א. להביא איזה "אב כנסיה" שמתפעל מזה שעם ישראל לא עוזב את חוקותיו, ו"להגניב" שבעצם מתפעל מכך שאנו מקיימים את תפקידנו להיות עם סגולה, אין בכך ולא כלום....
כבר אמרנו, יש לנו מעלה עצמית נשמתית. היא מתגלה ע"י תורה ומצוות. זה שנוצרי מפעל ממשהו אחר, אינו ראיה לכלום. מה גם שכבר הזכרנו שזו בדיוק ראשית הנצרות, לכפור ביחודיות של עם ישראל וממילא גם לכפור בהמשך בחירתם אם נהגו שלא כהוגן..
ב. היחס שלך לדברי חז"ל, כביכול אין להם קבלת אמת, ואינם דברי אלוקים חיים, אלא "אסכולות" שעושות חשבון מה הן "מרויחות" מכך ש"ימציאו" משהו פחות או יותר.. הוא יחס בעייתי בלשון המעטה. אי הבנה בסיסית במעלתם ועניינם. גם אם תעטוף את זה, כדרך הודעותיך, במילים פסאודו-מדעיות עם "נפח" חיצוני, "אסכולה קוסמית".. "אסכולה היסטורית יחסית"....
ג. כפי שעשית בעוד הודעות, הדברים "מסודרים" באופן שיצור רושם של שיטה עמוקה, ולא כן הם.
יש פה שיטה ידועה שמייצרת "אסכולות" מציטוטים חלקיים ודנה חכמים בגובה רדוד ומטה.
האמירה בסוף ההודעה קודמת, ש"עושה טובה" לריה"ל, כאילו דבריו אינם נמדדים לפי האמת שבהם, שהיא מוחלטת, אלא מתבקשים כדי "לטפח את האגו היהודי לפני 100-200 שנה"... והיום מיותרים, ר"ל. ו"מתעלה" עוד יותר... ש"הגיוני לחשוב" כרבי עקיבא בזמן כזה.. כלומרף,רבי עקיבא, זה לא משהו אמיתי, אפילו לא משהו שמישהו כמוך אינו יכול לשפוט את דבריו - אלא "הגיוני" לחשוב כמותו בעת צרה... כשיש מדינה, אין צורך.. כאילו הוא "המציא" דברי תורה לפי איזה צורך היסטורי זמני...
וכדרכם של מתחכמים, שלא רוצים שיבחינו מה עומד מאחרי דבריהם, אתה גם נותן לו ציון - כאילו זה לאיזה ילד מפגר.. - "לדעתי זה רק מבליט את החוכמה שיש בדבריהם"....
אבל "היום שיש לנו מדינה אנחנו לא צריכים את זה".. כבר קידמך בן גוריון, דומני, שאמר משהו דומה לגבי קיום מצוות, שנצרך בגלות כדי לשמר את היחוד של עם ישראל.. הפוך - אבל ממש אותו דבר. יתכן עם יתרון לדבריו..
העולה מזה, שאתה מבזה דברי גדולי עולם. אינך מאמין באמת שבדבריהם, אלא כאילו הם "תרגיל". ואתה מחזיק מעצמך כאילו אתה יכול לקבוע שהיום, שיש לנו מדינה, אנחנו כבר לא צריכים להאמין בזה... ו"יכולים לחזור לאמונה שכל בני האדם שווים מטבעם. עם ישראל נעלה בתיפקוד שלו"...
וכמובן, למי שלא הבין.. המסקנה המתבקשת, שבהיות שחלק מעם ישראל אינו נוהג לפי "התפקוד שלו", אז בעצם ה"מדינה" שבה נתלית בהעמדת-פנים, אין לה זכות קיום. וישראל ככל העמים.
לחלוטין מתאים ל"קרן החדשה" לממן מישהו שיכתוב "חוכמות" כאלה. גם למסיון.
[הבעיה שלך, שאתה עושה את זה שקוף מידי..]
ד. לגבי מה שציטטת כביכול מ"אסכולה אחרת" של חכמי המשנה והתלמוד.
מכל הציטוטים שהבאת אין קמצוץ ראיה ל"שיטה" אחרת. אף אחד לא חולק על המעלה הגדולה שעם ישראל מקיימים את התורה. ושבאי קיומה יכול להיות מצב של "הסתר פנים" זמני, שמתבטא בכל מיני ביטויים. את המדרש על מתן תורה, שבא בדיוק להבליט את המעלה העצמית של ישראל, שקבלת התורה שייכת לעצם אופיים, הבאת בכיוון הפוך ושטחי.
אף אחד מהחכמים הנ"ל, כמובן, אינו חולק על כך שיהודי, גם רשע, שמת ללא בנים, אשתו חייבת בחליצה להעמיד לו שם.. הוא אדם מישראל, גם אם דינו חמור מאד לפי מעשיו. קל וחומר כלל ישראל.
מכיוון שהזכרת את דברי רבי ישמעאל, בהצמאה כאילו הוא מאיזו "אסכולה" שרואה את הגויים והיהודים שווים כביכול (זה הרבה פחות מבדיחה לא מוצלחת..), כדאי לצטט ממנו עוד כמה משפטים:
"אומות העולם אין להם פדיון. חביבים ישראל שנתן הקב"ה אומות העולם תחתיהם, כפרה תחת נפשותיהם".
את ה"משיחיים הנוצריים" שב"שיטתם" אתה מנסה ללכת פה מתחת לשורות - שנא. "אין מצילים את הגליונות, אלא נשרפים הם במקומם, הם ואזכרותיהם.. מה להטיל שלום בין איש לאשתו אמר המקום ספר שנכתב בקדושה יימחה על המים, ספרי המינים שמטילים איבה בין ישראל לאביהם שבשמיים, על אחת כמה וכמה.. ועליהם אמר הכתוב, הלוא משנאיך ה' אשנא".
"בני ישראל אני כפרתם".
"כל ישראל בני מלכים הם". ועוד.
והוא רבי ישמעאל שצפה שבאחרית הימים ירבה השקר, וירחק חוק מישראל, וירבו עוונות בישראל" - המסקנה לפי דבריך מן הסתם היתה צריכה להיות שה' יחליפם באומה אחרת, אולי אותו האיש בכלל..... (ליצנות של ע"ז מותרת כידוע) - אבל הוא אומר: "ואז יעמוד צמח בן דוד מלך המשיח"
ה. מה שאתה כותב בהודעה השניה, "אם אתה לא כותב מתוך רצון לבדוק ולחקור ויש לך אידיאולוגיה" וכו'.. זה גם ליצנות וגם עלבון לאינטלגנציה, ושיטה פסאודו-פסיכולוגית ידועה, כמו שכבר הזכרתי:
אדם שרואים שהוא נעול טוטאלית על דברים שסותרים מקורות מפורשים, מבזים את חכמי האומה, כמובן לא שומע לשמץ דבר אחר - ו"מעיר" לאחרים שאם הם לא רוצים לבדוק את דבריו, אז אין לו מה לעשות כאן אפילו לשניה.... (גם לא מתמודד עם אף דבר שהועלה עניינית. פשוט לא מתייחס למה שלא נוח..).
זה גם פטנט ידוע, אולי כך השני ירצה להראות שהוא כן מקבל משהו... אל דאגה, כל דבריך מלאים במה שרש"י מסבירלגבי "אפיקורסות" (במס' רה"ש, "מבזה תלמידי חכמים"), וגם מעבר לכך - מתוך הכפירה בעניינם של ישראל, ואינני מתכווין לקבל אפילו קמצוץ מהם.
עם המסקנה שאין לך מה לעשות פה אפילו לשניה - אני דווקא די מסכים, לאור צורת דבריך.
בוודאי שיש דבר כזה כפירה בנשמת ישראל, בבחירת ישראל כעם באופן מוחלט - שההיפך מזה אמרו הנוצרים, כידוע לך או שלא כידוע לך, אינני מכיר אישית את הכותב.
כך כותב הרב קוק זצ"ל, על המחשבה להפריד לגמרי את הכשרים מפורקי העול הפושעים (שהמשמעות והשרש הוא כפירה בסגולה העצמית של ישראל - וממילא אם חלק לא כך, אפשר להתנתק מהם טוטאלית. לא רק כאקט של שמירה על צביון קהילה כלשהי) : "..אע"פ שפרוד גמור כהעולה על לב המנתחים באכזריות אי אפשר הוא והיה לא יהיה. זאת היא ממש מחשבה של עבודה זרה כללית, שהננו בטוחים עליה שלא תתקיים" וכו'.
יש עוד מקורות רבים מגדולי עולם. דבר פשוט הוא, שהכפירה בבחירה של עם ישראל ע"י ה', שלא יכולה להיות מופרת, אפילו ח"ו לא יתנהגו כראוי ( "בחמה שפוכה אמלוך עליכם". "והגאולה - אפילו יהיו ישראל רעשים גמורים ח"ו" - האור החיים הקדוש) - היא ממש כפירה. וכמו שלהגיד על אי אמונה בה' שזו כפירה, אין זה "דמגוגיה", כך גם כאן.
ה. מי ש"לא מצליח להבין מבחינה מהותית מה שונה יהודי מגוי, שניהם בני אדם" - יש לו בעי קשה מאד מאד. מוטב ילך ללמוד, אם לא נפל כבר ברשת של המינות.
מי שאינו תופס שיש נשמה, שיש כלל ישראל, כי מבחינה חיצונית זה נראה "אותו גוף"... ומן הסתם גם אינו תופס שיש שונות בארץ ישראל (עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה), שנראית מבחוץ ברך "אותו דבר" כמו חו"ל - הקיצור, אינו תופס שהנשמה והרוחניות זו מהות - יש לו בעיה קשה מאד מאד.
ו. ולהגיד בסוף הדברים, "אם הצלחתי לדגדג למישהו שיעזוב ולו במקצת את האמונה של העליונות היהודית"... אל תדאג - לא "הצלחת". הרבה נוצרים ניסו לפניך.. (רק שכעת זה כבר ב"קו הגנה שני".. אחרי שהנוצרים חטפו שוק מהקמת המדינה, שהרסה את כל התיאוריה שלהם, שבלי מעשים ראויים ה' ביטל את הבחירה עם ישראל ח"ו - הם מנסים "לסדר" את זה עם המדינה, בתקוה שהיא תחדל להיות מדינת עם ישראל הנבחר.. עפר לפיהם).
ומסיים, "הנה מה טוב".... נו, באמת..
ואל דאגה, "כולנו בעז"ה נאמר בימים הגדולים הבאים עלינו לטובה, "אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו מכל עם ולשון" - וכמובן לא נשכח להוסיף מתוך כך "וקדשתנו במצוותיך וקרבתנו מלכנו לעבודתך" וכו', בדיוק כסדר הדברים.
ומכיוון שסיימת דבריך, כפי שמשום מה חביב גם על הנוצרים למיניהם, דווקא מישעיהו - וכמקובל, בהפיכת משמעות הפסוק - והתעלמות ממה שמתרגם יונתן בו עוזיאל, שדבריו ברוה"ק, ומדברי רש"י - וניסית להביא ראיה מעוות על "שיוויוניות" כביכול בין העמים.. אז נעתיק מרש"י ברוך עמי מצרים, "עמי ישראל אשר בחרתי לי לעם בהיות במצרים" (איזה באסה... עוד לפני שיקבלו מצוות...). וכן ביונתן. וגם הרד"ק, שמפרש כמשמעות המילים מדגיש על עם ישראל, "ישראל הם נחלתי מקדם".
חושבני שעדיף לסיים כאן.