היי כולםדי שרוט
מכיר את הפורום הזה כצופה מהצד

שלום לכולכם. החלטתי כן לפתוח ניק כי מה לעשות, הצטברו לי שאלות מסוגים שונים שבא לי להתייעץ עם חוכמת ההמונים.

אז לפני כחודש נסעתי כהרגלי בקודש ברכבת הקלה. שעה עמוסה מאוד. ישבתי על כסא בספסל. ואז עלה ערבי זקן שהתקשה לעמוד. כמובן שמיד פיניתי לו את המושב שלי
לתדהמתו של נער אחד.

הוא אמר לי מה אני נותן לערבי לשבת? ואותי זה זעזע.
אמרתי לו שזה לא קשור לכלום. רואים אדם מבוגר צריך לעזור לו.

מה דעתכם?
מה אכפת לך מה מהנער הזה?אריק מהדרום
מה הוא מבין מהחיים שלו? לא צריך להתייחס לכל שטות.
איכפת לידי שרוט
כי הוא חלק מהעתיד של העם שלי. מה גם שהוא היה מוקף בעוד כמה חברים שלו והם סופגים אחד מהשני את ההתנהגויות האלה.

לא אוהב לשבת בחיבוק ידיים.

גם תינוקות בני שנתיים הם חלק מעתיד העם שלך.אריק מהדרום
הם יתבגרו וישכילו.
טוב ילד בן 16 הוא כבר לא תינוקדי שרוט
אני באמת מקווה שאתה צודק.... שזה יעבור לו.

די הוקל לי האמת מעצם התשובה שלך, שתדע.
אהמ הוא כןקוד אבל פתוח
פשוט הוא לא מודע לכך...
תומכת במעשה שלך, כל הכבוד!רקפת לבנה

לא תומכת בערבים..

אך תומכת בכבוד למבוגרים בכל אדם באשר הוא אדם

 

אני גם עשיתי את זההפי
הייתי ברופא שיניים כולי בלחץ במילא פתאום באה ערביה עם ילדה קטנה חמודה ישר קמתי להביא לה את הכיסא מהרגל ..שבנאדם מבוגר מגיע צריך לכבד אותו.כי הכל היה מיואש .. ותאמת שהיה בי קול למה קמת אליה זה היה בתקופה לא פשוטה של המון דברים של טרור.. אבל עדיין לא יודעת כנראה לכבד בני אדם זה מגיע לכולם במיוחד אנשים מבוגרים..

וואו איזה כיף לשמוע דברים כאלהדי שרוט
זה מרגד אותי חח

אני ממש חששתי שאקבל פה גידופים חח איזה כיף
למה? שנאה לא מביאה לשום דברהפי
במיוחד שאנחנו עם של אור .. ולא הפוך
אנחנו לא מונעים מתוך גאווה של אני יותר טוב..
אלא מתוך עזרה לזולת.
לי זה מזכיר מאודרקפת לבנה

שעבדתי בעבודה ציבורית 

שעוזרת לכלל אזרחי ישראל, אם זה יהודים, ערבים ונוצרים

השתדלתי מאוד לעזור ולעשות ככל יכולתי , לכל אדם באשר הוא

גם אם הוא מאוד נוגד את העקרונות שלי.. סתם לדוגמה דיברתי עם גבר בן 40 שרוצה לעזור לבן זוג שלו..

בתחילת השיחה איתו שהוא אמר לי בשיא הפשטות .. "אני רוצה בשביל הבן זוג שלי" הייתי ב ה ל ם 

השתדלתי מאוד להתייחס באופן שווה אע'פ שהדעות שלי הן די "פאנטיות" והשתדלתי כמה שיותר למתן...

כי הדעות האישיות שלנו לפעמים באות במאזניים קצת פחות ממוסריות ודרך ארץ.

 

חח כן גם בזה נתקלתי .. אבל עדיין העמדה שליהפי
אותו דבר כל הכבוד ♡
חחח גדולדי שרוט
נתקלתי בזוג כאלו שהייתי צריך לתת להם שירות מסויים. השירות הוא הטבה מסויימת שזוג נשוי מקבל, אז הייתי צריך להתייחס אליהם גם כזוג...

הם היו חמודים יש לציין. מאוד מסבירי פנים.
זה כמו שאני ראיתי אמא ערביה..!!מירב!!

בחנות עם 2 הבנות שלה והתינוקת בת השנה וחצי טיפסה בעגלה ועוד שניה נפלה ואמא שלה הייתה ברקיע השמיני..

 

ולי כזה יצאה צעקה "הילדה" ..והיא לא שמעה כי הייתי רחוקה ממנה..סימנתי לאחותי לאחותי שהייתה לידה,

תגידי לה על הילדה..ושהפילה לה את הרב קו...

ואחותי כאילו כלום.

אמרתי לה למה לא אמרת לה..בגלל שהיא ערביה?

אמרה לי "בדיוק!"

אמרתי טוב והמשכתי.כי ידעתי שזה בגלל הסיבה הזו.

 

אבל מה אני יגיד,כל עוד זה נוגע לזקנים ותינוקות הלב שלי פשוט לא מתייחס לעובדה שאלה ערבים.

 

עשית בסדר גמור לדעתי!זה החינוך שקיבלנו.כן

לא הבנתי מה הטיעון שלךהולם במיוחד
הנער המדובר טוען מסיבה כלשהי שאתה לא אמור לקום בפני ערבי.
לא התווכחת איתו על עצם השאלה אם מגיע לערבים יחס שונה (לא לקום בפניהם במקרה הזה),
אלא אמרת שגם אם הוא מאמין שהערבים הם האויב ולאויב לא עוזרים (נניח שזה הטיעון שלו)- אם הוא מבוגר מניחים את שאר הערכים בצד ומכבדים אותו.
למה זה כזה ברור?
גם אתה לא מניח את כל הערכים שלך בצד בפני ערך הכבוד למבוגרים, נראה לי.
כמובן שהעמקתי שיח איתודי שרוט
זה רק היה באופן כללי מה שכתבתי בשרשור.

לא כל הערבים הם אויבים זה ברור.
בסדר אבל הטיעון שהצגת פההולם במיוחד
הוא שזה מזעזע לשים ערך כלשהו מעל כבוד למבוגרים.
זאת חשיבה מאוד רגשית.
לדעתי עשית כמו שצריך!נירוונה
ועוד יותר - זכית לעשות קידוש ה׳, אין יותר כיף מזה
ובלי קשר, אנחנו מצווים לעמוד בפני כל אדם זקן מפאת החוכמה שלהם (לא זוכרת בדיוק את הגיל, אבל מעל 60) גם אם הוא גוי.
דווקא לא ברור שצריך לדאוג להם למקום וכו'.כתר הרימון
יאללה לפתוח שרשורפלצת בארץ מולדת
אני גם משתדל לקום..ירא שמים!
מרגיש לי רע לא לקום.. אבל.. אין בעיה של לא תחונם??
למה שתהיה?לך דומיה תהילה
זה סתם נימוס.
חסד זה מתנת חינםהולם במיוחד
בדרך כלללך דומיה תהילה
השימוש של "מתנת חינם" מתייחס לממון. בטוחה שגם כאן?
לא, זו היתה סברא בתשובה ל''למה שתהיה''הולם במיוחד
אם כי בשו''ע מיד אחרי זה כתוב שמותר לבקר חולים/ לנחם וכד' משום דרכי שלום, כנראה שיש הו''א לאסור חסדים..
צודקתימ''ל

יש איסור 'לא תחנם' גם בחסד כמו רפואה או הצלה (יש מחלוקת לגבי השבת אבדה לגוי, הרמב''ם כותב שיש איסור להשיב לו אבדה והמחזיר עובר עבירה, אבל אם החזיר כדי לעשות קידוש השם הרי זה משובח).

 

נ"ב

לא בטוח שאיסור לא תחנם תקף לגבי גויים שאינם עובדי עבודה זרה,

לרוב הדעות הישמעאלים אמנם כופרים אבל אינם עובדי עבודה זרה.

רפואה והצלה זה משום "לא תחנם"?לך דומיה תהילה
זה לא רק לפי הסיוג שהבאת, שאם הם אובדי ע"ז?

בכל מקרה יוצא שלרוב הדעות אין בעיה של לא תחנם בקימה לערבי.

(השבת אבידה זה באמת ממוני...)
כןימ''ל

וזה לא סותר - הסיוג הוא כלפי איסור 'לא תחנם' שהוא כלפי עובדי ע''ז.

 

לשון הרמב''ם: "ואסור לרחם עליהם שנאמר 'ולא תחנם', לפיכך אם ראה מהם אובד או טובע בנהר לא יעלנו, ראהו נטוי למות לא יצילנו... מכאן אתה למד שאסור לרפאות עע''ז אפילו בשכר".

 

אתה יוצא מתוך הנחה שהאיסור הוא אכן רק כלפי עע''ז, זה כלל לא בטוח. ובייחוד בארץ, נראה שהוא נאסר כלפי כל גוי שאינו גר תושב (בפרט הדרש של ''לא תתן להם חניה בקרקע''). כל שכן כשמדובר באויב בשעת מלחמה.

אה, הבנתי. תודה.לך דומיה תהילה
נראה לי שאין קשרנפש חיה.
לא תחנם-
1. חנייה (מקום) בארץ
2. להלל גוי על יופיו וכד.


כאן זה קימה לזקן של גויים גם מפני נימוס.


עד כמה שידוע לי זה לא אסור לחלוטין
ואין מצווה כזו.




אם מבקרים מלכי גויים מפני דרכי שלום
וודאי שנוהגים כך.
שכחת הסבר שלישיירא שמים!
לא לתת להם מתנת חינם..
וגם מצד ההסבר השני.. זה לתת להם כבוד..

יש הבדל בין מלכי גויים שבחול לגויים שבארץ
מה ההבדל?נפש חיה.
לא תחונם זה על יושבי ארץ ישראלירא שמים!
לא על כל גויים
יש דעות שיש בעיה, זה באמת לא כזה ברור.כתר הרימון
זאת שאלה בכלל אם לקום??ג'ון
למי שתוהה אז ברור שלקום
יפה עשית.ד.

אם היינו יודעים שהוא שונא ישראל, משהו אחר.

 

אבל סתם ככה, זקן. 

יפה. אהבתי את התשובות שלכםדי שרוט
ב"ה שאתם הרוב ושונאי חינם הם מיעוט.
לא חושב ששייך פה 'שנאת חינם'אניוהוא
לדעתי דווקא כןדי שרוט
ולאו דווקא במובן הקלאסי של שנאת יהודים, אלא סתם שנאה באופן כללי.
זה לא חינםאניוהוא
יש סיבות טובות לשנוא את הערבים כולם
אין אף סיבה שבעולםדי שרוט
לשנוא את הערבים *כולם*.
יש סיבה לשנוא מחבלים ורוצחים ולא כולם כאלה. שירתתי בצבא עם כאלה.
לדעתי יש סיבה לשנוא את כולםאניוהוא
חוץ ממי שהוכח אחרת.
ועד שלא הוכח - הוא בחזקת אויב.

הוא לא חילק סוכריות אחרי פיגוע? הוא לא רקד על הגגות כשהפציצו את מדינת ישראל?
הרוב הגדול כן עושה דברים כאלה וגם יותר חמורים.
עד שלא הוכח אחרת הוא אויב. ועל האויב אין לי טיפת רחמים.
כולם זכאים לחזקת החפותדי שרוט
מה שאתה מתאר זה מסוכן.

כמו שתגיד שכל הגברים הם אנסים יד שיוכח אחרת כי יש הרבה גברים כאלה.
הגדרתי אויב.אניוהוא
לפי הפמניסטיות הרדיקאליות בהם הגברים הם אויב והן אומרות בדיוק כמו שכתבת.

לאוייבים- אין חזקת חפות.
זה לא ילך לשום מקוםדי שרוט
כי המחלוקת בינינו היא במושג "אוייב".

אתה מרחיב את המושג "אוייב" בהגדרה מאוד מאוד רחבה ואני לא מגדיר אוייב בצורה כל כך רחבה.

יש אפילו שמרחיבים את ההגדרה "אוייב" על הדרוזים. כן כן, שמעתי גם כאלה.
אני לא אמרתי על הדרוזים -אויבאניוהוא
אבל ההגדרה העדינה של אויב - גורמת לרוב הבעיות שלנו מול הערבים.
ברגע שאתה יודע מי האויב - יותר קל לך להלחם נגדו.
אני יודע שלא אמרתדי שרוט
על הדרוזים אוייב. אני רק אומר שיש כאלה שאפילו מרחיבים את ההגגרה יל הדרוזים. וזה לא יגמר בזה.
רק מזכיר עובדה פשוטהאניוהוא
פרעות תרפ'ט התחילו מ'ערבים טובים'. כולם חשבו שאפשר לסמוך עליהם - ונטבחו.
רק מבהיר הבהרה חשובה--אניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך י' בחשון תשע"ח 10:36
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך י' בחשון תשע"ח 10:35
לא קראתי לשום אדם פרטי לעשות מעשה כלפיהם. כל מה שאמרתי זה שלא לקום באוטובוס...
המדינה צריכה להבין מי עומד מולה ולנהוג בו כאויב. מקווה שההבנה הזו תחלחל גם לדרג המדיני והצבאי
אתה צריך להחליט אם האמירה שלא לקום בשביל הזקןפוזמק מהוה

היא צד לגיטימי בהתלבטות (כמו שהצגת בתחילת השרשור)

או שנאת חינם (שבטח מייתרת את השרשור הזה כי ברור שאתה צודק)

אני לא הייתי קמה{ר}צינית
אבל לי יש אישור אז פותר לי מלא דילמות
תן לשאול שאלה מקבילה-אניוהוא
הבן של המלך - הצעיר נוסע באוטובוס.
פתאום עולה אחד המשרתים המבוגרים

מה בן המלך צריך לעשות?

אם הוא קם הוא מבזה את מושג המלוכה.


לדעתי זה דומה מאד כאן.
לא עניין של שנאה וכו'.
אלא עניין של בעלות. זו הארץ שלי אתה פה זר.

אסייג ואומר - שבמקרים קיצון יש לקום או לעזור - למנוע חילול השם. אבל בעקרון לדעת מה המקום שלו פה ומה המקום שלנו.
כרגע העולם בו אנו חייםדי שרוט
לא עובד בשיטת "המלוכה". כל עם בפני עצמו ולכל מיעוט יש שיוויון זכויות מלאות.

ה"בעלות" שלנו היא על הארץ לא על אנשים.

כשיבוא המשיח, אולי תהיה קיימת שיטת "מלוכה" על העמים למרות שאף אחד לא באמת יודע מה יהיה כשיבוא המשיח.
שמעת פעם על משל ונמשל?אניוהוא
לא אמרתי שיש מלוכה.
אמרתי שזה *דומה*
גם אם זה דומהדי שרוט
זה לא המצב נכון להיום עד שיבוא המשיח
אתה עושה את עצמך או שבאמת לא הבנת?אניוהוא
אם בן מלך קם -הוא פוגע בכבוד המלך.
אם יהודי קם - הוא פוגע בכבוד העם ובבעלות על הארץ.

לא קשור למלוכה. זה רק *משל*
לדעתי אתה מתאר מלוכה מסיפורי אגדות, אבל "מלוכה ישראלית"שלמה גר

לטעמי פשוט ששלמה המלך הצעיר בן דוד מלך ישראל, היה קם כחץ מקשת מפני זקן שהיה עולה לכרכרה,

 

יתרה מזאת אני שואל אותך גם בלא "העניין המוסרי", הרי זה חיוב מדאורייתא של ו"הדרת פני זקן" וכתוב בגמרא אפ"י גוי!! [לא ידוע לי שחיוב זה של תורה אינו שייך אצל מלך]

א. אתה מניח הנחה ומקשה קושיא. זה לא עובד ככהאניוהוא
מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול. - ואסור לו למחול. (ומה שאגריפס שינה דרך מפני הכלה - בגלל שזה לא היה ניכר כמחילה אלא שחשבו שהוא הולך בדרך אחרת)

אני מסכים שהחיוב גם כלפי גןי. אבל א כלפי אויב
כמדומני המקור לגמ' שמלך שמחל אין כבודו מחול, הוא בגמ' סוטהשלמה גר

ושם מבואר שכלפי שמיא לא שייך לומר אין כבודו מחול והוא חייב בכל ציוויי השם גם אם זה פוגע בכבודו, וכאן שמדובר בחיוב מהתורה כפי שכתוב בגמרא  - פשוט שגם המלך וכ"ש בן המלך שיהא חייב בכך!!.

 

לגבי דבריך "שלא חייבים כלפי אויב" - כאן שייך לומר שאתה מניח הנחה ומקשה קושיה, דמנ"ל שכל זקן ערבי חפץ בפגיעתך?! לדעתי דווקא גישה כשלך באמת גורמת שיהיו יותר זקנים שיחפצו בפגיעתך, אבל עדיין לא שייך לומר זאת על רובם 

עי' בכתובות בערך דף יט שם מבואר כמו שכתבתיאניוהוא
שמלך לא זז מחמת כלה אף שאת המת מזיזים מפני הכלה.
ועוד שיש לחלק בין חיוב כלפי שמיר גרידא לבין חיוב כלפי אדם שהוא גם מצווה כעין 'והדרת' שכיוון שזה ביזוי כבודו כלפי אדם אחר בזה לא דיברו כלל.

וכבר כתבתי למעלה שעל הערבי חובת ההוכחה.
לדעתי הגישה שלך שוכנת ליותר פיגועים בגלל שיותר מידי סומכים עליהם.
רק מזכיר שפרעות תרפ'ט התחילו מ'השכנים הטובים' שכולם סמכו עליהם
היום למדתי ברמב"ם הלכות מלכים מלחמותיהם, ביררתי את סוגייתשלמה גר

"המשיחין" [מב"י מב"ד, בספרות האמונית פנימית ובספרות הנגלית], והנה ראיתי שם בפ"ב שמלך אינו עומד בפני ת"ח וכה"ג כשזה בפהרסיה מול ישראל, מפני כבודו, וחזינן שגם לגבי דברי מצווה [כפי שכותב שם הרמב"ם לפני כן, שבצינעה מצווה עליו לקום בפני כה"ג ות"ח] היות וזה מצווה כלפי בני אדם, היא מתבטלת מדין "כבוד המלך" כפי הסברא שאמרת! ייש"כ 

 

מ"מ לגבי בן מלך לא נראה שזה שייך!! ובוודאי לא על "ישראל" שמחויב לעמוד בפני זקן אשמאי [גוי], והטענה שלך שעליהם חובת ההוכחה, לי הדל אינה נראית נכונה במציאות [היינו שפשוט שסתם ערבי אינו בחזקת אחד שיפגע בך, מקסימום שונא אותך אבל היכן מצינו שכלפי זקן יהודי ששונא אותך אין לך חיוב לקום לכבודו? ולכאו' אין בזה הבדל בין זקן יהודי לגוי], אומנם אני מבין שיש צד גדול לומר זאת. היה שלום ליל"ט

א. ברוך שכיוונתי.אניוהואאחרונה
ב. הבן מלך היה דוגמא ומשל בלבד.

ג. אם הוא אויב - זו עיקר המח' ביננו. וכנראה דעתך לא תשתנה ( ודעתי ודאי לא..)

לילה טוב
לא הייתי קםימ''ל

נתחיל מזה שאכן יש פה קונפליקט:

מצד אחד יש כאן בנאדם זקן שקשה לו לעמוד, המוסר הטבעי והרגש האנושי אומר שהדבר הנכון והראוי זה להקל עליו ולפנות לו את המקום.

מצד שני מדובר בערבי, שלפי השקפתי הוא (כחלק מכלל העם שלו, גם אם לא אישית) נמצא איתי במלחמה. המלחמה אמנם לא תמיד אקטיבית, ואני לא אלך ואפגע בהם כפרטים בלא הבחנה לגופו של אדם, אבל אני גם לא אעשה מאמץ לעשות להם פה נוח (מעין איסור 'לא תחונם' - לא תתן להם חניה בקרקע) - פה עובר הגבול בשבילי.

 

אחרי שכלול שני הצדדים האלה, ולמרות שקשה לי לראות אדם זקן סובל - אני חושב ששב ואל תעשה עדיף.

לא תמיד מה שמרגיש ונראה במבט ראשון כמעשה הטוב הוא דווקא הדבר הנכון.

לא הייתי קמה.מישהי=)
כן אולי היה לי קשה קצת ובלה בלה כי אני יהודיה טובה בסך הכל.
אבל מעבר לזה- הם האוייב שלי.

חף מפשע לא חף מפשע לא עובד פה בעניין הזה. עד שאברור מי חף מפשע זה שלא חף מפשע ידקור אותי בנתיים.

חוצמיזה שהזקנים האלה... שמענו עליהם עם הל"ה ושמענו עליהם מטיפים לצעירים וגם למבוגרים לעשות פיגועים.

לא היו רוצחים אותנו הייתי נותנת לו לשבת.
אבל הם כן.
וכולם כאלה.
כן. גם מי שלא עטשה בפועל.. תראה לי אחד שיזרוק את הבן שלו מהבית כי הוא יוצא עם סכין..

לא חייבת נימוסים לאוייב שלי
קצת התבלבלנו.
הייתי קם בשמחה.שום וחניכה

מצד הצו המצפוני שבמקרה הזה נתמך היטב בצו התורני (עי' שו"ת יחו"ד ח"ג סי' עב בהערה). כך גם היה מנהגו של אביי, כמבואר בגמ'.

חביב אדם שנברא בצלם הוא כלל גדול בתורה.

ולא שמיע לי כלומר לא סבירא לי כל החילוקים הנקדניים מצד לא תחנם ומצד אויב ומצד לא יודע מה. לדעתי הם שיקולים צרי אופק של מוחין דקטנות המחטיאים את התכלית הנרצה.

חשבונות אפשר לעשות על כל גמילות חסדים שהיא, גם מישראל, ותמיד יימצאו צידוקים למה לא ולמה פחות. צריך להתרגל להיות פחות טרחנים בעניין הזה.

תשובה חזקהדי שרוט

באמת צריך להיות פחות טרחניים בעניין הזה

תשובה מאירה. עושה לי טוב על הלב.שלמה גר
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י' בחשון תשע"ח 14:36
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך י' בחשון תשע"ח 14:36

צריך לדעת להיות "ימני שמאלני". כי המשפטים הגדולים והקדושים כמו "חביב אדם שנברא בצלם" וכו' מתחברים ממש עם עומק עומק הנשמה.

מלא חשבונות.אחד אחד

גם בתכונות נפש טובות אפשר להשתמש לרעה - כמו הסיפור שלנו.

 

עליך ושכמותך (רבים מהמגיבים) נאמר שכול המרחם על אכזריים סופו שיתאכזר לרחמנים. (מן הסתם זה יבוא לידי ביטוי גם בתגובות לזה)

 

נחמד מאוד לאחיך שבמג"ב שאתמול בלילה נפל לו בלוק חמש סנטימטר מהראש מהחלון בקומה רביעית בשכונת בית חנינה ובמקרה זה היה אותו זקן שאת הבן שלו עצרו אותם מגבניקים שבוע לפני על זריקת אבנים על הרקבת ואתה במקום לתקן את מידותיך זרמת עם נטית ליבך המולדת ופנית לו מקום.

 

המוסר האמיתי לא נבחן על פי המוסר האנושי הטיבעי והבסיסי שלי אלא על ציווי ה'.

מידת הרחמים כשהיא מגיעה כלפי אויב היא עיוות נוראי שמביא לאכזריות על אחיך.

 

רוב המגיבים פה נכנעו לריצוי הרגש המצפון האישי שלהם והגיבו שכך נכון לעשות, בהסבירם כי זה הרגש האנושי הטבעי.

 

להדבק במידות הקב"ה. אומר דוד המלך נכון זה קשה אבל לפעמים צריך להיות העצני!

"אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע" 

 

וודאי שזה שהוא זקן למשנה את עצם היותו אויב ישראל!

 

איסור לא תחנם- זה שנעים לגוי להסתובב בכול רחבי ארצנו ולהיכנס לתוך שכונותינו לא רק שנותן לו חנניה ואחיזה בארצנו אלא גם מקדם את ההתבוללות.

 

 

הייתי קם ונותן לו לשבתמאיר.
עבר עריכה על ידי מאיר. בתאריך י' בחשון תשע"ח 16:57
בעיקר כי הוא אדם מבוגר אבל לא פחות מכך, אני לא מרגיש שאני במלחמה עם העם הערבי...
אני לא מתפשר מול אויביםפוזמק מהוה

והאויב שלי זה מצב שבו אנשים משעממים יחפרו לי באוטובוס / רכבת

על זה שלא קמתי לזקן ההוא

 

אז כנראה הייתי עומד ואולי מתרחק משם עוד לפני שהשאלה הזאת

היתה עולה בכלל בראשי

⁩⁦ירא שמים!
אתה לא יכול בלי ציניות.. אה??
בשכל, לא הייתי קם, כי הוא חלק מהעם שהוא אויב שלנו.חסדי הים
מצד הרגש, הייתי קם, כי יש לי רחמנות.
גם רבותיי היו קמים.

לא יודע, מה הייתי עושה, אולי תלוי במצב.

היה איזה ערבי, שהייתי אומר לו שלום מנומס ומדבר איתו, והוא ניסה לשכנע אותי להתאסלם, מאז אני מתעלם ממנו.
הייתי קמהחיהל'ה
כמו שיש עניין לתת צדקה לעניים גויים, גם אם הם מוסלמים - מפני השלום,
ככה לדעתי צריך לקום גם מפניו של ערבי זקן.

אין לך דרך לדעת הרי אם החנויות או לצרנו הוא..
יכול להיות שהוא מחסידי אומות העולם ואתה לא יודע..

יש עניין לעזור לכל אדם זקן שמתקשה לעמוד כל עוד לא הוכחה אשמתו
לכאורה יש אפילו חיוב .רווק ב

לחלק מהשיטות

אומרת הגמ' קידושין לג

תנו רבנן, מפני שיבה תקום יכול אפילו מפני זקן אשמאי? ת"ל זקן ואין זקן אלא חכם שנאמר "אספה לי שבעים איש מזקני ישראל". רבי יוסי הגלילי אומר אין זקן אלא מי שקנה חכמה.

 

איסי בן יהודה אומר מפני שיבה תקום אפילו כל שיבה במשמע. (דהיינו אפילו גוי).

אמר ר' יוחנן הלכה כאיסי בן יהודה.

 

הגמ' מביאה דוגמאות של אמוראיים שהיו מכבדים בגופם מבוגרים של זקני העכו"ם.

 

"ר' יוחנן הוה קאי מקמי סבי דארמאי, אמר כמה הרפתקי עדו עלייהו".

פירוש: היה עומד כשהיה עובר לידו זקן גוי.

 

"אביי יהיב ידא לסבי" דהיינו היה מושיט ידו בכדי לתמוך בו ולעזור לו.

 

וכך פסק הרמב"ם: "ואפילו זקן כותי מהדרין אותו בדברים ונותנין לו יד לסומכו, שנאמר: מפני שיבה תקום כל שיבה במשמע".

 

דהיינו לכאורה לפי הרמב"ם יש חיוב דאורייתא לכבד זקן גוי.

 

 

אמת - אבל לא לאויבאניוהוא
לא ברוררווק ב

א. מניין לך שלאויב לא.

ב. מהו הגדר של אויב.

ג. מניין לך שעכו"ם זה הינו אויב.

 

א. מפני שבמלחמה אתה לא תקום מפני זקן. .אניוהוא
ב.כל מי שבמלחמה נגדך ורוצה שלא תהיה פה
ג.באופן פשוט כיום כל הערבים בחזקת אויב עד שיוכח אחרת.
יש עוד דין מעניין...אחד אחד

שגוי שלא שומר 7 מצוות בני נח חייב מיתה. אין היום בית דין שיהרוג. אז יש דין מורידין ולא מעלין.

אם אתה רואה גוי היום בארץ ישראל מובטח שהוא לא שומר 7 מצוות בני נח ולכן קיים עליו הדיו ש'מורידין ואין מעלם'

ההיתר לעמוד בפני גוי היום בארץ הוא משום איבה, אך כלפי ערבי אין דין איבה כי זה לא מפני היותו לא יהודי אלא מפני היותו אויב.

דין איבה הוא שאומות העולם יגידו שישראל מחשיבים עצמם כגזע שונה ונעלה ולכן הם מתנהגים כך וזה יצור איבה מהגויים לישראל.

 

נו ואז אין איבה?ים חי מיה"ך

תסתכל בכל מהדורת חדשות ממוצעת ותבדוק

זה לא קשור לאיבהאחד אחד

כולם יודעים שהערבים אויבים שלנו.

המושג "איבה" לא קשור לזה שאם הערבים אויבים שלנו או לאים חי מיה"ך


חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך