פינת מושגים תורניים - פוסט חדש - בואו בהמוניכםחידוש

(כתבתי היום כי אולי מחר לא יהיה לי זמן)

 

@חיהל'ה@רחפת..@פסידונית@שמן פשתן @זוהרת בטורקיז @נפש חיה.@שריקה@צריך עיון@מבקש אמונה

 

ושוב יישר כח ל@ארץ השוקולד על הפוסט של הבוקר

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

חבר'ה השקעתי אז בבקשה לקרוא עד הסוףקורץ (כדאי לכם זה מעניין, וגם מעשי מאוד)

 

הפעם נעסוק בכלל התלמודי-הלכתי "מצוות צריכות כוונה".

 

הגמרא במסכת ראש השנה מביאה מחלוקת האם "התוקע לשיר יצא", כלומר מי שתקע בשופר בראש השנה, אבל לא התכוון לשם המצווה אלא סתם כדי 'לנגן', ובמקרה הוא תקע כמו שאכן צריך לתקוע [תשר"ת וכו'] – האם יצא ידי חובה?

 

זוהי שאלה כללית – האם תנאי הכרחי לקיום המצווה הוא עצם הכוונה לקיים מצווה, או שמספיק עצם זה שעושה את המעשה?

 

להלכה נפסק בשולחן ערוך (אורח חיים סי' ס) ע"פ רוב דעות הראשונים שמצוות צריכות כוונה.

זאת אומרת שמי שביצע מעשה של מצווה אבל לא לשם המצווה, אין זה נחשב מעשה מצווה ועליו לקיימו שנית.

יצויין כי ב"ביאור הלכה" שם, היקל (ע"פ דעת הרדב"ז) בדיעבד במצוות דרבנן, שמי שלא כיוון בהן לא חייב לקיים שוב.

 

להלן נדון בכמה נקודות מעניינות ומעשיות:מתפלפל

 

מהי בדיוק הכוונה הנדרשת? האם צריך בהכרח לחשוב בפירוש, או שדי בזה שידוע באופן כללי שהוא עושה זאת לשם המצווה?

למשל: לפני שאדם מברך ברכת המזון, הוא חייב לחשוב: "אני מכוון לקיים מצוות עשה מהתורה של ברכת המזון", ובלי זה לא יצא ידי חובה?

או שמא נאמר שברור שהוא עושה זאת בשביל המצווה, אלא מה? לכיף?חושב

 

ישנן כמה ראיות מדברי הראשונים לצד השני (אז אפשר לנשום לרווחה). וכך כתב ה"משנה ברורה" בשם ה"חיי אדם", שלמרות שלכתחילה ראוי להתחשב בצד הראשון ולכוון בפירוש לפני כל קיום מצווה, בדיעבד בוודאי אפשר להקל כמו הצד השני, במקרה שבו אכן ברור שהמעשה נעשה לשם המצווה.

 

אבל, כל זה טוב ויפה במצוות מובהקות, כמו ברכת המזון, הנחת תפילין, שמיעת שופר, וכד'.

אך דברים שאין להם אופי מובהק של מצווה, בהם בוודאי הכרחי לכוון לשם מצווה. להלן ניתן כמה דוגמאות מעשיות, למצוות שאנחנו מקיימים הרבה אבל יכול להיות שחסרה הכוונה הנדרשת, וחבל. עם קצת מודעות ומחשבה אפשר להרוויח הרבה מצוות:

 

1. לימוד תורה - בנים (וגם בנות) – כשניגשים ללמוד תורה, לכאורה צריך לכוון לשם מצווה. זה לא מעשה מובהק שברור שנעשה לשם המצווה. יכול להיות גם סתם כי זה מעניין, או כי זה מה שכולם עושים, או כדי לעבור מבחן, וכד'.

 

2. הזכרת יום השבת בקידוש של הלילה – זוהי מצוות עשה מן התורה גם לנשים של "זכור את יום השבת לקדשו" – זכרהו בדברים. ברור שהקידוש הוא 'טקס דתי' אבל זה לא מספיק כדי להכליל אותו בקטגוריה שלהמצוות המובהקות. צריך כוונה לגבי המצווה הספציפית הזו.

 

3. מצוות "ביומו תתן שכרו" – כשמשלמים לנהג מונית או לכל שכיר אחר.

 

4. מצוות ואהבת לרעך, גמילות חסדים וכו' – בכל פעולה ששייכת לזה. מי שלא מכוון ודאי שיש ערך למעשהו, אבל יש לדון אם יש לזה גדר של מצווה.

 

5. כיבוד הורים (ואחים גדולים..)

 

6. תפילה – לפי הרמב"ם היא מצווה מהתורה, לפחות פעם ביום.

 

7. סעודות שבת וחג – זה לא סתם מנהג, אלא מצווה גמורה (מחלוקת אם מהתורה או מדרבנן), וצריך לכוון בה.   ויש גם מצווה נוספת מדברי נביאים של "עונג שבת".

 

יש עוד הרבה אבל זה מה שאני זוכר בינתיים

 

 

תודה רבה.שריקה

מקסים, ומעורר מחשבה.

תודה לךחידוש

וחודש טוב ומבורך לכולם, שכחתי לצייןחיוך

נהדר, תודהפסידונית


1. ברכת התורה בבוקר, והתפילה לפני הלימוד, עוזריםחסדי הים
לכוון.
גם אפשר לטעון שהמצווה בלימוד תורה, הוא התוצאה של ידיעה, ובמצוות שהמצווה בתוצאה, לא צריך לכוון.

2.נראה לי שכולם מבינים שהקידוש, הוא מצווה וזוכרים את השבת דרכו.

3.4.5. יש אחרונים שסוברים שהמצווה בן אדם לחבירו, לא צריך כוונה.

6. כולם יודעים שתפילות זו מצווה, ולא צריך לכוון בדווקא מהתורה.

7. לא מסכים שיש מצוות סעודה בנפרד מעונג, הסעודה אמורה להוביל לתוצאה הרצויה, שזה עונג. מצוות שהם לא המעשה, אלא התוצאה, לא צריך לכוון.
ישחידוש

כאלה שכתבו כמו הדברים שכתבת, אבל אלו דברים מחודשים והפשטות היא כמו החולקים, שלא סומכים למעשה על החילוקים האלו

 

ועונג שבת וסעודות שבת הן מצוות נפרדות. הרי יש סוברים שסעודות מהורה ועונג רק בדברי קבלה.

ולאיד, יש עונג שלא ע"י סעודות

 

לכן פשוט כדאי לכוון, כמו שכתבתיחיוך

הפסק הלכה, היא שסעודות הם מדין עונג. נגיד, אדם שהואחסדי הים
חולה מרוב אכילה, לא חייב לאכול סעודות שבת, כי זה לא עונג בשבילו. (רמב"ם שבת ל,ט; שו"ע רצא,א),
וזה כבר מבואר בתשובת הגאונים (שכ'"ט).

אני גם לא מסכים שהראשונים שסוברים שהסעודות בגלל המן, בהכרח סוברים אחרת. מספר הסעודות וקיומם יכולים להיות כנגד המן, אבל המטרה הוא 'עונג'.
גםחידוש

אם זו המטרה

אבל הסעודות הן מצווה בפ"ע. אי אפשר למשל לקיים עונג במשהו אחר במקום הסעודות

שכוייח!!כי בשמחה תצאו.

יש 'חיי אדם' חשוב, שהובא במשנה ברורה,

שאם אדם הגיע לבית הכנסת כדי לשמוע שופר,

הוא ודאי התכוון לקיים את המצווה,

גם אם הוא לא חשב על זה בפועל בשעת השמיעה.

 

כמו כן, כך ניתן להסביר את הכוונה של 'עומד לפני ה' ',

אותה הצריך ר' חיים לעיכובא במשך כל תפילת העמידה:

אם אדם עומד עם סידור - מעשיו מעידים עליו שהוא מתפלל,

גם אם כרגע הוא סופר אפרוחים או שורות לבנים (ע' ירושלמי ברכות),

וקצת להציל אותו מקושיית החזו"א, איך אפשר לחייב כוונה כזו.

 

(קצת קפצתי שלבים, וכתבתי כמו לביינישים, אבל אפשר להבין מההקשר)

תודהחידוש

א. הבאתי את החיי אדםחיוך

 

ב. לא חושב שר' חיים התכוון לכוונה כזו, של הוכחה שהוא מקיים מצווה. אלא כוונה מיוחדת של תפילה, שהמחשבה על כך שהוא עומד לפני ה' היא חלק מהחפצא של תפילה

 

כאן בפוסט התייחסתי רק לכוונה מהסוג ששייך בכל המצוות

אשריך, העייפות...כי בשמחה תצאו.

ולגבי ר' חיים,

זה לא הוכחה, אבל זה גם לא חצי נבואה.

זו הכוונה לדבר עם ה', ולא למלמל מילים לסטנדר או הסידור,

לדבר איתו, לפנות אליו.

שאלה הלכתית - קצת בדיחתית אבל גם רצינית:ים חי מיה"ך

יש חובה בכל יום בוקר וערב להזכיר את יציאת מצרים.

מצווה זאת מקיימים על ידי שקוראים את פרשת ציצית שמוזכרת בה יציאת מצרים.

ברור שלהלכה צריך לקרוא את פרשת ויאמר כחלק מסדר התפילה, גם אם מזכירים את יציאת מצרים.

 

אבל

ישנם דיונים רבים בספרות התורנית לגבי שאלות הלכתיות להלכה אבל לא למעשה

אז הנה שאלה נוספת:

אם מישהו קורא בעיתון חדשות, ואומר "עברנו את פרעה נעבור גם את זה" - 

האם הוא יוצא ידי חובת הזכרת יציאת מצרים?

חשיבה מקורית יש לךחידוש

אין פה כוונה לקיים את המצווה, לכן לא יצא

ואפילו למי שסובר שמצוות לא צריכות כוונה, יש אומרים שבמצוות שבדיבור לכולי עלמא צריך כוונה.

 

וחוצמזה, בפשטות צריך הזכרה מפורשת של היציאה ממצרים

אם כי לדעת המגן אברהם אפשר לצאת י"ח גם באמירת שירת הים, ואם כן מסתבר שאם אדם קרא עיתון חדשות ותוך כדי קריאתו כיוון לקיים מ"ע של זכירת יצי"מ ואז שחרר מפיו אנחה כבדה ואמר את המשפט שאמרת

- אולי הוא קיים את המצווה

 

אז אולי יש משהו טוב בלקרוא עיתונים

ואולי לא

זאת בדיוק השאלהים חי מיה"ך

חלק מהשאלה זה לגבי המטרה של"הזכרת יציאת מצרים".

כי אם המטרה היא שנזכור שה' תמיד גואל אותנו, כמו שבאמת אומרים בתפילה מייד אחרי הזכרת יציאת מצרים: "אמת ואמונה כל זאת... כי הוא ה' אלוקינו ואין זולתו... הגואלנו מכף כל העריצים... ברוך...גאל ישראל"

 

הרי את המטרה הזאת מקיימים בצורה מסויימת גם באמירה "עברנו את פרעה נעבור גם את זה", זה נכון שאפשר להתפלפל לגבי מה האדם חושב בזמן שהוא אומר את זה, ואם נניח הוא אדם שלא מאמין באלוקים, אז ודאי שהוא לא יצא ידי חובה, פשוט כי הוא ודאי לא התכוון למטרה של המצווה. אבל אם מדובר באדם מאמין, שבאמת חושב על אלוקים כעל זה שמציל אותנו, ומסתמא גם כשהוא חושב "עברנו את פרעה" הוא מודע לזה שבעצם צריך איזה עזרה אלוקית, אז אולי הוא כן יוצא ידי חובה, כי הוא הבין שכמו שאת פרעה לא יכולנו לעבור בלי עזרה אלוקית, ועברנו אותו בזכות העזרה האלוקית - אז הוא אומר במשפט הזה שגם עכשיו הוא מאמין שזה מה שעוזר לנו. ואם כן זה ממש המצווה

 

ולקורא איתונים זה אולי לא מצווה דאורייתא, אבל זה יכול לפעמים להועיל לבן אדם בחיים. לא צריך למהר לזלזל בכל דבר כזה

אזחידוש

אין תחליף לעצם הכוונה לקיים את ציווי ה'

גם אם חושבים על משהו שלדעתך מטרת המצווה היא שנחשוב עליו

זה משהו אחר

כן אבלים חי מיה"ך

אבל אדם צריך לדעת שבסופו של דבר מצוות ה' אינם דבר מנותק מהחיים אלא פשוט איך לחיות יותר נכון ולהתקרב לה', אז גם באמירה של "עברנו את פרעה נעבור גם את זה" - גם בזה אנו מתקרבים לה', 

בוודאיחידוש

אבל זה שבקיום המצווה האדם מכוון לקיים בזה את ציווי בוראו זו גם מחשבה שמקרבת אותו אליו ומרוממת את מהלך החיים, ולכן זה הכרחי ואין לזה תחליף

כן אבל אם הוא יודע שזה מצווהים חי מיה"ך

אז הוא קיים בזה את המצווה!

ולגבי העיתוניםים חי מיה"ך

אני מביא את זה פשוט בשביל המשפט של "מעריב" עם "מעריב"...

"תמיהה שעלתה לי במעריב של אתמול - בית המדרש"

לא מספיק לדעת בכללי. צריך כוונה על המעשהחידוש


כן אבל בימינו אין מי שמזכיר את יציאת מצרים שלא בהקשר תנ"כיים חי מיה"ך

וממילא זה יכול להיחשב לאמירה דתית (שוב אם האדם הוא מאמין) ואז יוצא ידי חובה

אבל כמו שכתבתי, לא מספיק 'אמירה דתית' ו'הקשר תנכ"י'חידוש

צריך כוונה לקיים את ציווי ה' על מעשה זה

יפה, אבל עכשיו העניין הואים חי מיה"ך

שגם המצוות שנכתבו בתורה, נכתבו לפי איזה עיקרון מסויים. אז אם אדם מודע לכך שבערב זה הוא מחוייב בהזכרת יציאת מצרים, והוא אכן שמח לזכור את יציאת מצרים - אז זה כמו שאדם מתפלל את סדר התפילה ואינו מכוון בפירוש - וזה נחשב לו כאילו כיוון כי הוא יודע שזה פשוט חלק ממצווה. וגם כאן - אדם חי את חייו,ומודע לכך שכל דבר דתי הוא חלק מעבודת ה', וממילא איזכור יציאת מצרים הוא אוטומטית חלק מעבודת ה'. ואם כן יצא ידי חובה!

 

עכשיו נראה אותך שואל עוד שאלה...

יפה! תודהדובשניה
אהבתי שכתוב בכתב גדול
( שמתי לב שאם הכתב גדול אז יש סיכוי גדול יותר שיקראו )
תודהחידוש

לצרף אותך לרשימת התיוגים?

אפשר ..דובשניהאחרונה
תודה!! ממש מעניין, ומעורר להקדיש קצת יותר מחשבה למצוות שעושיחיהל'ה
תודה לך ולכל המגיבים והמתווכחיםחידוש

כן ירבו

יישר כח, שלושה הערות:ארץ השוקולד
1. ממה שהבנתי, החיי אדם סבר שגם למי שמחייב מצוות עם כוונה בדיעבד, במצווה מעשית ברור שיצא, כי בעצם מעשיו הוא גילה שזו כוונתו.
ראיה די פשוטה לדברי החיי אדם באה מהקרבנות שמחוייבות ב"לשמה", אבל "סתמא לשמה" (=סתם הקרבן מוקרב לשמה, גם ללא אמירה), כי עצם מעשיו מעידים על כך שזו כוונתו.
עם זאת, יש לתהות האם זה רק מדין תנאי בית דין, אבל אז צריך לדון מהו תנאי בית דין ומה גדרו? (הרחבה לא תיאמר בפורום נרחב, אלא רק באישי)

2. מצוות "ואהבת לרעך כמוך": יש הסוברים שהסיבה שלא מברכים על מצוות בין אדם, היא כדי שהאדם יחשוב על העשייה למען הזולת ולא יעשה זאת רק כי ה' ציוה.
(מחלוקת גדולה על משמעות המצוות ש"בין אדם לחברו", האם עושים זאת כחלק מהיותנו בני אדם ולהיות נחמדים, או רק כעשיה של ציווי המלך (דעת רש"י)?)
לפי הדעה שזה מהיותנו בני אדם הדואגים לזולת ולכן לא מברכים, עצם הכוונה גורעת ואדגים זאת בהמחשה:
עני בא לדלת ואני מוציא מטבע כדי לתת לו, אך לפני כן אני אומר "הריני מכוון בזה לקיים מצוות "פתח תפתח"", כיצד זה נראה?
לחילופין, אני מביא לאחותי כוס מים, אבל בטרם שאתן לה את הכוס אגיד "הריני מכוון בזה לקיים מצוות גמילות חסדים", כיצד זה מרגיש?
ברור שזה נותן תחושה מוזרה...

3. @כי בשמחה תצאו. הביא את דברי הירושלמי ור' חיים, ויישר כח על כך, אני רוצה לחדד את דברי ר' חיים ממה שלימדו אותי בישיבה:
יש שני סוגי כוונה בתפילה:
א. כוונת המילים.
ב. כוונת העמידה לפני המלך בעצם המעמד של התפילה.

לפי ר' חיים רק הכוונה השניה מעכבת בתפילה.
לכאורה הירושלמי מוכיח זאת.
ובכןחידוש

1. לא כתבתי אחרת...

 

2. זה לא סותר. זה שאני חושב לקיים מצוות גמ"ח זה לא אומר שלא הייתי עושה את זה בלי זה.

  צריך להיות גם "אדם" וגם "ירא שמיים"

נכון שלא מברכים מהטעם שכתבת

אבל זה לא סותר את הצורך לכוון

אין כאן שתי מערכות נפרדות

ה' ציווה על גמ"ח כי הוא רוצה שנהיה אנשים נחמדים

אז הכוונה לקיום מצוות גמ"ח לא סותרת את האופי הטבעי אלא להפך -

היא מחברת ומקשרת את האופי הטבעי שלנו, לקב"ה ולתורתו

 

מקווה שהרעיון מובן כי  קיצרתי במקום שאמרו להאריך

2. זה לא סותר?ארץ השוקולד
תעיין ברש"י על:
1. "האומר על קן ציפור יגיעו רחמיך" (ברכות דף לג עמוד ב)
2. "המשיב אבדה לכותי" (סנהדרין דף עו עמוד ב)


סליחה, פשוט צורמת לי התפיסה שאין מחלוקות באמונה, יש הרבה וצריך לטשטש המון כדי לטעון שאין...

נ.ב מסתבר שיש לי 4,000 הודעות, ברכות ואיחולים יתקבלו בשמחה באישי
(עכשיו, עם ההודעה הזו אני עובר את ה4,000...)
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.אחרונה

שלך באופן שוטף 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך