יום שני של ראש השנהשמן אפרסקים
תפילת ערבית
אחרי התפילה אני ניגש לאחד החברים ושואל לשלומו ומה הוא עושה כרגע, על הדרך אני שואל גם אם הוא נשוי?
הוא ענה לי שהו לא נשוי אבל הוא חי עם בן זוג.
שאלתי אותו אם הוא רציני?
הוא ענה לי שכן.

מעניין כי החבר'ה תמיד העריכו שהוא הראשון שיתחתן, 11 שנים אחרי הישיבה התיכונית, 6 שנים אחרי ההסדר.
טוב שהוא גם בא לבית הכנסת.
"טוב ש" ?נורופן.
🤔
לא טוב ש?השאלה.
טוב ש.נורופן.
זה לא ממש עניין של לומר את זה, בטח לא בהקשר הזה.
ועל מחלל שבת שמגיע כן?ג'ון
מה שייאוש יכול לעשות לאנשים...הדוכס מירוסלב


לא בטוח. ..יכול להיות שמראש הוא לא רצה אישה ..נשואה+2
בטוח...הדוכס מירוסלב

אין דבר כזה "מראש", זה המצאות של להט"בים

על סמך מה אתה אומר את זה?צריך עיון
(שואל ברצינות, אשמח למקורות מפורטים בעברית)
בגדול? שער הגלגוליםהדוכס מירוסלב

המציאות של נשמה "הפוכה" היא נדירה.

וגם שם יש עבודת המידות והמצוות לא מתבטלות.

 

כל אדם נולד עם אפשרויות, ומי שטוען שיש כאלה שלא, משקר לעצמו (ולענ"ד לא לחינם)...

הביאו פה כמה פעמים את תקנת השבין ההוא, ושם דייקא הוא אומר את זה.

(בעניין ההוא זה כשאדם טוען שאין לו ברירה, הוא משקר. אם מישהו מהצד היה אומר את זה, ניחא)

 

מה גם שהקטע של "נטיות" הוא המצאה חדשה. בעולם העתיק כל אחד יכל לעשות מה שבא לו, בדיוק כמו חיות, ולא היה צריך שיקטלגו אותו.

אדרבה. אם כבר הבאת קבלה, דווקא שם כתובגמני
(ושמעתי את זה מרב חרדי אורתודוקסי) שיש את העניין של גלגולים, שכשאדם חוטא הוא נכנס לתוך הקליפה שבא הוא חטא, וצריך לעשות תשובה כדי לצאת. כל עוד הוא לא עשה הוא ישאר שם וימשיך לחטוא - גם בגלגול הבא. כך שיש כאלה שנולדים לתוך זה.

מה שכן ברור שזה התחיל מאיפהשהו ואת זה צריך לתקן, אבל בהחלט יש מציאות שאדם נולד לתוך זה.
מה האדרבה פה? אתה כותב מה שכתבתיהדוכס מירוסלב

אין פה גדר של אנוס.

לא דיברנו על אנוס, אלא על מציאות שזה מלידה.גמני
כמו שכתבתי, זאת מציאות נדירה, ולכן לא מתייחסים אליההדוכס מירוסלב

בכללי הירידה מהקליפה הזאת היא לבהמות וכו'.

עיין בשער הגלגולים בעניין.

 

בכל מקרה, כך או כך, יש ברירה.

לא נדירה בכלל. תסתכל סביבך ותראה.גמני
ולא תמיד יש ברירה. ברגע שאדם חוטא, הבחירה שלו 'זזה'.
היא כבר לא באותו מקום. ואם יש פה כאלה שהם כבר עמוק בתוך, יהיה להם מאוד קשה לצאת מזה.
נדירה. זה שאתה חושב שזה מלידה, לא אומר שזה מלידההדוכס מירוסלב

המציאות הזאת נדירה. שום דבר לא השתנה.

90% מהאנשים עם נטיות רכשו אותן בדרך כזאת או אחרת (פגיעה, או עודף וכו').

 

אתה נכנס לדיון לא קשור על דרכי תשובה. אף אחד לא אמר שקל לעשות תשובה.

לא נכנס לדיון אחר, אלא בדיוק בדיוק על מה שנידון פה מלכתחילה.גמני
יש בן אדם.

חוטא.

לא עשה תשובה עד סוף ימיו.

חוזר בגלגול למקום שיש עוד אנשים כמוהו.

רוכש במהלך החיים נטיות שנראות לכאורה 'במקרה', אבל אין לו באמת שליטה עליהם, כי ככה נגזר.

כלומר, דברים שנקבעו לאדם יכולים לבוא או בצורה מולדת, או ע"י 'מקרים'.

כך או כך, הבחירה שלו בעניין עשויה להיות דלה.
הפלפול שלך נחמד, אבל רחוק מהמציאותהדוכס מירוסלב

אתה רוצה לחפש תירוצים ברוח ללמד עליהם זכות? אשריך.

הם לא ינקו מדינה של גהנום בגלל זה.

 

שאל אנשים עם נטיות, אתה תראה שרובם המוחלט נפגעו בילדות ומעט מהם פשוט נמשכו אחרי תאוות עד שהגיעו לשם.

אני שאלתי, לא מדבר באוויר ובתאוריות

זה לא פלפול שלי. זה א.גמני
ב. אתה חוזר על מה שאמרתי.

אלה שנפגעו, זה לא במקרה, אלא הדרך של הקב"ה לחבר אותם לקליפה שהם כבר נמצאים בה מבחינה רוחנית - בדרך ה'טבע'.
אתה טוען שהרב הזה אמר שמי שחוזר בגלגול כזה יפגעהדוכס מירוסלב

בצורה מינית בשביל לאזן לו את הנשמה עם הגוף?

יש מציאות כזו. אכן.גמני
זה מה שאתה אומר, אני לא רואה נשמות.. אני מתאר את המציאותהדוכס מירוסלב

שאלתי אם אתה אומר שהרב הזה שציטטת אומר את מה שכתבת?

בכל אופן, לדעתי, הקטע של הפגיעה סותר לחלוטין את הקטע הרוחני.

ורואים את זה על אנשים מסויימים במפורש

א. זה לאו דווקא פגיעות.גמני
אלא כל חשיפה בצורה כלשהיא.

ב. במקרה של פגיעה יש עוד חשבונות שמיים, חוץ מחטא אחד קדום.

בכל מקרה, אני בוודאי לא הולך פה לדון על רבנים שאני לומד מהם.
שוב, שאלתי שאלההדוכס מירוסלב

אני לא מבין את העניין. שאלתי אם הרב אמר את זה במפורש או שזה רעיון שלך ואתה מתחמק.

 

החשיפה והפגיעה וכל זה, לשיטתך, אלה עבירות שלא נותנים לאדם בחירה עליה.

זה בוודאי נגד התורה...

לא נותנים בחירה, כי הואגמני
במקום שאין לו בחירה. (בחירה חופשית זה לא לעשות מה שאתה רוצה, אלא היא נתונה לך בכל רגע לפי המצב).

כשאדם, ילד או מבוגר, נפגע ממישהו בדרך כזו או אחרת, זה חשבונות שמיים, בבחינת 'מגלגלים חובה ע"י חייב'.
כלומר, הפוגע הוא בעצמו חייב.
את זה הרב שלך אמר?!@#?!הדוכס מירוסלב

בוודאי שיש לו בחירה, תמיד.

אדם לא צריך לעבור עבירות מלידה כדי להתיישר עם גלגולים קודמים שלו.

המידות שלו ככה מלידה.

כן. ואתה טועה.גמני
נראה לי שלא הבנת את הרב שלך נכוןהדוכס מירוסלב

אני בוודאי צודק.

אדם שמתה לו היד מבחינה רוחנית, יוולד בלי יד.

אדם שהיד של רקובה מבחינה רוחנית, יעבור נסיונות בחיים שיכריעו את הכף.

אתה בוודאי טועה! ועוד אחרי שהודיתגמני
לפני זמן מה שאתה לא נכנס לנושאים של קבלה.

כל אחד יתרום במה שהוא מבין בו...
אני צודק שאל את הרב שלך, שיסביר לך את זה שוב. אתההדוכס מירוסלב

מפיץ רעיונות מוזרים בשמו...

ואין לי מושג על מה אתה מדבר, אתה כנראה מבלבל עיון עם ידיעה

אופס... שכחתי שאתה תמיד צודק... (עצוב)גמני
ישר כח על הכרת האמתהדוכס מירוסלב


אבוי לך על הגאווהגמני
יש לך מראה...? הדוכס מירוסלב

אתה כל הזמן מדבר על גאווה, ואז בוכה שאתה לא צודק

מה הטענה שלך?צריך עיון
יש כאלה שטוענים שמשיכה לגברים זה מבחירה (ככה היה נראה מההודעה הראשונה שלך כאן: מה שייאוש יכול לעשות לאנשים... - צעירים מעל עשרים )
יש כאלה שטוענים שההגדרות הקשיחות הן המצאה מודרנית וכולם נמצאים על הרצף ברמה כזאת או אחרת ומשלבים, ככה נראה מההודעה הנוכחית (לפחות מהסוף שלה)
יש כאלה שטוענים שהנטיה מתעצבת במהלך החיים וזה תוצאה של דברים שעברו על האדם, ככה נראה מההודעה שלך בהמשך ( נדירה. זה שאתה חושב שזה מלידה, לא אומר שזה מלידה - צעירים מעל עשרים )
ויש כאלה שטוענים שזה מולד, ברור לי שאתה לא מסכים איתם

הדיון על היכולת לשנות זה דיון אחר אבל הוא בהכרח קשור לדעתך על מקור הנטיה
לא הבנתי את השאלההדוכס מירוסלב

או שאין פה שאלה?

בוודאי שזאת בחירה, גם אם זה מולד - זאת בחירה.

יש מקרים נדירים בהם זה מולד, ברוב המקרים לא.

 

לא הבנתי את הקשר להגדרת הקשיחות, מה זה שייך לנטיות?

יש כמה שיטות ופירטתי אותן כאן, שאלתי מה דעתךצריך עיון
כמו שכתבתיהדוכס מירוסלב

ב90% מהמקרים אלה נסיבות (מההיכרות שלי, רובם נפגעו בילדות, מיעוטם פשוט נגררו אחרי תאוות).

וממה שאני מכיר דווקא הגברים ה"נשיים" מלידה הרבה פחות נופלים במקומות האלה.

 

זה לא קשור לקשיחות. נשים יותר קשוחות בהרבה מגברים (שנוצרה מעצם וכל זה)

מסכןאוריה,
ואו. בטח תפס אותך לא מוכן.מקרוני בשמנת
אני על מקרים כאלה פשוט מודה להשם שזה לא הנסיון שלי. פשוט תגיד תודה שאתה לא במקומו, כי זה בטח לא קל.
בטח היית בהלם.....*שלי*


גועל נפשהזדמנות

לא מדבר על ניסיון ומה הסיבות לכך.

האם מחלל שבת שמגיע מגעיל אותך באותה המידה?ג'ון
(ולא אני לא בא לתת לגיטימציה לדבר שאסור)
יש דברים שנאמר עליהם תועבה, ולכן הם שוניםהדוכס מירוסלב

אז הגועל אולי לא יהיה, אבל הצער על יהודי שעובר עבירה צריך להיות דומה

שוב ודאי שאסור ודאי שנאמר תועבה אבל כמהג'ון
מתוך הגועל המורגש הוא אך ורק בגלל שהתורה אמרה על זה תועבה וכמה מתוך הבנייה חברתית תרבותית (אגב בהקשר הזה יש מאמר מעניין של יואב שורק המראה שהיחס של הגועל מקורו בגישה נוצרית)?

תוספת בעריכה; באמת מרשים אותי שיהודי שכל כך התרחק ויודע מה התורה אומרת על הדבר רוצה לבוא לבי''כ ולהתפלל , רוצה לשוב.
הנקודה הזאת חוזרת גם למי שסובר כמותך. אדגים:הדוכס מירוסלב

לו יצוייר שאדם שפוגע סדרתית בנשים, או חמור מכך שופך דמים, היה יושב בבית הכנסת. האם היית דן אותו כך לכף זכות גם?

נראה לי שלא. זאת הבניה חברתית, בדיוק כמו היחס הסלחני הפתאומי שצץ כלפי עושי התועבות האלה.

 

לא יודע מה ההמצאה הזאת לומר שהגועל בא מהנצרות, זה פשט התורה כתוב שחור על גבי קלף. המילה תועבה כתובה בתורה ומוסברת ע"י חכמינו כריחוק וגועל.

 

כתבתי כאן משהו ארוך ומחקתי. אתמצת אותו, אני מכיר הרבה אנשים שעשו מעשים לא טובים חמורים באותה המידה, מרובם ככולם אני מעדיף להתרחק אבל לא במבטי גועל ואין לי בעיה לנהל איתם שיחות, לכן נראה לי שנקודת המבט שלי קצת יותר אובייקטיבית משל רוב האנשים. ולכל הפחות אצלי, אין שום הבניה חברתית.

הוא מתכוון האם אתה מבין את הגועל, או שאתה נגעל כי התורה אמרהגמני
שזה מגעיל. זה שני דברים שונים.
לא... הוא שאל האם הגועל הוא הבניה חברתית והוא כתב במפורשהדוכס מירוסלב

שהתורה *לא* אמרה שזה גועל בשם אדם כלשהו שטוען שזה בא מהנצרות.

שזאת כמובן המצאה מוזרה מאוד

אולי תקרא כמו שצריך?הדוכס מירוסלב

ציטוט מדבריו: "אגב בהקשר הזה יש מאמר מעניין של יואב שורק המראה שהיחס של הגועל מקורו בגישה נוצרית"

אתה מתווכח על סמנטיקה. העמדה שלו ברורה.גמני
אתה טרחן מארץ הטרחניםהדוכס מירוסלב

אתה מתערב בדיון בין אנשים, טוען שאף אחד לא הבין נכון פרט לך, ואז מטיל באחרים האשמות על סמנטיקה

 

לגוף הדברים, למען הבנת הנקרא: הוא מביא בשם איזה פובליציסט טענה שתועבה אינה חיוב לגועל, ושהיחס "הגועלי" נולד בנצרות. זה שקר גמור, כמובן.

ובנוסף הוא אמר, מדעתו, שגם אם התורה אמרה תועבה, יכול להיות שכל הגיעול שלנו מהעבירה הזאת הוא חיצוני.

 

@ג'ון בכל אופן, כך או כך, זה להמעיט מערכה של העברה. וזאת דרכם של הרשעים להרוס את התורה ע"י ביטול הרגש. הבעיה שלנו, המנסים להיות יראי שמים, שאנחנו לא רואים את המגמה.

 

בהתחלה איבדנו את הרגש למחללי שבת (פעם זה היה בושה, ונדיר), והיום אנחנו מאבדים את הרגש לעושי תועבה. ואנחנו כבר בשלבים של אובדן הרגש לגביי חיי אדם.

אם יש אדם שעוד מרגיש קצת צער באחת מהעבירות האלה, אשריו ואשרי חלקיו, ולא צריך להקטין את ישרותו המידתית (מ"עבודת המידות").

וכן, ב"ה יש כאלה שגם חילול שבת מצער אותם באותה המידה, אשריהם ואשרי חלקם!

מעניין שזה בדיוק מה שאמרת לי בעצמך, שלא הבנתי את דברי הרב.גמני
אוכל להבין מה אתה רוצה עם כל הטענות והויכוחים שלך, ברגע שאתה תבין את עצמך.

עד היום בכל ההודעות שבהן הסברת לי למה אני בעייתי - אמרת בעיקר דברים שנכונים לגביך.

הפוסל במומו פוסל.
אמרתי מה שאמרתי בצורה עדינה, אם לא הבנת,הדוכס מירוסלב

חזור והחכם.

בתור מי שחוזר שוב ושוב לדיון הזה כמו ילדה קטנה ופגועה וקורא לי גאוותן ומתנשא בכל שרשור רק כי אתה טועה כל פעם מחדש, נראה לי שאתה זה שצריך לקרוא את המשפט "הפוסל, במומו פוסל".

לכן הצעתי לך להשיג מראה..

נראה לי אתה צריך לפתוח פורום חדש... 30+. אתה כנראה זקן ומדברגמני
בשפה אחרת.

אין לי מושג מה אתה רוצה ובאיזה עולם אתה חי.

לא זכור לי מתי הודית בטעות, חוץ מפעמים שבהם הודית אך דאגת לומר את המילה האחרונה.

האווירה שאתה משרה פה דרך קבע היא של עצבים וחוסר סבלנות.

ולא הבנתי את האיום שלך בכותרת, כאילו מה? שאני אחכים כדי שלא תגיד את הדברים בצורה פחות עדינה?

מאחל לך כל טוב.

אתה משדר כל היום רגשי נחיתותהדוכס מירוסלב

מנסה לייצג את הכלל רק כי האגו שלך נפגע ואתה כל הזמן מנסה לשקם אותו בדיונים טרחניים מולי ואז עוד טוען לי "אני לא מדבר איתך יותר *מוציא לשון*".

 

אתה צודק, אני כנראה שייך לדור אחר, אבל כשתפתח פורום "הגנון של גמני", אני אתמוך בפורום "30+" בשביל אנשים קצת יותר מאוזנים

תקשיב אתה ממש נביא. קורא את מחשבותי ורגשותי. סחטין עליכ.גמני
תודה, ישר כח הדוכס מירוסלב


בכיף. וכן למר גמני
עוד דבר.גמני
הייתי ממליץ לך לשנות את הניק.

זה לא עושה רושם טוב, אחד שמכריז על עצמו כ'מפונפן'. גם לא בצחוק.

ואתה מוזמן לענות בתשובה קצרה. התשובות הארוכות שלך מראות על עצבים.
מה שמעניין הוא, זה שגם פהגמני
הדברים שאתה אומר תואמים בדיוק אותך. אתה מ-ד-ה-י-ם!!!
קודם כל אני לא כזה חשוב שתעשו העמדות בדברי.. ;)ג'ון
לגופו של עניין. ודאי שאני חושב שהאיסור קיים ודאי שאני לא חולק על התורה. אם אצלך הרגשות הם נטו בגלל שהתורה אמרה אשריך. באמת. בלי טיפת ציניות.
יכול להיות כשעשיתי עוול למחבר שלא הבאתי את כל המאמר אבל זאת נקודה אחת בלבד מתוכו. בכל מקרה הוא אדם מאוד חכם ומעניין.
אני אכן שאלתי האם בקרב הציבור מניין התחושות נובעות. שוב אין בפי לגיטימציה לחטא, מה שכן יש זה כאב גדול על האנשים שנמצאים בסיטואציה, תפילה בשבילם ותקוה שיהיה טוב. יש הבדל גדול בין אמפטיה לסימפטיה.
אני מבין למה התכוונת, וחושב ההפך, שדווקא היום יש הרבה יותרהדוכס מירוסלב

לגיטימציה לעבירות האלה שנובעת מהבניה חברתית מתוכננת וזדונית (כולם יודעים על הקטע של יצוג להט"ב במדיה, זה לא סוד).

לכן אני חושב שהמצב היום הוא של חוסר רגש לעבירה הזאת והרבה יותר נכונות להכיר בה כ"טבעית" ורואים את זה גם פה בפורום בחלק מהשרשורים.

וצריך להצר על זה מאוד ולבכות על זה שאפילו דתיים לא מזדעזעים ממעשים שהתורה אמרה שהם תועבה...

 

יתכן שיש אנשים שתיעבו את המעשים בעבר מהתניה חברתית, והם אלה שמושפעים היום מההתניה החברתית לצד השני. עליהם ועל שכמותם הרמב"ם ודומיו מגדולי ישראל מסבירים שלהם, ההמון, ההפחדות והידיעה בלי הבנה שייכות.

אז לדעתי, גם אם זאת הייתה התניה/הבניה חברתית, היא הייתה ברוכה ותורנית.

והיום כשאין אותה, זה נורא ואיום והמצב גרוע. אנחנו נלחמים כל הזמן במלחמה אבודה כשאנשים דתיים חושבים שזה "בסדר".

לאהזדמנות

אני גם לא חושב שמדובר ברתיעה ברמה הדתית פרופר. זה מייצג משהו נחות ברמה האנושית כמו בבתי הכלא (שרוצים להתעלל שמה בבנאדם זאת אחת הצורות) בפסיכולוגיה (עד לפני לא הרבה שנים זה נחשב הפרעה נפשית) ולהבדיל הרמב"ם (בהלכות פדיון שבויים כמדומני) 

אם בנאדם מתמודד עם זה ברמה האישית (ואפילו נכשל) זה דבר אחד אבל לתת לזה לגיטמציה?! להשוות את זה לחיי נישואים?

^^ מוסיף על הנ"להדוכס מירוסלב

שגם לגבי אישה זה נחשב ביזיון בתורה

אני לא נתתי לגיטימציהג'ון
כתבתי בהודעה האחרונה. יש הבדל בין אמפטיה לבנאדם שקשה לו שזה דבר חשוב לבין סימפטיה שזה פסול.
לא אתההזדמנות

כל הדיבור שמנסים להציג את זה ככה.

בעל ובעל, אבא ואבא וכו' וכו'

היום בעבודה בהזמנות, מתקשר אדם עם קול מובהק של גבר,חסדי הים
בהתחלה דברתי אליו בלשון זכר, והוא אומר לי שהוא בחורה, אז דברתי אתו בלשון נקבה, אבל בהמשך השיחה, היו כמה פעמים שחזרתי בטבעיות ללשון זכר. כמעט התפקעתי משחוק.
הקיצור הזוי.
מסכנה פסידונית
הייתה לי חברה כזו. לא נעים.
אני חושב שזה היה טרנסג'נדר. גם השם היה נראה כאילוחסדי הים
הפכו אותו משם של זכר לנקבה.
ובכן, עדיין מסכנהפסידונית
רק מסיבה שונה
..גמניאחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך