אני יתחיל - מחשיב כמעט כמו יו"ט- מנקים את הבית לכבודו.. חולצה לבנה , סעודה חגיגית עם כלים של שבת, עם מפה לבנה .. אני חושב שיום העצמאות הוא יום הודאה מיוחדת שלא נופל בחשיבותו מפורים או חנוכה וכו וכו..ועל כן ראוי לכבדו ככל האפשר!
אני יתחיל - מחשיב כמעט כמו יו"ט- מנקים את הבית לכבודו.. חולצה לבנה , סעודה חגיגית עם כלים של שבת, עם מפה לבנה .. אני חושב שיום העצמאות הוא יום הודאה מיוחדת שלא נופל בחשיבותו מפורים או חנוכה וכו וכו..ועל כן ראוי לכבדו ככל האפשר!


יעני, תודה לה', באמת קרה משו אדיר ביום הזה
אבל מפה ועד לחגיגות והלל?
1. בעוד כמה שנים יתקיים רב יושביה עליך
(ראה את אחוזי ההתבוללות בחו''ל)
2. בזכות המדינה יש הרבה פחות מוות וחילול ה'
ואתה משווה איך העמים היו משפילים אותנו אם לא היית מדינה?!
1. א. אחוזי ההתבוללות בישראל עולים גם כן
ב. הגיורים הצבאיים שווים לגיור הרפורמי אז אם אנחנו משווים ביניהם- יש יותר מתגיירים בחו"ל.
2. אין אפשרות להוכיח את זה. מה שכן אפשר להוכיח זה שדווקא מדיניות המדינה גורמת (ואינה מונעת) רצח יהודים.
1. א. ממש לא אותו דבר
(אתה מבין שמדובר בלפחות 30 אחוז התבוללות
(יש שמכנים זאת שואה רוחנית))
ב. עדיין הגיור תופס וגם אם אתה צודק זה לא מכסה את הפער
2. עצם קיום המדינה גרם לביטול הלגיטימציה הבינלאומית לאנטישמיות ואידך זיל וגמור
הקשר היא לכותרת הקודמת [שלך, הגבתי לא נכון]
הוא טען שאנחנו כבר לא עם מפוזר וכו' וקיבוץ גלויות וכו'
כאילו יהודי חו"ל, אלו שאינם 'ישראלים', אינם יהודים..
אז תיקנתי אותו בזה.
1א. תביא מספרים מאיימנים ואז נדבר.
ב. אם המצב ימשך ככה בעוד 50 שנה לא תדע מי פה יהודי ומי לא. אז?
2. זה לא מה שקורה בפועל, מאז קום המדינה האנטישמיות רק מתגברת משנה לשנה.
ואתה לא יכול לדעת מה היה מצבינו אם המדינה לא הייתה קמה, אז כל עוד אין לך אפשרות להוכיח את זה אין טעם לדון בזה. (אני יכול לטעון שאם אחרי השואה כל היהודים היו מהגרים לארה"ב לא הייתה אנטישמיות בכלל. אז מה) [עשיו שונא ליעקב]
1א. נתונים על נישואי תערובת בכמה ארצות בשנים האחרונות:
• בארה"ב (שאוכלוסייתה היהודית היא כחמישה ורבע מיליוני בני-אדם) – %55 מכלל הנישואים של יהודים הם נישואי תערובת. • באוסטרליה, בקנדה ובטורקיה שיעור נישואי התערובת נע בין %25 ל-%35 . • בחלק גדול מיהדות העולם, ובכלל זה בצרפת, בבריטניה וברוב אמריקה הלטינית, שיעור נישואי התערובת הוא %35%–45. • במקסיקו שיעור נישואי התערובת הוא פחות מ-%15 . • במזרח אירופה, ובכלל זה בחלקים של חבר המדינות, שיעור נישואי התערובת הוא יותר מ-%65. • ברוסיה שיעור נישואי התערובת הוא %75 .[ע''פ מסמך רשמי של הכנסת]
ב. שוב הגיור טופס
2. נתחיל ביהדות פרס שאם לא היית מדינה כבר מזמן היית עולה השמימה [כמו שקרה ליהדות ערב הסעודית] דבר שני אני לא מבין בתהליכים מדניים ארוכים אבל ממשלא מסובך להבין שברגע שיש מי שנילחם על העם היהודי יהיה יותר קשה להשמיד אותו [יכול להיות שהשנאה גוברת כי השונאים לא מוצאים פורקן לשנאתם]
1. הנתונים הללו כוללים גם את הרפורמים (לפחות בארהב)
ככה שהם כוללים בעיקר נישואים שבהם תחת החופה עומדים רב וכומר ועוד כל מיני דברים..
2. כל עוד הגיור אינו כהלכה הגיור לא תופס. אני יודע שיש כאלו שזה מוציא אותם מדעתם והם ינסו בכוח לשמור על הבועה שלהם שלא תתפוצץ אבל לא חסרים אוכלי חזיר שמסתובבים עם תליון של צלב שבחיים לא שמרו שבת אבל יש להם תעודת גיור מהקורס בצבא..
3. בא נתחיל בזה שיהדות פרס קודם כל חטפה סטירה ממדינת ישראל
רוב העולים עברו בדיוק את מה שעברו העולים מכל מדינות המזרח, התחלנות בכפייה.
עכשיו, יש לך טעות עובדתית. רוב הקהילה הפרסית חיה בגולה. באנגליה, ארה"ב, קנדה, דרום אמריקה וכו'.. הקהילות הפרסיות ברחבי העולם אלו קהילות חזקות, אנשי עסקים גדולים ועשירים, פוליטיקאים מצליחים, רופאים מפורסמים וכו'. והדת אצלם יותר חזקה מאשר אצל אלו שפה בארץ.
רוצה עכשיו להביא דוגמה מהקהילה הסורית? אולי העירקית? אותו דבר....
1. זה עדיין לא מכסה את הפער
[אתה משווה את הניסיון כאשר אתה חי בתוך גויים למה שהולך כאן]
ועוד שכאן ניתן להלחם על כך [תראה לי תנועה כמו להבה בחול שהם לא בכלא]
2. ההלכות מסובכות והרבנות הראשית אשרה והיא יודעת מה הולך שם לכן ניתן לסמוך עליה
3. כוונתי היית [כמו שכל יהודי חול אומרים] בזכות מדינת ישראל לא תהיה שואה שניה
4. בקשר לקהילות אם תוכל לתת מקור אני אשמח
אבל לפחות יודעים מי התבולל ומי יהודי וכו'
פה אתה פשוט לא יודע שהשכנה שלך שמדליקה נרות כל ליל שבת ובעלה עושה קידוש ואתה מתלהב שלמרות שהם רואים אחרי זה משחק כדורגל ולמחרת נוסעים לים לפחות יש להם מסורת, אבל למעשה האישה אף פעם לא שמרה שבת מאז השבת שהיא עשתה אצל משפחה דתית בקורס לגיור (לפני ה'גיור'), היא לא יהודיה!
אלו הלכות מסובכות ואין לי את הכתפיים להצביע על בנאדם מסויים ולומר שהגיור שלו אינו נחשב, אבל אני לא סומך על הרבנות הראשית כי היא נשלטת ע"י ממשלה וע"י בית משפט.
3. יפה בתור סיסמה, 'לעולם לא עוד' שהפוליטיקאים אוהבים כל כך. זה לא אומר כלום על שום דבר.
4. אין לי מקור, אני פשוט מכיר...
בא נאמר שיש יותר חזרה בתשובה מהתבוללות. מהסיבה הפשוטה, אחד למיליון מתבולל/ת. והכמויות המטורפות שבחו"ל לא סופרות את שבארץ.
ב. כמה כבר גיורים צבאיים רפורמיים שמעת? אם אתה טוען שגיור צה"לי=רפורמי, אתה כבר בא בגישה שצה"ל הוא וכו' וכו'. ובחו"ל מתגיירים לעומת מתבוללים כלום. ואם אתה קורא לחוזרים בתשובה מתגיירים אז טעית.
2. יש אפשרות. תסתכל כמה אנטישמיות יש לערבים, כמה פיגועים נמנעו. והממשלה בבעיה. אבל כוחות הביטחון הי"ו שומרים כמו שצריך!! (לא דיברתי על המחלקות היהודיות, סרי הביטחון, האלופים לכאורה, והרמטכ"ל).
תגיד תודה לה', והוא ייטיב לך.
יהיה בסדר!ואני אומר זאת בגלל שיוצא לי לפגוש אנשים בני גילי שהיהדות שלהם תלויה בציונות והם תערר להם את הציונות אז הם יזרקו את הכיפה (מניסיון צורם)
ניסים לא באים רק בהשתדלות
והשתדלות לא תלויה באדם כזה או אחר
אם לא היה צהל אז היה מישהו אחר
לומר שאם לא צהל לא היה נס זה הגבלת כוחו של הקב"ה.
באותה מידה יכולנו להינצל ע"י צבא חייזרים ממאדים
וכידוע מגלגלים זכות על ידי זכאי
וחובה להחזיר טובה למטיבים[למרות שהם רק שליחים]
ושוב ביום העצמאות לא מודים לשליח אלא לשולח [ריבונו של עולם]
*בננית*לא מנקה כלום, ולא לובש שום בגד מיוחד.
המדינה אינה מאמינה, ואינה הולכת לפי התנ"ך, לצערנו.
לחגוג באותו יום על משהו אחר זה טפשי, כמו לרקוד בחתונה של יהודיה עם ערבי על סיום מסכת שלי.
אבל עצם העובדה שלעם ישראל יש מדינה והוא לא תלוי בעמים אחרים שיכולים לעשות בנו ככל העולה על רוחם..
היום.. סתם לדוגמא.. אבא שלי שם לאחים שלי לראות את הסרט על מבצע אנטבה (כולל כמה צנזורים שהוא עשה..
)
הצטרפתי אליהם.. (בכל זאת היה צריך להסביר להם מה הולך בחלק מהפעמים..) אבל סתם לדוגמא.. אחרי שראיתי את הסרט הזה, אמרי לעצמי שעצם זה שעם ישראל, יש לו את האפשרות להגן על עצמו.. יש לא אפשרות לשלוח אנשים שיעשו הכל כולל הכל בשביל העם שלהם.. בשביל יהודים.. אם היינו תחת שילטון אחר, היה אפש לעשות את זה? לא מאמינה...
באמת.. יש כל כך הרבה דברים שאם לא היינו תונים ברשות עצמנו ולא נתונים תחת שילטון אחר לא היו קורים.....
נכון, יש לנו מה לשנות במדינה. יש הרבה מה לשנות...
לא תמיד הכל הולך לפי ההלכה, ולא תמיד עושים את הדברים הנכונים.
יש טעויות. יש שגיאות. יש הרבה בעיות.
אבל יש גם כל כך הרבה טוב.. אפילו רק בעצם העובדה הזאת שעם ישראל יכול להגן על עצמו...
המדינה בתכלס זה ציון דרך משמעותי מאוד. למה לא לקרוא לזה אתחלתא דגאולה???
זה בדיוק זה!!! ולא רק..
(ממשיך במשל מהתגובה הקודמת שלי)
נכון שהיהודיה מתחתנת עם ערבי,
אבל עצם העובדה שיהודיה מתחתנת...
ובנמשל,
המדינה כופרת, מה שאומר שכרגע אין מדינה לה' אלא לכופרים בו.
עבדי ה' לא יכולים לעשות ככל העולה על רוחם.
אבל המדינה הכופרת הזאת יכולה לעשות לעבדי ה' ככל העולה על רוחם, וכמו בפרשת העינויים.
כל מדינה עושה הכל בשביל האזרחים שלה, זה לא משהו מיוחד במדינת ישראל.
כל מדינה שהיו חוטפים לה מטוס מלא אזרחים ותיירים היתה צריכה לעשות מבצע כזה או לחלץ אותם איכשהו.
הטוב שיש לנו, הוא לא בגלל המדינה, הוא בגלל ה' יתברך ולמרות המדינה.
זה שהמציאות היא אתחלתא דגאולה, אני מסכים, אבל אם הופכים את המדינה לאתחלתא דגאולה, בעצם הופכים כופרים למנהיגי הגאולה, ואם אני יגזים אני יאמר שזה כמו לחגוג על השואה כי היא ממש קידמה את הגאולה.
כמדומני שאבא שלי ענה על זה במאמרים שלו בצורה ממש מפורטת:
"המלכות החילונית הנוכחית שונה במהותה ממלכות ה' ובתחומים רבים היא אף אויבת לה, ולכן היא אינה יכולה לשמש בשותפות עם מלכות ה'. אי אפשר לראות בה ביטוי להשבת מלכות ה' על עמו ישראל, ולכן אין לחגוג על הקמתה." (אתחלתא או מה)
"דוקא למען חיזוק תהליך הגאולה כל כך היה חשוב שנדע באופן ברור: מי המלך?! זו הסיבה שטבענו את הסיסמה: ה' הוא המלך! אם אנחנו חותרים להקמת מלכות ה' (כמובן אך ורק בדרכים חוקיות ובדרכי נועם!) המטרה צריכה להיות ברורה. ואי אפשר להגיע אליה אם לא מוגדר לנו ולבנינו באופן הכי ברור מי אוהב ומי אויב למלכות ה'.
רק כך נוכל לבדל עצמינו מהרוחות הזרות ונוכל להכין את עצמינו ואת כל הכלים הנדרשים מאיתנו להקמת מלכות ה'. רק כך גם נוכל באמת למשוך אלינו בהמוניהם את אחינו בית ישראל שעדיין רחוקים מתורה ומצוות. אם אנחנו חלק מהמלכות הקיימת, אז הם לא רואים בנו אלטרנטיבה של ממש לדרך שבה הם חיים. אבל אם היינו רואים את עצמינו כמקימי "מדינת ה' שבדרך", אז היינו יכולים להוות מבשרים של מציאות חיים אחרת שה' עומד במרכזה והתורה היא החוקה שלה."(ה' הוא המלך)
ובעיקר:
"ומכיון שהחגיגה היא בעיקר על הקמת המדינה, עלינו לחזור ולבחון האם היא "מלכות ה'" או "מלכות אחרת". כמו שהארכתי במאמריי הראשון והשני, ובמיוחד בשלישי, העובדה שמקימיה ומערכותיה אינם קוראים בשם ה', ובנושאים רבים ויסודיים אף פעלו ופועלים בניגוד גמור לרצונו, גורמת לכך שהמלכות צריכה להיחשב כ"מלכות אחרת". למרות שמדובר בממשלה יהודית, מבחינת המדד של "מלכות ישראל" על פי תורה - "הרי היא כהדיוט לכל דבר" (תוספתא סנהדרין ד, ב). ויתירה מזו, לחגוג ולהלל על הקמת המלכות האחרת בגלל הדברים הטובים שיש בה, בשעה שבדברים רבים אחרים היא פעלה ופועלת נגד רצונו, זו השפלה עמוקה למלכות ה'.
נדמיין לעצמנו אדם שנאמן למלכו, ובא מלך אחר ועושה הרבה דברים מזיקים ופוגעים במלכות המלך הראשון, אבל גם הרבה דברים טובים. האם הנאמן למלך הראשון יכול לחגוג על מלכותו של המלך השני, בשעה שכבוד מלכו נפגע ממלכות זו? האם אין זו בגידה גדולה במלכו?
מאותה סיבה גם אין אפשרות לומר שצריך לחגוג את יום העצמאות בגלל הקמתו של צה"ל השומר על ישראל והמאפשר את כיבוש הארץ. כי גם זה מהדברים הטובים עליהם דיברתי שקרו במהלך התקופה (מזמן הקמת ההגנה והפלמ"ח והאצ"ל ועד כמה חודשים אחרי הקמת המדינה כשכולם השתלבו בצה"ל), ושעליהם באמת צריך להודות, אבל הם רק הנספחים החשובים לכינונה של המלכות, שהוא כאמור עיקרו של היום, ועליו כשלעצמו אין לחגוג."(בין יום העצמאות ליום ירושלים)
לא התעסקתי בכלל האם יש למדינה דיני מלכות או לא,
מבחינתי אולי אפשר לקרוא לזה מלכות, זאת לא הנקודה.
אני אומר שהמלכות הזאת היא לא מלכות ה' אלא מלכות אחרת..
זה כמו לרקוד ביום הולדת של בן טיפוחים שעדיין לא הגיע לשיא שלמותו
בינתים המדינה עוד לא, אולי היא תגדל והיא תהיה שלי.
אם היא יצא ממך ומכל עם ישראל אז היא שלך
[הקטע המצחיק הוא שזו בדיוק נקודת המחלוקת
האם אחרי שעבדנו כל כך קשה למדינה עצמאית
נוותר עליה כי היא לא מושלמת (רקובה לשיטתך)או לא]
להקים את המדינה
ואולי הם אחרו וכך המנהיגות הפכה לחילונית
אם נגלה שיהודים הקימו את גרמניה אז היא מדינה שלנו?!
את ארה''ב יהודים הקימו
[מימון כלכלי ציוד וכו'...]
אבל הם לא עשו זאת מהפן הלאומי
אלא מהפן האישי
משא''כ במדינת ישראל
זה ילד שלהם (לפי דבריך)
הם ילדו אותו!
מה זה משנה למה הם ילדו אותו? זה הבן שלהם!
אז לא.
הקמת מדינה היא לא ילידת ילד.
היא בניית חפץ.
אבל אני לא יהיה גאה בו.
במיוחד לא כשמרביצים איתו לאבא שלי.
דבר שני אל תשכח שהמדינה גם מגינה על אביך
מתקצב תלימוד תורה וכו'
זה מספיק כדי לא להיות גאה בו.
ולחשוב שמישהו מגן על ה' זו כפירה.
זה לא נכון המדינה היא לא שחור לבן!!
יש בה צדדים טובים וצדדים רעים
ומחובתך להפוך אותה לטובה יותר
בדיוק כמו שהייתי מנסה לעשות אם היו בריטים.
אבל היא לא המדינה שלי.
[כנ''ל לגבי בני דודינו היקרים...]
אבל עכשיו שיש שלטון יהודי [כל שרי הממשלה כל השנים היו יהודים (או תינוקות שנשבו לשיטת מי שאומר שאינם יהודים) פרט לאחד] אין לנו אלא להשתתף לעזור ולשנות רק כך נצליח
אתה יודע כמה לימוד תורה יש היום??!!
זה הדור עם הכי הרבה לימוד תורה [תקן אותי אם אני טועה]
מה הקשר? למה לתת את הלימוד תורה הזה למדינה?!
אויש נו אתה מכל אלה שחושבים שצריך להרוס את כל המדינה- את כל מה שבנינו והכנו, ואת המפעלים והבורסות והכל- ה-כ-ל, ולבנות הכל מחדש?
להשתמש בקיים בשביל מלכות אחרת - מלכות ה'.
אז בגלל שהמדינה לא משתמשת בקיים בשביל מלכות ה, אתה לא חוגג את יום העצמאות, לא גאה במדינה שלך? אל תשכח איך אתה חי פה, יחסית בשקט, את צה"ל שבזכותם רק כי המדינה לא משתמשת בקיים בשביל ה'. ואנחנו גם מדינה יהודית, רב החנויות סגורות בשבת, יש בית כנסת כל כמה מטרים. פעם לחלום על דבר כזה לא היה אפשרי. אז כן, לפעמים אפשר לומר תודה על הקיים. כמובן שצריך להתקדם וזה, ואני ממש לא תומכת בכל מה שהמדינה עושה אבל אפשר גם לומר תודה על מה שטוב ולא להתייחס רק לרע של המדינה.
וואי איזה מגילה יצאה לי..
כי עניתי על זה כבר..
ברור שהמציאות יותר טובה, אפילו הרבה יותר טובה, ועל זה אני מודה ביום ירושלים.
אבל על המדינה כמדינה, אני לא מודה, ולכן את יום העצמאות אני לא חוגג.
יום ירושלים זה על ירושלים, לא על זה "שהמציאות יותר טובה".
יום העצמאות זה על זה שיש לנו עצמאות ומדינה, לא על כמה שהמדינה שלנו דפוקה
מומזנת לקרוא את המאמרים הבאים, ואם ישארו שאלות אז בשמחה.
ה' הוא המלך - תגובה לרב יואל קטן
כי מי שממן חלק גדול חשוב ומרכזי בתורת ארץ ישראל
[החלק הלאומי שבו כל אזרח ואזרח משתתף בלימוד תורה (בחינת ישככר זבולון)]
זה המדינה
גם באמריקה אם אחוז החרדים יהיה גבוה זה יהיה בדיוק אותו דבר.
על לימוד דת בשום מדינה לא נתנו על זה כסף אף פעם פרט למדינות שזו היא דתם הלאומית מדינית
זה עניין של רוב הציבור.
וכל זה לא משנה. כי מימון לימוד תורה זה זכות גדולה אבל זה מטהר שרץ.
לפי דברי הכל ברור.
אם יש ציבור גדול (באחוזים) שרוצה תורה הם יתנו לו, ואם לא אז לא.
וזה ככה בכל מדינה, גם בארה"ב אם יהיו הרבה אחוזים של לומדי תורה - יממנו את זה.
מה שאומר שזה שהמדינה מממנת לימוד תורה לא אומר עליה כלום כי כל מדינה היתה ככה.
היית אומר שזה לא אומר כלום, כי גם בארצות הברית עם היה רוב גדול שרוצה את זה, היא הייתה מתנהלת ככה?
כנ''ל השאר
כי מי שממן חלק גדול חשוב ומרכזי בתורת ארץ ישראל
[החלק הלאומי שבו כל אזרח ואזרח משתתף בלימוד תורה (בחינת ישככר זבולון)]
זה המדינה
[חוץ מהעניין של המימון שהוזכר כבר].
בזכות המדינה יש ציבור יהודי גדול שמרוכז בארץ ישראל.
מסתבר שקיומו של המרכז היהודי הזה מסייע מאוד ללימוד התורה. בעוד שפיזור בין הגויים פוגע מאוד באפשרות של לימוד תורה.
זה אולי למרות המדינה.
ושוב, זה לא משנה מהותית.
זה שהמצב השתנה לטובה זה ברור,
אבל זה לא שינוי מהותי.
זה שעולם התורה פורח - זה טוב ויפה ואני מודה על זה, אבל זה לא הופך את המדינה (אפילו אם היא היתה זאת שאחראית לפריחתו) לקדושה.
היה טוב יותר?!
לא![לפחות כך משתמע מדברי הרב טל]
מדינת ישראל עוד לא מושלמת-תתקן אותה
זה בדיוק מה שיש עכשיו, שלטון זר (או 'מלכות אחרת' כלשונו של מו"ר אבא) שהוא יותר טוב.
הייתי שמח לתקן אותה, לא רואה אופציה ריאלית לעשות את זה.
תתגיס לצבא ותשפיע על הלך הרוח
תצביע לממשלה ותשפיע אילו מנהיגים יהיו
תתפקד למפלגה ותהפוך אותה ליותר תורנית
יודע מה בו נחשוב בגדול תצטרף למפלגה ומי יודע כמה תשפיע
גם להרצל אמרו שזה לא ריאלי להקים מדינה לעם שמנותק מלאומיותו
והוא הצליח אומנם לא עד הסוף אבל לפחות הוא קידם
ובגלל שיש לה קצת שכל - היא לא נותנת לך להשפיע.
בצבא? כדי להגיע לדרגות עם יכולות החלטה והכרעה צריך להיות עם דיעות מסוימות. גם דתי יכול, בתנאי שהערכים שלו הם כמו שהם רוצים.
להצביע אנחנו מצביעים..
ליחד הצטרפנו, ובעז"ה נמשיך להצטרף.
לשנות את אלה שבכנסת זה ריאלי, אבל זה לא באמת מועיל.
כמו בכל האיזור, שנשלט בהתחלה ע"י בריטניה וצרפת, וקמו בו מדינות ערביות.
גם אם יהודים היו יכולים לחיות פה, קשה להניח שהם היו מאפשרים עלייה מסיבית, ושהרבה יהודים היו בכלל רוצים לעלות.
גם אם הבריטים היו נשארים משום מה, מסתבר שהיו פה הרבה פחות יהודים.
במקומות שיהודים פזורים בלי ריכוז יהודי גדול, כל העניין של לימוד תורה הרבה יותר בעייתי. [וגם שמירת מצוות בכללי].
ובנוסף, יש את הקשר בין התורה לארץ, גם אם במקרה אותם יהודים כן היו נמצאים בריכוז יהודי גדול בחו"ל.
אנחנו חוזרים על הטענות שוב ושוב..
לטענתי, ברור שהמדינה טובה מכל מה שהיה לפני. אפילו ממש ממש טובה. אבל זה לא משהו מהותי, היו העותומאנים שהיו יותר גרועים. ועכשיו יש את המדינה שהיא הרבה יותר טובה.
האם מודים על שינוי לטובה? למה לא מודים על הבריטים? גם הם שינוי לטובה!
הרי אתה לא מסתפק באמירה הזו.
כתבת-
"זה לא בזכות המדינה."
"מה הקשר? למה לתת את הלימוד תורה הזה למדינה?!"
למה אין לך את הכרת הטובה הבסיסית, להכיר בתרומתה של המדינה לדברים האלה, כמו נניח שהרב פיינשטין מתייחס לארה"ב. (ראה אגרות משה חו"מ ח"ב סי' כט).
זה בזכות המדינה,
אבל לא משהו במיוחד אצלה, זה בזכות זה שיש מדינה, אבל גם אם היא היתה אחרת.

ולראיה תסתכל בחתימה שלו...
כאילו... הגיוני מאוד שכן אבל תהיתי לעצמי למה מצאת צורך לציין את זה הרגע..
אומרים "חג שמח" לובשים חולצה לבנה..
עושים מנגל...

או לפחות לשנותו
מדינת ישראל כל כולה נגד קיום הדת בגאון
ולכן היא דוחה את יום עצמאותה היום העיקרי שלה מפני קדושת השבת?!
ולכן היא מתקצבת ישיבות ואברכים?!
והדוגמאות עוד ארוכות
אנא חזור בך
[אני מצטער אם דברי חריפים מדי]
איפה יש להשוות בין מלכות גויים למלכות יהודים
למה לא מרדו במלכות החשמונאים המאוחרת
שהם היו רשעים [וניסו לפגוע בת''חים ממש]
וראה רמב''ם לעניין חנוכה שחזרה מלכות לישראל!
בלי קשר להאם היו צדיקים
ועם כול הצער שמדינה זה לא מדינה יהודית לגמרי ושתפיסת בית המשפט מעובת לגמרי
לא משתויים בכלל לכול הסבל שעם ישראל עברו בגלות
וגם אם קשה לכם להפנים הקב"ה החליט להתחיל את הגאולה אם הרצל ובן-גוריון ולפני שאתם אומרים שהרצל היה בעד התבוללות כדאי שתלמדו היסטוריה כי בסוף חייו הוא ממש אבל ממש יצטער על מה שהוא אמר
כול ההרוגים שיש למדינת ישראל 23000 היו עבודה של הנאצים ביום אחד יום אחד!!!
אתם קולטים המדינה שומרת עלנו מגינה אלנו תראו לי מדינה אחת בעולם שמשלמת כסף(גם אם לא מספיק) כדי שאנשים ילמדו תורה
כול יום קמות אולפנות וישבות חדשות מדינת ישראל היא בין המעצמות הגדלות בעולם ואם כול הקשיים ויש קשיים אם זה לא אתחלתא דגאולא מזה כן אתחלתא דגאולה
אתם חיים בדור נפלא וכדאי שתדו לעריך את זה
1. הרי גם אם היחוס של דוד היה בעיות [ממזרות וכו']
וגם העץ כדי שיצמח היה צריך שגרעינו ירקב
2. אתה בטוח שאתה מדבר על המדינה ולא על הממשלה?! [אנא הבדל]
3. אז מה אם היא רקובה כרגע אבל עלינו להלחם עליה להשיבה בתשובה
אדרבה הצטרף ותשפיע
שנזכה לגאולה שלימה אמן
ואני מבקש ממך להבחין בין הממסד למי שממונה עליו
[למה להחליף רכב אם אפשר 1. לתקן אותו 2. שאפשר להחליף נהג]
למה ה' עזב את עם ישראל [להבדיל אלף אלפי הבדלות]
זה שלא הכל מושלם לא אומר להרוס הכל ולהתחיל מחדש
ומסויימים אבל ממש לא את כל המדינה [משל הרכב]
כרגע אם מקימים מדינת הלכה
פירושו של דבר מלחמת אחים
אנשים לא מוותרים על שינוי שלטון
כאשר יגיע המשיח רק אז יהיה אפשר להקים מדינת הלכה אמיתית
[לרוב הפרשנים גם אז דיני העזר יקבעו דמוקרטית
(דינים בניהול המדינה[כמו רמזורים וכו])]
ולא של משרד זה או אחר
שכן אפשר לשנות
ובמקרי קיצון אפילו לפתוח מחדש משרד או שניים
1. לוקח זמן לעשות שינוי
2. גם אותם אפשר להחליף
3. אין להם מספיק כח עם מספר המנדטים שיש להם
[עם אצבע מאשימה לכל מי שהצביע ליכוד...]
ההלכה נקבעה שאין שום בעיה בייחוס שלו, ואינו ממזר.
אבל אם הממשלה רקובה כי התחלתה היית בידי חילונים
למה מלכות בית דוד לא רקובה אם הגיע ממואבים [שכידוע הם ממזרים]
אנחנו כבר כמעט 1900 שנה בגלות [כולל עכשיו(באופן מסויים)]
אז נפסיק לנסות להביא את הגאולה???
מה שנותר לעשות זה לתרץ את ''שנה בוער''
א"א להביא את דברי הראי"ה, כיוון שהוא חי לפני המדינה,
תורת ישראל הינה ניצחית וכנ''ל לגבי דעותיה
אותו דבר אפשר לומר ח''ו שמותר להדליק אור בשבת כי חכמים לא היו בתקופת החשמל....
נורת להט כאשר מדליקים אותה היא יוצרת ניצוץ של אש ולכן נאסרה
ד''א לא הבנתי דבריך
אבל הוא לא קשור בכלל.
אנחנו חס ושלום לא התייאשנו מהגאולה, מתחיית האומה או מכל דבר אחר.
אנחנו ממשיכים לחפור במרץ כל הזמן.
התייאשנו מהמדינה (זה לא בדיוק נכון, אבל באופן כללי..).
אם כבר, אז אנחנו ממשיכים לחפור כדי להגיע למים חיים, וחוגגי יום העצמאות הם אלה שהפסיק לחפור. לא מייאוש, אלא כי הם אומרים שהגענו למים החיים.
ד"א, גם החרדים לא התייאשו מהגאולה, הם פשוט חופרים עם כלים אחרים, שאפשר לדון אם הם עוזרים או לא..
חולצה לבנה,, מנקים תבית, מפות, סעודה.. הכל כמו חג מהתורה
ובעיקר מזכיר שאומנם קיבלנו עצמאות אבל לצערנו אנחנו משתמשים בה רק כלפי הקב"ה-שוכחים שאנחנו לא עצמאים אלה מנוהלים רק ורק על ידו.

קשה זה טוב :-)אני לא כופר בדרך הגאולה!! אם ה' ככה הביא את הגאולה, עלינו להודות מכל הלב!! ואל תהיו עיוורים וכפויי טובה!! על מה חלמנו 1946 שנה? על יותר גבוה מזה, אין ספק. אבל על המעט תודו וה' ישלח עוד!!! וסימנים ונבואות ומסורות רבים יש על ה' באייר, או 20 לעומר. (האר"י, תלמידי הגר"א, ירמיהו, ישעיהו, יחזקאל). אני ביום העצמאות, לובש לבן, שומע מוזיקה קצבית, להתענות ולהתחנן (תחנון כאילו) וודאי אסור! הלל וודאי! חוגגים בשמחה! תודה לה' יתברך!! וקראתי את הרב ש' טל שליט"א 4 פעמים. נס שלא נולדתי לגירוש....
אני לא כופר בתהליך הגאולה!! אם ככה ה' הביא את הגאולה, עלינו להודות מכל הלב!! ואל תהיו עוורים וכפויי טובה!!!על מה חלמנו 1946 שנה? על יותר גבוה מזה, אין ספק. אבל על המעט תודו וה' ישלח עוד!!! אשמח לדעת איפה כל הנ"ל דיברו על ה' באייר. אני ביום ירושלים, לובש לבן, שומע מוזיקה קצבית, להתענות ולהתחנן (תחנון כאילו) וודאי אסור! הלל וודאי! חוגגים בשמחה! תודה לה' יתברך!! וקראתי את הרב ש' טל שליט"א יותר מ-4 פעמים.
נער גבעות מצויכתוב שפורים תוקן כי "משיעבוד לגאולה אמרינן (=אומרים) שירה (פסח), ממיתה לחיים לא כל שכן??" קל וחומר שביום שיצאנו גם מעבדות לחירות וגם ממיתה לחיים (בהצלה המופלאה של מלחמת השיחרור, שהיתה פלא גדול מאוד ואנשים קצת שוכחים את זה בגלל הצל של ששת הימים) צריך להודות לד' והוא גדול במעלתו מפורים. האריז"ל אם אני לא טועה דרש על מגילת רות בפסוק "אם יגאלך טוב יגאל, ואם לא - חי ד' ..." שהתאריך האחרון לגאולה הוא סוד יסוד שבתפארת שזה היום בספירת העומר של יום העצמאות, וגם הגר"א עשה חשבון של המועד האחרון לגאולה בשנים, על פי סדר יומו הראשון של אדם הראשון בגן עדן וכותב שזה סוד נורא והוא משביע את הקורא לא לגלות. השנה הזאת יוצאת שנת תש"ח!! אנשים חיו בפנטזיות ביחס לגאולה ולכן לא נראה להם שזה הגאולה, אבל כבר נאמר- "אף אחד לא יודע מהב יהיה עד שיהיה".
כל הצדיקם שאוהבים להחמיר בכל דבר, משום מה בלימוד זכות על ישראל והכרת הטוב לד' על חסדיו עימנו הם ניהיו מקלים גדולים, על גבול הרפורמים...
שערי תשובה לא ננעלו!!
הצלה ממות לחיים לא היתה בה' באייר, בה' באייר פרצה מלחמת העצמאות.
גם לא חוגגים את ההצלה ממות לחיים, אפילו אם היתה כזו, אלא את קום המדינה.
מכיון שהמדינה כופרת ואינה מלכות ה' אין שינוי מהותי בינה לבין קודמיה.
דרך אגב, תעשה טובה, תראה את זה:
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...