שאלהנולאית
עבר עריכה על ידי נולאית בתאריך כ"ב באדר תשע"ו 18:05
בס"ד


האם סיפורים חסידיים באמת קרו או שנועדו רק להבהיר משל או לחזק את הקשר של החסידים אל האדמו"ר באותה חסידות?





לא בקטע רע, כן?
1. הרבה מהם לא קרו. 2. טעות לחנך על ידי שקר.חסדי הים
^^^ אבל גם הרבה סיפורים מופלאים כן קרולשם שבו ואחלמה
אבל זה לא גורם לאדם להסתמך יותר מדי על הנס?נולאית
בס"ד

נגיד יש גם סיפורים 'מהשנים האחרונות'(ולא מערבות פולניה וסיביר של ימי הביינים) על ניסים או כל מיני דברים, אבל חוץ מ'ניסים סבירים', כלומר שחילוני מצוי יכול להסביר בקלות-נס "רגיל".
לא מכירה אנשים באופן אישי, שיכולים לספר לי על נס שהוא.. נס.

ואם זה בא לקשר אנשים אל האדמו"ר של אותה חסידות והסיפורים האלו אינם נכונים, הרי שחוץ מ-משל,
עניין ההסתמכות על הרבי או על הנס הוא מתוך סיפורי כזב ואולי אפשר להגדיר את זה כהונאה בעצם? שהרי לא היה ולא נברא 'נס' או 'פלא' שאותו אדמו"ר חולל.

(לעומת משל, שזה רק נועד בשביל להעביר רעיון)
יש שתי גישות בין הצדיקים בנושאלשם שבו ואחלמה

היו צדיקים שסברו שכבוד ה' מתגלה יותר דווקא על ידי

ניסים ומופתים ולכן הם הרבו לעשות 

והיו כאלה שעשו מופתים מדהימים וממש לא היה טבע אצלם

צדיקים כאלה היו סבורים מן הסתם שהסיפורים האלה

טובים ומחזקים בעבודת ה'.

אותי למשל הם מאוד מחזקים. 

 

והיו צדיקים שסברו שכבוד ה' הוא דווקא כיסוי הנס ודווקא שיהיה טבע

ולכן גם כשהם עשו מופתים הם היו מסתירים את זה ככה שלא ראו שזה מופת

והרואים סברו שזה דרך הטבע. 

צדיקים כאלה היו סבורים מן הסתם שהסיפורים על הניסים

לא תורמים לעבודת ה'. 

 

השאלה אם להאמין לסיפור ספיציפי כזה או אחר לא תלויה בבחירה שלנו

אלא בבדיקת הנתונים

אם זה סיפור שנאמר מפי אדם שמוחזק לתלמיד חכם וצדיק גדול 

והוא מספר שהוא ראה את זה במו עיניו או שהוא שמע את זה

מצדיק גדול אחר שראה את זה במו עיניו 

אז זו כפרנות ועקשנות שלא להאמין לו

 

ואם זה סתם שמועה אז אתה פשוט לא יכול לדעת מה האמת

גם אם זה נשמע מופרך וגם אם זה נשמע סביר

זה לא משנה, 

אם אין לך ראיות אז פשוט למד לשונך לומר "איני יודע"....

 

 

נס, זה טוב מאד.. ויאמינו בה' ובמשה עבדו.ד.

ולמה שיגרום לאדם להסתמך מידי על הנס? וכי בגלל שנעשו ניסים ע"י גדולי-גדולים, זה אומר שכך יקרה לכל אחד?..  וגם אצלם, הרוב היתה עבודה עצמית גדולה. ודווקא מכח הבחירה שלהם, ההשקעה, זכו לסייעתא דשמיא כזו.

 

ויש אנשים, גם היום, שיכולים לגמרי לספר על דברים שהם אכן ניסיים, שאי אפשר "להסביר", וקרו ע"י אנשים גדולים, כלומר, מכח קדושתם.

 

ובוודאי שלא ראוי להסתמך על איזה מישהו על סמך דברים שלא עשה...

לפי הרמב"ם אמונה על פי נס, הוא לא טב:חסדי הים
"א. משה רבנו--לא האמינו בו ישראל, מפני האותות שעשה: שהמאמין על פי האותות--יש בליבו דופי, שאפשר שייעשה האות בלאט וכישוף. אלא כל האותות שעשה במדבר, לפי הצורך עשאן--לא להביא ראיה על הנבואה: צרך להשקיע את המצריים, קרע את הים והצלילם בו. צרכנו למזון, הוריד לנו את המן. צמאו, בקע להם את האבן. כפרו בו עדת קורח, בלעה אותם הארץ. וכן, שאר כל האותות.

ב ובמה האמינו בו, במעמד הר סיניי: שעינינו ראו, ולא זר, ואוזנינו שמעו, ולא אחר--האש והקולות והלפידים. והוא ניגש אל הערפל, והקול מדבר אליו; ואנו שומעים: משה, משה--לך אמור להם כך וכך. וכן הוא אומר "פנים בפנים, דיבר ה' עימכם" (דברים ה,ד), ונאמר "לא את אבותינו, כרת ה' את הברית הזאת" (דברים ה,ג)."

[הלכות יסודי התורה פרק ח']
לא סותר.ד.
עבר עריכה על ידי ד. בתאריך כ"ב באדר תשע"ו 21:53

הרי השאלה היתה האם אין חשש שהנס יגרום להסתמך יותר מידי על הנס, אז התשובה היתה ש"נס - זה טוב מאד" וזה לא צריך לגרום לבעיה וכו', כפי שנכתב. ה"ויאמינו בה' ובמשה עבדו" - לא היה לומר שבגלל זה האמינו במשה, אלא ב"השאלה" לגבי חיזוק אמונת-צדיקים שבכך. והודגש, אנשים קדושים, שקדושתם ועמלם קדמו לניסיהם.

 

וגם הרמב"ם המפורסם שציטטת, בוודא לא אמר שזה לא חיזק אצלם את מוחשיות האמונה, אלא שאינה נסמכת על כך ביסודה, ולא לשם זה עשאם.

 

ובכללות, דברי הרמב"ם הללו, באים לחזק את עניינו של מעמד הר סיני, כעמוד החזק של האמונה.

הנידון כאן הוא לא להאמין בגלל הנס אלא אחרי שמאמיניםלשם שבו ואחלמה

הנס יכול לגרום לתוספת יראת הרוממות

הבעיה שיש כאלו שמאמינים רק בגלל ניסיםחסדי הים
[פעם נכנסתי לחנות, וחסיד אחד ניסה לשכנע חל"ש לחזור בתשובה בגלל נסים.]

גם לכאורה זו מחלוקת אמוראים, אם נסים הם האידיאל או לא:
"ת''ר: מעשה באחד שמתה אשתו והניחה בן לינק ולא היה לו שכר מניקה ליתן, ונעשה לו נס ונפתחו לו דדין כשני דדי אשה והניק את בנו. אמר רב יוסף: בא וראה כמה גדול אדם זה שנעשה לו נס כזה. א''ל אביי: אדרבה, כמה גרוע אדם זה שנשתנו לו סדרי בראשית." [בבלי שבת נג:]
גם בסדר..ד.

הרמב"ם לא מדבר נגד זה, אלא מציין שמציאותית אדם כזה עלול לחשוב שמא זה עי איזה כישוף וכד'.

 

וכבר ציין הרבי מלובאוויטש זצ"ל, באיגרת מפורסמת לחותנו, שלמרות האימרה על המופתים שהיו מתגלגלים מתחת לשולחן אצל אדמוה"ז (יש גירסה כזו גם על קוצק דומני) ואיש לא היה מתכופף להרימם.. הרי שכיום רואים בחוש שזה מחזק את האמונה, ולכן דעתו היתה לא להרחיקם, אלא להבליטם ולהרבות בהם. ורואים שגם נקט בדרך זו למעשה, לא מעט.

מסכים עם כל מילהלשם שבו ואחלמה
יתכן שקרו ויתכן שלא, זה לא העיקרעוגי פלצת
העיקר הוא המסר
^^^נפתלי הדג
בעיני, ההבדל בין סיפור חסידי טוב לסיפור חסידי גרוע הוא שסיפור טוב הוא סיפור עם עומק שמשרת את מטרתו, סיפור גרוע הוא סתם נס חסר משמעות.
ממליץ בהקשר הזה על הספר "כשהבעש"ט נולד נשרף הגיהנום", אוסף של סיפורים מרתקים שיש הרבה מה לדון בהם.
מי שחושב שהם קרו - הוא טיפש. ומי שחושב שלא קרו - הוא כופר.בקצרה
לא זוכר בשם מי קיבלתי כך, אבל אני מרוצה מההגדרה והולך איתה.
^^תמיד התלבטתי מה עדיף להיות.הולם במיוחד
מוטב אקרא שוטה כל ימי, ואל אהיה רשע שעה אחת בפני המקום...תרחיב לבי
אז ממש חייבים להיות או כופרים או טפשים?הולם במיוחד
או שזה מעיד על בעייתיות בלוגיקה של המשפט הנ''ל...?
את שואלת כי לא הבנת?...נפש חיה.


או שהמשפט לא נאמר על סיפורי צדיקים...תרחיב לבי
מדובר על המעשה מרב עמרם חסידא, שצעק נורא בי עמרם [בבית עמרם],
רגע לפני שכמעט נכשל באיסורי עריות
סוף קידושין, שם שם...
או שהוא נאמר קצת אחרתימ''ל
זה לא ממש מבית עמרם... אבל זה פחות או יותר משיק לשםנפש חיה.

מוטב שאקרא שוטה כל ימי, ואל אהיה רשע שעה אחת לפני המקום(עקביא בן מהללאל, משנה עדיות ה ו).

צודקת... זה מה שקורה כשלא חוזרים מספיק...תרחיב לבי
לא..מדובר על מקרה שזאת הבחירה שישמבקש אמונה

כמו שכותב ר' נחמן מברסלב בשיחות הרן קג

 

טוב יותר להיות פתי יאמין לכל דבר, דהיינו להאמין אפילו בשטותים ושקרים כדי להאמין גם בהאמת,

מלהיות חכם ולכפור בכל חס ושלום, דהיינו לכפור בשטותים ושקרים, ועל ידי זה נעשה הכל ליצנות אצלו וכופר גם בהאמת חס ושלום.

"ומוטב שאקרא שוטה כל ימי ואל אהיה רשע שעה אחת לפני המקום" (עדויות ה ו):

עייני במה שעניתי לנולאיתלשם שבו ואחלמה


ולפי מה שענית שם,הולם במיוחד
יותר נכון לנסח: ''מי שחושב שהם קרו- טיפש ומי'חושב שהם לא יכולים לקרות- כופר''
לא..?
(או שלא הבנתי אותך?)
מי שחושב שהם קרו ללא ראיה הוא פתי,לשם שבו ואחלמה

פתי זה אחד שהאמונה אצלו עברה את הגבול

ומי שחושב שהם לא יכולים לקרות הוא כופר

כופר זה אחד שיש לו פחות מידי אמונה 

צריך פשוט להשתמש בשכל הישר, אם יש ראיה או עדות אמינה אז צריך להאמין גם לגדול שבניסים ואם לא אז לדעת שזה אפשרי אבל אין סיבה סתם להאמין לשמועות

 

להפך...שירוש16

מי שמאמין- לא פתי.

מי שלא מאמין- לא אפיקורס.

 

וזה נאמר בשם החתם סופר.

אאלט הרמבם כתב את זה על האגתות, לא על סיפורי צדיקיםאריק מהדרום
מי שאומר שצדיק לא יכול לעשות כאלו נסים הוא כופרא_ו_ר_י

ככה שמעתי את המשפט. "מי שמאמין לכל הסיפורים האלו הוא פתי, ומי שאומר שצדיק לא יכול לעשות כאלו נסים הוא כופר"

יפה. מוסיפים לעיקרי האמונה של הרמב"םעוד סתם אחדאחרונה

המסורת אצל הראשונים והאחרונים היא לרוב דווקא לגרוע מהם...

חלקם משלים וחלקם משלים שהפכו לסיפורים.שירוש16

וחלקיק מועט אכן קרה בפועל. אבל בשביל זה צריך הוכחות ועדויות.

לא מאמינים לכל שטות שמסתובבת. מצד שני א"א לזלזל בהם. (בחסידים/אדמורים, )

מפורסם בשם האדמו"ר מקוצקימ''ל

שאמר: "מי שמאמין לכל סיפורי החסידים הוא פתי, ומי שלא מאמין שהם יכולים להיות אמיתיים הוא כופר" (ציטוט מהזיכרון, דיוק בע"מ).

העיקרון הוא שחלקם (לדעתי רובם, לפחות של אלו שמספרים על מופתים שמעל הטבע) לא באמת קרו או שנופחו אבל הם לא לגמרי שקר ומטרתם היא לקרב את הלב ואת הרצון להתקרב לצדיקים.

 

בשורה התחתונה - צריך לקחת בערבון מוגבל מאד את נכונותם אבל זה לא סותר את השימוש בהם כאגדות לילדים (עדיף לספר על הבעש"ט והאחים הקדושים מאשר על כיפה אדומה ופינוקיו).

תלוי איזה.ד.

כלומר, בוודאי שבכללי, לא "המציאו" בכוונה סיפורים שקריים, ח"ו. אלא שיש דברים שמתגלגלים ומקבלים עם הזמן, "זקן" ונופך.

 

כמובן, יש סיפורים שהם מראש משָלים. זה לא "סיפורים חסידיים" במובן המקובל (למשל, מעשיות שסיפר רבי נחמן מברסלב, בכוונה מראש של דברים עמוקים שמסתתרים בהם, ולא כ"מעשה שהיה").

 

לגבי סיפורים על גדולי החסידות, בוודאי שרבים מהם לגמרי היו; כולל סיפורים מופלאים, שיוצאים מגדר הטבע.

 

אפשר להבחין ברמת הוודאות, ע"י שימת לב מי המספר, מה קרבתו אל מי שסיפר עליו, האם הוא כתב ישירות, או מפיו, וכד'.

 

כמו כן, יש מקורות כלליים שהם אמינים יותר.

 

יש סיפורים ממקורות חב"דיים, וכן מאדמו"רי קאמרנא, שנכתבו מאד מדוייק, ובבירור ממי שהיה שם. וכן כתב חוקר החסידות הנודע, הרב ד"ר יצחק אלפסי, על האמינות של מקורות אלו.

 

כמו כן, כתב גם להוכיח את אמינותו של הספר שבחי הבעש"ט. ואכן שם יש דברים שהמחבר, שהיה סמוך לתקופה, כותב בדיוק ממי שמע. לפעמים מדייק: שמעתיו מפיו, אבל לא מפיו ממש, אלא כשנסע בעגלה בחזרה מ.. סיפר ל.. וממנו שמעתי..

 

הקיצור: יש הרבה מאד סיפורים שקרו לגמרי, ממקורות אמינים, קרובים, מדוייקים. סיפורים מופלאים מצד המעשה, המידות, וכו'. ויש סיפורים שמקורותיהם פחות ברורים, או שקיבלו "נפח" עם הזמן, וגם מהם פעמים רבות ניתן ללמוד על הרוח, והיחס שחש הציבור אל הגדולים הללו.

ד"ר אלפסי לא האמין חס וחלילה באמיתות אלא במקוריות המעשיותיותש

קודם כל ד"ר אלפסי היה גם רב ? סתם שאלה.


הוא אמר שאין קשר  בין סיפורי חסידים לבין תפישות מחשבתיות בקרב חסידיות שונות.

כדאי גם לדעת שכל החסידיות  מאמינות לפי הרמבם שהתורה מסיני לא משתנית. ושא נוספים עליה דברים חדשים. ושחסידות זה לא חס וחלילה תוספת לתורה אלא בס"ה משהו לקרוב פשוטי עם שקשה להם ללמוד תורה, וכאשר יצליחו להעלות את הרמה של האנשים הפשוטים כל החסידות תהיה מיותרת.

חב"ד זה לגמרי אחרת. הם מאמינים שחסידות זה ברית מחודשת גבוהה מהתורה , ושזה כאילו מין יהלום שבכתר  הם מאמינים , כלומר רובם מאמינים במה שבדק ומצא הרב עובדיה יוסף  כאילו יש משהו אלוהי ברבי שלהם או שהוא ממש אלוה .

תראו כאן http://tinyurl.com/6tnrw7w

 וכאן שר על עצמו הוא ככה :

"לראות נפשי וכבודי " במקום "לראות עוזך וכבודך":

   ,  ומביא את חסידיו לשיר כלפיו שזה  מה שהוא.

אקח אומץ ואגיד אמת: כל סיפורי המופתים לא היו, ובעצם מלכלכים.יותש

קודם כל צריך לדייק , לא  בכל חסידות המציאו סיפורי מופתים . הוזכר הרבי מקוצק, חסידים שלא לא בילפו , או כמעט לא בילפו , עם סיפורי מופתים עליו. לעומת זאת רואים המון כאלה , משום מה לא אצל אשכנזים , שעושים לעצמם יחצ"נות כדי לקדם את עצמם , ומפיצים סדרת סיפרי בלוף על נסים ומופתים שעשה האבא , וזה בימינו !

על ענק בתורה כמו הרב  עובדיה יוסף לא היה צריך להמציא סיפורי-בלוף כי הכירו בו כגדול בגלל עצמו!  ככה גם על צדיקים אציתיים כמו הרב אריה לוין או הרב קוק שאיו עליו תעשיית סיפורי-בלוף ומופתים.

נחשוב רגע על דמות דמיונית שנקרא לה למשל אבא של ישראל . מספרים המון סיפורים על אבא של ישראל הדמיוני כאילו ברגע ששאלו אותו איפה מישהו ששנעלם ואמר מיד " תסעו לשם ותמצאו אותו". איפה הילדת שנעלם בשבת בטבריה ? והוא אמר "טבע בים" וככה עוד ועוד.

 אז אם הוא באמת רואה הכל , למה הוא לא מקדיש שעה בחודש: חצי שעה למודיעין הצבאי ואומר כל מה שהם נורא רוצים לדעת, רבע שעה לשב"כ על שאלות כאלה, ועוד רבע שעה למשטרה איפה רוצחים שרצחו ורוצים לרצוח ואיפה בעלים שמעגנים את האשה.

 למה הם לא מקדישים את השעה הזו . כל מי שלא מרמה את עצמו או שיגיד שכל סיפורי המופתים הם קשקוש או שיגיד שהצדיק הוא בעצם ההפך וממש לא אכפת לו שהמודיעין הצבאי השב"כי והמשטרתי לא ידעו דברים שחשובים ממש לקיום עם ישראל.

גם אם לא קרו - זה לחנך בקטע של אמונהמושיקו

בלי להכנס לסיפורים המשוכתבים שקרו עם מישהו אחד ומספרים אותם על מישהו אחר

מושיקו צודק,אבל זה מחנך נגד התורה.זה הופך אדם לאלוה.יותש

בתורה כתוב "לא איש אל" ( במדבר כג יט )  וזה גם אומר ממילא שאיש לא יכול להיות אל . גם לא רבי זה או אחר.

 ללמוד את זה:

  

 וגם:                         

 

צריך להיות שוטה בשביל להאמין להם וכופר בשביל לא להאמין.כי אין פיסבוק


זאת התחכמות של מי שמפחד להגיד: כל הסיפורים שטויות !יותש

האמונה בסיפורי השטויות היא בכלל לא חלק מהאמונה היהודית בה' ובתורתו.

נכון שכל מי שלא הולך לפי העורך, למשל ליטאי נגד חבד,נזרק ?אקמול


האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

לצערי לא. אותו בן אדם.צעאחרונה
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויקאחרונה
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך