תגידו אתם עיוורים???אל ההרים

כשמספיקים  להגיע לאוטובוס   בשנייה האחרונה לפני שהוא ברח ישר אומרים , "וואו איזה נס גלוי.."   כשיש טרמפ שלוקח אותך עד לבית ישר "איזה השגחה ישירה.."..

 

אבל כשהקב"ה מקים לנו מדינה מה התגובה שלכם????    היא מעשה שטן??!  לא תחילת הגאולה???!                  אתם שפויים??  אתם חיים במאדים???  אתם איתנו או שאתם חיים בבועה משלכם?????

 

אינני בא לומר כמובן שהמדינה משלמת, אף אחד לא אומר כך היא צריכה תיקון, קימעא קימעא..

 

אבל שהיא איננה נס????   זה לא נס גלוי שעם ישראל מתקבץ מארבע כנפות הארץ לארץ אחת ומקים פה מדינה????

לא נס שלמרות שכל אומות העולם אנטישמיות היה רוב בעד הקמת מדינה יהודית???  לא נס שבקום המדינה הצבא מתאחד תחת דגל אחד בשם צה"ל ולא מתפצל לששה צבאות כמו יהודים טובים????  לא נס שהקב"ה נתן למדינת ישראל לנצח במלחמת העצמאות , נגד ששה צבאות ערב עם יותר מחצי מיליון חיילים עם טנקים מטוסים נשק בבכמות מטורפת  ובשביל ההשוואה.. לנו יש רק שני מטסי פייפר מזדלחים יד שנייה שזורקים מהם את הפצצות עם היידים????  

 

אה. האוטובוס שהספקתי הווא נס גלוי... אבל מדינת ישראל היא סתם.. כלום,נאדה אפס... זה קרה בטעות בלי שה' ירצה ..הוא לא שם לב לזה ...

 

אתם נורמאלים?????

 

תסתכלו , בתנך , בגמרא, הם מלאים הוכחות לכך שזו הגאולה-  

 

אנחנו אומרים ביום העצמאות את מזמור קז , בו מתאר דוד את הגאולה"יאמרו גאולי ה', אשר גאלם מיד צר.."

מתואר בו בפירוט "ישם מדבר לאגם מים וארץ ציה למושבי מים:ויושב שם רעבים ויכוננו עיר מושב: ויזרעו שדות ויטעו כרמים ויעשו פרי תבואה....:   לא רואים זאת כיום ??    איך הופחים את כל חולות השממה , שבמשך אלפיים שנה איש לא רצה אותם, שהפת"ח לא רצה לקבל את חולות חלוצה כי הכל היה שם שממה , והיום זרעו שם שדות נטעו כרמים ..   משווקים ממדינת ישראל תבואה לכל העולם... האם זה לא נס ????   

 

אך גם את זה שיש אנשים שלא יראו את כל זה אומר דוד המלך"יראו ישרים וישמחו... מי חכם וישמר אלה ויתבוננו חסדי ה'"-מי יראה את הניסים והגאולה " הישרים יראו וישמחו משמע שיש כאלה שלא יראו את הגאולה הזאת.. רק"מי חכם וישמר אלה" יוכל להתבונן החסדי ה'!!!

 

"בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש ..ואומר"ענווים ענווים הגיע זמן גאולתכם ואם אין אתן מאמינים ראו באורי שזורח"...  

 

 

 

 

אני לא מסכים!!סתמישוו
סתם, זה היה כדי שתיכנסו

אני מסכים עם כל אות ואות שכתבת בתוכן.
הצגתי כבר את דעתי בשירשורים אחרים לגבי יום העצמאות והמדינה וכו', אני איתך באותו דרך!

אבל יש דבר אחד.. שקצת קשה לי לשמוע בציבור שלנו.
אז כמו שאמרתי, אני מסכים עם כל מה שכתבת בתוכן, עם הכותרת שלך אני בכלל לא מסכים, לא שאני לא מסכים, אני מסכים.. אבל קצת קשה לי לשמוע את זה.
אני אסביר.
הציבור הדתי לאומי, ואני בתוכו טוען שהוא רואה את המציאות בצורה הרחבה, כמו שצריך לראות אותה. שהוא לא רואה רק שחור ולבן, שהוא גם יודע מזה אפור. שהוא יודע שאנחנו לא מושלמים, אבל מסתכל על חצי הכוס המלאה ושואף להגיע למעלה.
אבל קצת קשה לי עם המשפט הזה שאומרים על שאר הזרמים -" מה אתם עיוורים?! "
אני לא חושב שהם עיוורים. הם פשוט הולכים לפי הרבנים שלהם. הרבנים שלהם לא עיוורים. הרבי מלובביץ' לא היה עיוור, הרב וסרמן לא היה עיוור.
למה אי אפשר להגיד פשוט שהם לא חושבים שזו אתחלתא דגאולה?
הרבי מלובביץ' אומר שכתוב "ומפני חטאינו גלינו מארצנו" שהגלות היא בגלל החטאים. אז מתי נחזור מהגלות ונגיע לגאולה? כשעמ"י לא יעשו חטאים ויחזרו לקב"ה. זה דווקא סברא שמתקבלץ על הדעת, קצת קשה לי להגיד שזה להיות עיוור.

הראש ישיבה שלי, כשהוא דיבר על יום העצמאות, הוא אמר דברים כאלה על כל הניסים וכו' ואז הוא אמר - ואם תשאלו אותי אז איך שיש רבנים חרדים שלא סוברים ככה? אז הוא אמר - "לא יודע, אבל ככה חונכתי מהרב צבי יהודה והרב שפירא".



אז בעיקרון זה סתם היה מאמר מוסגר. אני מסכים איתך בכל מה שאמרת, רק המשפט הזה " מה אתם עיוורים?" .. לא יודע, אולי זה משפט נכון אבל זה קצת קשה לי

ממ..אל ההרים

הפסוקים שכתבתי , ויש עוד הרבה מקורות [יש בשיחות הרצי"ה כמדומני שיחה שמדברת על זה קצת..] מראים שיהיה מצב של עיוורון...  מצב שלא כולם יוכלו לראות את הגאולה. לא באתי חס ושלום לזלזל ברבנים וקשה לי לראות את דעותיהם שאותם אני [מרבותי] למדתי שטועות .. 

 

בנוסף כמו שכותב הרצי"ה , ההסתכלות שלנו היא הסתכלות עמוקה ורחבה שרואה תהליך שלם, הסתכלות חיובית וכללית שמתמקדת בטוב שהוא גם העיקר.

לעומת ההסתכלות שסוברת שאין המדינה אתחלתא , שהיא הסתכלות פרטית ועכשווית, רואה דברים שקורים עכשיו ושמה עליהם זום מרות שהם לא העיקר,ושהם דברים שליליים-לפי דעתי זה סוג של עיוורון ..  

 

 

אני איתך, לא נראליי שיש לנו על מה להתווכחסתמישוו
אני גם מספיק שיש פה סוג של עיוורון, ככה גמאני חונכתי ולמדתי.. בדיוק כמוך.

סתם עצם הביטוי הזה.. לא מחבב אותו. אבל בסדר.. שיהיה
בדיוק.... אני מסכימה ממש עם מ שכתבת....אהבת ישראל!!

צרם לי קצת גם הביטוי.... למרות שעם שאר התוכן של מי שפתח את השרשור אני מסכימה....

 

 

 

 

 

ובאמת הופתעתי מהכותרת שלך - @סתמישוו

לאור תגובותיך הקודמות בנושא...

חח היה פה קצת קאץ'..סתמישוו
אל תכנה אנשים שהולכים לפי דעות שונות משלך עיוורים. זהו, תודהנחל


למה? אני רואה משהו שאתם לא ..אל ההרים

תסביר איך אתה רואה את זה??  אם אתה לא רואה משמע יש לך עיורון מסוים ..

 

 

אינני בא לפגוע באף אחד אלא רק לברר עמדות ודעות , ראיתי ביומים האחרונים דברים שלי הכאיבו מאוד ..תסבירו את עצמכם.. וכמו שהנצי"ב בהקדמה לבראשית אומר שיש להדגיש את ההבדל בין חילוקי הדעות עצמן לבין האהבה והכבוד כלפי אנשים...   

מו"ר אבא הסביר את זה יפה.ירא ורך לבב
קראתי את דבריו של הרב טל שליט"אאל ההרים

אך קראתי את גם את דברי הרב קטן...

אם שניהם לא הסכמתי על הכל... 

אם קראת אז ראית שהוא לא עיוור,ירא ורך לבב

והוא רואה גם את הטוב.

סתם נקודה..נחל
עבר עריכה על ידי נחל בתאריך ה' באייר תשע"ו 00:07

אותו דבר אני יכולה לומר עליך-

אתה עיוור כי אתה לא רואה מה שאני רואה..

 

אז להגיד עיוור זה לא נכון.

זהו.

 

@אל ההרים

אין לי כוח להכנס לדיון הזה.ירא ורך לבב

נכנסתי אליו בפרשת העינויים וזה כבר יצא לי מהאוזניים.

אבל בכל זאת, במילה אחת.

אני לא עיוור, אני רואה את כל הטוב, באמת.

אני גם לא שוכח חס ושלום להגיד על כל הטוב העצום הזה תודה.

אבל צר לי, מי שלא רואה את הבעיות במדינה הרי שהוא עיוור.

ולכן, כאדם שעיניו פתוחות, והוא רואה את כל הטוב העצום, אבל גם את הרע,

אני בוחר להודות לה' ולחגוג על הטובה ביום אחר מהקמתה של המדינה, ביום ירושלים.

ובאותו יום אני יודה לה' על אינספור דברים המרכיבים את תהליך הגאולה.

שיבת ישראל לארצו, הקמת מדינה (עם חסרונותיה), פריחת עולם התורה, ריבוי בעלי התשובה, ניסי ה' במלחמות השונות ועוד רבים.

אבל ביום העצמאות אני לא מסוגל להודות, כי אני לא מסוגל להודות לאבא שלי ביום שהוא נתן לי מתנה, כי כרגע מרביצים לאבא שלי עם המתנה. לכבודו של אבא, אני לא יודה לו על המתנה, לפחות לא עליה בפני עצמה.

למה דווקא ביום ירושלים? בגלל שזה היום שמציין אתאהבת ישראל!!

שיחרור ירושלים והניסים הכרוכים בזה?

 

הבהרה - אני באמת שואלת כדי להבין... לא משו אחר..

במילה אחתירא ורך לבב

באמת באופן עקרוני זה לא משנה.

היה אפשר לבחור ביום עליית תלמידי הגר"א או הבעש"ט או כל יום אחר.

אבל, כיון שיום ירושלים כבר נקבע כיום הודאה - והוא אינו הודאה על המדינה אלא על ניסים - בחרנו ביום הזה.

אלו בדיוק דברי!!!אל ההרים

"והוא אינו הודאה על המדינה אלא על ניסים"   האם הקמת המדינה איננה נס ???

היא נסירא ורך לבב

אבל יש עוד הרבה ניסים.

והנס הזה הוא הנס היחיד שמעורבים בו המון המון סיגים.

ובשחרור ירושלים לא מעורבים סייגים?? כואל ההרים

ובשחרור ירושלים לא מעורבים סייגים?? . כולה נמצאת עכשיו בידנו???

 

וביישוב הארץ אין סייגים של פיגועים וכו??

 

בכל דבר תוכל למצוא סייגים

זה לא אותו דבר.ירא ורך לבב

יש ניסים שהם "רק" 90%.

אבל כל ה90% טוב, אבל חסר 10.

במדינה, זה לא שקמה מדינה כמעט עד הסוף, אלא קמה לגמרי, וחלקה רע.

תשמע, המדינה והממשלה זה לא אותו דבר.נער גבעות מצוי

כל הבעיות, הגירושים, פיגועים, רדיפת לומדי תורה ומתנחלים-זה הממשל. 

ביוה"ע מודים (לענ"ד) על זה שיש לנו מדינה להבדיל מממשלה. יש לנו צבא, והרוב בו אוהבי ישראל כמוך וכמוני. ורוב השב"כ לא שונא יהודים, וכנ"ל המשטרה, מג"ב. וחוץ מזה, שמה שהשכיל לומר אחד: את כל אלה, סגן הרמטכ"ל, הסר ביטחון וכו', ארבעה אוטובוסים וגמרנו, הם מתים, אין להם לא ילדים ולא מורשת!!

אז אתה טוען שהממשלה שולטת כאן,יזהר

ואם רק נחליף אותה הכל יסתדר?

 

אצטט ברשותך ממדורו הכלכלי של שלמה פיוטרקובסקי, בבשבע הטרי: "בישראל השרים הם בעצם לוביסטים ולא באמת קובעי מדיניות. מי שקובע את המדיניות הוא האוצר". תמונה דומה ואולי אף חמורה יותר ניתן לראות במדור השכן, של יאיר שפירא, על הדיקטטורה המשפטית במדינת ישראל. בשני המשרדים הפקידות הבכירה היא ששולטת בפועל במדינה ויושבת על השיברים, ולא משנה איזו ממשלה תשב כאן.

לא, כנראה לא פירטתי..נער גבעות מצוי

כל מה שירו"ל הסביר שהוא לא חוגג, לענ"ד, זה צריך להיות רק בממשלה, לא כתבתי שהיא 100% כזו. אני מתכוון, שאני חוגג על המדינה, לא על הממשלה. כי באמת בממשלה יש יותר מידי חסרונות, וחוץ מזה, שהיא זמנית (נקבע יום חג על משהו זמני?). 

בקיצור, לא התכוונתי להחליף ממשלה (למשרות שזה אחלה רעיון), התכוונתי שכל הבעיות כיום זה נובע מהממשלה, ולא הממשלה נובעת מהבעיות! לכן חוגגים על המדינה, צבא, חופש וכו'. הממשלה זמנית, עליה אני לעולם (זאת ספציפית) ב"נ לא אחגוג....

וזה בדיוק מה שהסתברתי לךיזהר

שזה לא נכון להגיד שכל הבעיות נובעות מהממשלה. ממש לא.

גם את זה אפשר לשנות עם מספיק מאמץ...חוני המעגל פינות

גם אם כרגע לא

אז אתה מודה על רע שאולי אתה יכול להפוך אותו לטוב?ירא ורך לבב


אני מבין שעברת נס נס...חוני המעגל פינות


ואז ביום ירושלים מודים גם על הנסאהבת ישראל!!

שבעצם הקמת מדינה יהודית, למרות שמי שעומדים בראשה לא תמיד הולכים כמו שהיינו רוצים שילכו??

כאילו...על עצם הקמת מדינה אבל לא המדינה הנוכחית??

כפי שאני הבנתי מדברי הרב טל , גם על זה לא מודים..אל ההרים


.....אהבת ישראל!!

@ירא ורך לבב כתב שמודים על כל מיני דברים.. הוא כתב שם גם  הקמת מדינה (עם חסרונותיה).. אז אני מנסה להבין....

ביום ירושלים מודים על כל תהליך הגאולה.ירא ורך לבב

על כל השינוי שעם ישראל עבר ממצב של עם בגלות שאפשר לטבוח בו

למצב של היום.

אז כן רואים את המדינה כחלק מתהליך הגאולה.. לא?אהבת ישראל!!

או שהסתבכתי לגמרי.....

אבל לא כמדינהירא ורך לבב

אלא כמצב יותר טוב.

אז אני קצת לא מבינה מה בדיוק הולך.....אהבת ישראל!!

אם המדינה היא חלק מתהליך הנס... אז...אז למה לא להודות עליה ביום שבו הוקמה? כי זה יום שכביכול מציין עוד מהלך ניסי שמתרחש כאן מול העניים שלנו...

 

 

 

אוף... אני הסתבכתי....

 

 

 

ולא הבנתי מה זה אומר מצב יותר טוב... כאילו.. למה התכוונת כאן  אבל לא כמדינה - נוער וגיל ההתבגרות

אני מודה על זה שהמצב יותר טוב.ירא ורך לבב

המדינה היא חלק מזה.

בלי המדינה היה הרבה יותר גרוע.

אבל אני לא מודה על המדינה כמדינה.

אז כמה? כשלב טוב יותר?אהבת ישראל!!

זה לא מעלה אבל שהאנשים, גם אם לא הולכלכים כל הזמן בדרך התורה, הם יהודים? יש להם הרבה יותר קשר וזיקה וקירבה ליהדות ממדינות כאלה שלא מסכימות בכלל לאפשר ליהודים משהו....

כן. כחלק משלב טוב יותר.ירא ורך לבב


זה כמו שבתקופת הבריטים היה יותר טוב מאשר אצל התורכיםיזהר

זה אחלה וזה מצויין - אבל זה לא מדינה יהודית.

כרגע זה לא אבל זה הבסיס העתידי למדינה יהודית אמיתיתחוני המעגל פינות

ואתה מוזמן להיות זה שיפעל על מנת לנתב את מדינת ישראל לצד התורני-יהודי-לאומי שלה...

"הבסיס העתידי"ירא ורך לבב

גליתי פה נביא!

הרב קוק כותב זאת במילים אחרות עשרות פעמים...אל ההרים


הרב קוק לא ראה את המדינה.ירא ורך לבב

וגם הרב קוק אינו נביא.

וגם לנביא יש דברים שנעלמים ממנו, כמו משה ואלישע.

מבחינה פיסית זה אכן בסיס עתידייזהר

(ירא ורך הלבב, לא צריך להיות נביא בשביל לראות את זה). המדינה היהודית תקום על גבי המדינה הנוכחית, על בתיה, משרדיה וכבישיה.

 

אבל מבחינה מהותית של השלטון - זה לא בסיס אלא מהפכה. שינוי מוחלט.

למה?חוני המעגל פינות
דמוגרפית עוד 20 שנה הדתיים והחרדים יהיו הרוב
אז עוד 20 שנה כנראה שאני יאהב את המדינה.ירא ורך לבב


אז למה לא לאהוב ולהשפיע מעכשיו כדי למזער נזקים...חוני המעגל פינות

אתה מבין שאם עכשיו כל הדתיים לא יתגייסו לצבא באופן גורף עוד 20 שנה לא יהיה מה לשקם...

וחוץ מזה אם אפשר להקדים ב5 שנים למה לא??

זה לא ממזער נזקים.ירא ורך לבב

זה מעצים אותם, כי החיבור הזה איתם, גורם לזה שיש מלא דתל"שים ודתיים לייט.

האמת שאני לא מבין את זה. החרדים לא מתגייסים, והם חלק מהקואליציה.

למה שזה יקדים בחמש שנים? הדבר שאולי יקדים בכמה שנים זה שנשריץ ילדים...

איך הגעת למסקנה הנ''לחוני המעגל פינות

מה הקשר בין החיבור לממשלה ללייטים או דתל''שים?

לייטים תמיד היו כנ''ל דתל''שים

[אם זה בקשר לניגוד ערכים

יש כל כך הרבה ערכים מנוגדים לתורה מהרחוב ומהאינטרנט שהמדינה איננה באמת שיקול]

 

החיבור למדינה מאפשר את החיבור לאינטרנט ולרחוביזהר

כי זו המדינה שלנו, והגיבורים שלה הם הגיבורים שלנו, וממילא גם התרבות והכל. וגם אם מנסים לחלק ולדקדק - זה לא מחזיק מעמד בפן החינוכי.

רק לגבי הדוגמאיזהר

אם הדתיים לא יתגייסו לצבא באופן גורף, במשך שנה-שנתיים, ראשי הצבא ירדו על הברכיים ויהיו מוכנים לכל תנאי, העיקר שיתגייסו. זה יהיה מצויין.

חבל שאתה מזלזליזהר

בטווח הראות של שלטון הערב רב.

 

הם יודעים בדיוק כמוך מה המצב הדמוגרפי.

לכן הם דואגים לשמר את זרימת הגויים לכאן, מרוסיה, אריתראה ואפילו מאתיופיה.

לכן הם דואגים להחליש ולבלבל את הציבור הדתי מתוכו. לצערנו כיום הרבה המוגדרים "דתיים" הם נלחמים בה' ובתורתו יותר מחילונים. יש גורמים מתוחכמים וממונים היטב, שדואגים לשמר ולחזק את המגמות הללו. והם לא פראיירים בכלל.

לכן צריך לבלום אותםחוני המעגל פינות

ואין אפשרות חוץ מדרך הממשלה עצמה...

דרך הממשלה עצמה אפשר לנצח בכל מיני קרבות נקודתייםיזהר

ולכן כדאי להיות שם (אם כי ברור שלא בכל מחיר), אבל ברור שזו לא הדרך העיקרית, כפי שהסברתי לעיל: אי אפשר לנצח אותם בכללי המשחק שלהם. זה כשל מובנה. ברגע שהמערכת תהיה קצת מאויימת על ידך - הם יעיפו אותך לעזאזל, כפי שעשו לרב כהנא, ליעקב נאמן ועוד.

אבל האנשים יהודים...אהבת ישראל!!

מן הסתם יש להם הרבה יותר זיקה ליהדות מאשר לאומות העולם ולגויים....

זה שונה מאומה כזאת או מאומה אחרת שאצלם טוב יותר ואצלם פחות.. זה עם ישראל.. הם רחוקים וגם המדינה לא מאה אבל זה יהודים מי שמנהלים אותה.. זה הרבה יותר טוב מאשר להיות תחת שילטון של ל איודעת איזה אומה עכשיו...

 

 

אומה.. לא יודעת אם זה המילה הנכונה.. העיקר שהבנתם כעל מה אני מדברת....

 

 

 

@יזהר

@ירא ורך לבב

תוכיחי שזה ככה.ירא ורך לבב

אולי זה דוקא יותר גרוע כמו "הִנְנִי מֵקִים עָלֶיךָ רָעָה מִבֵּיתֶךָ" שכשזה מבפנים זה עוד יותר גרוע?

 

וגם אם זה יותר טוב, לא חוגגים על יותר טוב, אלא על שינוי מהותי.

ושינוי מהותי אין פה כל עוד אין מלכות ה'.

מדברי אביך לא מובן כך.. ואם אינך סובר כמוהו ..אל ההרים

אם היא חלק מתהליך הגאולה , מדוע לא להודות???   זה שה' הביא לך מתנה , עשה לך נס גלוי, מצריך הודאה ענקית!!!!!, והסייגים והבעיות שנוצרו צריכים בלי קשר להודאה  שאנו נפעל על מנת ל"סדר את המתנה" 

דוגמא לעוד מתנה ענקית שקיבלנו:יזהר

אהוד ברק שר"י הציע לעראפת כמעט את כל יו"ש, אבל התגלעו מחלוקות בענייני זכות השיבה וירושלים (למיטב זכרוני). הערבים לא הסכימו להתפשר, והמו"מ התפוצץ. מצד האמת הצעד הזה היה טמטום גדול מאוד, כי מה אכפת היה לו לקבל את מה שמציעים לו ואחר כך להפר את ההסכם, כמנהגם? אבל הקב"ה הקשיח את ליבו של עראפת. קיבלנו מתנה ענקים וצריך להודות עליה לה'.

אבל מה אתה אומר, צריך להודות עליה גם לעראפת? לשבח ולהלל אותו על שבטוב ליבו פוצץ את המשא ומתן?

 

כשאנחנו באים לבחון את היחס למדינה, אנחנו לא מסתכלים רק על כמות הטוב שצומח ממנה, מול כמות הרע, אלא על המגמות והשאיפות של האוחזים במושכות השלטון. וזה שבמסגרת האיצטלה הדמוקרטית הם צריכים לזרוק עצמות לעולם התורה ולשמור על כל מיני סטטוס קוואים - זה מצויין, אבל אין מה להודות להם על כך, אלא רק לה'.

וממילא - אין להיות שותפים לחגיגות שלהם, אלא לייחד יום אחר להודאה לה'.

אתה לא יכול לומר שר"י על אדם שעדיין חיזקוק לגאולה


למה לא?ירא ורך לבב

ד"א, הפסוק לא מופיע כקללה אלא כציון עובדה, מה קורה באחרית ימים.

אבל בכל זאת נראה לי שא"א לומרזקוק לגאולה

כמו שלא אומרים זצ"ל עלאדם חי [גם נראה לי שיש לזה סיבה - שכל עוד הוא חי לא קובעים מה יהיה בעתיד כי תמיד יכול לשנות דרכיו, ורק לאחר שמת אומרים כי כבר נקבע כן. לכן לומר שר"י כשהוא חי - הרי אולי יחזור בתשובה שעה אחת לפני מותו ואז ילך לג"ע וכו', כך נראה לי]

בזמן הראשנים נהגו לומר זצ"ל גם על החיים.יזהר


יש לך מקור?זקוק לגאולה

כי אני די בטוח שאמרו נר"ו או הי"ו וכדומה.

ואפילו אם כן אני עדיין שלא ראוי לומר כן על אדם חי. רשע? סבבה. אפיקורוס אנטישמי צבוע? בסדר.

זכור לי מהערות הרב שילת לאגרות הרמב"ם. לא זוכר מקור מדוייק.יזהר

ההקשר הוא שאין להוכיח מחתימת הרמב"ם "משה בר' מימון ז'צ'ל" שאביו כבר נפטר באותה עת.

 

לגבי הסברא שיחזור בתשובה - עובדה היא שלא חשו שלך בשאר דיני רשעים, ורק לילדיהם חשו. למעשה ראה יומא לח:, שנאמר על אנשי סדום עוד בחייהם.

ובדרש הרמז ניתן לומר ששמם כרשעים ירקב, אך אם יחזרו בתשובה - הרי כאילו נשתנה שמם.

יפה. יכול להיותזקוק לגאולהאחרונה

אני אישית מעדיף לדבוק בכינויים המקובלים...

אין מקום להשוואה בין דבר טוב שקרה לדבר רע שנמנעחוני המעגל פינות

ובקשר לפורים

לא רק הגזירה נמנעה

אלא גם הרוח הלאומית גברה

חזרו וקבלו עליהם עול תורה ומצוות באהבה וכו'

אם זה כל העניין,יזהר

 אפשר להביא דוגמאות אחרות.

כמו העובדה שהנצרות והאיסלם מיישרים את הדרך למלך המשיח, ע"י הפצת המשיחיות בעולם

שוב...חוני המעגל פינות

הנצרות והאיסלם הם דברים רעים שעל הדרך יצא להם לעשות גם דברים טובים

והמדינה?ירא ורך לבב


היא דבר טובחוני המעגל פינות
אם היא טובה אז גם הנצרות טובה.ירא ורך לבב


מי אמר שהם דברים רעים? הרי נעשה טוב על ידם!יזהר

וגדול קידוש השם מחילול השם וכו' וכו' - ומכאן שצריך לחגוג את הקריסמס ואת עיד אל פיטר.

כי הם שקר....חוני המעגל פינות
ועיין בכוזרי
ברור שהם שקר..ירא ורך לבב

אבל הם עושים טוב! אז בואו נחגוג איתם.

נכנסת לפרדוקס לוגייזהר

תמצא איך לצאת ממנו ותחזור אלינו.

אין שום פרדוקסחוני המעגל פינות

המדינה היא דבר טוב ראשית היא צמיחת גאולתינו שעל ידה באו הרבה קלקולים

הטעות היא דבר רע שעל ידה באו הרבה תקונים

מי קובע מה רע ומה טוב? אתה?יזהר


ההבדל פשוט..אדם כל שהוא

כשהרצל רצה להקים מדינה, הוא רצה להגן על יהודים שסובלים.

גם כשאהוד ברק שירת בסיירת מטכ"ל ונלחם, הוא מן הסתם רצה לדאוג לטובת עם ישראל.

להערכתי, לא מעט מהדברים שגורמים שלטוניים במדינה עושים הם ממטרות טובות, או שהם מזדהים במידה מסויימת עם המגמה החיובית שבמעשים. [גם כשהם פעלו בעיקר בגלל אינטרס פוליטי].

זה כמובן לא נכון לגבי ערפאת.

גם היטלר פעל ממניעים טוביםיזהר

הוא רצה לטהר את העולם מגזעים נחותים.

 

אהוד ברק, אגב, זו דוגמא מצויינת. הוא בעצמו מעיד איך בצבא פעל בגבורה רק כדי שידברו עליו לטובה.

כשהם עושים משהו טוב הם כמו ערפאת, כשיש להם כוונה טובה הם..אדם כל שהוא

כמו היטלר.

כשהם עושים משהו טוב מכוונה טובה, הם כמו שניהם ביחד?

ההגדרות שלנו ל"משהו טוב" ול"כוונה טובה" מאוד שונות.יזהר


תגיד אתה עולה חדש?ט1

 זה מדינה של עם ישראל וממילא מכילה את כל עם ישראל גם כאלה שחושבים שהיא דבר נורא!

אבל אין מצווה לריב על זה!

יש מצווה לקבל את כולם ולעשות אחדות ממקומות שאנחנו מסכימים 

על כל אדם לחדד דעותיוחוני המעגל פינות

אחדות אין פירושה אחידות וטישטוש הבדלים

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך