נקווה שנראה את כל העולים למירון, עולים להר-הביתחסדי הים
בחג שבועות!

[העלייה למירון, אין לו מקור קדום, ועלייה להר-הבית בחג, הוא מצוות עשה.
עצוב שנתהפכו היוצרות.]
הלוואי שנזכה....+mp8
כי היום כל העולים למירון הם טמאי מתים ולרוב הדעות אסורים בעליה להר הבית.
יאללה שרשורפלצת שינצח את השרשור של עוגי....

לג שמח לכולם!!
חז"ל אומרים שטמא מת מותר בהר-הבית. חוץ מזה,חסדי הים
שזה יפה שאת דואגת ל"וזר לא יקרב", אם היו שם חצי מליון יהודים משולהבים, כמו שיש במירון, הם היו יכולים לקיים את זה כמו צריך, להרחיק את הערבים משם.
לכאורה מותר מדין כיבושמשה

(אני יודע שזה במחלוקת והכל, אבל יש לא מעט דעות שאומרות שמותר לכבוש את הר הבית גם בלי להיטהר מטומאת מתים וזה המצב הנוכחי)

על זה אין מחלוקתטוביה2אחרונה

(הרי הלוחמים שטיהרו את המקדש - נטמאו תוך כדי)

השאלה היא האם זה מספיק נחשב כיבוש

טמאי מתים מותרים בעלייה להרקראנץ שוקולד
אסורים לעזרות
יש הבדל גדול
מה עצוב מהשוברת גלים
מה כואב לכם יאללה
למה עצב?משה


הוא אמר שעצוב שנתהפכו היוצרותשוברת גלים
כאילו אין שום בעיה לעלות להר הבית, כאילו שרשבי זה איזה מועדון חס וחלילה
זה צדיק.
אין באמת בעיה לעלות להר הביתמשה

חלק גדול ממה שמוגדר היום "הר הבית" אפילו לא צריך טבילה (אלא שמקפידים על כך בגלל סיבות פוליטיות).

 

יש בעיה עם הרמה המרכזית וכו'.

יש באמת בעיה לעלות להר הביתרחל=)

כלומר- יש מחלוקת בעניין. יש שסוברים כך ויש שסוברים אחרת.

 

אבל מכאן ועד לצאת בפסיקה ש-אין באמת בעיה??

 

 

אז זה שר' אברום זצ"ל פסק שאסור זה בגלל שהוא לא למד מספיק? לא מכיר מספיק?

(ויש כמובן עוד לא מעט רבנים, אבל אני מביאה מרבותיי)

 

 

 

 

|רק כדי לקחת חלק בשרשורפלצת הגדול |

אף אחד לא פסק שאסור לעלות להר הבית כפשוטומשה

כן פסקו שאסור לעלות מכל מיני חששות (לא רחוקים בכלל) שאנשים אחרים יעלו בלי לשמור על קדושת המקום.

 

ההלכה הבסיסית לא השתנתה.

רב אברום כן,ימ''ל

כשניסיתי להיכנס לפרטים ולברר (למשל לגבי המקומות שאין בהם מחלוקת בין השיטות במיקום העזרה) קיבלתי ממנו נזיפה, בסוף הוא אמר "אמרתי לך, זה ספק כורעס (כרת) ועם ספק כורעס לא מתעסקים" .

^^^רחל=)

זה בדיוק הציטוט ששמעתי מפי הרב מגנס.

 

וסיפור נוסף שהרב מגנס סיפר- שמישהו בא פעם לרב אברום עם מפה ואמר לו משהו כמו- הרב, יש מקומות שבודאות מותר לעלות, אז אפשר לעלות?

ענה לו הרב- אם אתה יודע- בבקשה, תעלה. אני לא יודע, אז אני לא עולה.

כן... (לא זכור לי שהרב מגנס היה כששאלתי, אולי זה עבר הלאה)ימ''ל

ואולי היו עוד קרציות כמוני

הרב מגנס אמררחל=)

שרב אברום חזר ואמר לא מעט על כך שזה ספק כרת ועם ספק כרת לא מתעסקים..

אתה מעלה ברצינות את האפשרות שהיית היחיד ששאל?אדם כל שהוא


ברור שלא,ימ''ל

אבל אני התעקשתי וזה לא היה מקובל אצלו ולכן הוא ענה בעוקצנות. הניסוח בציטוט זה מה שהוא ענה לי, אבל ייתכן שהיו עוד עקשנים שקיבלו עקיצה דומה.

דיוק חשוב:ימ''ל

הציטוט הזה לא היה הסוף התשובה, אמרתי לו שאני שואל את דעתו, לא אם אני יכול לסמוך על אחרים ואז הוא אמר מה שכתבתי בהתחלה.

מהציטוט של הרב מגנס נשמע כאילו הוא התיר אבל זה לא נכון...

כמרכזניקית תשעבר גמני מכירה את הציטוט הזה...רחלקה
אבל זה נשמע לי תרוץ גרוע, אז תלמד ותדע. תהיה מעורה במחקרים (למשל של מיכאל בן ארי), תברר, תבדוק...

ויש עוד מצוות שהן חשש כרת. כמו טהרת המשפחה (אז לא מתחתנים?) או חמץ בפסח (אז לא אוכלים מצות שמא פספסו במאית השניה?)....
קודם כל - אי אפשר להאשים את הרב שפירא בחוסר העמקהימ''ל

כל מי שמכיר קצת את שיעוריו, ספריו ופסיקותיו בבי"ד הראשי יודע את זה.

מה שכן - צריך להבין למה הוא התכוון.

 

אז לגבי הסגנון שבו הוא התנסח כתבתי פעם פה - הממ.

 

לגבי הכוונה בתשובה הספציפית הזאת - אני מבין שכוונתו במשפט "עם ספק כרת לא מתעסקים" היא שנוהגים לחומרא כשיש ספק ע"פ הכלל של ספק דאורייתא לחומרא.

אני גם מניח שכוונתו הייתה שבוודאי שלא מתעסקים שלא לצורך הכרחי ופה אין צורך לדעתו.

לא האשמתי, ולא בחוסר העמקהרחלקה
מה שכן בהחלט הייתי מצפה מרב שאנשים רבים רואים בו מנהיג וגדול הדור, להתערות קצת יותר גם בתחומים שפחות נראים לו.

אני חושבת שהבנתי את דבריו, אבל אני חולקת על הגישה החרדית-משהו הזאת. יש איזה משהו חדשני, עלול להיות בעייתי הלכתית- אז בואו פשוט נטמון את הראש בחול ונחכה שהגל יעבור.

עוגי, לגבי המחקרים- גם אני לא לגמרי מעורה בהם, אבל אני חושבת שזהו תפקידו של הרב לברר לעומק ולחקור בדיוק.
אז למה הוא לא בדקעוגי פלצת
עבר עריכה על ידי עוגי פלצת בתאריך י"ח באייר תשע"ו 15:16

(אגב, בכך גם אשמים כמעט כל שאר גדולי דורו והדורות הקודמים החתומים על הכרוז)

אין ספק שכרב ראשי היה מודע למחקר בעניין.
אני מניח שזה פשוט לא היה בירור מספיק מבחינתו.
 

 

בנוסף אשמח להתייחסות בנוגע לעניין המצווה,

בהקשר להשוואה עם מצה בפסח

כדי שתלמד היסטוריהדי"מ
לפני שאתה מביא את הכרוז כהוכחה.
כדאי שתתקן אותיעוגי פלצת
במקום סתם להקניט

אני לא מדבר על כל הדורות,
אלא רק על דורם של אותם רבנים
שחתומים על הכרוז
אז ככה-די"מ
בשנת התשכ"ז כאשר הציונים כבשו את הר הבית עם ישראל נהר בהמוניו להר הבית ללא הקפדה כלל על ההלכות.
נכנסו למקומות האסורים, לא הקפידו על קדושתו (שיחקו כדורגל ועשו פיקניקים בתוך כיפת הסלע) ולכן יצא הכרוז המפורסם.
הכרוז בכלל לא התייחס לשאלה האם מותר להיכנס בטהרה למקומות המותרים תוך שמירה על כבוד ההר.
וההוכחה לכך שיש שם רבנים שבמפורש התירו כניסה להר הבית (הרב חיים דוד הלוי לדוגמא) ולכן אותו כרוז אינו הוכחה לאיסור כניסה להר בדרך המותרת.
תודהעוגי פלצת
אז נדבר על הרבנים האוסרים עליה למקומות המותרים
בלי קשר לכרוז זה או אחר
הכרוז בכלל לא התייחס לשאלה?אדם כל שהוא

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/3/32/%D7%9E%D7%9B%D7%AA%D7%91_%D7%9E%D7%90%D7%94_%D7%94%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D.jpg

 

מאוד ברור שהוא אוסר כניסה לכל שטח הר הבית, ולא רק בלי טבילה. 

 

אולי הרב חיים דוד הלוי שינה את דעתו אח"כ, או שיש לזה הסבר אחר, אבל את לשונו של הכרוז אי אפשר להסביר אחרת.

למיטב ידיעתי אין לרבנים סמכות לאסור דברים מותריםטהר ליבנו
ומכיוון שאין פרשנות הלכתית שאוסרת כניסה ללא טבילה לא יעזרו לך כל גדולי הדור...
זו לא תשובה רצינית.אדם כל שהוא

יש פרשנות הלכתית, על פיה העלייה להר הבית היום אסורה גם לאחר טבילה. [בגלל ספק כניסה למקום המקדש].

כך באופן פשוט נוקט אותו כרוז.

לא רוצה להכנס כרגע מעבר לזה, לטענות האוסרים והמתירים. ולמה צריכה להיות הכרעת ההלכה.

באתי לשלול טענה לא נכונה לגבי הכרוז ההוא.

 

ברור שאינך מכירה את פסקיו וספריו,ימ''ל

הוא היה מעורה מאד במחקרים הרלוונטיים לתחומים שהוא פסק בהם (נסי לפתוח את המנחת אברהם ותראי).

מה הכוונה "להתערות קצת יותר גם בתחומים שפחות נראים לו"? מה לא נראה לו? הוא הכיר את הסוגיה ופסק ע"פ דעתו. הוא ממש לא נרתע מ"דברים חדשניים" (לא ברור לי מה הכוונה, מדע? הלכות שלא היו בגולה כמו הלכות התלויות בארץ? בכל אלה הוא היה מעורה ופסק בהם תדיר).

 

למען האמת גם אני לא כ"כ מתחבר לשיטת הפסיקה שלו ולענ"ד היא מבוססת על כמה יסודות מוטעים, סביר שלו היה חי היום הוא לא היה רבי המובהק. אבל ברור לי שאין בשיטתו לא חוסר העמקה ולא התעלמות מודעת מתחומים הלכתיים או ראייתיים מסוימים ו"טמינת ראש בחול".

ומנין שעליה להר היא מצווה כאכילת מצה בפסח?עוגי פלצת

ואם חוקרים פרסמו מחקרים, הם עדיין טעונים בדיקה.

עצם זה שפורסם מחקר זה עדיין לא תורה מסיני

 

וגם אם סומכים, מילא אם היתה תמימות דעים בקרב החוקרים בעניין...

לפחותעוד סתם אחד

האיסור להיכנס למקומות האסורים הוא כמו איסור נידה...

היא לפחות מצוה כמו אכילת מצהדי"מ
שלא בליל הסדר.
אז ודאי שיש להשיג על ההשוואהעוגי פלצת
עבר עריכה על ידי עוגי פלצת בתאריך כ"ב באייר תשע"ו 09:53
שנערכה בין נישואין ומצה ועלייה להר

לא אוכלים מצה בליל הסדר *למרות ספק*,
אלא אוכלים מצה כזאת שלפי ההלכה היא "דין ודאי" בהיתר.
וכן העניין בנישואין.

היות וזה מותר בדין ודאי,
למה שיהיה אסור גם שלא לשם מצווה?


בנוסף, לגבי שתי הדוגמאות יש עקרונות הלכתיים
ומסורת רציפה של היתר, כך שההיתר הוא
מדין ודאי ולא מדין ספק

פה רוצים לחדש היתר מדין ודאי על בסיס
מדידות והשערות שהתחדשו ולא היו קיימות
לאורך דורות
מעניין, בנידה אתה גם חושש לכל שיטה דחוקה?די"מ
אני? סומך על הרב שליעוגי פלצת
ואם נדבר על האוסרים,
הם לא חששו לשיטות דחוקות אלא
פשוט לא החזיקו מהמדידות. זה הכול
התשובה הזאת מעידה על בירור מעמיק דווקאיוני

נשמע שהוא מנסה לומר לתלמיד שלו שלא יעלה והוא רומז לתלמיד שלו שאם הוא חושב שהוא יודע בוודאות אז כנראה שלא הקיף את הסוגיה מספיק ולא נחשף לכל הדעות ולכל ההיבטים בעניין. 

הוא לא התכוון שהוא לא יודע כי הוא לא למדרחל=)

ברור שכוונתו היתה מעין עקיצה, כמו שנהג להגיב לפעמים, במן אמירה של- אתה חושב שאתה יודע יותר ממני? אז תעשה מה שאתה חושב..

אז הוא גם היה נגד להתחתן?די"מ
דווקא יש לו מקור קדוםיוני

ומצחיק שבמקור הקדום זה מתייחס דווקא במונח "מקור קדום" בנוגע למסורת של הילולת לג בעומר במרון. 

 

מה שלא קשור בכלל למצווה בעליה לבית המקדש. 

 

 

 

 

 

****

 

ובכלל, השכינה נמצאת בבית רבינו שבבבל 

 

יאללה שרשורפלצת שינצח את השרשור של עוגי....
וגם @ימ''ל מדורת לג בעומר זה פה! 

 

 

אח"כ תטען לבעלות על ניצחון השרשור??+mp8
הנושא שלך פחות נפיץיוני

כי גם אם הציבור הרחב לא מבין בו באמת, לפחות הוא מכיר מושגים מה שמאפשר לשלוף סיסמאות במשך 40 תגובות

מה שאני כתבתי זה כמו ג'יבריש למרבית הציבור וזה נראה מתנשא, רק על זה מגיע לי מלחמה של 350 תגובות... 

 

 

 

 

מסתובב מצחוקמסתובב מצחוק לכיוון השני

רק על האימוג'ים שבתחתית ההודעה מגיע לך איזה ארבעים תגובות...+mp8
איזה מקור קדום יש לעלייה לרשב"י בל"ג בעומר?חסדי הים
הבן איש חי בכלל מתלבט אם ל"ג בעומר היה יום פטירתו של רשב"י.

החת"ם סופר ששמע על המנהג של העלייה, כתב תשובה ארוכה וחריפה נגדה, ואחת הסיבות שמביא, כי העלייה לרגל צריכה להיות רק לירושלים.

עכ"פ גם למתירים, בעיניי בימינו זה נהפך למעין במה, שהיה טוב פעם, אבל עכשיו כשיש אפשרות לעלות לרגל ולפחות לטהר את הר-הבית מאויבנו, ולפי שיטות מסוימות אפילו לבנות את המקדש, צריך להיות ההתמקדות בהר-הבית.
אם לא נעלה לרשב"י, לא נעבור על שום איסור, אבל בזה שאנחנו נותנים לאויבנו שליטה על הר-הבית, אנחנו עוברים באופן יום יומי על 'וזר לא יקרב', 'לא תחנם', וחילול ה'!
אם הייתי זוכר איפה זה נמצא הייתי מביא את זהיוני

אבל אני רק זוכר את זה מהזמן שהייתי בישיבה ועוד יודע לפתוח ספר 

ואני נמצא במקום חשוך ואפל שיש בו רק אינטרנט רימון אז אני גם לא יכול לחפש את זה ברשת.. 

 

 

 

עכשיו תכלס, על מי אתה עובד אתה והפנטזיות שלך?! 

אומר את זה הכי חריף? אם מאות אלפי יהודים היו עולים לשערי הר הבית אנשי משטרת ישראל היו יורים לעברם כדורים חיים. אתה חי תחת שלטון שילחם בך אם תנסה לכבוש את הר הבית וגם אם תצליח אז הוא יעלה אליך ויפנה אותך מהמקום והמצב יחזור לקדמותו. כל עוד מוסדות המדינה שולטים פה אין לך מצב לשנות את המצב. תפסיק לעבוד על עצמך. 

 

ומה, הדיבור הזה על 'הר הבית', על 'ההר', חוזרים להר וכדו' עם השמטה מכוונת של המילה 'מקדש' מכל הדיבורים בנושא רק מראה כמה הציבור שמתעסק בזה בעצם לא מוכן לזה בכלל. ונגיד והר הבית בשליטה יהודית בלבד, מה אז? כנראה שהמקום יהפוך למוזיאון. מקדש, עם כל הקשור לזה- עבודת הכהנים והלווים והקורבנות וכו', לא יבנה במצב הקיים. הר הבית בידינו! סיורים במקום, חפירות, כמרים ונזירים מכל העולם שבאים לבקר, חתונה חד מינית ע"י רב רפורמי באישור משרד הדתות וכו'... לא רוצה להאריך בדבר המצער. 

 

 

תאמין לי, הציבור הזה זה לא הציבור שאתה צריך להילחם מולו, ברגע שיבנה המקדש הם ירוצו יותר מהר ממך.. 

אז אולי תצטרף אתה אליהם בקירוב השכינה לעם ישראל? מה שיוביל לאפשרות באמת לבנות בית מקדש?

אתה מביא את השרשור לרתיחה מוקדמת, בקושי בתגובה העשרים...+mp8
חוסך בזמן ההתקדמות עוגי פלצת


רוצה ללמד אותי איך עושים את זה?יוני

הבעיה העיקרית היא שעוגי הצטרף לשרשור 

ועם עוגי אני לא יכול להתווכח ככה, היינו חברותא פעם..! 

חברותא לנצח!!!!עוגי פלצת
רק צריך זמן ובכבוד
אז אנחנו חולקים במציאות. לפי דעתי, אם יהיוחסדי הים
מאות אלפים יהודים משולהבים בקדושה שצובאים על הר-הבית, השלטון תצטרך להיכנע לדרישתם (בלי אלימות אפילו).

ברור לי שאתה טועה ביחס של העוסקים בהר-הבית. רובם ככולם מתייחסים לזה מתוך קדושה.

[אכן גם לי צרם הביטוי ה'חוזרים להר', בלי להדגיש את קדושתו, אבל זה סה"כ שם, ולא מעיד על כוונתם של העוסקים בדבר.]
כדורים חיים? נו באמת רבינועוגי פלצת


כדורים חיים כמעט נורו בזמן הגירוש מגוש קטיףיוני

מרחק של מכות בין קצינים משולהבים. 

 

וכן כדורים חיים נורו מעל ראשי מפגינים בקרבת צומת יצהר. 

 

ואלו אותם אנשי הגנה שרצחו אנשי אצל, לא מבין מה אתה מתפלא

הממ. יש משהו בדבריךעוגי פלצת

צריך להפגיש אותך ואת ר' חסדי לדיון

 

יהיה מאוד מעניין, ואני אשמח לארגן

 

@חסדי הים @יוני

תארגן דיבייט מסודר!צריך עיון
אחלה תוכן למפגש פורום הקרוב!
אצטדין טדי!עוגי פלצת
יהיה מספיק מקום?צריך עיון
נשדר בלוויןעוגי פלצת
בגוש קטיף התארגנו סביב הישיבה שלנו צלפים ורק חיכו שתתחיללשם שבו ואחלמה

מהומה כשהחיילים נכנסו לישיבה

אני מתפלאעוד סתם אחד

שעוד לא אמרת שום דבר על החצ'קונים שלו. 

אני חולק עליך בשני דבריםמשה

1. יש מצוות שצריכות את הר הבית ולא צריכות מקדש (למשל קרבן פסח). את הללו אפשר לקיים אפילו אם לא הורסים את המבנים הקיימים בהר (המזבח יכול להיות נייד והמקום שלו פנוי מבניה ערבית).

 

2. לגבי ההר כמוזיאון - זה סיכון שקיים, למעט חריג אחד:

למחקר ארכיאולוגי בקדושה על ההר יש יכולת חשובה וברורה לנפץ את הספקות. מיכאל בן ארי למשל טוען שהוא מצא את החומות של עזרת נשים בצילומי אוויר ישנים. חפירה ארכיאולוגית קצרה יכולה לחפש את יסודות הבתים שהיו שם ולנפץ את כל הספקות והמחלוקות בנושא הזה.

 

אנחנו לא חלוקים בזהיוני

1. אתה צודק אבל יש לנו מצב נתון. תשנה את המצב הנתון בשביל 'לא לבטל מצוות עשה' תמצא את עצמך 'עובר על מצוות עשה ולא תעשה ותמצא את עצמך בחילול השם וספקות כרת. 

 

2. אני מסכים איתך למעט חריג אחד, מחקר*בקדושה* והתנהגות *בקדושה* לממצאים לא יהיה. וזה עיקר.

לא מדוייקמשה

1. ספקות כרת יש בטהרת המשפחה ובמצות בפסח, ובכ"ז לא נמנעו מזה.

הסיבה היחידה שנמנעו מהסיפור של הר הבית זה בגלל שהשלטון לא הרשה, ואחר כך גם זה הפך לאיסור הלכתי ברמה כלשהי.

 

 

2. זה לא דבר בלתי פתיר, אבל בהחלט לא בקלות.

1. היות והשלטון לא מאפשר להקריב פסחעוגי פלצת
ממילא אין מצוה בעליה ואין הצדקה להתמודד עם בעיית
ספק הכרת, להבדיל מהמצוות שציינת
דווקא רבך תמך בהקרבת פסח בזמן הזהדי"מ
האם זה משנה את המציאותעוגי פלצת
שאין לך ולי דרך לקיים מצוות קורבן פסח?
אופס. חשבתי שאתה יוני.די"מ
אבל אם אפשר להקריב צריך לנסות לעשות השתדלות.
המציאות היא שאי אפשרעוגי פלצת
יש שעושים השתדלות ועינינו הרואות שלא מצליחים.

אם יצליחו נתקדם לשלב הבא
כי אלה שעושים השתדלות הם בודדיםדי"מ
לכן לא מצליחים
יש הבדל בן 'תמך' לבין 'ראה חיוב'יוני
לתמוך זה לומר לכל עם ישראל לעלות עם קורבנות להר הבית ולעלות בעצמו
לראות חיוב זה לומר לצאת מירושלים (ובאמת חסידי חבד יצאו מירושלים בזמן חיוב קרבן פסח עד שמסרו את המפתחות לערבים)
הוא קרא לעשות שמחת בית השואבה בהר הביתדי"מ
אז קרבן פסח קל וחומר
אתה עושה קו למרות דבריו המפורשיםיוני
יש הרבה פירכות לקל וחומר הזה.אדם כל שהוא


אגב, כמדומני שהרבי לא פסק שיש חיוב אלא ביקש מהרבנים לדוןחיה רוז

בזה. לא בטוחה בזה. אתה מכיר את המקור?

משום מה נראה לי גם שהדיון היה דווקא סביב פסח שני.

מקום המזבח לא בנוי מבנייה ערביתדי"מ
או בקצה של כיפת השלשלת
איך הגעת למסקנה שהוא שם?אדם כל שהוא


איפה אתה חושב שהוא?די"מ
ואולי קראתי לכיפה ההיא בשם הלא נכון.
אני לא אמר שהוא בדווקא לא שם..אדם כל שהוא

אבל בשביל לומר שהוא בקצה של כיפת השלשלת, ולא במקום בנוי (נניח, לא בכיפת השלשלת עצמה), צריך רמת דיוק די גבוהה.

ואני לא רואה איך אפשר להגיע לרמת דיוק כזו.

אפילו אם מקבלים כוודאי את הזיהוי של אבן השתיה, ומחשבים משם.

עדיין -

איזה חלק מהאבן הגדולה הזו הוא החלק שבלט שלוש אצבעות מהקרקע בקודש הקודשים ועליו היה מונח הארון?

איפה בקודש הקודשים הוא היה ממוקם?

לפי איזה אמות מודדים ממקום קודש הקודשים למקום המזבח?

 

הייתה לי שגיאת מקלדתדי"מ
*לא פנוי מבנייה ערבית

מקווה שזה מסדר לך את העניין.
אתה כל כך צודקלשם שבו ואחלמה


חחחדי"מ
"השמטה מכוונות של המילה מקדש"

לידיעתך לארגון שמאגד את כל התנועות העוסקות בהר הבית קוראים "המטה המשותף לתנועת המקדש" מוזמן להיכנס לדף - https://m.facebook.com/mikdashx/
סתם שאלהקראנץ שוקולד

זה שהרב אליהו עלה בל"ג בעומר ואמר שזה יום ההילולא ושצריך ללמוד זוהר בפרט את ההדרא זוטא

זה לא מספיק?(לא חושב שיש מי שבקיא כיום בבן איש חי יותר מהרב אליהו) 
ועוד מלא מגדולי ישראל

*אדרא זוטאנפש חיה.

ויש עוד מקורות שכנראה על בסיסם הר אליהו אמר שזו ההילולא

החבדניקים האלה..רחל=)

אוהבים להראות נוכחות בולטת בכל מקום..

 

 

לי עלתה תהיה בנושא- כשנזכה בעז"ה לבניין בית המקדש- האם יהיה לבית המקדש כתובת? נגיד- הר הבית, 53?

ואם כן- האם כל החבדניקים יחליפו את מספרי הטלפון והמיילים בהתאם?

אם לא- אז יישארו עם 770 זכר לגלות?

ואו, שאלה מהותית...+mp8
יותר מהותי לי כרגע- מה עם מי שגם כיום אין לו 770 במספר??
זה פשיטא-רחל=)

חבדניק מזוייף 

 

או לא מספיק מחובר לרבי

 

ננה-בננה

מניח שהכתובת שלו תהיה רק "הר הבית". לכותל ישותן טל
מספר?

לא צריך מספר כשזה משהו שיש רק אחד. לכינרת אין כתובת. גם לים המלח לא.אפילו לחרמון אין כתובת. הוא פשוט החרמון.

גם הר הבית והמקדש, המקדש הוא פשוט המקדש.


וסליחה שחפרתי על שאלת מילי דשטותא
בשביל זה החב"דניקים יצטרכו לעלות כולם לירושליםמשה

כדי לשלוט במחלקה שממספרת את הרחובות ונותנת להם שמות.

לא מסובך מדי, אבל נחוץ להם בשביל לשמר את החשיבות של המספר הזה....

החבדניקים גם ככה נדחפים בכל מקום+mp8
קטן עליהם ירושלים...
שלוש אופציות..חיה רוז

1. כיוון שהרבי המשיח אז הכתובת של בית המקדש גם תהיה בסדר

 

2. כיוון שכל בתי הכנסת יתחברו לבית המקדש ו770 יתחבר הכי צמוד ויהיה חלק ממנו, אז גם 770 יהיה חלק מהגאולה. ;)

 

3. ברור שביתהמקדש יקבל את המספר 770!! מה לא?

👍👍ציף
רק במאה ה53 התחילו לקשר בין לג בעומר לרשב"י.די"מ
קצת הצטערתי לקרוא.כוחות שמימיים
כי עם ישראל כאלה מתוקים, ועם מנהג של עם ישראל התמימים אי אפשר להתווכח,

וזה פשוט מדהים החוויה הזאת שרשבי רוקד על הגג וכולם מצטרפים.

בעזרת השם שנזכה בעיתו ובזמנו בקרוב ממש לעלות לבית המקדש אך כרגע זה האחדות והעלייה לרגל של עם ישראל.
וכולם באים לצדיק, גם חילונים.
תמימות שכזו.
ככל הידוע לי, בשביל לקיים מצוות עשה של עלייה לרגל, צריך...אדם כל שהוא

לעלות לעזרה, עם עולת ראייה.

לשם כך צריך אפר פרה אדומה, וצריך מזבח בנוי במקומו.

אם באמת, היינו רוצים, היינו מוצאים, אפר פרהחסדי הים
אדומה. יש כמה פרות אדומות שידועות למכון המקדש.
חוץ מזה, שטומאה הותרה בציבור.

גם מסתבר, שיש דין לראות את העזרה, גם אם לא נכנסים לתוכו.
טומאה הותרה בציבור לעלייה לרגל?!אדם כל שהוא

יש לך מקור לזה? 

ככל הידוע לי, טומאה הותרה בציבור לקרבנות ציבור ולקרבן פסח.

התכוונתי בטענה הזאת שלפחות אלו שיקריבו את הקרבנותחסדי הים
יזכו לעלות לרגל.
גם בקורבנות יחיד, גם בהדלקת המנורה, גם בבניין הביתחיה רוז

בקרבנות אני חושבת שזה תלוי בקביעות הזמן של הקרבן.

 

זה תלוי בקביעות הזמן, אבל...אדם כל שהוא

בפועל, לא נראה לי שיש קרבן יחיד חוץ מפסח שדוחה את הטומאה.

 

ז  [ט] כל קרבן שאין קבוע לו זמן--אינו דוחה לא את השבת, ולא את הטומאה:  שאם לא יקרב היום, יקרב למחר ולמחר מחר.  וכל קרבן שקבוע לו זמן, בין קרבן ציבור בין קרבן יחיד--דוחה את השבת, ודוחה את הטומאה:  ולא כל הטמאות הוא דוחה, אלא טומאת המת לבדה.

ח  [י] כל קרבנות הציבור, קבוע זמנם; לפיכך כולן דוחין את השבת, ואת טומאת המת.  [יא] וכל קרבן מהן שקרב בטומאה, אינו נאכל; אלא מקטירין ממנו דברים הראויין להקטרה, והשאר הראוי לאכילה נשרף, כשאר קודשים שנטמאו. (רמב"ם ביאת מקדש פרק א).

 

ומה שנוגע לעלייה לרגל- "עולת ראייה ושלמי חגיגה, אינן דוחין לא את השבת ולא את הטומאה, לפי שאין להן זמן קבוע, כקרבנות הציבור:  שאם אינו חוגג היום, חוגג למחר כמו שביארנו." (רמב"ם הלכות חגיגה פרק א).

 

נשמע הגיוני חיה רוז


טומאה הותרה בציבור לכל הקרבנות שקבוע להם זמןדי"מ
זה לא קשור להאם זה קרבן יחיד או ציבור ודו"ק.
ראיתי סרטון של רבי במירון שנותן דרשה ביידיש, קרובחסדי הים
למוצאי ל"ג בעומר, ואז מדליק את האש של מדורה קטנה.

אני חושב לעצמי, אם רשב"י היה שם. הוא היה שואל: 1. מה זה הבגדים האלו והשטריימל שאתם מקדשים?! 2. מה זאת השפה המוזרה הזאת שאתם מקדשים, במקום לשון הקודש-עברית?! 3. מה זה טקס הדלקת האש הזאת? אצלינו היה יורד אש משמים כשהיינו לומדים, והציווי היחיד להדליק אש היה במזבח ובמנורה, ומי שהדליק אש שלא כציווי נענש בחומרה?!
מרשה לי לענות לו?יוני
1. זה מסמל את זמן הגלות שבו שועלים מסתובבים בהר השם. למרות שיש מצווה לשמוח, 'אם לא העלה את ירושלים על ראש שמחתי..' השועל על הראש מסמל את העצבות על חורבן ירושלים גם בזמן 'מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד..'

2. מצטערים, אם אתה רוצה נתרגם לך לארמית...

3. אנחנו לא משתווים לך ולחבריך. יש כאלה שחושבים שכן, תנך בגובה העיניים וכל זה.. הרי אתם בני אדם בדיוק כמונו, לא?! אז לא אצלינו, תחפש אצל המזרוחניקים תמצא אנשים שמשווים את הרבנים שלהם אליך ואל חבריך.
קודם שילמדו תנך.די"מ
אחרי זה נדון אם בגובה העיינים או לא...
קודם שיזרקו סיסמאותיוני
אחרי זה שירדו וידברו איתנו בגובה העיניים
במה לעבוד ומה אפשר לעשות בתקופת חיפוש עבודה?צע

כבר כמעט חודשיים שאני מחפש עבודה.

נראלי שיש מין תום כזה שבע"ה נמצא בקלות עבודה, ולכן זה בסדר לקבל דמי אבטלה נמוכים שנגזרים ממשרת סטודנט..


ואז מגיע הרגע הזה, שאתה מבין שאולי ח"ו זה יכול לקחת הרבה יותר זמן .. ויפה שעה אחת קודם גם לחשוב על הכנסה זמנית וגם על לוז או משהו כזה ..


אני מניח שלרבים מילואים זאת אופציה אבל אין לי כח ורצון לפרט למה, אבל ישמצב גדול שאני מנוע מלעשות מילואים..

(לא עשיתי במלחמה..)


האם יש רעיונות אחרים למקומות עבודה זמניים?


במהלך התואר לא קמתי בזמן אז קל וחומר עכשיו שאני ללא מסגרת.. ואני מניח שאולי עבודה תוכל לגרום לי לבריאות ויציבות .. וכמובן גם להכנסה..


רעיונות אחרים לסדר ויציבות עשיה לימוד והתקדמות בתקופה מאתגרת זו מלבד עבודה זמנית/או על הצד שאתקשה למצוא עבודה זמנית זה גם מבורך..


בתפילה לפרנסה בשפע ולמציאת מקום עבודה מתאים ומספק לכולם.. ואולי אפילו השבוע אעדכן שדברים יסתדרו והתקבלתי😃


תודה רבה..

אולי משלוחים? ראיתי מלא שעושיםזיויקאחרונה
והכי חשוב להתמקצע במה שאתה טוב
האם אחרי שמחת תורה התשפ"ד הפכתם לאנשים טובים יותר?זיויק

או שנשארתם אותו הדבר?

ומה המשמעות למה שעברתם? או שלא עברתם..

דברים שאני עושה לפעמים/משה

יחד עם שאר פרוייקטי הווטסאפ של ערוץ 7, הנה עוד אחד: אייטמים מעניינים שאני (או הצוות) דגים מהפורום.

 

מוזמנים להצטרף. קבוצה שקטה של 2 אייטמים ביום בממוצע .

 

ערוץ 7 הפורומים - Whatsapp

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוג

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

לא נוראנחלתאחרונה

כיף להיות במיטה עם אבא ואמא!  לא נורא בכלל. אם יש מיטה רחבה מספיק

והילדונת לא בועטת נוראות תוך כדי שינה, לא נורא. חושבת שזה נותן בטחון

לילד.  אולי להתפלל על זה, אם זה מפריע? לבקש עצה טובה מהשם?

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאר
הפך היהדותזיויק
הפך הפסיכולוגיהקעלעברימבאר
מידות בסיסיות בנפש אי אפשר, אבל אפשר לנתב אותןקעלעברימבאר
למקומות אחרים בשבירת הרגלים. כדוגנת מי שזולד במזל מאדים בגמרא
יש לנו ש"ס שלם לצטטצדיק יסוד עלום
פוק חזי
איפה בשס?קעלעברימבאר
אנשים נשארים אותו הדבר,צדיק יסוד עלום

בני אדם הם יצורים קטנים וחלשים

הרצון להשתנות תמיד מתבדה

המציאות סותרת את דבריך. אבל מביןקעלעברימבאר
ללבך❤️
נדבר עוד כמה שנים בפורום גרושים גרושותצדיק יסוד עלום
אל תדאג יהיה טוב❤️🙂קעלעברימבאראחרונה

אולי יעניין אותך