בואו נפתח את זה: מה עוזר לי מפכל משטרה דתיחליל הרועים
להגיד שזה אותו הדבר זה שקר.בן-ציון
פשוט לא.
זה לא קשור למפכלכהנא צדק!
מה שהיה ב תשס"ו הייתה הוראה מיוחדת מאולמרט שם רשעים יירקב שהורא "לשבור ידיים ורגליים".
חוץ מזה עיקר הבעיה (90%) זה עצם זה שיש פינוי, אולי הוא משנה משהו, אבל מזערי! שילך לבית!
לא באתי ח"ו להצדיק את הפינוי.בן-ציון
לא מדוייק הייתי אומרת.נפש חיה.
מה עוזר מפכל תימניאריק מהדרום
מה עוזר מפכל עם תואר שני במדעי המדינה
מה עוזר מפכל חובב חזנות
מה קשור שהוא דתי? פרט חסר חשיבות בעליל.
מדויק 👍ט'
מה עוזר מפכל שפעם היה מתנחל בעצמו?מאמע צאדיקה
לא מסכיםברגוע
ברור שמאדם דתי אנחנו מצפים ליותר.
זה לא סתם עוד נתון.
והוא באמת סבבה בגדול.
גם בפינוי הזה, יכול להיות שהיו שוטרים שהיו אלימים אבל זה לא אשמתו,
אלה לא היו הפקודות, עכשיו הוא צריך פשוט לברר את זה ולהעניש אותם.
זה בהחלט סתם עוד נתון מטופשאריק מהדרום
בלי קשר למפכ"ל, אני לא נכנס איתו לפינה הספציפית הזאת, וכי המשוואה הילדותית דתי=צדיק עדיין מקוננת בך? וכי לא פגשת בחייך דתיים רשעים וחילונים צדיקים? אתה מנותק מהעולם הזה או משהו? וכי לא שמעת על רבנים רשעים?
חילונים צדיקים?תף
וכמובן שיש דבר כזה שנקרא 'דתי רשע'
אז אני פגשתיאריק מהדרום
שאלה לי אליךברגוע
אם זה סתם נתון,
היית מוכן לצאת עם חילוניה, או שהיית פוסל מראש? (אני יודע שאתה נשוי, בשביל העקרון)
אני לא משלה את עצמי שאם יש מפכל דתי אז בא לציון גואל,
לפעמים באמת במיוחד בתפקידים האלה החילונים יותר טובים,
אבל זה לא סתם נתון, ואני בהחלט מצפה ממנו ליותר מאשר חילוני.
יצאתי עם חרדיהאריק מהדרום
...ברגוע
אם היית מוכן לצאת עם חילונית,
אז אנחנו פשוט חולקים בבסיס.
וברור שההבדל בין תד"ל לחרדי הוא לא כמו ההבדל בין דתי לחילוני.
אבל לא משנה אין עניין לפתוח את זה עכשיו.
ההבדל העיקרי הוא בקוד הלבושאריק מהדרום
ההבדל העיקרי הוא אמונה הבורא העולם.אניוהוא
אתה אפילו לא יכול לדמיין כמה חילונים מאמינים בבורא עולםאריק מהדרום
לא מסורתיים.
אמונה לא מחייבת. זה לא ממש אמונהאניוהוא
אבל בעצם אתה צודק לא הגדרתי טובאניוהוא
אלא בכל י'ג עיקרים.
אני מכיר הרבה מאוד דתייםאריק מהדרום
אגב יש לא מעט מהם שהם באמת קשים מאוד להבנה.
לא ברור לי הקשר בין הבנה לאמונה...אניוהוא
אתה צריך להאמין.
ואיך תדע שמה שאתה מאמין בו נכון אם לא תבין אותו?אריק מהדרום
מסורת וקבלהאניוהוא
אבל מה שאפשר אז אפשראריק מהדרום
יגעת ומצאת תאמין,גמני
ההבדל העיקרי הוא לא במחוייבות לשמירת תרי"ג מצוותותן טל
לדעתי זה ההבדל היחיד בין דתיים לחילוניים וכל שאר ההבדלים בהכרח נגזרים מההבדל הזה.
בין דתיים לחרדים החלוקה מסובכת יותר ולא ניכנס אליה כאן.
אתה בתור מפכל מגרש או לא?חליל הרועים
התבלבלת
לא הייתי במעמד הזה ומן הסתם לא אהיהאריק מהדרום
לא התבלבלתי ולא נעליים, אתה פשוט תקוע בהגדרות ילדותיות של דתי וחילוני כאילו שזה אומר משהו היום, בהצלחה בהתפכחות גבר.
אסור להעמיד על הציבור אדם שאינו ירא שמים. כשבאו תלמידיםי.
לרב צבי יהודה ורצו לתמוך ביובל נאמן שהקים מפלגת ימין, הוא שאל אותם קודם כל אם הוא ירא שמים ושומר שבת. זו הלכה ברמב"ם. גם הרב שפירא כתב שיש לתמוך רק ברשימה דתית.
אתה מבין יותר מהם? הם היו ילדותיים כהגדרתך ח"ו ?
תגיד לי, אתה רואה את ההלכה כמחייבת אותך, כי אם לא ,אז אין על מה להתווכח.
אין תקדים מוצלח לא לזה ולא לזהחליל הרועים
אוה!אריק מהדרום
תקשיב קרציה, אני בהחלט רואה את ההלכה מחייבת אותי אבל בלי קשר אשמח שתפסיק לבלבל את המוח לי ולאחרים כאן ולהדבק אלי.
תודה רבה!!!
יהודים יקרים לא שווה לפגוע זה בזהבת הרים
דבר בכבוד אחיעף על עצמו
חבר אתה עף על עצמך תרגיעעף על עצמו
לא יודע מה הייתי עושהברגוע
זה באמת ניסיון מאוד קשה לוותר על תפקיד כזה.
אבל ברור שהפינוי הזה היה הרבה פחות אלים מהקודם,
אתה זה שהתבלבלת..
חוץ מזה עיקר הבעיה (90%) זה עצם זה שיש פינוי, אולי הוא משנהכהנא צדק!
.
זה כמו חותמת כשרות על חזיר. עוד יותר חילול ה', ועודחסדי הים
אדם שמנהל כנופייה שכופה חוקי ערכאות שמנוגדים לתורה ולמוסר.
סבבה הלב אומר כמוך אבל איך תרצה לשנות את המשטרה?חליל הרועים
מעבר לכך שלא בדיוק אותו דבר..ד.
[למרות דברים מזעזעים]
שהרי הוא השתדל שבמכוון יבואו ללא אלות, ללא סוסים, שיהיו רגישים. חלק הוכוונו והצליחו להיות יותר אנושיים - וכנראה שהמפכ"ל גם הוא לא מעודכן בדיוק על כל מה שהלך שם, וגם הוא לא בדיוק מסוגל בבת אחת להחליף את כל הפראים שישנם גם הם באירגון שלו -
אבל מעבר לכך -
מה שעוזר שיש מפכ"ל דתי, זה שאפשר ב"קידוש" הבא בביכהכ"נ, בבר מצוה הבאה, בחתונה וכו' או סתם בין מנחה למעריב -
לתפוס אותו ולהגיד לו את זה......
נו הערינג וקוגל נגד פרשים ומכתזיות. נאיבי משהוחליל הרועים
זה היה בהומור, ידידי....ד.
חוץ מזה, גדדול כחו של הערינג של שבת, שמסיר מחיצה של ברזל בין הבריות....
חח באותו הקשר..ברגוע
שמעתי שהעניין בקיגל הוא שהאטריות מעורבבות (ובאחדות) אחת עם השנייה![]()
אבם יש בהן "פלפל"...
נפש חיה.
תלוי אם זה קיגל או קוגל
ברגוע
ואם הוא ירושלמי או לאנפש חיה.
ישמצב שהתבלבלתיאופטימיות

התכוונתי לאטריות החומות עם הקינמון ופלפל שחור
זה קוגל.... לא?נפש חיה.
זה תלוי אם אתה חסיד או ליטואק...אניוהוא
היורשלמים - הכל אצלם מפולפל
אצל הפולנים - מתוק יותר
אבל זה חייב להיות עם סוכר בשביל הצבע...
הטעם-מתקתק עם נוכחות של פלפל שחוראופטימיות
זה כנראה תירוצים...ד.
פשוט טעים להם..
וגם, זה מנהג כנראה עוד מהאבות.
הרי אתה לא מעלה על דעתך שאברהם אבינו לא אכל קיגל בקידוש על יצחק, כן?....... (יש ראיה דומה לגבי השטריימל, ממה שכתוב "לך לך".. נו, איך אתה חושב הוא הלך?).
לדעתי הוא היה צריך להחליט שלא לנהל את הגיריש הזה*צועד*
מתישהו, בבוא היום, אשאל אותו על זה.
ולהפסיד משכורת ופנסיה משובחת? למה לו?ט'
כתוב בהלכה שאדם צריך לאבד כל ממונו ולא לעבור על לאוחליל הרועים
בהלכה כתובים עוד כמה דברים שלא מזיזים פה לאף אחדט'
אין הכי נמי!כהנא צדק!
א. לא אמרתי שיסרב פקודה*צועד*
לפטר מפכ"ל לא בא ברגל
ליברמן הוא שר הבטחון. התכוונת לארדןחליל הרועים
לא מועיל! סתם עושים לנו אחיזת עיניים מכוערת כאילו הואכהנא צדק!
משנה את המצב. שינוי עושים קודם כל סור מרע, ולאמחקים שנה וחצי אלא מהר. מפכל דתי אמיתי נורמאלי היה מתפטר ולא נשאר מפקד על כזה פינוי.
אני מזכיר פה באופן כללי משפטכהנא צדק!
שקשור ל- ביבי, סמוטריץ, בנט, ליברמן, ארדן, וכבוד המפכל.
"גם הנאצים מילאו פקודות!" אתם כולכם מספרים שעשעיתם הכל "הפכתם כל אבן" אבל הבעיה היא בג"ץ .
תתעוררו, תראו איזה בית ספר טרמפ עושה לכל הבתי משפט שם באמריקה. אתם יכולים לעשות בדיוק אותו דבר אבל אתם לא רוצים, המנהיגות שלכם היא צולעת.
"גם הנאצים בצעו פקודות"
מה הקשר בין פוליטיקאים ופקודות זה הכל דיליםחליל הרועים
חזרת לסורך כהנא צדק להשמיץ לבזות לחרף לגדףפיטר פן
יאלה פיטר פן, לך תוציא עוד תעודת רבנות אולי שםכהנא צדק!
תקבח שכל. התורה אמורה חיישר את אורחות הבן אדם. אולי יחוס ה' אולי ירחם. לך תלמד ותפסיק לבלבל שטויות.
הלוואי ואזכה לשכל טוב וידר בעיני אלוקים ואדםפיטר פן
אם לא אכפת לך- אתה סותם פיות שלא כמו דרכךכהנא צדק!
אז תעשה רגע "חושבים"
כהנא חמוד אני לא סותם פיות כללפיטר פן
מסכים עםאנינוש123
מסכים עם פיטר!
כהנא, אם אתה כל כך ממהר לשפוט את המפכ"ל ולקרוא לו בשמות בזויים שאינם מתאימים ליהודי ירא שמיים איך אתה יכול בכלל להגיד את עצמך כך? /יהודי ירא שמיים??/
חשבת אולי על זה שזה הוצאת שם רע? לשון הרע? חילול השם?
מי שמך?!
אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו!
ואת הדברים החשובים שמאחורי הקלעים שלא אני ולא אתה יודעים, אל תמהר לשפוט ולקבוע כמעשי עוולה.
מברך אותך אחי, שתזכה לגלות יותר סבלנות למי שנמצא מעליך ומוסר את נפשו וחייו למען העם! בין אם זה המפכל רוני אלשיך/ ביבי נתניהו ראש הממשלה/ נפתלי בנט או כל אחד אחר ובמיוחד בגלל שאני עדיין לא רואה אותך מכהן באחד מתפקידים אלו..
בשורות טובות לכל עמ"י!
כרגע נראה שבתי המשפט עושים לטראמפ בית ספרshir20
ההחלטה האחרונה שלהם דחתה את ערעורו בנושא הקפאה חלקית של צו איסור הכניסה ממדינות טרור מוסלמיות.
הסמכויות של נשיא ארה"ב הרבה יותר רחבות מאלו של ראש הממשלה בישראל.
טראמפ פיטר תובעת כללית שסברה שהצו שלו לא חוקתי, אבל אף ראש ממשלה בישראל לא יעיז לפטר יועץ משפטי שמסרב להגן על החלטות הממשלה או הכנסת בבג"ץ.
בורג האב עשה את זה לפני המון שניםאניוהוא
והוא לא היה רה'מ אלא רק שר.
מנסה להזכר בשם של הפרשה...
המפכל לא קובע אם עמונה תפונהבית שמאי
יש לו מרחב תמרון כיצד לבצע, ובזה הוא בהחלט פעל נכון.
אני מצפה מכל אחד להשפיע במה שהוא יכול. לא הוגן לצפות ממנו לשנות דבר שלא בכוחו ולא בסמכותו.
"רק ממלא פקודות" נשמע רעחליל הרועים
ממש לא. לא מדובר פה בתאי גזיםבית שמאי
אני הראשון שאעלה על מאחז יהודי עם D9חליל הרועים
אכיפה סלקטיבית היא פוליטית
הכל נכוןבית שמאי
לא הצלחתי עדיין להבין למה אתה מאשים את המפכל במה שלא נמצא בתחום אחריותו והשפעתו
לא האשמתי אין לי השקפה ברורה בנושאחליל הרועים
אם אתה כברעוד סתם אחד
אם כבר...
תודה על ההשמה לתפקיד אבל גדול עלייחליל הרועים
זה לא מה שכתבתעוד סתם אחד
כתבת על אדם ספציפי מה יהיה איתו. אז חשבתי, אולי נרשמת לתפקיד וקיבלת אותו.
אז לא קראת טובחליל הרועים
ציטוט:עוד סתם אחד
לי זה נראה כמו חשבונות שמים. צר לי, אבל כל הבנה אחרת איננה אפשרית במבחן הבנת הנקרא למתחילים. אם התכוונת לשפת סתרים כלשהי אז הבעיה אינה בקריאה שלי אלא בכתיבה שלך.
זאת אכן משוואה הגיוניתחליל הרועיםאחרונה
עשית פשע חמור - אתה בבעיה
אלא אם כן זה נראה לך סבבה להוריד ישוב
בוגי פוטר בזמנו,עוד סתם אחד
עם כל הצער (ויש הרבה) על פינוי עמונה - הסיטואציה אינה דומה בכלל למה שהיה בתקופת אולמרט: שם זה היה אחרי "ניסוי הכלים" שבהתנתקות וכהכנה ל"תכנית ההתכנסות" ז"ל (זכרה לרעה); ואילו כאן זה אילוץ שנגרם כתוצאה מהתנגשות משפטית עם גורמים עוינים, וככל הנראה (ובעז"ה) מבשר של הסדרה כלשהי - לא ברור עדיין ההיקף והאופן המדויק, אבל לשם נושבות הרוחות.
בלי קשר לכל הנ"ל: אף אחד לא מינה אותו "כי הוא דתי", ואף אחד לא שאל אותך מה תרוויח מזה, וגם הוא אינו שואל אותך איך זה עוזר לך ומה אתה מצפה שהדתיות שלו תועיל לאינטרסים שלך. צודק. מבאס - אבל ככה זה. השאלה איננה רלוונטית, והיית כועס על מפכ"ל חילוני באותה המידה.
למה ציפית?דוד100
לשיטתך הוא היה צריך לסרב פקודה?
אם כן אין סיבה להיותו מפכ"ל
כל אדם ערכי ככל שיהיה שנכנס לתוך תפקיד כזה צריך לקחת בחשבון שהוא יוותר על הרבה מאוד ערכים גדולים שהוא מאמין בהם על מנת לקדם את הספינה בכמה סנטימטר לכיוון חיובי יותר.
אם אתה חושב שהחיים הם שחור ולבן אז כדאי להתעורר.
לשם השואה ממקום אחר, שאלתי קרוב משפחה שעובד כמנהל בית ספר כבר כמה שנים - וכנראה מאוד מוערך בתפקידו, אני יכול לומר שמהיכרות אתו מדובר באדם מעוד טוב ערכי וחזק - האם הוא יכול לחתום על כל מה שקורה בבית הספר מבחינה חינוכית, הוא אמר לי שממש לא. אין לו שליטה על סגל המורים ולא על התכנים אבל בכל זאת הוא משתדל לעשות תפקידו נאמנה ככל האפשר, מה תאמר? שגם עליו ללכת הביתה כאשר משמשים בבית ספרו מורים שדעתו אינם ראויים או שנלמדים תכנים שהוא חושב שלא צריך ללמד?
הכל שחור לבן או שיש גם גוונים צבעוניים באמצע?
בנוגע לאלשיך אני יכול לומר שאני מכיר אותו אישית (אמנם היכרות רחוקה) ואני שמח שהו המפכ"ל שלנו למרות שברורו לי שהוא לא ג'וקר שמנצח בכל מאבק ושהוא חייב להתפשר על דרכו.
לכל המקטרגים...הישראלית הגאה
חבר'ה תקשיבו שניה-הרבה פעמים לא יוצא לנו לשים לב ואנחנו פשוט תוקפים, תוקפים, תוקפים ותוקפים. בטוחים שאם אנשי הצמרת בנהגה הם משלנו, אז הם צריכים שהכל יהיה מושלם, בדיוק כמו שאנחנו חושבים שצריך שיהיה. נכון, כל אחד עושה טעויות, שפעמים רבות נובעות מהשתדלות רבה, אך בסוף לא יוצא משו מוצלח... אבל עדיין אנחנו צריכים לזכור שזה אנשים שהקריבו את חייהם למען המדינה, וכל הזמן חושבים איך אפשר לעשות הכי טוב לעמ"י. אז נכון, יש מקום לביקורת, אבל לא לקטרוג מיותר, שסתם מוסיף שמן למדורה של שנאה. זה בכלל לא עושה טוב לעמ"י. בטוחה בזה
אכן. זו הסיבה שעדיין אינני משמש בתפקיד בכיר בהנהגת המדינהאלעד
או שלא..
אחת הסיבות ..
חליל הרועים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
בערךמבולבלת מאדדדדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניהאחרונה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים
שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"
(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')
איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?
הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..
כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.
או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים
מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.
איפה?קעלעברימבאר
בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה
מקומות מהיבטים שונים.
בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.
אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:
"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".
ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים
כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.
משפט נכוןשם פשוט
הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך
זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.
וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.
בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים.
כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים
להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.
גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.
אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.
נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה
יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.
אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.
הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים
ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.
אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.
זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.
לכאורהמשה
זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.
זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.
אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי
עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.
לברר את האמתנחלת
עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.
אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין
זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.
הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,
ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ
שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה
אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים
בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון
ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב
ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים
עם עצמנו, בכנות.
לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות
נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים
ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים
על זה נכון.
מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.
לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו
ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו
כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.
חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)
אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.
גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...
צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים
שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול
בחבטה קשה על האדמה).
הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,
כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים
להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את
המקום הזה...
הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,
וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי
הקב"ה עוזר ומרחם עלינו. אבל זה בקיצור
נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,
למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה
ב350 מעלות. וגם הרגיע.
יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס
הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו
חתיכת עבודה וחתיכת כאב.
וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.
כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה
הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה
באמת טוב.
אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות
פנימית", לבטח מדבר על זה.
ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.
החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,
והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)
זהו זה. שבת שלום לכולכם.
כן...נחלתאחרונה
זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!
הטוב
מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?
מה מגדיר משהו כטוב?
מה בעצם מיוחד בדברים טובים?
ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?
מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה
זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק
אשמח למחשבות שלכם
את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו
מעניין ממשאוי טאטע!
תודה
האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל
כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי
אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה
כש...נחלת
כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים
לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,
כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.
כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם
לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים
שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו
תמיד בכל זמן ובכל מקום.
את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
בהחלטנחלת
מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.
צריך למצוא אותם. אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא
הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר. אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן
כיוון מחשבה...
מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,
מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.
הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.
אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר - עם ביקורת ומחשבה.
להשוות לחכמינו, לדרך התורה.
בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.
ועדייןנחלת
מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?
כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
בתמצותבמשפנחלת
במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.
אולי, זה הטוב.
אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה
אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.
אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר 
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום
אני משתף בקצרה
מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.
כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.
הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.
קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.
האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...
אולי מישהו חווה משהו דומה?
לא חוויתי משהו דומהסוף טוב
אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!
עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.
מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.
בהצלחה רבה!!
בהחלטנחלת
בס"ד
מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! - ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.
מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה
בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי. מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני
מדינות למיניהן. אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים
קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.
סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם מישהו יפרוץ
במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו... בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....
ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!
אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).
עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?
אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה. מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.
השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה! משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי
לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?
כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך. כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...
יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר, היה מר ועצוב אחר כך.
וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.
הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!
אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,
אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....
משהו באמנות, למשל?
מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?
רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,
פשוט לשרבט מה שבא?
ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה
מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)
בני אדם חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות. מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!
רב נחמן ל א מ ר ש ה!!!
ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!
רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.
סבלנות. קודם כל, לעצמך!
תהיה בקשר. בבקשה!
נ.ב.נחלת
במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".
רק כרטיס קופת חולים.
שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד.
אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.
מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת
לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "
אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..." לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!
זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.
תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת
בהחלט. מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.
מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות
שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.
למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.
אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.
מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),
הם מקדימים.
טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.
(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).
תכנית עמיתנקדימון
עמית?נחלת
לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.
אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.
אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע
ממה שעברת, א ז היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.
לענ"ד, א ס ו ר לך לצאת למילואים שוב. בשום אופן!
אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.
היית......די והותר. מספיק!
יש ספרנחלת
אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.
הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.
אז מודעות למצב, זה א ב ויש לך את זה, ב"ה!
לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר.
אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...
כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.
נ.ב.נחלת
בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.
חוסר מודעות...פחד!
עכשיו, זה אחרת (לצערנו). אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,
לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך.
רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!
עוד משהונחלת
ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....
1201
לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.
והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו
הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....
נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין
שנראה אותו. שנבטח בו.
יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,
אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את
אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....
בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש
והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית
שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)
פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה
עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!
אני לא מאמינה.
כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים
שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.
יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים
שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."
לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף
אבל האדם הוא דינאמי! המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה
קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.
מהנצח.
ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.
אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום
נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,
איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם
זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים
היו דמעות....
הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה
ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?
מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי
אפילו ימחקו.
הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.
איך אומרים באנגלית?
CHEAR UP! (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)
רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות
נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.
שכחתי משהונחלת
יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.
היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת.
כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר
פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,
מאוד.
המון כוחותארץ השוקולד
מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.
לא יודע מה לומר מעבר
חוויתי על קרובים אליגפן36
אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.
ועם הזמן רואים שיפור.
לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.
כותבת כי יש סיכוי לאור.
זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.
כנראה של כמה שנים.
עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה.
יפהזיויק
שכחתי משהו (כרגיל)נחלת
לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי
יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...
מובן ותקיןהעני ממעש
יש לך קבנ של היחידה?
לוקח זמן וזמן ... לא פשוט
תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים
נשמע לי שאתה בטווח הנורמה
אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אפשרנחלת
אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..
לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי
מקצוע טובים זה מומלץ.
לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.
גיבור יקררפואה שלמה
זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.
אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.
חנוכה מלא אור וניסים
כמה דבריםאריק מהדרום
דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.
בהצלחה
מסכימה!נחלת
יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.
ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!
ואיך שכחנונחלת
"תעיתי כשה אובד בקש עבדך"
אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ
למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי
שהיה חצי שנה
בארץ הקדושה
אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.
תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.
משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד
גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.
יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..
שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..
תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה
ושה' שילח לך רפואה שלימה.
אין לי דברי חכמה לומר לך,
רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,
ולהתפפל עליך .
אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ
למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה
אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא
דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה
גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי
ויהושע כובש הארץ
ויהודה המכבי
ורב אלוף שמעון בר כוכבא
הכל לצידך ולימינך
עלה והצלח
סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni
מצרפת את הקישור.
הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.
ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה
השיתוף שלך ככ חשוב!!!reniאחרונה
כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.
חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.
כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.
העובדה שאתה:
מודע למה שקורה לך
מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה
פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר
כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !
חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.
כמה המלצות כלליות חשובות :
1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן
2. להמשיך טיפול - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי
3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:
Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת
3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.
והכי חשוב-
אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..
עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.
הרבה כוחות !
אני שוקל לממן קמפיין שקורא לטרמפיסטים שלי להתקלחזיויק
יש לי רעיון בשבילךדי שרוט
יש לי כזה. אבל כשניסיתי להציע דבר כזה פעם ראשונה היא חשבה שאני קריפ והוציאה לי צו מעצר.
גאוני סך הכל😁זיויק
יהודים נלחצים כששולחים אותם להתקלחפשוט אני..
מפחידנחלת
בתחילה לא תפשתי.......מפחיד!
אולי מדובר בתלמידים או בוגרים מישיבת 'שלום בנייך'פ.א.
רק אפס יורק ככה לבאר ממנה שתהזיויק
או מעז להתראיין בצהובון מוצשקעלעברימבאר
לא כזה מכירזיויק
ב"הקעלעברימבאר
כשמוצש כותבים על שלום בנייך, זה מזכיר ליקעלעברימבאר
ווי חפי החפיפניק - נוסטלגיה...אורין
וואו. זו רמה חדשה של טינופת אנושיתנקדימון
זה כאילו הוא הלך לצאט גיפיטי והכניס בקשה "כתוב לי מניפסט שנאה נגד הרב טאו והר המור. כתיב בסגנון רעיל".
איזה גועל נפש.
איזה שטויות מבחילותשוקולד לבן
מאיפה הוא הביא את השטויות האלו?
אני מכירה את הישיבה מקרוב כולל תלמידים שלומדים שם ובוגרים וזו ישיבה שממש מצמיחה את התלמידים שלה, עושה להם כל כך טוב נפשית ומכל הבחינות.
נכון שהתנאים הפיזיים לא מושלמים (בסוף כסף זה מרכיב מאתגר בציבור שלנו, ותנאים טובים זה עניין של כסף) אבל מכאן ועד ההגזמות שהוא כתב הדרך רחוקה מאד מאד.
אני דווקא אוהב את הביקורת הזאת על הישיבהפשוט אני..
היא כל כך קיצונית וחדה, עד שבעייני היא כלל לא מתיימרת לייצג אמת. כלומר ברור שמדובר בשטויות שנובעות יותר מהמצב הנפשי שלו כשהוא כתב זאת, מאשר מהמציאות בישיבה.
זה לגבי הרבה תחומים:
אם למשל אני ארצה לתת ביקורת על המנחה שלי בעבודה, אוכל לכתוב:
קשוחה מאוד, לא מתחברת לעובדים שלה, לא מתחשבת בצרכים האישיים שלהם. לצד זאת היא מקצועית לעילא ובעלת ידע עצום בתחום התמחותה.
אך אם אני אכתוב:
היא נוראית, צורחת כל היום, מסריחה, מתקלחת פעם בשבועיים, האוכל שלה מריח כמו צואה, השיער שלה נראה כאילו לא חפפה אותו מאז התיכון, היא לא מבינה מה זה בני אדם והאף שלה ממש ענק" - אז ברור שהביקורת אפילו לא מתיימרת להיות עניינית, אלא אני סתם שופך רפש בגלל המון זעם שטמון בי.
במילים אחרות:
אני אוהב את הביקורת כי מבחינתי יש בה הרבה כנות. הוא בעצם אומר בכנות, בין השורות, "אל תסמכו עלי. אני פשוט שונא את הישיבה הזאת ואת כל מה שהיא מייצגת". הקיצוניות מעידה על מצבו הנפשי ולא על הישיבה.
אם הוא היה כותב בצורה עניינית, אז עוד היינו עלולים לחשוב שהביקורת שלו כנה ואמיתית.
הנה פתרון:קעלעברימבאראחרונה
(מהמצאותיו של פרופסור שפריץ)


