חיזוקנפש חיה.
חֶבֶל דִּקְדֻשָּׁה

כָּל זְמַן שֶׁמִּשְׁתַּדְּלִין וּמְחַפְּשִׂין לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיקֵי אֱמֶת, אֲזַי אֲפִלּוּ אִם חַס וְשָׁלוֹם נוֹפְלִים כְּמוֹ שֶׁנּוֹפְלִים - אֵינוֹ נֶחֱשָׁב נְפִילָה כְּלָל, כִּי אַדְּרַבָּא - אָז יַעֲלֶה נִיצוֹצוֹת יוֹתֵר מִמְּקוֹמוֹת הָרְחוֹקִים בְּיוֹתֵר. וְהוּא מַמָּשׁ כְּמוֹ שֶׁמְּשַׁלְשְׁלִין אֶחָד עַל-יְדֵי חֶבֶל לְתוֹךְ עִמְקֵי מְצוּלוֹת יָם וּתְהוֹמוֹת תַּחְתִּיּוֹת, כְּדֵי שֶׁיְּחַפֵּשׂ וִיבַקֵּשׁ שָׁם אוֹצָרוֹת יְקָרִים וַאֲבָנִים טוֹבוֹת וְנִפְלָאוֹת מְאֹד, וְכָל זְמַן שֶׁהוּא מְקֻשָּׁר בְּהַחֶבֶל לֹא יִהְיֶה נֶאֱבָד לְעוֹלָם. כְּמוֹ כֵן הוּא מַמָּשׁ - שֶׁכָּל זְמַן שֶׁמִּתְקַשְּׁרִין עַצְמוֹ לְצַדִּיקֵי אֱמֶת, וּמִתְגַּעְגְּעִין אַחֲרֵיהֶם וּמְחַפְּשִׂין אוֹתָם - עַל-יְדֵי זֶה מְקַשְּׁרִין עַצְמָן לְחֶבֶל דִּקְדֻשָּׁה, וַאֲזַי בְּכָל מָקוֹם שֶׁיּוֹרֵד לְשָׁם - יַעֲלֶה אוֹתוֹ הַצַּדִּיק מִשָּׁם עַל-יְדֵי הַחֶבֶל דִּקְדֻשָּׁה שֶׁמְּקֻשָּׁר בּוֹ, וְלֹא דַּי שֶׁיַּעֲלֶה אוֹתוֹ מִשָּׁם, אַךְ גַּם הַיְרִידָה וְהַנְּפִילָה תִּהְיֶה תַּכְלִית הָעֲלִיָּה, כִּי עַל-יְדֵי נְפִילָתוֹ וִירִידָתוֹ לִמְקוֹמוֹת כָּאֵלֶּה יַעֲלֶה מִשָּׁם נִיצוֹצוֹת קְדוֹשִׁים וִיקָרִים הַרְבֵּה, שֶׁלֹּא הָיָה אֶפְשָׁר לְהַעֲלוֹתָם עַל-יְדֵי שׁוּם צַדִּיק - כִּי אִם עַל יָדוֹ דַּיְקָא.
(ליקוטי הלכות, ברכת הריח וברכת הודאה ד', אות מ"ו)
תיוגיןנפש חיה.
תיוגין

@קרוקס
@ברגוע
@מבקש אמונה
@פסיפלורה1

@חיהל'ה
@חיטה קדומה
@רחפת..
@@פסידונית
@לעבדך באמת!
@adar
.....נפש חיה.
@ע מ
התיוגיישן לא הצליח בינתיים...
תודה רבה! יפה ממש ⁦והוא ישמיענו
כמובן, כפי שנראה מדבריו הקדושים של ר' נחמן עצמו, הכוונה רק להנהגת הקב"ה את המציאות- כפי שמתגלה בדיעבד.
כלומר אין ענין ליפול ח"ו, אבל אחרי הנפילה יש אפשרות לעשות את הנפילה לתכלית העליה אם האדם שב בתשובה אח"כ ע"י מה שהוא מקושר לצדיקי אמת.

זה מזכיר לי שבעל התניא אומר שאכילה שלאחריה יש לימוד תורה- לימוד התורה מעלה את האוכל עצמו למדרגה של קודש (אע"פ שסתם אכילה היא בגדר דבר המותר, ו"קדש עצמך במותר לך").
כי זה אותו עיקרון- הוא לוקח את הכח מהאכילה שלו ומשתמש בזה ללימוד תורה, לקדושה. וכך אפשר אולי להסביר גם כאן (כמובן להבדיל)- הוא לוקח את הכח שעשה אתו את העבירה ומעלה את זה לקדושה
יפה מאד. אני הבנתי את הסיפור אחרתנפש חיה.
כמו שזדונות נעשים לזכויות בתשובה מאהבה
זה לגמרי אותו עיקרון. ישר כח! ⁦והוא ישמיענו
ככה מסבירים את 'זדונות נעשים לו כזכויות'- בגלל שהוא לקח את הכח שאתו עבר את העבירה והשתמש בו לעשיית התשובה. ולכן התברר שהכח הזה היה חיובי מלכתחילה...
הראל חצרוני ממש . ממש .נפש חיה.
וזכינו שיש עוד הרבה כאלה בעם ישראל ב"הוהוא ישמיענו
(כמו הראל חצרוני). כן ירבו
יפה! לא הכרתיוהוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי קרוקס בתאריך ט' בסיון תשע"ח 14:42
אני התקשרתי כבר, מה אתכם?... ⁦
ההמלצה היא להתקשר אליהם בכל יום (זה בסדר הם ישמחו, אתם לא תשגעו אותם...)
תודה רבה adar
לא אוהב את הביטוי 'צדיק אמת', אלא אם כן הכוונה צדיק שדוברחסדי הים

אמת- 'אמת יהגה חכו'.

רק ה' 'צדיק אמת'- "ואתה 'צדיק' על כל הבא עלינו כי 'אמת' עשית ואנחנו הרשענו" (נחמיה ט, לג)

גמני לא. אבל זאת השפה בברסלב כנראהנפש חיה.
דובר אמת וכל המעשים והדעות שלו על פי האמת מבקש אמונה


אין אדם כזהחסדי הים
וודאי שיש! שער הקדושה -מסילת ישרים.מבקש אמונה

"עניין הקדושה הוא שיהיה האדם דבק כל כך באלהיו, עד שבשום מעשה אשר יעשה לא יפרד ולא יזוז ממנו יתברך, עד שיותר יתעלו הדברים הגשמיים אשר ישמשו לאחד מתשמישיו במה שהוא משתמש בהם, ממה שיורד הוא מדביקותו ומעלתו בהתשתמשו מדברים גשמיים. ואמנם זה בהיות שכלו ודעתו קבועים תמיד בגדולתו יתברך, ורוממותו וקדושתו, עד שימצא כאילו הוא מתחבר למלאכים העליונים ממש עודהו בעולם הזה, וכבר אמרתי שאין האדם יכול לעשות בזה מצדו, אלא להתעורר בדבר ולהשתדל עליו, וזה אחר שכבר ימצאו בו כל המדות הטובות שזכרנו עד הנה מתחלת הזהירות ועד יראת החטא, בזאת יבא אל הקודש ויצליח, שהרי אם הראשונות חסירות ממנו, הרי הוא כזר ובעל מום שנאמר בו וזר לא יקרב, אך אחרי הכינו את עצמו בכל הכנות אלה, אם ירבה לידבק בתוקף האהבה ועוצם היראה בהשכלת גדולתו יתברך ועוצם רוממותו, יפריד עצמו מעניני החומר מעט מעט, ובכל פעולותיו ובכל תנועותיו, יכוין לבבו אל מצפוני ההתדבקות האמיתי, עד שיערה עליו רוח ממרום וישכין הבורא יתברך את שמו עליו כמו שעושה לכל קדושיו, ואז יהיה כמלאך ה' ממש וכל מעשיו אפילו השפלים והגשמיים כקרבנות ועבודות.

 

 

"אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא"חסדי הים
המסל"ש מתאר תקופה בחיי הצדיק, אבל גם אצל הצדיק יש גלים של עלייה וירידה, ובירידות יש חטאים, בין אם במחשבה ואפילו במעשה.
"יחטא" זה בטעות. אבל הלב והמוח שלו ישרים כמו פלסמבקש אמונה


גם הצדיק יש לו נטיות וסטיות מהאמת במח ולבחסדי הים
"וגם המעשה הטוב עצמה כמעט בלתי אפשר לרוב העולם שתהיה כולה קדש זכה ונקיה לגמרי." (נפש החיים שער א, ו)

כמו ש-ר' חיים מסביר שמאז חטא אדם וחווה נטמאנו, המחשבה והלב של כולנו, וצריך עבודת פרך להוציא מחשבה זכה ונטיית לב טהורה.

גם יש על זה פסקה חשובה בספר 'אלפי מנשה', ואין בידי להעתיקו (אולי יהיה לי אחר כך).

זה מה שכותב הסבא מסלובודקה בעניין ב'אור הצפון'':
"רק הוגי דיעות וחושבי מחשבות שאין להם ידיעה נכונה עד כמה גדולה השפעת נטית המידות והדיעות לשחד את שכל האדם ולהביאו לידי עיוורון וסילוף, יכולים להתפאר שהנם אוביקטיבים ושהאמת נר לרגלם.
רק אנשים כאלה שלא זכו להנות מאור תורת המוסר ואינם בקיאים בנפתולי כוחותיו הפסיכולוגיים של האדם יכולים להאמין באמיתות דעותיהם ומחשבותיהם, לא כן אלה אשר יגעו בתורת המוסר ורז"ל בהבנת כוחות נפש האדם ונפתוליהם ,הללו יודעים להעריך את ערך האוביקטיביות הזאת וכמה מן התמימות והגיחוך ישנו בכך" עד כאן.".
שים לב לציטוטים שבעצמך הבאת מבקש אמונה

נפש החיים כותב "וגם המעשה הטוב עצמה כמעט בלתי אפשר לרוב העולם..."

הוא לא כתב שזה בלתי אפשרי

לכן יש צדיקי אמת מעטים.

 

הסבא מסלבודקה כתב כדי לעורר את האדם להתבונן ולא לחיות בדמיון.

 

אבל הוא לא כתב שאף אחד לא יכול לתקן את עצמו או אפילו גם להעיד על עצמו.

הרי כבר היו צדיקים שהעידו על עצמם.    ר' יוסף לדוגמא אמר לא להגיד שבטלה ענווה שהרי הוא קיים

ואגב, תוספת חשובהמבקש אמונה

גם צדיקים לעולם לא מפסיקים לנסות להתעלות עוד. כי עדיין יש אמת מעל אמת.

 

אבל זה כבר לא בעניין בחירה האם לעשות נגד רצון ה' או לא

זה כבר בחירה כמו שהיה למשה במעמד הר סיני - האם להוסיף יותר או שלא

 

הוא מתכוון לרוב האנשים בעולם זה קורה יותר שיש נטייה,חסדי הים
אבל גם לצדיק יש נטייה בזמנים מסוימים, כמו שמביא בסוף את הפסוק 'אדם בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא'.
גם זה מוכח מספר מ'אלפי מנשה', חבל שהוא לא לפניי.
לא מסתבר.מבקש אמונה

קודם כל, כי הכנסת פרשנות שלא כתובה. 

דבר שני, כבר הבאתי משער הקדושה שיש צדיק שתמיד דבוק בה'

ובכללי, אדם שיש לו נטייה לעבור על רצון ה' אפילו לא עבר את מידת הנקיות.  

לא מבין על איזו נטיה אתה מדבר.. 

 

אולי אתה מדבר על יצר הרע של משיכה והצדיק כופה אותה.   זה קיים ואותו צדיק עדיין ישר

הסברתי ש"יחטא" זה בשוגג, אבל הדעה שלו לא נוטה מדעת תורה.

 

אבל יש צדיקים שגם את זה עברו והיצר הרע כבר לא שולט בהם.. יש להם בחירה אחרת לגמרי

 

 

 

ה'תמיד' זה באותה תקופה של רצוא. המידותחסדי הים
שכתובות בברייתא זה לא לינארי שהקדוש מגיע למנוחה, והוא כל הזמן עומד בקדושה ורק מתעלה משם, אלא יש כל הזמן מאבק של רצוא ושוב בסולם המידות.
הצדיק יורד ועולה.

הנטיה שאני מתכוון, זו הנטייה מהאמת בשכל וברגש. הצדיק יכול להיות דבוק ב-ה' ובוער אמת, ועדיין יהיה במחשבתו ובלבו טיפה של שקר שיכול להעבירו על דעת קונו.

כל הדיון שלנו זה הצדיקים בזמן הראשונים, האחרונים אני תמיה אם יש אפילו אחד שהגיע למדרגת קדוש באמת.

נראה לי שאתה מתבלבל ידידי היקרמבקש אמונה

הצדיק תמיד דבוק בה'!  זה מה שכתוב וזה מה שהרמח"ל התכוון!   

 

נכון, היצר הרע עדיין רודף אחריו.. אבל זה לא בעניינים של שקר, מהשקר הוא יצא מזמן.

שוב, זה בחירה בדקות מאד גדולה - מה לעשות וכמה. 

הדיון שלי הוא גם על צדיקים בדור האחרון.   בכל דור יש צדיקים.

 

אבל אני שואל אותך, אם אתה חושב לכל צדיק יש לפעמים שקר,

איך בכלל אתה מאמין לספרים שאתה קורא?  

ואם עכשיו היית במדבר עם משה, היית מאלה שחשדו בו שאולי הוא עושה קצת בשביל עצמו?

אני לא מאמין לכל דבר. אני קורא ספר ומנסהחסדי הים
לקחת מהספר את הנכון, המועיל, והקדוש.
תמיד יש לי עין ביקורתית שמקשה קושיות, ולפעמים דוחה את דבריו של בעל הספר.

הסיבה שאני מאמין למשה, כי כל ישראל ראו בקריעת ים סוף ובעיקר במתן תורה, שהתורה באה מ-ה' ושמשה הוא הנביא שמנחיל את דבר ה' התורה לעמו.
אני מאמין לנביאים אחריו, כי כתוב בתורת משה 'ואליו תשמעון'.
אני מאמין לתורה שבעל פה בפירוש חז"ל למצוות, כי לפי הפירוט והדייקנות שלהם, נראה שהם קיבלו פירוש שהמשכו מהר-סיני.

אני לא מאמין בשום אדם, אפילו לגבי משה רבינו שכתוב 'ויאמינו... ובמשה עבדו'. כבר התרגום שם אומר שהכוונה שהאמינו לנבואה שלו, וככה מביאים הרבה ראשונים.
גם לפי ה'ילקוט שמעוני' שמפרש מה שהאמינו במשה עצמו, יש למשה דין מיוחד, כי הרמב"ם כותב שהוא היה כאחד עם התורה.
אז במשה אני יכול להבין למה אפשר להגיד שהאמינו בו, אבל גם הוא חטא במי מריבה, והרמב"ם (בהקדמה לחלק) כותב שהוא חטא בכעס.

הקיצור, גם אם עכשיו בארכיאולוגיה הייתי מוצא ספר שחתום עליו משה רבינו במאה אחוז, ושהוא כתב אותו, הייתי בוחן אותו לפי התוכן שלו.

סלח לי, אבל יוצא שאתה מאמין רק למה שבא לך..מבקש אמונה

כי גם לך אין מושג מה אמת ומה קדוש בלי שתקרא דברי חכמים.  ואולי גם הם שיקרו?

לך נראה שלא מסיבה מסויימת, יש כאלה חושבים שכן. אתה יודע...

 

גם משה לא קיבל הכל בהר סיני, ולא שמעו את הקול מדבר אליו כידוע. חצי חיוך

אגב, ומה שמשה חטא זה לא שהוא חשב נגד רצון ה', אלא זה היה בשיקולים דקים מאד מה ה' התכוון.

ועובדה שחייבים להאמין שתורתו אמת.

(אגב, גם על יעקב אבינו כתוב שמעולם לא יצא ממנו דיבור לבטלה חוץ מטעות אחת.. וגם זה מצער ולא נגד רצון ה')  

 

הבנתי שאתה לא מאמין בשום אדם, 

אבל כשלומדים תורה צריך קודם לחפש מה האמת ולפי זה לפרש.  ולא להפך...  

והבאתי לך אחלה מקורות  שזה אפשרי

 

 

 

נכון. מדוייק. אני מאמין כי כך השכל מכריע שהואחסדי הים
אמת, נכון וקדוש, לא כי אני בטוח. תמיד יהיו ספקות, אני מכריע לעצמי ללכת אחרי מה שאני חושב שהוא אמת, גם אם זה לא 100℅.
להבדיל, זה כמו השקעת כסף, שתשקיע במקום שאתה חושב שהוא הכי בטוח וטוב, גם אם אתה לא יודע 100℅.
כל הזמן יש לנו התלבטויות כאלו בחיים.

אני אישית לא מבין איך אדם יכול בכלל להגיע בחיים אלה ל100٪ אמת.

לכל הדעות משה קיבל את כל כללי התורה בסיני.

לגבי מקורות שהבאת, אני לא מסכים שמוכח משם. כל אחד יבין לפי הבנתו.
אני חושב שחטא משה הוא כפשוטו, במיוחד שאין לנו גמרא כמו אצל דוד.
אם כל אחד "יחשוב" מה קרה לגדולי האומהנפש חיה.
ה' ירחם לאן נגיע
אני גם מסכים שיש בזה צד מסוכן. ברורחסדי הים
שהלומד חייב להבין 'מי עומד לפניו'.
נגיד, אברהם אבינו. הלומד החכם צריך להעביר בראשו את כל המעלות האדירות של אברהם ובאמת להפנים אל לבו כל זה, ורק אחר כך בזהירות מרובה מאוד מאוד, צריך להעביר ביקורת במקום שצריך.
נגיד, ככה עשו הראשונים בפרשה שמספרת שאברהם שיקר על שרה שהיא לא אשתו.
מה זה קיבל לכל הדעות? אולי גם אותן דעות משקרות מבקש אמונה

אגב, לפי דתן ואבירם וקורח הוא לא.  (לפי דעתך זה בסדר. מעניין למה הם נענשו..)

 

בתורה החלטת להצמד לפשט, אבל במסילת ישרים החלטת להכניס פרשנות..

הבעיה היא שקודם ירית את החץ (שאי אפשר) ולפי זה אתה  מסדר את התורה. 

 

אני חושב שכתבתי דברים מספיק ברורים.  אני פורש מהדיון

לכל הדעות, שהדעת של כל הדעותחסדי היםאחרונה
נוטים שזה אמת.

תורה שבעל פה הכל זה פרשנות.
הרמבם גם כותב בהקדמה הזו (,נראלי פרק א או בהקדמה)נפש חיה.
שיש הבדל בין אמת/שקר
למושג יחסי של נכון/לא נכון.


נראלי שלהאמין לפי מה שבא לי/ לפי ראות עיניי, בלי להתייחס לאמונת חכמים
זה פחות עובד בעבודת ה'...


חוץ מזה אני חושבת
שלפתח ביקורת על דבר ה' (גם אם ביד נביאיו וחכמים אחרים כדוגמת תושבע) , יש בזה ממד חריף מאד ועז מאד.
אני גם מסכים שיש הבדל בין אמת לשקרחסדי הים
ונכון ללא נכון.
אבל אחרי חטא אדם וחווה (ואז אחרי חטא העגל) שהכל התערבב אין לנו יכולת להגיע לבהירות הזאת של אמת ושקר, אלא אנחנו מכריעים על פי מה שיותר נוטה אל האמת ומה שנוטה אל נכון.
במקום משהו דיכוטומי של אמת ושקר, מכריעים על פי אחוזים של אמת ושקר.

הביקורת היא מאוד חשובה, כי היא שומרת מהכפירה.
אני יכול להגיד לך אותו דבר. למה את לא מאמינה לישו ותלמידיו? הרי הם כתבו המשך לתנ"ך.
כאן מגיעה הביקורת ויודעת לחתוך ולהבין מה טמא ומה קדוש.
גם בפרשנות התנ"ך צריך ביקורת כדי באמת להבין מה הולך שם. לפעמים הרמב"ן כותב דברים חריפים על הראב"ע, והרמב"ן מרגיש שזה לצורך בירור האמת.
אני חושבתנפש חיה.
שהאקדמיה נותנת הלך מחשבה מאד מסוכן .
המדרון חלק.
מסכים לגמרי. אני שם בתפקיד 'מי יתן טהור מטמא'חסדי הים
אתה לא מפחד?נפש חיה.
לא, כי אני מרגיש כלפי התורה 'ועלחסדי הים
לבם אכתבנה'.
אני מאוהב ב-ה' ובתורה וב-יידישקייט.
אהבה שלא תלויה בדבר?נפש חיה.
איל אפשר להיות בטוח בזה?חסדי הים
ואם משהו מאקדמיה יזיז אותךנפש חיה.
מהאמונה המוחלטת בדברי חכמים?
גם כשהייתי בישיבה, לא היה לי 'אמונתחסדי הים
חכמים' באופן אבסולוטי.
אני אוהב ומעריך חכמים, רק לא מאמין בהם בעיניים עצומות.
הסוף של המשפט שלךנפש חיה.
קראת פעם את הסבר הרמבם ל יג עיקרים?

אני מקווה שהייתי סגורה נכון על המקור.
הרמב"ם הוא זה שהמציא את הי"ג עיקרים.חסדי הים
זה מופיע בהקדמה שלו לפרק 'חלק'.
למה את מתכוונת שם?
חיבר/ניסח. המציא נשמע רע.נפש חיה.
לחלק של אמונת חכמים וההשתלשלות שלה.
זה נמצא שם, אבל לא כחלקחסדי הים
מה-י"ג עיקרים.
הרמב"ם לא מדבר שם על אמונה עיוורת. עיקר הכוונה שלו זה להגיד שצריך להתעמק באגדות חז"ל, כי יש להם משמעות נסתרת.

'המציא' יכול להיות רע ויכול להיות טוב.
גם בסוגיה הזאת, אפשר לשבח את הרמב"ם שהוא קבע דוגמה של עקרונות היהדות בצורה ברורה, או שאפשר לבקר אותו למה הוא קובע דבר כזה שאף פעם לא היה ביהדות עד ימיו.
בדתות אחרות יש creed ברור. נגיד באיסלאם יש את השאהדה, ביהדות לא היה את זה.
מה זה creed?נפש חיה.
ועוד מקום.
הלכות יסודי התורה. גם מדבר על זה.
הפירוש עקרונות אמונה עיקריות.חסדי הים
הרדב"ז (א שדמ) אומר שהרמב"ם בעיקרים שהוא קבע, מעדיף חלק מהתורה על פני חלקים אחרים, ובאמת הכל שווה בקדושה, לכן לא צריך לקבוע עיקרים בכלל.
אני לא בקיאה אבל זה מעניין. תוכל להפנות אותי למקור?נפש חיה.
הנה התשובה של הרדב"ז שהפניתי אליו:חסדי הים
שאלת ממני על ענין עיקרי הדת על איזה חשבון אני מסכים על הרמב"ם ז"ל או על הרב בן חסדאי או על חשבון ר' יוסף אלבו:

תשובה אין דעתי מסכמת לשום לתורתנו התמימה שום עיקר לפי שכולה עיקר מפי הגבורה וארז"ל כל האומר כל התורה כולה מן השמים חוץ מפסוק א' וכו' וא"כ כל מצוה ומצוה היא עיקר ופנה ויש לך מצוה קלה ויש לה טעם וסוד אשר לא נשיגהו וא"כ איך נאמר שזו טפילה ואחרת היא עיקר:

כללות בדברים יפה כתב בזה ר' יצחק אברבנאל ז"ל בספר ראש אמנה ע"ש כי הוא האריך והרחיב הדבור והשיב על הראשונים וכן הוא דעתי שהתורה כל פרטיה ודקדוקיה כל א' מהם עיקר ויסוד ופנה והמכחיש אותו נקרא כופר ואין לו חלק לעו"ה: ומזה הטעם אם אנסוהו לעבור על על אחת מכל מצות האמורות בתורה באומרם שלא צוה הקב"ה עליה או שהיתה לזמן מה וכבר נתבטלה יהרג ואל יעבור ולא אמרינן יעבור ואל יהרג אלא כשאומרים לו חלל שבת לעבור על דתך וכן כתב הריט"בא ז"ל ולמד ממנה שאם אונסים אותו לחזור לדעת העכו"ם אע"פ שאינם עובדי ע"ז יהרג ואל יעבור והנל"ד כתבתי:
נשמע לי שזה לא הסברא שאתה נתתנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י' בסיון תשע"ח 20:08
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י' בסיון תשע"ח 20:05
בוודאי שהרמבן לא יעדיף חלק מסויים ויעשהו עיקר!!

הוא עצמו כותב שכל הכופר בחלק אחד כאילו כופר בכל התורה כולה.



נראה לי
שהוא התכוון לתמצת את עיקרי האמונה היהודית לכדי משפטים קצרים
שכל אחד מהם ניתן להרחבה ולהעמקה של סעיפים ותתי סעיפים ולמידה ....







וכמובן שהם נוגעים גם לאמונה בהשם, בתורתו בכללותה (בכתב ובעלפה) וגם לחכמים שבכל הדורות.
מה שהרדב"ז כותב זה יכולחסדי הים
לתת הסבר למה בהיסטוריה ביהדות לא היו עיקרים.

אני לא הבאתי את טעם הרדב"ז, כי אפשר להביא שתי דרכים להבנת ההיסטוריה:
1. שכל התורה כולה עיקרים, לכן אי אפשר להעדיף אחד על פני חברו (הרדב"ז)
2. האמונה של היהדות גמישה והיא נותנת מקום רחב לאמונות ודעות ואי אפשר לקבוע עיקרים.
חסדי אבל אני אולי הבנתי אחרת ממךנפש חיה.
זה כי אתה לא צדיק האמתטיפות של אור
כי "הצדיק האמיתי אינו רואה שום רע במציאות, והוא מוצא בכל דבר את יסודו הטוב" (קבצים מכתי"ק פנקס ה)

סתם, אבל באמת בפנקס ה יש רצף של כמה פסקאות על צדיק האמת/הצדיק האמיתי.


ואני תוהה האם בפסקה קמ"ו הרב מדבר על רבי נחמן 🤔

קבצים מכתב יד קדשו כרך ב – פנקס ה – ויקיטקסט
תדעינפש חיה.
הרב קוק היה מקורב לחסידות- חבד
ייתכן שהוא כותב דברים שנוגעים לרוח החסידות או לאנשיה.
ולא מופרך בכלל הדמיון בכוונתו לדברי ר נחמן.
מעניין, תודה.טיפות של אור
ולמה בניק "למה לא" אפחד לא חשב שאני בת? למה זה נקבה!

אתה בן???נפש חיה.
תמיד חשבתי שזה בת
אולי בגלל האור וזה.....
נו נו , שוין.
רציתי לשנות לטיפים של אורטיפות של אור
אבל זה נשמע כמו מדור רכב
שביבי אורנפש חיה.
היי, זה טוב טיפות של אור
נשקול זאת בכובד ראש
או "זיקוקין די נור"נפש חיה.
או כל דמיון לאור
רק לא אורה ושמחה
כי אז אני אפנה אליך בלשון נקבה!!
ברור שהוא בןוהוא ישמיענו
איזו בת מצטטת פיסקאות של הרב מ'קבצים מכתי"ק'?

הביינישיות של ימינו...
הי. ... אני יכולה לקשקש!נפש חיה.
את יכולה לקשקש, רקוהוא ישמיענו
תשמרי על הקירות שלא יתלכלכו...
אתה היית "למה לא?"ע מ
אז החלפת לא מזמן, נכון?
|בודק בכרטיס|טיפות של אור
אהא. חודש וחצי
בערך מה שחשבתי.ע מ
איך בדקת בכרטיס?
ככה:טיפות של אור
כשאתה פותח תגובה של מישהו,
יש בצד שמאל למטה כפתור כחול.
קוראים לו גימבואי.

לוחצים עליו ובוחרים כרטיס אישי.




סתם..



נראה לי מוכר..ע מ


אהה, פתחת ניק חדש לגמרי.. לא רק החלפת שם. הבנתי.
בסדר. יש הרבה אחרונים שהשתמשו בביטוי, אני מסתייג ממנו.חסדי הים
נדמה לי, שרבי נחמן היה בראש שלו כשכתב את הפיסקה.
(כן, לא התכוונתי שחייבים להסכים עםטיפות של אור
הרב קוק. סתם חשבתי שזה מעניין)

תודה
ר' נחמן לא כתב את הפסקה, זה תלמידו ר' נתןוהוא ישמיענו
וגם אני ממש לא אוהב את הביטוי.
זה קצת מרגיש לי כאילו (לפחות רומז) שיש צדיקים שאינם אמת...
"אל תקרי בניך אלא בונייך"- תלמידי החכמים בונים בנין אחד שלם, ביחד. ורב שלום בניך.

*הדברים נכתבו בשעת לילה מאוחרת...
אנחנו יכולים לראות באיזו שעה הדברים נכתבו. אל תעבוד עלינו!ע מ
אני חושבברגוע
שר' נחמן כותב צדיק האמת להוציא מ"מפורסמים של שקר" שלפעמים נראים כצדיקים והעולם לא תמיד מצליח לזהות אותם.
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך