ראוי לא ראוי?
סרטים כשריםאופטימיתת
ראוי לא ראוי?
גרובייס |מקיא| מנוחה פוקס |מקיא עוד|בוז
מה זה גרובייס ומנוחה פוקס?ארצ'יבלד
והשני זה שהוא ממשיך להקיא?
זה סרט על שיכור?
גרובייס הוא מפיק של סרטים חרדים, כנראה גם מנוחה פוקס..ברגוע
^^^^^קוד אבל פתוח
כןבוז
למרות שהם התחילו טוב.
אני גדלתי על הסרטים האלו, ועל ניצוצות של קדושה, שזה גם חברת הפקות חרדית שעושה סרטים חינוכיים.
אני גדלתי על חינוכיתשכנזיהאנטלקטואל
נו, ומי מאיתנו מחונך יותר?בוז
מוזרשכנזיהאנטלקטואל
ואו ניצוצות של קדושה..זבשר
מנוחה פוקס זה לאה ואליהו מכפר שמריהו?
סתרי המדרגה
נזכרתי בכרזה לאחד הסרטים של גרובייסshaulreznik
משהו על השואה: תפאורה של מחנה ריכוז, באמצע עומדים שני אסירים מעוטרי פאות וזקנים, עליהם שומרים שני "נאצים" מגודלים בעלי חזות מזרח-תיכונית, לידם עומד בחור ישיבה ליטאי ממושקף במדי האס. אס. בתפקיד הבוס הגדול של שני הערסים. סה"כ אותנטי.
כשלא קושרים בסרט את הצמר והפשתן ביחד, אז זה כשר, ואין בזהחסדי הים
"לא יקשור סרט של צמר בשל פשתן לחגור בו את מתניו, אף על פי שהרצועה באמצע." (משנה כלאיים ט, ט)
מה השאלה בדיוק? את רוצה לעשות סרט על השיער שמעורב בזה צמר ופשתן? כעיקרון זה לא כשר ואסור.
אוחחח הבדיחות שלך
בוז
זה קל, כי נדמה לי שזה המקום היחיד במשנה שמוזכרחסדי הים
לגבי הסרט שהיא התכוונה, דורשי רשימות אמרו 'סרט'- 'סרטן' (צ)
אני רציניתבוז
זה מורכב. חלק כבר מהחזרות בלימוד שאני עושה, אניחסדי הים
גם בזה לפעמים אני יכול לשכוח, ואז כשאני רוצה את המקור, אני יכול לעיין בדברים שכתבתי בעבר לעצמי שאני יודע שיש שם את המקור, או שאני צריך לעיין בספר כדי לחפש את המקור המדוייק.
לגבי כל מיני ציטוטים מגאונים, ראשונים ואחרונים, אז כמעט תמיד אני צריך לעיין בספרים, כי חלקם בכלל לא למדתי, וחלקם שכחתי כי אני לא עושה חזרות עליהם.
אני מצטט מקור מדויק, בהשראת הרב הנזיר זצ"ל שכותב שתמיד צריך להתאמץ למצוא את המקור המדוייק ולכתוב אותו.
אבל גם אני טועה הרבה פעמים פה בפורום, ורוב הפעמים לא שמים לב.
אם היו שמים לב, כל יום היו מוצאים טעות אחרת.
בוז
לפעמים יש לי חשק לבדוק אם המראי מקומות שלך נכונים או שאתה מחרטט

שמן פשתן

יותר לא סומכים עליך!
לא צריך סמיכה לקראת (קרבן) פסח!חסדי הים
היופי הוא שאתה לא מאכזב
ארץ השוקולד
לא צנוע.דור =(
למה? האחים כהן וחצי יחסית סבבהבוז
משום מה לא נראה לי שהציבור הדת״ל יכיר כל כך

יחסית זה מושג מאד יחסי
חיהל'ה



למה שלא יכירו? תלוי מי...
מכירה הרבה שמכירים
כאלה שמחפשים רק סרטים כשרים בד''כ
הגרסה הקולנועית של 'חבורת מצוות'פעמיים חי
יש כזו?
סתרי המדרגה
כן. ישנה האמת.נחמיה17
אבל לא משתוה להקלטות.
חבורת מצוות הם הראשונים שהשתמשו במקדב.
"שמחה צחק"
|חהחה|
"אבל שמשון רטן"
|רררר|
"הוא בעט בדחליל"
|בום|
"הדחליל נפל"
|טראח|
כך ברמה מוגזמת...
מיאמי/האסקמושיקו
כל סרט שיש בו אפ"י סצינה קטנה שאינה תואמת את כללי ההלכה שלעף על עצמו
הצניעות - הרי שהוא אסור לחלוטין, ולמיטב ידיעתי רוב הסרטים של היוצרים בארץ ובעולם הם במצב הזה ועל כן אין לראותם. כל טוב
אנחנו לא מגיעים מהעולם הדתי בכללאופטימיתת
למי שמגיע מהעולם החילוני לא פשוט כל היום לשבת עם הספר ולפעמים צריך גם משהו כדי קצת לצאת משיגרת הלימוד.
גם דתיים רואים סרטים. ויש סרטים מותאמים לדתיים, כדוגמתעף על עצמו
אתר ערוץ מאיר שמספק סדרות שונות לילדים וגם לבוגרים יותר, יש את מכון הקולנוע היהודי בתורת החיים שמהם יוצאים הרבה סרטים רציניים שמותאמים לקהל הדתי, ויש עוד כל מני חברות הפקה דתיות וחרדיות הזכירו חלק מהן לפניי שמפיקות סרטים איכותיים שמותאמים לדתיים, ובכלל ישנם סרטים מצוירים רבים של דיסני ודומיהן שמותאמים לדתיים כל סרט צריך בדיקה לגופו.
מכל זה יוצא שיש מספיק סרטים שגם דתיים יכולים להנות מהם.
אבל כל הסרטים לילדיםברגוע
אנלא יודע מה איתך אני נהנה גם ממלך האריות כדוגמה, וגם מחלקעף על עצמו
מהסדרות של ערוץ מאיר שהם יפות ומצחיקות.
כשכתבת סדרות "די צנועות" - פה זרקת מוקש, כי אין דבר כזה "די", אם הכל צנוע לפי קרטריון ההלכה סבבה אם לא אז לא.
כל טוב חבר
אכן עף על עצמו..ברגוע
מה זה עף עף על עצמו בריבועעף על עצמו
אני דווקא חושבת שהוא צודק..חיהל'ה
אולי באמת יש סרטים/סדרות שהם נקיים לגמרי מבחינה הלכתית בקריטריונים מסויימים.
עדיין, מעבר להלכה היבשה יש גם עניין של קדושה - ''קדש עצמך במותר לך'' -
לעניות דעתי, והלוואי שאזכה לעמוד בזה בעצמי (עובדת על זה..) - כל דבר שלא *מוסיף* ביראת שמיים, והוא רק ''פרווה''/בסדר/''מותר''/''נקי'' - עדיף לא לראות ולא להיכנס לזה..
עכשיו, יש סרטים שהם אמנם אולי נקיים - אבל אני בטוחה שהם לא מוסיפים ביראת שמים..
ויש בהם דברים שהם שאולי מותר לראות לפי ההלכה היבשה -
אבל הם לא מאה אחוז ''טהורים''.
פשוט תנסו להתבונן בעצמכם וברגש שלכם ותנסו להבין איזה צד בכם רוצה לראות סרט עכשיו.. ישימו לב גם למבחן התוצאה - מה קורה לי *אחרי* בצפיה בסרט. (התפללתי בכוונה יותר?) ותבינו מה אני אומרת..
ושלא תבינו לא נכון.
אני לא באה להתנשא על אף אחד,
גם אני לא מתפללת/לומדת/שקועה בקדושה מאה אחוז מהיום.. ממש לא.
מה שכן - כשמתחשק לי לראות סרט שהוא לא ערוץ מאיר
אני משתדלת באמת להיזכר בכל מה שכתבתי כאן, ומזכירה לעצמי שזה לא המצב האידאלי.. ומשתדלת שזה יהיה משהו בסגנון מלך האריות..אני מסכים עם כל מה שכתבתברגוע
אבל צריך להבדיל בין משהו אסור לבין "קדש עצמך".
הוא כתב ש"כל סרט שיש בו אפ"י סצינה קטנה שאינה תואמת את כללי ההלכה של הצניעות, הרי שהוא אסור לחלוטין."
אז צריך לדעת לא ללכת יותר מידי לקיצוניות,
יש כאלה שצריכים סרט בשביל להאוורר, ולראות סרט נקי באמת יעשה להם טוב.
ואת צודקת שהשאיפה היא לא לראות בכלל סרטים.
לצורך הענייןחיהל'ה
אבל אז מי שמצנזר - דווקא יהיה זה שהכי ישים לב לסצנה ה לא נקיה במאה אחוז, גם אם היא סצנה שולית.
ועוד מגרעה - זה שלפעמים בגלל שמים לב שהיה פה קטע שצינזרו - אז המוח שלנו ידמיין לבד מה היה שם - גם אם הקטע המצונזר פחות נורא ממה שדמיינו לבד..
לכן לעניות דעתי, תמיד עדיף לראות סרטי ילדים - וגם בהם - אם כבר, לברר לפני הסרט מה תוכן העלילה, ואם אפשר גם לראות טריילר כדי לוודא.
לא כ"כ מסכיםברגוע
בסופו של דבר זאת הבחירה של האדם על מה לשים את הדגש.
וברור שעדיף להמנע מסרטים שצריך לצנזר או בכלל מסרטים לא דתיים,
אבל אם יש נגיד סדרה שלמה של 20 שעות ומתוכם יש 10 דקות שצריך לצנזר,
לא נורא לדעתי לראות את הסדרה, למי שנמצא במקום הזה שהוא צריך סרטים.
אולי.חיהל'ה
לא מדברת על ההלכה היבשה.. אלא על ההשפעה על הנפש. אתה לומד חסידות, לא?
אני אישית לא אגיד דבר כזה - כי מה שאני חושבת שאסור מצד זה - אני לא ''אתיר'' לאחרים לעשות.. ולא אתן לזה חותמת של הכשר.
שהם יעשו את השיקולים שלהם.
מי שבאמת מחפש משהו כשר - אז אמרתי מה כשר.
וכל אחד באמת צריך לעשות בסופו של דבר את החשבון שלו מה הוא מתיר לעצמו ומה לא
נכון אני מסכיםברגוע
אבל השאלה היא תמיד מה החלופה.
אם את אומרת לו שעדיף להמנע לגמרי, אבל עד אז ממליצה לו לראות סרטים צנועים יחסית,
את לא מכשירה שום דבר.
וגם חשוב לזכור שלא כל מראה אסור הוא עבירה ופוגם,
רק אם 'מתעקבים' עליו.
אז זה בדיוק מה שחיפשתי!אופטימיתת
אז ככה - יש סרטים כאלה! לחרדים..חיהל'ה
יש סרטים ישנים שיצאו איכשהו לשוק האינטרנט - אבל יש כאן עניין של גזל.. תשאלי רב אם מותר לך להוריד/לצפות בסרט כזה מהאינטרנט.
יש כאלה שיגידו שכן, ויש שיגידו שלא.
חוץ מזה - יש את הסרטים של תורת החיים. תחפשי בגוגל..
וכן, אלה הם באמת סרטים כשרים עם בדץ מהדרין
צפיה נעימה
תודה רבה ,אבדוק בע"האופטימיתת
מוזמנת לשאול אותי האישי על המלצותחיהל'ה
כל מילה בסלעפסגות
תודהחיהל'האחרונה
לא מדוייקקוד אבל פתוח
אוקיי מה זה די צנועות?אופטימיתת
לא הבנתי..ברגוע
השאלה מה הכוונה ב"די צנועות"אופטימיתת
ו"אירן" היה אמור להיות "אין" בתגובה הקודמת
איפה הגבול עובר זאת בחירה שלךברגוע
לא מכיר סידרה על צדיק כלשהו,
יש כמה סרטים תיעודיים על צדיקים,
אפשר אולי למצוא ביוטיוב.
כמעט כל סרט הוא כשר.Talp01
טל יקירי, על סמך מה אתה אומר, על סמך ההלכה היהודית? סתם שאלהעף על עצמו
בדיחות הדעת.Talp01
תלויאלישע הלוי
תלוי איך מגדירים כשר, יש סרטים שממש אסור לראות ויש סרטים שרק לא ראוי לראות ולא כדאי וזה בזבוז זמן, ואין שום מסר שמועבר ע"H הסרטים האלו וגם אותם ממש לא כדאי לראות.
ע"יאלישע הלוי
סליחה על ידי ולא ע"H.
יש אפשרות גם לערוך תגובה.. במקום לכתוב חדשהחיהל'ה
ממש לאshaulreznik
כל יצירה, בין אם מדובר בסרט או בספר, שנכתבת ע"י יוצר לא דתי או לא יהודי, משקפת את עולם הערכים של אותו יוצר. אפילו אם תיקח סרטים "ניטרליים" מלפני 50 שנה, מהתקופה שבה עדיין לא היה נהוג להתערטל בפומבי מכל הבחינות, תגלה כי יש סתירות רבות בין ההתנהגות ונורמות המוסר של הדמויות לבין ההלכה. בין אם מדובר בלגנוב מהעשיר לטובת העני, לפוצץ במכות את הדמות השלילית או סתם להתנשק עם ילדה סטייל תום סויר ובקי תאצ'ר.
סורי על הפלישה
ארץ אהובה
יש את הקולנוע של תורת החיים, היה השבוע הקרנה של סרטי גמר.. היה מהמם!!! במיוחד בדור שלנו שזה ממש שליחות עצומה!!
בתור אחד שרואהזבשר
המון סרטים, אני יכול להגיד אין דבר כזה סרט נקי וכשר..
98 אחוז מהסרטים לא מתאימים לאדם שלא רוצה לעבור על ההלכה.
גם בסרטים היחסית נקיים תמיד יהיה איזה קטע שלא מתאים.
התחליפים שהדתיים עושים מצחיקים אותי. אם היה רמה הייתי מפרגן אבל זה חובבני ברמות ונראה לי ממש מיותר לעשות את זה , סרטים זה תעשייה ענקית שמצריכה תקציבי ענק. הדתיים בחיים לא יגיעו למשהו קרוב לזה..(אני מתכוון לסרטי מבוגרים)
תגדיר נקי וכשרקוד אבל פתוח
תמיד בנושא הזה נכנסיםזבשר
לשאלה הזאת...וקצת בעיה להיכנס לסוגיא הזאת פה, וגם תמיד יש את האלה שמוצאים רבנים שהם במיעוט והם לא מכירים אותם ולא הולכים אחריהם שיתירו להם.
אבל עדיין בכללי כל עוד יש שם נשים שלא מתלבשות כמו שדתיות מתלבשות אז זה בעיה..ואני לא רב אבל זה נראלי גם בעייתי שאדם ירא שמיים יצפה בנשים גם אם הם מתלבשות צנוע.
אני לא איזה צדיק ואני לא רב ואני בעצמי רואה סרטים רחמנה לצלן,אבל אני לא משקר לעצמי ולא מחרטט את עצמי וזה נראה לי חרטא כי האחוז הקטן הזה שהוא באמת נקי הוא מזאנרים נידחים כמו דוקו או סרטי חינוך, אבל הסרטים שכולם אוהבים כמו קומדיה פעולה אין באמת סרט כשר למהדרין (אולי 2 3).
יכול להיות שהסרט שראית הוא כשר (שמעתי לא מכיר אותו) אבל בוא נודה באמת שהוא כנראה אחוז מזערי ששואף לאפס..
הסרט היחיד התורני שראיתי והוא באמת על רמה זה אושפיזין.. אבל כמה אפשר לראות...חח
זה לא כזה דיכוטומי כמו שאתה מציג את זהקוד אבל פתוח

אני לא מגיע לציפורן שלזבשר
הרבנים האלה. אולי הובנתי לא נכון כי זה ממש לא הייתה הכוונה שלי חס וחלילה
התכוונתי לומר שאנשים צריכים להבין איך עובד העולם ההלכתי..כי אם 90 אחוז מהרבנים אומרים אסור ו10 אחוז אומרים מותר, אז זה אסור חד וחלק.
דבר שני אדם לא יכול ללכת בפסיקה שלו כמו רב מסוים למשל הרב עובדיה אבל האם מותר לראות סרטים ניקח את הרב שמתיר, למרות שחוץ ממהלכה הספיציפית הזאת הוא לא מכיר שום פסק הלכתי אחר שלו..זה פשוט לא קביל.
יש מחלוקות גם בשיטת פסיקת ההלכהקוד אבל פתוח
לא שמעתי על שיטות כאלה..זבשר
נסכים שלא להסכים..

As you wishקוד אבל פתוח
שאלת הגורל: האם בכלל יש צורך ב"סרטים כשרים"?shaulreznik
אם הצופה הדתי מאמין כי כל רגע שלא הוקדש ללימוד התורה הוא ביטול תורה, אין לו צורך בתחליף להוליווד. אם הוא בכל מקרה רוצה "לצרוך תרבות", אפשר ללכת להופעה של תיאטרון/שחקן דתי כלשהו ("תיאטרון אספקלריא" וכו'). ספרים עמוקים שנכתבו ע"י סופרים דתיים, לא חסרים, החל מהרב סבתו כלה בנועה ירון. תוכן כשר לילדים יש בשפע, כמו כן, גם אין יותר מדי בעיות בסרטים מצוירים סייל "סמי הכבאי".
בוודאי שיש צורך..זבשר
הכנתי פעם רשימת סרטים, ש"גם גברים יכולים לראות" (סרטים גוייםמתואמת
לפי הקריטריונים שלנו (בלי נשים ובלי אזכורים גסים/בינו לבינה).
מוזמנת לאישי כדי לקבל אותה
.
(השתמשנו בה אולי פעמיים או שלוש... זה נועד רק לזמנים קשים שצריך התפרקות זוגית מסוג אחר...)
תודה רבהאופטימיתת
אז זה יש קצת, כמו שכתבו לךמתואמת
אבל לא מספיק מפותח.
בעלי נהנה מסרטי תורת החיים, אם כי לא כולם ברמה גבוהה ממש, לצערי...
מה זה "גם גברים"? לנשים מותר לראות דברים לא צנועים?ציופי
לשמוע דברים לא צנועים ולראות אנשים חשופים? ברור שלא ומי שחושב ככה זה בעיה רצינית
מניחה שיש דעות שונות בעניין...מתואמת
בכל אופן, תסכימי איתי שלנשים אין בעיה לצפות בנשים צנועות לחלוטין שמציגות/שרות/רוקדות? ואילו לגברים יכולה להיות בעיה...
יכולה גם לך לתת באישי את הרשימה הנ"ל. (אלה סרטי ילדים בעיקר)מתואמת
אשמחנחמיה17
עדיף לא סרטי ילדים.
המ... טובמתואמת
אז הסתכלתי שוב ברשימה שעשיתי, ומלבד שר הטבעות וההוביט (שיש שם נשים, אבל כמעט ולא) - כל הסרטים שכתבתי הם סרטי ילדים...
מה לעשות, אלה הסרטים שאני אוהבת 
טוב. אז אשמח גם לאלונחמיה17
אבל.
נגיד פו הדב יהיה נהדר.
או משהו כזה.
לא פרוזן, נראה לי לזה פחות אתחבר.
פרוזן לא ברשימה הנ"ל...
מתואמת
הוא לא עומד בתנאים...
(ומנסה להבין אם התשובה הייתה צינית או לא... בכל אופן, אשלח באישי).
ראיתי רשימה מצחיקה של ספרים ש"הוכשרו"shaulreznik
רשימה באנגלית שנראתה בערך ככה: ספר X הוא לא כשר כי מתנשקים שם בעמודים 14, 55 ו-72, ספר Y בעיקרון כשר, אבל יש לתלוש את פרק ח' כי בו הגיבור הולך לכנסייה.
לילדים - ילדודס בערוץ שבע, ערוץ מאיר, גרובייס, ניצוצותאתי ב
למבוגרים פחות מתאים.
לנשים - סרטים של טלי אברהמי וכד', מוקרנים בחול המועד ועוד, במתנסים וכד'.
לזוג - באמת אין הרבה...
אני ובעלי צופים מדי פעם בסרטים ישנים, מהתקופה שעדיין היה צנוע ... (בשפה אחרת, לא בעברית...)
גם מראה לילדים סרטים מצוירים נקיים וחינוכיים בשפה אחרת. מורידה להם מהיוטיוב למחשב.
בטח שיש....אבל תלוי מה את מגדירה נקי? כשר? תגדירי..נוצת זהב
בטח שיש. יצא עכשיו סרט "פלא" נקי חוץ מ3 נשיקות.. מסר חזקמדבר הלב.
טום וג'רי 😎ט'
סליחה אבל ממש לא!שמן פשתן
אני לא מרשה לילדים שלי לראות טום וג'רי.
פשוט סרטים רעים של התעללות, מציקנות ורוע.
אין לי בעיה שיראו פו הדב, בוב הבנאי, מרי פופינס ועוד
(אגב גם סמי הכבאי לא לטעמי. יש שם חוצפה וחוסר עדינות)
צער בעלי חיים
shaulreznik
שלא לדבר על הנוהג בחב"ד שלא להראות לילדים חיות טמאות 
שמישהו יסכם איזה סרטים עלו פה :pאיש השקים
סרטי ילדיםברגוע
יש סרטים כשרים, יש מעט סרטים כשרים ואיכותייםshaulreznik
כל עוד מדובר במפיקים הפונים לקהל החרדי, היצירות שלהם יוצאים שבלוניות להחריד, עם תסריט שנכתב ברבע שעה, עם תפאורה שנבנתה בחצי שעה ועם שחקנים שהפעם האחרונה שבה הופיעו על במה כלשהי התרחשה אי שם במסיבת הפורים בישיבה הקטנה.
"האושפיזין" של שולי רנד הוא מקרה יוצא דופן, דווקא משום שרנד לא פנה לקהל מצומצם ולא חיפש ליצור "גרסה כשרה למותחן סוחף דמעות".
יש.. לנשים בלבד.חיהל'ה
יש דבר כזה. סרטים לנשים בלבד - שמיועדים לציבור החרדי והדתיחיהל'ה
(הערה - אני מציינת רק את מי שהפיק סרטים ברמה טובה יחסית)
המשותף לכולם הוא שהם מעבירים מסרים חזקים בצורה סמויה או גלויה. חלק של יראת שמים, וחלק - מסרים חברתיים.
המפיקים הם:
1. אריאל כהן (אופס, גבר..) - שהפיק לדעתי את הסרטים הכי איכותיים ומקצועיים בז'אנר הזה של סרטים לנשים בלבד.
סרטיו: עיוורת (יצא לאקרנים בגירסא מקוצרת בשם ''טאקע מאמע''), תמונה מפראג, מי את? , ו''לא ליפול''.
2. טלי אברהמי - התחילה ללא ניסיון בכלל, והשתפרה מאד בבימוי מסרט לסרט. בכל הסרטים ההסרטה טובה ואיכותית, ההשקעה גדולה.
סרטיה: שרה אחת מול כולם, הגדר, מלאכיות בלבן (סרט שואה חרדי), הריני מוחלת, עלה קטן.
3. דינה פרלשטיין - התחילה גם היא מאפס. ולאט לאט ניכר שיפור גם בעלילה וגם בבימוי.
סרטיה (הטובים מביניהם בעיני) - שיכרון מעמקים, שמור על ילדתי, על גג העולם, מתנות בחושך, וזכות השתיקה.
יש עוד כמה שאני מנסה להיזכר בשמן/ם..
יש את הסרטים של רמה בורשטיין שמיועדים לציבור הכללי..חיהל'ה
שלמדה קולנוע, והפיקה סרטים *על* המגזר החרדי.
ראיתי רק את הסרט הראשון - למלא את החלל. והוא כשר לדעתי לנשים. (לגבי גברים - שכל אחד יעשה את שיקול דעתו.. בסרט יש נשים וגברים, ושי אינטראקציה ביניהם - הכל בגבולות ההלכה)
סרט נוסף - ויותר פתוח בעיני - ראיתי את הטריילר ובכללי לא ראיתי את הסרט.. - נקרא ''לעבור את הקיר'' - המסר שהיא רצתה להעביר מאד יפה. (קצת בצורה מוקצנת בעיני..) - אבל נא לזכור שהסרט מיועד לציבור הכללי, והוא עוסק בבחורה שמחפשת שידוך - ובדרך יש כמה סיפורים שפחות הייתי מגדירה ככשרים במאה אחוז.
אבל הרבה פה יתייחסו לזה כמהדרין מן המהדרין.
פשוט תקראו את העלילה בויקפדיה ותצפו בטריילר - ותנהגו לפי שיקול דעתכם ...
אה זה סרטים עם רמה...נחמיה17
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
בערךמבולבלת מאדדדדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
שם קוד!ריבוזום
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוטאחרונה
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים
שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"
(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')
איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?
הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..
כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.
או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים
מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.
איפה?קעלעברימבאר
בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה
מקומות מהיבטים שונים.
בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.
אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:
"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".
ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים
כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.
משפט נכוןשם פשוט
הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך
זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.
וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.
בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים.
כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
אחד הדברים הכואבים והמבלבלים זה שאתה מנסהחסדי הים
להעניק טוב מופלג היוצא מגדר הרגיל למישהו וזה נראה לאדם המקבל או לצופה מהצד כדבר מוזר. אז כבר פעם הבאה אתה לא יודע אם וכמה להעניק.
גם קשה לדעת למה הם חושבים שזה מוזר. אפשרויות: מסתכלים עליך כאדם מוזר בכללי, או זה לא נהוג המעשה, או הם חושבים שבצורה עקרונית אדם צריך שיהיה לו גבולות לעצמו, או סיבה אחרת לא ידועה.
אני יודע שבפנים אני כן אגואיסט ובעל גאווה גדול, רק אנשים בחיים האמיתיים חווים אותי הפוך, כי במעשים שלי אני מנסה לחפות על משהו בפנים או כי למשל בדיוק התעמקתי במהלך בתהלים, גמרא וזוהר על נדיבות וזה משפיע על מעשים שלי. קשה הדיסוננס הזה ועוד יותר קשה כשאתה מקבל סתירת לחי מהמקבל שהוא מקבל בפועל מצד אחד, אבל מסתכל עליך בצורה מוזרה ואומר לך בפירוש שמה שאתה עושה מוזר.
נדמה לי שהעבודה צריכה להיותמשה
יותר בפוקוס על מה נכון לך (גם רגשית וגם נשמתית) ופחות על מה העולם חושב על זה. רצית לעזור לו? אתה שמח בלעזור לו? הגוף שלך מרגיש טוב אחרי שאתה עוזר לו? מעולה.
אתה מרגיש מרוקן? זה סיפור אחר.
הענין שכאשר יש לך אינטראקציה עם מישהוחסדי הים
ביחס נותן ומקבל והסובבים, והם מסתכלים על הנתינה שלך בצורה מוזרה, אז פתאום אתה מעלה ספקות בעצמך האם הנתינה שלך היתה נכונה או לא, או שחרגת.
אתן דוגמא שהיה לי בעבר, לא מה שקרה לי בימים האחרונים. פעם הייתי בדייט ונתתי טיפ נדיב, והבחורה אחרי זה התלוננה שלא הייתי צריך לתת את הטיפ ולא ככה עושים בישראל. הייתי בהלם, כי ברור שאנחנו הלכנו לחתוך. אבל זה כן העלה אצלי שאלות באותו זמן אם נהגתי נכון, ואז עם הזמן זה פשוט התיישב על הלב שעשיתי את הדבר הנכון וצחקתי על זה, אבל באותו זמן זה כן העלה אצלי ספקות.
זה עוד יותר מעלה ספקות כשהמקבל אומר לך שזה לא מקובל ומוזר, אבל לוקח את מה שנתת בסופו של דבר.
לכאורהמשה
זה אומר שפשוט ספגת אליך (אדם רגיש? אני טועה) את התגובה שלה. כלומר בעצם במקום השיפוט שלך אז לקחת את השיפוט שלה על המערכת שלך.
זה בסדר לדעת שזה מה שהיא חושבת, בשכל אולי היא צודקת אבל בלב שלך אתה מרגיש פה מתכווץ.
אני רגיש לזולת. אני רוצה שיהיה למיחסדי הים
תמיד יהיה את המישהו שיטיל ספק במעשים שלך...בנות רבות עלי
עזוב אותך, תעשה מה שטוב לך ומה שאתה חושב לנכון... אם למדתי משהו בחיים זה לא להתייחס לכל יציאה של מישהו.
לברר את האמתנחלת
עם עצמך. אתה נותן בלב שלם וטוב לך עם זה באמת, אז זה מה שחשוב.
אם זה לחפות, כמו שכתבת, על משהו שאתה לא אוהב בעצמך, הרי אין
זו נתינה אמיתית, ולעתים הזולת מרגיש את זה.
הכי חשוב זה לבדוק עם עצמך, למה, ואיך, וכמה - וממה זה נובע,
ולתת ממקום אמיתי באמת, אפילו אם הוא פיצי פיצי - כי זו האמ
שלך (כרגע, מחר, ויותר...). כי הסתירה בין איך שאנחנו, וכמה
אנו רוצים באמת ( כי בדוגמא הזו, לתת) לבין מה שאנו עושים
בפועל, כתוצאה מהרגשה לא טובה עם עצמנו וחוסר רצון
ויכולת לקבל את עצמנו כך! אז אנו מזייפים ולא כל כך חשוב
ובכלל לא חשוב, מה השני חושב; חשוב איך אנו מרגישים
עם עצמנו, בכנות.
לפעמים הולכים לשיעורים שמדברים על חסד ו מידות
נעלות ו"נדבקים" בזה לזמן מה. אבל אחר כך, לפעמים
ההתלהבות הזו נושרת, כי אנחנו עדיין לא שם ולא עובדים
על זה נכון.
מאוד קשה לקבל את עצמנו כמות שאנחנו. מאוד.
לפעמים זה מתוך ביקורת שיפוטית וקשה שספגנו
ולפעמים, אולי, אנחנו בעצמנו לא מכירים את עצמנו
כל כך טוב וחיים קצת בדמיונות.
חושבת שדיבור על זה, לא רק בפורום (לא מספיק לדעתי)
אלא עם חבר או מישהו/י קרובים שיכולים לשקף את המצב.
גם אז, לצערי, התכונה הזו לא עוברת כל כך מהר...
צריך לדבר עוד, לקרוא דברים בסגנון (ולא דברים
שמעיפים אותנו למעלה ואחר כך גורמים לנו ליפול
בחבטה קשה על האדמה).
הדרך של ר' אושר, כך שמעתי, מאוד יכולה לעזור,
כך שמעתי. אבל עם הדרכה, אחרת, אם אנו נוטים
להלקות את עצמנו (למשל), נמצא גם שם את
המקום הזה...
הוא מדגיש שכל אדם הוא בעל גאווה, בעל תאווה,
וכו' וכו', ואם יש משהו שאנו עושים טוב, זה כי
הקב"ה עוזר ומרחם עלינו. אבל זה בקיצור
נמרץ, כי אני לא מכירה היטב את הדרך,
למרות שמכירה אנשים שזה הפך להם את החשיבה
ב350 מעלות. וגם הרגיע.
יש אנשים רבים (כולל אני) שסובלים מהדיסוננס
הזה (אמרתי נכון את הדיסוננס הזה?), וזו
חתיכת עבודה וחתיכת כאב.
וחושבת לקרוא חומר שמדבר על זה.
כמובן ששכחתי, כרגיל, לאמר, שהשאיפה
הזו להיות טוב, לכשעצמה, מראה שאתה
באמת טוב.
אגב, ד"ר יחיאל הררי באתר "התבוננות
פנימית", לבטח מדבר על זה.
ויש עוד, כנראה פוסטים, וזומים וכאלה.
החיים הם גשר צר, כמו שאמר ר' נחמן,
והעיקר, לא להתפחד כלל.... (לא להפחיד את עצמנו...)
זהו זה. שבת שלום לכולכם.
כן...נחלתאחרונה
זה נכון, אבל לא לכולם זה כל כך קל. בכלל לא.
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!
הטוב
מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?
מה מגדיר משהו כטוב?
מה בעצם מיוחד בדברים טובים?
ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?
מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה
זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק
אשמח למחשבות שלכם
את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו
מעניין ממשאוי טאטע!
תודה
האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל
כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי
אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה
כש...נחלת
כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים
לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,
כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.
כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם
לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים
שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו
תמיד בכל זמן ובכל מקום.
את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
בהחלטנחלת
מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.
צריך למצוא אותם. אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא
הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר. אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן
כיוון מחשבה...
מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,
מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.
הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.
אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר - עם ביקורת ומחשבה.
להשוות לחכמינו, לדרך התורה.
בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.
ועדייןנחלת
מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?
כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
בתמצותבמשפנחלת
במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.
אולי, זה הטוב.
אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקדאחרונה
אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.
אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר 
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום
אני משתף בקצרה
מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.
כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.
הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.
קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.
האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...
אולי מישהו חווה משהו דומה?
לא חוויתי משהו דומהסוף טוב
אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!
עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.
מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.
בהצלחה רבה!!
בהחלטנחלת
בס"ד
מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! - ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.
מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה
בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי. מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני
מדינות למיניהן. אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים
קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.
סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם מישהו יפרוץ
במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו... בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....
ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!
אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).
עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?
אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה. מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.
השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה! משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי
לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?
כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך. כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...
יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר, היה מר ועצוב אחר כך.
וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.
הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!
אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,
אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....
משהו באמנות, למשל?
מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?
רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,
פשוט לשרבט מה שבא?
ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה
מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)
בני אדם חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות. מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!
רב נחמן ל א מ ר ש ה!!!
ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!
רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.
סבלנות. קודם כל, לעצמך!
תהיה בקשר. בבקשה!
נ.ב.נחלת
במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".
רק כרטיס קופת חולים.
שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד.
אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.
מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת
לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "
אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..." לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!
זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.
תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת
בהחלט. מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.
מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות
שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.
למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.
אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.
מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),
הם מקדימים.
טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.
(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).
תכנית עמיתנקדימון
עמית?נחלת
לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.
אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.
אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע
ממה שעברת, א ז היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.
לענ"ד, א ס ו ר לך לצאת למילואים שוב. בשום אופן!
אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.
היית......די והותר. מספיק!
יש ספרנחלת
אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.
הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.
אז מודעות למצב, זה א ב ויש לך את זה, ב"ה!
לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר.
אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...
כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.
נ.ב.נחלת
בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.
חוסר מודעות...פחד!
עכשיו, זה אחרת (לצערנו). אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,
לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך.
רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!
עוד משהונחלת
ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....
1201
לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.
והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו
הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....
נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין
שנראה אותו. שנבטח בו.
יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,
אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את
אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....
בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש
והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית
שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)
פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה
עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!
אני לא מאמינה.
כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים
שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.
יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים
שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."
לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף
אבל האדם הוא דינאמי! המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה
קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.
מהנצח.
ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.
אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום
נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,
איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם
זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים
היו דמעות....
הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה
ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?
מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי
אפילו ימחקו.
הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.
איך אומרים באנגלית?
CHEAR UP! (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)
רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות
נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.
שכחתי משהונחלת
יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.
היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת.
כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר
פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,
מאוד.
המון כוחותארץ השוקולד
מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.
לא יודע מה לומר מעבר
חוויתי על קרובים אליגפן36
אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.
ועם הזמן רואים שיפור.
לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.
כותבת כי יש סיכוי לאור.
זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.
כנראה של כמה שנים.
עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה.
יפהזיויק
שכחתי משהו (כרגיל)נחלת
לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי
יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...
מובן ותקיןהעני ממעש
יש לך קבנ של היחידה?
לוקח זמן וזמן ... לא פשוט
תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים
נשמע לי שאתה בטווח הנורמה
אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אפשרנחלת
אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..
לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי
מקצוע טובים זה מומלץ.
לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.
גיבור יקררפואה שלמה
זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.
אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.
חנוכה מלא אור וניסים
כמה דבריםאריק מהדרום
דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.
בהצלחה
מסכימה!נחלת
יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.
ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!
ואיך שכחנונחלת
"תעיתי כשה אובד בקש עבדך"
אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ
למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי
שהיה חצי שנה
בארץ הקדושה
אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.
תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.
משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד
גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.
יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..
שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..
תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה
ושה' שילח לך רפואה שלימה.
אין לי דברי חכמה לומר לך,
רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,
ולהתפפל עליך .
אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ
למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה
אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא
דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה
גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי
ויהושע כובש הארץ
ויהודה המכבי
ורב אלוף שמעון בר כוכבא
הכל לצידך ולימינך
עלה והצלח
סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni
מצרפת את הקישור.
הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.
ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה
השיתוף שלך ככ חשוב!!!reniאחרונה
כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.
חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.
כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.
העובדה שאתה:
מודע למה שקורה לך
מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה
פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר
כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !
חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.
כמה המלצות כלליות חשובות :
1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן
2. להמשיך טיפול - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי
3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:
Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת
3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.
והכי חשוב-
אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..
עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.
הרבה כוחות !
אני שוקל לממן קמפיין שקורא לטרמפיסטים שלי להתקלחזיויק
יש לי רעיון בשבילךדי שרוט
יש לי כזה. אבל כשניסיתי להציע דבר כזה פעם ראשונה היא חשבה שאני קריפ והוציאה לי צו מעצר.
גאוני סך הכל😁זיויק
יהודים נלחצים כששולחים אותם להתקלחפשוט אני..
מפחידנחלת
בתחילה לא תפשתי.......מפחיד!
אולי מדובר בתלמידים או בוגרים מישיבת 'שלום בנייך'פ.א.
רק אפס יורק ככה לבאר ממנה שתהזיויק
או מעז להתראיין בצהובון מוצשקעלעברימבאר
לא כזה מכירזיויק
ב"הקעלעברימבאר
כשמוצש כותבים על שלום בנייך, זה מזכיר ליקעלעברימבאר
ווי חפי החפיפניק - נוסטלגיה...אורין
וואו. זו רמה חדשה של טינופת אנושיתנקדימון
זה כאילו הוא הלך לצאט גיפיטי והכניס בקשה "כתוב לי מניפסט שנאה נגד הרב טאו והר המור. כתיב בסגנון רעיל".
איזה גועל נפש.
איזה שטויות מבחילותשוקולד לבן
מאיפה הוא הביא את השטויות האלו?
אני מכירה את הישיבה מקרוב כולל תלמידים שלומדים שם ובוגרים וזו ישיבה שממש מצמיחה את התלמידים שלה, עושה להם כל כך טוב נפשית ומכל הבחינות.
נכון שהתנאים הפיזיים לא מושלמים (בסוף כסף זה מרכיב מאתגר בציבור שלנו, ותנאים טובים זה עניין של כסף) אבל מכאן ועד ההגזמות שהוא כתב הדרך רחוקה מאד מאד.
אני דווקא אוהב את הביקורת הזאת על הישיבהפשוט אני..
היא כל כך קיצונית וחדה, עד שבעייני היא כלל לא מתיימרת לייצג אמת. כלומר ברור שמדובר בשטויות שנובעות יותר מהמצב הנפשי שלו כשהוא כתב זאת, מאשר מהמציאות בישיבה.
זה לגבי הרבה תחומים:
אם למשל אני ארצה לתת ביקורת על המנחה שלי בעבודה, אוכל לכתוב:
קשוחה מאוד, לא מתחברת לעובדים שלה, לא מתחשבת בצרכים האישיים שלהם. לצד זאת היא מקצועית לעילא ובעלת ידע עצום בתחום התמחותה.
אך אם אני אכתוב:
היא נוראית, צורחת כל היום, מסריחה, מתקלחת פעם בשבועיים, האוכל שלה מריח כמו צואה, השיער שלה נראה כאילו לא חפפה אותו מאז התיכון, היא לא מבינה מה זה בני אדם והאף שלה ממש ענק" - אז ברור שהביקורת אפילו לא מתיימרת להיות עניינית, אלא אני סתם שופך רפש בגלל המון זעם שטמון בי.
במילים אחרות:
אני אוהב את הביקורת כי מבחינתי יש בה הרבה כנות. הוא בעצם אומר בכנות, בין השורות, "אל תסמכו עלי. אני פשוט שונא את הישיבה הזאת ואת כל מה שהיא מייצגת". הקיצוניות מעידה על מצבו הנפשי ולא על הישיבה.
אם הוא היה כותב בצורה עניינית, אז עוד היינו עלולים לחשוב שהביקורת שלו כנה ואמיתית.
הנה פתרון:קעלעברימבאראחרונה
(מהמצאותיו של פרופסור שפריץ)
