עוד לפני שאגע בצורך להתחתן לשם עלייה בעבודה ה', הינה ההדרכה מהמקורות על מועד החתונה הנכון :
"בן שמונה עשרה לחופה" (מסכת אבות)
"עד עשרים שנה יושב הקב"ה ומצפה לאדם מתי יישא אישה; כיוון שהגיע עשרים ולא נשא, אומר: תיפח עצמותיו" (קידושין כט, ב)
על מנת לאזן את התמונה, כמובן שלא צריך למהר בכל מצב :
"הָכֵן בַּחוּץ מְלַאכְתֶּךָ וְעַתְּדָהּ בַּשָּׂדֶה לָךְ, אַחַר וּבָנִיתָ בֵיתֶךָ. "(משלי כד, כז)
*ממליץ מאד להתסכל על הפירושים השונים של "מלאכתך" ו - "שדה" .
וכן :
"ילמוד אדם תורה ואח"כ ישא אשה, שאם ישא אשה תחילה, אי אפשר לו לעסוק בתורה, מאחר שרחיים בצווארו". (יו"ד רמו, ב).
לגבי הצורך בחתונה לשם עבודת ה', בספרו של הרב אורי עמוס שרקי, "בעוד מועד", יש את הדברים הבאים :
רבי עקיבא אמר : "כל השירים קודש, ושיר השירים - קודש הקודשים".
הוא "קודש הקודשים" בגלל שיש בו אחדות בין הקודש לבין החול.
שמו של הקב"ה לא מוזכר אפילו פעם אחת בשיר השירים, אך "שיר השירים כולו הוא גילוי שם ה' דרך אהבת האישה".
וכן, "אהבת שלמה את אשתו היא שהביאתו לאהבת ה'"
לפי דברי הרב שרקי, האישה השנייה שנשא שלמה היתה בת פרעה, וזו היתה האישה *הראשונה* אותה נשא מבחירתו שלו,ואהבתו את אשתו זו היא שגרמה לו לאהוב את ה' (או לפחות לעבור מעל רף מסוים באהבתו), שכן כתוב לאחר נישואיו לבת פרעה : וַיֶּאֱהַב שְׁלֹמֹה אֶת ה' (מל"א ג', ג').
ממשיך הרב שרקי וכותב בספרו :
"ייתכן לשאול לשם מה חייבים לעבור דרך אהבת האישה כדי לאהוב את ה'? האם אי אפשר לאהוב את ה' בצורה ישירה דרך השכל בלבד?"
עונה הרב (על פי דברי הראי"ה זצוק"ל) :
"עלינו להתחיל את עבודת ה' מחווית החיים היותר עמוקה שבנפש, מאהבת אישה, ואת עוצמת החיים שבה להעלות לאהבת ה' "
שבת שלום ושנזכה כולנו להתחתן על מנת לדעת אהבה מהי וכך להתקדם בעבודת ה'!

