לא. המציאות כן.ותן טל

ואני לא הולך לפתוח על זה דיון עכשיו. אתה תחשוב מה שאתה רוצה ואני אחשוב מה שאני רוצה.

לא אמרתי שלא ילךואהבת לרעך
להיפך, ציינתי שאני מכירה כמה זוגות כאלו.
אמונה זה מעבר ללקיים xyz. וכן, אמונה מקיפה את כל תחומי החיים. אצל אדם מאמין באמת היא גם מהות החיים. ויכוחים בין זוגות בכל מקרה יהיו, בנושא אמונה כנראה יהיו הרבה אז מלכתחילה לא ממליצה להיכנס לזה.
אבל מה קשור האמונה פה בכלל?אריק מהדרום
אז מה אם יהיו ויכוחים בענייני אמונה? אז בגלל זה נפסול כל מי שיש לו בסיס אמוני שונה משלי? ואם האמונה היא לא מרכיב משמעותי בזהות שלי? יש אלוהים? אין אלוהים? למי אכפת, מה זה נוגע לחיי היום יום, לפרנסה, לפגישות עם ההורים, לניהול הבית, את הילדים בכל מקרה יהיה אפשר לשלוח לאיזה ממ"ד מה רע?
מה שאתה מתארואהבת לרעך
מלכתחילה, בוודאי לפסול מי שלי ולו יש פער גדול בנושא בסיסי. באמונה קל וחומר. כי אמונה זה בדיוק הדבר שקשור לכל תחום. זה נוגע לחיי היומיום, פרנסה וכל השאר. זה מרכיב הכי בסיסי באישיות, קובע צורת הסתכלות, דרכי התמודדות עם משברים וקשיים ועוד ועוד. אגב, מי שתיארת, זה שלא אכפת לו אם יש אלוקים, בעיני זה לא אדם מאמין.
אם זה מרכיב בסיסי בזהות שלך לא תהיה לך בכלל שאלהאריק מהדרום
ברור שלא תחשבי על זה אבל לא מדובר פה עליך בכלל.
לא דיברתי עליואהבת לרעך
דיברתי על אדם מאמין. לא אדם ששומר על מערכת חוקית מסויימת כי הוא רגיל ככה
תלוי כמה זה משמעותי בחייואריק מהדרום


בוודאיואהבת לרעך
אם המשמעות של אמונה וחיי תורה ומצוות זהה אצל הדתי והחילוני אז באמת מה ההבדל?
^^^^ אדם שהדת אצלו היא רק הרגל ואין לה שום משמעות וממילא הואותן טל

יכול לחפף איפה שבא לו, אז בעצם הוא לא מרגיש עצמו מחויב לכלום, זה לא משמעותי בחייו, ואז בהחלט לא ברור כל כך שהוא "דתי". אם דתי זאת הגדרה חברתית - אז חלק ניכר מאוד מהחברה לא יקרא לו דתי, ואם דתי זאת הגדרה אובייקטיבית שלא תלויה בתחושות של אנשים, גם אז, אני בספק אם אדם כזה יכול להיכנס להגדרה. אלא אם כן זה דתי של רפורמים או משהו כזה, כמובן. 

 

אם אדם אוכל שרימפס ונוסע בשבת לים מעורב, ובכל זאת קורא לעצמו חרדי - זה לא כל כך מעניין אותי. הוא לא חרדי. המציאות לא קוראת לו חרדי, זה אפילו לא אני (בהמשך למה שכתבת לי למעלה). 

 

או, אם נשתמש בביטוי היותר טוב: אדם ששומר תורה ומצוות ומרגיש מחוייב אליהן גם כשהוא נופל, מול אדם ששומר/לא שומר מה שבא לו, ולא מרגיש מחוייב לחלוטין ובמילא אין לו בעיה "ליפול" איפה שבא לו, כי מבחינתו זה לא נפילה, כי הוא בוחר מה לשמור ומה לא (ואם הוא רוצה להיות עם אשתו כל החודש, אז הוא יהיה, כי מבחינתו הוא לא מחוייב לדיני נידה. פשוט מאוד). 

שובאריק מהדרום
אתה לא תגדיר זהות דתית של אדם אחר.
וגם לא המציאות.
מי שמגדיר את עצמו דתי איןלך זכות לערער על זה.
בוודאי שיש. זכותי להגדיר כל אחד איך שאני רוצה.ותן טל

ואם אתה אומר שאין לי זכות הלגדיר מישהו אחר, אז באותה דמגוגיה אני יכול להגיד לך שאין לך זכות להגיד לי מה זכותי להגדיר ומה לא.

 

 

אדם מגדיר את עצמו כדתי ואוכל שרימפס ביום כיפור בים מעורב - ואז מגיע אדם ושואל אותי אם הוא דתי כי הוא רוצוה להציע לו מישהי - אני אגיד לאותו אדם שהבחור הזה לחלוטין לא דתי. אם אני לא אגיד לו ככה אני עובר על לפני עיוור לא תיתן מכשול, ואתה יודע את זה.

 

לא יודע מאיפה הגעת למסקנה המטופשת ה"פלורליסטית" לפיה אני אל יכול הלגדיר זהות דתית של אדם אחר וגם לא המציאות -

זאת הטענה הכי לא יהודית ששמעתי בעשור האחרון.

 

ובכל מקרה, זה לא משנה - אז ה"יצור שהגדיר את עצמו כדתי לייט" וה"יצור שהגדיר אתעצמו חילוני" וחיים ביחד - בסופו של דבר, לא שונים זה מזה, ולכן לא מייצגים בשביל 99.999 אחוז מהעולם, את ההגדרה האמיתית לכל אחד מהדברים האלו.

 

 

זה מטופש שאני צריך להסביר למישהו שהגדרה חברתית היא הגדרה חברתית, אבל שיהיה.

 

 

אני ציפור. מהיוםא תה וכל שאר האנשים צריכים להתייחס אלי כציפור, ואין לך זכות שלא להתייחס אליי כציפור <צ>

אדון ציפוראריק מהדרום
אתה מקיים את כל השולחן ערוך?
מאלף עד ת?
אני מגדיר את עצמי מהנדס שמ אז מותר לחתום על עבודות בניה? לא.
מדובר על הזהות הדתית של האדם ואתה לא יכול לערער עליה.
אתה יכול לשקול האם מותר לצרפו למניין או לשתות מהיין שנגע בו או הלחם שאפה, אבל את הזהות הדתית רק האדם עצמו קובע.
כתתחיל להתייחס למה שאני אומר ברצינות ולא תנסה כתוב מגילות על כמה מטופש להסביר כמה אתה צודק אבל אתה בעצמך לא יכול להסביר יש מצב שאתייחס גם אליך ברצינות אדון ציפור.
כנראה לא טרחת לקרוא אותי.ותן טל
יש הבדל בין אדם שמגדיר עצמו שומר תורה ומצוות ואת העבירות שהוא עושה כנפילות שהוא צריך לקום מהן, ובין אדם שבוחר מה לשמור ומה שלא בא לו, מבחינתו הוא ממש לא "נופל".

אז כן. אני מקיים את כל השו"ע. גם אם אני נופל לפעמים. זה בניגוד לאדם שלא שומר את כל השו"ע.


שאדם יגדיר לעצמו מה שהוא רוצה - הוא לא יכול לחייב אותי איך אני אגדיר אותו. אני מגדיר אותו על פי ההגדרות שלי ולא שלו.

וזה באמת לא יזיז לי שזה מעצבן אותו. אם מישהו ישאל אותי על מחלל שבת בפרהסיה ואוכל חזיר האם הוא דתי - אני אגיד לשואל שאותו אדם לא דתי. יגיד לי בחזרה שאותו אדם מגדיר עצמו דתי, אחזיר לו: נו,ואז? שאלת אותי מה הוא ועניתי לך...

זה הכל כל טוב.
אתה כנראה לא טרחת לקרוא את כל השו"עאריק מהדרום
ואתה אומר את זה בתור מי שהכיר אותי כל חיי?ותן טל

שוב, דיבורים דיבורים. בפועל אתה יודע שאתה טועה, אתה יודע שאין שום מקום לא הלכתי ולא "מוסרי" שמחייב אותי לא להגדיר אדם איך שבא לי. אבל שוין.

 

אם אתה רוצה לקרוא לאדם כושי "אדם בעל עור לבן" מי אני שאפריע לך. תהנה עם הלוגיקה המוזרה שלך.

ובנוסף, אם אתה רוצה לקרוא למישהי שהולכת עם מכנסוניםותן טל

וחולצת בטן "צנועה" כי היא מגדירה את עצמה ככה ומי אתה שתערער על הזהות הצניעותית של מישהו - שיהיה לך בהצלחה. אני יודע בוודאות שהעולם לא עובד ככה - לא העולם היהודי ולא העולם בכלל. אבל אני לא הולך לכלות את זמני בלהסביר את זה לאנשים שלא ממש מקשיבים וגם לא ממש מתנהלים במישור הלוגי העולמי והיהודי. אז אכן הדיון נגמר כאן גם מבחינתי ו(כנראה) גם מבחינתך.

אתה לא קורא את מה שאני כותבאריק מהדרום
ואני לעומתך לא כותב ארוך.
אני קורא את מה שאתה כותב, (ולכן הוצאת שם רע עכשיו)ותן טל

ואני לעומתך לא משתמש בדמגוגיה (כי מה קשור עכשיו האורך, לרמת הטיעונים/נכונותם/קריאת מה שהשני כותב?)

 

אגב - אם לכותרת פלוס 4 שורות (ההודעה האחרונה שלי) אתה קורא ארוך - ובכן, גם במישור הזה כנראה יש הבדל ניכר בין ההגדרה שלי לארוך להגדרה שלך, אבל שוין.

 

אולי אתה קורא מה שאני כותב ואולי לא, בכל מקרה לא ענית למה שכתבתי אפילו לא פעם אחת אלא חזרת שוב ושוב על הטענה משוללת ההיגיון שלך לפיה "אסור לי" להגדיר אדם בצורה מסויימת שהגדיר את עצמו אחרת. הסברתי פעם פעמיים ושלוש למה הטענה הזאת שטותית וילדותית - זה מספיק.

 

אל תקרא דברים ארוכים, זכותך - ככה לפחות הקוראים ידעו שלא היית יכול בכלל להגיב לי.

פחחח אתה לא משתמש בדמגוגיהאריק מהדרום
אגב אתה יודע, זה כמעט מעליב שאחרי כל המלל הזה אתה אומר שאני לא קורא את מה שאתה כותב.
זה שאני לא מתייחס לכל שטות לא אומר אני לא קורא
הנה, הוכחת את מה שאמרתי.ותן טל

תודה רבה  

 

(לגבי ה"מעליב" - זה בסדר, אתה העלבת הרבה קודם, אבל שוין).

 

ההבדל ביני לבינך שאני מתייחס ברצינות אפילו לשטויות שאתה כותב (וכמעט כל מה שכתבת כאן היה שטויות במיץ) ואילו אתה לא התייחסת במילימטר לדברים ההגיוניים שכתבתי.

 

ואם אתה קורא ללוגיקה ולבקשת מקורות "שטויות" - ובכן, עם רמה כזאת אני לא מתכוון להתווכח. לגמרי.

 

עכשיו אחרי שהעלבנו הדדית, אפשר בהחלט להפסיק.

 

פורים דמוקפין קטן שמח. ליצן

פורים קטן שמחאריק מהדרום
אני תמיד יכול לערער על זהות דתית של אדםותן טל
בדיוק כמו שאני יכול לערער על זהות מהנדסית שלך גם אם אתה מגדיר את עצמך ככה, ובלי קשר בכלל לאם אתה יכול לחתום על בנייה או לא.
אבל עזוב הכל, אני לא צריך להוכיח כלום - תראה לי איפה בתרי"ג מצוות כתוב שאסור לי לערער על זהות דתית של מישהו? אין. מש"ל. כל טוב.
תפסיקו להתווכחשמחה והודאה
אתם עדיין לא יודעים אם היא דתייה חרדית .....
אז אני אומרת לך שזה לא מוכרח. .עובדה שלי כמעט קרתה התמודדותחלושששש
כזאת.
אולי מדובר בבחורה צעירה דוסית שקצתהוקסמה נהאישיות שלו?
זאת הסיבהמ.מ
אם הוא לא מאמין הוא עלול להתנגד לשליחת הילד לממ"ד...חכמת ישישים


לאריק: אם הוא לא מאמין, אולי הוא יתנגד לשליחת הילד לממ"ד...חכמת ישישים

 אביטל שרנסקי ואחרות שהיו או הינן בזוגיות כזאת. מי שכתב שלחיות כדתי זה משהו שמקיף את כל חיי היומיום גם במובן הפראקטי וגם במובן הרעיוני -- צדק. בכל מקרה, זה לא יהיה קל. אבל, אם הוא, בעצם, בדרך לחיים דתיים, והקשר איתך הוא חלק מהתהליך הזה שלו, אז זה משהו אחר. אם האישה הדתייה היא הדומיננטית בזוגיות, והוא יסכים, לפחות, לבצע את הטקסים הבסיסיים כמו הקידוש בעת הסעודה בשבת, ולהימנע מחילול שבת בנוכחותך ובנוכחות הילדים, יתכן שהדבר אפשרי. כמובן שהדבר הכי קשה מבחינתו יהיה ענין טהרת המשפחה. אם יהיו לכם ילדים ממין זכר, זה יפריע מאוד שהם אינם יכולים ללכת עם אבא לבית הכנסת בשבת. ככה הילדים מרגישים רע שחבריהם באים לשם עם אבא והם באים לבדם. בצד החיובי, ההליכה לביהכ"נ עם אבא מדגישה את הקשר המשפחתי בין האב וילדיו הרבה לפני שהם מסוגלים לקרוא בסידור. אם הם באים לשם לבדם, הם מרגישים שמץ של יתמות. בעצם, גם לילדות הקטנות זה יחסר כשהן תראינה את חברותיהן הולכות מעזרת הנשים לעזרת הגברים ובחזרה, אם כי, כמובן, הרבה פחות. אם בעלך יסכים ללכת ביהכ"נ, גם הוא יעבור תקופת הסתגלות לא קלה. תהיה לו בעיה של התמצאות. הוא יתקשה לעקוב אחרי התפילה והוא לא ירגיש חלק מהקהל. כמובן, הרבה תלוי בהתנהגותם של אנשי הקהילה. עדיין תלוי כמה הוא היה מנותק מכל זה בחייו שלפני הפגישה איתך. כל זה בצד הפראקטי. אם הוא גם ספג הרבה אתיאיזם בילדותו ובנערותו, ואתיאיזם נראה לו הדבר ההגיוני, והדת, או אפילו קיומו של בורא עולם נראים לו אמונות תפלות, יהיה מאוד קשה לקיים בית דתי.

אבל, למרות כל זה, הרי 40 יום לפני יצירת הוולד נקבע שבת פלוני לפלוני... אז, אם את מרגישה קשר חזק אליו, לא יהיה נכון לוותר עליו כי אז את עלולה להיות "גרושת לב" ביחסך אל מי שתתחתני איתו וזה רע מאוד. במקרה כזה, פשוט תצטרכי להתמודד, וכאמור -- זה לא יהיה פשוט.

נראה לי שאריק התכווןצריך עיון
שאם אדם לא רואה את האמונה כחלק מהותי מהחיים שלו (דתי-לייט/מזרוחניק/עוד כל מיני כינויים) אז זה אפשרי
ומבחינה הגיונית, אם אדם חושב על זה כאופציה כנראה שהוא לא הכי דוס...

ברור שאדם שמה שמוביל אותו בחיים זה האמונה לא יצליח לבנות בית עם אדם לא מאמין.
מצד שניואהבת לרעך
היא כן שאלה. כלומר זה כן מקום להתלבטות מבחינתה.
לא רוצה לדבר עליה ספציפיתצריך עיון
הגיוני מאוד שלה אישית זה לא מתאים, אבל גם הגיוני שכן...
סיכמת יפה את דעתו של אריק.arixon
ואפילו לגרום לי להסכים איתו.

הבחורה צריכה לשבת עם עצמה ולראות עד כמה הדת והאמונה בה' היא חלק מרכזי בחיים שלה.
צריך עיון
(במאמר מוסגר - אם היא מגיעה למסקנה שזה לא חלק מרכזי מהחיים שלה, כדאי לה [לענ"ד] לפני שהיא מתחילה לחפש בן זוג להבין למה היא דתיה בכלל...)
לצריך עיון: אני מוחה על הפיכת שם "המזרחי" לגידוף.חכמת ישישים

אנשי "המזרחי" הם שמוסרים את הנפש ממש על קיום עם ישראל. אם אתה רוצה לדבר כך, אז לך לאתרים אחרים של צדיקים בעיני עצמם. ל"מזרחי" יש הרבה מאוד זכויות.

אנשי המפלגה שלך נאלצו לעזוב אותה ולהקים את "פועלי אגודת ישראל" בגלל שחברי אגודת ישראל אילצו יהודים שומרי מצוות לעבוד בשבת ע"י כך שפיטרו את מי שלא הסכים לעבוד בשבת. מסתבר שלא רק החילונים הרשעים בהסתדרות העובדים העבריים בארץ ישראל עשו מעשים כאלה אלא אנשי אגודת ישראל עוד בגולה הדוויה בפולין שלפני השואה.

לא דיברתי על המפלגהצריך עיון
עבר עריכה על ידי צריך עיון בתאריך ט"ו באדר תשע"ו 16:09
התכוונתי לצורה שאליה אנשים מתכוונים כשהם משתמשים במילה הזאת.
אני מאוד מעריך חלק מאנשי המפלגה בעבר, יש להם זכות עצומה בעליה ויישוב הארץ.

אין לי שום קשר לאגודת ישראל...

מחילה אם פגעתי.
חח בלי ויכוחים ומריבות החיים מאוד משעממים :/שולם עלייכם
בשביל מה?פסידונית


ודאי שלא להיכנס מלכתחילהarixon
לאבת 30

אחד מהשנים יצטרך לווותר הרבה. או שהחילוני יתחזק או שהדתייה תיחלש...קשה מדי, מבוסך מדי, מבלבל מדי מבחינת הילדים.

וחוצמזה- מחילה אבל באמת שאני לא יכולה להבין איך קשר יכול להתפתח כשהדבר הכי עמוק שקיים - האמונה, ההליכה בדרך ה', ההתחזקות בעבודת ה' וכ' וכו'- איך אם אין את זה בכלל אפשר להגיע לקשר עמוק.

מה קשור האמונה לקשר הנחשואין?אריק מהדרום
אתאיסטים לא מתחתנים?
היא מתכוונת מהצד של הדתי/הarixon
איך לא מפריע לו שהחילוני/ה לא מאמינים וכו' עיין שם.
למה שיפריע?אריק מהדרום
אחלה בן אדם, מזל טוב.
יש לי שאלה קצת אישית.arixon
אתה מאמין באלוקים?
זה לא אישי בכללאריק מהדרום
התשובה היא כן
ועד כמה זה מקיף את החיים שלך?arixon
נגיד כמה אחוז ביום אתה חושב על העבודת ה' שלך?
עזוב, אני פשוט אסביר את עצמי.
למשל, עם החברים הטובים שלי אני מדבר ממש הרבה על העבודת ה' שלי, היום שלי מורכב מהמון התעסקות במצוות ככה שזה יותר מסתם תחום עניין, על זה החיים שלי בנויים.
אדם שלא יכול לחלוק איתי את זה לא יכול לחלוק איתי את החיים שלי.
זה רק הנקודה שהיא נגעה בה, הקטע של החיבור הרוחני.
לא התחלתי לדבר על כל הנקודות שבהם תהיה להם מחלוקת בטוח.
לא יודע באחוזים לא חישבתי את זה אף פעםאריק מהדרום
משתדל להתפלל במניין שלוש פעמים בשבוע, לומד בקורס משגיחי כשרות כדי לחדד את ההלכות בראש שלי, עובד בחנות ליודאייקה וספרי קודש נחשב עבודת ה'? אני משתדל להקפיד על כל הלכות, לומד רמבם יומי.

אבל לא מדובר עלי, מדובר על דתייה שיש לה בכלל הווא אמינא להתחתן עם חילוני.
אצלי 100arixon
אתה מבין את הבעיה :-/

אני יוצא ממש מתנשא.
אבל אני מקווה שהעברתי את הנקודה
אתה לא יוצא מתנשאאריק מהדרום
תמיד נחמד לפגוש אדם ש100 אחוז ביום חושב על עבודת ה' שלו.
רק נשמה, תזהר לא להכנס לאובססיות...
זה בסדר אחשליarixon
לא אמרתי שאני 100%, אמרתי ש100% מהיום שלי אני חושב על העבודת ה' שלי, יש הבדל.. קיצר חיים בריאים ומאושרים יש לי הרגשה שלא הבנתי אותך בכלל.
אתה יודע,פינגו0

חלק מהעניין של בניית משפחה, זה חינוך, טהרה, קדושה וכו'.

כשמתחתנים עם אדם שהוא לא בדת שלך, כל סולם הערכים שלו בנוי על יסודות אחרים.

הפ הפ הפ הפאריק מהדרום
לא דובר כאן על אדם מדת אחרת, דובר פה על חילוני, ואני לא רואה שום סיבה הגיונית למה חילוני לא יתחתן עם דתיה לייט.
דת חילונית...לא שמעת עליה?אנונימית1111
שמעתי קישקושים כאלה ואחריםאריק מהדרום
לא תופס מים.
ומה זה חילוני?פינגו0

לענ"ד מדובר בפועל בדת אחרת.

אמנם מבחינה נשמתית הם מ'כנסת-ישראל', אבל בפועל אין לנו הרבה במשותף.

כל סולם הערכים שלהם מושתת על יסודות אחרים משלנו.

 

לגבי דתים-לייט, יכול להיות שאסכים איתך,

כי לרוב אצלם, דת זה לא דבר אמיתי, אלא פולקלור.

אני מבין שאתה לא מכיר הרבה חילונים, אה?אריק מהדרום
כןפינגו0

רק בשירות הצבאי שלי ביליתי לא מעט איתם..

(חצי שנה הייתי במחלקת בני"ש, ואח"כ הייתי די לבד.)

 

ורק בלימודים שלי, אני פוגש אותם יום-יום..

 

הם נחמדים, אפילו מאד נחמדים..

אין לי בעיה לדבר איתם, ואפילו להיות ממש חבר שלהם (בתנאי שנושאי השיחה צנועים).

אבל לבנות בית - זה כבר משהו אחר..

אם כן אתה מבין לבד שמה שכתבת לא מחזיק מיםאריק מהדרום
נכון?
הם לא בני דת אחרת, הם נלחמים איתך על ארץ ישראל, הם גם מחוברים ליהדות יותר ממה שניסית לצייר פה.
מעניין אותי לדעת מה אתה חושב על חרדי ודתייה לאומית.arixon
אותו הדבראריק מהדרום
תלוי כמה זה מרכיב משמעותי בזהות שלהם.
נראה לי שאתה לא מבין.פינגו0

המניעים שלהם למלחמה שונים מהותית מהמניעים שלנו.

וראינו לא פעם, שהמניעים שלהם גורמים להם לקחת את אותם כוחות,

ולעשות מעשים הפוכים מהערכים שבהם אנו מאמינים.

 

אנו נלחמים יחד, כי רוב רובו של הזמן האוייב שלנו משותף,

אבל המטרות הסופיות שלנו כרגע שונות בתכלית.

 

בע"ה כשהם יחזרו בתשובה, אז גם המטרות שלנו יתאחדו.

 

יש כאלה שמחוברים מעט ליהדות כפולקלור ותרבות חברתית (ולא כאמונה אמיתית באלוקים עם השגחה פרטית),

אבל אני אפילו בזה לא בטוח שמדובר ברוב.

אז אני שב לא להאמין לך שאתה מכיר חילונים.אריק מהדרום
תחליט!פינגו0

או שאתה מתכחש למציאות או שאתה לא מבין מה פירוש המילה חילוני.

 

בכ"מ, תאמין לי שאני לא צריך אותך כדי להאמין לעצמי..

המניעים למלחמה הם אותם מניעיםאריק מהדרום
או כי המדינה מחייבת אותם לא משנה אם אתה חילוני או דתי, או כדי לשמור על המדינה לא משנה אם אתה חילוני או דתי או כדי להכנס בערבים לא משנה אם אתה חילוני או דתי.

לא יודע על איזו מטרה סופית אתה מדבר, במלחמה נלחמים כי יש לנו אויב.

בעז"ה שהם יחזרו בתשובה אתה אומר? וכי אתה כדתי לא צריך לחזור בתשובה?

אלה שמחוברים ליהדות כפולקלור קוראים להם קונסרבטיבים ורפורמים והם ממש לא החילוני המצוי שעושה לבן שלו ברית מילה למשל, איך אפשר לקרוא לזה פולקלור תמהני.
שליליפינגו0

המניעים רק בחלקם חופפים.

 

הם למשל לא מאמינים בגאולה יותר גדולה.

הם לא מאמינים בא"י השלמה.

גם הימניים כיום, לא מאמינים ששכם, חברון והר-הבית - אמורים להיות שלנו ורק שלנו!

 

דתי אמיתי לא הולך לצבא בגלל שהמדינה מחייבת אותו,

דתי אמיתי הולך לצבא כי הוא מחוייב לזה מבחינת התורה.

(מבחינה הלכתית, מכיוון שיש כאן צד של סכנת נפשות,

 אין אפשרות הלכתית לחייב אותך ללכת לצבא, אא"כ התורה היא זאת שמחייבת אותך.)

וזה הבדל של שמיים וארץ.

 

אמרתי שאני לא צריך לחזור בתשובה?

אני לא מבין מה הקשר,

אתה רוצה להגיד לי שאין לך שאיפה שכל עמ"י יחזור לעבוד את אבינו שבשמיים??

 

אתה בטוח שאתה דתי?

בהתחלה חשבתי שאתה לא מכיר חילונים,

עכשיו אני תוהה אם אתה מכיר בכלל את הדת שלנו ואת ערכיה?

לפי ההגדרה של פינגו, החרדים לא דתיים, אולי אפילו לא יהודייםחכמת ישישים


יהדות לא קשורה לקיום מצוותפינגו0

לגבי החרדים, נכון, יש לא מעט מצוות שהם לא מקיימים..

והדרך שלהם להסתכל על התורה שונה בחלק מהדברים מההסתכלות שלנו.

 

אני לא אכנס איתך לדיון של ההגדרה המדוייקת מה הוא דתי,

באופן כללי מדובר על אדם שמאמין בעיקרי האמונה של הרמב"ם וספר העיקרים.

ובזה אנחנו והחרדים - בפנים!

החילוניים, המסורתיים והדתיים-לייט - בחוץ!

אתה פשוט מבולבלאריק מהדרום
קורה לכולם.
אכן. גם לך. השרשור הזה הוכיח זאת... ותן טל


חוץ מזה שעכשיו יותר ברור לי שאתה לא מכיר את היהדותפינגו0

אין לי כבר שום סיבה להגיב.

לא רק שאני מכיר את היהדותאריק מהדרום
אני גם מכיר את מה שאתה קורא לו היהדות
אחי, אני חושב שמשהו חסר בהבנה שלךarixon
יש הגדרה ברורה לאדם דתי. והיא אדם שמשתדל לקיים את כל הדת כל הזמן.
אין חצי דתי.
אין אני דתי אבל..

יש לי הרגשה שהרבה תובנות שברורות לכולם בפורום, משום מה אתה היחיד שהן לא מובנות לו.

עיין רמב"ם שמונה פרקים, על כל העניין של זה שכל דבר שאתה עושה ביום קשור בקב"ה ואידך זיל גמור.
לא כל הדתיים הולכים לפי הרמבם אריק מהדרום
אדם שמגדיר עצמו דתי לייט וגם החרה שהואמחי בה לא מתנגדת להגדרה זו אז הוא דתי לייט.

שוב, אתה מוזמן לדון אם מותר לצרפו למניין, לשתות מיינו ולאכול מהפת שאפה אבל זה משהו שלא קשור לזהות הדתית שלו אלא הגדרה ברתית הלכתית.

(אגב, סתם יינם ופת פלטר זה משההו שחכמים גזרו על מחללי שבת בפרהסיא כדי שלא להתחתן איתם מה שמתקשר יופי לשירשור הזה).
אז אתה מדבר על מצב ששניהם חילונים.arixon
כל השרשור הוא על דתיה (!) וחילוני.
קיצור נראה לי מיצינו את הנקודה.
כן, השאלה כמה דתיהאריק מהדרום
ואני מסכים שנקודה מוצתה.
בוא נפרוט את זה לפרוטות:ותן טל

דתייה לייט שומרת שבת? החילוני הזה ישמור איתה שבת?
דתייה לייט שומרת טהרת המשפחה? החילוני הזה ישמור איתה טהרת המשפחה?
דתייה לייט שומרת כשרות? החילוני הזה ישמור איתה כשרות?
דתייה לייט מלבישה את הבן שלה עם כיפה, ציצית, שולחת אותו לבית ספר דתי, וכו'? החילוני יעשה גם את כל זה?

הדתייה לייט תחנך את הבן שלה לשמור תורה ומצוות או לא? החילוני יחנך ככה את הבן שלו?
הדתייה לייט תצום ביום כיפור? החילוני יצום יחד איתה? ואם לא - מה הילדים שלהם יראו?
 

 

אני יכול להמשיך עוד ועוד, אבל נסתפק בנתיים בשאלות האלו. יש לך תשובות על כולן? האם אתה רואה בית מתנהל בצורה תקינה ובריאה כאשר התשובות לשני חלקי כל שורה הן לא זהות? ובמקרה והן זהות (או כן או לא) - אזי אתה מבין שאו שלא מדובר ב"דתייה" או שלא מדובר ב"חילוני"? 

 

וכן, אני מכיר לא מעט זוגות "דתי וחילוניה/חילוניה ודתי" - וזה ממש לא זה. זה או שהדתי יורד, או שהחילוני עולה - אין דבר כזה שכל אחד נשאר איפה שהוא. אם החילוני ישמור שבת, יאכל רק כשר, ישמור טהרת המשפחה, ישלח את הילד לכל מוסדות החינוך הדתיים, יצום ביום כיפור וכו' וכו' - אז אתה כבר לא יכול להגדיר אותו ממש חילוני.

 

אם הדתייה לא תשמור שבת, לא תשמור טהרת המשפחה, לא תשמור כשרות, וכו' וכו' - אז אתה לא יכול לקרוא לה דתייה.

 

אם כל אחד ינסה לעשות בדיוק מה שעשה עד היום - החילוני להישאר חילוני, והדתייה להישאר דתייה - ראשית, זה לא יעבוד, כי יש דברים שזה מתנגש (אי אפשר לנגוע ולא לנגוע בשבועיים של הרחקה בטהרת המשפחה. אי אפשר להטריף את כל המטבח ולשמור אותו כשר בו זמנית. וואלה, שיעשו חצי מטבח כשר וחצי טרף. מגניב...

 

 

הכל במשפט אחדאריק מהדרום
אם היא לייט והוא לא אנטי הם יסתדרו.
אם היא שומרת מצוות והוא לא, הם לא יסתדרו.ותן טל
אם היא לא שומרת מצוות, או שהוא כן שומר מצוות, אז הם יכולים להסתדר.

אם שניהם לא שומרים מצוות אז שניהם לא שומרים. אם שניהם שומרים מצוות אז שניהם שומרים.


ההגדרות המטופשות שכל אחד יכול לקחת לאן שבא לו, לא באמת משנות. ההגדרה שלך ל"לייט" או ל"אנטי" שונות בתכלית מההגדרה שלי או של מישהו אחר לאותן מילים לכן זה טיפשי לנהל דיון על גביהן. לעומת זאת שמירת מצוות זה משהו מאוד מוגדר.


גם אם קשה להכיר בכך.
זה שהשתמשת במילה "מטופשות" לא הופך אותך לצודקאריק מהדרום
אתה לא מוכן להקשיב וחבל הויכוח איתך הפך עקר וחסר פואנטה, יום טוב.
זה שאתה משתמש במילה "הם יסתדרו" לא הופך אותך לצודק.ותן טל

אתה לא מוכן להקשיב, מדברים אליך בטיעונים לוגיים פשוטים וברורים שאם אתה חולק עליהם אתה או משקר לעצמך או בעל השכלה נמוכה. הויכוח איתך הפך לעקר וחסר פואנטה - עד לרגע זה לא השבת לטענה אחת לוגית ריאלית שהצבתי כאן, רק הצבת דרישה מוזרה משהו לפיה בגלל שאתה חושב ככה, אסור לי להגדיר אדם מסויים בדרך מסויימת. אכן, יום טוב.

 

 

כאשר תהיה מוכן להודות שזה שאדם מגדיר את עצמו דתי אבל אונס, גונב, מחלל שבת בפרהסיה, אוכל חזיר ביום כיפור ובועל את אחותו נידה - לא הופך אותו לדתי - אז אולי יהיה טעם לדיון הזה (וכן, הקצנתי).

 

עד אז כל בר דעת בשרשור הזה מבין מי כותב מילות טעם ומי סתם מציב דרישות פלורליסטיות בלי שום היגיון.

 

(והנה, הודעה שלמה בלי להשתמש במילה שכתבת בכותרת).

 

 

טוב, ידע הקורא להחליט מי כותב בלי היגיוןאריק מהדרום
בדיוק ותן טל


כי נראה לי שקשר זוגי עמוקבת 30

מגיע למקומות האלה.

ויותר מזה- המקומות האלה, של אמונה ועבודת ה', כשהם משותפים לשני בני הזוג, הם מובילים את הקשר למקום אחר. מחברים לתכלית גבוהה יותר.

 

ברור שלא .. גם בדעבד לאחר שכבר נוצר קשר הייתי ממליצה לוותר..חלושששש
תודה על התגובות..שמחהה
אני מבולבלת מאוד
רק אניח את זה כאןאת פניך אבקש



המון הצלחה.
טוב, הוא סיכם את זה מצוין.פסידונית
עבר עריכה על ידי פסידונית בתאריך י"ד באדר תשע"ו 21:50

לא נראה לי שיש עוד מה להרחיב בעניין. (יצא חרוז חושף שיניים)

לגמריאת פניך אבקש
קראתי על זה בשבת, ואז אני רואה את השאלה שלה פה. וזה אפילו אותו מקרה (הוא חילוני והיא דתיה)....
אפשר ביותר גדול? עשה לי כאב ראש מבקש אמונה

זה באמת עניין אותי..

ניסיתי....את פניך אבקש
תכנס לתמונה ותגדיל... סליחה ניסיתי כמה דרכים שיהיה ברור ולא הצלחתי.....
הצלחתי תודה ממש נכון ויפהמבקש אמונה


לא כדאי. גם ככה יש מספיק מורכבות ועבודת המידות בזוגיות,Rty2

חבל להוסיף עוד עניין מורכב שכזהמטורלל

כרגע אין לי כ"כ זמן, אבל משאירה לעמוקים שבנינו להסביר יותר בפירוטחצי חיוך

אני חושבפאי פקאן

שהכל תלוי במידת ההכלה של שני הצדדים.

 

אם שני הצדדים מקבלים אחד את השני כמו שצריך ומגיעים להבנות ו"עמק השווה", אין שום סיבה שלא ילך.

 

 

ברור שהרבה יותר קל כששני הצדדים באותו ראש וכו'.

איך בדיוק אפשר להגיע לעמק השווה?אביחי מנחם
החילוני לא חייב לנסוע בשבת ואילו הדתי חייב לא לנסוע. וכנ"ל בכשרות, טהרת המשפחה ועוד תחומים.
ככה ייצא שהחילוני ייוותר וירגיש מתוסכל או שהדתי יוותר ולא ירגיש דתי..
בקיצור, לא הולך.
ורק הערה, לא מבין איך בכלל אפשר להכנס לזה כשיש פער בדבר הכי חשוב לאדם דתי.
עובדה שיש זוגות כאלהפאי פקאן

לא מכיר אישית...

מי שמאמיןואהבת לרעך
מאמין שגם החילוני חייב. בדיוק כמוהו. הוא כמובן לא יכפה עליו כי יש לו בחירה חופשית, אבל אם הוא מאמין בעולם הבא ובשכר ועונש ואכפת לו מבן הזוג איך אפשר להיות אדיש. שלא לדבר על חינוך הילדים.
ואי למרות שזה סופר קשהההפי
אל תתני צאנס סתם חבל אחרכ להתמודד עם קשיים ולהיפרד מאוחר מידי..
תחשבי שיהיה לכם הרבה מחלוקות בהמון נושאים
אי אפשר להקים ככה בית כשר
אם הוא שומר מסורת (קידוש, בית כנסת בשבת, מאמין בבורא עולם)רחמו
ודברים כאלה.. אז זה טוב..כמובן אם היא לא דוסית מדי

אבל אם הוא חילוני חילוני .. אז זה לא טוב.. חראם
מי יודע אם הוא יסכים לשמור נידה... וזה על קצה המזלגמבקש אמונה


אם היא שומרת נגיעה בכללאריק מהדרום
ואם כן איך קשר כזה יכול להתקיים מלכתחילה?
לא הבנתי את השאלה שלך.מוטיבציה


מה לא הבנת?אריק מהדרום
...מוטיבציה
עבר עריכה על ידי מוטיבציה בתאריך י"ד באדר תשע"ו 23:30


נראלי שהואתהה האםקשר של חילוני ובחורה שומרת נגיעההלליש
הוא בר קיום לטווח ארוך..
יכול להיותמ.מ
ממה שאני יודע זה מתחיל עם שמירת נגיעה ולאט לאט המחסום הזה גם יורד ואז המחסומים הבאים יורדים לפי התור
אתה יודע, ההנחה שלך ממש לא מדוייקת...חלושששש
עוד כשהייתי בשנת מדרשה ( ב"ה שמרתי גם אז נגיעה ) הציעו לי בחור טוב ולא דתי...ובזמנו באמת באמת שקלתי...
כך, שזה שהיא שוקלת לא מעיד בהכרח על רמת הדקדוק בקיום המצוות ...
עכשיו ברור לי שאין מצב בעולם...אבל אז.. כשעדיין לא ממש מגובשים, או בדרך לגיבוש, אפשר בהחלט להתבלבל...
הבחורה מהטור של יוני לביא מעידה על עצמה שהיא כבר כמה חודשיםותן טל

בקשר עם בחור חילוני ושומרת נגיעה. אז כנראה שלכתחילה זה אפשרי במידה מסויימת. בדיעבד, אפעס....

 

 

 

נראה לך שהיא קיימת? הוא ממציא הכלשורש וגרביים
לא נכון. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים שהתייעצו איתו,ותן טל

גם אם בשינוי פרטים כאלו ואחרים.

 

אני אישית מכיר מישהי ששיחה שהוא פרסם (לא בעלון הזה, במקום אחר מעין זה...) מבוסס עליה - והיא אף אישרה את זה. רק הפרטים טושטשו למניעת זיהוי מוחלט... (ורק בגלל שהיא הסכימה להגיד לי שזה עליה, ידעתי בוודאות את זה. אחרת סתם הייתי חושב שזה פשוט מקרה שדומה לה, כי ידוע שהעולם שלנו מורכב מתבניות שחוזרות על עצמן המון פעמים...) 

גם אם לא...מבקש אמונה

עזוב שזה התייחסות נקודתית מאד צרה... יש עוד המווון בעיות בקשר הזה. 

אבל מה רע שאחת שלא שומרת נגיעה בכל זאת תשמור פעם ב... ? וזה רע מאד אם לא. כי על כל עבירה נענשים.

 

 

לעומת זאת, אם היא תתחתן עם אדם דתי, אפילו לא הכי... מן הסתם כל אחד מהם יש לו כמה מצוות שחשובות לו.

אז נניח שהיא באה עם חמש מצוות שחשובות לה והוא בא עם חמש.. כל אחד משפיע על השני

יוצא לנו זוג שמקיים עשר מצוות.  מצויין!!    

זה מה שהרב יוני לביא כותב שם.....את פניך אבקש
מה המניע שלך להכנס לזה?גרוש טרי
קשה להגיד. את כבר שם או שואלת באופן כללי? מוטיבציה

ממש ממש תלוי מי את ומי הוא ומה הציפיות.

מה עם חינוך ילדים?מ.מ
מה הבעיהammyy admin

יהיו - דתילונים..   

בתי ספר ממ"ד העמידו תלמידי חכמים ענקיים וגם כופרים גדוליםאריק מהדרום
וגם ישיבת וולוז'ין...
אני אישית מכירammyy admin

כמה כאלו,

רובם הצטערו שנכנסו לקשר הזה. 

מצד שני יש כמה שהתחזקו (לא היה קל בכלל אלא קשה מאוד.) 

וב"ה חיים..

 (: 

בטח שכן! תמיד לתת צאנס.שולם עלייכם
למה מלכתחילה פה אנשים ישר שוללים?! אני אישית. מכיר כמה וכמה זוגות שהבעל דתי והאישה לא .עזבו דתי.חרדים! או הפוך ..האישה כן והגבר לא. אל תשלחו ישר! ״מתכון לוויכוחים וריבים״ פחח ....אוי.. אני תוהה לעצמי כמה אנשים מערוץ 7 באמת מאמינים למה שהם כותבים בעצמם ....בעע...
רוב האנשים שכתבו פה..אנשים שליליים.שולם עלייכם
אתם לא צריכים לדבר הרבה פשוט הראייתם את זה בתגובות המחליאות שכתבתם פה..תתבישו.
לא פשוט בכלל!!!טולית
זה מתכון לקשיים לא פשוטים.
לא הייתי ממליצה..
אתה יכול להגיב עניינית על הנושאפסידונית

ולא על אישיותם המשוערת של גולשי ערוץ 7?

תודה.

תתעלמו ממנוצריך עיון
״כמה מגולשי ״ שימי לב בבקשה.שולם עלייכם
זה שכולם פה מתנגדים לקשר כזה, לא הופך אותם לשליליים.arixon
לעומת זאת כשאתה כותב
"רוב האנשים שכתבו פה..אנשים שליליים.
אתם לא צריכים לדבר הרבה פשוט הראייתם את זה בתגובות המחליאות שכתבתם פה..תתבישו."
זה מראה עליך כמה דברים..
מוזמן לפרט מה זה אומר עלי :-*שולם עלייכם
השאלה עד כמה 'חילוני'. יש פה בעיה הלכתית, כי האדםחסדי הים
צריך להימצא בחברה שמעודדת אותו למצוות, וברגע שהאדם מתחתן עם חילוני, בד"כ זה ההפך מזה, ויכול לגרום לאדם לעבור על המצוות, גם אם זה רק דברים קטנים שהאדם דש בעקביו.

"דרך ברייתו של אדם--להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחבריו, ונוהג במנהג אנשי מדינתו. לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד, כדי שילמוד ממעשיהם; ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחושך, כדי שלא ילמוד ממעשיהם. הוא ששלמה אומר, 'הולך את חכמים, יחכם; ורועה כסילים, ירוע' (משלי יג,כ). ואומר, 'אשרי האיש ...' (תהילים א,א)." [משנה תורה דעות ו,א]

{ח"ו אינני אומר כל חילוני הוא רשע, אבל יש את החשש ללמוד ממעשיו}
זה מצוי ואפשרי ותלוי באדם עצמואלגריטי

אני חושב שזה עניין של מידות ויכולת לראות את האדם במהות הנפשית העמוקה שלו. 

במו עיני אני רואה שזה אפשרי כי במשפחה שלי יש זוג כזה שנשוי כבר 30+ שנים עם נכדים ב"ה. במעגל המשפחתי המורחב יש עוד ודווקא מבוגרים. אצל הצעירים יש שילובים אחרים. כל מי שנתקל בהם יכול להתרשם שהם כמעט הפכים מוחלטים עוד לפני ששמים לב שיש בניהם פער דתי. אבל הם ביחד ואוהבים. אני מביט בהם מאז שאני זוכר את עצמי וזה נראה שכשהאווירה ביניהם נעימה אז הדת היא 20% מהפער וכשח"ו האווירה פחות נעימה אז הדת היא 80% מהפער. הילדים שלהם בסוף בסוף יצאו תורניים מי יותר ומי עוד יותר אחרי שראו והכירו הכל. 

 

גם ביני לבין אשתי יש פער דתי ואמוני (כזה שרק דוסים מבחינים בו) אבל ביומיום, בזוגיות ובחינוך הילדים אין לו משמעות. זה כל אחד לעצמו עם עצמו ואלוקיו. 

 

אם היא הדומיננטית בזוגיות, אולי ילך. להתיעץ עם שולי מועלםחכמת ישישים

 אביטל שרנסקי ואחרות שהיו או הינן בזוגיות כזאת. מי שכתב שלחיות כדתי זה משהו שמקיף את כל חיי היומיום גם במובן הפראקטי וגם במובן הרעיוני -- צדק. בכל מקרה, זה לא יהיה קל. אבל, אם הוא, בעצם, בדרך לחיים דתיים, והקשר איתך הוא חלק מהתהליך הזה שלו, אז זה משהו אחר. אם האישה הדתייה היא הדומיננטית בזוגיות, והוא יסכים, לפחות, לבצע את הטקסים הבסיסיים כמו הקידוש בעת הסעודה בשבת, ולהימנע מחילול שבת בנוכחותך ובנוכחות הילדים, יתכן שהדבר אפשרי. כמובן שהדבר הכי קשה מבחינתו יהיה ענין טהרת המשפחה. אם יהיו לכם ילדים ממין זכר, זה יפריע מאוד שהם אינם יכולים ללכת עם אבא לבית הכנסת בשבת. ככה הילדים מרגישים רע שחבריהם באים לשם עם אבא והם באים לבדם. בצד החיובי, ההליכה לביהכ"נ עם אבא מדגישה את הקשר המשפחתי בין האב וילדיו הרבה לפני שהם מסוגלים לקרוא בסידור. אם הם באים לשם לבדם, הם מרגישים שמץ של יתמות. בעצם, גם לילדות הקטנות זה יחסר כשהן תראינה את חברותיהן הולכות מעזרת הנשים לעזרת הגברים ובחזרה, אם כי, כמובן, הרבה פחות. אם בעלך יסכים ללכת ביהכ"נ, גם הוא יעבור תקופת הסתגלות לא קלה. תהיה לו בעיה של התמצאות. הוא יתקשה לעקוב אחרי התפילה והוא לא ירגיש חלק מהקהל. כמובן, הרבה תלוי בהתנהגותם של אנשי הקהילה. עדיין תלוי כמה הוא היה מנותק מכל זה בחייו שלפני הפגישה איתך. כל זה בצד הפראקטי. אם הוא גם ספג הרבה אתיאיזם בילדותו ובנערותו, ואתיאיזם נראה לו הדבר ההגיוני, והדת, או אפילו קיומו של בורא עולם נראים לו אמונות תפלות, יהיה מאוד קשה לקיים בית דתי.

אבל, למרות כל זה, הרי 40 יום לפני יצירת הוולד נקבע שבת פלוני לפלוני... אז, אם את מרגישה קשר חזק אליו, לא יהיה נכון לוותר עליו כי אז את עלולה להיות "גרושת לב" ביחסך אל מי שתתחתני איתו וזה רע מאוד. במקרה כזה, פשוט תצטרכי להתמודד, וכאמור -- זה לא יהיה פשוט.

ממה ששמעתי, שולי מועלם ממליצה לא להכנס לזהצריך עיון
(לא שמעתי ממנה ישירות)
בקשר להכרזה של בת קול וגרושת לב - לא אמורים להתחשב בזה, דובר על זה כאן לא מזמן.
נכון זה מה ששולי מועלם מייעצת למי ששואל אותהיעליקאחרונה

שולי הייתה נשואה לסא"ל משה מועלם משנהרג באסון המסוקים, שהיה חילוני. היא כמובן לא מצטערת על נישואיה אליו,הייתה שם אהבה גדולה והרבה כבוד, אבל מתוך ניסיונה היא מאוד ממליצה לא להיכנס להתמודדות הזו, שבאה לידי ביטוי בכל תחומי החיים המשותפים כשכמובן,ההתמודדות המשמעותית היא בחינוך הילדים.

לא לא לא להכנס לזה. יותר מדי כאבי לבאורין


לא לא לא!!!אחת שאכפת לה

המטרה של קשר בין איש לאישה - להדבק בשכינה

אין סיכוי כשכך מתחילים קשר נישואין

 

גם ככה יש התמודדויות אז למה להוסיף להן עוד...

לחילוני להכעיס ע"פ ההלכה יש דין מורידין ולא מעלין. אז קצתאנא ה הושיע נא

קשה להתחתן עם מי שהייתה אמור להוריד אותו לבור...

עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך