הבדלים בהשקפה פנים דת"לית- פוסלים?משתפתפורקת
אתמול שאלו אותי בבירורים שאלות השקפה
לא יודעת, היה לי קצת מוזר.. פעם ראשונה שנשאלתי לפני פגישה כשברור לכל הצדדים ששנינו דת"ליים...

אתה/ה פוסל אם היא אומרת הלל ביום העצמאות. ואת/ה ההפך?.. או הפוך, כמובן כמובן..
.
תמיד חשבתי שאפשר להסתדר..
מה גם שנראה לי הרבה פעמים שבנות קצת גמישות ומשתנות בעניין הזה, ראיתי במו עיני אצל חברות מאוד דעתניות..
(סליחה מכל הפמניסטיות והפמניסיים..)

מה אומרים? אפשר או א"א? כמובן בהנחה שיש התאמה ברמת התורנית ושאר העניינים..
אנחנו באמת דור מיוחדברגוע

מתחילים לשאול דת"ל אם הם אומרים הלל ביום העצמאות..

 

אני חושב שזה תלוי- כמה ההבדלים גדולים, כמה זה חשוב לך, והאם הצד השני מוכן לקבל את דעתך.

 

לכן אני לא חושב שצריך לפסול על זה מראש, אבל כן לדבר על זה בפגישות,

שלא יהיו הפתעות אח"כ.

לא נראה לי קריטי אם תשבי בתפילה לשלום המדינההייזל
בזמן שהוא עומד בה; אבל אם את רוצה לגדל עז על איזו גבעה ולו ברור שהוא חייב קניון-בנק-ארומה באזימוט של עשר דקות, זה כבר יותר מורכב.

כלומר הגיוני בעיניי שלא תהיו שווים זה לזו בדיוק בהשקפותיכם, כל עוד זה לא משפיע על היומיום. בהתנהלות השוטפת של החיים לא יקרה שום דבר אם הוא יקפיד לאכול רק בד"ץ ואת תתפנקי מדי פעם על קינדר...

בהצלחה!
זו גם דעתי..משתפתפורקת
הייתי אבל מעדיפה שהדוגמא הראשונה תהיה הפוכה..
לא ממש בקטע של בחור נשי..
ממלכתי זה נשי?..הייזל
כל הקשרים הרציניים שלי היו עם בחורים ממלכתיים! זהו, אין מה לעשות. גבעת להבה הולכת ומתרחקת ממני, ופתח תקווה תופסת את מקומה...



נראה לי שהיא התכוונה לקניון-בנק-ארומהעוד סתם אחד


בהתנהלות היומית כזוג לא יקרה דבר,אופטימיות
אך כשיש ילדים שרואים שאבא אוכל בדץ ואמא קינדר, הרעיון שאין אחידות בבית לדעתי לא טוב ועלול ליצור בעיות.
אז הייתי מקדישה מחשבה שתהיה התאמה בהשקפה בהיבט הזה/הסכמה.
לא יודעת. אבא שלי לא אוכל חלב נוכריהייזל
ואמא שלי כן. וואלה, יצאנו בסדר... (וכתבתי "קינדר" כי אני זוכרת שאי שם כשקיבלתי על עצמי להתחיל להקפיד על חלב נוכרי "כמו אבא", על זה היה לי הכי קשה לוותר...)
קינדר...צקון לחש

חושב

ביצת הפתעה בלעז...הייזל
אני יודע מה זה חח זה פשוט הזכירצקון לחש

שכשהחלטתי להפסיק עם חלב נכרי כבר הייתי גמול ע"י שמים הרבה זמן מקינדר

בן כמה היית? (אני הייתי בת שמונה וחצי...)הייזל
מבוגר מאוד...צקון לחש

בגלל זה כנראה ה' הכריח אותי להגמל

סיפור ארוך... בגדול יש מתירים ויש אוסרים. הבעיה מתחילה בזהצקון לחש

שהיום אומרים שהמציאות השתנתה וגם מי שהתיר בעבר לא יתיר בהווה.

ויש כאלה שאומרים שהמציאות לא השתנתה.

(המציאות = עניין תעשייתי לגמרי, שיש מחלוקת לגבי ההקפדה על החוקים בעניין הזה).

 

אני הפסקתי כי חיפשתי משהו להחמיר בו. לא יודע אם אני חושב שחייב להפסיק, אבל ככה שמעתי מכמה פוסקים.

לא כל-כך קשור למנהג כי יש מחלוקת במציאות עצמהצקון לחש

אבל בעיקרון כן, אם אדם נהג ככה ע"פ המתירים שטוענים שהמציאות לא השתנתה, אין בזה בעיה.

אבל מי שרוצה להחמיר אומרים עליו "תבוא עליו ברכת טוב".

אם אתה מתכוון ב"מנהג" לע"פ מי מכריעים את הדין אז כמו שכתבתיצקון לחש

מי שרגיל להקל ע"פ רבותיו יכול להמשיך ומי שרוצה להחמיר רשאי להחמיר (לא חושב שיש בזה משום מוציא לעז, צריך לשאול רב אבל)

בעיקרון באבקהצקון לחש

לגבי חלב לא זוכר ממש, אבל בכל מקרה זה תלוי בחוקי המדינה ע"פ דעת החזון אי"ש שהבאתי למטה וזה דבר שקשה מאוד לברר נקודתית אז לא כדאי לסמוך על זה

"יש מתירים"?? לפי מיטב ידיעתי זה רק הרב משה פינשטייןסוס טרויאני

שהתיר את זה באמריקה רק לתינוקות שאמא שלהם לא מניקה...

ראש וראשון למתירים זה החזון אי"ש למיטב זכרוני ויש הרבה רבניםצקון לחש

שגם היום מתירים.

מה שאתה אומר שההיתר הוא רק לבני חו"ל הוא אחד הטעמים של האוסרים.

 

למי שמקל יש על מי לסמוך.

החזו"א היה בין האשכנזים הבודדים שאסרו גם אבקת חלב נכרי..סוס טרויאני


לא זוכר את הסוגיה ממש *עדכון*צקון לחש

אבל זכור לי שראיתי מתירים בשם החזון אי"ש, יכול מאוד להיות שאני לא זוכר

 

הנה מצאתי.

איסור שתיית חלב נכרי ודין אבקת חלב נכרי

 

הוא לא מחלק בין אבקת חלב לחלב, אבל ההיתר על-פיו מסתמך על זה שהחוק אוסר.

מרן החזו"א (יו"ד סימן מא) כותב כך: "ואמנם כשיש פיקוח ממשלתי על החלב 

שלא יערבו חלב טמא בחלב טהור, והם צפויים לעונש על הזיוף, יש מקום לומר 

דהוי כשפחות החולבות דמרתתות".

 

הוא הראשון שאמר את זה לענ"ד

הרב דב ליאור גם מתירברגוע


אני זוכר שיש המון שמתירים. אאל"ט גם הרב אבינר מתיר היוםצקון לחש

או שזה היה הרב שרקי? הם מזכירים לי אחד את השני מדי... חחח

יש הבדל ענק בין חלב נוכרי ניגר לאבקת חלב נוכרי כמו קינדראריק מהדרום
עדיין, ע"פ דעת החזון אי"ש יש שהתירו חלב נוכרי ממשצקון לחש

המקור מופיע כאן לא זוכר את הסוגיה ממש *עדכון* - לקראת נישואין וזוגיות

 

מדגיש ואומר, שמי שהתיר עשה זאת ע"פ דעת החזון אי"ש, ולא שהחזון אי"ש התיר בעצמו.

כלומר מתוך זה שמירתת לא יערב גם חלב בחלב.

החזון אי"ש, לענ"ד (כלומר בלי להכנס לסוגיה יותר מדי כרגע), התיר בגלל שיש שני טעמים (לפחות) להקל במקרים שמירתת. גם אבקה, וגם מירתת.

במקור שהבאת כתוב שלמעשה החזון איש אסר, והתיר אולי רקי.

לילדים קטנים. כששאלו אותו , הוא אסר. ורק לחולה התיר ע"י תערובת.

כתבתי במפורש בפנים שזה לא ההיתר של החזון אי"שצקון לחש

יש כאלה שהבינו מדבריו ככה

דבר ראשון מדובר כמובן על *אבקת* חלב נכרי. חלב נכרי עצמו אסורכמעין הנובע
!!!!

ואבקת חלב נכרי מותר, והמחמיר תבוא עליו הברכה.
צודקת שמדובר על א. חלבצריך עיון
אבל לא כולם חושבים שזו חומרה, יש דעות שזה מעיקר הדין
יכול להיות, זה מה שאני מכירה ולמדתי.כמעין הנובע
לא נכוןהולם במיוחד
השו''ע פסק שאם יהודי עומד כ''ג הגוי בשעת החליבה (או אפילו נמצא קרוב ו*יכול* לראות) החלב כשר כי הגוי מפחד .
היום יש על תעשיית החלב פיקוח ממשלתי ומפחדים שיכלו אם ישימו בחלב רכיב שלא כתבו שיש, ולכן הרב פיינשטיין מתיר חלב נוכרי ממש כשהוא בפיקוח תעשייתי.

לגבי א. חלב נוכרי, הרבה פוסקים התירו כי זה כמו דבר חדש, וכבר לא החלב שעליו גזרו. (זה אומר שגם חלב נוכרי בשוקולד, לדוגמה, הוא כבר דבר חדש ומותר לאכול אותו לשיטתם)

קיצור, זה ספק ספיקא על גזירת חכמים... אפשר בכ''ז להחמיר בזה אבל יותר הגיוני לבחור להקפיד על דברים שהם מן הדין
לפי הרב שלי לא כמעין הנובע
זה לא עניין של ''לפי הרב''הולם במיוחד
זה הקטע במחלוקת, יש אוסרים ויש מתירים.
הרב שלך החליט להחמיר? אחלה. החלטת להחמיר כמוהו? אחלה. המתירים עוברים על איסור? ממש לא. פוסקים גדולים התירו ובהחלט יש על מה לסמוך.

(מה גם שכמו שאמרתי, זו מחלוקת על מחלוקת על גזירת חכמים. ספק דרבנן לקולא ובטח שספק ספק...)

(הגבתי לך כי עד לא מזמן חשבתי שחלב נוכרי בכ''מ כולם אוסרים ורק לגבי א. חלב נוכרי יש מחלוקת. וכשלמדתי את זה גיליתי שעל שני המקרים יש. אם מתחשק לך יש לי סיכום על הנושא שמקיף את הדעות והמקורות שאני יכולה לשלוח לך. אבל הוא די ארוך.. )
נו זה מה שאני אומרת!כמעין הנובע
שלפי הרב שאני הולכת ולמדתי את ההלכות לפיו א. חלב נוכרי זה מותר ומי שמחמיר תבוא עליו הברכה. לא הבנתי במה את חולקת עלי..
שאמרת ''אסור 4 סימני קריאה!''הולם במיוחד
על משהו שגדולים מתירים, וגם הרב שלך יכל להתיר ובחר להחמיר.
(בתגובה הראשונה שלך כתבת שמדובר כמובן בא. חלב נוכרי כי חלב נוכרי אסור. זה שהרב שלך מחמיר לא אומר שאסור, בוודאי לא לאנשים שלא פוסקים לפיו. הובנתי?)
נו, לא חשוב
ומותר לשאול מי הרב שלך? |מסוקרן|
אממ,כמעין הנובע
אוקי.
יש לי מה להגיב (תגובה ממש ארוכה כי למדתי את הנושא הזה לעומק) אבל אין כ"כ טעם כי כל אחד ורבניו.
אנחנו לא מסתמכים על מה שאמרת.. רק אם זה בגדול בארה"ב בגלל ההקפדים שם על החלב. קיצר.. ארוך.

ונראה לי את יכולה לנחש, לא?
מוזמנת לאישי
לא הבנתי במה את חולקת עליהולם במיוחד
הבנתי שאת מחמירה בזה, כלומר הולכת לפי הדעה המחמירה, כלומר לא סומכת על הדעה המקילה. אמרתי שזה לא מבטל אותה, כלומר היא בעינה עומדת והמיקל לא עובר על איסור כי הוא בסה''כ פוסק אחרת בדין שקל להקל בו כי הוא דרבנן.
בכלל לא דיברתי על מה שהרב שלי אומר, דיברתי על הסוגיה ככלל.
(באה)
חח נראה לי שאנחנו אומרות אותו דבר!כמעין הנובע
ואני לרגע לא אמרתי מה אני עושה.
אמרתי לפי הרב שלי מה מעיקר הדין ומה החמרה.
איזה יופי הייזל, צדיקהאופטימיות
הרעיון שכתבתי אמור להציג דעה שכדאי לא להכנס מלכתחילה לקשר עם השקפות שונות,
ההורים שלך צריכים להיות מיוחדים במידותיהם ובאשיותם כי זה הצליח. זה לא פשוט כי זו דוגמא קטנה שעומדת מאחוריה השקפה שונה לכל אחד מבני הזוג.
אני מדברת על מצב שלכל אחד מבני הזוג השקפה שונה והוא לא במגמה של שינוי בהקשר הזה.
זו דעתי בכל אופן;)
ההורים שלי באמת אנשים מיוחדים מאוד ב"ה...הייזל
רק הערה. אבקת חלב נכריהעני ממעש
לא צריך לחייב ילדים בחומרותים...


כל אחד בהתאם לרף הרוחני שלו-יחנך את ילדיואופטימיות
זה לא אומר לכפות, זה אומר להסביר לילד למה זה חשוב להקפיד ולמה אנחנו מקפידים.
לרוב כשמחנכים מתוך הבנה והסברה וללא גישת 'ציווי'-ילד יקבל.
ראיתי שרבנים לא מחייבים ילדים לחכות 6 שעותים...

למה לחייב אותם להימנע מדברים כשרים

ואם הוא מתארח אצל חבר ונותנים לו שוקולד

 

אזאופטימיות
אני חושבת שאת נכנסת לנישה קצת מורכבת,
אבל אומר רק שאני חושבת שקביעת רבנים שכזו תלויה בגיל הילד. ככל שהוא קטן הגיוני שיקבעו זאת ואני מסכימה.
דבר נוסף,לגבי דברים שהם כשרים ומקפידים על הכשר מהודר יותר אני אומר לך שוב- *לא מחייבים ילד*, כשמסבירים לו נכון ובצורה חביבה עליו זה כבר בא מרצונו!
ואם את שואלת למה להקפיד? אז הנה קישור שצרפתי לך.
אני לגמרי רואה את זה על אחים שלי. אנחנו נאכל בבית *גם* הכשר שהוא רק חלב ישראל ולא רק בדץ באוכל חלבי.
***למרות שאם יש אופציה להכשר מהודר כמובן שנעדיף!!***
וכשקרה שאחותי פעם ביקרה אצל דודה דתיה שאוכלת חלב נוכרי, היא פשוט בדקה לבד! ואמרה לה אני מצטערת-אני לא רואה חותמת. היא הייתה בת 4/5. דודה שלי צחקה ואמרה לנו 'יש לכם את הרבנית קוק בבית' 😅.

אולי זה יסביר לך למה לדעתי חשוב להקפיד...
אוקיי...זה קצת עמוק ..סומכת עלייך שתחזיקי!! - נוער וגיל ההתבגרות
זה תלוי בהלכה על גיל חינוך. ויש מי שאומר שלא לאכול אבקת חלבצקון לחש

נכרי היום זה לא חומרה בכלל

אני יודעת, זה מלמד הלך רוחים...


איזה הלך רוח?צקון לחש


גישה לחיים, לילדיםים...


ללכת אחרי המחמירים? הזכירו לעיל מנהג, אם זה מנהג ההוריםצקון לחש

יש בעיה הלכתית... אם לא, אז זאת שאלה

לא הבנתיים...


שאלתי איזה הלך רוח את חושבת שזה מלמדצקון לחש


היחס לילדים למשלים...

שמקלים איתם

כן אבל זאת ההלכה... זה לא הקלה מההלכה. זה עיקר הדין של ההלכהצקון לחש


זה מה שנקבע להלכהים...

וזה מלמד אותי את היחס לילדים

יש דעות שזה לא חומרהצריך עיון
חולק.העני ממעש
להקפיד על מאכל מסויים זה לא אווירה. וגם לא בישול בכלים.
לא הבנתי מה הקשר לבישול בכליםאופטימיות
ולא אמרנו שזו עבירה, פשוט הגיוני שזוג ירצה לחנך על בסיס אותה אידיאולוגיה / שיהיו מסונכרנים גם בנוגע להכשרים. לדעתי מאוד חשוב.
כל אחד בדרכו שלו;)
הסברהעני ממעש
לע'ד זה לא אידיאולוגיה. וגם לא חוסר אחידות בהכשרים.
הבית מתנהל X.
וחוץ מזה יש את מי שמקפיד יותר ופחות- מסיבה זו או אחרת- על Y.
והתנהלותו השונה אינה בכלי הבישול.
במשקל אמתי לא נ'ל קריטי אם אוכלים קינדר.. יותר דואג על דברים לא פחות חשובים.
...אופטימיות

זה בדיוק העניין. ההתנהלות השונה היא בהיבט המעשי כשיש ילדים!!
מה אתה רוצה שילד יחשוב או יבין מה עליו לעשות אם אתה בתור אבא אומר על קינדר כן ואשתך לא??
שיחליט לבד??סבבה, רק שתהיה מודע שהוא חצוי בין 2 דעות ההורים!
אם כך, הוא עוד יחליט בהרבה דברים בהמשך לבד בנושא הרוחני ולדעתי כהורים צריך להכווין ילד לדרך רוחנית מסויימת בפרט היום שקשה לנוער להיות חזקים, אז שלא תהיה דעה אחידה בבית זה עוד יותר מקשה!.

נושא ההכשר הוא רק *ביטוי* להשקפה השונה בניואנסים קטנים של כל צד, אז בוודאי יכולות להיווצר עוד התנגשויות.
לדעתיהעני ממעש
שוב-
ממש לא.
קינדר כן לא זה לא א גרויסע עינייען.
אבא מחמיר על עצמו. ומיקל למי שרואה לנכון.

תלמידי הרב קוק מסוגלים לחילוקים הרבה יותר גדולים ומסובכים.
אם אתה אומר...שרק תצליח !אופטימיות
צריך עיון
שתי הערות
א. הייתי מחליף את האזימוט ברדיוס, יותר הגיוני שלזה התכוונת
ב. נראה לי שאופטימיות צודקת, בחינוך עדיף שיהיה כיוון ברור
א. מן הסתם אתה צודק, חן חן.הייזל
בנות יותר גמישות? דווקא לי קרהצקון לחש

שמישהי חתכה בגלל זה

 

לגבי השינויים אני חושב שזה קורה לשני הצדדים, ואז פוגשים אחד את השניה באמצע. אז זה לא היסטרי.

תלוי כמובן במה זה. אם הנושא הוא ממש הלכה, זה בעייתי. אם הנושא הוא מחלוקת הלכתית, כנראה שאפשר להסתדר (לא בטוח עד כמה הכלל הזה רחב)

מניסיון עם חברותמשתפתפורקת
אחרי שנה שנתיים של נישואים האידיאלים המאוד גבוהים של האישה משתנין באידיאלים של אחידות בהשקפה למען הילדים.. חברות דת"ליות שינו את השקפתן להשקפה חרדית ועוד ועוד
וזה לא כי הן רצו ובחרו אלא התבקשו ע"י בעליהן, לאט ובהדרגה...

אז אל תאמין לגמרי לבנות כשהן מציגות השקםה מאוד נוקשה (בנות, לא לקפוץ עלי..)
זה תלוי אם ההשקפה היא תוצאה של הרגל וסביבההולם במיוחד
או של מחשבה עצמאית וגיבוש דעה. הן אצל גברים והן אצל נשים.

וגם במקרה השני, התוצאה המתבקשת של דיונים מעמיקים היא שאחד הצדדים משתכנע (בד''כ).

אני יכולה לומר לך שהאיש שלי שכנע אותי (לא כי הוא ביקש, מתוך דיון שכלי) בכמה נושאים, ואני שכנעתי אותו בכמה נושאים, וזוהי רק ההתחלה...

(אם כי בחיים לא הייתי יוצאת עם מישהו שההשקפה שלו מאוד רחוקה משלי)
בגדול מסכימה איתך אבלמשתפתפורקת
מה שכתבתי נכון לגמרי לגמרי עם בנות שגיבשו השקפה עם מחשבה עצמאית וכו'

אני לא אומרת שתמיד זה נכון ועם כל אחת. בגדול בנות הרבה תזוזתיות בנושאים האלה
הן אם זה לטובת הילדים והן אם זה כתוצאה מדיונים מעמיקים וכו..
נשים דעתן קלה. אמת לאמיתה.בגדול.
חחחח תזהרי שלא יאכלו אותך ;)צקון לחש


הקדמתי תרופה למכה בפתיחה, לא?משתפתפורקת
מה החידוש.. זה ידוע שאשה משנה דעה הרבה יותר מהרמבקש אמונה

"נשים דעתן קלה"  זה חכמים אמרו...

הדברים הוצאו מהקשרםבבושקה
נשים דעתן קלה לא מתכוון לכך שנשים משנות דעה בקלות
אלא? (למרות שמניסיון אני יודע שזה נכון)מבקש אמונה


צא ולמדבבושקה
על פי הסיפור בתלמוד הבבלי: "הלכו הוא (שמעון בר יוחאי) ובנו והתחבאו בבית המדרש. כל יום היתה מביאה להם אשתו ככר לחם וקנקן מים ואכלו. אמר לו לבנו: נשים דעתן קלה עליהן, יצערוה ותגלה להם."

אגב יש מחקר שתומך בטענה שלך לגבי מנהלות. חיפשתי אותו ולא מצאתי. אבל מצאו שמנהלות להבדיל ממנהלים. בודקות את עצמן יותר. ומשנות החלטות
זה בדיוק מה שהוא אמר. קשה להן להתמיד בדעה אחתצקון לחש

לכן הן עשויות להכנע בקלות, להתפתות, לשנות דעה...

טוב, עם כאלה אקסיומות איתנות אין לי איך להתווכחהולם במיוחד
אני לא הולך להתווכח עם בחורהצקון לחש

שחתכה אותי חחח

הרעיון הואמשתפתפורקת
שאתה היית אמור להבין את זה ולגלות גמישות מצידך
ואז, בשקט בשקט....
חח..
חחחח הופה...צקון לחש


וואי אצלי תחום הדעות עומד במרכז, כי זה תחום שחקרתיחסדי הים
בו הרבה, וזה חשוב לי מבחינה אישית, לכן יהיה לי קשה מאוד עם בנות שלא בדעות שלי.
כמובן, שאני בד"כ מכבד דעות של אחרים, אבל להתחתן יהיה קשה לי.
מכיוון שהדעות שלי מאוד מורכבות, וגם לא תמיד מתאימות למעשיי, לכן יהיה קשה לי למצוא בחורה מתאימה, ומכאן אחת הסיבות שקשה לי מאוד למצוא מישהי.
מה חקרת בו? ובאיזה דעות מורכבות שלא מתאימות למעשיך אתה רואהאופטימיות
'גורם מונע' להכיר מישהי שתתאים? לא חייב לענות. פשוט די מעניין.
חקרתי הרבה נושאים ותופעות ביהדות ובכלל בעולם,חסדי הים
שמשפיעים על החיים שלנו, ויש לי הרבה אמונות ודעות מוצקות בנושאים אלו.

אמנם כשזה מגיע למעשה, אני הרבה יותר גמיש, סבלני ופשרן בהרבה דברים.
נכוןסוס טרויאני

ההרגשה היא שככל שמכירים דעות של אנשים יותר לעומק מתקשים יותר לעמוד בעקשנות על הדעות שלך...

(בסופו של דבר יש הרבה דרכים להגיע לאמת האחת..)

לא צריך להיתפס לקטנוניותים...

באופן טבעי יש השפעה אחד על השני

וכשמכירים כל אחד נפגש עם העולם הפנימי של השני ומגבשים דעות ביחד

ועדין צריך לדעת לקבל את השני כמו שהוא

 

זוגיות מורכבת מהרבה דברים וזה בעיקר צורך נפשי/ריגשי ופחות התאמה אידיאולוגית

חולקת.אידיאולוגיה זה לא 'מה בכך' ,בונים על בסיס אידיאולוגיהאופטימיות
חיים ומשפחה. אם האידיאולוגיה לא תואמת יהיה קשה מאוד כשיהיו ילדים.
וכמו שאמרת, קיימת השפעה טבעית בין בני הזוג, ומגבשים דעות(נכון מאוד!!) אך בעיני נושא האידיאולוגיה נכנס בשלב הראשוני,בסינון, כששואלים בחורה מה היא מחפשת? מה היא תאמר? כל אדם? כי היא מקבלת את האדם כמו שהוא?...לא חושבת..
קודם נתאר סגנון אישי שמן הסתם מבוסס על אידיאולוגיה כלשהי *ולאחר מכן* נפגש עם בחור,
ואם יתאים אז תהיה השפעה טבעית ביננו,גיבוש דעות וקבלתו כמו שהוא...

זה לא *רק* מה שמרכיב נישואין,כאמור יש דברים נוספים חשובים, אך זה לא דבר שאפשר להתעלם ממנו.
היא שאלה על ניואנסים בתוך הזרםים...


עכשיו רק רואהאופטימיות
חח לא נורא
חייב לכתוב את זה...לצלול לעומק
"אף על פי שנחלקו בית שמאי [כנגד בית הלל]... לא נמנעו בית שמאי לישא [נשים] מבית הלל, ולא בית הלל מבית שמאי"




היום כבר נמנעים.. (נאנח)
פעם אבל זה היה ברור שהנשים ינהגו כמו הבעל..ברגוע


הסברים למה זה המצב היום יש הרבהלצלול לעומק
האנחה עדיין נשארת במקומה..
צ'צ'צ'... (מצקצק בלשונו)סוס טרויאני


יישר כח!אפי הזקן
התגובה החכמה והנכונה ביותר שראיתי כאן
אני חושבת שהארוס שלי אומר הלל ביום בעצמאות וחוגג יום ירושליםמישהי=)
אני לא
מעולה לילדים. שילמדו לבחור לבד מה הם רוצים

תמיד יהיו פערים כי את חזקה במשו אחד
והוא באחר
לא תמיד זה נכוןצריך עיון
כנראה שהיחס שלך למדינה הוא די פושר, לרוב קשה להסתדר כשמישהו חושב 180° מבחינה אידאולוגית

ואני לא רוצה שהילדים יבחרו לבד, התכנון זה לחנך אותם
יש דברים לא קריטייםמישהי=)

כמו הלל ביום העצמאות שהם יכולים לבחור לבד,

אם זה ענייני הלכות או משהו רציני, אז נחנך אותם.

לומר הלל או לא זה לא הלכה חמורה שמגדירה אותך כדתי ככה או ככה

בשבילך זה לא קריטי, יש כאלה שכן..ברגוע

וזה בעיקר קשור למה עומד מאחורי ההחלטה לא לומר הלל.

מקבלת.מישהי=)


יש כאלה שמברכים, וזה קצת יותר מכניס אנשים ללחץצקון לחש


לחנך אותם שיבחרו בטוב, זה החינוך האמיתי.כמעין הנובע
זה היה חצי בצחוקצריך עיון
אבל אני כן חושב שהתפקיד של ההורים זה להנחות את הילדים לדרך הנכונה ולא רק לפתוח אופציות. צריך שזה יהיה מבחירה אבל זה לא אומר שפותחים להם את כל האופציות.
מסכימהכמעין הנובע
התכוונתי שהחינוך שיבחרו כשהם גדולים יותר ונפתחים כבר לבד לכלל האופציות..
צריך עיון
(בגדול, לפחות)
מצטער, אין לי כח לפרטצריך עיון
ממליץ על המאמר של יצחק קרומביין במוסף שבת לפני שבועיים

(אם תחפרי לי אולי אני אסביר קצת יוצר מחר)
זה עניין ספציפי פה, אבל בגדול אני מסכימה איתך.מישהי=)


אמא שלי טוענת, שאם יש פער מבחינה מעשית, זהחסדי הים
דווקא מבלבל את הילדים.

נגיד, כשאמא שלי התחתנה עם אבא שלי, היא לקחה על עצמה את כל החומרות, שאבא שלי נהג בהם.
לוידת, אצלנו כל אחד בוחר אם לומר או לאמישהי=)

אבא שלי כמו בן גוריון- לא אומר הלל ולא תחנון

אני גמככה לא אומרת תחנון

 

זה לא הלכה.

הוא ספרדי ואני ככל הנראה יאכל קטניות בפסח וכנל הילדים שלי.

הלל ביום העצמאות נו באמת

כי לא מתחשק לו לומרמישהי=)


או שתחכה חודשיים לשרשור הקבוע על הלל ביום העצמאותיהודי!!
או שתחפש את השרשורים משנים שעברו.
פעם בשנה זה יותר מדי בשביל הוויכוח העקר הזה לא צריך לפתוח את זה גם עכשיו.
כמו כל שאלה: תלוי תלוי תלויקוד אבל פתוח
כמה זה עקרוני לי (יש דברים שאני אולי מאמין בהם, אבל זה לא ממש עקרוני לי)?
כמה הפער גדול (לומר הלל עם ברכה או בלי ברכה)?
עד כמה זה משפיע...

דווקא הדוגמאות שהביאו פה ממש לא קריטיות...
הלל ביום העצמאות? כמה זה משמעותי בחיי היום יום?
א. חלב? אז אני לא יאכל שוקולד. מה יקרא? ואני ממש ממש ממש אוהב שוקולדים.

שאלות יותר מהותיות לדעתי זה
חברה נפרדת/ מעורבת
יחס לתורה
אינטרנט (עם/ בלי, מסונן/ פתוח וכו')
וכו'
העיקר שאחד לא כופה את דעתו על השניזה דעתי
בחיים יותר חשוב שהבעל יהיה קשוב לאשה ויכבד אותה וכשיש כבוד בין אחד לשניה שום דיאלוגיה לא תפריד בניכם
לצאת עם דת"לים?! עוגי פלצת

סתם

 

 

 

זה לא חידוש שיש עולמות השקפתיים מאוד שונים בתוך המרחב הזה

שנקרא "ציונות דתית"

 

 

אם יש התאמה ברמה אישיותית ותורנית - בהחלט אפשר !סטיוארט
אפשר להסתדר,
כנאמר וְעַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה
וכל שכן הבדלים שהם לא פשעים ;)
תלוי מאוד מה בדיוק ההבדלארץ ושמיםאחרונה
אני למשל לא הייתי יוצאת עם מישהו פתוח מבחינה דתית, שישלח את הילדים לכתחילה לסניף מעורב, בקיצור יותר ליברלי. כי אני יודעת שזה לא אני וזה לא הבית שאני רוצה להקים.
מצד שני גם לא הייתי יוצאת עם מישהו "דוס מרובע" כהגדרת הציבור, שלא מוכן לחשוב על פתיחויות, וצמוד להשקפה ולהלכה בלי לחיות את חיי המעשה בעולם הזה ובלי לחפש מה כן הכרחי ובמה אפשר להקל בשביל לתקן עולם.
אם ההבדלים יחסית קטנים, לא נראלי שהייתי פוסלת, אחרי הכל קשה למצוא גם מישהו עם כל הדרישות וגם שיהיה בדיוק כמוך מבחינת ההשקפה. אין בדיוק.
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פ

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

כי לחתולים יש טווח צבעים אחרנקדימוןאחרונה
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך