יצא לכם פעם לחשוב-שוגי

אם הייתם חילונים החיים בחברה מעורבת האם כבר הייתם בזוגיות?

 

חשבתי על זה מלא פעמיםלב אוהב

ואני בטוחה שכבר הייתי בזוגיות..

אולי אפילו נשואה

אבל בכלל לא בטוח שזה היה עם בחור שמתאים לי... 

ברור לי שלאנעימת זמירות
כי כל הזמן היה לי נקודה לא שקטה בתוכי שהאורח חיים שלי לא נכון..וכשאדם לא שלם עם עצמו קשה לבנות זוגיות..גם לא מאממנה בהגדרה הזאת חילונים..לכל אחד יש את הנקודה היהודית שלו
אממ לא..מור ולבונה
ולא חייב להיות חילוני כדי להיות בחברה מעורבת.
ד"א, לדעתי אצל חבר'ה כאלה לעיתים זה קשה יותר.
די משוכנעת שכןיהל
לא חשבתי על זהברגוע

בכ"מ

אני מחפש להתחתן- להקים בית בישראל

לא להיות בסתם זוגיות.

לאבסדר גמור
אבל יצא לי לחשוב איך חיי החילוניים היו נראים- אילו בעולם מדומיין לחלוטין....
לא בטוח שמעבר לגדר זה קל יותראיוושה
אני מעריך שלא הייתי בזוגיותחסדי הים
בתור אחת שחוותה את ה'עולם החילוני'דרך אמונה בחרתי
אני לא חושבת על זה.
אבל עכשיו שאת כתבת.. אז אני חושבת שכן אבל
הזוגיות הייתה נמשכת כמה שנים טובות..
אז בהחלט - דרך אמונה בחרתי!!!! ומודה על כל רגע ורגע!!! שמחה להיות אשת אמונה ומשתוקקת להקים בית נאמן בישראל. בניין עדי עד ומתכוננת לכך! להיות ראויה לו והוא לי. להיות אשה יראת ה'. מתפללת המון.. שכל הדרך תעשה בקדושה וטהרה. שנרצה ונזכה בעזרת ה' ובהשתדלותנו!!!!
אשריך בגדול!אורות הכתובה
שה' ישמח אותך במהרה במהרה!
מניח שכן, ברוראורות הכתובה
ברגע שזה לא מחייב עד הסוף וכשהמושג שמירת נגיעה לא בלקסיקון, זו הברירה הטבעית.
מקסימום, נפרדים אחרי חודש, שנה, עשר
לא נכון 😒איוושה
אתה טוען שלחילונים אין קשיים במציאת בני זוג?

רק הערב חברה דתל"שית שלי התלוננה באוזניי על כמה שנמאס לה מהבחורים של העולם, ושהיא כבר משוועת למצוא זוגיות. היא חילונית ולא שומרת נגיעה.. איך זה מסתדר עם הטענה שלך?
נראה ציני.אופטימיות
כתבתי ברצינות גמורהאיוושה


התכוונתי שהיה נראה לי שהוא ציני.אופטימיותאחרונה
לגבי שאלתך הראשונה- אין לי מושג, לא מכיר תמציאות מבפניםאורות הכתובה
לגבי החברה הדתלשית- מה ההגדרה של 'זוגיות' בעולם החילוני? (או הדתלשי. הבנתי שזה לא תמיד אותו דבר, ואפילו יותר הגיוני שזה יהיה שונה כשמדובר בדתלשית ולא בדתלש).

יש הבדל בעולם החילוני בין לומר "יש לי חברה" לבין לומר "אני בזוגיות"?
באמת שואל. ואשמח לתשובות מאנשים שבאמת יודעים מה הולך שם.

אסייג לעצמי- מניח ש*אני* הייתי בזוגיות.
כי זה באמת לא נראה לי כ"כ מסובך כשזה לא מחייב, וכשאין שמירת נגיעה, וכשאין שולחן שבת להנדס ביחד
זה תמיד מסובך.איוושה

תחשוב כמה התאמה צריכה להיות מדוייקת, כדי ששני בני אדם שהיו פעם זרים יהיו מסוגלים "לסבול" את החברה אחד של השניה ואשכרה ליהנות ממנה.

זה לא משנה אם הקשר כולל מחוייבות או לא, או אם הם שומרים נגיעה או לא, או אם הם חילונים או דתיים.

לא סתם כל שידוך שמצליח זה פלא פלאים ונס גדול.

הרבה פחות מסובךלב אוהב
כשהשאיפות העיקריות שלך מהקשר הם שבסהכ יהיה טוב ונעים ורגש ומשיכה... היה לי את זה מלא פעמים.. התאמה רוחנית הרבה יותר קשה למצוא...
לכן אומרים שיותר קשה למצוא חברותא מאישהבסדר גמור
באמת כל שידוך מוצלח זה פלאאורות הכתובה
אבל קשה לי להזדהות עם החלק הראשון שכתבת.

שנמצא כולנ"ו במהרה ובשמחה
ברור שכןזית שמן ודבש


האמת שבכנות .. יותר קל לי לצאת עם חילוניות זורם ומסתדר יותריואב גל
לא לסכול אותי בבקשהה
כן לסקול* ,מלשון סקילהיואב גל
כן הבנתי..פשוט כתבת לסכול..נעימת זמירות
אההה חחחח רק עכשיו שמתי לב :,(יואב גל
לא נורא עדיף להיות סכל פעם אחת...בסדר גמור
מאמינה שכןשריקה

אולי אפילו *אחרי* מערכת זוגית כזו או אחרת,

אבל לאו דווקא מערכת זוגית שמורה להחזיק לטווח ארוך

לדעתי כןy101
כשלא צריך לחכות להצעות שנראות אלא לזרום עם מי שאתה מכיר נראה יותר קל..
אהמ.קוד אבל פתוח
תלוי מה זוגיות, ברור לי שהייתי בקשר, אם זה היה סטוצים או זוגיות אני לא יודע.... אבל משהו היה.

אבל אני לא אוהב את השאלות האלה של 'אם הייתם...'
אף פעם לא חשבתי על זה.....לב טהור:)


השגה על השאלה..ד.

מה זה "הייתם כבר בזוגיות"?...

 

הרי מי שעונים פה, אלו אנשים שמחפשים מישהו/י מתאים/ה, כדי להינשא - ועדיין לא מצאו. אם היו מוצאים - כבר היו יכולים להיות נשואים.

 

וברור שב"חברה החילונית" לא היו מוצאים יותר מהר מישהו מתאים לכך. אין כל סיבה.

 

זאת אומרת שמשמעות השאלה היא, פשוט, האם הייתם חיים בחיים מופקרים, ללא שמץ התחייבות, בידיעה שבהחלט סביר שזה לא יהיה מי שתתחתנו איתו - ולכן כביכול "לא היה איכפת לכם" לבדוק ממש אם זה האדם.. לכל היותר, והסביר, עוד אחד ועוד אחד.. איבוד הדברים הכי בסיסיים בצלם אנוש (גם כש"הרבה עושים" משהו שלא היה מקובל עד לפני כמה עשרות שנים גם בתרבות הגויית, זה עדיין לא הופך את זה למשהו נורמלי/מוסרי. יש הרבה דוגמאות לכך..), איבוד הבושה. איבוד הסיכוי להגיע לנישואין עם העמדת האישיות של שני בני האדם במרכז, ומתוך כך המרכיבים האחרים של החיים הללו, ואיבוד הראשוניות והתום. איבוד הסיכוי לבנות בית נאמן בישראל - בית שמתוך חיבור פנימי עמוק, ומתוך התחייבות עמוקה, ומתוך קדושה וטהרה, ומתוך שנהיים משפחה-איש ואשתו, ומתוך ראשוניות - לנצח. 

 

[אני לא רוצה להביא "משלים" חריפים - כמו, אם הייתם בדאע"ש, האם היית כבר רוצחים כעת לדעתכם... מספיק עצם הענין]

לפי ההבנה שלי, השאלה היא האם המציאות של חברה מעורבתמור ולבונה
בה יש היכרות עם בני המין השני (סביר להניח שגם הכמות היא גבוהה) תעזור לכך שתהיו בזוגיות?

זו שאלה הגיונית ועל פניו, התשובה היא כן.
אם אתה מכיר יותר בנות, יש לך יותר סיכוי להכיר מישהי שתתאים לרצונות שלך.


מעבר לכך, אני לא מסכימה עם המשוואה של חילוני=חיי הפקר ושבזוגיות כזו בטוח אין מחויבות.

לא כך הבנתי את זה,ד.

אם היה כך - היתה יכולה סתם לשאול על "חברה מעורבת". יש גם בבני עקיבא (כמובן, אם "זוגיות" הכוונה לנישואין).

 

ומלבד זה, אז זה לא על "זוגיות", אלא על נישואין. לצערנו, ידוע מה המשמעות של "זוגיות" שם. ובאמת, אין "זוגיות" ללא נישואין. אשליה. שקר וכזב.

 

ואגב, גם לא נכון ש"אם אתה מכיר יותר בנות יש לך יותר סיכוי שתכיר מישהי שתתאים" - הרי זו מציאות מוכחשת על פניה. אחוז הגירושין שם גבוה בהרבה. 

וכך כתב בספר חסידים על מישהו שנשא מישהי שאינה הוגנת לו  אמר לו, זה בגלל שהיית צופה בנשים.

ולכאורה, מעבר לעניינים מוסריים/נסתרים, יש לכך הסבר פשוט, שע"י כך מתקהה ההבחנה שלו במה שמיוחד לו.

 

[גם כאן, יש כאלה שאמרו שהכירו כבר למעלה ממאה בנות, ובפגישות אישיות. מספר "מכובד" לכל הדעות.. זה לא גרם שיכירו יותר מהר מי שמתאימה להם]

 

 

ולגבי הסיום, אפשר לחיות באשליות כמה שרוצים: כל "זוגיות" ללא נישואין - היא הפקרות. זו זנות - וחבל לצבוע את זה אחרת. מאד מצער אם אנשים מאבדים את התחושה הבסיסית הזאת. מאבדים את הבושה הבסיסית. 

היא אינה אשתו - אין מחוייבות. וברור לחלוטין, ללא שמץ-שבשמץ של ספק, לכל מי שמכיר את המציאות המרה הזו, שאם היו אומרים להם, "אתם בטוח מתכוונים להתחתן"? חלק גדול היו אומרים, לא. 

 

כלומר: עובדתית, לא בגלל שזו חֶברה כזו מוצאים יותר מי שמתאים - אלא בגלל שזו הפקרות אז מה איפכת אם לא בדיוק יתאים. לא התכוונו מראש שזה יהיה דווקא לטווח ארוך. נראה כבר...(אחוז הבנות שמשלות את עצמן שיצא מזה משהו, גדול בהרבה מהבנים - כך פרסמו פעם איזו סטאטיסטיקה. והן גם נשארות, באופן טבעי, עם יותר צלקות, ל"ע)

 

[ואני לא דברתי על מה "חילוני", אלא על מה שהיא שאלה עליו]

 

 

נכון, אפשר היה לשאול כך מור ולבונה
אולי זה לא עולה על דעתה שגם דתיים גדלים בחברה מעורבת, בה הבנים והבנות גדלים זה לצד זו באופן כלשהו.

כשאדם מכיר בדרך טבעית, בה קודם מכירים אחד את השנייה ואז מחליטים לקדם את זה הלאה,
זה נותן פור.
לעומת זאת, בדייטים לא כולם מצליחים לשמור על טבעיות ולכן הם לא מביאים את עצמם לידי ביטוי.
לחלופין, אנשים נוטים לפרש כל מילה או התנהגות של המדוייט, להכניס אותו לתבנית ולחשוב שעל סמך כמה שעות עמדתי על טיבו של האדם...
מה שאולי לא היה קורה אם היו מכירים ומבינים מאיפה הדברים נובעים או שהיו מגיבים בסובלנות גם לדברים שממבט ראשון הרימו עליהם גבה.

הראיה שבחורים יוצאים עם 100 בנות ועדיין לא מרגישים שמישהי מתאימה להם, לדעתי מחזקת את מה שאני אומרת.
אולי (אין לי מושג כי לא עברתי את זה) זה קורה כי הדרך מסרבלת אותם ואולי במקום אחר ובדרך אחרת היו מכירים ומעוניינים זה בזו.

בני עקיבא זו דוגמה טובה (לא שאני תמיד אוהבת את זה) לכך שאנשים מכירים בדרך טבעית ונישאים וכמות החתונות שיוצאות מהיכרות כזו מכובדת +.

העובדה שאני מכירה יותר בנים יכולה (לא באופן מוחלט, רק מעלה סיכויים) להועיל לשינוי הסטטוס שלי.
גם אם אני לא אתאים ל50 בנים שאני מכירה, אולי אתאים לחברים שלהם.
ההיצע גדל פי כמה וכמה.

גירושין, זה נושא כואב אבל לא מצאתי כי הוא קשור לדיון שלנו.

ולגבי ההפקרות, ניסיתי לענות אבל אני לא מצליחה להוציא תגובה הולמת שתבהיר את דעתי.
אז נסכים לא להסכים. לפחות לא לגבי הנחרצות של הדברים.
הנושא שלד.

אופן ההיכרות - דייטים או "טבעית" (שאני לא חושב שהיא טבעית..) - הוא נושא שאם היה ניתן לנתקו מכל מרכיב אחר, היה אפשר לדון בו, לכאן ולכאן.

 

כמו שהסברתי, בתגובה אל הכותבת, אי אפשר לנתק אותו. והמציאות ה"מעורבת" מביאה לקלקולים רבים יותר מאשר ה"תועלת" שכבר מכירים מישהו מתאים. קל וחומר אם מדובר על מציאות מעורבת מופקרת, שזו הריסה של האנשים מבחינה זו, טרם שיגיעו אל מי שמתאים להם ויתחתנו עימו.

 

את בני עקיבא אני מכיר מקרוב, והמחשבה ש"אנשים מכירים בדרך טבעית ונישאים.. וכמות חתונות..מכובדת", אינה מדוייקת. הרבה מהמכירים, אינם נישאים, כי כביכול "אין בכך חידוש", כמו ששכנים לרוב לא מתחתנים..

ורבים יוצאים מזה עם סריטות, שמזיקות גם לטווח ארוך. אכן, יש גם כאלה שהכירו והתחתנו. וממה שאני פגשתי, התורנים שבהם, אינם מעוניינים שכך ילדיהם יכירו - ולא במקרה.

 

ככלל, יש לדעתי נקודה חשובה - שאני לא בטוח עד כמה בנות מודעות לה - שההיכרות בין שנים לבנות היא אכן לא "טבעית" בעצם מהותה... השוני גדול, ואי המודעות לו גדולה עוד יותר. וזה לגמרי לא "טבעי" שחיים בחברה מעורבת.

אשר על כן, יש צד שדווקא המודעות לשוני, שבאה כאשר מנסים להכיר ממוקד לצורך נישואין, היא מביאה לחיבור אמיתי יותר ועמוק יותר, שיכול להיות בסופו של דבר רק מתוך שמתחתנים.

אם מבינים שזה חלק מובנה מהענין, אז נוהגים בסבלנות יותר בדרך של ההיכרות. מבינים שמבחינה מסויימת, כדברי המהר"ל, זה "חיבור בין הפכים".

 

וכדברים המצוטטים מהזוהר הק', שסיטרא אחרא מתחילה בחיבור ומסיימת בפירוד (להבנתי, הצד החיצוני מתחבר בקלות כביכול, בסוף מתפוצץ). סיטרא דקדושש, מתחילה בפירוד ומסיימת בחיבור; קודם הדגשת היחוד של כל צד, ומתוך כך חיבור אמיתי ועמוק ופנימי.

 

 

[לגבי הפקרות - מה שכתבתי זה עוד "כסף קטן". אין קץ לגנות את הדבר הזה, שבן ובת שאינם נשואים, איבדו את החושים הכי בסיסיים שאמורים להיות לבני אדם. מחקתי דברים שהוספתי - מוטב לא להאריך בנושא המצער הזה]

 

ביקשת הסבר על השאלה- אז בבקשה-שוגי

אכן התכוונתי לזוגיות= נישואין/ מערכת יחסית רצינית לטווח ארוך

הרקע לשאלה- שיחה עם חברה בה הדיינו על נושא הפגישות והבירורים וכדו' כפי שנהוג בחברה שלנו למול היכרות בצורה חופשית ומשוחררת יותר כפי שנהוג במחוזות אחרים.

 

לדוגמא- בחור גרוש בחברה דתית למול גרוש בחברה חילונית שברור ששם הרבה פחות מפריע הנושא, יכול להרגיש שאם היה בחברה אחרת לא היו פוסלים אותו מראש בגלל הגירושין אלא מכירים אותו היכרות אישית.

כך בחורה לא יפה מצד אחד תתקשה במציאת בחור בחברה חילונית כי שם שופטים על פי יופי ומנגד בגלל שיש היכרות אישית יכול בחור להתאהב בה ולא לפסול מראש לפני שנפגשו כי שמע שלא יפה. וכך הלאה והלאה.

 

ברור לי שמציאת הזיווג שלי היא משמים ולא תקרה רגע לפני שאמורה לקרות. וברור לי שחיים ע"פ ההלכה מקרבים אותי ליעד ולא מרחיקים אותי. ועדיין היה מעניין לדון על כך.

הופתענו שתינו לגלות שכל אחת הרהרה על כך לבדה, עניין אותי לבדוק מה הלך הרוח כאן.

עכשיו מובן יותר?

ראשית,ד.

לא "ביקשתי הסבר", אלא הערתי על איך שזה היה נשמע.

 

אם התכוונת לנישואין - שמח לשמוע.

 

"מערכת יחסים רצינית לטווח ארוך" - לא מקבל דבר כזה. מי שמוכנים לנהוג אחד עם השני בחוסר צניעות בסיסי (שכמו שאמרתי, עד לפני כמה עשרות שנים אפילו בחברה הגויית זה היה דבר בלתי נסבל. העירו על כך  - "במורת רוח".. שני פסיכלוגים אנגליים בספר ישן שכתבו), בלי להתחתן, הרי שה"רציני" אינו רציני אלא ההיפך. תוקע יותר ויותר בבוץ הזה. מראש יודעים שאינם מתחתנים. שאינם מתחייבים. שאינם משפחה. לא שהתחתנו וקרתה תקלה.. אלא מראש על דעת זה. ויוצאים מזה, הרבה-הרבה, בשן ועין. וכבר לא יבנו אח"כ מה שיכלו בלי זה. לעולם. שלא תהיינה אשליות. וזו פריצות גמורה.

 

לגבי עצם השאלה (שלטעמי מוטב היתה מוצגת כך - ולא בצורה שבעצם מצריכה אנשים שהתגדלו על צניעות, לחשוב "מה היה אילו היו חיים בפריצות" - רואים שכך הבינו את זה) - 

 

אפשר במבט ראשון לחשוב, שאם ממילא רואים אלו את אלו בחברה - אז אולי היו פחות פסילות-מראש, כפי שכתבת, והיה יותר סיכוי.

 

אבל, קודם כל אי אפשר להפריד בין הדברים. חיים בעוה"ז. המציאות של חיים כאלה, חסרי גבולות בין המינים, הרי אנו רואים בעינינו שהיא גורמת להרבה פריצות והפקרות וחוסר מחוייבות מינימלית ול"החלפות" כאילו מדובר בגרביים ולא בבת אדם. וזה - מעבר למתועב שבכך - בוודאי מרחיק את היעד שעליו את מדברת, של בניית בית עם מי שמתאים לך.

 

גם לגבי הדוגמאות שהבאת - מעבר לכך שכיום גם בחברה הדתית, לאור המציאות הלא-נעימה לצערנו, "גרוש" זה כבר לא מה שהיה פעם - 

הרי שלָמה שם זה לא נתון משמעותי? בדיוק מהסיבה הנ"ל, שכל היחוד שבין איש לאשתו, הבלעדיות, איבדה לצערנו מערכה. אין אצל כולם ערך עליון שאשתו תהיה הראשונה והיחידה ומתוך נישואין ותוכן משותף וקדושה וטהרה. 

 

אז כאילו "מרוויחים" שמכירים אישית מקודם, אבל מפסידים את ה"אישית" האמיתי. זה ששומר הכל למי שיתחתן, ומתוך שנהיים משפחה. עולם אחר.

 

כך גם לגבי היופי. את מכירה אמנם בכך ש"שם" ליופי יש משקל גדול - אך סבורה שולי בגלל "היכרות אישית מקודם", לא יפסלו בגלל זה מראש... חוששני שזו אשליה. מי שהצד החיצוני מאד משמעותי אצלו, לא יתחתן עם מישהי כזו. "מכיר מקודם"? הוא מכיר עוד הרבה..

 

 

התסכול שמביא לשאלה כזו, מובן. חושבות - אולי אם היו מכירים אותנו "חופשי", היה לנו יותר סיכוי למצוא או למצוא חן..

לדעתי, זו אשליה גמורה (כנ"ל, אפשר לראות מה גיל הנישואין המקובל שם, מה אחוז הגרושין, שלא לדבר על הדבר  הכאוב שהזכרנו מקודם, כמה ראשוניות יש. אולי היו עושים עליכן, ח"ו, יותר "ניסויים" ר"ל):

יותר כוויות, יותר אכזבות בעלות "משמעות", יותר התקהות חושים, פחות מהר למצוא ממוקד את מי שמתאים.

שלא לדבר, שאחרי שכבר מתחתנים - מה שיותר "נקי" מקודם, כך יותר טוב להמשך ולבנין הבית.

 

מה שנכון - שצריך להגדיל את ההזדמנויות לפגוש במי שמתאים, ובצורה כשרה. לעסוק בכך, להשתדל למקד את החיפוש - באופן שיהיו יותר הצעות רלוונטיות.

בטוח שהייתי נמצא בזוגיות מהר יותר.אור אש
אבל אני מכוון למקום אחר לגמרי, למצוא את אשתי... וזה כבר סיפור הרבה יותר מסובך :/
אף פעם לא חשבתי על זהדובשניה
ושמחה שב"ה אני לא נמצאת במציאות כזאת.
אם כבר היינו בה, או כמה זמן הספקנו להיות בה לפני שהיא התנפצה*צועד*
בקיצור, לא חשבתי על זה ב"ה.
לא לא יצא לי לחשוב על זהעדן ירושלים

אני שמח שאני דתי ושאני בזוגיותבגיל הזה...

הדעה הרווחת של החילונים שבגיל הזה לא נמצאים בזויגיות

לפחות לא כמו שלי..לא למטרת חתונה

ממש מזכיר לי שיחה עם מפקד חילוני ב2 בלילה*צועד*
הבחור עם חברה 6 שנים, זמן ארוך בהחלט בסביבה החילונית.

ואני שואל אותו, מתי אתם חושבים להתחתן?

והוא עונה, שנתיים ככה אחרי הצבא..


אז אמרתי לו משהו מכאיב ונוראי
"אתה יודע שיותר סיכוי שתישאר חבר שלה בלי נישואים משתתחתנו ותתגרשו אחרי זמן מה?"
ותכלס, הוא אמר שאני צודק.


השאלה שלך מציקה לי, כי היא מתמקדת ביתרון פעוט(היכרות 'לעומק' איכס) מהמבט הרחב.

היתרון הזה בא לידי ביטוי רק בשלב ההיכרות
אבל דווקא הוא זה שבשלב האמיתי, הרציני, שלשמו כל הבלאגן הזה בא-חיי הנישואים, שדופקים הכל וגורם לכ" כ הרבה בעיות בחיי הזוגיות התקינים.
לא.אופטימיות
כי הראש והלב מכוונים לבית קדוש, מהמקום/ברמה שבהם אני נמצאת היום.
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך