הבדלים בהשקפה פנים דת"לית- פוסלים?משתפתפורקת
אתמול שאלו אותי בבירורים שאלות השקפה
לא יודעת, היה לי קצת מוזר.. פעם ראשונה שנשאלתי לפני פגישה כשברור לכל הצדדים ששנינו דת"ליים...

אתה/ה פוסל אם היא אומרת הלל ביום העצמאות. ואת/ה ההפך?.. או הפוך, כמובן כמובן..
.
תמיד חשבתי שאפשר להסתדר..
מה גם שנראה לי הרבה פעמים שבנות קצת גמישות ומשתנות בעניין הזה, ראיתי במו עיני אצל חברות מאוד דעתניות..
(סליחה מכל הפמניסטיות והפמניסיים..)

מה אומרים? אפשר או א"א? כמובן בהנחה שיש התאמה ברמת התורנית ושאר העניינים..
אנחנו באמת דור מיוחדברגוע

מתחילים לשאול דת"ל אם הם אומרים הלל ביום העצמאות..

 

אני חושב שזה תלוי- כמה ההבדלים גדולים, כמה זה חשוב לך, והאם הצד השני מוכן לקבל את דעתך.

 

לכן אני לא חושב שצריך לפסול על זה מראש, אבל כן לדבר על זה בפגישות,

שלא יהיו הפתעות אח"כ.

לא נראה לי קריטי אם תשבי בתפילה לשלום המדינההייזל
בזמן שהוא עומד בה; אבל אם את רוצה לגדל עז על איזו גבעה ולו ברור שהוא חייב קניון-בנק-ארומה באזימוט של עשר דקות, זה כבר יותר מורכב.

כלומר הגיוני בעיניי שלא תהיו שווים זה לזו בדיוק בהשקפותיכם, כל עוד זה לא משפיע על היומיום. בהתנהלות השוטפת של החיים לא יקרה שום דבר אם הוא יקפיד לאכול רק בד"ץ ואת תתפנקי מדי פעם על קינדר...

בהצלחה!
זו גם דעתי..משתפתפורקת
הייתי אבל מעדיפה שהדוגמא הראשונה תהיה הפוכה..
לא ממש בקטע של בחור נשי..
ממלכתי זה נשי?..הייזל
כל הקשרים הרציניים שלי היו עם בחורים ממלכתיים! זהו, אין מה לעשות. גבעת להבה הולכת ומתרחקת ממני, ופתח תקווה תופסת את מקומה...



נראה לי שהיא התכוונה לקניון-בנק-ארומהעוד סתם אחד


בהתנהלות היומית כזוג לא יקרה דבר,אופטימיות
אך כשיש ילדים שרואים שאבא אוכל בדץ ואמא קינדר, הרעיון שאין אחידות בבית לדעתי לא טוב ועלול ליצור בעיות.
אז הייתי מקדישה מחשבה שתהיה התאמה בהשקפה בהיבט הזה/הסכמה.
לא יודעת. אבא שלי לא אוכל חלב נוכריהייזל
ואמא שלי כן. וואלה, יצאנו בסדר... (וכתבתי "קינדר" כי אני זוכרת שאי שם כשקיבלתי על עצמי להתחיל להקפיד על חלב נוכרי "כמו אבא", על זה היה לי הכי קשה לוותר...)
קינדר...צקון לחש

חושב

ביצת הפתעה בלעז...הייזל
אני יודע מה זה חח זה פשוט הזכירצקון לחש

שכשהחלטתי להפסיק עם חלב נכרי כבר הייתי גמול ע"י שמים הרבה זמן מקינדר

בן כמה היית? (אני הייתי בת שמונה וחצי...)הייזל
מבוגר מאוד...צקון לחש

בגלל זה כנראה ה' הכריח אותי להגמל

סיפור ארוך... בגדול יש מתירים ויש אוסרים. הבעיה מתחילה בזהצקון לחש

שהיום אומרים שהמציאות השתנתה וגם מי שהתיר בעבר לא יתיר בהווה.

ויש כאלה שאומרים שהמציאות לא השתנתה.

(המציאות = עניין תעשייתי לגמרי, שיש מחלוקת לגבי ההקפדה על החוקים בעניין הזה).

 

אני הפסקתי כי חיפשתי משהו להחמיר בו. לא יודע אם אני חושב שחייב להפסיק, אבל ככה שמעתי מכמה פוסקים.

לא כל-כך קשור למנהג כי יש מחלוקת במציאות עצמהצקון לחש

אבל בעיקרון כן, אם אדם נהג ככה ע"פ המתירים שטוענים שהמציאות לא השתנתה, אין בזה בעיה.

אבל מי שרוצה להחמיר אומרים עליו "תבוא עליו ברכת טוב".

אם אתה מתכוון ב"מנהג" לע"פ מי מכריעים את הדין אז כמו שכתבתיצקון לחש

מי שרגיל להקל ע"פ רבותיו יכול להמשיך ומי שרוצה להחמיר רשאי להחמיר (לא חושב שיש בזה משום מוציא לעז, צריך לשאול רב אבל)

בעיקרון באבקהצקון לחש

לגבי חלב לא זוכר ממש, אבל בכל מקרה זה תלוי בחוקי המדינה ע"פ דעת החזון אי"ש שהבאתי למטה וזה דבר שקשה מאוד לברר נקודתית אז לא כדאי לסמוך על זה

"יש מתירים"?? לפי מיטב ידיעתי זה רק הרב משה פינשטייןסוס טרויאני

שהתיר את זה באמריקה רק לתינוקות שאמא שלהם לא מניקה...

ראש וראשון למתירים זה החזון אי"ש למיטב זכרוני ויש הרבה רבניםצקון לחש

שגם היום מתירים.

מה שאתה אומר שההיתר הוא רק לבני חו"ל הוא אחד הטעמים של האוסרים.

 

למי שמקל יש על מי לסמוך.

החזו"א היה בין האשכנזים הבודדים שאסרו גם אבקת חלב נכרי..סוס טרויאני


לא זוכר את הסוגיה ממש *עדכון*צקון לחש

אבל זכור לי שראיתי מתירים בשם החזון אי"ש, יכול מאוד להיות שאני לא זוכר

 

הנה מצאתי.

איסור שתיית חלב נכרי ודין אבקת חלב נכרי

 

הוא לא מחלק בין אבקת חלב לחלב, אבל ההיתר על-פיו מסתמך על זה שהחוק אוסר.

מרן החזו"א (יו"ד סימן מא) כותב כך: "ואמנם כשיש פיקוח ממשלתי על החלב 

שלא יערבו חלב טמא בחלב טהור, והם צפויים לעונש על הזיוף, יש מקום לומר 

דהוי כשפחות החולבות דמרתתות".

 

הוא הראשון שאמר את זה לענ"ד

הרב דב ליאור גם מתירברגוע


אני זוכר שיש המון שמתירים. אאל"ט גם הרב אבינר מתיר היוםצקון לחש

או שזה היה הרב שרקי? הם מזכירים לי אחד את השני מדי... חחח

יש הבדל ענק בין חלב נוכרי ניגר לאבקת חלב נוכרי כמו קינדראריק מהדרום
עדיין, ע"פ דעת החזון אי"ש יש שהתירו חלב נוכרי ממשצקון לחש

המקור מופיע כאן לא זוכר את הסוגיה ממש *עדכון* - לקראת נישואין וזוגיות

 

מדגיש ואומר, שמי שהתיר עשה זאת ע"פ דעת החזון אי"ש, ולא שהחזון אי"ש התיר בעצמו.

כלומר מתוך זה שמירתת לא יערב גם חלב בחלב.

החזון אי"ש, לענ"ד (כלומר בלי להכנס לסוגיה יותר מדי כרגע), התיר בגלל שיש שני טעמים (לפחות) להקל במקרים שמירתת. גם אבקה, וגם מירתת.

במקור שהבאת כתוב שלמעשה החזון איש אסר, והתיר אולי רקי.

לילדים קטנים. כששאלו אותו , הוא אסר. ורק לחולה התיר ע"י תערובת.

כתבתי במפורש בפנים שזה לא ההיתר של החזון אי"שצקון לחש

יש כאלה שהבינו מדבריו ככה

דבר ראשון מדובר כמובן על *אבקת* חלב נכרי. חלב נכרי עצמו אסורכמעין הנובע
!!!!

ואבקת חלב נכרי מותר, והמחמיר תבוא עליו הברכה.
צודקת שמדובר על א. חלבצריך עיון
אבל לא כולם חושבים שזו חומרה, יש דעות שזה מעיקר הדין
יכול להיות, זה מה שאני מכירה ולמדתי.כמעין הנובע
לא נכוןהולם במיוחד
השו''ע פסק שאם יהודי עומד כ''ג הגוי בשעת החליבה (או אפילו נמצא קרוב ו*יכול* לראות) החלב כשר כי הגוי מפחד .
היום יש על תעשיית החלב פיקוח ממשלתי ומפחדים שיכלו אם ישימו בחלב רכיב שלא כתבו שיש, ולכן הרב פיינשטיין מתיר חלב נוכרי ממש כשהוא בפיקוח תעשייתי.

לגבי א. חלב נוכרי, הרבה פוסקים התירו כי זה כמו דבר חדש, וכבר לא החלב שעליו גזרו. (זה אומר שגם חלב נוכרי בשוקולד, לדוגמה, הוא כבר דבר חדש ומותר לאכול אותו לשיטתם)

קיצור, זה ספק ספיקא על גזירת חכמים... אפשר בכ''ז להחמיר בזה אבל יותר הגיוני לבחור להקפיד על דברים שהם מן הדין
לפי הרב שלי לא כמעין הנובע
זה לא עניין של ''לפי הרב''הולם במיוחד
זה הקטע במחלוקת, יש אוסרים ויש מתירים.
הרב שלך החליט להחמיר? אחלה. החלטת להחמיר כמוהו? אחלה. המתירים עוברים על איסור? ממש לא. פוסקים גדולים התירו ובהחלט יש על מה לסמוך.

(מה גם שכמו שאמרתי, זו מחלוקת על מחלוקת על גזירת חכמים. ספק דרבנן לקולא ובטח שספק ספק...)

(הגבתי לך כי עד לא מזמן חשבתי שחלב נוכרי בכ''מ כולם אוסרים ורק לגבי א. חלב נוכרי יש מחלוקת. וכשלמדתי את זה גיליתי שעל שני המקרים יש. אם מתחשק לך יש לי סיכום על הנושא שמקיף את הדעות והמקורות שאני יכולה לשלוח לך. אבל הוא די ארוך.. )
נו זה מה שאני אומרת!כמעין הנובע
שלפי הרב שאני הולכת ולמדתי את ההלכות לפיו א. חלב נוכרי זה מותר ומי שמחמיר תבוא עליו הברכה. לא הבנתי במה את חולקת עלי..
שאמרת ''אסור 4 סימני קריאה!''הולם במיוחד
על משהו שגדולים מתירים, וגם הרב שלך יכל להתיר ובחר להחמיר.
(בתגובה הראשונה שלך כתבת שמדובר כמובן בא. חלב נוכרי כי חלב נוכרי אסור. זה שהרב שלך מחמיר לא אומר שאסור, בוודאי לא לאנשים שלא פוסקים לפיו. הובנתי?)
נו, לא חשוב
ומותר לשאול מי הרב שלך? |מסוקרן|
אממ,כמעין הנובע
אוקי.
יש לי מה להגיב (תגובה ממש ארוכה כי למדתי את הנושא הזה לעומק) אבל אין כ"כ טעם כי כל אחד ורבניו.
אנחנו לא מסתמכים על מה שאמרת.. רק אם זה בגדול בארה"ב בגלל ההקפדים שם על החלב. קיצר.. ארוך.

ונראה לי את יכולה לנחש, לא?
מוזמנת לאישי
לא הבנתי במה את חולקת עליהולם במיוחד
הבנתי שאת מחמירה בזה, כלומר הולכת לפי הדעה המחמירה, כלומר לא סומכת על הדעה המקילה. אמרתי שזה לא מבטל אותה, כלומר היא בעינה עומדת והמיקל לא עובר על איסור כי הוא בסה''כ פוסק אחרת בדין שקל להקל בו כי הוא דרבנן.
בכלל לא דיברתי על מה שהרב שלי אומר, דיברתי על הסוגיה ככלל.
(באה)
חח נראה לי שאנחנו אומרות אותו דבר!כמעין הנובע
ואני לרגע לא אמרתי מה אני עושה.
אמרתי לפי הרב שלי מה מעיקר הדין ומה החמרה.
איזה יופי הייזל, צדיקהאופטימיות
הרעיון שכתבתי אמור להציג דעה שכדאי לא להכנס מלכתחילה לקשר עם השקפות שונות,
ההורים שלך צריכים להיות מיוחדים במידותיהם ובאשיותם כי זה הצליח. זה לא פשוט כי זו דוגמא קטנה שעומדת מאחוריה השקפה שונה לכל אחד מבני הזוג.
אני מדברת על מצב שלכל אחד מבני הזוג השקפה שונה והוא לא במגמה של שינוי בהקשר הזה.
זו דעתי בכל אופן;)
ההורים שלי באמת אנשים מיוחדים מאוד ב"ה...הייזל
רק הערה. אבקת חלב נכריהעני ממעש
לא צריך לחייב ילדים בחומרותים...


כל אחד בהתאם לרף הרוחני שלו-יחנך את ילדיואופטימיות
זה לא אומר לכפות, זה אומר להסביר לילד למה זה חשוב להקפיד ולמה אנחנו מקפידים.
לרוב כשמחנכים מתוך הבנה והסברה וללא גישת 'ציווי'-ילד יקבל.
ראיתי שרבנים לא מחייבים ילדים לחכות 6 שעותים...

למה לחייב אותם להימנע מדברים כשרים

ואם הוא מתארח אצל חבר ונותנים לו שוקולד

 

אזאופטימיות
אני חושבת שאת נכנסת לנישה קצת מורכבת,
אבל אומר רק שאני חושבת שקביעת רבנים שכזו תלויה בגיל הילד. ככל שהוא קטן הגיוני שיקבעו זאת ואני מסכימה.
דבר נוסף,לגבי דברים שהם כשרים ומקפידים על הכשר מהודר יותר אני אומר לך שוב- *לא מחייבים ילד*, כשמסבירים לו נכון ובצורה חביבה עליו זה כבר בא מרצונו!
ואם את שואלת למה להקפיד? אז הנה קישור שצרפתי לך.
אני לגמרי רואה את זה על אחים שלי. אנחנו נאכל בבית *גם* הכשר שהוא רק חלב ישראל ולא רק בדץ באוכל חלבי.
***למרות שאם יש אופציה להכשר מהודר כמובן שנעדיף!!***
וכשקרה שאחותי פעם ביקרה אצל דודה דתיה שאוכלת חלב נוכרי, היא פשוט בדקה לבד! ואמרה לה אני מצטערת-אני לא רואה חותמת. היא הייתה בת 4/5. דודה שלי צחקה ואמרה לנו 'יש לכם את הרבנית קוק בבית' 😅.

אולי זה יסביר לך למה לדעתי חשוב להקפיד...
אוקיי...זה קצת עמוק ..סומכת עלייך שתחזיקי!! - נוער וגיל ההתבגרות
זה תלוי בהלכה על גיל חינוך. ויש מי שאומר שלא לאכול אבקת חלבצקון לחש

נכרי היום זה לא חומרה בכלל

אני יודעת, זה מלמד הלך רוחים...


איזה הלך רוח?צקון לחש


גישה לחיים, לילדיםים...


ללכת אחרי המחמירים? הזכירו לעיל מנהג, אם זה מנהג ההוריםצקון לחש

יש בעיה הלכתית... אם לא, אז זאת שאלה

לא הבנתיים...


שאלתי איזה הלך רוח את חושבת שזה מלמדצקון לחש


היחס לילדים למשלים...

שמקלים איתם

כן אבל זאת ההלכה... זה לא הקלה מההלכה. זה עיקר הדין של ההלכהצקון לחש


זה מה שנקבע להלכהים...

וזה מלמד אותי את היחס לילדים

יש דעות שזה לא חומרהצריך עיון
חולק.העני ממעש
להקפיד על מאכל מסויים זה לא אווירה. וגם לא בישול בכלים.
לא הבנתי מה הקשר לבישול בכליםאופטימיות
ולא אמרנו שזו עבירה, פשוט הגיוני שזוג ירצה לחנך על בסיס אותה אידיאולוגיה / שיהיו מסונכרנים גם בנוגע להכשרים. לדעתי מאוד חשוב.
כל אחד בדרכו שלו;)
הסברהעני ממעש
לע'ד זה לא אידיאולוגיה. וגם לא חוסר אחידות בהכשרים.
הבית מתנהל X.
וחוץ מזה יש את מי שמקפיד יותר ופחות- מסיבה זו או אחרת- על Y.
והתנהלותו השונה אינה בכלי הבישול.
במשקל אמתי לא נ'ל קריטי אם אוכלים קינדר.. יותר דואג על דברים לא פחות חשובים.
...אופטימיות

זה בדיוק העניין. ההתנהלות השונה היא בהיבט המעשי כשיש ילדים!!
מה אתה רוצה שילד יחשוב או יבין מה עליו לעשות אם אתה בתור אבא אומר על קינדר כן ואשתך לא??
שיחליט לבד??סבבה, רק שתהיה מודע שהוא חצוי בין 2 דעות ההורים!
אם כך, הוא עוד יחליט בהרבה דברים בהמשך לבד בנושא הרוחני ולדעתי כהורים צריך להכווין ילד לדרך רוחנית מסויימת בפרט היום שקשה לנוער להיות חזקים, אז שלא תהיה דעה אחידה בבית זה עוד יותר מקשה!.

נושא ההכשר הוא רק *ביטוי* להשקפה השונה בניואנסים קטנים של כל צד, אז בוודאי יכולות להיווצר עוד התנגשויות.
לדעתיהעני ממעש
שוב-
ממש לא.
קינדר כן לא זה לא א גרויסע עינייען.
אבא מחמיר על עצמו. ומיקל למי שרואה לנכון.

תלמידי הרב קוק מסוגלים לחילוקים הרבה יותר גדולים ומסובכים.
אם אתה אומר...שרק תצליח !אופטימיות
צריך עיון
שתי הערות
א. הייתי מחליף את האזימוט ברדיוס, יותר הגיוני שלזה התכוונת
ב. נראה לי שאופטימיות צודקת, בחינוך עדיף שיהיה כיוון ברור
א. מן הסתם אתה צודק, חן חן.הייזל
בנות יותר גמישות? דווקא לי קרהצקון לחש

שמישהי חתכה בגלל זה

 

לגבי השינויים אני חושב שזה קורה לשני הצדדים, ואז פוגשים אחד את השניה באמצע. אז זה לא היסטרי.

תלוי כמובן במה זה. אם הנושא הוא ממש הלכה, זה בעייתי. אם הנושא הוא מחלוקת הלכתית, כנראה שאפשר להסתדר (לא בטוח עד כמה הכלל הזה רחב)

מניסיון עם חברותמשתפתפורקת
אחרי שנה שנתיים של נישואים האידיאלים המאוד גבוהים של האישה משתנין באידיאלים של אחידות בהשקפה למען הילדים.. חברות דת"ליות שינו את השקפתן להשקפה חרדית ועוד ועוד
וזה לא כי הן רצו ובחרו אלא התבקשו ע"י בעליהן, לאט ובהדרגה...

אז אל תאמין לגמרי לבנות כשהן מציגות השקםה מאוד נוקשה (בנות, לא לקפוץ עלי..)
זה תלוי אם ההשקפה היא תוצאה של הרגל וסביבההולם במיוחד
או של מחשבה עצמאית וגיבוש דעה. הן אצל גברים והן אצל נשים.

וגם במקרה השני, התוצאה המתבקשת של דיונים מעמיקים היא שאחד הצדדים משתכנע (בד''כ).

אני יכולה לומר לך שהאיש שלי שכנע אותי (לא כי הוא ביקש, מתוך דיון שכלי) בכמה נושאים, ואני שכנעתי אותו בכמה נושאים, וזוהי רק ההתחלה...

(אם כי בחיים לא הייתי יוצאת עם מישהו שההשקפה שלו מאוד רחוקה משלי)
בגדול מסכימה איתך אבלמשתפתפורקת
מה שכתבתי נכון לגמרי לגמרי עם בנות שגיבשו השקפה עם מחשבה עצמאית וכו'

אני לא אומרת שתמיד זה נכון ועם כל אחת. בגדול בנות הרבה תזוזתיות בנושאים האלה
הן אם זה לטובת הילדים והן אם זה כתוצאה מדיונים מעמיקים וכו..
נשים דעתן קלה. אמת לאמיתה.בגדול.
חחחח תזהרי שלא יאכלו אותך ;)צקון לחש


הקדמתי תרופה למכה בפתיחה, לא?משתפתפורקת
מה החידוש.. זה ידוע שאשה משנה דעה הרבה יותר מהרמבקש אמונה

"נשים דעתן קלה"  זה חכמים אמרו...

הדברים הוצאו מהקשרםבבושקה
נשים דעתן קלה לא מתכוון לכך שנשים משנות דעה בקלות
אלא? (למרות שמניסיון אני יודע שזה נכון)מבקש אמונה


צא ולמדבבושקה
על פי הסיפור בתלמוד הבבלי: "הלכו הוא (שמעון בר יוחאי) ובנו והתחבאו בבית המדרש. כל יום היתה מביאה להם אשתו ככר לחם וקנקן מים ואכלו. אמר לו לבנו: נשים דעתן קלה עליהן, יצערוה ותגלה להם."

אגב יש מחקר שתומך בטענה שלך לגבי מנהלות. חיפשתי אותו ולא מצאתי. אבל מצאו שמנהלות להבדיל ממנהלים. בודקות את עצמן יותר. ומשנות החלטות
זה בדיוק מה שהוא אמר. קשה להן להתמיד בדעה אחתצקון לחש

לכן הן עשויות להכנע בקלות, להתפתות, לשנות דעה...

טוב, עם כאלה אקסיומות איתנות אין לי איך להתווכחהולם במיוחד
אני לא הולך להתווכח עם בחורהצקון לחש

שחתכה אותי חחח

הרעיון הואמשתפתפורקת
שאתה היית אמור להבין את זה ולגלות גמישות מצידך
ואז, בשקט בשקט....
חח..
חחחח הופה...צקון לחש


וואי אצלי תחום הדעות עומד במרכז, כי זה תחום שחקרתיחסדי הים
בו הרבה, וזה חשוב לי מבחינה אישית, לכן יהיה לי קשה מאוד עם בנות שלא בדעות שלי.
כמובן, שאני בד"כ מכבד דעות של אחרים, אבל להתחתן יהיה קשה לי.
מכיוון שהדעות שלי מאוד מורכבות, וגם לא תמיד מתאימות למעשיי, לכן יהיה קשה לי למצוא בחורה מתאימה, ומכאן אחת הסיבות שקשה לי מאוד למצוא מישהי.
מה חקרת בו? ובאיזה דעות מורכבות שלא מתאימות למעשיך אתה רואהאופטימיות
'גורם מונע' להכיר מישהי שתתאים? לא חייב לענות. פשוט די מעניין.
חקרתי הרבה נושאים ותופעות ביהדות ובכלל בעולם,חסדי הים
שמשפיעים על החיים שלנו, ויש לי הרבה אמונות ודעות מוצקות בנושאים אלו.

אמנם כשזה מגיע למעשה, אני הרבה יותר גמיש, סבלני ופשרן בהרבה דברים.
נכוןסוס טרויאני

ההרגשה היא שככל שמכירים דעות של אנשים יותר לעומק מתקשים יותר לעמוד בעקשנות על הדעות שלך...

(בסופו של דבר יש הרבה דרכים להגיע לאמת האחת..)

לא צריך להיתפס לקטנוניותים...

באופן טבעי יש השפעה אחד על השני

וכשמכירים כל אחד נפגש עם העולם הפנימי של השני ומגבשים דעות ביחד

ועדין צריך לדעת לקבל את השני כמו שהוא

 

זוגיות מורכבת מהרבה דברים וזה בעיקר צורך נפשי/ריגשי ופחות התאמה אידיאולוגית

חולקת.אידיאולוגיה זה לא 'מה בכך' ,בונים על בסיס אידיאולוגיהאופטימיות
חיים ומשפחה. אם האידיאולוגיה לא תואמת יהיה קשה מאוד כשיהיו ילדים.
וכמו שאמרת, קיימת השפעה טבעית בין בני הזוג, ומגבשים דעות(נכון מאוד!!) אך בעיני נושא האידיאולוגיה נכנס בשלב הראשוני,בסינון, כששואלים בחורה מה היא מחפשת? מה היא תאמר? כל אדם? כי היא מקבלת את האדם כמו שהוא?...לא חושבת..
קודם נתאר סגנון אישי שמן הסתם מבוסס על אידיאולוגיה כלשהי *ולאחר מכן* נפגש עם בחור,
ואם יתאים אז תהיה השפעה טבעית ביננו,גיבוש דעות וקבלתו כמו שהוא...

זה לא *רק* מה שמרכיב נישואין,כאמור יש דברים נוספים חשובים, אך זה לא דבר שאפשר להתעלם ממנו.
היא שאלה על ניואנסים בתוך הזרםים...


עכשיו רק רואהאופטימיות
חח לא נורא
חייב לכתוב את זה...לצלול לעומק
"אף על פי שנחלקו בית שמאי [כנגד בית הלל]... לא נמנעו בית שמאי לישא [נשים] מבית הלל, ולא בית הלל מבית שמאי"




היום כבר נמנעים.. (נאנח)
פעם אבל זה היה ברור שהנשים ינהגו כמו הבעל..ברגוע


הסברים למה זה המצב היום יש הרבהלצלול לעומק
האנחה עדיין נשארת במקומה..
צ'צ'צ'... (מצקצק בלשונו)סוס טרויאני


יישר כח!אפי הזקן
התגובה החכמה והנכונה ביותר שראיתי כאן
אני חושבת שהארוס שלי אומר הלל ביום בעצמאות וחוגג יום ירושליםמישהי=)
אני לא
מעולה לילדים. שילמדו לבחור לבד מה הם רוצים

תמיד יהיו פערים כי את חזקה במשו אחד
והוא באחר
לא תמיד זה נכוןצריך עיון
כנראה שהיחס שלך למדינה הוא די פושר, לרוב קשה להסתדר כשמישהו חושב 180° מבחינה אידאולוגית

ואני לא רוצה שהילדים יבחרו לבד, התכנון זה לחנך אותם
יש דברים לא קריטייםמישהי=)

כמו הלל ביום העצמאות שהם יכולים לבחור לבד,

אם זה ענייני הלכות או משהו רציני, אז נחנך אותם.

לומר הלל או לא זה לא הלכה חמורה שמגדירה אותך כדתי ככה או ככה

בשבילך זה לא קריטי, יש כאלה שכן..ברגוע

וזה בעיקר קשור למה עומד מאחורי ההחלטה לא לומר הלל.

מקבלת.מישהי=)


יש כאלה שמברכים, וזה קצת יותר מכניס אנשים ללחץצקון לחש


לחנך אותם שיבחרו בטוב, זה החינוך האמיתי.כמעין הנובע
זה היה חצי בצחוקצריך עיון
אבל אני כן חושב שהתפקיד של ההורים זה להנחות את הילדים לדרך הנכונה ולא רק לפתוח אופציות. צריך שזה יהיה מבחירה אבל זה לא אומר שפותחים להם את כל האופציות.
מסכימהכמעין הנובע
התכוונתי שהחינוך שיבחרו כשהם גדולים יותר ונפתחים כבר לבד לכלל האופציות..
צריך עיון
(בגדול, לפחות)
מצטער, אין לי כח לפרטצריך עיון
ממליץ על המאמר של יצחק קרומביין במוסף שבת לפני שבועיים

(אם תחפרי לי אולי אני אסביר קצת יוצר מחר)
זה עניין ספציפי פה, אבל בגדול אני מסכימה איתך.מישהי=)


אמא שלי טוענת, שאם יש פער מבחינה מעשית, זהחסדי הים
דווקא מבלבל את הילדים.

נגיד, כשאמא שלי התחתנה עם אבא שלי, היא לקחה על עצמה את כל החומרות, שאבא שלי נהג בהם.
לוידת, אצלנו כל אחד בוחר אם לומר או לאמישהי=)

אבא שלי כמו בן גוריון- לא אומר הלל ולא תחנון

אני גמככה לא אומרת תחנון

 

זה לא הלכה.

הוא ספרדי ואני ככל הנראה יאכל קטניות בפסח וכנל הילדים שלי.

הלל ביום העצמאות נו באמת

כי לא מתחשק לו לומרמישהי=)


או שתחכה חודשיים לשרשור הקבוע על הלל ביום העצמאותיהודי!!
או שתחפש את השרשורים משנים שעברו.
פעם בשנה זה יותר מדי בשביל הוויכוח העקר הזה לא צריך לפתוח את זה גם עכשיו.
כמו כל שאלה: תלוי תלוי תלויקוד אבל פתוח
כמה זה עקרוני לי (יש דברים שאני אולי מאמין בהם, אבל זה לא ממש עקרוני לי)?
כמה הפער גדול (לומר הלל עם ברכה או בלי ברכה)?
עד כמה זה משפיע...

דווקא הדוגמאות שהביאו פה ממש לא קריטיות...
הלל ביום העצמאות? כמה זה משמעותי בחיי היום יום?
א. חלב? אז אני לא יאכל שוקולד. מה יקרא? ואני ממש ממש ממש אוהב שוקולדים.

שאלות יותר מהותיות לדעתי זה
חברה נפרדת/ מעורבת
יחס לתורה
אינטרנט (עם/ בלי, מסונן/ פתוח וכו')
וכו'
העיקר שאחד לא כופה את דעתו על השניזה דעתי
בחיים יותר חשוב שהבעל יהיה קשוב לאשה ויכבד אותה וכשיש כבוד בין אחד לשניה שום דיאלוגיה לא תפריד בניכם
לצאת עם דת"לים?! עוגי פלצת

סתם

 

 

 

זה לא חידוש שיש עולמות השקפתיים מאוד שונים בתוך המרחב הזה

שנקרא "ציונות דתית"

 

 

אם יש התאמה ברמה אישיותית ותורנית - בהחלט אפשר !סטיוארט
אפשר להסתדר,
כנאמר וְעַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה
וכל שכן הבדלים שהם לא פשעים ;)
תלוי מאוד מה בדיוק ההבדלארץ ושמיםאחרונה
אני למשל לא הייתי יוצאת עם מישהו פתוח מבחינה דתית, שישלח את הילדים לכתחילה לסניף מעורב, בקיצור יותר ליברלי. כי אני יודעת שזה לא אני וזה לא הבית שאני רוצה להקים.
מצד שני גם לא הייתי יוצאת עם מישהו "דוס מרובע" כהגדרת הציבור, שלא מוכן לחשוב על פתיחויות, וצמוד להשקפה ולהלכה בלי לחיות את חיי המעשה בעולם הזה ובלי לחפש מה כן הכרחי ובמה אפשר להקל בשביל לתקן עולם.
אם ההבדלים יחסית קטנים, לא נראלי שהייתי פוסלת, אחרי הכל קשה למצוא גם מישהו עם כל הדרישות וגם שיהיה בדיוק כמוך מבחינת ההשקפה. אין בדיוק.
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפיאחרונה
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

חברים -מי שמדי פעם צופה בסדרות \ סרטיםשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה

אולי יעניין אותך