האם להתחתן בתוך השירות הצבאי ?Shira336
חבר שלי ואני כבר שנה וחצי ביחד.. לפני חודשיים הוא התגייס לנצח יהודה ואנחנו ממש לא רוצים למשוך עוד את הקשר הזה מחוץ לנישואים... השאלה היא האם כדאי בתוך השירות הצבאי ? (קרבי) או לחכות עוד שנתיים לסיום השירות ?
אנחנו מאוד מתלבטים מה לעשות ונשמח מאוד לעזרה ויעוץ שלכם.. תודה
מזלמתן תורה
טוב על ההחלטה ללכת לחתונה

אני חושב שאם השירות הקרבי קריטי לו, אז שווה לחכות עוד זמן בשירות ואז אחרי שהוא יסיים את ההכשרה והטירונות, יהיה יותר קל להרגיש אם זה מתאים תוך כדי שירותי יש הרבה זוגות שהתחתנו תוך כדי שירות והיה להם טוב

אם השירות הקרבי לא קריטי לו כ''כ אז שווה ללכת על תפקיד עורפי, וככה תוכלו להתחתן בנחת תוך כדי השירות, וזה יעזור לכם גם הקטע של היציאות שלו הביתה..👍
תודה רבה לך Shira336
לא שייך,ד.

"לחכות עוד שנתיים"...

 

[גם שנה וחצי עד כה, זה לא דבר שראוי לכתחילה. מכירים לקראת נישואין. אבל לא מדברים על מה  שהיה]

 

אז צריך לראות: או שמפסיקים, וחוזרים לבדוק כשמגיע זמן שנראה לכם מתאים - או, אם אתם בטוחים שאישית אתם בשלים לנישואין, ורוצים זה בזה, אז להתחיל להזיז את העניינים, בהתחשבות בזמן המתאים תוך-כדי.

מצטרפת!^!!מירב!!
זה תלוי בךרינגטון
רוב הנשים סובלות כשזהבעל בצבא..
זה לחיות לבד ולהשאר לבד בבית ונפגשים פעם בשבועיים..

שמעתי שיש כאלה שגרים ביחידת דיור צמודה להורים ואז זה יכול להקל על הבדידות בתקופה הזאת..
בנצח הנשואים יוצאים כל שבוע בחמישיצלם אלוקים
חבל שנכנסתם למצב הזה, כי ברור שעדיף להתחתן כמה שיותרחסדי הים
מהר, ומצד שני יש לאו מפורש של "לא יצא בצבא" אחרי החתונה.

הכי עדיף, שהוא יצליח להשתחרר לגמרי אחרי החתונה, אבל אני מעריך שזה לא יקרה, אז אולי לסמוך על ה'חתם סופר' שאומר שאם האדם כבר התחיל את הצבא ויש לו הסכם איתם, אז אין איסור של "לא יצא בצבא".
למה להגיד חבלישי יונה
זה סתם מבאס אין צורך להעביר ביקורת על דבר שהוא לא בר תיקון.
יש צורך. הם כבר לא יכולים לתקן, אבל זו לא שיחה אישיתmatan
לא מדויקאריי
הלאו של לא יצא בצבא מדבר על מלחמת רשות, וברור שהיום זה מלחמת מצוה. לכן אין שום איסור.
וגם זה לא מדויקרינגטון

כי גם במלחמת חובה/מצווה, מדובר שהם יהיו תומכי לחימה ולא קרביים.

במלחמת מצווה הכל יוצאים...matan

אז איך יש אנשים שלא בצבא?
כלומר - לא כזה פשוט להגיד ש"מלחמת מצווה" וזהו.

 

כי אין צורך בכולםברגוע


לא פלוג רבנןmatan

זה חילוק שלא מופיע בפוסקים. זה חילוק שעושים היום ולכן ההגדרה של "מלחמת מצווה" שדוחה לאו של "לא יצא" לא תופסת כלפי

אדם פרטי, כי לא צריך אותו באופן ספציפי, כמו שלא צריך הרבה אחרים.

 

לא הבנתיברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע! בתאריך י"א בשבט תשע"ח 21:55

כתוב במשנה שהכל יוצאים למלחמת מצווה, אפילו חתן.
ז"א שבמלחמת מצווה אין את המצווה "נקי.."

נכוןmatan

כתוב הכל - ולכן, מלחמת מצווה מחייבת את כל עם ישראל לצאת למלחמה.
אם תגדיר את המצב כרגע כמלחמת מצווה- כולם צריכים לקום ולהיכנס לצבא.
 

אז יש שתי אפשרויות של פוסקי דורנו.
או גישה שאומרת שזו מלחמת מצווה, אלא שלא כולם צריכים להתחייל כי לא צריך את כולם ואפשר באחרים שנמצאים כרגע בצבא,
ואז אותו בחור הוא גם לא נצרך בדווקא להיות בצבא, הרי הצבא יסתדר גם בלעדיו כמו שהסתדר עד עכשיו, וחזר הדין של "נקי".

או גישה שאומרת שזו לא מלחמת מצווה באופן כללי, כי המלחמה מתנהלת כמלחמת בט"ש, וזה לא נכנס להגדרה של מלחמה כלל.

...ברגוע

לפי כל הגישות ברור ש"כולם" לא הכוונה שכולם חייבים להלחם,

גם בכניסה לארץ ובמלחמת עמלק לא כולם נלחמו.

 

המשנה שם היא בהמשך למשנה הקודמת, שהשוטרים מדברים אל העם- "הירא ורך הלבב",

ומחלקים שזה רק במלחמת רשות, אבל במלחמת מצווה הכל יוצאים- אפילו חתן

ז"א שחתן שיוצא למלחמת מצווה אין עליו איסור של "לא יצא בצבא".

הוא לא חייב להתגייס אם יש אחרים, אבל אם התגייס לא עבר על איסור.

 

לא מדוייק כללmatan

לפי כל הגישות ברור שכולם זה כולם בלי יוצא מן הכלל. 
זה לא המלצה לצאת, זו חובה דאורייתא על כל אדם ואדם ולכן יוצא אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה.
אלא שלא כל אחד יכול להיות בחזית- נכון, יש מי שיושב על הכלים. וכך גם כלה יוצאת כי היא יוצאת להיות חלק מהמערך התומך,
אבל זו לא שאלה של רצון או צורך ואף אחד לא חילק. 
כי פעם באמת לא היה חילוק כזה, או שכולם נלחמים או שזה לא מלחמה.
זה אומר שיציאה למלחמת מצווה דוחה "נקי יהיה", בתורת דוחה ולא בתורת ביטול.

 

אהה?ברגוע

אז אין היתר לאף אחד ללמוד בישיבה ולא להתגייס?

לפחות חלק מהדעות חולקות על מה שכתבת, ולא מהסיבה שהיום לא נחשב מלחמת מצווה.

 

בכל מבצע בעזה כל עמ"י צריך להתגייס?

 

ומעניין מאיפה הבאת שכולם נלחמו פעם בכל מלחמה.

אה?matan

בפשט, אם תגדיר את המצב כיום "מלחמת מצווה"- אין היתר לאף אחד שלא להתגייס.

איזה חלק מהדעות חולקות על מה שכתבתי.
הסברתי שיש בפוסקי ימינו שתי גישות-
אחת שזו לא מלחמת מצווה.
והשנייה, שיש לחלק בין מי שנצרך למי שאינו נצרך.

 

ולשתי השיטות אפשר לומר שלומדי תורה או נשואים לא יתחייבו.

 

גם "מבצע" בעזה לא בטוח שנקרא מלחמה... אבל באופן עקרוני כן, אם זו מלחמת מצווה.

 

אתה מכיר מלחמות של פעם? גם בפסוקים מובא כמה פעמים שקוראים לכל העם או לחילופין ביקורת על שבטים או קבוצות שלא

השתתפו בקרבות(אהמ הפטרת שבת שירה)

וגם מבחינה היסטורית, כדי שהתקלות כוחות תיקרא מלחמה היא צריכה להיות יותר ממאבק משטרתי בכנופיה.
 

יופיברגוע

פשוט בתגובה שלפני כתבת- "זו לא שאלה של רצון או צורך ואף אחד לא חילק"

אז לא הבנתי למה אין חילוק..

 

דבורה כעסה שלא שלחו נציגים מהשבטים ההם, לא שכל השבט צריך להצטרף.

 

במקום להמשיך להתווכח תראה תשובות של הרב ליאור:

 

השאלה נכונה, אבל ההסבר פשוט: הדין הזה, שמי שנשא אישה משחררים אותו ודינים נוספים, אמורים במלחמת רשות אבל לא במלחמת מצוה. פה אנחנו נמצאים במצב שהרשעים האלה מתנכלים לישובים שלנו בדרום, והיו מוכרחים לצאת כדי לבער את הרשעות הזו. זו מלחמת מצוה כמו שהרמב"ם אומר: "עזרת ישראל מיד צר שבא עליהם". לגבי מלחמת מצוה יש ביטוי בחז"ל: "הכל יוצאין, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה". הפטור לחתן הוא רק במלחמת רשות.

 

 

שאלה:
בתי מתעתדת להינשא לבחור מישיבת הסדר, שסיים את חלקו בצבא. הוא רוצה לעשות קורס קצינים במשך תשעה חודשים, שבמהלכו יגיע הביתה כל שבועיים, ולאחר מכן יהיה מחויב לשנה כקצין קרבי. האם בריא להתחיל כך נישואין?

תשובה:
לכתחילה לא הייתי ממליץ לעשות היכרות בשלב כזה, כי זה מקשה על האשה. אולם במקרה זה, כיוון שכבר הכירו, עדיף שיתחתנו עכשיו מאשר שימשכו את ההיכרות ללא חתונה זמן כל כך רב.

 

הרב יעקב אריאל:

אם האימון נחוץ לכוננות מלחמה אין לפטור את החייל מהאימון 
במלחמת מצוה יוצא חתן אפילו מחופתו

אוי...matan
לצטט דברים בלי להכיר סוגיה לעומק זה חסר ערך.

וגם לא הבנת את התשובות ככל הנראה.

הרב ליאור אומר-
המבצע הספציפי בדרום היה מלחמת מצווה, לא כך חייל בבט"ש. ההפך הרב ליאור מדייק שהמבצע בדרום היה, יכול היה לומר- אנחנו במלחמת מצווה אבל בחר להגיד שלא ככה. אלא אותו מבצע ספציפי.

וגם מה שמדובר אח"כ לא שאל אותו הבחור אם מותר לו. שואל האבא על הבריאות של זה. על זה ענה הרב יותר בריא ככה מאשר למשוך בלי חתונה.

והגישה של הרב אריאל היא יסוד ההסדר. שהחובה היא להיות מוכן למלחמת מצווה, אבל לא שיש מלחמת מצווה בפועל כל רגע ולכן האימון ההכרחי הוא מצווה שדוחה תלמוד תורה. אבל רק האימון ההכרחי שגם אותו יוכל לדחות עד אחרי שיקיים נקי יהיה לביתו.

ולא זזנו עדיין ממה שאמרתי, ששתי הגישות הן או על פי צורך או שזו לא מלחמת מצווה כפשוטה ובשתיהן יוכל לקיים נקי יהיה.

לפי הגישה של הרב ליאור והרב אריאל שזו שאלה מוכנות למלחמת מצווה ויש מקרים נקודתיים של מלחמת מצווה- אז אכן צריך להתגייס למסלול מקוצר.(וגם כאן יש הסוברים שיכולים לדחות על מנת לקיים לא יצא בצבא בשנה ראשונה)

אך לפי טענתך למעלה, שלא צריך, אבל קל עוד יותר כי הוא לא נצרך בפני עצמו. ולכן אין סיבה לפטור אותו מנקי יהיה ולא יצא בצבא
אוי אוי..ברגוע
עבר עריכה על ידי ברגוע! בתאריך י"ב בשבט תשע"ח 12:14

בשאלה הראשונה שאלו את הרב ליאור ספציפית על המבצע בעזה ולכן ענה כך, אבל הוא בהחלט סובר שכל הבט"ש הוא מלחמת מצווה.

 

בתשובה השנייה- אם זה היה אסור הוא היה כותב. אתה לא חושב?

(והשאלה שם היא בדיוק השאלה של בשרשור).

 

תראה מה שאלו את הרב אריאל (הבאתי קודם רק את התשובה)

שאלה:
שלום, 
אני מ"מ בגדוד מילואים קרבי,
יש לנו אימון קצר בקרוב (של 5 ימים),
האם יש עניין לשחרר מהאימון חייל שהתחתן בשנה האחרונה מבחינת ההלכה?
יש לציין שאמנם רק חייל אחד ביקש (כרגע), אך ישנם מספ’ חיילים במחלקה שהתחתנו בחודשים האחרונים.

 

ז"א שאין שום עניין לשחרר אפילו מאימון.

כ"ש לבט"ש.

 

תראה עוד תשובה של הרב אריאל:

 

שאלה:
לכבוד הרה"ג הרב יעקב אריאל שליט"א שלום רב!
הרמב"ם פוסק בפשטות שבמלחמת מצווה הכל יוצאים, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה ורציתי לשאול את הרב לגבי המצב שאנחנו נמצאים בו היום, שמצד אחד אנחנו לא נמצאים בפיקוח נפש מיידי, ומצד שני הצבא מגן על עם ישראל- מהו הגדר ההלכתי של המצב הזה? אם מדובר על מלחמת מצווה, לכאורה צריכים לגייס את כולם, והרי אנו רואים שהצבא אינו זקוק לכולם.
בנוסף לשאלה זו, רציתי לדעת האם חתן פטור משנה הראשונה במילואים בימינו (בהנחה שזו אינה מלחמת מצווה)? והאם יש חילוק בין אימון הכרחי לבין תעסוקה מבצעית- שלא זקוקים דווקא לחייל ספיציפי. והאם גם תלמידי ישיבה יהיו פטורים מצד שהם עוסקים במצוות תלמוד תורה, או שלחתן יש דין מיוחד? 
תודה רבה מראש

תשובה:
שירות המילואים מוגדר כעזרת ישראל מיד צר, 
אין מלחמה ממש כי ההרתעה היא המונעת זאת 
ההרתעה היא היא המלחמה.

 

 

שאלו אותו פה במפורש על בט"ש כשאין צורך ספציפי בחייל.

אוי...matan
זה לא חכם לנפנף בתשובות... גם לא מבינים אותן לגמרי.

לא ראיתי בדבריו שכל הבט"ש מלחמת מצווה.
ראיתי בדבריו שמבצע צבאי מסויים הוא מלחמת מצווה.

אף אחד לא אמר אסור חד משמעית.
ולכן הטענה שלך לא רלוונטית.
יש פה צדדים לכאן ולכאן. זה מהותו של דיון. הטענה היחידה הייתה- שזה לא כלכך פשוט לנפנף באמירה" מלחמת מצווה". צריך להבין את הקונטקסט של הדין הזה בתוך הדיון.

כפי שכתבתי למעלה, יש שתי גישות בנושא המצב כיום.
אתה דיברת על הצורך- ולפי זה, אפשר להגיד בקלות גדולה שהחייל הנשוי לא נצרך ספציפית לצבא.

היה של הרב ליאור והרב אריאל היא גישה יוצר מורכבת.
היא גישה שמעבדת את המושג "מלחמת מצווה" ליכולת הצבאית והיכולת הפרטית להיות שותף למאמץ המלחמתי ביום פקודה.
זו גישה שנפרשה כבר בכמה וכמה מדברי רבותינו, היסוד שלה אולי נמצא בדברי הרב ליכטנשטיין ב"זאת תורת ההסדר" בתחומין.

בגישה הזו כפי שכתבתי למעלה יש מצווה להיות מוכן, ולכן פעולות הכנה(כאימון) הן מכשירי מצווה שאכן ידחו את לא יצא בצבא(כפי שכתבתי למעלה...).
עם זאת בעוד האימון הוא מלחמת מצווה, הבט"ש הוא שאלה נרחבת. כמובן שיש בבט"ש חלקים שהם מלחמת מצווה, או שהם מכשירי מצווה. אבל כפי שלהלכה פוסקים שתורה דוחה בט"ש, כך גם לאו של לא יצא בצבא ועשה של נקי יהיה יכול לדחות.
(זה דיון בשיטות ולכן אין פה אסור או מותר, ולכן אם מישהו מחליט ללכת לפי גישה x זה לא אסור)

כל מה שאמרתי מלכתחילה, זה ש"מלחמת מצווה" לא כל כך פשוטה לפירוש בדורנו כדין הלכתי נקי ופשוט.

וגם כל הטענות של הרב ליאור והרב אבל אריאל לא קשורות לטענה שלך על הצורך.




כנראה שלא הבנת אותי קודםברגוע

מה פירוש 'הטענה שלי על הצורך'?

כתבתי שהאימרה ש"הכל יוצאים למלחמה" לא באה לומר שכולם חייבים להתייצב בכל מלחמה, אלא שבמלחמת מצווה אין את האיסור "לא יצא בצבא".

ולכן חתן בשנתו הראשונה שהולך לצבא לא עובר על איסור.

ואם היה צורך בכולם, כולם היו חייבים להתייצב.

 

הרב ליאור אכן לא כתב שם שכל בט"ש הוא מלחמת מצווה, אבל ברור לי שהוא סובר כך.

 

מי שמתגייס במקום ללמוד תורה לא עובר על איסור, כי זו מלחמת מצווה.

אבל עדיין לא אומר שכולם חייבים להתגייס.

אם היה צורך בכולם, כולם היו חייבים.

 

הגישה שלי לא שונה מהרב ליאור והרב אריאל.

לא למדת את הסוגיא, אז נראה לך שהגישה שלכם דומהmatan

אם נכנסים לשיקולי צורך צבאי- אין צורך בדווקא בחייל פלוני או אלמוני ולכן אין חלות

של "מלחמת מצווה" על אותו אדם.

האימרה של "הכל יוצאים למלחמה" זה לחלוטין אמירה של הכללת הקבוצה הגדולה ביותר.
זו לשון חכמים ולא עוד אלא ש"הכל" זו אמירה שבאה לרבות אפילו מי שהייתה הווה אמינא שלא יצא, אז כל שכן מי שאין סיבה שלא.

מלחמת מצווה אמיתית אכן דוחה לאו של לא יצא בצבא.

להגיד את זה להלכה היום בצורה פשוטה- זה כמו להגיד ש"חלב נכרי אסור" כי כתוב בגמרא שאסרו חלב גויים. זה לא נכון ולא מדוייק. ההלכה יותר מורכבת מציטוט במשנה.

 

זה שברור לך שמישהו סובר משהו זה לא מעלה ולא מוריד שום דבר.
ברור לי שהוא לא. ברור לי שהרב מתייחס באופן מאוד מדוייק למהי מלחמת מצווה, בגלל שבתשובות שלו הוא חוזר ומשתמש במושגים של פיקוח נפש ולא במושגים של מלחמת מצווה, לא באופן חד פעמי כפי שהבאת בתשובה ההיא על מבצע ספציפי, אלא בשאלות על גיוס הטענות של הרב עוסקות בפיקוח נפש ולא במלחמת מצווה.

 

מי שמפסיק מלימודו שלא לצורך, ואפילו בתוך הצבא כפי שאמר המלאך ליהושע בן נון,
אסור להפסיק ללמוד שלא לצורך.

 

שיטתך לכל הפחות שונה משיטת הרב דוב ליאור. 
וגם משיטת הרב אריאל ששיטתו היא שיטת ההסדר כפי שכתבתי למעלה, שעוסקת במכשירי מצווה ולא במצווה עצמה.

ולכן טענתך על "צורך" או "חוסר צורך" של הצבא - לא רלוונטית.

לסיכוםברגוע
המשנה אומרת שהכל יוצאים למלחמת מצווה, אפילו חתן.
אתה אומר שמדובר רק כשיש צורך בחייל הספציפי. אם הבנתי אותך נכון.
המשנה והרמבם לא מחלקים כך, וגם הרב ליאור והרב אריאל לא.
אם אתה מכיר מישהו שעושה את החילוק הזה אשמח לשמוע.
הרב אריאל כותב במפורש שזה מצד מלחמת מצווה (אימון ובט"ש) , לא יודע למה כתבת שזה מצד פיקוח נפש.

הכל יוצאים אומר שכולם חייבים להילחם, אם צריך אנשים. אם לא צריך עוד אנשים הם יכולים להגיע ופשוט יחזירו אותם הביתה כך שאין עניין שיגיעו.
אין פה שום חידוש שלי.

אבל זה לא אומר שחתן שמגיע למלחמה עובר על איסור. כמו שהרב ליאור כתב שם במפורש.

אני אחפש ב"נ מה הרב ליאור סובר על בט"ש.
עשית סלט אחד גדולmatan
הכל יוצאים זה כולם.
אתה חילקת בין הצורך לחוסר צורך, אני מתנגד לחלוקה הזו.

הרב אריאל כתב שאימון זה מצווה מצד הכנה.
אמרתי שהרב ליאור סובר מצד פיקוח נפש וזו הלשון שהרב ליאור מביא.

הנה ההוספה שלך של צריך מול לא צריך.
מאיפה הבאת את זה?

אתה בכלל קורא את מה שאני כותב. כתבתי מראש שזה דיון הלכתי עם צדדים ולא ניתן להגדיר איסור באופן פשוט.
אני ממש לא מבין אותךברגוע
מה פירוש כולם?
כל מי שלא הגיע למלחמת לבנון נגיד עבר על איסור?
סליחה זה לא דיון על איסורים, אז על מה אנחנו דנים פה בדיוק?
אתה רוצה שכל הגברים והנשים יגיעו למלחמה, ומה יעשו שם בדיוק?
הם רק יפריעו.

הרב ליאור כותב במפורש מלחמת מצווה, וגם הרב אריאל מחשיב אימון הכנה בתור מלחמת מצווה. תקרא שוב:
יופי - לקראת נישואין וזוגיות

במקום לזרוק מילים תקראmatan
אני לא "רוצה" כלום. חוץ מדיוק בדברי הלכה ובדברי חכמים.

בפשט של המושג מלחמת מצווה זה אומר שכולם צריכים להגיע ולהיות חלק מהמלחמה, מי על הכלים מי בחזית.
אני מסכים שכיום לא עושים את זה.
אני גם לא טוען שמי שלא עשה את זה במלחמת לבנון עבר על איסור.
אני אומר שהמושג מלחמת מצווה דורש בירור מעמיק יותר ובמיוחד בדורנו כשהמציאות מורכבת יותר אז לא פשוט מדביקים כותרת.

הרב ליאור כותב שמבצע ספציפי היה מלחמת מצווה. בכל שאר התשובות שקראתי שלו, הרב השתמש במושגים של פיקוח נפש, ולא הזכיר מלחמת מצווה.

גם את דעתך הרב אריאל הסברתי למעלה. אימון הוא הכשר לקראת מלחמת מצווה.


זה רמב"ם מפורש שגם לא יוצא למלחמת מצווהחסדי הים
כדאי ללמוד כל פרק ז' מהלכות מלכים כדי להבין. אצטט רק את זה:
"ואלו שאין יוצאין לעורכי המלחמה כל עיקר ואין מטריחין אותם לשום דבר בעולם הבונה בית וחנכו והנושא ארוסתו או שייבם ומי שחלל כרמו אין יוצאין עד תום שנה שנאמר נקי יהיה לביתו שנה אחת ושמח את אשתו אשר לקח מפי הקבלה למדו שיהיה נקי שנה בין לבית שקנה בין לאשה שנשא בין לכרם שהתחיל לאכול פריו.
כל השנה אין מספק מים ומזון ולא מתקן דרך ולא שומר בחומה ולא נותן לפסי העיר ולא יעבור עליו שום דבר בעולם שנאמר לא יצא בצבא ולא יעבור עליו לכל דבר לעבור בשני לאוין לא לצרכי העיר ולא לצרכי הגדוד".

בנוסף היום כל האימונים והשמירות, ולא המלחמה עצמה, הם כמו מלחמת רשות, אבל על כל פנים אסור לו לצאת גם למלחמת מצווה.
מה?ברגוע

זאת משנה מפורשת- אפילו חתן מחדרו.

 

הרמבם מדבר פה על הפטור של ערוכי המלחמה,

ובהלכה ד' כותב: "בד"א שמחזירין אנשים אלו מעורכי המלחמה במלחמת הרשות אבל במלחמת מצוה הכל יוצאין ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה."

 

וכל הפעילויות של צהל מוגדרות מצווה- עזרת ישראל מיד צר.

אתה נגד שירות של בנות, וקורא את המשנה כפשוטה?חסדי הים
עיין ב'הלכות מדינה' שהביא אחרונים שהסבירו את המשנה כמשל על פי הפסוק ביואל, ולא כקובע הלכה.
גם אם מבינים את המשנה כפשוטו, ברור ברמב"ם שמדובר שעדיין לא התחתנו.

הרמב"ם בפירוש מביא את פטור החתן בשנה הראשונה בלי לחלק (החילוק שהבאת הוא על מי שמאורס, לא שהתחתן כבר.) הוא כותב על חתן בשנה הראשונה:
"ואלו 'שאין יוצאין לעורכי המלחמה כל עיקר' ואין מטריחין אותם לשום דבר וכו' מה שהבאתי.
אז הוא לא מעורכי המלחמה.
תקרא שוב את כל הפרק ביחד, ותבין.

לא כל הפעולות של צה"ל מוגדרות כמלחמת מצווה, אלא רק המלחמה עצמה.
על כל פנים לכאן זה לא נפקא מינה, כי כמו שכתבתי חתן בשנה הראשונה פטור גם ממלחמת מצווה.
כןברגוע

אם היה צורך גם בבנות אני בעד שיגייסו אותן.

 

הרמב"ם כותב בהלכה י' שהחוזרים מערוכי המלחמה נשארים לעזור בעורף,

אבל מי שנשוי לא צריך לעזור אפילו בעורף.

אבל הוא כותב במפורש לפני שכל די ערוכי מלחמה היא במלחמת רשות,

"אבל במלחמת מצוה הכל יוצאין ואפילו חתן מחדרו", איך אתה מסביר את ההלכה הזאת?

הרמבם לא הבין את המשנה בתור משל.

 

 

ופוסקי זממנו כותבים שכל בט"ש הוא בגדר מלחמת מצווה.

פשוט מאוד, מדובר לפני החתונה כפשט הפסוק.חסדי הים
הרי אחרי החתונה הם ביחד.
הסבר מאוד מענייןברגוע
מלחמת מצווהאריי
הרמבם כותב "במה דברים אמורים שמחזירין אנשים אלו מערכי המלחמה, במלחמת הרשות. אבל במלחמת מצוה--הכול יוצאין, אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה." וחתן שיוצא מחופתו זה אחרי חתונה ולא אירוסין. ולכן נראה שחתן לא פטור ממלחמת מצווה. וגם זה לא ברור בכלל שרק המלחמה עצמה מוגדר במלחמת מצווה
לדעתי44444
להתחתן.
אם הוא יכול שיקבל תפקיד ערפי.
שנתיים זה המון
אני חייל בנצח יהודהצלם אלוקים
כדאי קודם להכיר מה עובר על הבחור: בתחילת השירות עושים הכשרה של 7 חודשים, בד"כ יוצאים הביתה שבת כן שבת לא. אצלינו נשואים היו יוצאים כל שבת בחמישי בצהריים (חמשושים). ההכשרה קשה ואינטסיבית. המפקדים לא נותנים הרבה לצאת לדברים שלא הכרחיים כמו אירוע משפחתי מדרגה ראשונה. לדעתי לא מומלץ להתחתן בהכשרה.
אחרי שבעה חודשים עולים לגדוד, שם החיים הרבה פחות אינטסיביים, גם יש פלאפונים (בהכשרה יש פלאפון שעה ביום במקרה הטוב).
בהחלט יש חיילים שמתחתנים בגדוד. רק צריך לדעת לקראת מה הולכים. בכל מקרה לחכות שנתיים זה המוווון זמן..
אותי אישית המ"פ משחרר לדייטים פעם בשבוע
אני נשאתי לבעלי כשהיה בנצח יהודהאומנותי

התחתנו לקראת סיום השירות שלו וזה מבחינתי היה טראומה...

זה לא מתאים לכל אחת...

הייתי אחרי שמינית ואחרי שיצאנו שנה וחצי.

היה ברור שאי אפשר למשוך עוד.

בשבת שבע ברכות שלנו הודיעו לו שבגלל טעות פקידותית מאריכים לו את השירות בעוד חודשיים.

עשינו שבתות וחגים בבסיס וגם כשרצו לעזור לנו עם השיחרורים לא יכלו בגלל שלא היו מספיק חיילים שיחליפו אותו...

הוא אפילו נאלץ לעלות לשמירה עם דלקת חריפה בשן כי לא היה לו תחליף...

היחס קצת התמתן רק אחרי שפרצתי בבכי סמוך למ"פ...

בפועל כל זמן שהוא היה בצבא אני הייתי עם "בית על הגב", גרתי אצל אחותי ביומיום ובשבתות נפגשנו בבית שלנו/ אצל ההורים/ בבסיס עד שהוא השתחרר.

עד היום המילה "צבא" מוציאה אותי מדעתי...ואני שונאאאאאת(!) כשהוא יוצא למילואים!!!!

והשיא היה כשהתפוצץ לו מחבל במחסום....

לעומתי היו בנות שנישאו לחיילים קרביים יותר ונראה על פניו שהסתדרו יופי...

בקיצור, לא לבעלות לב חלש...

עניין של גישהבעצמי
אני התחתנתי עם בעלי כשהיה בתחילת דרכו כקצין. הייתי בבית שלנו רוב הזמן לבד.. בהחלט מאתגר- אבל ידעתי שאני מתחתנת עם קצין.. ידעתי שחלק מלהתחתן איתו זה אומר חיים אחרים משאר האוכלוסיה.
מפרגן המ"פ. לא ממליץ לסמוך על זה.*צועד*
אבל מהקווים שלכם קל לצאת ל דייטים. לברוח, להתחמק, לערוץ או כל בינוי אחר שמבטא יציאה מהמוצב ללא עדכון הגורמים הרלוונטיים.
הקווים של נצח תמיד בבנימין אבלצלם אלוקים
זה לא אומר שאפשר לצאת לדייט בלי שהמפקד ידע על ובלי לחטוף שבת/כלא
איך אומרים אצלינו הדתיים? 'בדדי הווה עובדא'*צועד*
נעלמת מהבסיס לדייטים?צלם אלוקים
חח סוג של דייטים.*צועד*
אבל כן
להתחתןאודי-האחרונה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

וואי שנייייים (כ10) לא כתבתי פה ובשבילך אני חייבbest(י.י)YYL

אתה לגמרי בסדר!!

המון זוגות נשואים באושר, כאשר ה*גבר הוא הגברי והדומיננטי והמוביל בבית* גם אם הוא נורא רגיש!!

לא יודע לפרט בכל זוגיות איך הצד הרגיש מתיישב עם זה שבפועל זה ככה, אבל זה ככה! 

ראיתי דבר או שניים בחיים וכנראה אני מבוגר מהרבה פה בפורום, ואני אומר את זה מתוך מה שראיתי.

סתם הערה - לפעמים גבר חושב שהוא לא גברי ובעצם הוא כן גברי רק בצדדים אחרים שהוא פחות שם לב אליהם כי הוא לוקח אותם כמובנים מאליהם כי הם חלק ממנו.

אדרבה בשונה מהרבה פה אני חושב שכדאי דווקא לנסות לחפש אישה שרגישה עוד יותר ממך ולא הפוך

וגם ממש לא בטוח שצריך טיפול או עבודה או כאלה,

(אבל דווקא ממה שראיתי הרבה יצאו מרוצים מטיפולים רגשיים אז אם בא לך לנסות אולי)

רגישות היא תכונה נפלאה מאוד, וביותר בחיי משפחה, ואשתך והילדים שלך יהיו מאושרים ממנה מאוד בעזרת ה'!

וגם אתה בזכותה תהיה מאושר מחיי משפחה.

הכל לטובה אחי,

הרבה תפילות צדיק, ושה' ישלח לך את האישה שהכי תענה על הצרכים הנפשיים שלך ואתה על שלה 

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1אחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
זה קטגורית בעיה של בנים?זיויק
כי בדיוק דברתי על זה עם חבר בעייתי

אולי יעניין אותך