אז איך אתם מחשיבים את יום העצמאות ?אל ההרים

 

אני יתחיל - מחשיב כמעט כמו יו"ט- מנקים את הבית לכבודו.. חולצה לבנה , סעודה חגיגית  עם כלים של שבת, עם מפה לבנה  ..    אני חושב שיום העצמאות הוא יום הודאה מיוחדת שלא נופל בחשיבותו מפורים או חנוכה  וכו וכו..ועל כן ראוי לכבדו ככל האפשר!

יופ של תהלים ותפילה. ומחשבה. לא סותר שמחה והודאה.נפש חיה.


לא נופל בחשיבותו?ג'ינג'י
נראלי שקצת הקצנת, עיין במקורות לגבי חנוכה ופורים, אבל תהנה מכל רגע
יום שמחה וזהו?נחל

יעני, תודה לה', באמת קרה משו אדיר ביום הזה

אבל מפה ועד לחגיגות והלל?

עיינו בשרשורים הקודמים. ועל טובות מודים בדרך כלל.נפש חיה.


חח זה קצת מצחיק, באמת.סתמישוו
את אומרת תודה לה' ובאמת קרה משהו אדיר, אבל חגיגות והלל זה מוגזם.

לי זה נשמע כמו - תודה הקב"ה, עשית אחלה עבודה אבל זה לא מספיק, אז נגיד לך תודה אבל בלי הלל וחגיגות.

(וזה בכוונה נאמר ככה, וזה לא עלייך אישית, זה בכללי)
את שמה לב מה הלך פה?! הקב"ה קיבץ אותנו מ-4 כנפות הארץ, החזיר אותנו לארץ, בנינו מדינה, עצם המדינה הוא קידוש ה' כי אנחנו כבר לא עם מפוזר , מפורד , מושפל ומבוזה שהעמים יכולים להשםיל אותנו איך שהם רוצים..

זה לא סתם משהו אדיר!!! זה משהו רציני! בניגוד לכל ההיגיון, זה קרה. בכל ההיסטוריה כל האימפריות שהיו, היו ונפלו. רק עמ"י נשאר וחזר לארץ.
אז למה לא לחגוג?!

זה לא השלב הראשון של חזון העצמות היבשות? או לפחות חלקו?

בגדול, אני יודע שזה לא את. יש רבנים שאומרים את זה.
והעניין של הלל הוא בעיקר הברכה, זה עניין הלכתי כדי שזה לא יהיה ברכה לבטלה.
ויש עוד מלא מה להאריך ולדון.


סתם, זה פשוט לפעמים נראליי הגישה כזאת קצת ככפיות טובה (ואני מדגיש שוב פעם שזה לא נגדך אישית).כאילו, תראו איזה נס עצום!! למה לא להגיד תודה כמו שצריך?! בסדר, לאט לאט.. לא הכל מושלם.

קחי את השיר דיינו. יש שם איזה 15 משפטים כאלה של - אילו... דיינו. אילו הוציאנו ממצרים ולא נתן לנו ת'תורה דיינו (למשל, לא זןכר בדיוק). גם אם הקב"ה הוציא אותנו ממצרים ולא נתון לנו את התורה דיינו. ברור שאנחנו רוצים את התורה!! אבל מבחינת עצם הנס גם החלק הראשון כבר נס עצום!!

אז גם על הקמת המדינה, גם על זה דיינו. ובעז"ה נגיד תודה גם על אח"כ.
כנראה שבשבילך 'ישראלים' זה עם ישראל..יוני
רוב עם ישראל חי מחוץ לגבולות ארץ ישראל.
יש כללים לנבואה של קיבוץ גלויות.
קידוש השם שיש לנו מדינה? כל עוד העמים אומרים עזבם השם אלוהיים ומעיזים להציק לנו בשל זה- זה חילול השם.
רק הבוקר 2 זקנות נדקרו בירושלים, זה מסתדר לך עם זה ש"העמים יכולים להשפיל אותנו איך שהם רוצים.."?!
זה מסתדר לך עם 'עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים..'?

אעצור פה כי זה מגוחך.

אני לא מתכחש לכך שקרו ניסים גדולים במלחמות אלו, להפך! קרו ניסים! ניסים! לא כוחי ולא עוצם ידי, ניסים!
ולא בזכות צה"ל ולא בגלל הקמת המדינה. למרות כל אלו קרו ניסים.
וואו, יפה!ירא ורך לבב


ישראל אף שחטא ישראל הוא...חוני המעגל פינות

1. בעוד כמה שנים יתקיים רב יושביה עליך

(ראה את אחוזי ההתבוללות בחו''ל)

 

2. בזכות המדינה יש הרבה פחות מוות וחילול ה'

ואתה משווה איך העמים היו משפילים אותנו אם לא היית מדינה?!

מה הקשר של הכותרת?יוני

1. א. אחוזי ההתבוללות בישראל עולים גם כן 

ב. הגיורים הצבאיים שווים לגיור הרפורמי אז אם אנחנו משווים ביניהם- יש יותר מתגיירים בחו"ל. 

 

2. אין אפשרות להוכיח את זה. מה שכן אפשר להוכיח זה שדווקא מדיניות המדינה גורמת (ואינה מונעת) רצח יהודים. 

 

 

תשובהחוני המעגל פינות

1. א. ממש לא אותו דבר

        (אתה מבין שמדובר בלפחות 30 אחוז התבוללות

        (יש שמכנים זאת שואה רוחנית))

   ב. עדיין הגיור תופס וגם אם אתה צודק זה לא מכסה את הפער

2. עצם קיום המדינה גרם לביטול הלגיטימציה הבינלאומית לאנטישמיות ואידך זיל וגמור

הקשר היא לכותרת הקודמת [שלך, הגבתי לא נכון]

כנראה הבנת לא נכון את הכותרתיוני

הוא טען שאנחנו כבר לא עם מפוזר וכו' וקיבוץ גלויות וכו' 

כאילו יהודי חו"ל, אלו שאינם 'ישראלים', אינם יהודים.. 

אז תיקנתי אותו בזה. 

 

1א. תביא מספרים מאיימנים ואז נדבר. 

ב. אם המצב ימשך ככה בעוד 50 שנה לא תדע מי פה יהודי ומי לא. אז? 

 

2. זה לא מה שקורה בפועל, מאז קום המדינה האנטישמיות רק מתגברת משנה לשנה. 

ואתה לא יכול לדעת מה היה מצבינו אם המדינה לא הייתה קמה, אז כל עוד אין לך אפשרות להוכיח את זה אין טעם לדון בזה. (אני יכול לטעון שאם אחרי השואה כל היהודים היו מהגרים לארה"ב לא הייתה אנטישמיות בכלל. אז מה) [עשיו שונא ליעקב]

תשובהחוני המעגל פינות

1א. נתונים על נישואי תערובת בכמה ארצות בשנים האחרונות:

• בארה"ב (שאוכלוסייתה היהודית היא כחמישה ורבע מיליוני בני-אדם) – %55 מכלל הנישואים של יהודים הם נישואי תערובת. • באוסטרליה, בקנדה ובטורקיה שיעור נישואי התערובת נע בין %25 ל-%35 . • בחלק גדול מיהדות העולם, ובכלל זה בצרפת, בבריטניה וברוב אמריקה הלטינית, שיעור נישואי התערובת הוא %35%–45. • במקסיקו שיעור נישואי התערובת הוא פחות מ-%15 . • במזרח אירופה, ובכלל זה בחלקים של חבר המדינות, שיעור נישואי התערובת הוא יותר מ-%65. • ברוסיה שיעור נישואי התערובת הוא %75 .[ע''פ מסמך רשמי של הכנסת]

ב. שוב הגיור טופס

2. נתחיל ביהדות פרס שאם לא היית מדינה כבר מזמן היית עולה השמימה [כמו שקרה ליהדות ערב הסעודית] דבר שני אני לא מבין בתהליכים מדניים ארוכים אבל ממשלא מסובך להבין שברגע שיש מי שנילחם על העם היהודי יהיה יותר קשה להשמיד אותו [יכול להיות שהשנאה גוברת כי השונאים לא מוצאים פורקן לשנאתם]

אז ככהיוני

1. הנתונים הללו כוללים גם את הרפורמים (לפחות בארהב)

ככה שהם כוללים בעיקר נישואים שבהם תחת החופה עומדים רב וכומר ועוד כל מיני דברים.. 

 

2. כל עוד הגיור אינו כהלכה הגיור לא תופס. אני יודע שיש כאלו שזה מוציא אותם מדעתם והם ינסו בכוח לשמור על הבועה שלהם שלא תתפוצץ אבל לא חסרים אוכלי חזיר שמסתובבים עם תליון של צלב שבחיים לא שמרו שבת אבל יש להם תעודת גיור מהקורס בצבא.. 

 

3. בא נתחיל בזה שיהדות פרס קודם כל חטפה סטירה ממדינת ישראל 

רוב העולים עברו בדיוק את מה שעברו העולים מכל מדינות המזרח, התחלנות בכפייה. 

עכשיו, יש לך טעות עובדתית. רוב הקהילה הפרסית חיה בגולה. באנגליה, ארה"ב, קנדה, דרום אמריקה וכו'.. הקהילות הפרסיות ברחבי העולם אלו קהילות חזקות, אנשי עסקים גדולים ועשירים, פוליטיקאים מצליחים, רופאים מפורסמים וכו'. והדת אצלם יותר חזקה מאשר אצל אלו שפה בארץ. 

 

רוצה עכשיו להביא דוגמה מהקהילה הסורית? אולי העירקית? אותו דבר.... 

ושובחוני המעגל פינות

1. זה עדיין לא מכסה את הפער

[אתה משווה את הניסיון כאשר אתה חי בתוך גויים למה שהולך כאן]

ועוד שכאן ניתן להלחם על כך [תראה לי תנועה כמו להבה בחול שהם לא בכלא]

2. ההלכות מסובכות והרבנות הראשית אשרה והיא יודעת מה הולך שם לכן ניתן לסמוך עליה

3. כוונתי היית [כמו שכל יהודי חול אומרים] בזכות מדינת ישראל לא תהיה שואה שניה

4. בקשר לקהילות אם תוכל לתת מקור אני אשמח

אני מסכים ששם ההתבוללות יותר גדולהיוני

אבל לפחות יודעים מי התבולל ומי יהודי וכו' 

פה אתה פשוט לא יודע שהשכנה שלך שמדליקה נרות כל ליל שבת ובעלה עושה קידוש ואתה מתלהב שלמרות שהם רואים אחרי זה משחק כדורגל ולמחרת נוסעים לים לפחות יש להם מסורת, אבל למעשה האישה אף פעם לא שמרה שבת מאז השבת שהיא עשתה אצל משפחה דתית בקורס לגיור (לפני ה'גיור'), היא לא יהודיה! 

אלו הלכות מסובכות ואין לי את הכתפיים להצביע על בנאדם מסויים ולומר שהגיור שלו אינו נחשב, אבל אני לא סומך על הרבנות הראשית כי היא נשלטת ע"י ממשלה וע"י בית משפט.

 

 

3. יפה בתור סיסמה, 'לעולם לא עוד' שהפוליטיקאים אוהבים כל כך. זה לא אומר כלום על שום דבר. 

 

4. אין לי מקור, אני פשוט מכיר...

בא'נה!! איזו פסימיות!!!נער גבעות מצוי

בא נאמר שיש יותר חזרה בתשובה מהתבוללות. מהסיבה הפשוטה, אחד למיליון מתבולל/ת. והכמויות המטורפות שבחו"ל לא סופרות את שבארץ.

ב. כמה כבר גיורים צבאיים רפורמיים שמעת? אם אתה טוען שגיור צה"לי=רפורמי, אתה כבר בא בגישה שצה"ל הוא וכו' וכו'. ובחו"ל מתגיירים לעומת מתבוללים כלום. ואם אתה קורא לחוזרים בתשובה מתגיירים אז טעית. 

2. יש אפשרות. תסתכל כמה אנטישמיות יש לערבים, כמה פיגועים נמנעו. והממשלה בבעיה. אבל כוחות הביטחון הי"ו שומרים כמו שצריך!! (לא דיברתי על המחלקות היהודיות, סרי הביטחון, האלופים לכאורה, והרמטכ"ל). 

תגיד תודה לה', והוא ייטיב לך.

יש הבדל.סתמישוו
לא אמרתי שהכל מושלם, אני בטוח שזה לא נכון!
יש עוד הרבה מאוד לאן להתקדם.
אבל ב-70 שנים האחרונות היה קיבוץ גלויות. לא כולם.
תוך 70 שנה יש פה 6 מיליון יהודים. זה לא קיבוץ גלויות?
אז נכון, אפשר להסתכל על החצי כוס הריקה ולהגיד שחצי מהיהודים בחוץ. ואפשר להגיד שכבר חצי פה, חלק מהקיבוץ גלויות.. לא בשלומותו.
זה הכל מתחיל ונגמר באיך מסתכלים על זה.
איזה משפט נורא!יהיה בסדר!
את מאמינה באלוקים?? אז תחשבי עליו, אולי זה בזכותו.
השתדלות צריך אבל צריך זכור מי הכוח העליון.
נשמע יותר טוביהיה בסדר!
אבל באמת שכל חלק, זו השתדלות.
-צה"ל ועדיף היה אם היתה שם יותר זיקה לדת.
-לומדי התורה
-זכות ארץ ישראל.
אין ספק שהניסים הם ניסים. השאלה את מי להאדיר ובאיזו דרך.
(סתם הערה)סתמישוו
גם מי שטוען פה בעד יום העצמאות והמדינה והצבא וכו' (כמוני למשל), זה לא שהוא אומר שלא צריך להאדיר את הקב"ה, ח"ו, וזה לא שאנחנו מהללים את המדינה..

אנחנו אומרים תודה לקב"ה שזיכה אותנו שיש לנו צבא שיכול לשמור עלינו ושיש לנו מדינה ..
ואנחנו גם מקווים שהמציאות הטובה שיש לנו עכשי תמשיך להתעלות לעוד יותר טוב.

זה משפט כפירה בדיוק כמו הקודםיוני

ואני אומר זאת בגלל שיוצא לי לפגוש אנשים בני גילי שהיהדות שלהם תלויה בציונות והם תערר להם את הציונות אז הם יזרקו את הכיפה (מניסיון צורם) 

 

ניסים לא באים רק בהשתדלות 

והשתדלות לא תלויה באדם כזה או אחר 

אם לא היה צהל אז היה מישהו אחר 

 

לומר שאם לא צהל לא היה נס זה הגבלת כוחו של הקב"ה. 

באותה מידה יכולנו להינצל ע"י צבא חייזרים ממאדים 

 

כוונתה שצהל השליחחוני המעגל פינות

וכידוע מגלגלים זכות על ידי זכאי

וחובה להחזיר טובה למטיבים[למרות שהם רק שליחים]

ושוב ביום העצמאות לא מודים לשליח אלא לשולח [ריבונו של עולם]

ממש לא נשמע שזה כוונתהיוני


שירה את מוזמנת להכריע אם כיוונתי לדעתך או לאחוני המעגל פינות


לא צריך להגזים עם התגובות..סתמישוו
מזה השאלה הזאת אם היא מאמינה באלוקים?
ברור שהיא לא התכוונה לזה
נאמר: "ואמרת כחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה" - אמת.*בננית*
אבל חייבים לזכור ש-"ה' הוא הנותן לך כח לעשות חיל"
תגובה מקסימה! *בננית*
כמו כל יום.ירא ורך לבב

לא מנקה כלום, ולא לובש שום בגד מיוחד.

כי אני לא חוגג את יום העצמאות של מדינה כופרת בה' יתברך.ירא ורך לבב


המדינה לא כופרת המדינה בתכלית שלה המדינה מאמינה והולכת לפישאלו פרטי תדעו
התנך.. פשוט יש כמה שיבושים בדרך בכל אופן- תציין את זה כיום ירית הפתיחה הרשמית של הגאולה
המדינה כופרת.ירא ורך לבב

המדינה אינה מאמינה, ואינה הולכת לפי התנ"ך, לצערנו.

לחגוג באותו יום על משהו אחר זה טפשי, כמו לרקוד בחתונה של יהודיה עם ערבי על סיום מסכת שלי.

נכון שיש דברים שהן לא כמו שהיינו רוצים ואנחנו מתפללים שיהיה.אהבת ישראל!!

אבל עצם העובדה שלעם ישראל יש מדינה והוא לא תלוי בעמים אחרים שיכולים לעשות בנו ככל העולה על רוחם..

 

היום.. סתם לדוגמא.. אבא שלי שם לאחים שלי לראות את הסרט על מבצע אנטבה (כולל כמה צנזורים שהוא עשה..)

הצטרפתי אליהם.. (בכל זאת היה צריך להסביר להם מה הולך בחלק מהפעמים..) אבל סתם לדוגמא.. אחרי שראיתי את הסרט הזה, אמרי לעצמי שעצם זה שעם ישראל, יש לו את האפשרות להגן על עצמו.. יש לא אפשרות לשלוח אנשים שיעשו הכל כולל הכל בשביל העם שלהם.. בשביל יהודים.. אם היינו תחת שילטון אחר, היה אפש לעשות את זה? לא מאמינה...

באמת.. יש כל כך הרבה דברים שאם לא היינו תונים ברשות עצמנו ולא נתונים תחת שילטון אחר לא היו קורים.....

 

נכון, יש לנו מה לשנות במדינה. יש הרבה מה לשנות...

לא תמיד הכל הולך לפי ההלכה, ולא תמיד עושים את הדברים הנכונים.

יש טעויות. יש שגיאות. יש הרבה בעיות.

אבל יש גם כל כך הרבה טוב.. אפילו רק בעצם העובדה הזאת שעם ישראל יכול להגן על עצמו...

המדינה בתכלס זה ציון דרך משמעותי מאוד. למה לא לקרוא לזה אתחלתא דגאולה???

זה בדיוק זה!!! ולא רק..

 

...באמת ממקום להבין...אהבת ישראל!!
בעצם את אומרתירא ורך לבב

(ממשיך במשל מהתגובה הקודמת שלי)

נכון שהיהודיה מתחתנת עם ערבי,

אבל עצם העובדה שיהודיה מתחתנת...

 

ובנמשל,

המדינה כופרת, מה שאומר שכרגע אין מדינה לה' אלא לכופרים בו.

עבדי ה' לא יכולים לעשות ככל העולה על רוחם.

אבל המדינה הכופרת הזאת יכולה לעשות לעבדי ה' ככל העולה על רוחם, וכמו בפרשת העינויים.

 

כל מדינה עושה הכל בשביל האזרחים שלה, זה לא משהו מיוחד במדינת ישראל.

כל מדינה שהיו חוטפים לה מטוס מלא אזרחים ותיירים היתה צריכה לעשות מבצע כזה או לחלץ אותם איכשהו.

 

הטוב שיש לנו, הוא לא בגלל המדינה, הוא בגלל ה' יתברך ולמרות המדינה.

זה שהמציאות היא אתחלתא דגאולה, אני מסכים, אבל אם הופכים את המדינה לאתחלתא דגאולה, בעצם הופכים כופרים למנהיגי הגאולה, ואם אני יגזים אני יאמר שזה כמו לחגוג על השואה כי היא ממש קידמה את הגאולה.

 

כמדומני שאבא שלי ענה על זה במאמרים שלו בצורה ממש מפורטת:

"המלכות החילונית הנוכחית שונה במהותה ממלכות ה' ובתחומים רבים היא אף אויבת לה, ולכן היא אינה יכולה לשמש בשותפות עם מלכות ה'. אי אפשר לראות בה ביטוי להשבת מלכות ה' על עמו ישראל, ולכן אין לחגוג על הקמתה." (אתחלתא או מה)

 

"דוקא למען חיזוק תהליך הגאולה כל כך היה חשוב שנדע באופן ברור: מי המלך?! זו הסיבה שטבענו את הסיסמה: ה' הוא המלך! אם אנחנו חותרים להקמת מלכות ה' (כמובן אך ורק בדרכים חוקיות ובדרכי נועם!) המטרה צריכה להיות ברורה. ואי אפשר להגיע אליה אם לא מוגדר לנו ולבנינו באופן הכי ברור מי אוהב ומי אויב למלכות ה'.

רק כך נוכל לבדל עצמינו מהרוחות הזרות ונוכל להכין את עצמינו ואת כל הכלים הנדרשים מאיתנו להקמת מלכות ה'. רק כך גם נוכל באמת למשוך אלינו בהמוניהם את אחינו בית ישראל שעדיין רחוקים מתורה ומצוות. אם אנחנו חלק מהמלכות הקיימת, אז הם לא רואים בנו אלטרנטיבה של ממש לדרך שבה הם חיים. אבל אם היינו רואים את עצמינו כמקימי "מדינת ה' שבדרך", אז היינו יכולים להוות מבשרים של מציאות חיים אחרת שה' עומד במרכזה והתורה היא החוקה שלה."(ה' הוא המלך)

 

ובעיקר:

"ומכיון שהחגיגה היא בעיקר על הקמת המדינה, עלינו לחזור ולבחון האם היא "מלכות ה'" או "מלכות אחרת". כמו שהארכתי במאמריי הראשון והשני, ובמיוחד בשלישי, העובדה שמקימיה ומערכותיה אינם קוראים בשם ה', ובנושאים רבים ויסודיים אף פעלו ופועלים בניגוד גמור לרצונו, גורמת לכך שהמלכות צריכה להיחשב כ"מלכות אחרת". למרות שמדובר בממשלה יהודית, מבחינת המדד של "מלכות ישראל" על פי תורה - "הרי היא כהדיוט לכל דבר" (תוספתא סנהדרין ד, ב). ויתירה מזו, לחגוג ולהלל על הקמת המלכות האחרת בגלל הדברים הטובים שיש בה, בשעה שבדברים רבים אחרים היא פעלה ופועלת נגד רצונו, זו השפלה עמוקה למלכות ה'.

נדמיין לעצמנו אדם שנאמן למלכו, ובא מלך אחר ועושה הרבה דברים מזיקים ופוגעים במלכות המלך הראשון, אבל גם הרבה דברים טובים. האם הנאמן למלך הראשון יכול לחגוג על מלכותו של המלך השני, בשעה שכבוד מלכו נפגע ממלכות זו? האם אין זו בגידה גדולה במלכו?

מאותה סיבה גם אין אפשרות לומר שצריך לחגוג את יום העצמאות בגלל הקמתו של צה"ל השומר על ישראל והמאפשר את כיבוש הארץ. כי גם זה מהדברים הטובים עליהם דיברתי שקרו במהלך התקופה (מזמן הקמת ההגנה והפלמ"ח והאצ"ל ועד כמה חודשים אחרי הקמת המדינה כשכולם השתלבו בצה"ל), ושעליהם באמת צריך להודות, אבל הם רק הנספחים החשובים לכינונה של המלכות, שהוא כאמור עיקרו של היום, ועליו כשלעצמו אין לחגוג."(בין יום העצמאות ליום ירושלים)

משהו קצת יסודי יותר*צועד*
לא קראתי את כל התגובות..

אבל יש לי הרגשה שאתה קצת מתעסק עם גדרים ולא עם תכלית.

בוודאי שלמלכות ישראל יש גדרים ברורים שמובאים ברמבם ובעוד מקומות.

(דוגמא, אדם שיתעסק עם גדרי נטילת ידיים ויקפיד ממש על כל פרט ופרט שיעשה אך לא יתעסק כלל בטעם המצווה פספס את המטרה.)

מלכות היא מלכות קודם כל, יכולת שליטה על הסביבה וחוסר מחויבות ומשועבדות למלכות אחרת. זו תכלית מלכות. כמובן שיש גדרים שנוגעים בפרטים(האם המלך יכול להרוג?) אך התכלית קודמת לכל.

אפשר להביט על המדינה ובמבט(חרדי לענ"ד) להגיד "היא לא מתאימה לפרטים המוגדרים בהלכה למלכות ולכן אין קשר בינה לבין מלכות ישראל" ואפשר להסתכל על תכלית מלכות ולהבין שהמדינה כן מקיימת את התכלית של מלכות, אך יש לה המון לאן להתקדם בשביל קיום הפרטים.


סתם נזכרתי, משהו נוקב..
פעם היה איזה אנס דתי שנכלא בכלא. בחד"א בכלא יש אופציה לקחת אוכל כשר וכזה שאינו כשר. מישהו שראה אותו אוכל מהאוכל הלא כשר אמר "פלוני כבר לא דתי.." בגלל שאכל אוכל לא כשר..
אבל רגע..הוא אנס! למה יש "אנס דתי" ואין "אוכל לא כשר דתי"??
לי זה היה נקודה למחשבה.
הרגשתך לא נכונה...ירא ורך לבב

לא התעסקתי בכלל האם יש למדינה דיני מלכות או לא,

מבחינתי אולי אפשר לקרוא לזה מלכות, זאת לא הנקודה.

אני אומר שהמלכות הזאת היא לא מלכות ה' אלא מלכות אחרת..

ישלי מה לענות לך )ירא ורך לבב( אני פשוט גמורה מעייפות עכשיושאלו פרטי תדעו
היה לי יום ארוך ...
ואנלא רוצה לשכוח לענות לך אז אני אתשדל לזכור הכי הרבה- נסה להזכיר לי
לא דוגמא טובהחוני המעגל פינות

זה כמו לרקוד ביום הולדת של בן טיפוחים שעדיין לא הגיע לשיא שלמותו

ובינתים הוא מרביץ לאבא שלי, על זה שיש לי סיום מסכת.ירא ורך לבב


הבהר והסבר דבריך...חוני המעגל פינות


המשכתי את המשפט שלךירא ורך לבב


אבל עדין הוא הילד שלי ואני שמח בהולדתו בכל ליביחוני המעגל פינות


השאלה היא אם הוא הילד שלי.ירא ורך לבב

בינתים המדינה עוד לא, אולי היא תגדל והיא תהיה שלי.

אפשר לבדוק את זה בקלותחוני המעגל פינות

אם היא יצא ממך ומכל עם ישראל אז היא שלך

[הקטע המצחיק הוא שזו בדיוק נקודת המחלוקת

האם אחרי שעבדנו כל כך קשה למדינה עצמאית

נוותר עליה כי היא לא מושלמת (רקובה לשיטתך)או לא]

לא הצלחתי להבין את מה שכתבת.ירא ורך לבב


משום מה אתה מסרב לקבל את זה שגם דתיים בסופו של דבר עזרו...חוני המעגל פינות

להקים את המדינה

ואולי הם אחרו וכך המנהיגות הפכה לחילונית

מה זה משנה?!ירא ורך לבב

אם נגלה שיהודים הקימו את גרמניה אז היא מדינה שלנו?!

זה משנה מאודחוני המעגל פינות

את ארה''ב יהודים הקימו

[מימון כלכלי ציוד וכו'...]

אבל הם לא עשו זאת מהפן הלאומי

אלא מהפן האישי

משא''כ במדינת ישראל

מה זה משנה מאיזה פן זה?ירא ורך לבב

זה ילד שלהם (לפי דבריך)

הם ילדו אותו!

מה זה משנה למה הם ילדו אותו? זה הבן שלהם!

 

אז לא.

הקמת מדינה היא לא ילידת ילד.

היא בניית חפץ.

צודק קבלתי לא דוגמא טובהחוני המעגל פינות
(על אותו רעיון) זה שהחפץ לא הוקצע די צורכו לא אומר שמה שנעשה יזרק לפח
לא יזרק לפח.ירא ורך לבב

אבל אני לא יהיה גאה בו.

במיוחד לא כשמרביצים איתו לאבא שלי.

דבר ראשון למה עדיין לא תהיה גאה בו? [זה גם הצלחה]חוני המעגל פינות

דבר שני אל תשכח שהמדינה גם מגינה על אביך

מתקצב תלימוד תורה וכו' 

כי הוא מרביץ לאבא שלי.ירא ורך לבב

זה מספיק כדי לא להיות גאה בו.

ולחשוב שמישהו מגן על ה' זו כפירה.

אופס [חשבתי שהתכוונת לגירוש...(בקשר לאביך)]חוני המעגל פינות

זה לא נכון המדינה היא לא שחור לבן!!

יש בה צדדים טובים וצדדים רעים 

ומחובתך להפוך אותה לטובה יותר

אני משתדל להפוך אותה לטובה יותרירא ורך לבב

בדיוק כמו שהייתי מנסה לעשות אם היו בריטים.

אבל היא לא המדינה שלי.

לא, אם היו בריטים היה עליך לגרשם כי הם אינם גרי תושבחוני המעגל פינות

[כנ''ל לגבי בני דודינו היקרים...]

אבל עכשיו שיש שלטון יהודי [כל שרי הממשלה כל השנים היו יהודים (או תינוקות שנשבו לשיטת מי שאומר שאינם יהודים) פרט לאחד] אין לנו אלא להשתתף לעזור ולשנות רק כך נצליח

וזה בחלט מספיקחוני המעגל פינות

אתה יודע כמה לימוד תורה יש היום??!!

זה הדור עם הכי הרבה לימוד תורה [תקן אותי אם אני טועה]

נכון, זה מספיק כדי שהלא להיות גאה בה.ירא ורך לבב

מה הקשר? למה לתת את הלימוד תורה הזה למדינה?!

***super girl

אויש נו אתה מכל אלה שחושבים שצריך להרוס את כל המדינה- את כל מה שבנינו והכנו, ואת המפעלים והבורסות והכל- ה-כ-ל, ולבנות הכל מחדש?

לא. ממש לא.ירא ורך לבב

להשתמש בקיים בשביל מלכות אחרת - מלכות ה'.

תקשיבsuper girl

אז בגלל שהמדינה לא משתמשת בקיים בשביל מלכות ה, אתה לא חוגג את יום העצמאות, לא גאה במדינה שלך? אל תשכח איך אתה חי פה, יחסית בשקט, את צה"ל  שבזכותם  רק כי המדינה לא משתמשת בקיים בשביל ה'. ואנחנו גם מדינה יהודית, רב החנויות סגורות בשבת, יש בית כנסת כל כמה מטרים. פעם לחלום על דבר כזה לא היה אפשרי. אז כן, לפעמים אפשר לומר תודה על הקיים. כמובן שצריך להתקדם וזה, ואני ממש לא תומכת בכל מה שהמדינה עושה אבל אפשר גם לומר תודה על מה שטוב ולא להתייחס רק לרע של המדינה.

וואי איזה מגילה יצאה לי..

קראת את השירשור??ירא ורך לבב

כי עניתי על זה כבר..

ברור שהמציאות יותר טובה, אפילו הרבה יותר טובה, ועל זה אני מודה ביום ירושלים.

אבל על המדינה כמדינה, אני לא מודה, ולכן את יום העצמאות אני לא חוגג.

מה הקשר יום ירושלים??super girl

 יום ירושלים זה על ירושלים, לא על זה "שהמציאות יותר טובה".

יום העצמאות זה על זה שיש לנו עצמאות ומדינה, לא על כמה שהמדינה שלנו דפוקה

למה?חוני המעגל פינות

כי מי שממן חלק גדול חשוב ומרכזי בתורת ארץ ישראל

[החלק הלאומי שבו כל אזרח ואזרח משתתף בלימוד תורה (בחינת ישככר זבולון)]

זה המדינה 

את זה היתה עושה כל מדינה שיש בה ציבור גדול שרוצה ללמוד תורה.ירא ורך לבב

גם באמריקה אם אחוז החרדים יהיה גבוה זה יהיה בדיוק אותו דבר.

לא נכוןחוני המעגל פינות

על לימוד דת בשום מדינה לא נתנו על זה כסף אף פעם פרט למדינות שזו היא דתם הלאומית מדינית

זה לא עניין של "דתם הלאומית מדנית"ירא ורך לבב

זה עניין של רוב הציבור.

 

וכל זה לא משנה. כי מימון לימוד תורה זה זכות גדולה אבל זה מטהר שרץ.

שלא אומר על טמא טהורחוני המעגל פינות
כל הפיכת המדינה לשרץ היא על בסיס התנהלות אז למה טיהור שמה אינו כך? (וגם לפי דבריך לא ענית על כלום )
אה? על בסיס התנהלות?ירא ורך לבב

לפי דברי הכל ברור.

אם יש ציבור גדול (באחוזים) שרוצה תורה הם יתנו לו, ואם לא אז לא.

וזה ככה בכל מדינה, גם בארה"ב אם יהיו הרבה אחוזים של לומדי תורה - יממנו את זה.

מה שאומר שזה שהמדינה מממנת לימוד תורה לא אומר עליה כלום כי כל מדינה היתה ככה.

ואם המדינה הייתה מתנהלת לגמרי על פי ההלכה..אדם כל שהוא

היית אומר שזה לא אומר כלום, כי גם בארצות הברית עם היה רוב גדול שרוצה את זה, היא הייתה מתנהלת ככה?

הגדר ציבור גדולחוני המעגל פינות


שיש להם כח בקואליציה.ירא ורך לבב


וכי בזמנים ששס לא היית בקואליציה הפסיק הכסף לציבור שלהם?!חוני המעגל פינות

כנ''ל השאר

למה?חוני המעגל פינות

כי מי שממן חלק גדול חשוב ומרכזי בתורת ארץ ישראל

[החלק הלאומי שבו כל אזרח ואזרח משתתף בלימוד תורה (בחינת ישככר זבולון)]

זה המדינה 

הקשר של הלימוד תורה למדינה..אדם כל שהוא

[חוץ מהעניין של המימון שהוזכר כבר].

בזכות המדינה יש ציבור יהודי גדול שמרוכז בארץ ישראל.

מסתבר שקיומו של המרכז היהודי הזה מסייע מאוד ללימוד התורה. בעוד שפיזור בין הגויים פוגע מאוד באפשרות של לימוד תורה.

זה לא בזכות המדינה.ירא ורך לבב

זה אולי למרות המדינה.

 

ושוב, זה לא משנה מהותית.

זה שהמצב השתנה לטובה זה ברור,

אבל זה לא שינוי מהותי.

זה שעולם התורה פורח - זה טוב ויפה ואני מודה על זה, אבל זה לא הופך את המדינה (אפילו אם היא היתה זאת שאחראית לפריחתו) לקדושה.

נניח שהיה שלטון זר בארץ [סביר להניח בריטים /ערבים/מערב פרוע]חוני המעגל פינות

היה טוב יותר?!

לא![לפחות כך משתמע מדברי הרב טל]

מדינת ישראל עוד לא מושלמת-תתקן אותה

נכון.ירא ורך לבב

זה בדיוק מה שיש עכשיו, שלטון זר (או 'מלכות אחרת' כלשונו של מו"ר אבא) שהוא יותר טוב.

 

הייתי שמח לתקן אותה, לא רואה אופציה ריאלית לעשות את זה.

שוב פעם למה זה לא ריאלי???חוני המעגל פינות

תתגיס לצבא ותשפיע על הלך הרוח

תצביע לממשלה ותשפיע אילו מנהיגים יהיו

תתפקד למפלגה ותהפוך אותה ליותר תורנית

יודע מה בו נחשוב בגדול תצטרף למפלגה ומי יודע כמה תשפיע 

גם להרצל אמרו שזה לא ריאלי להקים מדינה לעם שמנותק מלאומיותו

והוא הצליח אומנם לא עד הסוף אבל לפחות הוא קידם

כי המדינה לא טפשהירא ורך לבב

ובגלל שיש לה קצת שכל - היא לא נותנת לך להשפיע.

 

בצבא? כדי להגיע לדרגות עם יכולות החלטה והכרעה צריך להיות עם דיעות מסוימות. גם דתי יכול, בתנאי שהערכים שלו הם כמו שהם רוצים.

 

להצביע אנחנו מצביעים..

 

ליחד הצטרפנו, ובעז"ה נמשיך להצטרף.

נו אז זה ריאלי...חוני המעגל פינות


להשפיע זה לא ריאלי.ירא ורך לבב

לשנות את אלה שבכנסת זה ריאלי, אבל זה לא באמת מועיל.

למה זה לא באמת יועיל?חוני המעגל פינות


בלעדי המדינה, מסתבר שהייתה פה מדינה ערבית...אדם כל שהוא

כמו בכל האיזור, שנשלט בהתחלה ע"י בריטניה וצרפת, וקמו בו מדינות ערביות.

גם אם יהודים היו יכולים לחיות פה, קשה להניח שהם היו מאפשרים עלייה מסיבית, ושהרבה יהודים היו בכלל רוצים לעלות.

גם אם הבריטים היו נשארים משום מה, מסתבר שהיו פה הרבה פחות יהודים.

במקומות שיהודים פזורים בלי ריכוז יהודי גדול, כל העניין של לימוד תורה הרבה יותר בעייתי. [וגם שמירת מצוות בכללי].

ובנוסף, יש את הקשר בין התורה לארץ, גם אם במקרה אותם יהודים כן היו נמצאים בריכוז יהודי גדול בחו"ל.

 

 

נכון, אבל זה לא דבר מהותי.ירא ורך לבב

אנחנו חוזרים על הטענות שוב ושוב..

 

לטענתי, ברור שהמדינה טובה מכל מה שהיה לפני. אפילו ממש ממש טובה. אבל זה לא משהו מהותי, היו העותומאנים שהיו יותר גרועים. ועכשיו יש את המדינה שהיא הרבה יותר טובה.

האם מודים על שינוי לטובה? למה לא מודים על הבריטים? גם הם שינוי לטובה!

אז גם אם זה לא מהותי לדעתך..אדם כל שהוא

הרי אתה לא מסתפק באמירה הזו.

כתבת-

"זה לא בזכות המדינה."

"מה הקשר? למה לתת את הלימוד תורה הזה למדינה?!"

 

למה אין לך את הכרת הטובה הבסיסית, להכיר בתרומתה של המדינה לדברים האלה, כמו נניח שהרב פיינשטין מתייחס לארה"ב. (ראה אגרות משה חו"מ ח"ב סי' כט).

 

לא הבנת אותיירא ורך לבבאחרונה

זה בזכות המדינה,

אבל לא משהו במיוחד אצלה, זה בזכות זה שיש מדינה, אבל גם אם היא היתה אחרת.

ובגלל שהיא כופרת היא מקדימה את יום העצמאות מפני קדושת השבתחוני המעגל פינות


אתה מוזמן לשנות...חוני המעגל פינות


הוא הבן של הרב טלחסר כינוי
מי הבן של הרב טל?סתמישוו
ירא ורך לבבהכל מאת ה'
וואלה?!סתמישוו
איזה ייחוס!
אני צריך לדבר עכשיו יותר ביראת כבוד
זה לא בהכרח קשור..אהבת ישראל!!

ולראיה תסתכל בחתימה שלו...

 

 

 

כאילו... הגיוני מאוד שכן אבל תהיתי לעצמי למה מצאת צורך לציין את זה הרגע..

כי גם אבא שלו לא חוגג את יום העצמאות ואומר תחנוןחסר כינוי
כמו חגמאיר הר ציון

אומרים "חג שמח" לובשים חולצה לבנה..

עושים מנגל...

שחכת טיולל;)שאלו פרטי תדעו
לא עושה כלוםכבשה
אני תקועה באולפנא. כולם ילכו להלל והרקדה ואני אשאר עם עוד בת שתיים בפנימיה
אולי אני אלך לצעדה הזאת של חוזרים להר
או אם יהיה ליום עבודה בגאולת ציון
כלום בקיצור
אה ושכחתי אני אצטרך להתווכח עם המוני ממלכתיות באולפנא שצורחות עליך את חייהם כי אתה "מחלל" את היום הנשגב והקדוש הזה
מה עושים?הכל מאת ה'
כמובן,כמובן,כמובן..
שהולכים לאולפנה לריקודים,הלל,ושמחה אדיירה!
לא מפספסוות בחיים אתזה.
ואז נזרום ל......
או לשיעורי תורה,או לחגיגה אחרת(צנועה,משהו שהגרעין עושים) ...
בע"ה
מתלבשים רגיל,לא סעודה או משהו...
יום של תחנון ובכי לגאולה.. קצת דומה לתשעה באב רק בלי צוםמשנאך ה' אשנא
אז זה יום העצמאות בשבילך זה יום עצוב?סתמישוו
יענוו, לדעתך אם היה אפשר היו צריכים לקבוע צום?
כן.. כי רק ככה כל מי שרואה ערך או פנומן דתי..משנאך ה' אשנא
במדינת ישראל יפסיק לראות בה ערך דתי אלא מכשיר שכל כולו נגד קיום הדת בגאון.

אני מאמין שמי שמאמין במדינה כערך ופנומן דתי וכממלאת מקום כלשהוא במושג גאולה.. לא רק שהוא בור במושג גאולה.. אלא הוא גורם רע לעם ישראל יותר מחילוני שאוכל נבלות וטריפות מחלל שבת ובועל נידה לתיאבון.. אולי בהיסטוריה של עם ישראל לא היב קיים הרס לעם ישראל כמו בימינו על ידי האמונות הטיפשיות של ערך דתי במשהו שהוא עוצר את גאולת הדת.
אבקשך לחזור בך מהמשפט הראשוןחוני המעגל פינות

או לפחות לשנותו

 

מדינת ישראל כל כולה נגד קיום הדת בגאון

ולכן היא דוחה את יום עצמאותה היום העיקרי שלה מפני קדושת השבת?!

ולכן היא מתקצבת ישיבות ואברכים?!

והדוגמאות עוד ארוכות

 

אנא חזור בך

 

[אני מצטער אם דברי חריפים מדי]

בעצם מה שאתה אומר זה שמי שלא מסכים עם הדעה שלך הוא יותר רעסתמישוו
לעמ"י מחילוני אוכל נבילות וטריפות מחלל שבת ובועל נידה?

יופי. לך תגיד את זה לעשרות רבני הציבור הדתי לאומי.


מחילה שאולי זה ייראה ככה, אבל מי אתה שתגיד את זה?! כולה עוד ילד.. את הדעה שלך אני מכיר, שמעתי אותה לא מעט.. אבל תראה איך אתה מדבר?! עם דיבור כזה אתה רוצה להביא את הגאולה?!?! חושב שכל מי שסובר שלא כמוך הוא רשע?! זה ציבור שלם שחושב ככה, וזה עשרות רבנים שלמדו קצת (או קצת הרבה מאוד יותר תורה ממך)
תחזור בך. תבקש סליחה.


אינלי בעיה להתווכח עם מישהו שלא חושב כמוני.
ישלי בעיה להתווכח עם אנשים שחושבים שרק הם צודקים וצדיקים ומזלזלים בכל השאר!
זה חסר טעם בכלל לדבר איתך על זה.


חושב שרק אתה יודע מזה המושג גאולה?!

גמאני מכיר שיטות של הרבה רבנים שלא סוברים כמו הרבנים שלי לגבי המושג גאולה של היום. אבל אין לי בכלל את האומץ להגיד שהם לא מבינים במושג גאולה.

הגיע הזמן שתתחיל לקבל גם דעות שונות ממך.
זה מה שיביא את הגאולה.
סתמישוו ויהיה בסדר...משנאך ה' אשנא
אני שמח שאתם מתרגזים על ההתבטאות הזו.. גם אם היא מופנת כלפי אנשים שאני כלום לידם.. ורבנים גדולים מאוד.. זאת המציאות..
אני בכוונה כתבתי בצורה ממש קיצונית כדי שקצת תזוזו בכיסא באי נוחות..

וסתמישהו.. אני גם מוכן להסביר את עצמי..
אין לי מושג מי אתה.. אבל מאיפה לך שאתה "יודע מי אני" ומה אני חושב..
אני רק רוצה לומר לך שלפני כמה שנים שהיתי בגיל שלך טיפה הדיוט בלי מחשבה מעמיקה.. חשבתי כמוך .. אז אל תגיד שאתה יודע מאיזה ציבור הגעתי .. כי כשכתבתי את מה שכתבתי אני ידעתי בדיוק את מה ולמי אני כותב..

ואם מישהו זז באי נוחות בכיסא אני שמח כי זה ההתחלה של תזוזה ושינוי בקבעון הממלכתי מלפני 68 שנים.
זה שאני יותר צעיר ממך לא אומר שאינלי מחשבה מעמיקה.סתמישוו
יותר מזה, אני מקווה מאוד שכשאגיע לגילך (בן כמה אתה בכלל?) אני לא אלמד לזלזל ככה בציבור שלם ותלמידי חכמים גדולים.

אני לא מוחה נגד הדעה שלך ספציפי, מעצבן אותי הגישה הזאת שכל מי שלא מסכים בדרך שלך אתה הופך אותו לרשע.
אני באמת לא יודע מי אתה.
אם אתה רב גדול, אז מחילה.

ואתה יכול להסביר ת'דעה שלך.

כתבת שאתה שמח שאנחנו מתרגזים מההתבטאות הזאת שלך אבל זאת המציאות. ומי קבע שזאת המציאות?! אתה קבעת! ואני מעדיף ללכת ללמוד תורה מרבנים רציניים שאומרים הפוך ממך.

אני לא בא לשנות ת'דעה שלך , אני בא להגיד לך שתפסיק לזלזל במי שלא חושב כמוך.

מי שהכינוי שלו כולל פעמיים "שנאה" מעיד על עצמו.מי האיש? הח"ח!
תרגיל שנה ראשונה של פסיכולוגים מתחילים. אין יותר פרוידיאני מזה. חסכתי כאן עכשיו 500 שקל חדש עבור אבחון...
שוב.. סתמישהו ויהיה בסדר.. תרדו לסוף הענייןמשנאך ה' אשנא
זה לא עניין של "לזלזל במישהו שלא חושב כמוני" הלוואי שזאת היתה הבעיה.. כי אם הכל היה נשאר בגדר מחשבה החרשתי.
הבעיה היא שזה לא מסתכם במחלוקת של האם יש ערך דתי למדינה והאם היא מממשת משהו במושג גאולה או לא..
הבעיה האמיתית היא החבירה למדינת ישראל כממלאת פנומן דתי של רבנים מסויימים ובעקבותיהם גם ציבור מסויים, חבירה שגורמת להרס הכי גדול בתולדות ההיסטוריה היהודית.. משום שלא רק שהיא גורמת לעיוורון דתי, שגורם לכך שאנו לא מתאגדים ביחד להקים אלטרנטיבה אחרת למדינת ישראל הדמוקרטית, אלטרנטיבה יהודית דתית, כמו בימי החשמונאים כאשר קמו המתייונים לחלן את העם (והם הצליחו אפילו לטמא את קדשי ישראל) קמה אלטרנטיבה דתית ומרדה באותה תרבות הליניסטית שהיתה בארץ ישראל נחלת המתיונים יותר משהיתה נחלת היוונים. כאשר אדם דתי נותן את חסותו למדינה שהורסת את הדת ומונעת ממנה להתפשט.. הוא גורם למה שאף יהודי לא גרם ב2000 שנות גלות, ואפילו מאז תקומת הדת היהודית.. הוא גורם לדת לעצור את עצמה, ולהלחם עם עצמה במלחמה שהיא נועדה לכשלון מלכתחילה.

שוב אם זה היה רק ללכת נגד מחשבה או דעה מסויימת של מישהו "החרשתי"
אבל זה הרבה יותר גדול מזה.. זה נקודת השינוי של עם ישראל ודת ישראל וכל עוד ישנם אנשים שגדלותם בתורה לא ניתנת לעירעור, שגורמים לדת ישראל את החרפה שבה היא נמצאת בימינו.. אני לא אחלוק להם כבוד בנושא הזה ויאמר את מה שצריך ראוי ומחוייב להאמר.
דוגמא לא טובה ולא עונה על כלוםחוני המעגל פינות

איפה יש להשוות בין מלכות גויים למלכות יהודים

למה לא מרדו במלכות החשמונאים המאוחרת

שהם היו רשעים [וניסו לפגוע בת''חים ממש]

וראה רמב''ם לעניין חנוכה שחזרה מלכות לישראל!

בלי קשר להאם היו צדיקים

וראה רמב"ם בהלכות מלכים ומלחמות..משנאך ה' אשנא
מושג המלכות מבחינה דתית היא רק למלכות כשרה.
כיון שנמשח דוד, זכה בכתר מלכות, והרי המלכות לו ולבניו הזכרים הכשרים עד עולם, שנאמר: "כסאך יהיה נכון עד עולם" (שמואל-ב ז,טז). ולא זכה אלא לכשרים, שנאמר: "אם ישמרו בניך בריתי" (תהילים קלב,יב). אף על פי שלא זכה אלא לכשרים, לא תכרת המלכות מזרע דוד לעולם; הבטיחו הקדוש ברוך הוא בכך, שנאמר: "אם יעזבו בניו תורתי, ובמשפטי לא ילכון [...] ופקדתי בשבט פשעם ובנגעים עונם, וחסדי לא אפיר מעמו" (שם פט,לא-לד).
וכך גם נאמר בתלמוד על המלך הורדוס "ונשיא בעמך לא תאור - בעושה מעשה עמך"

ולשאלה שלך.. יהודה אריסטובולוס הבן של יוחנן מת ללא ילדים ומי שתפס את השלטון היה אחיו ינאי המלך.. אחר כך זה עבר לאישתו שלומציון המלכה ואחרכך זה עבר למחלוקת בין הילדים שבגללה בא הורדוס ממוצא אדומי ותפס את השילטון..
באותם ימים ניסו להתקומם בו אבל לא הצליחו.
ואם אתה מדקדק אז תדע שהרמב"ם לא דייק בשנים.. מתתיהו ויהודה המכבי עלו לשלטון בערך ב165 לפני הספירה והורדוס עלה בערך בשנות ה60 לפני הספירה כלומר 100 שנה.
ככה שלדקדק תפיסה מעוותת ממשהו לא מדוייק זה פסול
עדין [לפי מה שכתבת] מרדו רק שהיה מלך גויחוני המעגל פינות


אז זה יום העצמאות בשבילך זה יום עצוב?סתמישוו
יענוו, לדעתך אם היה אפשר היו צריכים לקבוע צום?
יום חגדבקה בה'
ושמחה גדולה
תגידו ישתגתם!! יום העצמות הוא יום קדוש ונשגבפתוח

ועם כול הצער שמדינה זה לא מדינה יהודית לגמרי ושתפיסת בית המשפט מעובת לגמרי

לא משתויים בכלל לכול הסבל שעם ישראל עברו בגלות

וגם אם קשה לכם להפנים הקב"ה החליט להתחיל את הגאולה אם הרצל ובן-גוריון ולפני שאתם אומרים שהרצל היה בעד התבוללות כדאי שתלמדו היסטוריה כי בסוף חייו הוא ממש אבל ממש יצטער על מה שהוא אמר

כול ההרוגים שיש למדינת ישראל 23000 היו עבודה של הנאצים ביום אחד יום אחד!!!

אתם קולטים המדינה שומרת עלנו מגינה אלנו תראו לי מדינה אחת בעולם שמשלמת כסף(גם אם לא מספיק) כדי שאנשים ילמדו תורה

כול יום קמות אולפנות וישבות חדשות מדינת ישראל היא בין המעצמות הגדלות בעולם ואם כול הקשיים ויש קשיים אם זה לא אתחלתא דגאולא מזה כן אתחלתא דגאולה

אתם חיים בדור נפלא וכדאי שתדו לעריך את זה

המדינה רקובה...תקרא באריכות את מאמר התגובה של הרב טלסנה בוער
שהתפרסם (כותרת "ה' הוא המלך)
אני לא מסכים איתו ויש לי על מי לסמוךפתוח


אם כך גם מלכות בית דוד רקובה חס ושלוםחוני המעגל פינות

1. הרי גם אם היחוס של דוד היה בעיות [ממזרות וכו']

וגם העץ כדי שיצמח היה צריך שגרעינו ירקב

2. אתה בטוח שאתה מדבר על המדינה ולא על הממשלה?! [אנא הבדל]

3. אז מה אם היא רקובה כרגע אבל עלינו להלחם עליה להשיבה בתשובה

אדרבה הצטרף ותשפיע

 

שנזכה לגאולה שלימה אמן

משפיעים בהצבת אלטרנטיבה ומבפנים זה לא אפשריסנה בוער
אני מאוד בעד להשפיע על המדינה שתהיה יהודית..אבל זה שיהיה לי ראש שב"כ עם כיפה...מפכ"ל..וכו'..אבל שמחוייבים לתפישה שאין הבדל בין יהודי לגוי זה לא אפשרי...זה מתנפץ... *פעם חשבתי שאפשר להבדיל בין הממשלה והמדינה..אבל כל הממשלות מושתתות על ערכים מעוותים שעליהם הקימו את המדינה(ואני אהרש ממך להבדיל בין הארץ והעם לבין הממסד)
לא הבנתי למה מבפנים זה לא אפשרי?!חוני המעגל פינות

ואני מבקש ממך להבחין בין הממסד למי שממונה עליו

[למה להחליף רכב אם אפשר 1. לתקן אותו 2. שאפשר להחליף נהג]

למה זה לא אפשרי?!סנה בוער
שאל את הבית היהודי שיושבים בממשלת דמים...ראש השבכ דתי אם אני לא טועה והסמול בתשקורת מהללים אותו על המלחמה ב"טרור היהודי"(כשמול האויב הוא מפשל)...קצין בצהל מישוב קידה מפקד על הרס מאחז...ועוד לא דיברנו על גוש קטיף....אז מה כן? גדוד נצח יהודה..גדוד תומר...וכיו"ב...השאר זה כמו מקל בגלגל של רכב מתדרדר...(גילוי נאות..אני חייל..בייניש..ואני מרגיש את זה מבפנים...) *גם אני טוב במשלים - הבעיה זה לא הנהג...זה המנוע...או אולי הכביש... קיצר הבנת..חחח
זה מזכיר לי את טענת הנוצריםחוני המעגל פינות

למה ה' עזב את עם ישראל [להבדיל אלף אלפי הבדלות]

זה שלא הכל מושלם לא אומר להרוס הכל ולהתחיל מחדש 

לשנות את המערכות מהשורשסנה בוער
בית משפט...תקשורת....זה לא אומר לגרש ח"ו את היהודים מפה או אסוציאציה אחרת שזה מעלה לך...
אני יכול לקבל הקמה מחדש של משרדים ספציפיםחוני המעגל פינות

ומסויימים אבל ממש לא את כל המדינה [משל הרכב]

יהיה בסדר..משנאך ה' אשנא
מתי תבין שערכים וצורת שלטון של מדינה דמוקרטית, מנוגדים בכל פרמטר ונושא כל שהוא למדינה המנוהלת על פי חוקי התורה והסנהדרין (שהסיבה היחידה לאי הקמתו תלויה בקיבעון הממלכתי של ... שלוש נקודות)
צבא ושלטון העוזר לעם ישראל לקיים את התורה.. ולא צבא אגוצנטרי שמנוהל על ידי מדינה וממשל שערכיו מנוגדים לתורה ולערכיה ניגוד נחרץ שלא ניתן לגישור לעולם

הטענה שלך או יותר נכון התאוריה שלך לא ניתנת למימוש לא בגלל האיטיות שלה ולא בגלל שכרגע במציאות מה שאתה אומר זה בגדר חלומות.. אלא בגלל שכמו שמשולש לא יכול להיות בעל 4 זויות.. ככה לא יכול להיות שהמדינה במסגרת שלה ובערכים שבהם היא דוגלת תשתנה למשהו שמנוגד לה קרי מדינה המנוהלת מתוך עבודת ה' וקבלת עול מלכות שמים.. בלי לשנות את הכל מהשורש.. זה לא שזה איטי.. זה פשוט לא ניתן למימוש.

סור מרע ועשה טוב. קודם לסור מרע להבין שזה רע ואז לחתור לטוב.. אבל אין דבר יותר הורס מלערבב את המושגים ואת הרע להפוך לטוב.
לכרגע זה הכי טוב שאפשרחוני המעגל פינות

כרגע אם מקימים מדינת הלכה

פירושו של דבר מלחמת אחים

אנשים לא מוותרים על שינוי שלטון

כאשר יגיע המשיח רק אז יהיה אפשר להקים מדינת הלכה אמיתית

[לרוב הפרשנים גם אז דיני העזר יקבעו דמוקרטית

(דינים בניהול המדינה[כמו רמזורים וכו])]

גם בתקשורת למשל אותו רעיון..סנה בוער
אתה יכול לנסות להיות "קול שפוי" בעיתון טמא ואז בשלב מסוים ליפול בצהיבות...(עיין ערך "חתונת השנאה 2" שזה בעצם היה הפוך..ריקוד של אהבת ישראל בין הרב פרץ והרב יצחק שפירא...אבל הפרסום...אח...)...או שתקים עיתון אלטרנטיבי(אתר הקול היהודי לדעתי הכי קרוב לאידיאל כרגע..)
זה חלק מהרעיון של דמוקרטיהחוני המעגל פינות

ולא של משרד זה או אחר 

שכן אפשר לשנות

ובמקרי קיצון אפילו לפתוח מחדש משרד או שניים

בקשר לבית היהודיחוני המעגל פינות

1. לוקח זמן לעשות שינוי

2. גם אותם אפשר להחליף

3. אין להם מספיק כח עם מספר המנדטים שיש להם

[עם אצבע מאשימה לכל מי שהצביע ליכוד...]

הייתי מתווכח איתך גם עליהם אבל זה לא נושא הדיון...סנה בוער
מלכות דוד אינה רקובה ח"ו.ירא ורך לבב

ההלכה נקבעה שאין שום בעיה בייחוס שלו, ואינו ממזר.

מסכים לגמריחוני המעגל פינות

אבל אם הממשלה רקובה כי התחלתה היית בידי חילונים

למה מלכות בית דוד לא רקובה אם הגיע ממואבים [שכידוע הם ממזרים]

לא התחלתה בידי חילונים, כרגע היא בידי חילונים.ירא ורך לבב


זה אומר שלא ניתן לשנות?!חוני המעגל פינות

אנחנו כבר כמעט 1900 שנה בגלות [כולל עכשיו(באופן מסויים)]

אז נפסיק לנסות להביא את הגאולה???

אם נשנה - אדרבה.ירא ורך לבב


נו הגענו לעמק השווהחוני המעגל פינות

מה שנותר לעשות זה לתרץ את ''שנה בוער''

גם הרב קוק כתב תשובהחוני המעגל פינות
ראה מאמרי הראיה להוסיף אומץ
שם הוא מדבר בפירוט רב על דעת הרב טל
ודוחה אותה מכל וכל
יום עצמאות שמח ושניזכה לגאולה השלימה
בלי קשר לדבריךזקוק לגאולה

א"א להביא את דברי הראי"ה, כיוון שהוא חי לפני המדינה, 

חולקחוני המעגל פינות

תורת ישראל הינה ניצחית וכנ''ל לגבי דעותיה 

אותו דבר אפשר לומר ח''ו שמותר להדליק אור בשבת כי חכמים לא היו בתקופת החשמל....

רק בוא נדייק:מי האיש? הח"ח!
אכן אי אפשר להשתמש בנימוק היסטורי להיתר הלכתי ליצירת הספק חשמלי בשבת. אבל אין זה נכון לומר "חס וחלילה שמותר להדליק אור בשבת" בכלל, כי היו גם גדולים שצידדו להתיר. בסופו של דבר התקבל איסור, בדרך ההלכתית הדרמטית-למדי של "צא ראה".
דברתי בנורת להטחוני המעגל פינות


של תנור? לצורך בישול ואפייה?מי האיש? הח"ח!
אתה מכיר דרך פיסיקלית ליצירת הספק ללא בזבוז אנרגיית חום?
???חוני המעגל פינות

נורת להט כאשר מדליקים אותה היא יוצרת ניצוץ של אש ולכן נאסרה

ד''א לא הבנתי דבריך

זה לא חשוב אם הבנת אותי או לא.מי האיש? הח"ח!
מה שחשוב זה שתבין את הדעות שצידדו להתיר. אלו ואלו דברי וגומר.
לא פעם ראשונה שמביאים את המאמר הזה של הרב זצ"ל.ירא ורך לבב

אבל הוא לא קשור בכלל.

אנחנו חס ושלום לא התייאשנו מהגאולה, מתחיית האומה או מכל דבר אחר.

אנחנו ממשיכים לחפור במרץ כל הזמן.

 

התייאשנו מהמדינה (זה לא בדיוק נכון, אבל באופן כללי..).

אם כבר, אז אנחנו ממשיכים לחפור כדי להגיע למים חיים, וחוגגי יום העצמאות הם אלה שהפסיק לחפור. לא מייאוש, אלא כי הם אומרים שהגענו למים החיים.

 

ד"א, גם החרדים לא התייאשו מהגאולה, הם פשוט חופרים עם כלים אחרים, שאפשר לדון אם הם עוזרים או לא..

חג כמו חגים אחרים..קיפודה

חולצה לבנה,, מנקים תבית, מפות, סעודה.. הכל כמו חג מהתורה

 

יום חמישי,19 לעומר,3ימים לפני בגרות בתנ"ךצהובה

ובעיקר מזכיר שאומנם קיבלנו עצמאות אבל לצערנו אנחנו משתמשים בה רק כלפי הקב"ה-שוכחים שאנחנו לא עצמאים אלה מנוהלים רק ורק על ידו.

חוגגים, עושים שמח 😁קשה זה טוב :-)
יום עילאי!!! קדוש, וכולו הלל!!נער גבעות מצוי

אני לא כופר בדרך הגאולה!! אם ה' ככה הביא את הגאולה, עלינו להודות מכל הלב!! ואל תהיו עיוורים וכפויי טובה!! על מה חלמנו 1946 שנה? על יותר גבוה מזה, אין ספק. אבל על המעט תודו וה' ישלח עוד!!! וסימנים ונבואות ומסורות רבים יש על ה' באייר, או 20 לעומר. (האר"י, תלמידי הגר"א, ירמיהו, ישעיהו, יחזקאל). אני ביום העצמאות, לובש לבן, שומע מוזיקה קצבית, להתענות ולהתחנן (תחנון כאילו) וודאי אסור! הלל וודאי! חוגגים בשמחה! תודה לה' יתברך!! וקראתי את הרב ש' טל שליט"א 4 פעמים. נס שלא נולדתי לגירוש....

יום רגיל!!! וכולו נורמלי!!ירא ורך לבב

אני לא כופר בתהליך הגאולה!! אם ככה ה' הביא את הגאולה, עלינו להודות מכל הלב!! ואל תהיו עוורים וכפויי טובה!!!על מה חלמנו 1946 שנה? על יותר גבוה מזה, אין ספק. אבל על המעט תודו וה' ישלח עוד!!! אשמח לדעת איפה כל הנ"ל דיברו על ה' באייר. אני ביום ירושלים, לובש לבן, שומע מוזיקה קצבית, להתענות ולהתחנן (תחנון כאילו) וודאי אסור! הלל וודאי! חוגגים בשמחה! תודה לה' יתברך!!  וקראתי את הרב ש' טל שליט"א יותר מ-4 פעמים.

גם אני כנ"ל ביום י-ם. לפחות יש בינינו מהמשותף נער גבעות מצוי


יום גדול מאוד!!אני זה אני

כתוב שפורים תוקן כי "משיעבוד לגאולה אמרינן (=אומרים) שירה (פסח), ממיתה לחיים לא כל שכן??" קל וחומר שביום שיצאנו גם מעבדות לחירות וגם ממיתה לחיים (בהצלה המופלאה של מלחמת השיחרור, שהיתה פלא גדול מאוד ואנשים קצת שוכחים את זה בגלל הצל של ששת הימים) צריך להודות לד' והוא גדול במעלתו מפורים. האריז"ל אם אני לא טועה דרש על מגילת רות בפסוק "אם יגאלך טוב יגאל, ואם לא - חי ד' ..." שהתאריך האחרון לגאולה הוא סוד יסוד שבתפארת שזה היום בספירת העומר של יום העצמאות, וגם הגר"א עשה חשבון של המועד האחרון לגאולה בשנים, על פי סדר יומו הראשון של אדם הראשון בגן עדן וכותב שזה סוד נורא והוא משביע את הקורא לא לגלות. השנה הזאת יוצאת שנת תש"ח!! אנשים חיו בפנטזיות ביחס לגאולה ולכן לא נראה להם שזה הגאולה, אבל כבר נאמר- "אף אחד לא יודע מהב יהיה עד שיהיה".

כל הצדיקם שאוהבים להחמיר בכל דבר, משום מה בלימוד זכות על ישראל והכרת הטוב לד' על חסדיו עימנו הם ניהיו מקלים גדולים, על גבול הרפורמים...

שערי תשובה לא ננעלו!!

"מצדיק רשע ומרשיע צדיק - תועבת י-הוה גם שניהם" (משלי שם שם)ירא ורך לבב

הצלה ממות לחיים לא היתה בה' באייר, בה' באייר פרצה מלחמת העצמאות.

גם לא חוגגים את ההצלה ממות לחיים, אפילו אם היתה כזו, אלא את קום המדינה.

מכיון שהמדינה כופרת ואינה מלכות ה' אין שינוי מהותי בינה לבין קודמיה.

 

דרך אגב, תעשה טובה, תראה את זה:

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך